Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandozók és Köpönyegek (KéM konverzió)


  • Válasz írásához lépj be
745 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6581 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 22:04

Simán ismerhetik, ugyanis be fogja korlátozni, hogy mennyi manapont, slot vagy ilyesmi áll rendelkezésre. A tápolás elszabadítása ellen pedig egyszerűen át kell gondolni, hogy mik vannak a listákon.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 20:34

Más téma.

 

M*-ban minden varázshasználó kaszt ismerte az összes varázslatát. K&M-ben külön varázskönyvük volt, amiben gyűjthették a varázslataikat, és onnan memorizáltak. A memorizációs rendszer itt eltűnt. Szerintetek van értelme visszatenni a korábbi, nem ismernek minden varázslatot, hanem meg kell szerezniük, vagy ez itt egy hülye minigame lenne?



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3485 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 18:17

Na mindegy, amit több helyen is láttam, az az "Ynev pontok", amikor a kemény beszólásokra bónuszokat lehet kapni, a "rosszkor jöttél kígyó" kétszeres szorzót ad a következő dobásra, a #koponyeglobogtatas után 3 jól hangzó jelző +2-t ér. Szerintetek lenne értelme egy ilyen alrendszernek?

(OFF)Erről most eszembe jutott, hogy egyszer (már jó pár évvel ezelőtt, ha jól emlékszem, talán az aktuális magus-reboot hamvába halása körüli hullámokon lendületet véve) írtam egy minimalista magus-klónt, amiben csak egyetlen számszerű értéke volt a karaktereknek, a pozőrségüket mérő KÉ (köpönyeglobogtatási Érték), aminek az alapértékét a származás és a kaszt határozta meg, és a játék közben a látványos, de értelmetlen hülyeségek (lanthúrról íjazás, fémvértben tutajokon ugrálás, beszólogatás olyanoknak akiknek látványosan nem kéne stb.) növelte, az értelmes, de unalmas dolgok (tervkészítés, lopakodás, túlerő elkerülése stb.) pedig csökkentették, és két karakter összecsapásánál az nyert, akinek KÉ+k10 értéke jobb volt. :) (/OFF)


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 15:15

 

nem akarnák a '90-es éveket visszahozni, olyan értelemben hogy egy rendszerben egymáshoz lazán kapcsolódó alrendszerek (mágia, pszi, életerő, különféle pontrendszerekkel és csikorgó konverziókkal) vannak, amik bonyolítják a játékosok dolgát.

Ez a duma is van legalább 10 éves, hogy az egységes "streamlined" dobásrendszer az üdvös, ami mindent lekezel a pszitől a harcon át a meggyőzésig... vissza a 2000-es évekbe? :)
Ez számomra nem biztató. Viszont az tetszik, ami elhangzott, hogy a régi fogalmakat többnyire megőriznék.

Szerintem ahogy a D&D-t a régi kiadások újrafelfedezése és újrafogalmazása mentette meg, -a jelenlegi,ötödik kiadáson is ez a hatás érződik- ugyanígy a magusnak is hasonlóra volna szüksége. Mi volt az, amitől és ahogy anno működött a rendszer és a világ, és mindebből mi az ami ma is működne?

Ami szerintem egy mágus karakternél fontos, hogy a kezdetektől speciális tudás beavatottja. Fejvadász, gladiátor, boszmester, bárd stb. iskolában avatták be azokba a titkos tanokba, melyekhez csak a tehetséges kiválasztottak férhetnek hozzá. Továbbá egy magus karakter nem csupán egy tolvaj, vagy harcos hanem aszisz szürkecsuklyás, ilanori bárd, gorviki fejvadász, Orwella paplovag stb. Rajta volt már az ETK-s karakterlapon is: Szülőföld és iskola.

A világból nem kellene semmit kivágni, sztem maradjon minden wierektől a khálokon és az ereni kékköpenyegeseken keresztül az aquirokig, Shadontól a Riegoy városállamokig, csupán a túlírt, túldimenzionált területeken kellene visszavenni a túlírtságból és túldimenzionáltságból. Toron is férjen már el 5-6 bekezdésben, és hagyjuk ki az abasziszi bevett és megtűrt vallások oly kifinomult és érzékeny rendszerét és a hasonló barokkos vadhajtásokat. Arányérzékre volna szükség. Nem attól lesz "élő" Ynev, ha túlírjuk egy-egy szegletét, hanem ha sok játékos sok karaktere kószál rajta összevissza.

Egyébként sok sikert a projecthez.

 


Az utóbbi pár héten az lfg archívumokat rágtam a M*-sal kapcsolatban, egyébként a 15-20 éves kommentek nagy része nagyon rosszul öregedett (egyik kedvencem amikor elGabornak beszóltak, hogy Kornya többet tett a magyar szerepjátékért mint amennyit ő valaha is fog :D ), a MAGUS reboot... érdekes, a Domvik papnő... "egzotikus"?

Na mindegy, amit több helyen is láttam, az az "Ynev pontok", amikor a kemény beszólásokra bónuszokat lehet kapni, a "rosszkor jöttél kígyó" kétszeres szorzót ad a következő dobásra, a #koponyeglobogtatas után 3 jól hangzó jelző +2-t ér. Szerintetek lenne értelme egy ilyen alrendszernek?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 14:58

Azon amúgy elgondolkodott valaki, hogy az szép, hogy a KéM moduljai változtatás nélkül használhatók (-nak kéne maradniuk), de tervbe van véve, hogy a régi (jobb) M* kalandmodulokat KK-ra konvertálja?

 

Vannak olyan jók azok a modulok, hogy megérje dolgozni velük?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 14:56


Azon amúgy elgondolkodott valaki, hogy az szép, hogy a KéM moduljai változtatás nélkül használhatók (-nak kéne maradniuk), de tervbe van véve, hogy a régi (jobb) M* kalandmodulokat KK-ra konvertálja? Csak érdekelne, hogy mekkora M* megújulás lesz ebből... :D


Nem nagyon ismerem a M* moduljainak fogadtatását. Mennyire voltak ezek népszerűek a maguk idejében? Külföldön, más játékoknál nyilván előveszik, leporolják és konvertálják a régi, klasszikus és legendává vált kalandokat, néha még hivatalosan is kiadják ezeket más rendszerekre vagy újabb kiadásokra. De az a benyomásom, hogy Magyarországon anno nem nagyon dívott előre megírt kalandokat mesélni, mindenki a saját Ynevén játszotta a maga "életút-játékait". Így szerintem az az igazi kérdés, hogy van-e olyan M* kaland, amelyet a közösség jelentős része szívesen elővenne, mert akkor lenne értelme konvertálni.

A Láplidérc és A Démon Átka szerintem jó modulok voltak.

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1498 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 14:53

Azon amúgy elgondolkodott valaki, hogy az szép, hogy a KéM moduljai változtatás nélkül használhatók (-nak kéne maradniuk), de tervbe van véve, hogy a régi (jobb) M* kalandmodulokat KK-ra konvertálja? Csak érdekelne, hogy mekkora M* megújulás lesz ebből... :D

 

Nem nagyon ismerem a M* moduljainak fogadtatását. Mennyire voltak ezek népszerűek a maguk idejében? Külföldön, más játékoknál nyilván előveszik, leporolják és konvertálják a régi, klasszikus és legendává vált kalandokat, néha még hivatalosan is kiadják ezeket más rendszerekre vagy újabb kiadásokra. De az a benyomásom, hogy Magyarországon anno nem nagyon dívott előre megírt kalandokat mesélni, mindenki a saját Ynevén játszotta a maga "életút-játékait". Így szerintem az az igazi kérdés, hogy van-e olyan M* kaland, amelyet a közösség jelentős része szívesen elővenne, mert akkor lenne értelme konvertálni.
 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 14:35

Varázsgyűrűk elkészítéséhez továbbra is 11. szint kell. Hát igen, ez egy kemény játék. :gyagya:


Opcionálisan lehetne 10+ szintű karakter úgy, hogy minden 10. feletti szinthez az addig TP kétszerese kell? :titok:

Így jobban kijöhetne, hogy vannak magasabb szintű karakterek, de ritkák és különlegesek? :nos:
(Kiemelve, hogy ez csak néhány ritka NPC-nek adatott meg.)

 

Ennyi erővel vissza is tehetném a 10+ szinteket. Akkor is opcionálisan használhatóak lennének. Ez sokkal inkább azért került ki, mert 10+ szintre nem nagyon van kontent (az egy szál gyűrűkészítésen kívül), ha esetleg valaki a jövőben kidolgoz varázslatokat/kalandokat/szabályokat/akármiket 10+ szintekre, akkor visszakerülhetnek. A monszták között amúgy is van 10+-os, de én egy Szint 30+6 homoksárkánynak is nagyon örülnék Ibara legveszedelmesebb pontján.

 

@NoiseEHC: Bennem biztos nem merült fel. Adna annyi értéket, amiért megérné ilyet csinálni?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6581 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 14:26

Varázsgyűrűk elkészítéséhez továbbra is 11. szint kell. Hát igen, ez egy kemény játék. :gyagya:


Opcionálisan lehetne 10+ szintű karakter úgy, hogy minden 10. feletti szinthez az addig TP kétszerese kell? :titok:

Így jobban kijöhetne, hogy vannak magasabb szintű karakterek, de ritkák és különlegesek? :nos:
(Kiemelve, hogy ez csak néhány ritka NPC-nek adatott meg.)

NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 833 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 14:15

Azon amúgy elgondolkodott valaki, hogy az szép, hogy a KéM moduljai változtatás nélkül használhatók (-nak kéne maradniuk), de tervbe van véve, hogy a régi (jobb) M* kalandmodulokat KK-ra konvertálja? Csak érdekelne, hogy mekkora M* megújulás lesz ebből... :D



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 12:22

(OFF)Az én nevem Yabbagabb. Mágus vagyok és harcos, meg pap és pszionicista.(/OFF)

 


Módosította Dronner: 2020.06.29, 12:23


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 12:16

Többen is írtátok, hogy a paplovagnak semmi értelme - most megnéztem, ugyanezen az elven valóban. Az ETK csak annyit ír, hogy olyan pap, aki fegyverrel is védi a hitét. Erre valóban elég lenne egy pap+harcos többosztályúság. Ráadásul még jobban skálázható is lenne (több pap kevesebb lovag, vagy több lovag kevesebb pap, esetleg egyenlőek).


Nekem nagyon megtetszett a kevert kasztúságban megnyilvánuló "skálázási" lehetőség, az az esély, hogy a játékos tökegyszerűen a szintfelvételekkel a paplovagok között kicsit "egyedibbé" teheti a karakterét és szándékosan szabályozhatja, hogy pl. a paplovagja inkább hatékonyabb harcos vagy inkább nagyobb mágikus hatalommal bíró pap akar-e lenni.
Gondolatkísérletként az összes kevert kasztként létrehozható spec. M* kaszthoz végiggondoltam, hogy milyen alapkasztokból tevődne össze és a Rúnákban később felmerülő specializációkat (ill. esetleges későbbi iskolarendszert és az ő eltérő rálátásukat és oktatásukat) milyen könnyedén lehetne lemodellezni szimplán az kevert kasztban résztvevő alapkasztok közötti eltérő szintelosztással és az ebben megnyilvánuló eltérő megközelítéssel (inkább harcos vagy inkáűbb pap).
Egyszerűen csak tetszett az az egyszerűség, hogy nem kell a spec. M* kasztok alá külön alapkasztokat felvenni (pl. Fejvadász: messor, mortel, orvlövész, cascadis vagy pl. Bárd: Erigowi vagy Ilanori, stb.) ha specializálódni akarnak valamely irányban, hanem egyszerűen csak az alapkasztok között más eloszlásban osztják fel a szinteket.

 

Nekem ez egy egyszerű és elegáns megoldásnak tűnt, de baromira nem arra vonatkozott, hogy az új kasztok behozása ne lehetne jó megoldás (pláne, hogy jogom sincsen más - jelen esetben kukac -farkával verni a csalánt, aki energiát öl a projektjébe én meg csak a partvonalról ötletelgetek)

 

Ennek egy nagyon régi története van. Amikor először játszottunk K&M-et, akkor még mindenki az alaposztályokat használta (bár volt egy valaki, aki a tolvajt inkább erdőjáróként képzelte el), a második alkalommal viszont már felmerült a paladin hiánya. Ezt anno úgy oldottuk meg, hogy 2 harcos + 1 pap, és ezzel el is volt intézve, szerencsére a K&M alapból tartalmazza ezt a lehetőséget. Ebből lett a különböző "osztályok" különböző szintekkel leírva, példaként a Morrowindet használva. Például volt sima varázsló (4 varázsló), spellsword (3 varázsló 1 harcos), battlemage (2 varázsló, 2 harcos), crusader (1 varázsló, 3 harcos), nightblade (3 varázsló, 1 tolvaj), és még lehetne hosszan folytatni a sort, a legtöbb kombinációnak nem is lenne neve. Ilyen szempontból az osztályrészbe mindenki azt írt, amit akart, lehetett feketemágus, lápilidérc, naplovag, akármi, a lényeg az, hogy rendszerszinten mindenki meg tudta alkotni magának a TÖKÉLETES karaktert.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 10:42

Varázsgyűrűk elkészítéséhez továbbra is 11. szint kell. Hát igen, ez egy kemény játék. :gyagya:



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 10:05

A tíz szint szerintem is bőven elegendő, azt kéne még eldönteni, hogy többosztályúság esetén a karakter összes osztályának együttes szintje is max. 10 lehet (mint a Helvécziánál, ahol ez a határ a 6. szint), vagy csak egy-egy osztályban nem lehet 10. szint fölé menni.

 

Könnyű: mivel a szintenkénti értékek összeadódnak, ezért az összes (karakter) szint nem mehet 10. felé. Pl. 6. szintű Boszorkánymester multiclassolni akar Kardművészbe, akkor max. 4 szintet vehet fel.


Módosította kukac: 2020.06.29, 10:06


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1498 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 09:59

Nem biztos, hogy minden M* kasztot ugyanazon az alapon kell kezelni. Van, amelyiknél a Harcos alosztály a járható út (pl. Lovag), van, ahol érdemes teljesen új osztályt létrehozni (Bárd), és van, ahol a többosztályúság vagy az azon alapuló alternatív megoldások a célravezetőbbek (pl. Paplovag). Ezt szerintem mindegyiknél külön-külön érdemes megvizsgálni.

 

A tíz szint szerintem is bőven elegendő, azt kéne még eldönteni, hogy többosztályúság esetén a karakter összes osztályának együttes szintje is max. 10 lehet (mint a Helvécziánál, ahol ez a határ a 6. szint), vagy csak egy-egy osztályban nem lehet 10. szint fölé menni.



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 09:49

Népek, szerintem akadnak félreértések. :nos:

Szerintem Kukac szándéka az volt, hogy a KÉM alaprendszerével, de az ottani osztályoktól eltérőekkel lehessen játszani. Oké, ki lehet hozni a 4 osztályból szinte minden eddigit, de nem ez az alap cél.


Világos, hogy nem ördögtől való az új osztályok behozatala (és amúgy nagyon is jól sikeredik).

Az új osztály vs. kevert kaszt kérdés itt merült fel:
 

Többen is írtátok, hogy a paplovagnak semmi értelme - most megnéztem, ugyanezen az elven valóban. Az ETK csak annyit ír, hogy olyan pap, aki fegyverrel is védi a hitét. Erre valóban elég lenne egy pap+harcos többosztályúság. Ráadásul még jobban skálázható is lenne (több pap kevesebb lovag, vagy több lovag kevesebb pap, esetleg egyenlőek).


Nekem nagyon megtetszett a kevert kasztúságban megnyilvánuló "skálázási" lehetőség, az az esély, hogy a játékos tökegyszerűen a szintfelvételekkel a paplovagok között kicsit "egyedibbé" teheti a karakterét és szándékosan szabályozhatja, hogy pl. a paplovagja inkább hatékonyabb harcos vagy inkább nagyobb mágikus hatalommal bíró pap akar-e lenni.
Gondolatkísérletként az összes kevert kasztként létrehozható spec. M* kaszthoz végiggondoltam, hogy milyen alapkasztokból tevődne össze és a Rúnákban később felmerülő specializációkat (ill. esetleges későbbi iskolarendszert és az ő eltérő rálátásukat és oktatásukat) milyen könnyedén lehetne lemodellezni szimplán az kevert kasztban résztvevő alapkasztok közötti eltérő szintelosztással és az ebben megnyilvánuló eltérő megközelítéssel (inkább harcos vagy inkáűbb pap).
Egyszerűen csak tetszett az az egyszerűség, hogy nem kell a spec. M* kasztok alá külön alapkasztokat felvenni (pl. Fejvadász: messor, mortel, orvlövész, cascadis vagy pl. Bárd: Erigowi vagy Ilanori, stb.) ha specializálódni akarnak valamely irányban, hanem egyszerűen csak az alapkasztok között más eloszlásban osztják fel a szinteket.

 

Nekem ez egy egyszerű és elegáns megoldásnak tűnt, de baromira nem arra vonatkozott, hogy az új kasztok behozása ne lehetne jó megoldás (pláne, hogy jogom sincsen más - jelen esetben kukac -farkával verni a csalánt, aki energiát öl a projektjébe én meg csak a partvonalról ötletelgetek)


Módosította tar242: 2020.06.29, 09:54


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 08:25

A varázslatrekeszek nyilván továbbra is 20. szintig vannak benne. Mijaúúú.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.28, 20:56

Changelog:

Spoiler

 

Két hét múlva innen folytatjuk.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6581 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.28, 18:57

Népek, szerintem akadnak félreértések. :nos:

Szerintem Kukac szándéka az volt, hogy a KÉM alaprendszerével, de az ottani osztályoktól eltérőekkel lehessen játszani. Oké, ki lehet hozni a 4 osztályból szinte minden eddigit, de nem ez az alap cél.

Egyébként elGábor mostani KÉM-kampányában is van 3 új osztály, amit nem fedtek le az eddigiek: dalnok, druida és vándor. Ezek passzolnak az új kampánykörnyezetbe, új varázslataik is vannak, pár új képességgel.

A magus alosztályainak ugyanez a célja.

A KÉM ugyanis nem elsősorban azzal egyszerűsít a D&D 3.x rendszerekhez képest (mivel annak egyszerűbb formája) hogy csak 4 osztály van, hanem pl. a feateket és a képzettségeket és a varázslatokat vágta vissza.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.28, 16:10

•Lovag: Csak három szintenként specializálódhatnak, cserébe induláskor rendelkeznek egy nehéz vérttel. D6 dobás: 1-2 Szalagvért, 3-4 Lemezvért, 5-6 Teljesvért. Értenek a vezetéshez, harc közben a társaiknak +2 támadást és +2 VO-t adnak. Több lovag esetén ezek nem adódnak össze.

 

Így értelmes a lovag magyarázata, vagy még mindig félre lehet érteni valahogy?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]