Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandozók és Köpönyegek (KéM konverzió)


  • Válasz írásához lépj be
660 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 18:16

Jobb lenne inkább d6, a KÉM alapján.


KéM-ben nem szerepel, szablya van csak.

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 18:12

Jobb lenne inkább d6, a KÉM alapján.

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 18:11

Fegyverek közül hiányik a RAPÍR. :nono:

Javasolt értékek.
1d8 sebzés kritikus: 18-20 (Helvéczia alapján).

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 17:10

Belenéztem, ahol orvtámadás van (fejvadász, boszorkánymester) ott a szövegben az maradt benne, a "a tolvaj akkor kapja meg.. stb" ezt kasztonként át kéne írni. :nos:

 

Kösz, javítva!



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 15:15

Attól mindenkit óvnék, hogy egyes mechanikákat egy az egyben konvertáljon át KéM-rendszer alá. Sokkal előremutatóbb, ha az átemelni kívánt dolog mögött rejlő eredeti szellemiséget vagy lore-elemet próbáljuk meg új keretek között értelmezni, és csak akkor alkalmazni, ha az így létrejött eredmény is jól illeszkedik az összképbe.

 

Amikor a Kard és Másodteremtésbe belevágtam, eleinte a végeredménynél jóval szolgaibb konverzióban gondolkodtam, de menet közben ráébredtem, hogy nincs értelme. Lehet, hogy nem is működött volna igazán. Sok esetben ugyan nagyon hasonló mechanikát alkalmaztam az eredetihez, de még ezeknél sem másolásról volt szó vagy matematikai alapú megfeleltetésről, hanem arról, hogy az adott célom eléréséhez minimális változásokra volt csupán szükség. De miután körvonalazódott, hogy mit akarok, utána egyrészt a forrásanyagtól is könnyebben szakadtam el, másrészt a KéM-be illő mechanikára is jobban ráéreztem. Kell átfogó vízió és abból fakadó és ahhoz illeszkedő kreatív elemek, és utána másodlagos szempontként jöhet a mechanika. Szerintem ez egy használhatóbb út.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 14:46

Igazából ebben az esetben nem fontos, csak megjegyeztem, hogy az én ízlésemnek meglehetősen harmatos a M* fajok kezelése.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 14:26

 

Szerintem konszenzusra kéne jutni, hogy mi az, ami még nem sok, de mindenképpen kell bele?
Oké hogy Magus, de attól még nem kell bonyolultnak lennie. :rohog:

Azt kell megnézni, hogy ami az ETK/AD&D2e vonalban vacak volt, de átvonszolódott a későbbi magus-verziókba (mert HAGYOMÁNY, "ettől magus-hangulat!" +mert bármi) azokat a bugfixeket kihajítani, végleg.

Fajoknál valahol az lehetne a középút, hogy mindnek valami kis előny, minimális, rájuk jellemző hátránnyal, az elf jó példa lehet.

Ilyenek:
Törpe: -2 úszás, állatidomítás
Ork: -2 előadás, csúnyák, az emberek nem bíznak bennük.

Biztos mindhez ki lehetne találni valamit.


Szerintem a fajok milyenségét meg kell tartani, és nem azért, mert M.A.G.U.S., vagy nem azért, hogy bonyolult legyen, hanem azért mert akkor lesz az, ami. Az, hogy milyen módon kerülnek átírásra (egyszerűsítődnek), az más kérdés, de kihagyni belőle donlgokat szerintem nem lehet. Vagyis persze lehet, de ha például a wier nem wier, akkor nincs benne wier. :)

 

Jó de ne legyen már a wier barbáromnak :) kismillió varázslata, mer' az olyan mágusos, meg úgy volt régen. Azért nem ETK-val játszunk mert az nem jó.

 

Egy egy különleges képesség esetleg, de súlyos levonásokkal és az ne maz hogy jaj ha megtudják rólad hogy wier vagy akkor baj lesz. Ez a normális fajjal jövő pléjereket inkább idegesíti.  



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:56

Szerintem konszenzusra kéne jutni, hogy mi az, ami még nem sok, de mindenképpen kell bele?
Oké hogy Magus, de attól még nem kell bonyolultnak lennie. :rohog:

Azt kell megnézni, hogy ami az ETK/AD&D2e vonalban vacak volt, de átvonszolódott a későbbi magus-verziókba (mert HAGYOMÁNY, "ettől magus-hangulat!" +mert bármi) azokat a bugfixeket kihajítani, végleg.

Fajoknál valahol az lehetne a középút, hogy mindnek valami kis előny, minimális, rájuk jellemző hátránnyal, az elf jó példa lehet.

Ilyenek:
Törpe: -2 úszás, állatidomítás
Ork: -2 előadás, csúnyák, az emberek nem bíznak bennük.

Biztos mindhez ki lehetne találni valamit.


Szerintem a fajok milyenségét meg kell tartani, és nem azért, mert M.A.G.U.S., vagy nem azért, hogy bonyolult legyen, hanem azért mert akkor lesz az, ami. Az, hogy milyen módon kerülnek átírásra (egyszerűsítődnek), az más kérdés, de kihagyni belőle donlgokat szerintem nem lehet. Vagyis persze lehet, de ha például a wier nem wier, akkor nincs benne wier. :)

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:51

Csak a partvonalról. Az elfek nekromanciával szembeni hátránya bármikor is előkerült bárkinek is? Szerintem az simán mehet a kukába.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:47

Szerintem konszenzusra kéne jutni, hogy mi az, ami még nem sok, de mindenképpen kell bele?
Oké hogy Magus, de attól még nem kell bonyolultnak lennie. :rohog:

Azt kell megnézni, hogy ami az ETK/AD&D2e vonalban vacak volt, de átvonszolódott a későbbi magus-verziókba (mert HAGYOMÁNY, "ettől magus-hangulat!" +mert bármi) azokat a bugfixeket kihajítani, végleg.

Fajoknál valahol az lehetne a középút, hogy mindnek valami kis előny, minimális, rájuk jellemző hátránnyal, az elf jó példa lehet.

Ilyenek:
Törpe: -2 úszás, állatidomítás
Ork: -2 előadás, csúnyák, az emberek nem bíznak bennük.

Biztos mindhez ki lehetne találni valamit.

Agasvary

Agasvary

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:38

 

 

Elfek jó íjászok, közeli kapcsolatban állnak a természettel (ilyen irányú képzettségeket kapnak), törpék dungeonokban jól tájékozódnak, építészet, mechanikai érzékük van, ilyen irányú képzettségeket kapnak, orkok jó a szaglásuk, nyomkövetédi képességeik, wiereknek egyedi (boszorkány) varázslataik vannak és gyógyulni tudnak vérivással, dzsenneknek mentálmágikus diszciplínáik, több pszipontjuk és érzelmi kontroljuk van, amundoknak saját képességeik (telekinézis, telepátia, perzselő tekintet, ...stb.) pszi immunitásuk, khálok mások mellett veszélyérzékkel, vadító ordítással rendelkeznek.

Szóval szerintem vannak érdekes dolgok, és mivel a K&M amúgy is egy letisztult, egyszerű rendszer, ezek talán "elegek" is oda.


Csak ha indítok egy ember íjászt, akinek felveszem a Tudás(Vadon) és az Állatidomítás képzettségeket, akkor ugyanott vagyok, mint egy elf. Ja, csak a skin más. A többivel is ez a bajom, hogy nem annyira hangsúlyosak, fontosak hogy választási dilemma elé állítson bármit is. Egy olyan választás, ami majdnem felesleges, mert a végkimenetelek nagyon közel állnak egymáshoz.

Ezzel részben egyet értek, de azért írtam kifejezetten érdekes dolgokat is bizonyos fajoknál, amiket nem lehet csak úgy felvenni. Viszont az vitathatatlan, hogy például az elf, törpe, udvari ork, nem annyira különlegesek. Hát passz, értem a problémát és nincs rá jó ötletem, de ettől még az érdekes fajokat jobban ki lehet találni. :)

 

 

Esetleg ezeknél a fajoknál felhasználni, és játékosítani ezt-azt ami a Summariumban megjelent, mint kitaszítottság, homálytestvér (elfíj, élőfém, ork törzsek...) ilyesmi. Nem tápolás céllal, csak mint opciók. Én a hátrányoknak is barátja vagyok, bár nem annyira KéM koncepció, de attól még KéK lehet.
 



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:22

pl. lehetne max. ilyesmi:

 

Elf
+2 Ügy, -2 Egs, +1 Kar, -1 Erő, +1, távolsági tám, éjellátás, +2 észlelés (hallás/látás)
-2 mentő nekromancia varázslatok ellen (nem tudom mennyire van ez meghatározva a varázslatoknál
Jó jellem?
 
Félelf
+1 Ügy, -1 Egs, Éjellátás, +2 észlelés (hallás/látás)
-1 mentő nekromancia varázslatok ellen
 
 
A D&d 3 -as irányelvek szerint, kaphatsz egy ingyen érzékelésmódot, az emberi bonus feat helyett, de minden más pluszt valami mínusszal kell ellensúlyozni. A táposabb különleges képességek mint a wier cuccai, meg a khál mindent ereje, már tuti +levelt adna. (ez olyan, hogy úgy kell számolni a szintlépéshez szükséges XP-mintha magasabb szintű lenne.) - ez utóbbiank, meg a különféle monszta PC-knek nem vagyok nagy barátja.


Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:13


Elfek jó íjászok, közeli kapcsolatban állnak a természettel (ilyen irányú képzettségeket kapnak), törpék dungeonokban jól tájékozódnak, építészet, mechanikai érzékük van, ilyen irányú képzettségeket kapnak, orkok jó a szaglásuk, nyomkövetédi képességeik, wiereknek egyedi (boszorkány) varázslataik vannak és gyógyulni tudnak vérivással, dzsenneknek mentálmágikus diszciplínáik, több pszipontjuk és érzelmi kontroljuk van, amundoknak saját képességeik (telekinézis, telepátia, perzselő tekintet, ...stb.) pszi immunitásuk, khálok mások mellett veszélyérzékkel, vadító ordítással rendelkeznek.

Szóval szerintem vannak érdekes dolgok, és mivel a K&M amúgy is egy letisztult, egyszerű rendszer, ezek talán "elegek" is oda.


Csak ha indítok egy ember íjászt, akinek felveszem a Tudás(Vadon) és az Állatidomítás képzettségeket, akkor ugyanott vagyok, mint egy elf. Ja, csak a skin más. A többivel is ez a bajom, hogy nem annyira hangsúlyosak, fontosak hogy választási dilemma elé állítson bármit is. Egy olyan választás, ami majdnem felesleges, mert a végkimenetelek nagyon közel állnak egymáshoz.

Ezzel részben egyet értek, de azért írtam kifejezetten érdekes dolgokat is bizonyos fajoknál, amiket nem lehet csak úgy felvenni. Viszont az vitathatatlan, hogy például az elf, törpe, udvari ork, nem annyira különlegesek. Hát passz, értem a problémát és nincs rá jó ötletem, de ettől még az érdekes fajokat jobban ki lehet találni. :)

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:05

Elfek jó íjászok, közeli kapcsolatban állnak a természettel (ilyen irányú képzettségeket kapnak), törpék dungeonokban jól tájékozódnak, építészet, mechanikai érzékük van, ilyen irányú képzettségeket kapnak, orkok jó a szaglásuk, nyomkövetédi képességeik, wiereknek egyedi (boszorkány) varázslataik vannak és gyógyulni tudnak vérivással, dzsenneknek mentálmágikus diszciplínáik, több pszipontjuk és érzelmi kontroljuk van, amundoknak saját képességeik (telekinézis, telepátia, perzselő tekintet, ...stb.) pszi immunitásuk, khálok mások mellett veszélyérzékkel, vadító ordítással rendelkeznek.

Szóval szerintem vannak érdekes dolgok, és mivel a K&M amúgy is egy letisztult, egyszerű rendszer, ezek talán "elegek" is oda.

 

Csak ha indítok egy ember íjászt, akinek felveszem a Tudás(Vadon) és az Állatidomítás képzettségeket, akkor ugyanott vagyok, mint egy elf. Ja, csak a skin más. A többivel is ez a bajom, hogy nem annyira hangsúlyosak, fontosak hogy választási dilemma elé állítson bármit is. Egy olyan választás, ami majdnem felesleges, mert a végkimenetelek nagyon közel állnak egymáshoz.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:04

Nekem inkább azzal van bajom, hogy jelenleg a fajok csak egy átszkinezett ember. Elf? Pár tulajdonság arrébb, meg hegyes a füle. Törpe? Pár tulajdonság arrébb, meg alacsony. Ork? Pár tulajdonság arrébb (-2 karizma...), meg zöld. Ja, meg a sötétlátás. (Meg egy-két alap képzettség.) Ha csak emberek lennének, az se változtatna sokat. Viszont módosítani se nagyon lehetne őket, mert eltérne a M* világától.

 

A KÉM alafilozófiája az hogy ne azért játszál ne embert, hogy táp legyél tőle, meg lássál a sötétben, hanem hogy ne embert játsszál, ha nem azt akarsz (új skin a karidra). Gábor szerint, még az éjellátás sem indokolt. Mondjuk ez kicsit egyébként is felesleges, mert ha akár egy humán van a csapatban akkor már úgyis fáklyával kell mászkálni. 



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 13:01

Elfek jó íjászok, közeli kapcsolatban állnak a természettel (ilyen irányú képzettségeket kapnak), törpék dungeonokban jól tájékozódnak, építészet, mechanikai érzékük van, ilyen irányú képzettségeket kapnak, orkok jó a szaglásuk, nyomkövetédi képességeik, wiereknek egyedi (boszorkány) varázslataik vannak és gyógyulni tudnak vérivással, dzsenneknek mentálmágikus diszciplínáik, több pszipontjuk és érzelmi kontroljuk van, amundoknak saját képességeik (telekinézis, telepátia, perzselő tekintet, ...stb.) pszi immunitásuk, khálok mások mellett veszélyérzékkel, vadító ordítással rendelkeznek.

Szóval szerintem vannak érdekes dolgok, és mivel a K&M amúgy is egy letisztult, egyszerű rendszer, ezek talán "elegek" is oda. Csak bele kell tenni, mert most ezek hiányoznak belőle.

Módosította Cundior: 2020.06.25, 13:03


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 12:49

Nekem inkább azzal van bajom, hogy jelenleg a fajok csak egy átszkinezett ember. Elf? Pár tulajdonság arrébb, meg hegyes a füle. Törpe? Pár tulajdonság arrébb, meg alacsony. Ork? Pár tulajdonság arrébb (-2 karizma...), meg zöld. Ja, meg a sötétlátás. (Meg egy-két alap képzettség.) Ha csak emberek lennének, az se változtatna sokat. Viszont módosítani se nagyon lehetne őket, mert eltérne a M* világától.



Cundior

Cundior

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 12:39

Viszont közben az jutott eszembe, hogy a faj választás nem hoz valami érdekes dolgot a játékba, csak arrébb pakol pár tulajdonságot, esetleg kapnak sötétlátást, és ennyi. :S Jó lenne, ha a fajválasztás is kb. olyan hangsúlyos lenne, mint az osztályválasztás, de a M.A.G.U.S. itt eléggé lekorlátoz.


Valamiféle Kard és Másodteremtés jellegű faji teheségekre gondolsz? Szerintem át lehet ültetni olyan jellegű dolgokra az eredeti koncepciót, minden fajnak vannak érdekes képességei.

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 12:36

Viszont közben az jutott eszembe, hogy a faj választás nem hoz valami érdekes dolgot a játékba, csak arrébb pakol pár tulajdonságot, esetleg kapnak sötétlátást, és ennyi. :S Jó lenne, ha a fajválasztás is kb. olyan hangsúlyos lenne, mint az osztályválasztás, de a M.A.G.U.S. itt eléggé lekorlátoz.

 

Ez menő lenne, de alapértelmezetten se a M*, se a Kard és Mágia nem ad elég támpontot ehhez, tehát ha ebbe az irányba indulnál el, egy kicsit mindkettőn tovább kellene lépned.
 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.25, 12:27

Belenéztem, ahol orvtámadás van (fejvadász, boszorkánymester) ott a szövegben az maradt benne, a "a tolvaj akkor kapja meg.. stb" ezt kasztonként át kéne írni. :nos:

A goblin (Graum elég menő volt) mint játszható faj? :titok: valahogy így:

Goblin
+1 Ügy; -1 Erő
-sötétlátás
-minden Zsebmetszés és Osonás próbára +2-t kapnak, valamint felvehetik ezeket a képzettségeket, ha van rá lehetőségük.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]