Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandozók és Köpönyegek (KéM konverzió)


  • Válasz írásához lépj be
660 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.29, 23:31

Röstellem, de az a baj hogy nekem nagyon úgy néz ki hogy a könnyű munka nagyrészét megcsináltunk, spelleket kéne írni meg tesztelni.

 

Előbbire megpróbálom rávenni magam, utóbbit nem tudom hogy ígérhetek-e.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.26, 21:55

A legfrissebb verzió changelogja:

 

Spoiler



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.26, 14:02

A Harcművésznek mégis megadom a Bölcsesség bónuszból származó VO-t, a minimumot pedig az Ügyességre és Bölcsességre adom, így van értelme a bölcsességüket használni, a VO pedig 12-16 között fog mozogni.

 

Intelligencia és Bölcsesség lett, hogy tudják használni a Slan pszít....



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.26, 13:33

A Harcművésznek mégis megadom a Bölcsesség bónuszból származó VO-t, a minimumot pedig az Ügyességre és Bölcsességre adom, így van értelme a bölcsességüket használni, a VO pedig 12-16 között fog mozogni.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 19:07

@Orastes

Bocsi ha tegnap túl aggresszívnek tűntem, csak kicsit felmérgelt hogy olyan dolgokra hivatkoztok, amik nincsenek benne a könyvben (legalábbis a mostani verzióban).


Ami ezt illeti, észre sem vettem. :rohog:

Igyekszem követni a témát és konstruktívan hozzászólni, de mostanában kevesebb időm van rá, mint szeretném.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 16:40

Kinyitod a bénán lezárt ládát a tábor közepén, és kiugrik belőle 40 db. 6. szintű kráni fejvadász. :D (Ha már kötéltrükk.)


Igazából nem kiugranak, hanem odateleportálják őket,mindenki háta mögé kettőt abbithuzalos emberfogóval :)

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 15:19

Kinyitod a bénán lezárt ládát a tábor közepén, és kiugrik belőle 40 db. 6. szintű kráni fejvadász. :D (Ha már kötéltrükk.)



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 15:15

 

Minden megkezdett 5 főre kell kell kétszer k6-1-et dobni, az első a hátasok, a második az igavonó és/vagy málhásállatok száma.

 
Például.
 

Mondjuk egy hatodik szintű hadtestet az én gyomrorm nem nagyon vesz be. Szerintem 3-4-es szintnél magasabból elég bajosan fogsz összefogdosni elég embert, ha nagyjából tartjuk magunkat a KéM szintskálájához.

Persze ez lehet mondjuk egy teljes fejvadászklán vagy valami...de azt meg nem véletlen táblán dobnám ki, valszeg.


Lehet mondjuk d3 szint is, vagy csak észreveszik hogy ennyien menetelnek valamerre. Majd kelleni fog a DM a dobások kiéértékeléséhez. Sőt, nem is kötelező figyelembe vennie a dobás eredményét, ha esetleg túl nagyot dob, dob újra, vagy lejjebb veszi a létszámot.

@NoiseEHC és @Orastes

Bocsi ha tegnap túl aggresszívnek tűntem, csak kicsit felmérgelt hogy olyan dolgokra hivatkoztok, amik nincsenek benne a könyvben (legalábbis a mostani verzióban).

 

 

A d3 szint már rendben van szerintem. A mennyiségek maradhatnak, esetleg annyi disclaimerrel hogy ezek nem mind feltétlenül harcoló egységek satöbbi.

 

Meg ahogy KLM mondta, azért ez nem úgy megy hogy hirtelen a dűnéről befordul 40 körüli osztag hadrendben, akinek a létezéséről semmiféle jelzés nem volt eddig. :D



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 15:09

Ez nem csak encounter tábla, lehet ki is szedem mellőle a leírásokat, és csak a számokat hagyom meg. Pl. bemegy a csapat egy elhagyott romba, jegesmedvék vannak benne. A darabot meg kidobja a tábla alapján. Kiszabadítanak egy rabot egy sátorból, dobsz, mondjuk gorviki. Találsz egy fúvőcső+330-at, honnan jöhetett? A kialakítás és díszítés alapján pyarroni. stb.

 

Spoiler



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 14:07

 

Mondjuk egy hatodik szintű hadtestet az én gyomrorm nem nagyon vesz be. Szerintem 3-4-es szintnél magasabból elég bajosan fogsz összefogdosni elég embert, ha nagyjából tartjuk magunkat a KéM szintskálájához.

Persze ez lehet mondjuk egy teljes fejvadászklán vagy valami...de azt meg nem véletlen táblán dobnám ki, valszeg.


Lehet mondjuk d3 szint is, vagy csak észreveszik hogy ennyien menetelnek valamerre. Majd kelleni fog a DM a dobások kiéértékeléséhez. Sőt, nem is kötelező figyelembe vennie a dobás eredményét, ha esetleg túl nagyot dob, dob újra, vagy lejjebb veszi a létszámot.

 

Vagy a kidobott szint a legmagasabb abban a csapatban (bár a hadtest a mostani katonai szaknyelvben 30+ ezer fős társaság...)

Spoiler

 

Ha túl sokan vannak, lehet elő-, oldal- és utóvédbe, illetve felderítókbe belefutni és akkor végül is nem kell belehalni. ha rosszul méred fel. 

 

Ó, és ha már Ibara: érdemes dobni, mennyi vizük van.

Milyen poén belefutni egy pár napos, szemlátomást szomjanhalt rakás hullába, amelyek mellett ott vannak a vizestömlők, jelentős részben tele.... 


Módosította KLM: 2020.07.25, 14:14


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.25, 13:05

Minden megkezdett 5 főre kell kell kétszer k6-1-et dobni, az első a hátasok, a második az igavonó és/vagy málhásállatok száma.

 
Például.
 

Mondjuk egy hatodik szintű hadtestet az én gyomrorm nem nagyon vesz be. Szerintem 3-4-es szintnél magasabból elég bajosan fogsz összefogdosni elég embert, ha nagyjából tartjuk magunkat a KéM szintskálájához.

Persze ez lehet mondjuk egy teljes fejvadászklán vagy valami...de azt meg nem véletlen táblán dobnám ki, valszeg.


Lehet mondjuk d3 szint is, vagy csak észreveszik hogy ennyien menetelnek valamerre. Majd kelleni fog a DM a dobások kiéértékeléséhez. Sőt, nem is kötelező figyelembe vennie a dobás eredményét, ha esetleg túl nagyot dob, dob újra, vagy lejjebb veszi a létszámot.

@NoiseEHC és @Orastes

Bocsi ha tegnap túl aggresszívnek tűntem, csak kicsit felmérgelt hogy olyan dolgokra hivatkoztok, amik nincsenek benne a könyvben (legalábbis a mostani verzióban).

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 15:58

Egy kis szituációs kezdemény:

 

Spoiler

 

Mondjuk egy hatodik szintű hadtestet az én gyomrorm nem nagyon vesz be. Szerintem 3-4-es szintnél magasabból elég bajosan fogsz összefogdosni elég embert, ha nagyjából tartjuk magunkat a KéM szintskálájához.

 

Persze ez lehet mondjuk egy teljes fejvadászklán vagy valami...de azt meg nem véletlen táblán dobnám ki, valszeg.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 15:05

Egy kis szituációs kezdemény:

 

Spoiler

 

Minden megkezdett 5 főre kell kell kétszer k6-1-et dobni, az első a hátasok, a második az igavonó és/vagy málhásállatok száma. 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 13:45

Egy kis szituációs kezdemény:

 

Spoiler


Módosította kukac: 2020.07.24, 13:46


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 12:26

(Egyébként pont ezt jegyeztem meg Avangionnak. Elég fura úgy beszélgetni szabályokról, hogy az egyik fél nem olvas bele. Lásd. még "A Bárd miért ugyanolyan jó harcos mint a Harcos?" kérdéskör, miközben minden szempontból sokkal gyengébb a harcosnál.)
 

Alternatíva, hogy megtartsa a KéM szellemiségét:
A módszer azt szimulálja, hogy ha a játékos kicsiket dobott, és emiatt nem tudta felvenni a kívánt osztályt, és emiatt olyan karakterrel játszik, amit nem akart. Ilyenkor ugye beleköthet a rossz arcokba a kocsmában, utána kevélyen hátat fordíthat a támadóknak, és a harc közben a játékos már generálhatja is az új karakterét.

Tehát:
1. A játékos bejelenti, hogy melyik osztályt akarja.
2. Ezután kidobja az értékeket.
3. Ha megvannak a minimumok, akkor el kell fogadnia az összes kidobott értéket.
4. Ha nincsenek meg a minimumok, akkor az összes érték kuka, és goto 2.
Ezt lehet gyorsítani, ha a 2-ben először azokat a tulajdonságokat dobja ki, amikre van minimum, és amint egy közülük nincs meg, mehet is a goto 4.


Erre egy korábbi posztomat tudom ismételni, biztos hogy jó ötlet egy hibát benne hagyni, míg ha az "matematikai" eséllyel fordul csak elő? Mint a korábbi Dronner-KLM példában, amikor a 20. szintű elf automatikusan az egészségpróbát az 1. szintű BM ellen. Nagyon kevés az esélye, de bejöhet. És az ETK teli van ilyen "edge-case-scenario"-kkal, és ez az egyik olyan dolog, amit nem szeretnék viszontlátni.

(Mini összefoglaló:
MOST a játékosok dobnak, és az értékeket szabad eloszthatják a főtulajdonságok között [ez mindig így volt].
MOST a nem-pap varázshasználóknak tanulniuk kell a varázslataikat, nem kapják meg az összeset induláskor.
MOST senki se tárolja semmilyen tárgyban a varázslatait, mindegyik memorizálva van -> nincs varázskönyv.)

 
Őőőő, nem egészen értem, ez hogyan válasz arra, amit írtam, de mondjuk azt sem, hogy a "MOST" dolgok mire vonatkoznak. Szóval megint nekifutok:
 
Annyit most nincs kedvem visszaolvasni, hogy 100%-ig biztos legyek benne, de valami olyat értettem ki, hogy bizonyos osztályoknak tulajdonság minimum követelményük lesz (ilyen nincs az eredeti KéM-ben), és emiatt minimumra akarod emelni a tulajdonságokat, ami feltápolja a kasztokat a KéM-hez képest.


Itt a MOST részek a KK20 legutolsó változatára vonatkoznak (kb. 2 hete letölthető: http://lfg.hu/forum/index.php/files/file/631-kalandozok-es-koponyegek/ ). Ezért felhozni hogy ne sorban kapják, hanem tetszőlegesen eloszthassák a főtulajdonságok között, kissé kemény. :he:
 

Tulajdonságok meghatározása: Az egyes
alaptulajdonságokat 2d6+6 dobáskóddal
határozzuk meg, majd a kapott értékeket
elosztjuk a tulajdonságok között.


(De jó, nincs oldalszámozás... -.-') Ez a jelenlegi pl. de dev-branchban már kicsit értelmesebben van megfogalmazva. :gyagya:
 

Na most eredetileg ez a szabály:

Tulajdonságok meghatározása: Az egyes alaptulajdonságokat 4d6 segítségével határozzuk meg. Az
eredményből minden esetben le kell vonni a legalacsonyabb dobást (pl. 5+3+3+2-2=11). A kapott
értékek sorban adják a hat tulajdonságot. Ezzel a módszerrel átlag fölötti képességű hősöket kapunk,
akik gyakran több területen is kiemelkednek a közönséges emberek közül. Kezdetben két sorozatból
választható ki a rokonszenvesebb – de ha egy karakter összeadott tulajdonságbónuszai és levonásai
+0 alatt vannak, illetve ha a mesélő ezt más okból indokoltnak tartja (például a játékos semmilyen neki
tetsző osztályban nem érne el sikereket), új karakter alkotható.

 
Tehát itt is van újradobás, ha nem elég jók az értékek, erre például nem emlékeztem. Mondjuk arra sem emlékeztem, hogy két sorozatból választhatsz, meg arra sem, hogy 4d6-ból a 3 legjobbat veszed, de hát végül is csak egyszer olvastam el még régen.
 
Szóval az én megoldásom csak egy újabb opciót ad az újradobásra: ha nincs meg a kellő főérték. De ez nyilván csak akkor ér, ha előre megmondja a kívánt kasztot. Mondjuk utólag is mondhatja a kasztot, ezen nem múlik túl sok minden, bár ezzel lehet trükközni egy rossz dobás sorozat után.
 
A minimumra emelés nem küszöböli ki az újradobást, mert ilyen eddig is volt. Viszont feleslegesen táposítja a karaktereket. Másrészt meg ki is lehet használni multiklasszolással (amikor az első kasztnak olyat választasz, ami kijavítja a rossz dobást, aztán váltasz olyan kasztba, ami passzol a jó dobásokhoz), de mondjuk ez szerintem nem olyan nagy probléma.


A minimumra emelés eltünteti az újradobást, mert értelmetlenné teszi. Kis időnyerés. Multiklasszolásnál meg egyrészt mindent max. 12-re állít (!!)(??) másrészt a karakterszintek összeadódnak, tehát 3/3/3 szintű lesz, miközben mindenki más már 10. szintű. A te megoldásodat azért nem tartom jónak, mert 6 dobás (esetleg 2 újradobás) után megint 6-ot kell dobni (esetleg megint 2-t újradobni) és még ekkor is van esélye, hogy lehetetlen karaktert hoz össze.

A minimumra emelésnél legszélsőségesebb esetben 2 db -1-es képességet 2 db +1-es képességre cserél. És ennyi. Gyakorlatilag meg annyiszor dobnak újra, ahányszor akarnak, vagy dobás nélkül hasracsapással adják az értékeket, vagy súlyoznak egy kicsit, vagy akármi, de ha már adok egy mankót karakteralkotáshoz, akkor (én legalábbis) előnynek tartom, ha az a mankó konzekvensen működik. :rendezo:

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 12:07

 

Alternatíva, hogy megtartsa a KéM szellemiségét:
A módszer azt szimulálja, hogy ha a játékos kicsiket dobott, és emiatt nem tudta felvenni a kívánt osztályt, és emiatt olyan karakterrel játszik, amit nem akart. Ilyenkor ugye beleköthet a rossz arcokba a kocsmában, utána kevélyen hátat fordíthat a támadóknak, és a harc közben a játékos már generálhatja is az új karakterét.

Tehát:
1. A játékos bejelenti, hogy melyik osztályt akarja.
2. Ezután kidobja az értékeket.
3. Ha megvannak a minimumok, akkor el kell fogadnia az összes kidobott értéket.
4. Ha nincsenek meg a minimumok, akkor az összes érték kuka, és goto 2.
Ezt lehet gyorsítani, ha a 2-ben először azokat a tulajdonságokat dobja ki, amikre van minimum, és amint egy közülük nincs meg, mehet is a goto 4.


Erre egy korábbi posztomat tudom ismételni, biztos hogy jó ötlet egy hibát benne hagyni, míg ha az "matematikai" eséllyel fordul csak elő? Mint a korábbi Dronner-KLM példában, amikor a 20. szintű elf automatikusan az egészségpróbát az 1. szintű BM ellen. Nagyon kevés az esélye, de bejöhet. És az ETK teli van ilyen "edge-case-scenario"-kkal, és ez az egyik olyan dolog, amit nem szeretnék viszontlátni.

(Mini összefoglaló:
MOST a játékosok dobnak, és az értékeket szabad eloszthatják a főtulajdonságok között [ez mindig így volt].
MOST a nem-pap varázshasználóknak tanulniuk kell a varázslataikat, nem kapják meg az összeset induláskor.
MOST senki se tárolja semmilyen tárgyban a varázslatait, mindegyik memorizálva van -> nincs varázskönyv.)

 

 
Őőőő, nem egészen értem, ez hogyan válasz arra, amit írtam, de mondjuk azt sem, hogy a "MOST" dolgok mire vonatkoznak. Szóval megint nekifutok:
 
Annyit most nincs kedvem visszaolvasni, hogy 100%-ig biztos legyek benne, de valami olyat értettem ki, hogy bizonyos osztályoknak tulajdonság minimum követelményük lesz (ilyen nincs az eredeti KéM-ben), és emiatt minimumra akarod emelni a tulajdonságokat, ami feltápolja a kasztokat a KéM-hez képest.
 
Na most eredetileg ez a szabály:

Tulajdonságok meghatározása: Az egyes alaptulajdonságokat 4d6 segítségével határozzuk meg. Az
eredményből minden esetben le kell vonni a legalacsonyabb dobást (pl. 5+3+3+2-2=11). A kapott
értékek sorban adják a hat tulajdonságot. Ezzel a módszerrel átlag fölötti képességű hősöket kapunk,
akik gyakran több területen is kiemelkednek a közönséges emberek közül. Kezdetben két sorozatból
választható ki a rokonszenvesebb – de ha egy karakter összeadott tulajdonságbónuszai és levonásai
+0 alatt vannak, illetve ha a mesélő ezt más okból indokoltnak tartja (például a játékos semmilyen neki
tetsző osztályban nem érne el sikereket), új karakter alkotható.

 

Tehát itt is van újradobás, ha nem elég jók az értékek, erre például nem emlékeztem. Mondjuk arra sem emlékeztem, hogy két sorozatból választhatsz, meg arra sem, hogy 4d6-ból a 3 legjobbat veszed, de hát végül is csak egyszer olvastam el még régen.

 

Szóval az én megoldásom csak egy újabb opciót ad az újradobásra: ha nincs meg a kellő főérték. De ez nyilván csak akkor ér, ha előre megmondja a kívánt kasztot. Mondjuk utólag is mondhatja a kasztot, ezen nem múlik túl sok minden, bár ezzel lehet trükközni egy rossz dobás sorozat után.

 

A minimumra emelés nem küszöböli ki az újradobást, mert ilyen eddig is volt. Viszont feleslegesen táposítja a karaktereket. Másrészt meg ki is lehet használni multiklasszolással (amikor az első kasztnak olyat választasz, ami kijavítja a rossz dobást, aztán váltasz olyan kasztba, ami passzol a jó dobásokhoz), de mondjuk ez szerintem nem olyan nagy probléma.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 11:21

Na, akkor lássuk példának:

 

Minden osztály kap 2 minimum képességet 12-re. Ha a dobott érték ezek alatt van, akkor erre a minimumra módosul.

 

A Bajvívó elveszti a +2 VO bónuszát (A párbajhős miatt amúgy is kap...).

 

A Harcművész 15 VO helyett a támadásbónuszát megkapja VO-ként is, ha nem visel vértet.

 

A Fejvadász éppen nem kap statikus módosítót.

 

A Bárd más lesz, őt már korábban láthattátok valamelyik spoilerben.

 

(Morgorito: továbbra is lesz olyan edge-case szabály, ami miatt lehetetlen karakter jön ki. Lehet mondani, hogy 0,14% helyett csak 0,07% esélye lesz, de ismét, miért hagynánk neki 0%-nál nagyobb esélyt?)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 10:14

A D&D 5e megjelenése előtt én kitaláltam olyan moduláris rendszert, hogy:
-van a 4 alap osztály
-csak alapok vannak mindenkinek, mint BaB, mentők, varázslási képességek papnak és varázslónak.
-ezen felül minden képességet meg kell venni, adott pontszámért.
-képzettséget szintén vásárolni kell.

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 09:56

Jaja, a progresszívabb bónuszok mindenképpen megfontolandóak, akár a többosztályúság kérdésétől függetlenül is.

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 09:47

Kezdem sejteni mit kúrtam el epikusan. Amikor új osztályokat hoztam be, akkor ezek statikus előnyöket kaptak. Az alap K&M-ben ez azért nem jött elő, mert a harcos a magasabb támadóbónuszt csak a harcos szintek növekedésével kapta, a tolvaj a jobb képzettségeket+orvtámadást szintén csak szinttel kapta, a varázshasználók varázsereje pedig szintén csak szinttel jött. Most viszont pl. a Harcművész és a Bajvívó is azért kapnak bónuszokat mert Harcművészek és Bajvívók, ami miatt az első szintű Harcművész is 20 VO-val kezd. Azon kívül, hogy rohadt sok, míg a többi osztálynak le kell tennie valamit érte, a Harcművésznek csak az ügyességmódosítója miatt lehet bármi eltérése.

 

Lehet jobb lenne, ha +5 fix helyett tényleg bölcsesség bónuszt kapna, vagy a támadóbónuszát megkapná VO-ban is.

 

Ugyan nem akarom megidézni a szellemét, de a progresszív bónuszok ötlete még a jobban működképesebb dolgok közé tartozott anno a DnD 3e esetén. Ott se sikerült úgy megoldani hogy boldog/boldogtalan ne vegyen fel annyit amennyi "ideális" de segíthet.

 

Alternatíva, hogy csak a négy alaposztályt lehet kombinálni, ahogy alább már javasolták mások.

 

 

Karakterkidobás:

 

Egyébként amit NoiseEHC javasolt, ott -nem lehetséges- az hogy a karakter alkalmatlan lesz az osztályára, mert akkor automatikusan újra lesz dobva. És akkor nem kell behozni a minimumok szabályát. Nem mintha probléma lenne egy olyan karakter újradobása, akinek nem sikerült kettő +1-es értéket összekaparni. 


Módosította morgorito: 2020.07.24, 09:48



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]