Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandozók és Köpönyegek (KéM konverzió)


  • Válasz írásához lépj be
660 hozzászólás érkezett eddig

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 13:01

Volt már szó róla korábban, hogy azért is problémás a Gladiátor, mert az előnye csak egy szituációs jellemző. Nem sírok a kaszt után, de ha mindenáron szerepelnie kell, akkor esetleg kaphatna még pluszban olyan képességet, ami arra utal, hogy mondjuk híres. Ilyen bajnok-szerű dolog, amit ki tud használni bizonyos helyzetekben (mondjuk Karizma bónusz helyett az Erő bónuszát használhatja, ha a hírnevére apellálva próbál érvényesülni.) Persze ez nem tudom, hogy mennyire kompatibilis egy ekkora világgal, mint Ynev. Pl. Erenben követi valaki az Aszisz gladiátorviadalokat? Tudni lehet ki az aktuális "gáncskirály"?


Igen, pont ezért nehéz szerepjátékban értelmesen megcsinálni. Én elhiszem, hogy regényben marha jók, de szerepjátékban nagyon nem egyszerű ezt a dolgot kezelni, mivel a szituáció kérdése mindig a KM kezében van, bármit is ír a könyv. Kíváncsi vagyok, hogy az MKK hogy oldja meg. Ha jól látom, Hulla TTK-jában szintén szituációs +TÉVÉ-t kap, mint az alapkönyvben.
 

Amazon: nem vágom az M*-beli irodalmi hátteret, de vannak egyáltalán amazonok hivatalosan Yneven a HBG-n kívül? Nekem az amazon az egy matriarchátusban élő Barbár nő. Nem költenék rá helyet.


Nem hivatalosan a HGB-ben jelentek meg először, nem is irányadó kiadvány, de darabokat adoptáltak belőle a "hivatalos világképbe" (bazmeg, ez a szóösszetétel, "hivatalos világkép", ezmiez...), például az MK-hoz adtak ki lapokat is hozzá. Ha meg lehet értelmesen csinálni, nem sok vizet zavarnak, de annyira nem ragaszkodok hozzájuk.
 

Nulla veszteség az elhagyásuk szerintem is. Főleg mert -abszolút- nincs semmiféle speckó tulajdonságuk, mint a KéM amazonoknak.


Köszönöm, ezt akartam én is kihozni rövidtávon. Hosszútávon még lebegtetem egy kicsit, de lehet inkább fajként, illetve még inkább, népként lehetne behozni? Ha jól látom, vannak harcosaik, meg Igere papnőik, szal az osztály/alosztály igen sok lenne nekik.

Módosította kukac: Ma, 13:04


morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 12:57

Agasvary:

 

Amazonok:

 

Vannak. Csak nincsenek kidolgozva egy borzasztóan archetipikus pár bekezdésnél jobban. A legkoherensebb összefoglalás kb. az UTK kasztleírása.

 

Nulla veszteség az elhagyásuk szerintem is. Főleg mert -abszolút- nincs semmiféle speckó tulajdonságuk, mint a KéM amazonoknak.

 

Gladiátor:

 

Szerintem is felejtős az osztály. MAGUSban is csak azért volt népszerű mert kapott extra tápokat, de KéM-re konvertálva eléggé öszvér lesz. Előtörténetbe elmegy, játékmechanika szintjén én nem foglalkoznék vele ha így jobban belegondolok.

 

Kukac:

 

Drágakőmágia és barátai:

 

Abszolút egyetértek. Ez fluff, mechanikát rá nem adnék külön. Szerintem ez pont egy olyan dolog amit érdemes a KéM szellemiségéből megőrizni, főleg ha már sok osztály van így is (relatíve persze).

 

Osztályharc:

 

A paplovagos vacilálást megértem, főleg azért mert mondjuk ez -jóval- központibb elem mint az amazon vagy a gladiátor. Mindkettő megoldásnak van előnye és hátránya is.

 

A bajvívó akár mehetne vissza a harcos alá, de én személy szerint a fejvadász külön venném. Mert azért -ennyit- szerintem érdemes megőrizni a dolog MAGUS jellegéből, és kevés dolog jobban MAGUS mint ez :D Emellett természetesen a rendszerhibák konvertálása nélkül, amit eddig eléggé jól sikerült elkerülni.



Agasvary

Agasvary

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 12:37

...

Ami azt jelenti, hogy kezdek hajlani arra hogy a Paplovag visszakerüljön (esetleg a Bárd/Dalnok mintájára) (itt az is probléma, hogy a KKUK/ETK idején csak harciasabb papok voltak, később rendesebb kidolgozást is kaptak), esetleg a Fejvadász és a Bajvívó nagyon hosszú alosztályokként visszakerüljenek a Harcos osztályba. A Gladiátorral még nem tudom, hogy mit kezdjek.

 

Volt már szó róla korábban, hogy azért is problémás a Gladiátor, mert az előnye csak egy szituációs jellemző. Nem sírok a kaszt után, de ha mindenáron szerepelnie kell, akkor esetleg kaphatna még pluszban olyan képességet, ami arra utal, hogy mondjuk híres. Ilyen bajnok-szerű dolog, amit ki tud használni bizonyos helyzetekben (mondjuk Karizma bónusz helyett az Erő bónuszát használhatja, ha a hírnevére apellálva próbál érvényesülni.) Persze ez nem tudom, hogy mennyire kompatibilis egy ekkora világgal, mint Ynev. Pl. Erenben követi valaki az Aszisz gladiátorviadalokat? Tudni lehet ki az aktuális "gáncskirály"?

 

Amazon: nem vágom az M*-beli irodalmi hátteret, de vannak egyáltalán amazonok hivatalosan Yneven a HBG-n kívül? Nekem az amazon az egy matriarchátusban élő Barbár nő. Nem költenék rá helyet.


Módosította Agasvary: Ma, 12:39


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 11:27

Dlágakőmágia:

 

Ha már felmerült a smaragdmágus, gondolkozok a drágakőmágia integrálásán is valahogy. A varázstárgy készítési részt még hagyján, de pl. a Kilenc Sor Iskolájáról csak annyit írnak, hogy drágakövekből teszik össze a varázslataikat - effektíve egy sima varázsló. Esetleg annyi különbséggel, hogy amint elvesztik a kavicsokat, game over.

 

A smaragdmágus is elég hasonló, csak smaragdokat használnak, de varázslataik a nevükön meg néhány apró módosításon kívül ugyanaz mint bármelyik másik varázsló. (Smaradgvillám...)

 

Így, jelenlegi helyzetben nem látom értelmét bármi változtatásnak ez ügyben. Ugyanaz az osztály, csak az iskola változik. Ha esetleg valami keményebb eltérés lenne közöttük, akkor meg lehetne vizsgálni hogy van-e értelme valahogy implementálni.

 

Hasonló a kyr-godoni mágia is, amit szintén nem látom értelmét játéktechnikailag külön szedni (esetleg egymástól nem tanulhatnak varázslatokat...). Igazából az egyik legfurcsább része a M*-nak. Van még mellettük isteni, szeráfi, sámán, ős, akármi mágia, csak épp a legtöbb annyiban különbözik a másiktól, hogy az egyiknél nyomod a magicet, a másiknál egyezkedni kell a szeráffal holtidőben, és úgy nyomod a magicet.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 08:15

Osztályharc:
 

Itt elsősorban másodlagos értékek alapján történtek a kiértékelések, de a többosztályúságnál valóban képes furcsaságokat összehozni, pl. íjász+bajvívó. A varázslók is elég lazán vannak kezelve, ott pl. minden alosztály egy pszeudo-osztályként funkcionál, és a varázslatlisták másak (kb. mint az Illuzionista az eredetiben, csak azon felül még kapnak más módosítókat is).

 

Viszont ahogy nézegettem a kártyák játékszabályait, feltűnt hogy az egyébként fura M* itt nagyon is konzekvens:

 

Spoiler

 

Ugyanis emlékeim szerint az Amazon/Bajvívó/Barbár bekerülése óta ezek mindenhol előkerülnek, és mindig ugyanaz a felosztás (talán a d20 kivételével). A Lovag/Paplovag lore szinten szintén rendesen megjelennek és eléggé elkülönülnek a többiektől, de a Gladiátor képességei annyira specifikusak, hogy kegyetlenségnek tartanám az osztályrendszerbe belesűríteni. :( Tulajdonképpen egy glorified Harcos.

 

Ami azt jelenti, hogy kezdek hajlani arra hogy a Paplovag visszakerüljön (esetleg a Bárd/Dalnok mintájára) (itt az is probléma, hogy a KKUK/ETK idején csak harciasabb papok voltak, később rendesebb kidolgozást is kaptak), esetleg a Fejvadász és a Bajvívó nagyon hosszú alosztályokként visszakerüljenek a Harcos osztályba. A Gladiátorral még nem tudom, hogy mit kezdjek.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 00:08

Válaszolnék én is:

 

1)-es 

 

Felejtős szerintem az imakönyv/varázskönyv. Nem igazán MAGUS-os és nem érzem túl fontosnak se így, se úgy.

 

Ismert varázslatok határeset. A fohászokat biztosan ismerik a papok, és ha nem lesz -nagyon sok varázslat- akkor érdemes a többieknek is. Az hogy mi mögötte a fluff az játéktechnikailag mindegy.

 

2)-es:

 

Manapont, de maximum varázslatszinttel (2-es 3-astól, 3-as 5-östől satöbbi, ahogyan a KéM-ben elérné őket). Mivel eléggé szétverné a játékegyensúlyt a "full manás" ötödik szintű varázslat. MAGUS rendszerhibáit ne adaptáljuk.

 

3)-as:

számomra a d) opció tűnik jónak egyedül. De az nagyon. Jóféle ötlet az ilyesmi szerintem, mert eliminálja a "greater hascsikarás" jellegű varázslatokat.

 

4)-es:

 

Igen, a pihenés jó lesz. Aztán hogy ebben mennyi elmélkedés/ima van, az megint csak fluff. De mindenképpen fontos szerintem hogy egyféle rendszer legyen. Igazat megvallva szerintem az is megfontolandó hogy ezen felül legyen-e bármiféle "extra" mana visszanyerés. Mert az imádkozás és a meditálás elfér a nyolc óra alatt.


Módosította morgorito: Ma, 00:09


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 18:50

Spoiler

 

Még egy bestia konverzió.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 13:04

Kukac, a hármas ponthoz: mivel ősmagusban is lehetett több manát költeni egy varázslatra. Este kifejtem, gépről.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 09:06

Mágiarendszer az én elképzelésem szerint, ami pont-alapú, ugyanakkor a memorizáció bizonyos elemeit is megtartja, illetve kevésbé kötött, de vannak kockázatos elemek is benne, pontokba szedem.

1, a varázslatok forrása, illetve leírásuk? :titok:
Minden mágiahasználó ismer varázslatokat, ezek fel vannak jegyezve.
-varázslóknál, boszorkánymestereknél, bárdoknál ez varázskönyv,vagy jegyzetek, akár verseskötet, de lehetnek tetoválások is.
-papoknál, paplovagoknál imakönyv, zsolosmáskönyv, avagy egyéb szent iratok.
-boszorkányoknál, tűzvarázslóknál tárgyi forma van, úgy mint fókuszok, kabalák, s hasonlók.
Az ismert varázslatok számát (miszerint mindet ismeri-e, ami az alapkönyvben van, vagy nem?) még nyitva hagytam, erre ki kell találni valamit. :hogymi: :otlet:

2, ki mennyi varázslatot tud elmondani és hogyan? :titok:
-mindenki annyi szintnyi varázslatot ismer, ami tapasztalati szintje alapján jár (KéM alapkönyv 15. oldala, táblázat) illetve tulajdonságból származó bónusza alapján megilleti (alapkönyv 10. oldal, táblázat).
2/a, például Dargar, egy 5.szintű pap(18-as tulajdonsággal) 3+4+3+6=16 szintnyi varázslatot ismer. A nulladik szintű varázslatok száma annyiban változik, hogy az adott szinten elmondható mennyiségűt lehet használni + tulajdonság módosító, példa alapján 8db-ot.
2/c, egy varázslat elmondása annyi pontba kerül, amennyi annak szintje, tehát egy 3.szintű 3 pontba kerül.

3, hogyan lehet erősíteni a varázslatokat? :titok:
-amennyiben ismer magasabb szintű varázslatokat és van rá elég pontja (pl. Dargar még csak 3. szintűt tudna, de istene megjutalmazta egy erősebb igével egy küldetés után) úgy elmondhatja, ám bizonyos megķötésekkel.
3/a, költségesebb, de ezt könnyű kiszámolni.
3/b, annyit mondhat el magasabb szintről, amennyi a szintje + tulajdonság bónusza: vagyis Dargar most 5+3=8 szintnyi magasabb varázslatot használhat fel, a többi nem jön létre. Ez adott esetben 2db 4. vagy 1db 5. szintű igét jelenthet számára.
3/c, ha magasabb szintű varázslatot mondd el, akkor kell tennie egy sikeres akarat-mentőt (célszám a saját varázslatának ereje, vagyis 10+varázslat szintje+tulajdonság bónusza) ami ha nincs meg, akkor a következő pont-visszanyerésig nem használhat magasabb szintű mágiát.
3/d, ha alacsonyabb szintű varázslatot erősít (pl 2. szintüt 4 pontért mond el) akkor olyan a hatás, mintha egy varázslatszinttel magasabban mondta volna el, ami +2 szintnyi hatásfokot jelent, ami a varázslat leírásánál van, de nem mindet érdemes erősíteni. Megbeszélés tárgya lehet, illetve ki lehet találni, hogy egy Bénítás ne csak három személyre hasson, hanem többre, ha a költség is nagyobb. :hc:

4, varázserő visszanyerése? :titok:
A 8 órás pihenő maximumra tölti a pontok számát.
Egyes tárgyak és rituálék ezt gyorsíthatják, mint a Hatalom itala, ima, pszi-meditáció, ezek pontos mikéntje szintén kidolgozásra vár.

Nagyjából ennyi. Amin nem gondolkodtam: diszciplínák erősítése; istenek egyedi igéi, vannak lehetőségek még.

:csingcsung:

 

Közben átfutottam ezt is (ha már a dungeon rajzolgatás nem megy...). A memorizáció teljesen le van cserélve a D&D-s rekeszes rendszerre, ráadásul mindenki fejben tartja a már megtanult varázslatait (M*-ban, ETK-ban nincs varázskönyvől/tárgyból memorizáció, ezt már átvezettem), a papokon kívül pedig mindenkinek tanulnia kell a varázslatait. Így az első pont nagyjából lényegtelen. (Illetve: a tetkókat még át kell gondolnom.)

 

Második pont, összeszedtem kinek mennyi varázslatpontja lenne.

 

Spoiler

 

A varázslók szép exponenciálisan erősödnek, (de az első szinten 1 azért kemény...), a bárdok viszont egyre kevesebbet kapnak szintenként - utolsó szinten pedig semmit. Esetleg manuálisan fel lehetne javítani az utolsót 23-ra. Azt nem igazán értem, hogy a nulladik szintű varázslatok mennyiségét miért kéne ennyire drasztikusan megnövelni. És a 2/b pont nagyon kegyetlen.

 

3: Azt nem értem, hogy miért lenne szükséges, hogy az varázsrekeszek szintjénél magasabb varázslatokat is el tudjon mondani? Vagy egyszerre megy a max. varázslat szintes táblázattal, vagy csak natúr varázslatpontok és a varázslatoknak nincs "hagyományos" szintje (esetleg ritkaságként lehetne még használni), de a magasabb szinten varázslásnak egyik módszerrel se látom értelmét.

 

4: Ja, ez most nagyon egyszerűen van összerakva.

 

A fentiek természetesen nem az alapkönyvre vonatkoznának, hanem az Advanced Kalandozók és Köpönyegekre. Ott kevésbé tartom fontosnak, hogy egyszerű és rövid legyen. Ott már lehet nagyobb jelentősége a tetkóknak és a hatalom italának is.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.08, 07:24

A bepe@lfg.hu címre szoktam küldeni, legutóbb minimális javításokkal ki is került egyből (pár elgépelés persze maradt benne).



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.08, 01:23

Hogy működik a cikkbeküldés?

 

Dobtam egy privát üzit, hogy ne offoljunk itt ezzel.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.07, 18:53

 

Sensory pleasure!

 

(Esküszöm, egy napon tényleg kénytelen leszek írni egy cikket erről a témáról.)

 

source.gif

 

 

(OFF)

1) Hogy működik a cikkbeküldés?

 

2) Van-e valamilyen processz arra, hogy átolvassátok/véleményezzétek a cikk első verzióját, amit én a visszajelzések fényében tovább reszelgetek, mielőtt kikerülne a nagyérdemű elé?

 

3) Ha nincs, ki vállalkozna arra, hogy majd előemészti az anyagot és segít értelmes formába pofozni az első próbálkozás - valószínűleg ótvar szar - eredményét?
(/OFF)



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.06, 08:37

Közben rájöttem, hogy az encounter táblák sehogy se működnek értelmesen, mert nem lehet normális információt kiszedni belőle.

 

Spoiler

 

Kicsit hosszabb lett, de talán egy fokkal segítőkészebb. Az amundoknál nagyrészt mindenki ellenséges a nem amundokkal szemben, így a barát/ellenség táblán valszeg értelmetlen dobni. Valamint nem nagyon látom, hogy az amundok milyen kasztokat/osztályokat használnak még. Harcos és Pap egyértelmű, esetleg tolvaj (koplaló)? Esetleg a TV-k és a Slanok lehetnek kizárva az amundok közül...



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 22:18

Sensory pleasure!

 

(Esküszöm, egy napon tényleg kénytelen leszek írni egy cikket erről a témáról.)

 

source.gif



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 21:08

Azért az eredeti Fomalhauton volt egy gigászi csata térképlapon és figurákkal Uthummaosz csarnokában, ha jól emléxem Khosura alatt, az igen jól nézett ki...



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 13:03

Ez tök érdekes, mert mi évekig térkép nélkül játszottunk, aztán átszoktunk a hexre. Igazat megvallva talán túlságosan is.

 

Van valamiféle vulgáris élvezet abban, hogy a mi bábuink előtt elhullanak az ellenfelek, vagy hogy egy jó nagy bábút üt le a mi sokkal kisebb bábunk.

 

Én ezt nem intelligencia/tudás hanem preferencia kérdésévé tenném.

 

 

Sensory pleasure!

 

(Esküszöm, egy napon tényleg kénytelen leszek írni egy cikket erről a témáról.)



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 12:03

Ez tök érdekes, mert mi évekig térkép nélkül játszottunk, aztán átszoktunk a hexre. Igazat megvallva talán túlságosan is.

 

Van valamiféle vulgáris élvezet abban, hogy a mi bábuink előtt elhullanak az ellenfelek, vagy hogy egy jó nagy bábút üt le a mi sokkal kisebb bábunk.

 

Én ezt nem intelligencia/tudás hanem preferencia kérdésévé tenném.

 

Csak akkor van praktikus szempont, ha távolságokat kell lemérni. Erre azért van Kard és Mágiában is egy kis szükség, egy tűzgolyó esetén pl. nagyon nem mindegy mi van még benne a hatósugárban és mi már nem :D.

 

Egy pár fős kis harc esetén viszont hót mindegy.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 11:30

Én simán rámondom, hogy annyira alap, mint a Kard és Mágiában. Ott is megvolt a méricskélős rendszer mellé az absztrakt rendszer, mindenki azzal játszott amivel szeretett.

 

Nem tartozik ide, de mindig meglepődök mennyire nem szokott menni az absztrakt rendszerben a harc. Ha megnézed itt fentebb, még mikor csak két zombi jött átellenes irányból, akkor is kértek hozzá térképet, de az FFG-s Star Warsban is előfordult, hogy "Négyen vannak, ketten közepes távolságra, ketten távoli távolságra a dobozok mögött" és erre is kértek külön térképet, hiába nem volt "konkrét" rendszer hozzá (a range bandeket átváltottam számokra azt jól van az úgy...). De én pl. One Ringben is jól elvoltam térkép nélkül, másokat meg zavart.

 

Esetleg azt tudnám mondani, hogy aki hozzászokott hogy minden harcban egyértelműen megkap minden információt, az nehezen alkalmazkodik az absztraktabb játékmegoldásokhoz. Majd jön egy filozófus vagy mi, ha tévedek, azt kijavít.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 10:37

Kukac, szerintem a figurák nem feltétlenül kellenek, csak nagy összecsapáskor, akkor sem biztos, ha a mesélő eléggé gyakorlott a harcok lemesélésében.

Saját tapasztalatok, az utóbbi évekből, mond játékosként, néha mesélőként:
-az egyszerűbb rendszerek nem igényeltek ilyen figurás harcot, pl mikor meséltem akár KéM-et, Helvécziát, akkor nem igényelték a játékosok, sem én.
-D&D5E és Pathfinder esetében a rendszer alap konfigurációja olyan, hogy nem árthat, de kisebb harcoknál nem biztos, hogy kell.
-játszottam olyannál is, aki nagyon gyakran mesélt sok ellenfelet, elhúzódó harcokkal sokszor, olyankor nem baj ha van.

Tudom, spanyolviasz amit mondok, de nem árt belőni, hogy a KK20 esetében kell-e figurás-táblás felállás, vagy nem alap(?). :hogymi:

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.04, 19:10

Áthozva a szomszéd topicból.

 

Mint már korábban említettem volt, eredetileg csak a K&M+ETK+AYS kombinációjának indult, hogy ne kelljen folyton keresgélni 3 könyvben hogy mikor melyik szabályt kell éppen felülírni. Ebből vált egy kicsit módosított váltotattá, amibe belevittem az itteni kommentelők és saját ötleteim egy részét.

 

Erről viszont eszembe jutott egy régi emlék, valamikor a 2000-es évek elején asszem D&D 3-mal (vagy 3.5-tel) játszottunk figurákkal valami egyszerű dungeoncrawlt. Az a tipikus, hótegyszerű, az egyik teremben levágtunk egy csomó orkot, a szomszéd szobában meg pár minotauruszt. Éjszaka közepén, rohadt sok energiaital, üdítő, chips, és minden szarságon képesek voltunk vitatkozni, minden szoba előtt cserélgettük egymás között a fegyvereket/sisakokat, üvöltöttünk hogy "Ne a buzogányt használd, hanem a csatabárdot!", és nem volt benne semmi "szerepjáték", de mégis nagyon jól szórakoztunk.

 

Jó, ezt az életérzést nem lehet visszahozni (mondjuk ha jól tudom, a Tuan készül figurákat kiadni), de gondolkodtam rajta, hogy miként lehetne kicsit elvinni ebbe az irányba. Lehet pont jó ez így, és inkább idioszinkratikusabb megoldásként kezelni (sokkal imbább felszerelések, de ütik egymást, hogy szituációtól függően mást kelljen használni).

 

Na mindegy, amit az egészből ki akartam hozni, hogy ha össze kéne vetnem hogy melyik lenne a jobb M* rendszer, valószínűleg azt is figyelmbe kéne venni, hogy melyik csapatnak mi a stílusa és milyen fajta mesét szeretnének játszani, és ahhoz választani a megfelelő rendszert. Szerintem a KK20 sokkal inkább a harcorientált kalandozókat támogatja, míg az MKK inkább a szerepjáték szimulátorok irányába ment el (vagy lehet inkább folytatja a korábbi M*-ok szerepjáték szimulátor irányát).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]