Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kalandozók és Köpönyegek (KéM konverzió)


  • Válasz írásához lépj be
657 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 08:53

Kukac, szerintem fölöslegesen szívod magad ezzel a többosztályúsággal. :nos:

A különbség a Magus és a KéM alapfelállásában van:

1, A KéM-ben azért van töbnosztályúság, mert mindössze 4 osztály van.

2, A Magusban 4 főkaszt és csilliárd alfaj.

Azt kell eldönteni, melyiket preferálnád, szerintem a 2-es pont itt jobb megoldás.

Elsősorban azért, mert amennyire emlékszem, a Magus egyik fontos pontja volt, hogy ottani (általábam valamiben specializált) osztályok önmagukban megálltak.

Nem vinném el D&D-sebb irányba a Magust ennél jobban. Egyszerűen elveszítené az alaphangulatát, ha túl purista.
Azzal lehet variálni, hogy egy idő után (ehhez kellenek a tesztek) talán el lehet kezdeni kidolgozni tolvajcéhet, fejvadász-klánt, szektákat, harcművész-iskolákat, akármit.
Tanulhassanak plusz képzettséget, meg hasonlók maradjanak.
Azt kell eldönteni, hogy egy statikus fejlődési út legyen, vagy moduláris. Vagy-vagy, a kettőt nem hiszem, hogy lehetne kombinálni. :hogymi:

Azért támogatom a kezdeményezéaedet, mert hátha sikerül majd` 30 év után egy működő rendszert összehozni a Magushoz.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 07:50

Lehet megint módosítani kéne az osztályokat, mert a többosztályú harcművész/lovag/bajvívónak 24 VO-ja van...

 
A hétszentségit.
 
Oké...mi lenne ha mondjuk a harcművész nem multiclassohatna, és a bajvívó nem vehetne fel harcos iskolát?
 
Elvégre, mindkettőnek van rengeteg alapja lore szinten.

 
(Érdekes párhuzam, de HZsolt is pont ugyanezt mondta...)
 
Eleddig úgy voltam vele, hogy lehetőleg maradjon annyira egyszerű mint a K&M, lehetőleg ne bonyolítsak semmit a bonyolítás kedvéért, de úgy tűnik, a több osztály behoz egy ilyen alternatív problémát (esetleg annyi szigorítást lehetne tenni, hogy a lovag VO bónusza csak akkor él, ha vértet visel [a fenti 24 VO vért és mágikus rásegítés nélküli, harmadik szinten], de az is csak 22-re veszi le).
 

Csak a négy alaposztályt lehessen többosztályúsítani: harcos, tolvaj, pap, varázsló, és ennyi.


A paplovagok maradnának, a tűzvarázsló/sogron pap eltűnne... A pap/bajvívó is (afféle reneszánsz paplovagnak gondoltam). Lehet hogy ez lesz, még ha agresszív is a nyírás.
 

Alternatíva, hogy megtartsa a KéM szellemiségét:
A módszer azt szimulálja, hogy ha a játékos kicsiket dobott, és emiatt nem tudta felvenni a kívánt osztályt, és emiatt olyan karakterrel játszik, amit nem akart. Ilyenkor ugye beleköthet a rossz arcokba a kocsmában, utána kevélyen hátat fordíthat a támadóknak, és a harc közben a játékos már generálhatja is az új karakterét.

Tehát:
1. A játékos bejelenti, hogy melyik osztályt akarja.
2. Ezután kidobja az értékeket.
3. Ha megvannak a minimumok, akkor el kell fogadnia az összes kidobott értéket.
4. Ha nincsenek meg a minimumok, akkor az összes érték kuka, és goto 2.
Ezt lehet gyorsítani, ha a 2-ben először azokat a tulajdonságokat dobja ki, amikre van minimum, és amint egy közülük nincs meg, mehet is a goto 4.


Erre egy korábbi posztomat tudom ismételni, biztos hogy jó ötlet egy hibát benne hagyni, míg ha az "matematikai" eséllyel fordul csak elő? Mint a korábbi Dronner-KLM példában, amikor a 20. szintű elf automatikusan az egészségpróbát az 1. szintű BM ellen. Nagyon kevés az esélye, de bejöhet. És az ETK teli van ilyen "edge-case-scenario"-kkal, és ez az egyik olyan dolog, amit nem szeretnék viszontlátni.

(Mini összefoglaló:
MOST a játékosok dobnak, és az értékeket szabad eloszthatják a főtulajdonságok között [ez mindig így volt].
MOST a nem-pap varázshasználóknak tanulniuk kell a varázslataikat, nem kapják meg az összeset induláskor.
MOST senki se tárolja semmilyen tárgyban a varázslatait, mindegyik memorizálva van -> nincs varázskönyv.)

Módosította kukac: 2020.07.24, 07:53


NoiseEHC

NoiseEHC

    Logikarendőrség

  • Fórumita
  • 824 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 00:48

Elvtársak!

 

Az ETK-ban minden kasztnak más dobáskódjai vannak, amik szintén minimumként funkcionálnak. Minden osztályhoz rendelek két minimum 12 értéket (Harcos: Erő, Állóképesség, Bajvívó: Erő, Reflex, stb.) és ha a dobott érték ez alatt van, akkor a minimumra módosul. Egyszerre pontos és precíz (a 13-as erősségű khált ugyan nem javítja).

 

A dobott értékek szétosztásával az alapprobléma nem szűnik meg, de lehet ad egy kis pozitív játékos befolyást a karaktergeneráláshoz, így nyugodtan mehetne az is a fentivel együtt.

 

Alternatíva, hogy megtartsa a KéM szellemiségét:

A módszer azt szimulálja, hogy ha a játékos kicsiket dobott, és emiatt nem tudta felvenni a kívánt osztályt, és emiatt olyan karakterrel játszik, amit nem akart. Ilyenkor ugye beleköthet a rossz arcokba a kocsmában, utána kevélyen hátat fordíthat a támadóknak, és a harc közben a játékos már generálhatja is az új karakterét.

 

Tehát:

1. A játékos bejelenti, hogy melyik osztályt akarja.

2. Ezután kidobja az értékeket.

3. Ha megvannak a minimumok, akkor el kell fogadnia az összes kidobott értéket.

4. Ha nincsenek meg a minimumok, akkor az összes érték kuka, és goto 2.

Ezt lehet gyorsítani, ha a 2-ben először azokat a tulajdonságokat dobja ki, amikre van minimum, és amint egy közülük nincs meg, mehet is a goto 4.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.24, 00:08

Csak a négy alaposztályt lehessen többosztályúsítani: harcos, tolvaj, pap, varázsló, és ennyi.

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 823 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 22:12

Lehet megint módosítani kéne az osztályokat, mert a többosztályú harcművész/lovag/bajvívónak 24 VO-ja van...

 

A hétszentségit.

 

Oké...mi lenne ha mondjuk a harcművész nem multiclassohatna, és a bajvívó nem vehetne fel harcos iskolát?

 

Elvégre, mindkettőnek van rengeteg alapja lore szinten.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 21:42

Lehet megint módosítani kéne az osztályokat, mert a többosztályú harcművész/lovag/bajvívónak 24 VO-ja van...



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 19:45

 

KLM: Ezt a kötéltrükköt nem találom, ez mi?

 

Egy régesrégi 2. szintű AD&D "főleg utility" varázslat.
https://www.youtube.com/watch?v=BsZYXXY4s1I



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 19:16

Még pár generic NPC:

 

Spoiler

 

KLM: Ezt a kötéltrükköt nem találom, ez mi?



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 823 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 12:28

Elvtársak!

 

Az ETK-ban minden kasztnak más dobáskódjai vannak, amik szintén minimumként funkcionálnak. Minden osztályhoz rendelek két minimum 12 értéket (Harcos: Erő, Állóképesség, Bajvívó: Erő, Reflex, stb.) és ha a dobott érték ez alatt van, akkor a minimumra módosul. Egyszerre pontos és precíz (a 13-as erősségű khált ugyan nem javítja).

 

A dobott értékek szétosztásával az alapprobléma nem szűnik meg, de lehet ad egy kis pozitív játékos befolyást a karaktergeneráláshoz, így nyugodtan mehetne az is a fentivel együtt.

 

Kombinálva az eddigiekkel, szerintem rendben lesz már így. Egyébként valamennyire javítja is a 13-as erejű khált, mert ha dob egy "nagyot" a 2d6+6-al, akkor már be lehet oda helyettesíteni. De legalább 12-es mindenképpen lesz.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 12:20

Kukac, szerintem pont a varázslatok számának kiszámolását [a varázslat szintjének megfelelő pont az elvarázsolás költsége. Szerintem ez tiszta. :ezvan:
Annyi pontot kap mindenki, amennyi szintnyit kapna összesen szerinem ez sem nagy matek.

A hatásnövelés arra alapszik, hogy a varázshasználói szint (ahányadik szintűt tud) növekszik a hatás. Persze nem mind, de ha érdekel, megírom.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 11:56

Elvtársak!

 

Az ETK-ban minden kasztnak más dobáskódjai vannak, amik szintén minimumként funkcionálnak. Minden osztályhoz rendelek két minimum 12 értéket (Harcos: Erő, Állóképesség, Bajvívó: Erő, Reflex, stb.) és ha a dobott érték ez alatt van, akkor a minimumra módosul. Egyszerre pontos és precíz (a 13-as erősségű khált ugyan nem javítja).

 

A dobott értékek szétosztásával az alapprobléma nem szűnik meg, de lehet ad egy kis pozitív játékos befolyást a karaktergeneráláshoz, így nyugodtan mehetne az is a fentivel együtt.


Módosította kukac: 2020.07.23, 11:59


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.23, 11:25

@Orastes: Ezt még át kell gondolnom/megrágnom/számolnom (na jó, ez azért túlzás :P ). Ezekből a 2/b és 3/d pontok amiket jelenleg problémásnak látok.

 

3/d-nél ugyanis nem egyértelmű minden varázslatnál, hogy az erősítés mit is jelent. Pl. egy tűzgolyónál a sebzést vagy a méretet, vagy egy teleportnál, vagy ómennél, vagy akárminél mit is lehetne erősíteni?



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 22:47

Mágiarendszer az én elképzelésem szerint, ami pont-alapú, ugyanakkor a memorizáció bizonyos elemeit is megtartja, illetve kevésbé kötött, de vannak kockázatos elemek is benne, pontokba szedem.

1, a varázslatok forrása, illetve leírásuk? :titok:
Minden mágiahasználó ismer varázslatokat, ezek fel vannak jegyezve.
-varázslóknál, boszorkánymestereknél, bárdoknál ez varázskönyv,vagy jegyzetek, akár verseskötet, de lehetnek tetoválások is.
-papoknál, paplovagoknál imakönyv, zsolosmáskönyv, avagy egyéb szent iratok.
-boszorkányoknál, tűzvarázslóknál tárgyi forma van, úgy mint fókuszok, kabalák, s hasonlók.
Az ismert varázslatok számát (miszerint mindet ismeri-e, ami az alapkönyvben van, vagy nem?) még nyitva hagytam, erre ki kell találni valamit. :hogymi: :otlet:

2, ki mennyi varázslatot tud elmondani és hogyan? :titok:
-mindenki annyi szintnyi varázslatot ismer, ami tapasztalati szintje alapján jár (KéM alapkönyv 15. oldala, táblázat) illetve tulajdonságból származó bónusza alapján megilleti (alapkönyv 10. oldal, táblázat).
2/a, például Dargar, egy 5.szintű pap(18-as tulajdonsággal) 3+4+3+6=16 szintnyi varázslatot ismer. A nulladik szintű varázslatok száma annyiban változik, hogy az adott szinten elmondható mennyiségűt lehet használni + tulajdonság módosító, példa alapján 8db-ot.
2/c, egy varázslat elmondása annyi pontba kerül, amennyi annak szintje, tehát egy 3.szintű 3 pontba kerül.

3, hogyan lehet erősíteni a varázslatokat? :titok:
-amennyiben ismer magasabb szintű varázslatokat és van rá elég pontja (pl. Dargar még csak 3. szintűt tudna, de istene megjutalmazta egy erősebb igével egy küldetés után) úgy elmondhatja, ám bizonyos megķötésekkel.
3/a, költségesebb, de ezt könnyű kiszámolni.
3/b, annyit mondhat el magasabb szintről, amennyi a szintje + tulajdonság bónusza: vagyis Dargar most 5+3=8 szintnyi magasabb varázslatot használhat fel, a többi nem jön létre. Ez adott esetben 2db 4. vagy 1db 5. szintű igét jelenthet számára.
3/c, ha magasabb szintű varázslatot mondd el, akkor kell tennie egy sikeres akarat-mentőt (célszám a saját varázslatának ereje, vagyis 10+varázslat szintje+tulajdonság bónusza) ami ha nincs meg, akkor a következő pont-visszanyerésig nem használhat magasabb szintű mágiát.
3/d, ha alacsonyabb szintű varázslatot erősít (pl 2. szintüt 4 pontért mond el) akkor olyan a hatás, mintha egy varázslatszinttel magasabban mondta volna el, ami +2 szintnyi hatásfokot jelent, ami a varázslat leírásánál van, de nem mindet érdemes erősíteni. Megbeszélés tárgya lehet, illetve ki lehet találni, hogy egy Bénítás ne csak három személyre hasson, hanem többre, ha a költség is nagyobb. :hc:

4, varázserő visszanyerése? :titok:
A 8 órás pihenő maximumra tölti a pontok számát.
Egyes tárgyak és rituálék ezt gyorsíthatják, mint a Hatalom itala, ima, pszi-meditáció, ezek pontos mikéntje szintén kidolgozásra vár.

Nagyjából ennyi. Amin nem gondolkodtam: diszciplínák erősítése; istenek egyedi igéi, vannak lehetőségek még.

:csingcsung:

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 22:14

Néhány generic NPC:

 

Spoiler

 

A boszinak a Kötéltrükk (az dimenziózsebes pihenő) is illene.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 20:28

Néhány generic NPC:

 

Spoiler


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 19:21

Közben most számolgatom, hogy nem is annyira kevés az esélye hogy ne sikerüljön, 0,14%... kétszer újradobással.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 823 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 19:13

Az a baj ezzel, hogy így még mindig marad egy inherens hibaszázalék. Persze, lehet rámondani, hogy 2k6-tal hatszor egymás után duplaegyest dobni "matematikailag" lehetetlen, vagy legalábbis nagyon alacsony, de ez kb. az első lépés hogy további hibák is benne maradjanak. Amíg lehetséges valahogy a minimum alá dobni, addig nehezen tekinthető hibátlannak a rendszer. Miért adnánk <1% esélyt arra, hogy egy hiba előjöjjon, ha megtehetjük azt, hogy 0% legyen? Annak is kb. ennyi esélye van, hogy elesel a lépcsőn és kitöröd a nyakad, mégis megtörténik évente 1200 alkalommal. Nem, nagy számok törvényére nem bízunk ilyesmit.

 

Én azt mondom, hogy a minimum jelentsen olyan szabályt is, hogy ha az alá dobna, akkor automatikusan a minimumra módosul.

 

Felőlem lehet így. Végülis, eliminálja az esélyét is a "megszívtad"-nak.



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 19:13

Nyugodtan, a mágiarendszerhez nem terveztem hozzányúlni az alapkönyvben.

 

Azt viszont nem tudom garantálni, hogy nem fogod feleslegesen begépelni, először pl. az iskolákat is teljesen máshogy terveztem, csak menet közben derült ki, hogy minden lesz a végén, csak nem kiegyensúlyozott, és ezért máshogy kellett hozzálátnom az egészhez.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 19:10

@Kukac, lenne egy kérdésem, a mágiarendszer kapcsán, ami orvosolná a memorizáció/mana-pont/varázslatrekesz(spell slot) problémáit, legalábbis lehetséges. Kissé hosszú, ha érdekel, akkor kifejtem, de ha van már kiforrott ötlet, akkor nem gépelek hiába. Beírjam ide? :titok:

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.22, 18:38

Az a baj ezzel, hogy így még mindig marad egy inherens hibaszázalék. Persze, lehet rámondani, hogy 2k6-tal hatszor egymás után duplaegyest dobni "matematikailag" lehetetlen, vagy legalábbis nagyon alacsony, de ez kb. az első lépés hogy további hibák is benne maradjanak. Amíg lehetséges valahogy a minimum alá dobni, addig nehezen tekinthető hibátlannak a rendszer. Miért adnánk <1% esélyt arra, hogy egy hiba előjöjjon, ha megtehetjük azt, hogy 0% legyen? Annak is kb. ennyi esélye van, hogy elesel a lépcsőn és kitöröd a nyakad, mégis megtörténik évente 1200 alkalommal. Nem, nagy számok törvényére nem bízunk ilyesmit.

 

Én azt mondom, hogy a minimum jelentsen olyan szabályt is, hogy ha az alá dobna, akkor automatikusan a minimumra módosul.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]