Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 2 Szavazat

Traveller szerepjáték ismertető


  • Válasz írásához lépj be
24 hozzászólás érkezett eddig

Theszeusz

Theszeusz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.02, 11:15

(A Cepheus készítői helyében én inkább a pályafutásokat szedtem volna ki, vagy legalábbis raktam volna mellé egy egyszerű, szabad képzettségválasztós karakteralkotást is. Dehát ez már kinek-kinek megint a saját elképzelése a feldolgozásokat illetően.)

Theszeusz

Theszeusz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.02, 10:55

“Egy képzettség fejlesztéséhez annyi játékbeli hetet kell tanulásra fordítani, amekkora szintre akarod fejleszteni.”
— A helyzet még vadabb, mert az összes meglévő képzettség szintjei is beleszámítanak a fejlődésbe.

“To increase a skill, a character must train for a number of weeks equal to his current Skill Total plus the desired level of the skill. So, to advance from Pilot 2 to Pilot 3 with a current Skill Total of 3 would take (three, plus three) six weeks. A character may only train one skill in a given week.” — A “skill total” az összes képzettség szintjeinek összege. Itt megint jelentőséget kap a nullás képzettség.

A Hostile és a Zaibatsu a Cepheus Engine-re épülnek, ami a Traveller egyszerűsített változata, amiben (szerintem) sajnos kivették az alképzettségeket, amik szerintem jól illeszkednek a Traveller realisztikusságot célzó hangulatához. Ugyanis amikor egy alképzettségekkel biró képzettséget kap a karakter, nulladik szinten mindegyik alképzettséghez ért a karakter, így specializációt csak egyes szinttől kell választania (de nullásan továbbra is tudja a többit is). Így például egy Élettudományok (Biológia) 1 képzettséggel bíró karakter alapfokon járatos lesz a Genetika és Kibernetika alképzettségekben, aminek az értéke ugyan nulla, de legalább a –3 képzetlenségi módosítót sem kapja már meg. Szerintem ez így elég reális. (Ami azt illeti én még több képzettséget is ilyen alképzettségi csokorba gyűjtöttem volna.) Hasonló volt az Armageddon 2092-ben is, de ott nagyobb skálán mozogtak a képzettség értékek, ott a többi alképzettség default értéke a legmagasabb alképzettség fele... több bogarászást igényel.

Amúgy én nem találtam külön “Elektronika” és “Fizikai tudomány (elektronika)” képzettségeket külön, csak egy van.

A Babylon 5 feldolgozásról most hallok először... :)

Módosította Theszeusz: 2020.06.02, 10:58


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.02, 09:15

Kösz az ismertetőt. Egyszer felmerült hogy játszhatnánk, de az elején elkezdte a távolságokat magyarázni a cm-től a fényévekig (mindez játék mechanikával) és kb ott feladtam.

A leírás alapján nem rossz, de számomra nem ad annyit h elővegyem. A karakteralkotás tetszetős, de ha űrhajós kereskedőset akarok játszani ott van a Star Wars, vagy a Rouge Trader. Ez azoknak lehet jó akik világfüggetlen játékot akarnak - én részben mindig a világért ültem le.

 

 

Ebben van valami. Viszont nekem pont az benne a vonzó, hogy nincs semmi rárakódott ballaszt, mint a Star Warsban vagy WH40k-ban. Afféle hagyományos, nyolcvanas évekbeli sci-fi, azt teszel bele, amit akarsz, nem fog nagyon kilógni.

 

A rendszer is elég jó, könnyű hackelni és megtanulni.

 

D&D-hez hasonlóan annyi anyag jelent meg hozzá, hogy a nehézséget a számbavételük jelenti, nem pedig az, hogy nincs semmi érdekes.

 

 

Nekem egyetlen bajom van vele, hogy szükségem lenne egy egyszerűsítésre a képzettségek között. Sci-fiben az oké, hogy nem általános tudós van, hanem külön van mérnök. De az már kicsit túlzás, hogy a hajtóműveket tervező mérnök (+3) nem nagyon ért a hagyományos elektronikához (+0) Ugyan nem sok munka megcsinálni, de a Barbarians of Lemuria, a Savage Worlds vagy a Minisix már gyárilag olyan amit szeretnék, akkor meg minek fogjak bele.

 

 

Kereskedelem: ebben az a fura, hogy bár vannak rá szabályok, leginkább arra jó, hogy mozgassa a játékosokat a különböző bolygók között. Nem nagyon értem, hogy miért az a jellemző, hogy kifejezetten kereskedőket játszanak, de nemzetközi fórumok alapján így van. Nekem az első ötletem a felfedezés vagy kisebb hadihajó (elszámolással az anyabolygó felé) lett volna. 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.02, 08:47

Kösz az ismertetőt. Egyszer felmerült hogy játszhatnánk, de az elején elkezdte a távolságokat magyarázni a cm-től a fényévekig (mindez játék mechanikával) és kb ott feladtam.

A leírás alapján nem rossz, de számomra nem ad annyit h elővegyem. A karakteralkotás tetszetős, de ha űrhajós kereskedőset akarok játszani ott van a Star Wars, vagy a Rouge Trader. Ez azoknak lehet jó akik világfüggetlen játékot akarnak - én részben mindig a világért ültem le.



CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.02, 06:19

Nemrég felfigyeltem rá, hogy az LFG-n még sosem volt Traveller ismertető, így arra gondoltam talán érdekelhet valakit. A Traveller 1977 óta elég sok kiadás megélt, és ahogy az egy ilyen régi játéktól várható készült belőle GURPS és d20 alapú változat is. Ez az ismertető a 2008-ban megjelent Mongoose-féle Traveller első kiadásáról szól. A könyv által sugallt hangulat mérsékelten optimista, ponyvaregényes. Csillagközi invázió, Firefly, Emlékmás vagy az Ötödik elem, nem pedig Alien, WH40k, Halálhajó vagy Űrodüsszeia.

http://lfg.hu/96374/ismerteto/traveller-szerepjatek-ismerteto/




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]