Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandozók és Köpönyegek (KéM konverzió)


  • Válasz írásához lépj be
745 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6581 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 14:47

Srácok, kicsit túlpörgetitek. ;)
Szerintem: aki akar, tartozzon klánhoz, aki nem akar, az ne, de játéktechnikai előnye vagy hátránya ne legyen ebből.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 14:28

(OFF)Mondjuk pont a Shadowrunban nem "ahogy esik a KM kedve" szintű a kapcsolatok kezelése, de ez már tényleg nagyon off.(/OFF)

 
De jobban lősz tőle?

 

Nem a jobban lövéssel van a baj, hanem hogy bármi előnyt kapna (??) a klánba tartozás miatt (legyen az fegyver, infó, humán támogatás, továbbképzés, stb...). Csak épp ilyet én nem látok sehol.



Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 14:01

 

(OFF)Mondjuk pont a Shadowrunban nem "ahogy esik a KM kedve" szintű a kapcsolatok kezelése, de ez már tényleg nagyon off.(/OFF)

 

 

 
De jobban lősz tőle?
 
Szerencsére a KÉM-be nem leszel jobb a fejvadászkardtól/marszekvóóórtól. így ez tisztán a szerepjáték kedvért van benne.
 


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 13:25

 

Ezt a klánoz/rendhez/kiskátéhoz való tartozást egy mondatban meg lehetne említeni a szabályokban (a klasszikus KM szava a döntő kíséretében) és akkor nem kell itt vitatkoznunk.

Persze, le lehet tudni úgy is, hogy "A kalandozók csatlakozhatnak különféle szervezetekhez, amely tagságok hatásait a mesélő határozza meg.", de akkor meg teljesen felesleges (sőt) a fejvadászoknál a klántagság kötöttségeit külön hangsúlyozni. :)

 


Erre mondjuk hozhatnál példát!  :langol: 



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3485 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 13:18

(Belekevered a mesélő döntésből származó előnyöket/hátrányokat a játéktechnikába.)

Szándékaim szerint éppen ellenkezőleg.
 

Minden fejvadászklánban van 9. szintű fejvadász és/vagy varázsló (?), mindenről vannak információik (ereni határmenti pinkerton fejvadászklánnak mondjuk egy shadoni várromról?), mindenhol képesek bevetni az egységeiket (különben a 24/7 rendelkezésre álló pszí üzenetnek nem sok értelme van...), ellenben sose várnak el cserébe semmit? Nincs szabály, hogy boszorkánymesterrel közösködj? Hogy ha elfet látsz, azonnal öld meg (ellenkező esetben kitaszított leszel a klánból, és vadászni fognak rád)?

Vö.

(...)
Ugyanakkor teljes mértékben logikus, hogy egy ilyen jellegű (titkos működés, illegális tevékenység, magas kockázati tényezők, magas hozzáadott értékű személyi állomány stb.) szervezet (a lehetőségekhez képest) aktívan támogatja a terepügynökei működését.
(...)

Szóval hagyjuk a szalmabábokat, ha kérhetném.
(OFF)Ilyen ereni "pinkerton fejvadászok" egyébként vannak valamilyen forrásanyagban?(/OFF)

 

Lehet ti így játszatok, nem akarok belefolyni ebbe, de had ne kelljen már ezért még egy réteg minigame-et betenni az alapkönyvbe - maradjon csak mesélői/játékosi döntés.

Nem mondtam, hogy kell (egyetlen rendszer sem lehet teljes és kezelhet minden igényt), csak felvetettem, mint lehetséges megoldást.
(OFF)Tulajdonképpen harcrendszer se kell, de azért általában ergonomikusabb élményt ad, ha van. :)(/OFF)

 

Ez például

Erre a problémakörre az lehetne a megoldás, ha a szervezethez tartozásnak is lenne kidolgozott játéktechnikája, azaz meg lenne határozva, hogy egy adott jelentőségű (kisebb (lokális), közepes (regionális), nagy, hatalmad (globális)) szervezethez tartozás milyen kötöttségekkel és előnyökkel jár, kiegészítve esetleg a többszintű tagság intézményével (mert egy helyi tolvajklán vezetőjének lenni több kötöttséggel, de több előnnyel is járhat, mint kifutófiúnak lenni a Kobráknál).

egy igen veretes megoldás egy kalandozóságra épülő alapkönyvben.

Egyrészt nem vagyok benne biztos, hogy mit értesz a "veretes megoldás" kifejezés alatt (a fent vázolt megoldás egy kábé ötször ötös táblázat meg nagyon bő lére eresztve cirka féloldal magyarázószöveg)
(OFF)bár azért azt a szövegkörnyezet alapján sejtem, hogy nem dicsérően használtad :) (/OFF)
.
Másrészt most kicsit megzavartál, mert egészen eddig azzal érveltél, hogy a fejvadásznak a klánja azért nem előny, mert bármelyik kalandozó lehet tagja egy olyan szervezetnek, ami hasonló lehetőségeket biztosít, most meg úgy tűnik, hogy szerinted a szervezethez tartozás idegen a kalandozóságtól.
 

Ezt a klánoz/rendhez/kiskátéhoz való tartozást egy mondatban meg lehetne említeni a szabályokban (a klasszikus KM szava a döntő kíséretében) és akkor nem kell itt vitatkoznunk.

Persze, le lehet tudni úgy is, hogy "A kalandozók csatlakozhatnak különféle szervezetekhez, amely tagságok hatásait a mesélő határozza meg.", de akkor meg teljesen felesleges (sőt) a fejvadászoknál a klántagság kötöttségeit külön hangsúlyozni. :)
 

Shadowrunban sem leszel több statisztikailag attól, hogy vannak céges/szektás/bandás kapcsolataid.

(OFF)Mondjuk pont a Shadowrunban nem "ahogy esik a KM kedve" szintű a kapcsolatok kezelése, de ez már tényleg nagyon off.(/OFF)


Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 12:18

Ezt a klánoz/rendhez/kiskátéhoz való tartozást egy mondatban meg lehetne említeni a szabályokban (a klasszikus KM szava a döntő kíséretében) és akkor nem kell itt vitatkoznunk.

 

Az AD&D hárfások sem tudtak semmi pluszt anno, Mage Circle-ösök sem. Az egy filing volt. Shadowrunban sem leszel több statisztikailag attól, hogy vannak céges/szektás/bandás kapcsolataid.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 11:41

Ezért szerintem a fejvadászklán jelentette kötöttségek (túl)hangsúlyozása az előnyök elbagatellizálása mellett finoman szólva nem szerencsés.

 
(Belekevered a mesélő döntésből származó előnyöket/hátrányokat a játéktechnikába.)
 
Biztos, hogy te nem fordított előjellel csinálod ugyanezt? Minden fejvadászklánban van 9. szintű fejvadász és/vagy varázsló (?), mindenről vannak információik (ereni határmenti pinkerton fejvadászklánnak mondjuk egy shadoni várromról?), mindenhol képesek bevetni az egységeiket (különben a 24/7 rendelkezésre álló pszí üzenetnek nem sok értelme van...), ellenben sose várnak el cserébe semmit? Nincs szabály, hogy boszorkánymesterrel közösködj? Hogy ha elfet látsz, azonnal öld meg (ellenkező esetben kitaszított leszel a klánból, és vadászni fognak rád)?
 
Lehet ti így játszatok, nem akarok belefolyni ebbe, de had ne kelljen már ezért még egy réteg minigame-et betenni az alapkönyvbe - maradjon csak mesélői/játékosi döntés. Ez például
 

Erre a problémakörre az lehetne a megoldás, ha a szervezethez tartozásnak is lenne kidolgozott játéktechnikája, azaz meg lenne határozva, hogy egy adott jelentőségű (kisebb (lokális), közepes (regionális), nagy, hatalmad (globális)) szervezethez tartozás milyen kötöttségekkel és előnyökkel jár, kiegészítve esetleg a többszintű tagság intézményével (mert egy helyi tolvajklán vezetőjének lenni több kötöttséggel, de több előnnyel is járhat, mint kifutófiúnak lenni a Kobráknál).

 

egy igen veretes megoldás egy kalandozóságra épülő alapkönyvben.



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3485 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 11:06

(...)

A (fejvadász)klán a magusban sosem volt játéktechnikai konstrukció, ahogy mondjuk a fegyverforgatás képzettség vagy mozaikmágia.
(OFF)Lehetett volna, van is rá példa más játékokban, de pont a magusban nem volt az.(/OFF)
Vagyis az, hogy milyen kihatásuk van egy konkrét játékban adott karakterek viszonylatában a klánhoz tartozásnak, az ugyanúgy a mesélő kizárólagos hatásköre, mint például az időjárás. Ugyanakkor teljes mértékben logikus, hogy egy ilyen jellegű (titkos működés, illegális tevékenység, magas kockázati tényezők, magas hozzáadott értékű személyi állomány stb.) szervezet (a lehetőségekhez képest) aktívan támogatja a terepügynökei működését. Ebből a szempontból egy ynevi fejvadászklán nagyon hasonlít az irl titkosszolgálatokra és (kisebb mértékben, de) az ynevi tolvajklánokra, csak a fejvadászoknak (a pszi miatt) sokkal könnyebb biztonságosan tartaniuk a kapcsolatot a központtal (és a tolvajoknál magasabb "hozzáadott érték"kel rendelkeznek).
Persze, ahogy írtam is, nem elképzelhetetlen, hogy más szervezetek is hasonló módon épüljenek fel és működjenek (lásd a nagy tolvajklánokat, vagy bizonyos papi rendeket), de egyrészt akkor ezek tagsága (logikus módon) ugyanolyan vagy nagyon hasonló kötöttségekkel járnak (tehát a kötöttségek hangsúlyozása a fejvadászoknál megtévesztő, mert az nem a kaszthoz/osztályhoz, hanem a szervezeti tagsághoz kötődik), másrészt például az ETK alapján az ilyen, kötöttségekkel járó szervezethez tartozás csak a fejvadászoknál "alapértelmezett beállítás", a többi kasztnál csak opcionális. Ezért szerintem a fejvadászklán jelentette kötöttségek (túl)hangsúlyozása az előnyök elbagatellizálása mellett finoman szólva nem szerencsés.

Erre a problémakörre az lehetne a megoldás, ha a szervezethez tartozásnak is lenne kidolgozott játéktechnikája, azaz meg lenne határozva, hogy egy adott jelentőségű (kisebb (lokális), közepes (regionális), nagy, hatalmad (globális)) szervezethez tartozás milyen kötöttségekkel és előnyökkel jár, kiegészítve esetleg a többszintű tagság intézményével (mert egy helyi tolvajklán vezetőjének lenni több kötöttséggel, de több előnnyel is járhat, mint kifutófiúnak lenni a Kobráknál).

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 10:19

1. Bárd.



Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 10:12

A jövő héten megbeszéljük. Most jöttem haza nyaralásból és kicsit el vagyok havazva. Szedjétek össze a tesztelendő kasztokat.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 09:55

Izlések és pofonok, nyilván az ETK lebegtetve hagyta ezt a kérdést, értelmezze mindenki úgy, ahogy akarja.

 

Jó, de akkor lehetne erről egy fél mondat, mondjuk:

 

..., de a mesélő dönthet úgy, hogy a varázshasználó nem ismer minden varázslatot. Ezeket persze később megtanulhatja.

 

 

A játékosok nagyon RAW-fanok tudnak lenni és egy fél mondattal sok félreértést el lehetne kerülni.

 

A C verzióban már visszatettem a K&M féle nem ismer mindenki minden varázslatot részt. Arra gondoltam még, hogy ez lenne a bétára jelölt változat is, onnan már játék is kéne a továbblépéshez. Mondtad hogy mesélnél roll20-on, ez még áll?



Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 09:37

 

 

Izlések és pofonok, nyilván az ETK lebegtetve hagyta ezt a kérdést, értelmezze mindenki úgy, ahogy akarja.

 

Jó, de akkor lehetne erről egy fél mondat, mondjuk:

 

..., de a mesélő dönthet úgy, hogy a varázshasználó nem ismer minden varázslatot. Ezeket persze később megtanulhatja.

 

 

A játékosok nagyon RAW-fanok tudnak lenni és egy fél mondattal sok félreértést el lehetne kerülni.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 09:37

Ha jól értem, sorcerer nincs a KéM-ben, amin esetleg lehetne változtatni, pont a mozaikmágia és annak metamágikus aspektusai miatt.
Csak egy tipp...


A 3E metamágia teljesen máshogy működik, mint az 5E. 3E-ben bárki használhatta a megfelelő képesség (feat) birtokában, de magasabb szintű rekeszt kellett felhasználni (metamágiától függően +1 .. +4 szint). 5E-ben kasztképesség és külön erőforrásból (sorcery points) megy.

Bulldy

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 09:18

Viszont: Ha megszerzel egy ősi, vagy nem ősi varázskönyvet, akkor bővül a fegyvertárad. Ez eléggé illik a tudást hajszoló varázslókhoz.


Már ha a varázskönyv írója egyrészt más varázslatokat használt, mint a varázsló, és emellett nem volt betépve a Box of Freezingben felejtett szilvabefőtt miatt, akkor igen, bővül a fegyvertárad. Csak épp ez igaz a harcosra is, aki tud varázsfegyvert/varázspajzsot/varázspáncélt viselni. Ja, és nincs meglőve ha ellopják a kardját. Lásd. még: https://www.giantitp.com/comics/oots0130.html
 

A tanulás lehetősége is nyitott, ha valaki hajlandó megosztani ezeket a titkokat, itt jön a képbe a magányos varázsló hátránya.


Már ha úgy veszed, hogy a varázslóiskolában minden varázslatot ismer legalább egy személy, és az hajlandó tanítani is. Ilyenkor igen, nincs értelme annak, hogy egy magányos mester tud egy nagyon speciális varázslatot, amit a nagy iskolák nem érnek el.
 

Én már az ETK-ban mesélve sem vettem úgy hogy a tapasztalati/mozaik varázslók mindent ismernek (bár szakterületük minden adott szinten elmondható cuccát azért megadtam)


Ízlések és pofonok, nyilván az ETK lebegtetve hagyta ezt a kérdést, értelmezze mindenki úgy, ahogy akarja.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy rosszul játszotok, hanem hogy rengeteg féle értelmezési lehetőség és stílus van, és jobb, ha a rendszer egyszerre támogatja mindegyiket. Ezért fontos hogy általánosságban, átfogóan legyen benne minden, amit aztán a játékosok konkretizálhatnak. (Emiatt kell a fluffnak is eltakarodnia.)

Módosította kukac: 2020.07.01, 09:20


Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 09:02

 

 

K&M-ben szintén nincs tanulási rendszer. Itt gyűjtögetés van, azokat a varázslatokat tudod memorizálni, amik a varázskönyvedben vannak. Ha egy tolvaj éjszaka kitép egy lapot a könyvedből, ha tűzvészben elég, vagy amikor a hatóságok letartóztatnak (és nem mentenek fel, nem adják vissza a könyvet), akkor azok a varázslatok elvesznek - hiába használtad korábban őket akár naponta.

 

Viszont: Ha megszerzel egy ősi, vagy nem ősi varázskönyvet, akkor bővül a fegyvertárad. Ez eléggé illik a tudást hajszoló varázslókhoz. A tanulás lehetősége is nyitott, ha valaki hajlandó megosztani ezeket a titkokat, itt jön a képbe a magányos varázsló hátránya.

 

Én már az ETK-ban mesélve sem vettem úgy hogy a tapasztalati/mozaik varázslók mindent ismernek (bár szakterületük minden adott szinten elmondható cuccát azért megadtam)

 

 

 

mozaikmágus sorcerer

 

Igen, a D&D 3-as szorcit, nem lenne nehéz KÉM-be konvertálni (abban nem volt még túl sok sallang rajta), csak Int-re kellene cserélni a Kar bónuszt. (No more, mr. nice guy!)



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 08:28

csak a partvonalról.

Nem értek (és nem is akarok érteni) a KéM-hez, de DnD 5e-ből kiindulva, én kicsit másként fognám meg az ynevi varázslókat és mágiahasználókat. Ha én konvertálnám, én biztos, hogy a BM, boszi és tűzvari lenne wizard, és a mozaikmágus sorcerer. (esetleg a TV warlock :)) A kötött varázslatlista,a tanulgatás szerintem e BM-hez sokkal közelebb áll, mint a varázslóhoz, ugyanakkor a "kiválasztottság", ami pl. a dorani varázslóknál is leírásra került, valamint a metamágia (sorcery pointokból  használható módosítgatások) sokkal mozaikmágusabb, mint a sima wizard. Ha jól értem, sorcerer nincs a KéM-ben, amin esetleg lehetne változtatni, pont a mozaikmágia és annak metamágikus aspektusai miatt.

Csak egy tipp...


Módosította Dronner: 2020.07.01, 08:34


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 08:23

(...) az ilyen mesterséges korlátozások, mint hogy a fejvadásznak kötöttségei vannak a klánja felé (...)

(OFF)Tudom, hogy teljesen off topic, de ezt a (elképzelésem sincsen, hogy honnan származó, de sajnos a hazai szerepjátékos gondolkodásban mélyen gyökerező), khm, mondjuk úgy, hogy a józan ésszel minimálisan sem kompatibilis kitalációt, hogy a fejvadászok klánja a valamiféle korlátozás lenne (nem pedig a kaszt legnagyobb tápja), nem lehetne elengedni végre?(/OFF)

(OFF)Ezt nem teljesen értem. Arra gondolsz, hogy a fejvadászklán csak úgy kiképez embereket, akik aztán elmennek a vakvilágba, mindenféle kötöttség nélkül? Soha többé nem kap tőlük küldetést, nem kell visszaforgatnia a jövedelmét, nem kell segítenie az új generáció kiképzését... csak folyamatosan mindent adnak a kiválasztottaknak? Vagy én értem nagyon félre?(/OFF)

Nyilván nem arra gondolok, hogy a fejvadászt a klánja "csak úgy" kiengedi a világba. :) Mondjuk az nem tudom, pontosan milyen lényeges elemében különbözik a klán által adott küldetés a Csuklyás Idegen által adott küldetésnél (már ha attól az "apróságtól" eltekintünk (mert ez inkább előny, mint hátrány), hogy a saját klánja vélhetőleg két-három nagyságrenddel ritkábban tekinti feláldozandó erőforrásnak a fejvadászt, mint nagyjából bárki más a kalandozókat).
Inkább olyanokra, hogy ha egy küldetéshez kell valami (extra felszerelés, információ, szakértelem), akkor a fejvadásznak alapból, mindenféle játékosi erőfeszítés meg fáradságos szerepjátékos "talpalás" nélkül(!) van egy megbízható(!) és kompetens(!) hátországa, akikhez fordulhat. Vagy ha valami különleges dolgot szeretne tanulni, akkor nem kell neki magányos mestereket vagy titkos iskolákat felhajtani, a bizalmukat elnyerni és a képzést kifizetni, elég a saját feljebbvalóit meggyőzni, hogy szüksége van rá a feladatai elvégzéséhez (egy ynevi fejvadászklánnak esélyesen nagyobb hozzáférése van mindenféle érdekes és/vagy ősi tanokhoz (is), mint egy tetszőleges lovagrendnek vagy harciskolának). És igen, bármely másik karakter tagja lehet egy hasonló zárt szervezetnek, de ismételem: a fejvadásznak ez ingyen, 1. szinttől, kasztból jár.

Aztán hogy nekem, mint fejvadászklánnak, miért éri meg hosszú évekre vagy évtizedekre beépíteni egy (vagy több) embert egy (vagy több) kalandozócsapatba, arra megint csak a legváltozatosabb okaim lehetnek, a nagyon ártatlantól (az egyik csapattag családja aggódik a kölyökért, és testőrt bérelnek neki a klánttól) az unalmason át (a klán örege igazálomban látta, hogy majd húsz év múlva ezek az arcok lesznek azok, akik megmenthetik a klánt valami nagy veszélytől) a jóval kevésbé ártatlanig (az egyik csapattagra olyan felfüggesztett végrehajtású kontraktus van érvényben, hogy a célszemélynek az opció megbízó általi lehívása után lehetőleg azonnal, de legkésőbb húsz órán belül meg kell förmednie, és hát Ynev nagy, de pszivel meg bármikor tudunk szólni a beépített embernek, hogy "hajtsa végre a 66-os parancsot", szóval az a biztos, ha mindig van ott valaki a közelében a klánból).

 
Szerintem itt keversz pár dolgot.
 
Egyrészt itt osztályrendszer van, nem kasztrendszer, lásd. a Dallasznak írt előző hozzászólást a harcosokról. Ugyanaz a rendszer írja le a klános fejvadászokat, mint a magányos, utcán vagy kevéssé iskolázott fejvadászokat, akik a törvényen-kívüliek levadászásával szerzi a napi betevőjét. Ilyen szempontból a bónuszok és maluszok csak akkor járnak, ha a KM is jónak látja.
 
Másrészt az alapkönyv lehetőség szerint nem foglalkozik az ilyen fluffokkal. Ha kell egy egyedi klán, aki az első/harmadik szintű fejvadászoknak ezt meg ezt az erőforrást adja, küldetéshez meg azt meg azt, az teljesen a játékosok dolga. Különösen ha melléteszed, hogy
 

Inkább olyanokra, hogy ha egy küldetéshez kell valami (extra felszerelés, információ, szakértelem), akkor a fejvadásznak alapból, mindenféle játékosi erőfeszítés meg fáradságos szerepjátékos "talpalás" nélkül(!) van egy megbízható(!) és kompetens(!) hátországa, akikhez fordulhat.

 
Ez elérhető a bárki másnak is, Doranban lehet egy varázsló aki ismeri az Árnyékszörnyek varázslatot, a pap bemehet egy templomba ahol adhatnak neki egy áldott fegyver, a harcos visszatérhet az akadémiára ahol tanulhat hadvezetést és kovácsoltathat magának egy mágikus fegyvert, stb. Ha te fluffként ilyen előnyt adsz a fejvadásznak, de a többinek nem, az a te dolgod, de az alapkönyvnek ehhez semmi köze.
 
Ebből következik a harmadrészt, mert nekem nagyon úgy tűnik, mint ha lenne egyfajta játékstílusotok, és ezt kivetíted a rendszerre, de még inkább, hogy az összes többi csapat is így használja a fluff is a crunch szétválasztását, mint ti. Simán előfordulhat hogy a lovag családjának van egy titkos tekercse az egyik várban, ami olyan tudást őriz, amihez a fejvadász klánnak nincs tudása, vagy tudása arról hogy a tekercs létezik, de olyan érzésem van, mint ha a lehetőséget is elvetnéd.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 08:05

Nem ez határozottan jó változtatás lenne és papoknál pedig a varázslatokat szét lehetne szedni a 4 szférára, ha már nem kell memorizálni.

 
Itt a szféráktól eltér a véleményünk. D&D-ben és elvtársaiban a plusz varázslatokat és képességeket adtak, nem a már meglévőket korlátozták be. Ezekből választhattak a papok, akik a papi mágiákat továbbra is tudták használni. Ez K&M-ben teljesen megszűnt. A kategorizálásnál pedig nem látok annyi előnyt, hogy megérje alapkönyvben ezzel foglalkozni. (Tipikusan inkább még egy bonyolultsági fokot vesz fel.)
 

Érdekelne a véleményed, hogy miért verjék be egy első szintő varázslómakl a Térkapu varázslatot, vagy egy első szintű boszmesternek a Magzat megrontását vagy Szentségtelen kapu varázslatokat?


Itt a világ is ütközik a szabályrendszer egyszerűsítésével. (Mint korábban említettem, addig viszem K&M vagy ETK irányába amíg praktikus, nem amíg lehetséges.) Az ETK-ban nem volt külön tanulási alrendszer, (legalábbis olyan nem, amit ne lehetett volna egy "eltelt 1 év" beszólással elintézni), ezért ha egy varázsló a dungeon közepén lépte meg a harmadik szintet, akkor azonnal használhatja azokat a varázslatokat, amiknek eddig manapont korlátja volt. Hogy vissza kellett menni az iskolába tanulni, vagy egyáltalán volt-e valami hátránya, az teljesen a KM-re volt bízva.
 
K&M-ben szintén nincs tanulási rendszer. Itt gyűjtögetés van, azokat a varázslatokat tudod memorizálni, amik a varázskönyvedben vannak. Ha egy tolvaj éjszaka kitép egy lapot a könyvedből, ha tűzvészben elég, vagy amikor a hatóságok letartóztatnak (és nem mentenek fel, nem adják vissza a könyvet), akkor azok a varázslatok elvesznek - hiába használtad korábban őket akár naponta.
 
A KK20 ilyen szempontból az ETK-t veszi alapnak, a tanulást teljesen a KM-re bízza. (Bár a C verzióban visszatettem, hogy nem ismerik az összes varázslatot, hanem tanulniuk kell, de ez továbbra is a KM-re van bízva). Ez egybevág az osztályrendszerrel. A harcosok 3 szabadon választható képzettséggel indulnak, nem egy előre kiválasztott képzettségcsomaggal. Így ugyanazzal a rendszerrel lehet kalóz a Gályák Tengerén és útonálló Ibarában. Ezzel elkerülhető a korábban is említett probléma, hogy az összes ibarai harcos tud úszni. Helyette a kezdőképzettségek is a csapatra vannak bízva. Választhat a játékos ahogy neki tetszik, vagy megbeszélik a KM-mel, hogy az iskolában ezt meg ezt tanulta. A lényeg, hogy rendszerszinten egyszerű legyen, és ne akadjon be ha valami speciális helyzet miatt a csapat elüt a szokásostól.



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3485 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 07:47

(...) az ilyen mesterséges korlátozások, mint hogy a fejvadásznak kötöttségei vannak a klánja felé (...)

(OFF)Tudom, hogy teljesen off topic, de ezt a (elképzelésem sincsen, hogy honnan származó, de sajnos a hazai szerepjátékos gondolkodásban mélyen gyökerező), khm, mondjuk úgy, hogy a józan ésszel minimálisan sem kompatibilis kitalációt, hogy a fejvadászok klánja a valamiféle korlátozás lenne (nem pedig a kaszt legnagyobb tápja), nem lehetne elengedni végre?(/OFF)

(OFF)Ezt nem teljesen értem. Arra gondolsz, hogy a fejvadászklán csak úgy kiképez embereket, akik aztán elmennek a vakvilágba, mindenféle kötöttség nélkül? Soha többé nem kap tőlük küldetést, nem kell visszaforgatnia a jövedelmét, nem kell segítenie az új generáció kiképzését... csak folyamatosan mindent adnak a kiválasztottaknak? Vagy én értem nagyon félre?(/OFF)

Nyilván nem arra gondolok, hogy a fejvadászt a klánja "csak úgy" kiengedi a világba. :) Mondjuk az nem tudom, pontosan milyen lényeges elemében különbözik a klán által adott küldetés a Csuklyás Idegen által adott küldetésnél (már ha attól az "apróságtól" eltekintünk (mert ez inkább előny, mint hátrány), hogy a saját klánja vélhetőleg két-három nagyságrenddel ritkábban tekinti feláldozandó erőforrásnak a fejvadászt, mint nagyjából bárki más a kalandozókat).
Inkább olyanokra, hogy ha egy küldetéshez kell valami (extra felszerelés, információ, szakértelem), akkor a fejvadásznak alapból, mindenféle játékosi erőfeszítés meg fáradságos szerepjátékos "talpalás" nélkül(!) van egy megbízható(!) és kompetens(!) hátországa, akikhez fordulhat. Vagy ha valami különleges dolgot szeretne tanulni, akkor nem kell neki magányos mestereket vagy titkos iskolákat felhajtani, a bizalmukat elnyerni és a képzést kifizetni, elég a saját feljebbvalóit meggyőzni, hogy szüksége van rá a feladatai elvégzéséhez (egy ynevi fejvadászklánnak esélyesen nagyobb hozzáférése van mindenféle érdekes és/vagy ősi tanokhoz (is), mint egy tetszőleges lovagrendnek vagy harciskolának). És igen, bármely másik karakter tagja lehet egy hasonló zárt szervezetnek, de ismételem: a fejvadásznak ez ingyen, 1. szinttől, kasztból jár.

Aztán hogy nekem, mint fejvadászklánnak, miért éri meg hosszú évekre vagy évtizedekre beépíteni egy (vagy több) embert egy (vagy több) kalandozócsapatba, arra megint csak a legváltozatosabb okaim lehetnek, a nagyon ártatlantól (az egyik csapattag családja aggódik a kölyökért, és testőrt bérelnek neki a klánttól) az unalmason át (a klán örege igazálomban látta, hogy majd húsz év múlva ezek az arcok lesznek azok, akik megmenthetik a klánt valami nagy veszélytől) a jóval kevésbé ártatlanig (az egyik csapattagra olyan felfüggesztett végrehajtású kontraktus van érvényben, hogy a célszemélynek az opció megbízó általi lehívása után lehetőleg azonnal, de legkésőbb húsz órán belül meg kell förmednie, és hát Ynev nagy, de pszivel meg bármikor tudunk szólni a beépített embernek, hogy "hajtsa végre a 66-os parancsot", szóval az a biztos, ha mindig van ott valaki a közelében a klánból).

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 833 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 02:23

Ezt nem az MKK helyett csinálom, hanem mellé.

 

Hát, ne legyen igazam, de nekem nagyon úgy néz ki, hogy ez bizony az MKK helyett lesz... :D




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]