Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Megjelent az Age of Wonders: Planetfall


  • Válasz írásához lépj be
19 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.18, 17:29

Átgondoltam a Crusader Kings 2-t olyan szempontból, hogy melyik DLC olyan, hogy mindenképp kell. Jár az elnézés kérés, tényleg csak egyet találtam, amit semmiképp nem hagynék ki :)

 

Úgyhogy DLC ajánló:

 

 

Kötelező

 

1: az alap játék. Ez egyébként Steam-en többször volt már teljesen ingyen, a PDS arra számít, hogy megveszed majd az összes DLC-t előbb-utóbb. Valójában bármilyen DLC nélkül is teljes értékű játéknak számít.

 

2: Way of Life. A CK elég karakterközpontú játék, a Way of Life pedig rengeteg színesítő elemet tesz a játékhoz. Ezek ilyen szövegdobozban felugró érdekes "véletlen találkozások", amiknek a kimenetele megváltoztathatja az érintett karaktert.

 

Kb. ennyi, ami szerintem mindenképp kell.

 

Nagyon ajánlott.

3: Conclave. A CK alapvetően elég jól mutatja meg, hogy a középkori uralkodók azért közel sem voltak mindenhatók, hanem inkább sok érintettet kellett egy irányba igazítaniuk vagy inspirálniuk. Még belpolitikailag is sokkal inkább diplomáciára volt szükség, mint személyes varázsra vagy származásra. Viszont hűbérest játszva ez a helyzet nem igazán kap kellő hangsúlyt az alap játékban. Ezen segít a Conclave, ami beleszólást enged a királyság ügyeibe a fontosabb vazallusok számára. Mindenképp nagyon sokat számít, így már lehetőség van királyságon belüli erős embereket, de ugyanakkor a koronához hű grófokat játszani.

 

 

 

 

 

 

Egyéni ízlés kérdése, de egyáltalán nem kötelező

 

4: vannak a játékidőt kitoló DLC-k:

- az Old Gods 867-ben (viking kor)

- a Charlemagne 769-ben indítja az alap játékidőt.

Szvsz nem érdemes korábban kezdeni, az alap játékidő is 400 év, ami alatt többször meg lehet hódítani a térképet. Ha van aki szeretne Nagy Károllyal vagy Nagy Alfréddal játszani, akkor meglepheti vele magát, de kábé ennyi.

 

5: vannak a "keresztény hűbéresség" fókuszt szélesítő DLC-k, amik játszhatóvá tesznek más népeket, és saját opciókat kapnak.:

- Sword of Islam

- The republic (Velence, Genova, Hansa)

- Old Gods (nem csak a kezdési időt tolja ki, hanem játszhatóvá teszi a pogányokat is)

- Rajas of India

- Horse lords

Őszintén szólva ezek közül egyik sem kihagyhatatlan. Az indiai és a sztyeppei kiegészítőnél szerintem már érződik, hogy inkább beleerőltetve vannak a rendszerbe, mintsem előre kitalált bővítmények.

Az iszlám, a kereskedős és a pogány DLC jó dolgokat ad a játékhoz, itt azért eléggé belesimulnak az opciók az eredeti játékmenetbe. Az eredeti Crusader Kings-ben nem lehetett ezeket játszani, még az utolsó verzióban sem, ami folyamatos rinyáláshoz vezetett. A PDS ezeket tutira előre eltervezte, tudták, hogy lesz rá kereslet.

 

6: egyéb színesítő DLC-k

- reaper's due. Fekete halál, betegségek, kirurgusok, stb.

- monks&mystics. Szervezetek, amikbe be tud lépni egy-egy karakter, mint például hashashinok vagy Hermész rendje. A feudális lépcsővel párhuzamos lehet ezekben haladni.

- Jade dragon. Kína, mint offscreen (néha megjelenik azért) hatalom, főképp a térkép keleti felén játszóknak lehet érdekes.

- Holy Fury. Talán a legérdekesebb bővítmény, véletlen generált kezdőhelyzetek és uralkodóházak.

- Sons of Abraham. Keresztény, muszlim és zsidó vallású karaktereknek új véletlen események (pl. zarándoklat, zárdába kergetés, stb.), valamint vallásos szervezetek (pl. lovagrendek)

- Legacy of Rome. Bizánc mániásoknak fontos. Bár játszhatók az alap játékban, azért a Keletrómai Birodalom nem igazán "nyugati feudális" ország, ami miatt hobbitörténész vénával rendelkező játékosok régen húzzák a szájukat. Mivel ők a PDS játékainak legnagyobb vevői, kaptak is saját DLC-t :)

- Sunset invasion. Azték invázió nyugat felől, afféle fantasy scenario.

 

Ezek közül talán a reaper's due a legérdekesebb, az általános használhatósága miatt. A többit azok vegyék meg, akiket érdekel a téma.

 

 

 

YMMV


Módosította galu22: 2019.08.18, 17:30


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 902 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 22:05

@kukac:
Mindezt tökéletesen tudom, jó pár száz órám van már a játékban. Csak galu amiről és ahogy beszél, nekem úgy tűnik, a 2.0 előtti időkre emlékszik, amikor még nem volt outpost, csak area claim, tényleg le lehetett rakni a naprendszeren belül a starbase-eket, és volt egy rövid időszak, amikor tényleg volt fleet-enkénti command limit, vagy mi. Csakhogy mindez legalább másfél éve nem igaz (a 2.0 tavaly februárban jött)...


Outpost mindig is volt, csak a 2.0 megváltoztatta a működését, nem területet/térfogatot foglalt, hanem konkrét csillagrendszert. A fleetenkénti command limit (fleet capacity) pedig a 2.0-ban jött be a naval capacity mellé (mert előtte az volt a nyerő taktika, hogy egy kupacban volt 6*10^23 hajó, és az első csatával rögtön el is dőlt a háború).

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 21:19

@kukac:
Mindezt tökéletesen tudom, jó pár száz órám van már a játékban. Csak galu amiről és ahogy beszél, nekem úgy tűnik, a 2.0 előtti időkre emlékszik, amikor még nem volt outpost, csak area claim, tényleg le lehetett rakni a naprendszeren belül a starbase-eket, és volt egy rövid időszak, amikor tényleg volt fleet-enkénti command limit, vagy mi. Csakhogy mindez legalább másfél éve nem igaz (a 2.0 tavaly februárban jött)...

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 902 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 16:57

Mikro alatt olyan dolgokat értek, mint hogy ha akarsz építeni egy flottabázist, akkor először le kell rakni. Fejleszted, majd amikor készen van, újra fejleszted. A kattintások között hónapokat kell várni. Ez azért különösen gáz, mert nemrég (?) bevezették, hogy egy űrbázis csak korlátozott méretű flottát tud ellátni, ezért kötező lett szétszórni  csapásmérő erőt.

Mi az, hogy "le kell rakni"? És nem tudom, miféle ellátás limitről beszélsz.


Először claimelni kell egy rendszert, azzal hogy outpostot építesz benne. Fel kell fejleszteni Star Base-re, és építeni benne legalább egy shipyardot (ha többet építesz, akkor nyilván tudsz több hajót építeni egyszerre), amivel a kisebb hajókat le tudod gyártani. Aztán folyamatosan fejleszteni kell a bázist az egyre nagyobb hajók építéséhez. (Galu: az űrbázis nem ad plusz capacity-t, csak ha építesz anchorage-et is.)

Két fajta soft limit létezik, az egyik a fleet capacity, ami meghatározza hogy egy flottában mennyi értékű hajó lehet levonás nélkül, és a naval capacity, ami meghatározza hogy mennyi hajód lehet összesen extra költség nélkül. Mivel az AI elég gyenge (nem küld csapásmérőket a termelő bolygókra), ezért a naval capacity inkább alsó korlát, mint felső. Ezért is könnyű péppé verni az AI-t.
 

A DLC-ket meg nem kötelező megvenni, a tartalmuk nagy része az alapjátékhoz ingyen jár patch formájában. És biztosan nincs $100 az egész, a korábbiak már aprópénzért vannak, és nagyon gyakori a leárazás is. Sosem veszem meg azonnal én sem, várok pár hónapot / fél évet, és egy akcióban általában feleannyiért behúzható.


Ha nem leárazáskor vásárolsz, akkor most is 142 EUR (kb. 160 USD), ha mondjuk 50% leárazáskor veszed, akkor is 70 EUR, 80 USD. Annyira nem fáj, ha nem egyszerre veszed az összeset.

Módosította kukac: 2019.08.15, 16:59


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 16:13

Mikro alatt olyan dolgokat értek, mint hogy ha akarsz építeni egy flottabázist, akkor először le kell rakni. Fejleszted, majd amikor készen van, újra fejleszted. A kattintások között hónapokat kell várni. Ez azért különösen gáz, mert nemrég (?) bevezették, hogy egy űrbázis csak korlátozott méretű flottát tud ellátni, ezért kötező lett szétszórni  csapásmérő erőt.

Mi az, hogy "le kell rakni"? És nem tudom, miféle ellátás limitről beszélsz.
A DLC-ket meg nem kötelező megvenni, a tartalmuk nagy része az alapjátékhoz ingyen jár patch formájában. És biztosan nincs $100 az egész, a korábbiak már aprópénzért vannak, és nagyon gyakori a leárazás is. Sosem veszem meg azonnal én sem, várok pár hónapot / fél évet, és egy akcióban általában feleannyiért behúzható.

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 902 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 14:38

Kicsit vissza a Stellarisra. Lenne kedvetek egy co-op vagy RP játékra multiplayerben?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8106 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 13:28

Van még a Warlock: Master of the Arcane is

 

Erről valamiért most beugrott az Eador-sorozat, aminek a tagjai Steamen épp akciósak:

https://store.steampowered.com/app/235660/Eador_Genesis/

https://store.steampowered.com/app/232050/Eador_Masters_of_the_Broken_World/

https://store.steampowered.com/app/477730/Eador_Imperium/

 

Talán a középsővel játszottam is, de már ne kérdezzétek, hogy milyen volt. :)
Steamen érdemes beleolvasni mindegyiknél 10-20 játékosi értékelésbe, pozitívba és negatívba vegyesen, és az általában elég jól lefesti a teljes képet.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 11:37

És nincs valami kőkemény fantasy stratégia? Az Endless Legend nem igazán fantasy, nincs benne mágia. A Heroes 3 utáni részeiről nem sok jót hallottam. Régen volt a Master of Magic, az volt számomra az abszolút legjobb. Miért nem csinálnak valami hasonlót? Nem is kéne semmit nagyon variálni rajta, csak szépíteni, azt kész.

 

Az AoW sorozat pont ezt az utat követte. :D A Shadow Magic részbe több száz órát beleöltem. Csak mostanra már eljárt felette az idő. A 3. részből meg még nincs meg az Eternal Lords dlc és abban van 3 faj, így nem igazán tudok róla nyilatkozni. (20 € :he: várom a 85%-os leárazást.) A sima kampányt végigjátszottam, maga a mechanika az oké, csak a nehézség lett szar, easy-ben simán végignyomod, normálban már lehet vért izzadni. De ezt írták is, hogy a kampányt el kell felejteni, multizni kell vagy AI-k ellen menni.

Aztán ott van a Majesty sorozat, ami szintén szórakoztató volt, bár az nem körökre osztott, de a felett is eljárt az idő. A 2. része Win10 alatt pl. annyit fagyott, hogy feladtam.

Van még a Warlock: Master of the Arcane is, aminek jó az értékelése, meg meg is van, de nem néztem bele hosszabban, valami nem tetszett, amikor kipróbáltam, vagy csak nem voltam olyan hangulatban, már nem emlékszem.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8106 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 11:11

A Heroes 3 utáni részeiről nem sok jót hallottam.

 

Pedig szerintem a Heroes of Might and Magic 4-gyel és 5-tel is érdemes próbát tenni. A 4 kicsit másképp közelíti meg ugyanazt, de lehet, hogy pont azért harapsz rá, az 5 meg lényegében a 3-nak egy modernebb leképezése.

GOG-on mindkettőt rendszeresen szokták akciózni, ha nem sietsz, kivárhatod a következőt.



BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.15, 05:18

Aki anno szerette a Dungeon Keeper sorozatot, az próbálja ki a Dungeons 2-őt. Alapvetően ugyanaz a játékmenet, megfűszerezve azzal, hogy fel kell menni és ott starcraft mintájára lehet irányítani az egységeket és szétverni a jó birodalmát. Plusz az egész játék vicces körítésbe van öltöztetve. A Game of Winter DLC az sajna kötelező vétel, mert abban van az élőhalott faj, az alapban lévő horda és démonok mellé. (G2A-n általában 15 € körül meg lehet venni a complete edition-t.) Arra mindenki készüljön fel, hogy normál fokozaton is igen kemény a gép. Akinek tetszik, az beruházhat a 3-ra is, ez eléggé más mechanikával operál, de továbbra is szórakoztató és nem lett könnyebb sem. Az első részt mindenki felejtse el, a közelébe se menjen.

 

Ezt jo tudni, az elsot egy darabig probaltam, de feladtam.


ja igen... nagyon koszi a javaslatokat :)



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 596 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 22:57

Régen volt a Master of Magic, az volt számomra az abszolút legjobb. Miért nem csinálnak valami hasonlót? Nem is kéne semmit nagyon variálni rajta, csak szépíteni, azt kész.

 
A Slitherine Software pont most, a hónap elején jelentette be, hogy megszerezte a Master of Magic kiadási jogát. Nem fizettek volna, ha nem akarnának kezdeni is vele valamit.

 
Hogy milyen lesz a végeredmény, az persze majd csak később derül ki...



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 976 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 21:16

És nincs valami kőkemény fantasy stratégia? Az Endless Legend nem igazán fantasy, nincs benne mágia. A Heroes 3 utáni részeiről nem sok jót hallottam. Régen volt a Master of Magic, az volt számomra az abszolút legjobb. Miért nem csinálnak valami hasonlót? Nem is kéne semmit nagyon variálni rajta, csak szépíteni, azt kész.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 20:53

A Stellaris a 2.2 (vagy inkább a 2.0) óta jelentősen átformálódott, nem tudom, milyen mikro problémáid voltak. A 2.x előtt az volt a nyígás, hogy a szektor AI totál béna, a játékosok kérték vissza a bolygókat, most egyfajta hibrid állapot van, és ha szerinted az AI még mindig béna (sajnos nem túl jó még most sem), akkor bármikor belenyúlhatsz a dolgokba. Amúgy meg gestalt AI robotfajjal kell lenni és a mikro nagy része (frakciók, food, consumer goods, diplomácia, trade, stb.) elő sem kerül. :)

 

(STellaris: néhány hónapja kiszálltam, már nem hiszek benne, hogy valaha leszállítják azt a játékot, amit szeretnék. A komplett csomag 100 EUR körül van, annyit nekem már nem ér)

 

AI: szerintem még mindig béna. Harcban minden paradox játékban az szokott lenni (nem "érti" miért jár pontszám, hogy előnyös békét tudjon kötni), de itt nem lehet rábízni a szektorok menedzselését sem. Ebből a szempontból a Vicky vagy az EU sokkal jobb, ott legalább gazdaságilag föléd tud nőni.

 

Mikro alatt olyan dolgokat értek, mint hogy ha akarsz építeni egy flottabázist, akkor először le kell rakni. Fejleszted, majd amikor készen van, újra fejleszted. A kattintások között hónapokat kell várni. Ez azért különösen gáz, mert nemrég (?) bevezették, hogy egy űrbázis csak korlátozott méretű flottát tud ellátni, ezért kötező lett szétszórni  csapásmérő erőt.

 

Oké, még mindig jobb a helyzet, mint Vicky 2-ben, ahol manuálisan kell besorozni az oroszokkal mobilizált 390 gyalogezredet, de akkor is.

 

 

(OFF)van egyébként megoldás! A galaxis generálásánál: lakható bolygók aránya *0,25(/OFF)

 

edit: a béna az AI sirámot nem kell túl komolyan venni. A paradoxtól többet vártam, de azért nem _annyira_ béna, mint mondjuk a Total War sorozat.


Módosította galu22: 2019.08.14, 20:55


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 19:59

Aki anno szerette a Dungeon Keeper sorozatot, az próbálja ki a Dungeons 2-őt. Alapvetően ugyanaz a játékmenet, megfűszerezve azzal, hogy fel kell menni és ott starcraft mintájára lehet irányítani az egységeket és szétverni a jó birodalmát. Plusz az egész játék vicces körítésbe van öltöztetve. A Game of Winter DLC az sajna kötelező vétel, mert abban van az élőhalott faj, az alapban lévő horda és démonok mellé. (G2A-n általában 15 € körül meg lehet venni a complete edition-t.) Arra mindenki készüljön fel, hogy normál fokozaton is igen kemény a gép. Akinek tetszik, az beruházhat a 3-ra is, ez eléggé más mechanikával operál, de továbbra is szórakoztató és nem lett könnyebb sem. Az első részt mindenki felejtse el, a közelébe se menjen.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 19:16

A Surviving Mars a Haemimont Games (pl.: Tropico) játéka.

A kiadóra gondoltam, plusz a DLC-k erdejére, ami erre is ugyanúgy igaz már lassan. :) (Amúgy a PDX esetén nincs nagy bajom a DLC-k sokaságával, többnyire hozzáadnak a játékhoz, és nincs az az érzésem, hogy a kivágott tartalmakat adják el velük.)

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 902 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 18:19

Szintén hasonló a Surviving Mars, ami dettó Paradox játék, csak egy marsi kolóniáról.

 

A Surviving Mars a Haemimont Games (pl.: Tropico) játéka.

 

A Stellarisban egyes DLC-k a játék közepe-vége felé tesznek új kontentet, mint az Ancient Relics, vagy még inkább a Distant Stars (L-Gate-ek, ugye). Remélhetőleg a következő DLC gatyába rázza a diplomáciát, akkor már egy tök jó játékkal néznénk szembe, bár most is teljesen játszható.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 16:33

4X-ben nem hiszem, hogy nagyon nagy újdonságot lehetne még mutatni. Ennek a Planetfall-nak elég jók az értékelései, pl. a Kotaku a Civilization-nel vetette össze és szerintük jobb annál (oké, a Civ6-nál minden jobb), máshol már előre az év játékának kiáltották ki (cöcö, lesz még azért pár egyéb újdonság). Én még nem láttam, de majd megnézem, mert úgy AoW, hogy másféle AoW (fantasy helyett sci-fi, stb.)

A Stellaris a 2.2 (vagy inkább a 2.0) óta jelentősen átformálódott, nem tudom, milyen mikro problémáid voltak. A 2.x előtt az volt a nyígás, hogy a szektor AI totál béna, a játékosok kérték vissza a bolygókat, most egyfajta hibrid állapot van, és ha szerinted az AI még mindig béna (sajnos nem túl jó még most sem), akkor bármikor belenyúlhatsz a dolgokba. Amúgy meg gestalt AI robotfajjal kell lenni és a mikro nagy része (frakciók, food, consumer goods, diplomácia, trade, stb.) elő sem kerül. :)
A Stellaris legnagyobb ellenfele szerintem az Endless Space 2. Nagyjából egyidőben jelentek meg, hasonló "űrmeghódiccsa", de az alaprendszer más jellegű, jóval nagyobb fókusza van a küldetéseknek és feladatoknak, a diplomácia is teljesebb, a harcrendszer meg egészen más a "kártyák" miatt (szerintem követhetetlenebb, mások meg odáig vannak érte, mindenesetre a Stellaris "doomstack"-nál több variációs lehetőséget nyújt).
Ha már ES2, akkor az Endless Legend-et se feledjük. Ugyanaz a fejlesztőcég, hasonló univerzum, csak ez fantasy-ben. A rendszere újszerűnek mondható, a használt kliséket elrejti egzotikus jellemzőkkel, szintén erősen küldetés-fókuszú, és a legjobb diplomácia-alrendszere van ennek is. Ha valahol csomagban van ez, vagy az ES2 mindennel együtt, érdemes megnézni, mert mindkettő jóféle és érdekes.
A CK2 vitán felül a legösszetettebb középkori hűbéri rendszer szimulátor, amit eddig láttunk (talán a Sengoku mérhető össze vele, csak a rengeteg pingpong japán név megjegyezhetetlen európai elmének; az is Paradox kiadás amúgy). Hogy az Európán kívüli régiókkal mi a baj, nem értem, hiszen teljesen más felépítésűek, nem szólnak bele egymás dolgaiba, és igen-igen ritkán fordul elő, hogy egyáltalán Európába tévedj velük.
Friss még az Imperator: Rome, a Paradox legújabb játéka. Nem láttam még, de erősen megosztó az értékelése. A Steam-es negatív áradatot nem kell komolyan venni, ez is DLC-kkel fog majd kikerekedni jó PDX szokás szerint...
Szintén hasonló a Surviving Mars, ami dettó Paradox játék, csak egy marsi kolóniáról.
Ami még új és nagy(obb) hullámokat vert, az a Frostpunk. Nem igazán 4X, de az általános vonásokat teljesíti, a fókusza pedig a civilizáció túlélése egy fagyos világon.

Módosította Petrus: 2019.08.14, 16:35


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 07:01

Kicsit kimaradtam az utobbi evek strategiai jatekaibol, jelent meg olyasmi ami (sikerrel) megprobalt vmi ujat mutatni?

 

 

nem igazán.

Heroes, Age of wonders, Total War, pds (europa universalis-victoria-hearts of iron) - igazán nagy újdonságot egyik sorozat sem tartalmaz, inkább a szokásos dolgokat reszelgetik.

Néhány esetben van előrelépés a stíluson belül, de például a Total War játékokban immár 14 éve (a Rome 1 óta) nem tudják megoldani, hogy bármiféle ellenállást tanusítson az AI.

 

 

Nekem érdekes volt:

 

- Stellaris: a játék legeleje (a kezdő bolygó környékének felfedezése) zseniális, de nagyon hamar játszhatatlan mikromenedzsment-rémálommá válik a dolog. Azért nagy újításnak ezt sem nevezném, lényegében az europa universalis sorozat koncepcióinak a világűrbe helyezése. (nem Madagaszkáron alapítasz kereskedőtelepet, hanem a Fomalhaut kettőre telepítesz bányát)

- Battle Brothers: elemeiben külön-külön nincs újdonság, viszont a keverék egy érdekes taktikai játék. véletlen generált térkép, falusiaktól felvehető küldetések, halandó zsoldosok csapata. Szerintem menő, de nem stratégia, hanem sokkal inkább taktika.

- Xenonauts: semmi újdonság, az eredeti X-com modern változata. Apró probléma, hogy három percet tudtam vele játszani, ugyanis az összes szöveg olvashatatlanul apró. (erre három év elteltével sincs megoldás). Elvileg a Xenonauts2-ben erre odafigyelnek majd.

 

Crusader Kings: talán ez az, ami a leginkább egyedi. Oké, stratégiai játék, ahol mozgathatsz csapatokat, ha akarsz. A játékidő nagy részét viszont az teszi ki, hogy a saját vazallusaidat próbálod kezelni, nem pedig, hogy hódító hadjáratokat indítasz. Fura, hogy a főszereplő egy uralkodóház, nem pedig egy ország (a játékmenet része, hogy francia grófként meg tudsz örökölni mondjuk spanyol vagy angol hercegi címet).

Egyetlen hátránya van a játéknak: az eredeti elképzelés szerint "középkori hűbéri lánc-menedzsment", keresztény grófokig lefelé. Ehhez képest manapság már indiai urak is játszhatók, és még Kína is befolyásolhatja a dolgokat. Az eredeti szűk fókuszt kár volt ennyire kiszélesíteni, nem vált a játék javára.

Szerintem ha valamit megnézel akkor ez legyen.



BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.14, 06:26

Kicsit kimaradtam az utobbi evek strategiai jatekaibol, jelent meg olyasmi ami (sikerrel) megprobalt vmi ujat mutatni?

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6440 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.08.13, 02:51

Megjelent az Age of Wonders: Planetfall. A pályafutását még 1999-ben megkezdő 4X stratégia széria legújabb epizódjának különlegessége, hogy letér az elődjei által kitaposott útról. Azaz nem egy fantasy, hanem éles váltásként egy iszonytató kataklizma után apránként magához térő sci-fi univerzumban bontakoztathatjuk ki a képességeinket. Összesen hat frakció közül választhatjuk ki a legszimpatikusabbat. Az egyes népcsoportok igencsak eltérnek egymástól. Lézerrel felszerelt dinoszauruszokon csatába induló amazonokra, rabszolgák hadseregeinek parancsoló, rafinált kufárokra, vagy kollektív tudattal bíró, rovarszerű idegenekre is letehetjük a voksunk.

http://lfg.hu/93417/hirek/megjelent-az-age-of-wonders-planetfall/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]