Ugrás tartalomhoz


Fotó

Tiltott Törvénykönyv – nem hivatalos MAGUS alapkönyv


  • Válasz írásához lépj be
83 hozzászólás érkezett eddig

tetra

tetra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.25, 12:09

Tegnap lezártunk egy kalandot. Az észrevételeim.

 

A friss módosításokkal az action economy kezd egyre szebb képet ölteni. Kicsit emlékeztet a Pathfinder 2 "3 akciód van, oszd be" hozzállásához, csak itt 4-6 akciód lesz. Az, hogy minden támadási "módosító" (újabb támadás, pusztítás, lefegyverzés) elvisz egy akciót egyrészt jó arra, hogy ezt a sok akciót elhasználja, másrészt ad egy taktikusságot a harcnak, nem sikerült volna lábonbökni az ellenfelemet, ha előtte nem jelenti be, hogy ő akar támadni mégegyet.

A mozgáson még törpölünk kicsit, mert nem érződik természetesnek, ahogy most működik, de vannak jó ötletek.

A dobáskódok értelmezése szerintem elég klafa, nincs túl sok számolgatás, viszont felmerül már a súlyozott k100-hoz is egy robotizált megoldás igénye, ugyanis ha roll20-ra beírja az ember, hogy /r d100+74 akkor az esetek majdnem felében rossz eredményt fog kapni. Biztos vagyok benne, hogy ez könnyedén lescriptelhető akármelyik platformon is játszik az ember, szóval nem nagy probléma, csak meg kell csinálni.

 

Tűzvarázslót hoztam, mert érezni akartam végre, hogy ez egy harcban erős kaszt, nem okozott csalódást. Elég hatékonyan tudja írtani az ellenfeleket. Nincs neki gyors manavisszanyerő képessége a sérüléssel járón kívül, ami szerintem hangulatos, de lehet finomhangolni kell az értékeket, mert Mf képzettség mellett jó, kellemes mennyiségű manát ad vissza, de alacsonyabb szinten valószínűleg nem elég jó, magasabb szinten pedig a kötelező Ép és az Ép-k nem fejlődése miatt válhat bajossá.

A passzív mananyerése megfelelő, én cipeltem magammal egy örökgyertyát, ami percenként 1 manát tölt vissza (ez csak akkor jutott eszembe, amikor elkezdtem használni a manát és a visszatöltés egyáltalán felötlött, hangulati elemnek szántam), de anélkül sem para, ha meg tud állni az ember és melengetni a tagjait egy tábortűznél egy fél órát, amolyan short rest jelleggel.

 

A mágiarendszer maga kicsit szűkös tapasztalati mágiahasználóként, Mf-fel is nagyon sok varázslatot vagy használhatatlanul gyengén hagy az ember, vagy muszáj adott keretek között használnia. Persze, meg kell hagyni valamit Lf-re is, de ha az ember a karrierje jelentős részét Kf-en tölti, akkor ez még jobban fog fájni. Hulla erre is elkezdett ötletelni, de majd meglátjuk.

Ugyanitt a mágiarendszernél bennem nagyon erős határ alakult ki a 0 és a nem 0 körös varázslatok között. A Varázsműhelyben kb ez volt a döntő, hogy meddig módosítok egy varázslatot, mert elvesztegetni egy egész kört egy helyben egy varázslat miatt nem praktikus. Tettem javaslatokat a probléma feloldására, majd meglátjuk, mi lesz belőle.

 

A k10-es képzettség/tulajdonságpróbarendszer kiválóan működik, kis gyakorlás és hozzászokás után pörgősen lehet dobatni vagy nem dobatni adott dologra, itt felmerült, hogy kénének támpontok a célszámok meghatározásához, szerintem jó megoldást ötöltünk ki.

 

Felvetődött egyfajta attack of opportunity lehetősége, szerintem nem kell feltétlenül erőltetni, de ha igen, akkor nem triviális jól belerakni, szóval eh.


Módosította tetra: 2020.11.25, 12:12


Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.22, 00:07

(A szomszédos topicokban időről időre felbukkan egy-egy érdekesebb kérdéskör különféle M* közeli szabályrendszerek kapcsán. Ezek apropóján tervezek írni alkalomadtán néhány sort, hogy az egyszeri érdeklődők képet kapjanak arról, a TTK miképp próbál megoldást találni ezekre a problémákra.)
 
"Kinek a Kaszt, kinek a Kasztné", avagy miképp Kasztol a TTK.
 
A közelmúltban találkoztam több helyen is azzal, hogy milyen érvek vannak pro és kontra a Kaszt-rendszer megtartása vagy elvetése kapcsán. Előbbi mellet szólhat, hogy több szempontból segíti - kiváltképp a kezdő - játékosok dolgát. Hogy a mesélő könnyebben tervezhet, számolhat a karakter várható ténykedésével. Míg az ellenzők gyakran hozzák fel azt az érvet, hogy kiöli az egyediséget, a szabadságot a játékból. Mindenkinek megvan a maga igaza, így én ebbe a dologba nem is kívánok mélyebben belefolyni.
 
Az tény, hogy egy a M* hagyományait követni igyekvő játék esetében kihagyhatatlan a Kasztok alkalmazása. Hiába neveznénk át őket iskolákká vagy bármi mássá, a lényegen nem sokat kozmetikázhatunk. Éppen ezért a TTK-ban is ott van a jól ismert, megszokott 14 db Kaszt. Csakhogy a TTK egyik vállalt alapelve az Egyediség. Én pedig tisztában vagyok vele, hogy sokan vannak, akiket hajt a vágy, hogy kitörjenek a megszokott keretek közül. Itt jön képbe egy másik alapelv, az Egyenlőség, és ami most épp kapóra jött nekünk. Mert a TTK kasztjai kivétel nélkül ugyanazzal a sablonnal, ugyanabból a pontkeretből készültek. Ezt a "Kasztalkotási metódust" a szabálykönyv minden - aktuális és korábbi - verziója is tartalmazza. Ráadásul kimondottan egyszerű, hisz fél hasábot sem foglal el és csupán öt pontból áll.
 
Tehát, ha valaki ki szeretne törni a régi Kaszt-rendszerből, az a TTK keretein belül ezt könnyedén megteheti. Ha akarsz hozni például egy Csatamágus, egy Útonálló, egy Szörnyvadász vagy egy Mutatványos Kasztba tartozó karaktert, akkor ez az alábbi öt lépésben egyszerűen megvalósulhat:
 
1. Döntsd el, hogy az ismert tíz Tulajdonságot tekintve mi az új Kaszt preferenciasorrendje és rendeld hozzájuk a megadott (10,9,9,8,8,8,8,7,7,6) értékeket.
 
2. Költs el 175 Kp-t az általad elképzelt Kaszthoz illő, szerinted nélkülözhetetlen képzettségekre.
 
3. Határozd meg a rendelkezésedre álló pontkeretből (30 pont), hogy TSz-enként mely statisztikai érték (Ké,Té,Cé,Vé,Fp,Pp,Mp,Kp) hány ponttal emelkedjen majd.
 
4. A TTK-ban leírt különleges adottságokból (33 db) válaszd ki a 4 leginkább Kasztodhoz illőt.
 
5. (A Legnehezebb!) Helyezd el ezt az új és rég várt Kasztot Ynev világában.
 
 

Módosította Hulla77: 2020.11.22, 00:10


Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.19, 21:54

A cselekedeteket a végtelenségig lehetne bonyolítani, szóval inkább jobb el se kezdeni, és valami egyszerűt kitalálni, és valami hasznosabb részére szánni az energiát a fejlesztésnek.

 

Persze, tudom, hogy ezzel nem sokat segítettem, és azt is látom, hogy teljesen más a felfogásunk ebben a kérdésben, szóval elnézést, csak nem bírtam visszatartani. Meg egy próbát megért, hátha pont most győzlek meg... :-D

 

Ezzel semmi gond nincs. Megtisztelő, hogy vetted a fáradtságot és foglalkoztál az anyaggal. Emlékszem, már a HTK-s pályázat idején is más választ adtunk a felmerülő problémákra.

 

 

Szóval az én javaslatom (csak, hogy az is legyen), hogy a kezdeményezés jó, a cselekedeteket meg dobd ki. Mindenki jöjjön akkor, amikor a KÉ, aztán 10-enként csökkentsük, az is jó. És akkor egy (akármilyen) cselekedet 10 pont, azt kész. Ha meg nem, akkor majd megegyezel a mesélővel, mert narratív megegyezés...  :D

 

Örülök, hogy bejön a -10es KÉ "leketyegős" mechanizmus. A cselekedeteket be/felsorolását én csak mankónak, segítségnek szántam a mindenkori felhasználók részére. Egyébként a dolog ott kezd el "izgalmassá" válni, amikor valaki a nagyságrendekkel magasabb KÉ-je miatt minden kört 1-2 cselekedetnyi fórral indít. Szóval itt már annyira nem "értelmetlen" ez a stat.

 

 

@Bulldy: hát már ott is a Narratív megegyezéssel operáénak?! :D



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.19, 12:34

Ugyan dénenddében, de prof. Dungeon Master úgy oldja meg, hogy minden egyszerre történik. Bejelentesz egy akciót, végrehajtod. Ha jól emlékszem a végrehajtási sorrend teljesen véletlenszerű. Ha valaki más akciója miatt célpont nélkül maradt közben, akkor így járt, max mozog.

Kellőképpen kaotikus ahhoz, hogy nagyjából visszaadja a közelharc hangulatát. :D

A legjobb benne, hogy bármilyen rendszerre átvihető, mert semmilyen statot nem használ. :D

Bulldy

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1013 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.19, 10:36

Szerintem nagyon bonyolult, 5 oldal a kezdeményezés és cselekedetek. Minek ezt ennyire szabályozni, pl. hogy 2-3 lépés milyen cselekedetnek számít?

Egyáltalán minek a kezdeményezés? 99%-ban józan ésszel vagy egyszerű szabályokkal el lehet dönteni, hogy ki jön hamarabb. Mondjuk az a része pont egyszerűbb, k10+KÉ, azt kész. Meg persze azt is megértem, hogy magus, és akkor abba kell, mert tradíció. De ne használjuk mindig, csak amikor tényleg kérdéses, hogy mi a sorrend.

 

Közelharcban például sose láttam értelmét a kezdeményezésnek. A harc akkor kezdődik, amikor valaki elkezdi, és akkor mindkét (vagy több) fél azonnal harcol. Nem lehet és nem is érdemes eldönteni, hogy ki vág előbb, a harc nem így működik. Az a lényeg, a végén ki kerekedik felül. És ezt - ahogy a kezdeményezést sem - senki nem tudta még nem absztrakt módon lemodellezni, mert nem is lehet. Pesze tudom, hogy ez már egy másik harcrendszer lenne stb.

 

A cselekedeteket a végtelenségig lehetne bonyolítani, szóval inkább jobb el se kezdeni, és valami egyszerűt kitalálni, és valami hasznosabb részére szánni az energiát a fejlesztésnek.

 

Persze, tudom, hogy ezzel nem sokat segítettem, és azt is látom, hogy teljesen más a felfogásunk ebben a kérdésben, szóval elnézést, csak nem bírtam visszatartani. Meg egy próbát megért, hátha pont most győzlek meg... :-D

 

Egyébként az MKKN-ban is azt érzem, hogy volt valami egyszerű, és akkor elkezdtek szabálykodni, és beszippantotta őket az ilyenkor szokásos örvény, hogy "de akkor még ezt is meg azt is szabályozzuk..." Minél inkább belemerül az ember a szabályrészletekbe, annál nehezebb megdobni az akaraterő mentőt, hogy hagyja már abba.

 

Szóval az én javaslatom (csak, hogy az is legyen), hogy a kezdeményezés jó, a cselekedeteket meg dobd ki. Mindenki jöjjön akkor, amikor a KÉ, aztán 10-enként csökkentsük, az is jó. És akkor egy (akármilyen) cselekedet 10 pont, azt kész. Ha meg nem, akkor majd megegyezel a mesélővel, mert narratív megegyezés... :D



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.19, 01:02

A szabálykönyvben és a feltöltött doksiban is javítottam a Kivárással és az orgyilkossal kapcsolatod dolgokat. Továbbá nem a 6. hanem az 5. oldalon lesznek Szabad típusú cselekedetek példái.

 

Kíváncsian várom, talál-e még valaki valami? ;)

 



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.19, 00:33

Majd visszanézem, hogy anno mik voltak a sirámaim, de most első átolvasásra kezdeti észrevételek:

- Nehéz anyag, még úgy is, hogy egyszer már olvastam. Legalábbis ha meg akarja érteni az ember, bár látom benne, hogy egy kis hozzászokás után nem nehéz alkalmazni.

- Néhol kicsit túl van magyarázva (eleje), néhol meg alul. Utóbbira példa a Kivárás. A szabályból nem derül ki, csak a bajvívós példából, hogy a "leketyegési alap" marad ugyanaz, tehát nem a kivárt cselekvéstől számítódnak a további 10-es levonások. Ezt magamtól így gondoltam volna, bár az meg bug lenne, mert akkor mindig ugyanakkor jönne a két fél (bár tekinthetjük úgy is, hogy nem bug, hanem a kivárás következménye). Persze a KÉ nem időegység, de azért valamennyire mégis...

- A példákban javaslom, hogy mindig ugyanúgy hivatkozz a résztvevőkre. Amikor tolvaj és orvgyilkos (helyesen: orgyilkos :P ) helyett toroni és dzsad lett belőlük, ott kicsit elveszítettem a fonalat.

- Nekem első pillantásra túl részletesnek tűnik a cselekedetek leképezése. Ha egy kiáltás, szemrevételezés, kiáltás, "egyszerű mozdulat" is szabad cselekedet, akkor mindent ennyire követni kell?

- Az egyszerű mozdulat és egyszerű szellemi cselekvésre írhatnál egy-két példát.

Nagyon köszönöm, hogy megosztottad a véleményedet. Engedelmeddel pontokba szedve reagálok. Nos...

 

1. Szerettem volna egy nagyon stabil alapot adni vele a harci jelenetek lebonyolításához. Úgy érzem itt elengedhetetlen az egységes megközelítés ahhoz, hogy elkerüljük a korábbi M* rendszerekben folyvást felbukkanó bizonytalanságokat, pl. a hírhedt körbekezdeményezést. Az viszont kétségtelen, hogy megérteni "akarni kell"! ;) Viszont hiszem, hogy a második harci kör végére bárki könnyedén belerázódik, mert semmi kihívás nincs benne. Tömören: "Neked is van egy Ké értéked és nekem is. Azokat tíz-tíz pontonként csökkentve cselekedhetünk valamit."

 

2. Sajnos általában jellemző rám, hogy hajlamos vagyok "túlbiztosítani" magam. Itt az is hatással volt rám, hogy a Kezdeményező érték értelmezése jelentős változásokon ment keresztül az ETK/UTK esetében megszokottakhoz képest. Tudjuk, hogy az említett rendszerekben ő volt a mostohagyerek a négy Harcérték közül. A TTK-ban viszont a szó szoros értelmében nem is harcérték, mégis a tapasztalatok alapján legalább olyan fontos statisztika, mint a TÉ vagy a VÉ.

A Kivárás kapcsán tökéletesen rámutattál egy tisztázatlan részre. Ezt mindenképp jelezni fogom a leírásban is. Konkrétan nem szerettem volna, hogy "csúszkáljon" a Ké, ezért esett erre a megoldásra a választásom.

 

3. Teljesen igazad van! Elsősorban szabálykönyvet és nem regényt írok. A szóismétlések kerülése itt csak az anyag használhatóságának kárára van. A későbbiekben - az anyagban többi részében is - próbálom majd kerülni a dolgot.

 

4. Jogos a kérdés. Én inkább azt mondom, hogy követni lehet. Néha fontos lehet ezeknek az eseményeknek az időzítése. Olyankor a rendszer képes kezelni az ilyen helyzeteket is. Pl. lehet nem mindegy, hogy az az elemi erő aurát adó parancsszavas varázsgyűrű mikor aktivizálódik. Ahogy a terjengősre sikeredett bevezetőben is írom: "Szerencsés, ha a fókusz a hangulaton és a lendületes játékvezetésen marad."

 

5. Az egyszerű mozdulatok felsorolását a Szabad típusú cselekedetek közt találod (6. old.). Például egy ajtó becsukása, két-három lépés megtétele, egy kahrei számszeríj felhúzása.

 

Még egyszer köszi az észrevételeket!


Módosította Hulla77: 2020.11.19, 00:35


Marcus

Marcus

    Enrawellita

  • Fórumita
  • 614 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.18, 22:39

Majd visszanézem, hogy anno mik voltak a sirámaim, de most első átolvasásra kezdeti észrevételek:

- Nehéz anyag, még úgy is, hogy egyszer már olvastam. Legalábbis ha meg akarja érteni az ember, bár látom benne, hogy egy kis hozzászokás után nem nehéz alkalmazni.

- Néhol kicsit túl van magyarázva (eleje), néhol meg alul. Utóbbira példa a Kivárás. A szabályból nem derül ki, csak a bajvívós példából, hogy a "leketyegési alap" marad ugyanaz, tehát nem a kivárt cselekvéstől számítódnak a további 10-es levonások. Ezt magamtól így gondoltam volna, bár az meg bug lenne, mert akkor mindig ugyanakkor jönne a két fél (bár tekinthetjük úgy is, hogy nem bug, hanem a kivárás következménye). Persze a KÉ nem időegység, de azért valamennyire mégis...

- A példákban javaslom, hogy mindig ugyanúgy hivatkozz a résztvevőkre. Amikor tolvaj és orvgyilkos (helyesen: orgyilkos :P ) helyett toroni és dzsad lett belőlük, ott kicsit elveszítettem a fonalat.

- Nekem első pillantásra túl részletesnek tűnik a cselekedetek leképezése. Ha egy kiáltás, szemrevételezés, kiáltás, "egyszerű mozdulat" is szabad cselekedet, akkor mindent ennyire követni kell?

- Az egyszerű mozdulat és egyszerű szellemi cselekvésre írhatnál egy-két példát.



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.18, 11:44

Sziasztok!

 

Végre sikerült letisztáznom és "emészthetővé" formáznom a Kezdemény- és Cselekvési rendszerről szóló anyagot. Lényegében két dolgot kellene vizsgálni:

[A] Sikerült-e érthetően leírnom a rendszer működését?

[B] Van-e komoly bug, hiányosság, kiskapu, következetlenség a rendszerben?

 

Tudom, nem mindenki naprakész a TTK-ban, de szerintem épp ez a rész jól körülhatárolt, így önmagában is vizsgálható. Az itt lévők többsége pedig nyugodtan támaszkodhat az általános szerepjátékos jártasságára. Szóval, aki kedvet érez egy kis önfeledt rendszerkedésre, vannak benne ilyen jellegű levezetetlen energiák, azt örömmel látom. Link:

 

Cselekvési rendszer (tesztanyag)

 

Üdv,

H.



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.16, 18:18

Hulla!

 

Olvasva az MKK tesztanyagot, még mindig MKK-t akarsz nyereménynek? Vagy most már jó lesz a könyvutalvány is?

 

:D

Nagyon jót nevettem! Minden tiszteletem a tiéd, hogy így (évek?) távlatából is észben tartod a dolgot. Ilyen az én formám ...! Az elmúlt hetekben (a kínai importvírus miatt) távol voltam, szóval ma téretem vissza, és elnézve a közelmúlt eseményeit, van még bőven bepótolni való lemaradásom. Szóval kérlek egyelőre légy türelemmel, hogy képbe kerüljek. Nem szeretnék csupán türelmetlenségből lemaradni az évezred M* szabálykönyvéről. Meg hát úgysincs most semmi, áhított olvasnivaló a kívánságlistámon. ;)

 

Üdv,

H.

 

U.i.: A karanténban volt időm a TTK-n agyalni. Úgy érzem sikerült a cselekvés-rendszer terén javítani az akt. verzión. Sajna most élőben nem tudok tesztelni, így szeretném majd a köz. szakértői segítségét kérni. Persze előbb emészthető és igényes formában gépre kell vetni a kézzel írt jegyzeteimet.



NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 859 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.11.09, 12:04

Hulla!

 

Olvasva az MKK tesztanyagot, még mindig MKK-t akarsz nyereménynek? Vagy most már jó lesz a könyvutalvány is?

 

:D



tetra

tetra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.25, 20:30

 

Viszont teljesen más a helyzet, ha a játékos kedvenc JK-ja a p(h)allos rossz oldalán áll. Nem túl hősies vagy regényekbe illő, ha egy kalandozót egy hanyag mozdulattal kivégeznek. Márpedig a kocka szeszélye folytán ez a fentiek ismeretében bárkivel megtörténhet. Nos, itt hívja segítségül a TTK a Legenda-pont intézményét. Melynek hála a játékos megváltoztathatja az ellene tett támadódobás (k100) egyik kockájának értékét. Ezzel pedig könnyedén és hősies módon kimentheti magát a szorult helyzetekből, haladékot nyerve a sorstól. Tehát amíg van rendelkezésre álló Lp, addig a sokra hivatott kalandozót nem fenyegeti a "one-hit-kill".

Ezt már alkalmaztam is, amikor a kivégzésre szánt NJK-sereg botor módon harcba keveredett velünk, és az egyiknek sikerült egy 00-val indítania ellenem. Pont az a Legenda Pont lényege, hogy hiába realisztikus, egy ilyen kisstílű balhé nem vetheti a végét a legendának.



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.24, 16:06

(A szomszédos topicokban időről időre felbukkan egy-egy érdekesebb kérdéskör különféle M* közeli szabályrendszerek kapcsán. Ezek apropóján tervezek írni alkalomadtán néhány sort, hogy az egyszeri érdeklődők képet kapjanak arról, a TTK miképp próbál megoldást találni ezekre a problémákra.)

 

Mortalitás a TTK-ban, avagy a one-hit-kill kérdésköre.

 

Mivel a felhasználók zöme nem szereti, ha egy-egy küzdelem túl hosszan elnyúlik, ezért ez a harcrendszer törekszik arra, hogy minél előbb megszülessék egy-egy összecsapás kimenetele. Ehhez egyfelől hozzájárul, hogy a speciális k100-as dobás (ahol a magasabb k10 mutatja a tízes helyiértéket) a szokottnál sokkal nagyobb arányban eredményez magas értékeket, amelyek ugyebár előre viszik a konfliktus feloldását. Másfelől az egyes NJK-k(!) esetében meghatározásra került az az Ép/Fp szint, amely mellett a megadást/menekülést választja az ellen. Szintén ezt (is) szolgálja az a szabály, hogy ha egy sérülés következtében az aktuális Ép szám megfeleződik, akkor az alany eszméletét veszti.

 

Visszatérve a kezdeti gondolatra, tehát az egyik félnek mindenképp győzedelmeskednie kell. A játékosok szeretnek gyorsan és látványosan végezni egy-egy tucat NJK-val. A többség ki nem állhatja, ha körökön át kell nyüstölni (Fp-ről Fp-re leverni) egy-egy útonállót vagy városőrt. Ehhez a gyors győzelemhez nagyon hasznos a már ismert Túlütés szabálya, amelynek a TTK további minősített eseteit is bevezeti, hisz 70-es túlütésnél már megduplázza; 90-nél megtriplázza stb-stb az elszenvedett (értsd SFÉ utáni) sérülést. Így képes a harcban meghatározóan potensebb fél, egy mozdulattal kibelezni valaki.

 

Viszont teljesen más a helyzet, ha a játékos kedvenc JK-ja a p(h)allos rossz oldalán áll. Nem túl hősies vagy regényekbe illő, ha egy kalandozót egy hanyag mozdulattal kivégeznek. Márpedig a kocka szeszélye folytán ez a fentiek ismeretében bárkivel megtörténhet. Nos, itt hívja segítségül a TTK a Legenda-pont intézményét. Melynek hála a játékos megváltoztathatja az ellene tett támadódobás (k100) egyik kockájának értékét. Ezzel pedig könnyedén és hősies módon kimentheti magát a szorult helyzetekből, haladékot nyerve a sorstól. Tehát amíg van rendelkezésre álló Lp, addig a sokra hivatott kalandozót nem fenyegeti a "one-hit-kill".

 

Ezzel a kétirányú megközelítéssel próbálja meg a TTK megtalálni azt az egyensúlyt, ami regényekbe illő módon képes levezényelni egy-egy fegyveres konfliktust a játék során.



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.22, 21:48

Felhívták a figyelmemet rá, hogy az alábbi hír gyakorlati jelentősége csupán akkor érzékelhető, ha valaki tisztában van a TTK mágiarendszerének alapjaival. Ennek okán alább pár gondolat a témában. Nos...

 

A TTK-ban minden varázslatot egyazon jellemzőkkel írunk le. Ez az öt jellemző (Aspektus) a:

- Hatóerő

- Hatótáv

- Hatóterület

- Hatóidő

- Hatásmechanizmus

 

Ezek határozzák meg egy varázslat bevetési idejét és varázserő költségét is. Így például egy tűzaura varázslat ezen jellemzői teljesen megegyeznek, függetlenül attól, hogy azt egy Sogron-pap, egy Tűzvarázsló vagy egy Elemenalista hívta életre. Gyakorlatilag ez jelenti az egységes mágiarendszert.

 

Alapvetően ebben a szabályrendszerben (is) három mágikus hagyományt különböztetünk meg a varázstudók közt:

- magasmágiát űzők

- tapasztalati mágiát gyakorlók

- és a szakrális varázstudók.

 

A szakrális mágiát űzők kizárólag úgy képesek varázslatokat létrehozni, ahogyan az a szent iratokban szerepel. Azaz függetlenül attól, hogy milyen mélységben jártasak a szakrális misztériumokban (képzettségekben) az adott varázs fenti öt aspektusa fix. (Természetesen az Erősség növelésére azért van megoldás.) 

 

A tapasztalati varázstudók - főképp amint elkezdenek egyre mélyebbre ásni a saját mágikus tanaikba (képzettségeikben) - idővel meglelik a módját, hogy bizonyos korlátok közt módosítsanak az egyes  varázslatok működésén (az Aspektusokon keresztül). Nagyon röviden ez azt jelenti, hogy Közép fokon már tudnak a Hatóerőn, Mester foktól pedig (a Hatásmechanizmuson kívül) más Aspektusokon is módosítani. Legalábbis megpróbálhatják azt.

 

A magasmágia gyakorlói pedig (tanulmányaik függvényében) szinte szabadon, választott aspektusról-aspektusra építhetik fel a varázslataikat. Ám jellemben az ismereteiken (képzettségek) múlik az, hogy mi is az elérhető számukra.

 

Nos, utóbbi két esetben jelent könnyítést a most publikált online Varázsműhely. Hisz az egységes mágiarendszerből fakadóan, az egyes aspektus-módosítások Mp-költségre és varázslási időre való ráhatása, ennek segítségével azonnal megállapítható. Ráadásul a szükséges próbadobás alapját és célszámát is feltünteti az oldal.

 

Röviden ennyi a lényege. ;)



tetra

tetra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.22, 21:22

https://magustk.hu/varazsmuhely/

Érhető el.

Kérdés, hogy csak nekem csípi-e a szememet a fekete alapon fehér, és milyen színvilágokat szeretnénk látni.



Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.10.22, 18:17

Sziasztok!
 
 
 
A Tiltott Törvénykönyv honlapján - tetra mester áldozatos munkájának hála - újabb fejlesztés vált elérhetővé. Egy online Varázslat kalkulátor, amely sokat segíthet a tapasztalati varázstudók varázslatainak szabályszerű újragondolásában, illetve a varázslók mozaikmágia alapú varázslatainak megalkotásában.
 
 
Üdv,
 
H.


Hulla77

Hulla77

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.09.14, 07:25

Sziasztok!

 

A Tiltott Törvénykönyv projecthez tartozó honlapunkra kikerült a szabálykönyv új (0.82) verziója. Továbbá meghirdetésre került az online bemutatójátékra való jelentkezés lehetősége. Link az aláírásomban, de ha valakiben bármi kérdés merült fel, az itt is felteheti.

 

Üdv,

H.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 925 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.09.01, 22:48

Cundior:

 

Igazat megvallva, szerintem a nézeteltérésünk fő oka az, hogy másképp értékeljük azt a "pár szerencsétlen félmondatot". Szerintem azt mutatja, hogy alapvetően nem tudják a saját koncepciójukat se összerakni. Mert ekkora ellentmondást nem tud az ember csak úgy véletlenül írni.

 

Amit te mint egy rossz mondat látsz, az nekem kb. beismerése annak, hogy balf***ok és nem tudnak nem keresztbe írni maguknak. Tehát nincs itt valódi koncepció, hiába szeretnénk belelátni. Vannak egyének a saját akár konzisztens ötleteikkel, de ez nincs összeboronálva, rendszerbe rendezve.

 

Az, hogy ezeket szelektálva mit lehet kezdeni az ötletekkel, az más dolog. 

 

Kyrn:

 

 

Az első hibát ők követték, hogy ezzel ennyire részletesen foglalkoztak (ha egyáltalán), a második hibát te követed el, hogy ezzel ennyire részletesen foglalkozol. Szellemi önkielégítésen kívül ebből a beszélgetésből nem tudunk sokat kiszedni, mert aminek a játékra nincs relevanciája, az nem "komoly probléma". Komoly probléma, hogy mondjuk az udvari ork karaktert fel lehet-e támasztani, vagy hogy mire lehet használni valakinek az igaz nevét, esetleg hogy a mesélő mit mondjon, ha valakinek a sorsát olvassák, esetleg mi akadályozza meg a belső lélekréteget átíró személyt, hogy egy karaktert mágikus képességekkel ruházzon fel (vagy megfossza azoktól). Ezek mind-mind tényleges problémák. Ellentétben azzal, hogy a lelkek hol születnek, meg hogy több/kevesebb lélek kell, mert változik a populáció, stb. Csak vesd össze a Marvin által leírtakkal, a kérdéseidre az írók ennyit kellett volna mondjanak: "mit tudom én".

 

Mint mondottam volt, ha felhozták a dolgot akkor szerintem lehet kritizálni. Ha annyit mondtak volna, hogy "mit tudom én" akkor nem lenne vele semmi bajom. De nem így tettek, tehát ha hülyeséget mondtak akkor jogosan lehet erre rávilágítani. Egy értelmes koncepciónál nem lenne probléma ugye ez kifejteni.

 

Az, hogy ez releváns-e a játékban az egy másik kérdés. Ez engem itt most hót nem érdekel, mivel egy elméleti vitáról van szó.

 

 

 

Nem lehet, hogy yneven objektív érved nem lenne, hogy ne haljon meg a lelked, de szubjektív lenne persze? :)

 

Gondolom az életfilozófia ott is olyan amilyen, szóval igen?

 

 

Szerintem nem ment át teljesen az allegóriám. IRL az a veszély, hogy a tested "k***a hosszú szenvedés" jellegű szituációba kerül. Tehát ha IRL ettől nem félted annyira a tested, hogy megöld magad, akkor yneven ettől nem kéne féltsd a lelked sem jobban.

 

Hát, IRL meg lehet halni és akkor annyi. Akár fájdalommentesen is. A lelked elpusztítása (úgy hogy utána ne szenvedj vagy bármi ilyesmi, tehát "semleges" módon) nem ilyen egyszerű dolog. Szóval nem teljesen érzem ekvivalensnek az allegóriát.

 

 

 

Föltéve, hogy nem az őrület beszél belőled (mániás kontroll függés), már miért lenne az utolsó, amit valamennyire tudsz befolyásolni? Egymásból "táplálkoznak" az életek, van valamilyen progresszió, nyomot hagy a jelenlegi életed a milliónyi élet láncolatában.

 

Vegyük a következő IRL példát. Holnap reggel át fogsz esni egy agyműtéten, eltávolítanak mondjuk egy tumort. Az orvosok azt mondják, hogy biztosan el fogod veszíteni az emlékeid 99,99%-át. Inkább még ma este megölöd magad, mert a holnap déli morgoritot már nem tudod befolyásolni? Vagy reméled, hogy a 0,01% mai morgorito hasznos lesz az utánad következőnek, és hagyod élni a holnap déli morgoritot? Amit ebből ki akarok hozni, hogy yneven a lelked te vagy. Józan ésszel szinte érthetetlen lenne egy ynevinek, hogy a lelked halálát akarod, mert a következő életben nem te fogsz irányítani, miközben előtte volt már millió másik életed, ahol nem te irányítottál, és valahogy az sem volt számodra probléma.

 

Hát, ez egy bonyolult morális kérdés ami szerintem ezen a témán túlmutat. Röviden és tömören, szerintem nem olyan egyértelmű melyik a morálisan helyes döntés.

 

Egyébként az hogy a következő életedben a személyiséged/értékeid/akármi hasonlóak lennének az nem éppen egyértelmű. Ugye, megint jó lenne erről több infó. Azt tudjuk, hogy van hozzá köze, de hogy pontosan miképpen? Tipikus MAGUSos "elkezdjük a kérdést részletezni de mégsem". 

 

 

Mármint a kitalált ynevi vágyfantázia vagy a kitalált földi vágyfantázia esetében? :P Amúgy az idézett mondandómnak semmi köze nem volt az indiai valláshoz - örülnénk IRL, ha az lenne, ami yneven van.

 

Én meg remélem IRL semmiféle túlvilág nincs. De ez meg a filozófia témaköre, megint nem ennek a topiknak. Ezért nem is akartam belemenni a valós élet párhuzamokba. 

 

 

Ez a legtöbb embernek bántja az igazság érzetét, ezért is találták ki ezeket. Hogy van az, hogy a jó szenved, a gonosz uralkodik? Ez semmiképpen sem megnyugtató a jóknak, akik emiatt szenvednek, de kétségkívül megfelelően szabad a gonoszoknak, akiket nem kötnek morális elvek. Az orkok között is a feketemágusok biztos nagyon örülnek, hogy nem részei a lélekvándorlásnak, és baromi szívesen játszanak pl. a magzat megrontása varázslattal. Míg amelyik udvari ork a légynek sem akar ártani, mégis pokollá teszik az életét, az úgy érzi, hogy megfosztották az egyetlen lehetőségétől, hogy valaha boldog legyen/elérjen valamit/stb.

 

Számomra mindenféle "a karma miatt jó valakinek vagy rossz" morálisan teljesen elfogadhatatlan (ahogyan az "igazságos világ" minden formája, hasonló okok miatt). Értem miért találtak ki ilyet az emberek. Csak nekem felfordul tőle a gyomrom. Részletezni megint nem részletezném miért, mert ugye ez nem MAGUS hanem irl filozófia. 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1354 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.30, 10:42

Cundior,

 

Ynev, a lélekvándorlás motívuma ellenére, lelkületben nem a keleti vallásokra emlékeztet, hanem a nyugati, európai gondolkodásmódra, hiszen egy európai fantasy világ.

 

Nem hinném, hogy ezt így a 21. században ki lehet jelenti nagy magabiztossággal. Alapból a nyugati gondolkodásmód magában hordozza módjuk a lélek és túlvilág nélküli zsidó vallást, a jézus utáni keresztény menny-pokol témakört, és ha még kicsit jobb rálátásunk van a dologra, akkor bejön az antikvitás is a maga túlvilágaival - pl. a görög túlvilág árnyai, akik tényleg nem többek árnyaknál értelmi képességeik terén. Az ynevi lélekvándorlás szerintem ezekből egyikre sem hasonlít, egyértelműen az egyik keletről jövő hiedelem átértelmezése, miközben keleten is nagyon sok különböző vallási felfogást találtak ki.

 

Itt a lélekvándorlás jó dolog, mert az itteni vallásban is fontos a halál utáni élet (sokatmondó a szóhasználat, hogy a vallásos ember ÉLNI alkar a halál után is), ezért ez Yneven is így van kezelve. Itt a valós vallásban és a hívők számára, ugyanúgy a játékban is megnyugvást jelent, célt ad, nemesebbé emel, ...stb. az élet, a lét, az új élet esélye, annak hiánya pedig ijesztő. (Csak beszélj egy vallásos emberrel, és mond nekik, hogy a lelküket a haláluk után a por felissza. Nem fognak neki örülni.)

 

A vallás nélküli emberek jó része is tovább akar élni, csak nem hisz abban, hogy a vallások ezt képesek lennének szállítani (lásd szilícium-völgyi technokraták). Ez igaz amúgy keleten is, mivel :dobpergés: ott is emberek élnek! Az ősök szellemei, lélekvándorlás, mind arról szól, hogy a halálon túl is van valami, vagy létezik kozmikus igazságosság, stb.

 

Amit ezzel mondani akarok, hogy az ynevi lélekvándorlás jobbára függetlenül a nyugat-kelet, isten hívő-ateista felállástól vonzó a lélek közönséges halálához képest. Talán egy buddhista joggal tiltakozna ez ellen, de a többi keleti vallás nagyon szépen kiegyezne az ynevi emberek helyzetével, és rettegne az orkok sorsától.

 

 

 

 

 

morgorito,

 

Az engem teljesen hidegen hagy, hogy mennyi a relevanciája a játékban. Attól még lehet átgondolatlan rossz koncepció. Ha már valaki leírja a dolognak a "metafizikáját" akkor már legyen igényes. 

 

Az első hibát ők követték, hogy ezzel ennyire részletesen foglalkoztak (ha egyáltalán), a második hibát te követed el, hogy ezzel ennyire részletesen foglalkozol. Szellemi önkielégítésen kívül ebből a beszélgetésből nem tudunk sokat kiszedni, mert aminek a játékra nincs relevanciája, az nem "komoly probléma". Komoly probléma, hogy mondjuk az udvari ork karaktert fel lehet-e támasztani, vagy hogy mire lehet használni valakinek az igaz nevét, esetleg hogy a mesélő mit mondjon, ha valakinek a sorsát olvassák, esetleg mi akadályozza meg a belső lélekréteget átíró személyt, hogy egy karaktert mágikus képességekkel ruházzon fel (vagy megfossza azoktól). Ezek mind-mind tényleges problémák. Ellentétben azzal, hogy a lelkek hol születnek, meg hogy több/kevesebb lélek kell, mert változik a populáció, stb. Csak vesd össze a Marvin által leírtakkal, a kérdéseidre az írók ennyit kellett volna mondjanak: "mit tudom én".

 

Atesitaként nincsen objektív érvem amellett, hogy valaki ne legyen öngyilkos. Szubjektív van persze, ezért is nem lettem öngyilkos ugye.

 

Nem lehet, hogy yneven objektív érved nem lenne, hogy ne haljon meg a lelked, de szubjektív lenne persze? :)

 

Egyébként szeretném megjegyezni, hogy IRL nincs veszélyben a lelked és potenciálisan nem kerülhetsz "örök/k***a hosszú szenvedés" jellegű szituba. 

 

 

Szerintem nem ment át teljesen az allegóriám. IRL az a veszély, hogy a tested "k***a hosszú szenvedés" jellegű szituációba kerül. Tehát ha IRL ettől nem félted annyira a tested, hogy megöld magad, akkor yneven ettől nem kéne féltsd a lelked sem jobban.

 

Ha én választhatnék, hogy az legyen az utolsó életem amit valamennyire tudok befolyásolni, akkor esélyesen amellett döntenék, hogy ne legyen több. Ez megintcsak szubjektív.

 

:D Föltéve, hogy nem az őrület beszél belőled (mániás kontroll függés), már miért lenne az utolsó, amit valamennyire tudsz befolyásolni? Egymásból "táplálkoznak" az életek, van valamilyen progresszió, nyomot hagy a jelenlegi életed a milliónyi élet láncolatában.

 

Vegyük a következő IRL példát. Holnap reggel át fogsz esni egy agyműtéten, eltávolítanak mondjuk egy tumort. Az orvosok azt mondják, hogy biztosan el fogod veszíteni az emlékeid 99,99%-át. Inkább még ma este megölöd magad, mert a holnap déli morgoritot már nem tudod befolyásolni? Vagy reméled, hogy a 0,01% mai morgorito hasznos lesz az utánad következőnek, és hagyod élni a holnap déli morgoritot? Amit ebből ki akarok hozni, hogy yneven a lelked te vagy. Józan ésszel szinte érthetetlen lenne egy ynevinek, hogy a lelked halálát akarod, mert a következő életben nem te fogsz irányítani, miközben előtte volt már millió másik életed, ahol nem te irányítottál, és valahogy az sem volt számodra probléma. :P

 

Erre reagálni nem akarok érdemben, mert az a fórum keretein túl nyúlna. De a Ynev lélekvándorlást nem hasonlítanám mondjuk az indiai vallásokéhoz. Pusztán az információk zavaros és töredékes mivolta miatt. 

 

Mármint a kitalált ynevi vágyfantázia vagy a kitalált földi vágyfantázia esetében? :P Amúgy az idézett mondandómnak semmi köze nem volt az indiai valláshoz - örülnénk IRL, ha az lenne, ami yneven van.

 

De a lényeg kb az, hogy szerintem egy karmikus rendszer pont nem megnyugtató. Számomra a jelenlegi, túlvilág nélküli lét ezerszer szabadabbnak és nyugalmasnak tűnik.

 

Ez a legtöbb embernek bántja az igazság érzetét, ezért is találták ki ezeket. Hogy van az, hogy a jó szenved, a gonosz uralkodik? Ez semmiképpen sem megnyugtató a jóknak, akik emiatt szenvednek, de kétségkívül megfelelően szabad a gonoszoknak, akiket nem kötnek morális elvek. Az orkok között is a feketemágusok biztos nagyon örülnek, hogy nem részei a lélekvándorlásnak, és baromi szívesen játszanak pl. a magzat megrontása varázslattal. Míg amelyik udvari ork a légynek sem akar ártani, mégis pokollá teszik az életét, az úgy érzi, hogy megfosztották az egyetlen lehetőségétől, hogy valaha boldog legyen/elérjen valamit/stb.


Módosította Krynn: 2020.08.30, 10:48


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2734 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.30, 07:37

(A KéM-ben könnyű, bár ott maga a szerző nem hivatalosan úgy válaszolt a kérdésre, hogy van-e túlvilág, hogy "mit tudom én" (ez gondolom világfüggő), a lélek létezésére van empirikus bizonyíték, ugyanis el lehet adni gonosz isteneknek.)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]