Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Zaranassinum RPG v4


  • Válasz írásához lépj be
31 hozzászólás érkezett eddig

Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 95 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 22:59

Kedves cyberdog!

 

 

Utópia, elérhetetlen vágyálom. Az emberi természet része a jó és a gonosz, egymás nélkül nem létezhetnek. A halandóság, a harc, az erőszak, a gyilkolás az emberiség sajátja.

 Egy olyan szerepjáték ami ezeket az alapvető emberi vonásokat tagadja meg és nem akar gondolkodó lényt ölni... legfeljebb a kifejlett erkölcsi érzék nélküli kisgyerekeknek lehet valamiféle tanmese.

 

Ez az én véleményem (szóval nem kell egyetérteni):

Egy játéknak miért kell mindenben hasonlítani a valósághoz? A szerepjáték pedig egy játék. Nekem nem tetszik, hogy "Az emberi természet része a jó és a gonosz, egymás nélkül nem létezhetnek". S mivel nekem ez nem tetszik, nem teszem bele egy JÁTÉK-ba. Mint ahogy sokan mások sem játszanak horrort, mert nem szeretnek félni. Pedig a félelem alapvető eleme az emberi léleknek.

Ha kisgyerekeknek tanmese, miért baj? Én szeretek kisgyerek lenni, és nagyon szeretem a tanmeséket is. S szuper lenne egy utópiában élni.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 22:22

A keresztényeknek a valóságban is meg kellett küzdeniük ideológiailag az öléssel a katonaság kapcsán. Ha nincs katonaság, a nem keresztény államok simán elfoglalják őket. Ha van és harcolnak, akkor pedig megszegik a Ne ölj parancsolatot.

 

Azért olyan hatalmas összeférhetetlenség nem volt, lévén volt ez a bűnbocsánat nevű dolog, amit az egyház két kézzel szórhatott azoknak akiknek szükségesnek ítélte. 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1655 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 19:54

A keresztényeknek a valóságban is meg kellett küzdeniük ideológiailag az öléssel a katonaság kapcsán. Ha nincs katonaság, a nem keresztény államok simán elfoglalják őket. Ha van és harcolnak, akkor pedig megszegik a Ne ölj parancsolatot.

 

(OFF)Ja, az olyan nem keresztény államok, mint az aztékok, inkák, maják, navahók, irokézek, bantuk, kongóiak, indiaiak, kínaiak, maorik jelentős fenyegetést jelentettek a keresztény államokra. Valamint a boszorkányüldözések meg az inkvizíció is teljesen erőszakmentes intézmények voltak. Mint a 30 éves háború is.(/OFF)



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1834 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 19:45

A keresztényeknek a valóságban is meg kellett küzdeniük ideológiailag az öléssel a katonaság kapcsán. Ha nincs katonaság, a nem keresztény államok simán elfoglalják őket. Ha van és harcolnak, akkor pedig megszegik a Ne ölj parancsolatot.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 19:42

Ez nem az a "keresztény" szerepjáték? Próbálok nem túl nyersen fogalmazni, ez szigorúan csak a saját véleményem: A világ erőszakmentessége és a fénylovagok léte naiv, életidegen és és természetellenes számomra. Halhatatlanság, tökéletes világ elérése ahol mindenki boldogan él? Utópia, elérhetetlen vágyálom. Az emberi természet része a jó és a gonosz, egymás nélkül nem létezhetnek. A halandóság, a harc, az erőszak, a gyilkolás az emberiség sajátja, de a harc nemesíti is a lelket gyakran nem csak eltorzítja hiszen aki harcol az valamiért küzd: ki a hatalomért, pénzért, dicsőségért, ki pedig a szeretteiért, hazájáért, másokért. Nem vagyunk se angyalok se démonok emberek vagyunk és a szerepjátékokban is ez köszön vissza mindig. Egy olyan szerepjáték ami ezeket az alapvető emberi vonásokat tagadja meg és nem akar gondolkodó lényt ölni... legfeljebb a kifejlett erkölcsi érzék nélküli kisgyerekeknek lehet valamiféle tanmese.

 

going-to-need-less-edge-on-that-19960725



cyberdog

cyberdog

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 89 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 19:22

Ez nem az a "keresztény" szerepjáték? Próbálok nem túl nyersen fogalmazni, ez szigorúan csak a saját véleményem: A világ erőszakmentessége és a fénylovagok léte naiv, életidegen és és természetellenes számomra. Halhatatlanság, tökéletes világ elérése ahol mindenki boldogan él? Utópia, elérhetetlen vágyálom. Az emberi természet része a jó és a gonosz, egymás nélkül nem létezhetnek. A halandóság, a harc, az erőszak, a gyilkolás az emberiség sajátja, de a harc nemesíti is a lelket gyakran nem csak eltorzítja hiszen aki harcol az valamiért küzd: ki a hatalomért, pénzért, dicsőségért, ki pedig a szeretteiért, hazájáért, másokért. Nem vagyunk se angyalok se démonok emberek vagyunk és a szerepjátékokban is ez köszön vissza mindig. Egy olyan szerepjáték ami ezeket az alapvető emberi vonásokat tagadja meg és nem akar gondolkodó lényt ölni... legfeljebb a kifejlett erkölcsi érzék nélküli kisgyerekeknek lehet valamiféle tanmese.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 18:56

 

1.) Használd teljes egészében a Savage Worlds rendszerét. Abból is a legutóbbit, a Savage Worlds Adventure Edition -t. PDF-ben 10 dollár.

 

Tudod, mi a szomorú? Hogy én ezt már egy éve megvettem, és még le sem töltöttem. Kösz, hogy emlékeztettél rá...



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 10:24

Köszönöm a tanácsokat! A sok hiba, hiba. Javítanom kell.

Felteszek a közösségnek pár konkrét kérdést, amire kíváncsi vagyok:
Láttok e logikai hibát még a koncepcióban?
Van e valami esetleg, amit lehetne egyszerűsíteni, vagy van e, ami felesleges?
Ajánlanátok e valamit még, ami elférne a rendszerbe, és támogatná a koncepciót?
Mennyire látjátok sikeresnek az előző fórum tanácsok megfogadását, vagy annak hiányát?
De kíváncsi vagyok más fajta észrevételekre is.

 

Én két dolgot javasolok:

 

1.) Használd teljes egészében a Savage Worlds rendszerét. Abból is a legutóbbit, a Savage Worlds Adventure Edition -t. PDF-ben 10 dollár. Sajnos magyar verziója nincs, lefordítani elég nagy munka lenne, de lehet hivatkozni a szabályokra. Sok olyan dolgot egyszerűen lefed, amit most túlbonyolítasz, pl. éhezés, betegségek. Ezentúl van benne egy egyszerűsített harc (illetve bármilyen találkozás) megoldás, ami különösen jó lehet neked, ha nem a harcra akarod helyezni a fókuszt

 

2.) A világot faragd. Ha egy meglévő rendszer használsz, azzal időt nyersz, mert azt már valaki kitesztelte neked és készen van. Ha maradsz a Savage Worlds -nél, az elég moduláris, a szetting szabályokkal jól meg lehet támogatni a világod hangulatát. Ami viszont nekem továbbra sem tiszta, az a világban lévő konfliktusok. Ha mindenki színtisztán jó, akkor sok probléma nem lesz, amivel a fénylovagoknak meg kell birkózni. Konfliktus nélkül viszont cselekmény sincs. Értem, hogy a lehető legerőszakmentesebb játékot szeretnéd, de akkor is kell valami, ami beindítja az eseményeket. Hogy ez a te világodban mi, azt te tudod megmondani.
Alapvetően egy techno-fantasy-nak érzem a játékodat egy tiszta világgal. Ez nem baj, nem kell minden világnak sötétnek és horrorisztikusnak lennie. De valamilyen ellenségkép kell bele. Ezzel lehet, hogy csökken a világod egyedisége, de szerintem egy ilyen techno-highfantasy stílussal még mindig jó vagy.
Ami segíthet még, az az, hogyha írsz modulokat vagy egy kalandfolyamot, amiben bemutatod a világ részeit, illetve a tipikus konfliktusforrásokat.

 

Bulldy



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 95 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 05:20

Köszönöm a tanácsokat! A sok hiba, hiba. Javítanom kell.

Felteszek a közösségnek pár konkrét kérdést, amire kíváncsi vagyok:
Láttok e logikai hibát még a koncepcióban?
Van e valami esetleg, amit lehetne egyszerűsíteni, vagy van e, ami felesleges?
Ajánlanátok e valamit még, ami elférne a rendszerbe, és támogatná a koncepciót?
Mennyire látjátok sikeresnek az előző fórum tanácsok megfogadását, vagy annak hiányát?
De kíváncsi vagyok más fajta észrevételekre is.

beornmaci

beornmaci

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.29, 12:03

Elnézést, abszolút nem magát a munkát minősítve, de egy anyanyelvi lektornak jó lenne átnéznie alaposan az egészet.

Gondolok ilyenekre: a "Próba Dobás" az magyarul "próbadobás", a "Fő jellemző" az "főjellemző", a "D4-el" az "D4-gyel", a "dobó testtel" "az "dobótesttel", stb. Sok helyen nagy betűvel írsz olyan szavakat, amik az angol szabálykönyvekben jól mutatnak, de magyarul nem írjuk őket nagy betűvel, még fordításban sem (pl.: Karakter, Játékos, Szakértelem, stb.). Kötőjelek hiánya (pl.: "Ész próba"), felesleges szóközök (pl.: D12- ig), stb.

És nem, nem vagyok nyelvtannáci, csak zavar. :D

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4467 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.27, 12:11

Szerintem vedd ki a leírásból, hogy a Savage Worlds rendszerén alapul. Jelen állapotában lehetetlen lenne licencelni, a fan licenc kereteibe pedig nem fér bele, amit leírtál a rendszerből. Mivel szerencsére eléggé megmódosítottad, és inkább csak távolról hasonlít rá, nyugodtan elhagyhatod, vagy csak említsd meg, hogy inspirációul hatott rád.

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6605 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.27, 06:14

A Zaranassinum Szerepjátéknak előzőleg három verziója is megjelent már az LFG.HU-n. Háromszor vágtam neki, de még mindig nem volt tökéletes. Viszont mivel minden egyes verzió egy kicsit jobb lett, mint az előző, ezért a logika azt mondja, ha folytatom, valamikor készen lesz. Eddig minden verzió fórumán nagyon előre vivő tanácsokat kaptam. Csak az a baj, hogy csak azután tudtok kijavítani, miután elkövettem a hibát, vagy kihagytam a lényeget. Ezért most újra vissza tér Zaranassinum azzal a céllal, hogy majd valamikor készen lesz. Az alap koncepció sokat formálódott a kezdetek óta. Még mindig törekszem az erőszak minimalizálására, de beláttam, hogy legalább kis százaléknyi enyhe erőszak elkerülhetetlen.

http://lfg.hu/97279/rpg/zaranassinum-rpg-v4/


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]