Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

Dragon Age játékbeszámoló


  • Válasz írásához lépj be
30 hozzászólás érkezett eddig

Raksi

Raksi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 93 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.10, 09:58

Ha pedig valaki kiegyenlített stunt pontokat szeretne, akkor 4 kockával kell dobni, a 4. kocka a stunt kocka. Egyébként szerintem tudatosan nem így van a játékban.


Módosította Raksi: 2020.05.10, 09:59


Raksi

Raksi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 93 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 22:04

Nem tudom, erre gondolt-e Kaerlo, de ha ahogy írja, sok képesség van, ami csökkenti a stuntok árát, az tényleg el tudja tolni az arányokat. Ha pl. egy képesség engedi, hogy "X helyzetben +1 stuntpont, ha duplát dobsz" akkor az azt jelenti, hogy technikailag abban a helyzetben sosem fogsz egyest dobni, a hatosra meg duplaakkora esélyed van, mint az összes többi számra (mert az ötös és a hatos is hatosnak számít, feltételezve, hogy a költségek nem mennek soha hat fölé). Ráadásul a táblában, amit galu linkelt, az öt pontos stunt a legnagyobb érték, bár lehet persze, hogy vannak nagyobbak, még bele kell néznem a könyvekbe.

Igen, lehet, hogy erre gondolt. És az is igaz, hogy minél nagyobb célszámra kell dodni, annál inkább a nagyobb stunt pontokra van esély (hiszen sikert kell elérni a stunthoz). Ezt egyébként önmagában nem látom problémának. Sőt.

 

Viszont amiben továbbra sem értem Kaerlot, hogy miért írta azt, hogy ritka a stunt. Majdnem minden második sikeres próba stuntot ad.

https://scottsgameroom.com/2013/11/11/age-dice-probabilities/

 


Módosította Raksi: 2020.05.09, 22:06


wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 12:26

 

ritkán lehet stuntokat dobni viszonylag, vagy el van felejtve igazából, mire valaki újra dob egy duplát. És ha netán dobna is valaki duplát, akkor nagyobb eséllyel 6 stunt pontot, mint 1-et.
 

 

Ezt nem teljesen értem. 3 kockával több, mint 44% az esély a dupla dobásra. Az 1 stunt pontra pedig pont ugyanakkora az esély, mint a 6-ra. Vagy én értek félre valamit?
 

 

 

Nem tudom, erre gondolt-e Kaerlo, de ha ahogy írja, sok képesség van, ami csökkenti a stuntok árát, az tényleg el tudja tolni az arányokat. Ha pl. egy képesség engedi, hogy "X helyzetben +1 stuntpont, ha duplát dobsz" akkor az azt jelenti, hogy technikailag abban a helyzetben sosem fogsz egyest dobni, a hatosra meg duplaakkora esélyed van, mint az összes többi számra (mert az ötös és a hatos is hatosnak számít, feltételezve, hogy a költségek nem mennek soha hat fölé). Ráadásul a táblában, amit galu linkelt, az öt pontos stunt a legnagyobb érték, bár lehet persze, hogy vannak nagyobbak, még bele kell néznem a könyvekbe.



Raksi

Raksi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 93 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.08, 22:29

ritkán lehet stuntokat dobni viszonylag, vagy el van felejtve igazából, mire valaki újra dob egy duplát. És ha netán dobna is valaki duplát, akkor nagyobb eséllyel 6 stunt pontot, mint 1-et.
 

 

Ezt nem teljesen értem. 3 kockával több, mint 44% az esély a dupla dobásra. Az 1 stunt pontra pedig pont ugyanakkora az esély, mint a 6-ra. Vagy én értek félre valamit?
 



Kaerlo

Kaerlo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 18:22

Én AGE-rendszerrel kezdtem a szerepjátékosdit igazán komolyan venni. Dragon Age-t játszottam sokat. Körülbelül 1 éve volt ez, azóta feltűnt számtalan hiányossága, akárcsak  a korlátozott karakter alkotás. Illetve, bizonyos specek, képességek, varázslatok használhatatlansága. :/ A Blue Rose RPG-t próbálnám ki valakikkel, de csapatom, csak DnD akar most egy ideig.
AGE rendszerre írtam egy rövidke homemade szabályzatot, amivel orvosolni akartam a stunt hibáit. Egyes stuntok feleslegesek,  sok képesség megy arra, hogy egy-egy stunt olcsóbb lesz számodra, és ritkán lehet stuntokat dobni viszonylag, vagy el van felejtve igazából, mire valaki újra dob egy duplát. És ha netán dobna is valaki duplát, akkor nagyobb eséllyel 6 stunt pontot, mint 1-et... Ezekre találtam ki ezt a rendszert, ami talán csak egy kicsit lassít, míg betanulja az ember néhány kör alatt.

https://docs.google.com/document/d/1bw_sh8ViJ3_iCeE_ZUbSQhoL25O5JyHPbDEwW4teYLc/edit?usp=sharing

Várom az esetleges észrevételeiteket. Jó volna ezeket valahogy feléleszteni. :)

 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8447 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.24, 09:38

yguSmUg.jpg



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4413 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.24, 09:24

Hát egy olyan szép részletes ismertető, mint a Cypher Systemről volt, király lenne :)

OK, benne van a csőben. Persze nem lesz Cypher-méretű, annyi anyag azért nincs benne, de kitérek majd mindenre a DAge óta (Expanse, Blue Rose, Lazarus, Threefold is).

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8447 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.24, 08:35

És az Expanse sem maradhat ki a sorból, gondolom. :)

 

Már csak azért is, mert én például azt sem tudtam, hogy az is AGE rendszerű. :)



Raksi

Raksi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 93 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.24, 07:57

És az Expanse sem maradhat ki a sorból, gondolom. :)

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.24, 00:10

 

 

Amennyire emlékszem, elég alaposnak tűnt, ami most felmerült bennem a stuntok kezelése kapcsán, az egy alternatív megközelítés. Persze ha valaki írna róla ismertetőt, semmi jónak nem vagyok az elrontója, meg azóta jöttek kis más játékok is a rendszerrel, amiket be lehet mutatni :D (Én meg tervezek egy ideje írni mind az OVA-ról, mind az OpenLegendről, csak még sosem jutottam el oda)

 

Még akkor készült két rövid bemutató, amikor különálló setekre volt bontva a játék (Set 1, Set 2), és mindkét ismertető inkább csak gyorsan összefoglalja, hogy mit tartalmaz az adott set könyve, mintsem alapos ismertető lenne.

Szerintem ezek mellett simán megállná a helyét egy átfogó Adventure Game Engine ismertető cikk, ami részletesebben bemutatja a szabályrendszer, és megfelelő mértékben kitér a Dragon Age-re, a Fantasy Age-re és a Modern Age-re is.

 

(Ha már így megemlítetted, szeretettel várjuk az OVA és az Open Legend ismertetőt is. ;) )

 

 

Hát egy olyan szép részletes ismertető, mint a Cypher Systemről volt, király lenne :)

 

OVA/OL: egyelőre még NoiseEHC-t is túl régóta várom a következő adag Fate észrevétellel, szerintem ha az a projekt megvan, akkor meglátom ;D

 

 

*váratom. Kicsúsztam a módosítási időből.



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 23:46

 

Amennyire emlékszem, elég alaposnak tűnt, ami most felmerült bennem a stuntok kezelése kapcsán, az egy alternatív megközelítés. Persze ha valaki írna róla ismertetőt, semmi jónak nem vagyok az elrontója, meg azóta jöttek kis más játékok is a rendszerrel, amiket be lehet mutatni :D (Én meg tervezek egy ideje írni mind az OVA-ról, mind az OpenLegendről, csak még sosem jutottam el oda)

 

Még akkor készült két rövid bemutató, amikor különálló setekre volt bontva a játék (Set 1, Set 2), és mindkét ismertető inkább csak gyorsan összefoglalja, hogy mit tartalmaz az adott set könyve, mintsem alapos ismertető lenne.

Szerintem ezek mellett simán megállná a helyét egy átfogó Adventure Game Engine ismertető cikk, ami részletesebben bemutatja a szabályrendszer, és megfelelő mértékben kitér a Dragon Age-re, a Fantasy Age-re és a Modern Age-re is.

 

(Ha már így megemlítetted, szeretettel várjuk az OVA és az Open Legend ismertetőt is. ;) )

 

 

Hát egy olyan szép részletes ismertető, mint a Cypher Systemről volt, király lenne :)

 

OVA/OL: egyelőre még NoiseEHC-t is túl régóta várom a következő adag Fate észrevétellel, szerintem ha az a projekt megvan, akkor meglátom ;D



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8447 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 21:42

Amennyire emlékszem, elég alaposnak tűnt, ami most felmerült bennem a stuntok kezelése kapcsán, az egy alternatív megközelítés. Persze ha valaki írna róla ismertetőt, semmi jónak nem vagyok az elrontója, meg azóta jöttek kis más játékok is a rendszerrel, amiket be lehet mutatni :D (Én meg tervezek egy ideje írni mind az OVA-ról, mind az OpenLegendről, csak még sosem jutottam el oda)


Még akkor készült két rövid bemutató, amikor különálló setekre volt bontva a játék (Set 1, Set 2), és mindkét ismertető inkább csak gyorsan összefoglalja, hogy mit tartalmaz az adott set könyve, mintsem alapos ismertető lenne.
Szerintem ezek mellett simán megállná a helyét egy átfogó Adventure Game Engine ismertető cikk, ami részletesebben bemutatja a szabályrendszert, és megfelelő mértékben kitér a Dragon Age-re, a Fantasy Age-re és a Modern Age-re is.

(Ha már így megemlítetted, szeretettel várjuk az OVA és az Open Legend ismertetőt is. ;) )

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 20:44

Galu: M-AGE -ben már van olyan opció, hogy csak 1 HP jár szintenként. Az szerintem orvosolja a problémát. Ha az sem, akkor marad az az - szintén hivatalos - opció, hogy nincs HP növekedés szintlépéskor. ;)

Bulldy


Én még az eredeti játékkal játszottam, ott nagyon fura volt, hogy mindenféle sebzés (mágia és fegyver is) nagyon alacsony volt a HP-hoz képest. Az újabb verziókat már nem próbáltam.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 20:20

Galu: M-AGE -ben már van olyan opció, hogy csak 1 HP jár szintenként. Az szerintem orvosolja a problémát. Ha az sem, akkor marad az az - szintén hivatalos - opció, hogy nincs HP növekedés szintlépéskor. ;)

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 20:15

Anno amikor olvastam az AGE rendszerről, alapvetően tetszett, de úgy gondoltam, az akció közbeni táblázatböngészés miatt nem nekem való. Most viszont amit a packokról írtál, az eszembe jutatta, hogy talán abban is meg lehet csinálni, hogy mindenki kiválasztja a neki szimpatikus effecteket, annyit, amennyi meg tud jegyezni, amúgy meg ha kijön a stunt és egyik sem passzol a helyzethez, még mindig lehet extra sebzést venni. De lehet hogy ez a gyakorlatban nem annyira működik, mindenesetre arra elég, hogy adjak mégegy esélyt a rendszernek.



Azért ezt nem úgy kell elképzelni, hogy egy nagy excel táblát kell nézni.

Van itt ingyenes verzió:
https://freeronin.com/dragon_age_rpg/GRR6001e_FantasyAGECoreRulebook_StuntTables.pdf


Dobsz három kockával, abból egy eltérő színű.
Ha dobsz párosat, annyit stunt pontot kapsz, amennyi az eltérő színű kockán van.

Pl. ha két stunt pontod van, akkor választasz egy két pontos stuntot vagy két egy pontosat. Ez az egész így 10 választás, de mindig ugyanaz a tíz. (egyébként amilyen sok HP van abban a rendszerben, én is mindig a plusz sebzést választanám)

Módosította galu22: 2020.04.23, 20:15


wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 18:14

Amennyire emlékszem, elég alaposnak tűnt, ami most felmerült bennem a stuntok kezelése kapcsán, az egy alternatív megközelítés. Persze ha valaki írna róla ismertetőt, semmi jónak nem vagyok az elrontója, meg azóta jöttek kis más játékok is a rendszerrel, amiket be lehet mutatni :D (Én meg tervezek egy ideje írni mind az OVA-ról, mind az OpenLegendről, csak még sosem jutottam el oda)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8447 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 17:50

Azt hiszem, volt már itt az LFG-n Dragon Age ismertető, de ezek szerint túl korai vagy nem elég alapos.
Nem akar valaki írni egyet? :D Akár általánosan minden AGE-et összefoglalva, de kitérve az esetleges egyediségekre...

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 16:49

 

Hm, lehet, hogy én is lecsekkolom ezt a rendszert. (...) Ha az AGE is ilyesmi, és az OVA-hoz áll közelebb komplexitásban, akkor megérhet egy próbát.

Ismerem, nem olyan, mint az OVA (vagy a BESM). Ott előre összevásárolsz ability-ket és módosítókat, és ezek fixek maradnak, a karaktered mindig ugyanazt használja.
A stunt az egy generált pontérték bizonyos dobásokra (ha az alap 3d6 akciódobás bármely két kockája megegyezik, akkor a 3d6-ból az előre kijelölt stunt kocka értéke a pontszám), és ezt lehet beváltani az akció típusától függő, más és más pontértékű manőverekre (pl. páncélátütés, extra sebzés, földrevitel, stb.). Ez in-game és akcióról-akcióra változhat és vannak nem harci helyzetek is (pl. exploration, social, stb. listák is, illetve a M-AGE, mint a legfrissebb iteráció, már kiterjesztette olyasmikre is, hogy pl. firearms, melee, grappling, meg ilyenek), plusz vannak már helyfüggő stunt-ok is (olyasmi, mint pl. a lair action D&D-ben). Mivel ez szerves, kihagyhatatlan része a rendszernek, lassíthatja a játékot, ha akciónként kezdik bogarászni a játékosok a listákat, és arrafelé tendál majd, mint írva volt, hogy mindenki inkább sebzésre költi. Erre van a javaslat, hogy vagy vágd be az összes listát (elég lehetetlen, bár gyakorlattal biztos gyorsabb lesz, mert megjegyzed a fontosabbakat, plusz az asztal körül jó, ha van elég cheat sheet belőlük), vagy készíts magadnak előre bizonyos helyzetekre stunk pack-okat, amiket aztán "bekiálthatsz" - ha van elég pontod rá. :)

Az ingyenes QuickStart-okban vannak alap stunt táblák, ott meg tudod nézni, miről van szó.

 

 

Köszi! Leírás alapján ez kicsit hasonlít az OpenLegendre, ahol ugyanúgy bárki tud boost-okat és bane-eket generálni, feltéve, hogy pl. elegendő sebzést okoz harc közben, vagy sikeres ellenpróbát dob a megfelelő képességét használva. Viszont annyi féle boost/bane van, hogy így használva a rendszer nekem használhatatlannak tűnik - ami működhet, az az, ha mindenki összeválogatja a karakteréhez illő effecteket és csak azt használja. Ezt tűnik támogatni a rendszer is az olyan featekel, amik egy-egy boost/bane okozásának esélyét növelik (csak ezekből nekem túl sok van), meg a hivatalos karakterlapon is van hely az egyedi manővereknek hasonlóan az OVA-hoz. Anno amikor olvastam az AGE rendszerről, alapvetően tetszett, de úgy gondoltam, az akció közbeni táblázatböngészés miatt nem nekem való. Most viszont amit a packokról írtál, az eszembe jutatta, hogy talán abban is meg lehet csinálni, hogy mindenki kiválasztja a neki szimpatikus effecteket, annyit, amennyi meg tud jegyezni, amúgy meg ha kijön a stunt és egyik sem passzol a helyzethez, még mindig lehet extra sebzést venni. De lehet hogy ez a gyakorlatban nem annyira működik, mindenesetre arra elég, hogy adjak mégegy esélyt a rendszernek.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4413 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 12:54

Hm, lehet, hogy én is lecsekkolom ezt a rendszert. (...) Ha az AGE is ilyesmi, és az OVA-hoz áll közelebb komplexitásban, akkor megérhet egy próbát.

Ismerem, nem olyan, mint az OVA (vagy a BESM). Ott előre összevásárolsz ability-ket és módosítókat, és ezek fixek maradnak, a karaktered mindig ugyanazt használja.
A stunt az egy generált pontérték bizonyos dobásokra (ha az alap 3d6 akciódobás bármely két kockája megegyezik, akkor a 3d6-ból az előre kijelölt stunt kocka értéke a pontszám), és ezt lehet beváltani az akció típusától függő, más és más pontértékű manőverekre (pl. páncélátütés, extra sebzés, földrevitel, stb.). Ez in-game és akcióról-akcióra változhat és vannak nem harci helyzetek is (pl. exploration, social, stb. listák is, illetve a M-AGE, mint a legfrissebb iteráció, már kiterjesztette olyasmikre is, hogy pl. firearms, melee, grappling, meg ilyenek), plusz vannak már helyfüggő stunt-ok is (olyasmi, mint pl. a lair action D&D-ben). Mivel ez szerves, kihagyhatatlan része a rendszernek, lassíthatja a játékot, ha akciónként kezdik bogarászni a játékosok a listákat, és arrafelé tendál majd, mint írva volt, hogy mindenki inkább sebzésre költi. Erre van a javaslat, hogy vagy vágd be az összes listát (elég lehetetlen, bár gyakorlattal biztos gyorsabb lesz, mert megjegyzed a fontosabbakat, plusz az asztal körül jó, ha van elég cheat sheet belőlük), vagy készíts magadnak előre bizonyos helyzetekre stunk pack-okat, amiket aztán "bekiálthatsz" - ha van elég pontod rá. :)

Az ingyenes QuickStart-okban vannak alap stunt táblák, ott meg tudod nézni, miről van szó.

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.23, 11:58

AGE topikokban olvastam (és a M-AGE könyv is írja), hogy érdemes előre játékosi és mesélői stunt pack-okat összeállítani különböző pontértékekre, így egyedi, látványos karakter manővereket lehet bedobni, ahelyett, hogy minden stunt dobás után külön-külön, egyenként kelljen összebogarászni ezeket.

 

Hm, lehet, hogy én is lecsekkolom ezt a rendszert. Nemrég futottam bele két olyan rendszerbe, ami lehetővé tette, hogy a játékosok egyedi manővereket meg támadásokat rakjanak össze a karakterüknek (amiknek a nevét aztán hangosan üvölteni is lehet használat előtt ;D) Az egyik ilyen, ami még egész barátságos, az az Open Versitale Anime: van egy basic attack bónuszod, amit ha cifrázni akarsz, akkor összeállíthatsz előny-hátrány kombinációkat (az előnyöknek van egy "manapont"-költsége, amit hátrányok hozzáadásáva lehet csökkenteni), adsz egy nevet és felírod a karakterlapodra. Külön megvenni csak a basic attack bónuszt kell, a cifrák ingyen vannak, szóval ugyanarra a +3 sebzésre ki lehet találni akármennyi manővert - vagy ha erre nincs igény, akkor úgy lehet hagyni ahogy van. A másik ilyen az OpenLegend, ahol a pozitív/negatív státuszokkal lehet variálni, megvan, hogy melyik képességgel melyik képesség ellen dobva lehet őket kiváltani. Mivel rengeteg van, ez is olyan, hogy érdemes előre kitalálni a kakarakter signature move-jait és felírni a karakterlapra, az összeset szerintem még észbentartani is képtelenség, hát még a feltételeiket. Utóbbival az a bajom, hogy a feat lista is olyan hosszú, hogy elég hamar lemondtam a kipróbálásáról, pedig amúgy érdekes rendszernek tűnik. Ha az AGE is ilyesmi, és az OVA-hoz áll közelebb komplexitásban, akkor megérhet egy próbát.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]