Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

Troika! szerepjáték ismertető


  • Válasz írásához lépj be
19 hozzászólás érkezett eddig

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.10, 19:53

Köszi az ismertetőt! Izginek hangzik, és annak is örülök, hogy más is használja a (Advanced) Fighting Fantasy rendszert :D

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.26, 21:36

 

 

A 24. Exotic warriornàl a felszerelési tàrgyaknàl a pocket gods az micsoda? Vagy mire utal?
Köszi!


Az itemeknél van a leírásuk:

Pocket gods are little cloth poppets
made in the image of your numerous
gods. If you whisper a secret to one and
throw it away you may regain 1 Luck.


Ohh, efölött elsiklottam.
Köszönöm!

 

 

Szívesen :)



sehol

sehol

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 75 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.26, 21:01


A 24. Exotic warriornàl a felszerelési tàrgyaknàl a pocket gods az micsoda? Vagy mire utal?
Köszi!


Az itemeknél van a leírásuk:

Pocket gods are little cloth poppets
made in the image of your numerous
gods. If you whisper a secret to one and
throw it away you may regain 1 Luck.


Ohh, efölött elsiklottam.
Köszönöm!

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.26, 20:32

A 24. Exotic warriornàl a felszerelési tàrgyaknàl a pocket gods az micsoda? Vagy mire utal?
Köszi!

 

Az itemeknél van a leírásuk:

 

 

Pocket gods are little cloth poppets

made in the image of your numerous
gods. If you whisper a secret to one and
throw it away you may regain 1 Luck.


sehol

sehol

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 75 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.26, 19:48

A 24. Exotic warriornàl a felszerelési tàrgyaknàl a pocket gods az micsoda? Vagy mire utal?
Köszi!

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.16, 16:55

Troika!-kompatibilis őskori setting book kampánya kezdődött nemrég a Kickstarteren: Very Pretty Paleozoic Pals: Permian Nations.

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.02, 18:52

Találtam online egy quickstart-szerűséget, ami szerintem még egy korábbi kiadáshoz készülhetett, mindenesetre kicsit jobban bele tudtam merülni, és még mindig tetszik, szerintem születésnapomra megciccantom majd a teljes verziót. Annyit tennék hozzá, hogy lehet, hogy ez a későbbi kiadásban már máshogy van, de a quickstartban lehet új skilleket tanulni, amihez egy tanár kell (valaki nagyobb skillrangal), és x időnként lehet dobni az alap skill értékre, hogy megkapd az első pontot az adott skillben. Ezt csak azért írom le, nehogy valakit az riasszon el, hogy nem tanulhat a karaktere új dolgokat (igaz, a túl sok új skill eléggé elveszi az egzotikus hátterek ízét, ami nekem a játék fő vonzereje) amúgy egyetértek Galuval, illetve inkább azt mondanám, hogy szerintem hosszabb kampányokra max. akkor jó a játék, ha cserélődnek a karakterek. Ja, meg ebben a verzióban választani is lehet hátteret, nem csak dobni, de ezt sem hiszem, hogy bárki szívbajos lett volna megháziszabályozni, ha nincs leírva.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.01, 15:05

Aki szeretne egy példányt, most éppen van rá akció:

 

Have you been meaning to buy a print copy of Troika, but it's approximately 33% too expensive?

HAVE WE GOT A DEAL FOR YOU!

Use the coupon code VIAPANDAMONIUM at checkout on melsonia.com and get Troika for 33% off (or so)! The sale is only running for two weeks, so get in there asap!

http://bit.ly/2QwmlWg

 



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 15:30

A játék elég barátságos ilyen szempontból.

0 stamina = a kör végéig maradsz életben. (emlékeztető: zacskóból kell zsetonokat húzni, azaz szélsőséges esetben minden csapattag kétszer sorrakerülhet, amíg előkerül a kör vége zseton)

Stamina visszanyerés:
- nyolc óra alvás (egy őrség belefér): 2d6 stamina és 2d6 szerencse
- rövid pihenés étkezéssel (naponta 3X): 1d6 stamina
- mivel a stamina nem kifejezetten életerő, ezért a mesélő másért is adhat staminát. Például masszázs, egy színházi előadás, stb.
- van "leech" varázslat, bár itt a gyógyítás mellé áldozatot is kell választani (2d6 sebzés, ennek fele gyógyulás)
- konkrét gyógyító varázslat azért nincs, mert mindenki tud varázsolni, és a varázslatokért staminával kell fizetni. (ez első fighting fantasyban volt is emiatt baj, kb. végtelen varázslást jelent)
- szerencsét lehet jutalomként is adni (pl. ha segítesz egy manónak)

 

 

- Ha már planescape, akkor a játékból ismert alvadt vér talizmán például simán befér a játékba. (de a cserélhető szemek is)

 

A játék szerintem játszató így is. Csak azt akartam kihozni belőle, hogy nem biztos, hogy mindenkinek segít az, hogy a Planescape/Spelljammer kiadványok végigolvasása helyett Moorcock-Adams-Vance utalásokkal van tele.
Nekem ez sokat segít, de nem biztos, hogy ez általánosságban igaz.

 

 

Jól hangzik, köszi a választ :)



Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 387 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 14:22

Köszi az ismertetőt! Felkeltette az érdeklődésemet, és a cikkbeli illusztrációk is nagyon szuperek szerintem!

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 12:23

Köszi a leírást, már vártam :) A szerencsére van valami automatikus/könnyen hozzáférhető gyógyulás mechanika? Nekem az a legriasztóbb ebben a rendszerben, hogy a "mentődobások" idővel elfogynak, és csak elvileg ritka inworld dolgokkal lehet őket visszatölteni. Persze könnyű azt mondani, hogy minden játékalkalom elején maxról indul, csak kíváncsi vagyok, van-e beépített megoldás.


A játék elég barátságos ilyen szempontból.
0 stamina = a kör végéig maradsz életben. (emlékeztető: zacskóból kell zsetonokat húzni, azaz szélsőséges esetben minden csapattag kétszer sorrakerülhet, amíg előkerül a kör vége zseton)

Stamina visszanyerés:
- nyolc óra alvás (egy őrség belefér): 2d6 stamina és 2d6 szerencse
- rövid pihenés étkezéssel (naponta 3X): 1d6 stamina
- mivel a stamina nem kifejezetten életerő, ezért a mesélő másért is adhat staminát. Például masszázs, egy színházi előadás, stb.
- van "leech" varázslat, bár itt a gyógyítás mellé áldozatot is kell választani (2d6 sebzés, ennek fele gyógyulás)
- konkrét gyógyító varázslat azért nincs, mert mindenki tud varázsolni, és a varázslatokért staminával kell fizetni. (ez első fighting fantasyban volt is emiatt baj, kb. végtelen varázslást jelent)
- szerencsét lehet jutalomként is adni (pl. ha segítesz egy manónak)

 

- Ha már planescape, akkor a játékból ismert alvadt vér talizmán például simán befér a játékba. (de a cserélhető szemek is)

 

Én amúgy 23 vagyok, és tény, hogy nincs meg a teljes említett forrásirodalom, de a Galaxis útikalauzt imádtam kamaszkoromban, Korongvilágot meg kicsit később, olvastam egy kevés Haldokló Földet, és a Doctor Who az örök favorite tévéműsorom. Persze nem mondom, hogy ezzel minden korombeli ugyanígy van, de szerintem akit alapból érdekel egy ilyen elborult katyvasz-világ, annak szerintem van is elképzelése, hogy mit mesélne/játszana benne, és az ilyen világoknak is az a legnagyobb előnye, hogy bármit bele lehet szuszakolni, amit az ember szeretne. Az, hogy nem az volt az eredeti megcélzott hangulat, még nem jelenti azt, hogy ne lehetne benne X-aktákat vagy Csillagkaput játszani fantasy felütéssel. Persze ettől még értem, hogy miért problémás, hogy nem nagyon van mesélői segítség a könyben, a konrét, játékra átültethető anyagot sosem lehet túlzásba vinni, csak azt mondom, hogy az inspirációs források (teljes) ismeretének hiánya nem jelenti azt, hogy ne lehetne használni a kiadványt. Call of Cthulhut is biztos sokan játszanak úgy, hogy nem olvastak Lovecraftot, talán még nagyobbat is üt.


A játék szerintem játszató így is. Csak azt akartam kihozni belőle, hogy nem biztos, hogy mindenkinek segít az, hogy a Planescape/Spelljammer kiadványok végigolvasása helyett Moorcock-Adams-Vance utalásokkal van tele.
Nekem ez sokat segít, de nem biztos, hogy ez általánosságban igaz.


Módosította galu22: 2019.12.31, 12:24


wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 11:53

Köszi a leírást, már vártam :) A szerencsére van valami automatikus/könnyen hozzáférhető gyógyulás mechanika? Nekem az a legriasztóbb ebben a rendszerben, hogy a "mentődobások" idővel elfogynak, és csak elvileg ritka inworld dolgokkal lehet őket visszatölteni. Persze könnyű azt mondani, hogy minden játékalkalom elején maxról indul, csak kíváncsi vagyok, van-e beépített megoldás.

 

Én amúgy 23 vagyok, és tény, hogy nincs meg a teljes említett forrásirodalom, de a Galaxis útikalauzt imádtam kamaszkoromban, Korongvilágot meg kicsit később, olvastam egy kevés Haldokló Földet, és a Doctor Who az örök favorite tévéműsorom. Persze nem mondom, hogy ezzel minden korombeli ugyanígy van, de szerintem akit alapból érdekel egy ilyen elborult katyvasz-világ, annak szerintem van is elképzelése, hogy mit mesélne/játszana benne, és az ilyen világoknak is az a legnagyobb előnye, hogy bármit bele lehet szuszakolni, amit az ember szeretne. Az, hogy nem az volt az eredeti megcélzott hangulat, még nem jelenti azt, hogy ne lehetne benne X-aktákat vagy Csillagkaput játszani fantasy felütéssel. Persze ettől még értem, hogy miért problémás, hogy nem nagyon van mesélői segítség a könyben, a konrét, játékra átültethető anyagot sosem lehet túlzásba vinni, csak azt mondom, hogy az inspirációs források (teljes) ismeretének hiánya nem jelenti azt, hogy ne lehetne használni a kiadványt. Call of Cthulhut is biztos sokan játszanak úgy, hogy nem olvastak Lovecraftot, talán még nagyobbat is üt.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 11:48

Nekem problémát jelent, ha van olyan játékos, aki rajongó. Nem szeretem, ha valaki jobban ismeri a settinget nálam. A témában járatlanoknak szívesen mesélnék Sigilben, főképp a játék alapján.

Ez nekem nem jelent gondot, ugyanis a témában járatosabb játékost egyszerűen megkérdezem a részletekről. :) Mint GM, nem kell tudnom egy csomó mindenről, én csak a világot vezérlem és írom le, a végső döntés nálam van. Persze nem ülök le tudatlanul, többszöri átolvasás nélkül mesélni, de nincs is energiám mindent fejben tartani. Sosem zavart, ha pl. valaki jobban értett akár a rendszer finomságaihoz is; ha ő játszik egy speciális karaktert rész-szabályokkal, akkor többnyire rábízom az értelmezést, ha nekem nem jut eszembe és a könyv fellapozása lassú lenne.

A Troika nem lenne rossz, mert a benne lévő anyag egész emészthető és használható, de ki nem állhatom a képi világát. Szerencsére van belőle artless verzió is.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 11:27

 

edit: mondjuk szerintem te pont nem esel a célcsoportba. (olyan mesélők, akik szeretik, de nem mesélnek Planescapet, mert elriasztja őket a megjelent leírások sokasága :D)

Nem hiszem, hogy ez kizáró ok lenne. Elég kevés PS kiadványt ismerek, amikor meséltem, szinte csak az alapdobozt ismertem behatóbban. Nem hiszek abban, hogy mindent el kell olvasni, ami kijött, különben nem lehet "jól" mesélni. A PS kiadványok harmada kalandmodul vagy kampány, harmada speciális célhelyszín, és a maradék harmad, ami általánosan is használható. De mivel sosem érdekelt a 2E része (SaWo-ban meséltem PS-t), nagy része ennek is felesleges.

 

 

Nekem problémát jelent, ha van olyan játékos, aki rajongó. Nem szeretem, ha valaki jobban ismeri a settinget nálam. A témában járatlanoknak szívesen mesélnék Sigilben, főképp a játék alapján.

 

Jelenleg például egy játékos nagyon szeretne Eberront játszani, de egyszerűen nincs kedvem végigolvasni ezeket úgy, hogy tudom ő már úgy ismeri, mint a tenyerét.

 

 

 

 

 

Ránéztem a képre: ez vmi hülyeség. Elkezdtem olvasni: ez egész jó. Nem az én stílusom, PT-el sem játszottam, de ötleses és jól van összerakva.

 

Szerintem veteránok számára ideális anyag rövid kampányokhoz, megfelelően fókuszált, és valószínűleg a hátterük is megvan hozzá.

 

Viszont kezdőknél... Nálam működik az, hogy a Planescape/Spelljammer irodalmat lecserélte Moorcock-Pratchett-Douglas Adams-Gene Wolfe-nyolcvanas évek Games Workshop-Jack Vance utalásokra. De szerintem nálam fiatalabb (15-25 éves) játékosok ugyanúgy meg lesznek lőve vele, mint én a Planescape manual of planes és hasonló leírásokkal.

 

A rendszer annyira egyszerű, hogy szerintem rövid kampányokhoz, vagy kifejezetten egy alkalmas játékokhoz illik. (egyszerűen nincs benne semmi, amivel jutalmazni lehet a játékosokat) Persze az is jó, ha a játékosoknak erre nincs szüksége, mert mindentől függetlenül imádják a kampányt. De van olyan játékos, akinek ez kevés lesz.


Módosította galu22: 2019.12.31, 11:27


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 09:15

Ránéztem a képre: ez vmi hülyeség. Elkezdtem olvasni: ez egész jó. Nem az én stílusom, PT-el sem játszottam, de ötleses és jól van összerakva.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.30, 23:06

edit: mondjuk szerintem te pont nem esel a célcsoportba. (olyan mesélők, akik szeretik, de nem mesélnek Planescapet, mert elriasztja őket a megjelent leírások sokasága :D)

Nem hiszem, hogy ez kizáró ok lenne. Elég kevés PS kiadványt ismerek, amikor meséltem, szinte csak az alapdobozt ismertem behatóbban. Nem hiszek abban, hogy mindent el kell olvasni, ami kijött, különben nem lehet "jól" mesélni. A PS kiadványok harmada kalandmodul vagy kampány, harmada speciális célhelyszín, és a maradék harmad, ami általánosan is használható. De mivel sosem érdekelt a 2E része (SaWo-ban meséltem PS-t), nagy része ennek is felesleges.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.30, 22:24

Beleolvastam, amikor megjelent, de nekem nem tetszett, sem a képi világ, sem a szöveg. Főleg a dobható karakter hátterek voltak (el)riasztóak.

 

A képi világ tényleg határeset. Ha a Planescape-pel vagy a Dark Sun-nal hasonlítom össze, akkor nálam sem ez nyer, de például a Pathfinder és a D&D 5E képi világánál jobban tetszik.

 

 

A hátterek nekünk egy-két kivétellel tetszettek. Hatvanhatból mondjuk hatvan-hatvankettő tetszett. Mondjuk a múmia (parchment witch), a lamassu és Tarzan (ami egy műtét után állati szintre süllyesztett ember) egyáltalán nem.

 

 

 

edit: mondjuk szerintem te pont nem esel a célcsoportba. (olyan mesélők, akik szeretik, de nem mesélnek Planescapet, mert elriasztja őket a megjelent leírások sokasága :D)


Módosította galu22: 2019.12.30, 22:27


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.30, 15:48

Beleolvastam, amikor megjelent, de nekem nem tetszett, sem a képi világ, sem a szöveg. Főleg a dobható karakter hátterek voltak (el)riasztóak.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.30, 14:47

Kösz az ismertetőt! :sor:

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6616 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.30, 14:39

A Planescape: Torment videojáték rajongójaként kisebb csalódásként éltem meg a Planescape asztali szerepjátékot. Hiányoltam belőle a játék „bármi megtörténhet” hangulatát: a különféle szervezetek, szabályszerűségek és önálló kiadványokban tárgyalt síkok nem tudták pótolni az érzést, mikor a város alatt egy csontvázak által lakott civilizációt találsz. További probléma volt a hatalmas irodalom; sosem éreztem úgy, hogy átlátnám az egészet, úgyhogy egy-két hamar elhalt kísérletet leszámítva sosem játszottunk Planescape-et. Úgy tűnik, ezzel nem vagyok egyedül, Daniel Sell, a Troika szerzője is hasonló okok miatt kezdett bele egy saját játék megírásába.

http://lfg.hu/94523/ismerteto/troika-szerepjatek-ismerteto/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]