Ugrás tartalomhoz


Jagged Alliance


  • Válasz írásához lépj be
1045 hozzászólás érkezett eddig

Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.13, 12:13

15. nap: Drassen közepe elleni támadás.
A nyugati oldalon érkezett a támadás. Ezen az oldalon, a két ház közötti sikátor, a milicisták részére tipikusan halálcsapda, és csak ketten voltak itt: egy zöld, és egy világoskék lány. Befelé a kéknek, kifelé a zöldnek sikerült kivéreztetni egy-egy katonát, így viszonylag nyugodt hely lett. Amíg kívülről egy (sérült) katona oda nem szaladt a zöldhöz, és fel nem pofozta. Zöld visszalőtt, de mellé. A kék odaszaladt, előbb a levegőt, utóbb a katonát suhintotta meg. (Aha, szóval ezért nem indult délnek: kifogyott a lőszerekből.) A katona ugyanezt eljátszotta a kékkel, majd arrébb szaladt. Zöld utána lőtt, talált, de a katona talpon maradt. Kék utána szaladt, lekent neki egyet, katona elterült, és nem lélegzett többet. (Északabbra még volt néhány katona, szerencsére nem találták el, mielőtt vissza bírt szaladni a sikátorba.)
Aztán északon elfogytak a katonák, mire minden milicista elindult az északnyugati sarok felé, megkeresni az utolsó támadót, a két lány szintén. Aki aztán délről került elő, a sikátorból lőtt egy világoskék pasira, nem talált, mire visszaszaladt, a világoskék pali utána, meglátta, rálőtt, a csatának vége.

 

15. nap, Drassen bánya
Dimitri a templom előtti térről a balszárnyra szaladt. A középső épület keleti sarka mögül előlepve egy egész regiment katonát láthatott, szerencsére lőhetett. Hát tüzelt a két Magnumjával, az első talált, a második mellé, de legalább egy másik katonát pécézett ki a lövedék. Aztán visszavonult az épület sarka mögé, de kiderült, nem eléggé: három katona látóterében ott maradt. Azok lőttek is rá, ketten el is találták, Dimitri számára ezzel véget ért a csata. Még beljebb szaladt az épület mögé, ott beköltözte magát. Mikor ezzel végzett, odament egy, a balszárnyon haldokló milicistához, és mert akkorra oda már nem láttak a katonák, szépen beköltözte. Mire ezzel végzett, a csatának is vége volt, még két milicistát bekötözhetett. Köztük egyet a jobbszárnyról, aki jó kis puskával lődözhetett, a támadók balszárnyának a felszámolását gyakorlatilag ő vezette, csak sikerült beszaladnia két tűz közé.

 

17. nap
Drassen reptér. Sérülten Dimitri nem mert beállni a frontra, ezért a reptér bejárata mögött foglalt helyet, innen indult északnyugatra. A kerítés nyugati beugrójában volt egy milicista, azonban a kerítés deli oldalán egy katona tűnt fel. És bár jó pár körön át sikerült feltartóztatnia a milicistákat, ezt a társai nem használták ki, végül ő lett a csata első áldozata.

 

Drassen SAM
A 19 milicistára 17 katona csapott le, úgyhogy a még mindig komolyan sérült Dimitri kénytelen volt átmenni hozzájuk. Itt a baloldalon foglalt helyet, a legdélibb tankakadály fedezékében, egész csata alatt ki sem mozdult mögüle, csak a célzáshoz emelte fel a fejét (ekkor már MP5K-ja volt). De ez volt az a pont, ahol a katonák megpróbáltak áttörni, ketten is Dimitri fedezéke előtt vérzett el. Így legalább a tetőn álló milicistának is volt mire lőnie egy ideig, nem mintha ennek bármi értelme lett volna. Inkább a talajszinten lévő milicisták fogták meg őket.
A jobbszárnyon viszont egy zöldnek két ellenfele is akadt. Igaz, idővel kapott erősítést egy zöld, és két világoskék személyében, de ekkorra az egyiket már jó alaposan lesebezte, a másikat az örök álomba küldte. Ettől még örülhetett a támogatásnak, mert a szervezete eddig bírta, kidőlt. Ő volt az egyetlen, akit a csata után Dimitrinek be kellett kötöznie, rajta kívül egy zöld, és két világoskék feküdt el, ők nem érték meg a csata végét. A zöldön kívül 3 világoskék is szintet lépett, így innentől 3 veterán is védi az állomást. Dimitri pedig visszatér Drassenbe, mert ott, a 9 veterán mellett, kezdenek elfogyni a milicisták.

 

18. nap, napszállta előtt: támadás Chitzena romok ellen.
A 11 katonát Mohan fogadta, az alap 7 zöld/13 képzett milicista társaságában. Mohan délről kapta oldalba a keletről támadókat, azonban nem sikerült magára vonnia senki figyelmét. Túl sokan voltak jók a milicisták között.
A csata után Mohan találkozott Yannival, aki mesélt neki Chitzena szent kelyhéről, és, hogy szeretnék azt visszakapni Balime-ből.



Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.07, 13:25

Volt már rá példa, hogy több tank volt, mint ahány rakétát találtam. Bár tipikusan azért a rakétából összejön 10+. Az aknavető-lövedékből meg még több.

 

A hagyományos éjszakai akciózáshoz képest annyi a különbség, hogy nem egy csapattal lopakodsz, hanem kettővel felváltva haladsz, több lőszer fogy (a nagyjából jó irányba lőtt sorozatok egész jól fogasztják az ellenfelek AP-ját), és pláne több gránát.

 

Hm, sorozat, mint fedezőtűz. Speciel ez nem jutott az eszembe.

A gond ott van, hogy akkor is marad nekik AP, tehát a fedezékből kibújó zsoldosokat interruptolhatják. Emiatt gondoltam úgy, hogy kellenek a direkt kint hagyott golyófogók. Mert megszakításokat még a milicisták mellett is elég sűrűn látok, pedig ők mindig ottfelejtenek valakit a tűzvonalban. (Még szebb, mikor a megszakítót is megszakítják. Bár ilyenkor az eredeti megszakító már nem kapja vissza a lehetőséget.)

 

 

Quote

    Erő: lehet fejleszteni, csak jól meg kell pakolni, és bezavarni a mocsárba. Volt olyan zsoldosom, aki a Drassen-Meduna útvonalon kétszer is kidőlt, meg olyan is, hogy egyetlen mezőt megtéve kétszer is nőtt az ereje.


Ez olyasmi, mint a saját akna hatástalanítása, plusz egy csomó időbe telik. Nekem mindig egyszerűbbnek tűnt csapatonként egy-egy erős embert alkalmazni, aki bír cipekedni. (nem is drágák: Bull, Steroid, Grizzly...)

 

Az aknaszedést te csinálod, a sétát a zsoldos. Az előbbinél te is, meg a csapat is ugyanannyi időt költ, a sétánál neked csak néhány katt, a zsoldosnak órák/napok, de legalább nem (feltétlenül) kell figyelned rá. Persze, csak annál érdemes, akinek nagyon alacsony az ereje, ne lassítsa le a csapatot a 100 feletti terheltségével. (Sérülteknek csökken az erejük is, vagyis nő a terheltség.)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.07, 10:26

Nekem a nehézfegyverzet az aknavetőt, és a tankelhárító rakétát jelenti, ezeket azonban Meduna határa előtt nem szabad elhasználni, különben nem tudjuk felszámolni a tankokat. (Persze, elég lehet egyetlen tank kilövése is, csak akkor a fővárosba egyetlen bejáratunk lesz.)


Szerintem 8-10 rakétát, és szintén 8-10 aknavető lövedéket össze lehet szedni, annyi azért nem kell.
Egyébként ide értettem a fedezőtűzre alkalmas RPK-t és Minimit, a gránátvetőt (össze lehet szedni 10-20 gránátot hozzá), és alapvetően a gránátokat is.

 

Arra pedig nem vagyok képes, hogy otthagyjak golyófogónak zsoldosokat az ellenfél tüze előtt, hogy a többiek a következő körben át tudjanak futni egy másik helyre.


Ha az egyes csapat van biztonságos helyen, akkor nem mozdul, hanem figyeli a kettes csapat előrenyomulását. Ha a kettes csapat bajba kerül, akkor biztonságos helyről tud neki segíteni. Mikor a kettes csapat védhető helyre ér, akkor az egyes szedelőzködik fel, amit immár a kettes fedez.

A hagyományos éjszakai akciózáshoz képest annyi a különbség, hogy nem egy csapattal lopakodsz, hanem kettővel felváltva haladsz, több lőszer fogy (a nagyjából jó irányba lőtt sorozatok egész jól fogasztják az ellenfelek AP-ját), és pláne több gránát.

Nem direkt otthagyott golyófogóról van szó :)
(bár van talán fél tucat olyan ellenfél, akit nagyon nehéz oldalba kapni. Pl. a középső légvédelmi állásnál, a bunkerban van egy katona, aki az ajtóra céloz, és nem mozdul sosem. Azt csak úgy lehet leszedni, ha berobbantod a falat, vagy egy egészségesebb, nehézpáncélos zsoldos elfut előtte.)

 
 

Robbantás: amelyik karakternek nincs ezen pontja, azt aknamezőre nem lehet ráereszteni. De, ha van akár csak néhány pontja, akkor már rendszerint gond nélkül szórja a zászlókat. Muszáj, hogy legyen, de fejleszteni csak akkor érdemes, ha fel is akarjuk szedni a megtalált aknákat, de nem tudom, ennek mi értelme van.


3-4 helyen van olyan aknamező, ahol fel kell szedni egy utat a többieknek. Szerintem jó, ha van erre egy specialista.
(egyébként ha nagyon türelmes vagy, akkor aknatelepítés+saját akna hatástalanítás ismétlésével 90-92 körüli értékre fel lehet húzni. A saját akna hatástalanítása egyébként teljesen veszélytelen, egy bug (?) miatt sosem robban fel. Ez a robbantás szakértelem mellett 1-2 szintet is ad. 90 felett már csak éles robbanóanyaggal lehet fejleszteni, ami néha robban)

 

Szint: azt hiszem, a maximum értéke 10-es, nekem legalábbis nem ment fölé. Még úgy sem, hogy már Ira is volt tizes, miközben korábban mindig a saját karim szintje alatt volt.


10 a max. De tapasztalatom szerint 6-7. szinten már nagy eséllyel elhozzák a zsoldosok a fifti-fifti találkozásokat. (amikor szembetalálkozik egy szürkével) Szóval a hatos-hetes szint már elég végig, az ennél magasabb inkább kényelmi funkció.

 

Megjegyzés: Drassen, Chitzena, és a két SAM után Mohan 5-ös szintű. Mindenkinek van legalább egy MP5K-ja, puska ellenben összesen egy darab van.


A Drassen melletti SAM tetején biztos, hogy van egy puska (mini14 vagy SKS), de San Monában is lehet szerezni legálisan egyet.
Továbbá kisebb csalás, de a tigrisbőr-felvásárlónál van egy AK, és Carmennél is van egy gépkarabély.
Egyébként a játék elején még nappali bunyóhoz sem kell kettőnél több, az ellenfelek is pocsékul vannak felszerelve. (Cambria után pedig már lesz elég)

 
 

Erő: lehet fejleszteni, csak jól meg kell pakolni, és bezavarni a mocsárba. Volt olyan zsoldosom, aki a Drassen-Meduna útvonalon kétszer is kidőlt, meg olyan is, hogy egyetlen mezőt megtéve kétszer is nőtt az ereje.


Ez olyasmi, mint a saját akna hatástalanítása, plusz egy csomó időbe telik. Nekem mindig egyszerűbbnek tűnt csapatonként egy-egy erős embert alkalmazni, aki bír cipekedni. (nem is drágák: Bull, Steroid, Grizzly...)
 
 

Karaktereim tipikus felszerelése, miután összejön: 2 géppityu (P90, ha lehet, de Tons of Guns nélkül inkább Uzi), egy puska (FN-FAL, ha már van), mindegyiken lézerirányzék, csőhosszabbító (folyton leesik, de vissza lehet rakni), erősebb rugó, a géppityun hangtompító, a puskán állvány (a talonért nem rajongok), vagy látcső, gránátok, teljes öltözet páncél (lehetőleg királynő zselés spectra), gránátok, kötszer, kis adag tartalék lőszer, regen boost, álcafesték, a csapatnál kell legyen robbanóanyag, zárnyitó készlet, feszítővas, drótvágó.


Ami nálam standard:
- gépkarabély. Vagy erős (FN/M14) vagy sorozatlövő (FA-MAS/C7). Ha találok rugót, lézerirányzékot és távcsövet, akkor az megy rá, de nem kolbászolok utána külön.
- egy vagy két tartalék tár
- elsősegély láda
- éjjellátó
- optimális páncél (ha a zsoldos elbírja a spectrát, akkor az)

Ez az alap, az ezen felüli dolgok (szerelőláda, drótvágó, zárnyitó, orvosi láda, egy-két TNT időzítővel, pajszer, stb.) azok szét vannak osztva a csapatban.

Módosította galu22: 2018.10.07, 10:28


Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.07, 08:11

Nekem a nehézfegyverzet az aknavetőt, és a tankelhárító rakétát jelenti, ezeket azonban Meduna határa előtt nem szabad elhasználni, különben nem tudjuk felszámolni a tankokat. (Persze, elég lehet egyetlen tank kilövése is, csak akkor a fővárosba egyetlen bejáratunk lesz.)

 

Arra pedig nem vagyok képes, hogy otthagyjak golyófogónak zsoldosokat az ellenfél tüze előtt, hogy a többiek a következő körben át tudjanak futni egy másik helyre.

 

Robbantás: amelyik karakternek nincs ezen pontja, azt aknamezőre nem lehet ráereszteni. De, ha van akár csak néhány pontja, akkor már rendszerint gond nélkül szórja a zászlókat. Muszáj, hogy legyen, de fejleszteni csak akkor érdemes, ha fel is akarjuk szedni a megtalált aknákat, de nem tudom, ennek mi értelme van.

 

Szint: azt hiszem, a maximum értéke 10-es, nekem legalábbis nem ment fölé. Még úgy sem, hogy már Ira is volt tizes, miközben korábban mindig a saját karim szintje alatt volt.

Megjegyzés: Drassen, Chitzena, és a két SAM után Mohan 5-ös szintű. Mindenkinek van legalább egy MP5K-ja, puska ellenben összesen egy darab van.

 

Gyógyítás: minden zsoldosom tart magánál elsősegély dobozt, ha megsérül, be tudja kötni magát. Hajlamos vagyok szétszórni az embereimet, muszáj, hogy ez ne okozzon nekik gondot, de már néhány pont is elég. Gyógyító láda viszont csak a gyógyítóknál van.

 

Erő: lehet fejleszteni, csak jól meg kell pakolni, és bezavarni a mocsárba. Volt olyan zsoldosom, aki a Drassen-Meduna útvonalon kétszer is kidőlt, meg olyan is, hogy egyetlen mezőt megtéve kétszer is nőtt az ereje.

 

Karaktereim tipikus felszerelése, miután összejön: 2 géppityu (P90, ha lehet, de Tons of Guns nélkül inkább Uzi), egy puska (FN-FAL, ha már van), mindegyiken lézerirányzék, csőhosszabbító (folyton leesik, de vissza lehet rakni), erősebb rugó, a géppityun hangtompító, a puskán állvány (a talonért nem rajongok), vagy látcső, gránátok, teljes öltözet páncél (lehetőleg királynő zselés spectra), gránátok, kötszer, kis adag tartalék lőszer, regen boost, álcafesték, a csapatnál kell legyen robbanóanyag, zárnyitó készlet, feszítővas, drótvágó.



Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.06, 08:26

11. nap

Drassen SAM-be megérkezett Deidranna elit osztaga, de ekkorra a milícia már felállt. Nem volt könnyű menet, (főleg amiatt a katona miatt, aki 6 sérülés után is még visszalőtt, az energiája is csak utána fogyott el, de életereje még ekkor is bőven volt,) de persze, esélyük sem volt.

 

Még aznap este Drassen bányát is megtámadták, úgyhogy Flo is átesett a tűzkeresztségen. Fura módon, a katonáknak nem volt balszárnyuk, így Flo a bánya előtt le tudott menni a sötétségbe, majd megpróbált a katonák hátába osonni. Miután lebukott, visszavonult, de mert dolga csak a fényben lett volna (bekötni egy ott haldoklót, aki ettől amúgy tuti meghalt volna), inkább újra közelebb osont. És hiába lövöldözött egy szikla mögül vakon, egy lövedék így is eltalálta, majdnem halálközeli állapotba juttatva. Na, ekkor már végképp kivonta magát a harcokból. Ugyanilyen súlyos gond volt, de csak ekkor vettem észre, hogy a milicisták majd fele szintén távol tartotta magát a harcoktól (élükön azzal a világoskékkel, aki északon, a harc elején beszaladt egy házba, az ajtónak háttal leguggolt, és egész csata alatt moccanatlanul nézte a ház lakóit). És hirtelen csak négy milicista maradt talpon a frontvonalban, az épület keleti oldalán, saccra ugyanennyi katona ellenében, mikor is a milicisták előretörtek, és kettő közülük gyorsan le is feküdt. De előkerült két katona, és számomra kedvező kritikus kudarc/siker dobások következtében kifeküdtek, a csatának meg vége lett, Flo rohanhatott bekötözni a haldokló milicistákat.

 

12. nap

Támadás Drassen közepe ellen, de ezúttal ezt a milicisták egyedül kellett, hogy megoldják, mert a zsoldosoknak indulniuk kellett Chitzenába. Mindhárman fel is pakoltak annyi fegyvert, amennyit csak rájuk lehetett aggatni, és indulás.

 

13. nap

Támadás Drassen repülőtér ellen, de nem volt zsoldos a környéken.

 

Menet közben egy kis kitérő, a csapat beugrik Omertába. Miguel megköszöni az atya segítségét, háláját Dimitri Guzzo felajánlásával mutatja ki. A csapat szívesen veszi a felajánlást, és rögtön le is választja magáról: Dimitri fordul Drassenbe, a csapat megy tovább San Monába.

 

14. nap

Ira, Flo és Mohan még hajnal előtt megérkezik San Monába. Találkoztak Tonyval (a nagy kapkodásban egy neki szánt pisztoly Iránál maradt), kipihenték magukat, és már indultak is tovább.

De San Mona bányában vérmacskákba botlottak. Itt szükség volt mindhármuk tűzerejére, és csodák-csodája, Flo sem nyafogott, tette a dolgát, a három vérmacska egyikét az ő révén érte a vég.

 

Közben támadás Drassen SAM ellen, de a milicisták egyedül is profin megoldották, egyetlen fős veszteséggel.

 

Tovább Chitzena felé, a C13-on egy kis csapat katonába botlottak, de mert sehogy sem boldogultak (sérülés nélkül) velük, inkább észak felé kitértek előlük. Ott alvás, és másnap, éjfél után elindultak, immár egyenesen Chitzenába.

 

15. nap

Chitzena bánya: a csata után, a nyugati oldalon találtak egy gyanús figurát. Hoppá, hisz ez az egyik körözött fickó! Mindhárom zsoldos köré gyűlt, Mohan próbált vele beszélni, de aztán inkább beleeresztett egy páncéltörő sorozatot az MP5K-jából. És ennyi elég is volt. A fejét Ira vágta le, ami aztán, hogy ne vesszen el, Flo zsákjába került.

És egy örömhír: a bányahivatalban végre egy gazdátlan drótvágó!

 

Flo maradt milíciát képezni, de Mohan és Ira átballagott Chitzena romjaihoz. Ahol elsőként egy USA-beli turista házaspárral találkoztak, akik Aruba helyett érkeztek Arulcoba. Elvállalták, hogy visszakísérik őket Drassen reptérre, de előbb fel kellett szabadítani a városrészt.

A lakóházak környékén nem is volt semmi gond (pláne, hogy a hálószobájukban lapulva még a turisták is besegítettek), azonban északabbra, a romok között egy ponton Mohan azt hitte, uralja a terepet egy katona ellenében (aki akkor már a második volt), de előkerült még egy katona, és egy kissé helyretette őt. Miután biztosítva lett a kérdéses hely, Ira és Mohan szerepet cserélt: eztán Ira ment elől, éjjellátóval, hangtompítós MP5K-val, őt követte Mohan, Mini-4-essel, az utolsó három katonát megkeresni. Ketten meg is lettek, nagy futás lett belőle vissza, a romok bejáratáig, de ott végre kidőltek.

Jöhetett az utolsó katona levadászása, de Ira és Mohan nem mertek elmenni a keleti falig, nem sokkal előtte elbújtak két külön oszlop mögé. Ott várták, hogy az utolsó katona a fegyverük elé sétál, és, bár a közelben motoszkált, a katona ezt a szívességet mégsem tette meg. Végül Mohan egy fényrúddal bevilágította a terepet, hát nem pont ott settenkedett a katona Ira oszlopa mögött? Ira és Mohan egyaránt tüzelt, de a katona túlélte. Utána azt várták, a katona megkerüli Ira oszlopát, hogy rálőjön, de ehelyett menekülni próbált.  Mivel ekkor még a fényben maradt, újabb lövedékek indultak utána, de csak kiszaladt a fényböl a katona. A zsoldosok vakarták a fejüket, most hogyan tovább, de szerencsére a katona vissza szaladt a fénybe, és ezt már nem bírta ki.


Módosította Mohan: 2018.10.06, 08:29


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.03, 12:32

Én, amikor összejött rá elég pénz, mindig két teljes csapatnyi katonát tartottam fenn. Egyrészt azért, mert megtehettem :), másrészt mert így tudtam a legsokoldalúbban felhasználni és kombinálni őket. Az A csapatban voltak mindig a jobbak a legjobb felszereléssel, ők vezették az offenzívát, a B csapat pedig eleinte ment utánuk, hogy összeszedje, amit ők ott hagytak, megjavítsa a felszerelést, gyógyítsa a sérülteket, illetve szükség esetén a tagjaiból pótolja az A csapatból kiesőket.

Aztán ahogy a B csapat emberállománya is feljavult, megnyitottam velük a második frontot. Önálló küldetéseket kaptak akár Arulco túlsó felén, és egyeztetett rajtaütésekben vettek részt az A csapattal.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.02, 19:33

Különösebben nem hiányzik nekem a nappali csata: a milicisták mellé, ha tehetem, berakok egy-egy zsoldost, és lenn játszom ki, a terepen. Éjjel, vagy nappal, ahogy adja magát.


Inkább onnan közelítenék, hogy nekem legutóbb már unalmas volt éjjel, néhány szektort rutinból meg tudok csinálni így (tudom hol vannak a lefixált ellenfelek). Ezen segített a nappali játék.

Ki kell találni néhány új taktikát, amiknek szerencsére része az egyébként sosem használt nehézfegyverzet :) Bár nem annak szántam, de szerintem nehezebb úgy, hogy nem tudsz akárhova lopakodni, hanem a fél csapatnak le kell foglalnia az AI-t, hogy a brigád másik fele át tudjon sprintelni egy fedezékig.


 

Ha túl sok a zsoldos, a fejlődés eloszlik, és senki sem erősödik igazán. Mellékesen, mindet nem is lehet jól felszerelni. (A tons of guns meg csak ront a helyzeten. Azt mondjuk nem is használom.)


Felszerelés: a játék legelején gond. Mire megcsinálok három várost, jellemzően hegyekben áll a fegyver, a kórház mellett eldobálva. (oda hordom őket, az olcsó szerelők meg javítgatnak)
A játék kezdeti fázisában segíthet Mickey és Carmen fegyvere, vagy ha összefutsz a terroristákkal. (Chitzenában és Cambriában szokott lenni belőlük)

edit: Mickey? nem tudom, aki megveszi a tigrisbundákat :)



XP:
nálam két négyes volt általában (+2 olcsó szerelő a kórház mellett), és nem emlékszem, hogy gond lett volna az XP-vel. Pláne, hogy az igazán fontos értékek vagy észrevétlenül nőnek, vagy pedig szinte egyáltalán nem.

Ami szerintem számít

marksmanship: normál játék során, edzés nélkül felmegy 90 körüli értékre a játék közepéig, az pedig már elég
agility: nem igazán növelhető. csalás nélkül 1-2 pont jön a játék során általában. Van egy csomó zsoldos, akit alacsony agility értékkel is megél a harctéren (Bull, Grizzly, Red, stb.)
strength: szintén nem nagyon edzhető, itt a játék végén, a nehezebb páncélok miatt lehet kisebb probléma. Egy-két tárat, egy fegyvert, egy sisakot és egy mellényt még 50-60 erővel is simán elvisznek. (én mondjuk mindig sok kacatot hordok, ezért nálam mindig van erős ember)
need for sleep: nem edzhető, ráadásul rejtett. Ha a need for sleep magas, az jelentősen meglátszik a teljesítményen, főleg menetelés után (Buns, Fox, Trevor), illetve van olyan, aki állandóan maximum energián van (Razor, Fidel, Buzz)
explosives: kb. a játék közepétől fontos. Edzető ugyan, de erre specialistát szoktam igazolni, mert nincs kedvem aknatelepítés/felszedéssel időt pocsékolni.

level: magától fejlődik a játék során. Ha nem figyelek oda rá, az IMP 8 körül, a többi alacsony szinten induló zsoldos 6 körül szokott lenni. (szerintem a wisdom és a több akció miatt lesz jobb az IMP) Ritka, hogy nem az én csapatom nyeri az 50-50 kezdeményezéseket fekete katonák ellen.


Nem annyira fontos

wisdom: nem fejleszthető. elvileg fontos lenne, de amiben lehet, abban wis nélkül is fejlődnek elég gyorsan.
mech: fejleszthető, de van egy csomó olcsó szerelő, ha helyre kell hozni a kacatokat. Szerintem drága, harcra szerződtetett zsoldosnál nem érdemes fele vesződni. Gazdaságosabb, ha a drága zsoldos harcol.
mec+lockpick: szintén nem érdemes edzeni, akinek nincs lockpick trait, az tapasztalatom szerint sosem fog zárakat feltörni, még viszonylag magas mech esetén sem. Az egyetlen kivétel talán Barry, aki potenciálisan jó zárnyitó, de a játék elejétől mindenen neki kell gyakorolni, hogy igazán jó legyen mikorra kell. *
leadership: kb. magától fejlődik, az ilyen téren tehetségtelen zsoldosok is 50 felett vannak elég hamar. Nyilván nem lesznek olyan jók, mint Raider vagy Len, de elég jók lesznek.
medic: a kórházig kihordják lábon, onnantól meg ingyen orvos van. Néha esik egy-egy regen booster, ami segít. Ha a kórház előtt van súlyos sérült, akkor pedig hátrahagyom, és magát ápolja akkor is, ha elhasznál egy egész nagy ládát hozzá :)

 

 

 

 

 

*Egyébként a játék első felében nincs is olyan zárt ajtó/láda, amit mindenképp kötelező feltörni, főképp kacatok és hegyekben álló lőszer szokott ilyen helyeken lenni. Ami eszembe jut kivételként az az a redneck család Cambria mellett (lézerirányzékok vannak a ládákban). Hozzátenném, hogy engem kifejezetten zavar, ha egy pályán nincs kinyitva minden, mikor végzek az ellenfelekkel, és később kell visszamenni :) ennek köszönhetően Barry/Steroid/lockpick IMP gyakori vendég.

 

Az is rendszeresen előfordul, hogy egy zsoldost harcra igazolok, de bónuszként egy másik téren is jó. Pl. Danny, Thor és Q jó orvosok is, Wolf, Len szerel, stb.


Módosította galu22: 2018.10.02, 19:38


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.02, 09:59

Az éjjeli sunnyogás idő és erőforrás hatékony, de lássuk be, valóban elég unalmassá és repetitívvé teszi a játékot. Két mező előre, ha meglátsz valakit, egy-két golyó a hangtompítósból, aztán újabb két mező előre...

 

Én kifejezetten élveztem, amikor két csapattal két oldalról támadva vettem be egy-egy szektort. Kicsit több menedzselést és időzítést igényel, de elég menő élmény, amikor a felek létszáma végre egyszer pariban van, és a királynő embereinek sokkal kevesebb a fedezéke a zsoldosaim által belátott szögek miatt.

 

Amúgy:
Tons of Guns = folyamatos kompatibilitási problémák :D



Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.02, 09:30

Különösebben nem hiányzik nekem a nappali csata: a milicisták mellé, ha tehetem, berakok egy-egy zsoldost, és lenn játszom ki, a terepen. Éjjel, vagy nappal, ahogy adja magát.

 

Mellékesen: volt, hogy próbáltam nagy csapattal menni. Ezt akkor dobtam, mikor San Monában a kb 10 zsoldosomat simán lemészárolták. (Mellékesen: a sok fizetett bérenc ellenére, százezer számra állt az arany.) Újrakezdtem a játékot, csak Ira + Mohan, ugyanabban az időben ők ketten leverték mindhárom mezőt, egyetlen éjszaka alatt.

Ha túl sok a zsoldos, a fejlődés eloszlik, és senki sem erősödik igazán. Mellékesen, mindet nem is lehet jól felszerelni. (A tons of guns meg csak ront a helyzeten. Azt mondjuk nem is használom.)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.01, 07:13

Mohan:

Specialitás: éjszakai, lopakodó.

 

 

 

 

Klasszikus Night ops :)

 

Egyszer próbáld ki a játékot nappali csapattal. Mivel kicsit több golyót fognak beszedni, inkább két csapattal :)

Többször érdekesebb, taktikusabb, mint éjszaka lekommandózni mindenkit. (bár ennek is megvan a varázsa)



Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.29, 14:03

Arulcói napló

 

Játék-, és karakter beállítások:

 

Nehézségi szint: profi

Fegyverbeállítás: normális

Extra nehezítés: mentés bármikor

Játékstílus: sci-fi

 

Mohan:

Specialitás: éjszakai, lopakodó.

Életerő: 70

Fürgeség: 85

Kézügyesség: 70

Intelligencia: 85

Célzás: 75

Javítás: 35

Robbantás: 35

Gyógyítás: 35

Pszichológiai jelentés: semleges (élni, és élni hagyni)

 

1. nap:

Omerta:

 

Mohan egyedül érkezik Arulcoba. Egyik katonánál MP5K, végre egy használható

fegyver! Hangtompítót rá, levél a nőnek, de nincs a szektorban drótvágó. Ira csatlakozása után szétnéznek Omerta másik felében is, de itt sincs drótvágó.

 

B11-en, szokás szerint, egy kisebb csapat katona. Az MP5K-nak hála, könnyű menet.

 

2. nap:

Drassen reptér: hangtompítós MP5K-val, az éjszakában, ez is könnyű menet, utána Ira és Mohan betoboroz néhány adag milicistát.

 

4, nap:

Drassen közép

Már azt hittem, Mohan elkapott mindenkit, de kiderült, egy katona még bóklászik valahol. Mohan alulról megkerülte a délnyugati utolsó házat, majd térkép szélén elindult felfelé. És ott is volt a katona. Mohan számára, menekülési lehetőség csak városból kifelé volt, de azért rálőtt, mire lesérült kritikusra. Kicsit tépelődött, majd odaszaladt a katonához, és ököllel bevitt egyet. Ez halálosnak bizonyult. (Mohan egyedül darálta be a szektort, Ira végig a romos hangárnál ácsorgott.)

A délnyugati házban meglett Doreen raktárának kulcsa, úgyhogy megpróbálták meggyőzni őt. Miután szavakkal ez nem ment, előkerültek az öklök; Doreen ájulása után Ira már egyedül fejezte be az érvelést.

Majd folytatásaként irány a Drassen bánya szektor, ahol semmi extra, csak Mohan bekapott pár találatot, de ettől még be tudta fejezni a város felszabadítását. Irány a bányahivatal, de nem volt se drótvágó, se dinamit, se szerszámosláda, és semmi más sem. Le a bányába, az asztalon ott hevert egy elsősegély-csomag, és juhé, egy szerszámosláda is! Ezek mellé begyűjtve a szokásos TNT-ket, fényrudakat, no meg az ezüstöket, irány a felszín, milíciát képezni.

Később, de még aznap Ira szétnézett Walker atya után, Drassen közepén, a kocsmában meg is lett. Meg a fejvadász is, aki szerint találhatnak körözött személyeket is.

 

5. nap:

Megjöttek a katonák első csapata Drassen reptérre, még napkelte előtt, kelet felől támadva. Mivel ekkorra még állt fel a teljes milícia, Mohan az ÁVH tetejére húzódva magára vállalta a szektor védelmét, minimálisra szorított milícia jelenléttel, ami 10 zöld milicistát jelentett. Azonban, álomkórtól szenvedve, az épület körül csak két katonát sikerült lefektetnie (bekapva közben pár golyót), de azért bekötve magát lemászott a tetőről, és sietett, hogy megmentsen néhány milicistát az utolsó katonáktól. Felesleges fáradtság volt, a milicisták nélküle is lezárták a csatát.

 

6. nap:

Még azon az éjszakán, de már napkelte előtt, Drassen bányába is megérkeztek a katonák. Itt Ira vette fel a küzdelmet, a tipikus 7 zöld + 13 világoskék milicistával megtámogatva. Ira a balszárnyon mozgott, itt volt egy zöld lány, aki elfogadható hatékonysággal lődözött. Majd, miután tisztult a terep, a csatateret két részre osztó épület déli sarka mögé szaladt. De túlélte, mert ment utána még néhány milicista, na meg a jobbszárny is besegített. A csata végére két zöld, és két világoskék mikicista maradt fekve, de a zöldek öregbítették hírnevüket: egy veteránt, és két képzett milicistát adtak a csapatnak, míg a világoskékek semmit.

 

Aztán napközben lecsapott egy csapat katona Drassen közepére is. Az egyetlen emlék a csatáról az egyik katonánál talált éjjellátó, aminek ugye déltájban sok hasznát vehette. Persze, Mohan lelkesen húzta a szeme elé.

 

8. nap

Támadás Drassen reptér ellen, valamikor napközben. A nyugat felől érkezett támadókat a milicisták sikeresen tartóztatták fel a déli kerítés közepén, miközben Mohan ugyanilyen sikeresen került a hátukba. A csata sikerén felbuzdulva, még aznap indultak Drassen SAM-be.

 

9. nap

A Drassen SAM-ben szokásos taktika, miszerint Mohan bevág egy fényrudat a sorompó mögé, majd, miután lelövöldözte az ott rohangálókat, Irával keletre kerül, a drótkerítésen keresztülmenve felkapaszkodik a háztetőre, drótvágó híján nem működik. De két szerencsés mozzanat miatt, ez most nem volt gond: az éjjellátó miatt nem kellett fényrudat dobni, valamint a tetőn sem volt senki. Ezek után jött a figyelmeztetés az elbizakodotság veszélyére: az indítóállások között lapuló katonák közül az utolsó katona mintha jobban látott volna a sötétben, mint Mohan, sikeresen be is vitt egy-két találatot, bár esélye így sem volt.

 

Aznap estefelé a zsoldosok ledobási pontja átkerült Drassen reptérre, aminek örömére Florence Gabriel fel lett bérelve.


Módosította Mohan: 2018.09.29, 14:07


Tekagi

Tekagi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 12 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.08, 12:28

Galu javasolnám a WildFire-t. Átrajzolt térképek,Jagged Alliance2 játékmenet (+drogkartell-t kell levadászni) sajnos a húsdaráló hasonlatod nagyon találó, .Aim is ezért kezd unalmas lenni.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.08, 10:18

Az 1.13 újabb verzióinál viszont új célzás van,az nagyon jó,igy mesterlövész puskával tényleg egy lövés 1 ellenfél :) Ui: már senki nem játszik Jagged Alliance/modokkal? Én mostanábban fedeztem fel :)

 

Nekem nem jöttek be a modok, bár néha játszom egy menetet az alap játékkal. (mindig olyan zsoldosokkal, akiket még nem próbáltam, legutóbb pl. a Stephen-Meltdown kettőssel).

 

 

A modokkal volt bajom:

 

Vietnam (SOG 69): rövid, nagyon instabil

 

Urban Chaos: feleslegesen erőltetett be egy történetszálat egy játékba, aminek az erőssége a szabadon bebarangolható terület volt. Ráadásul ez a történet csak az írók szerint követhető, szerintem egyáltalán nem logikus.

 

1.13: rengeteg felesleges, és kikapcsolhatatlan opció. (fegyverek, fegyverkiegészítők, ruhák, kalapok, stb.) Az AI amennyivel jobban koncentrál a támadásra, annyival butább, mint az eredeti. Mindenki odafut hozzád, és megpróbálnak túlerővel legyőzni: hat vagy nyolc emberrel egy nagy húsdaráló lesz, kihívás nélkül. Továbbá semmi sem rontja annyira a játékélményt, mint a Bobby Ray-től rendelhető jobb fegyverek, vagy a "drop all" funkció, amivel megkapsz minden tárgyat, amit elejt az ellen. (utóbbi kettő legalább kikapcsolható.

Nagyon ígéretes, de az 1.13 tipikus képviselője az olyan rajongói kiegészítőnek, ahol nincs normális terv, vezető és valaki aki szelektál az elkészült elemek közül.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.07, 14:28

Nem tudom mennyire jó hir, jagged alliance back in action óriási csalodás volt.

 

Pont azért jó hír, mert a bitComposer nem tudott semmi értelmeset kezdeni a címmel. Most kap az IP egy újabb esélyt...



Tekagi

Tekagi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 12 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.07, 14:01

Nem tudom mennyire jó hir, jagged alliance back in action óriási csalodás volt.



Tekagi

Tekagi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 12 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.07, 13:56

Működésre birtam az AIM modot,eddig nagyon tetszik,mintha WildFire kapott volna 1.13as modot :) Rájöttem lehet miliciát is képezni de csak ha megvan bánya és beszéltem fönőkkel,s nem mindegy melyik várossal kezdem.Viszont kezdő felszerelés az nagyon űtős :) (ellenségé is) azt hiszem Bobby Ray-től csak mester lövész fegyvert veszek+lőszert.De valószinűleg újta kezdem legnehezebb fokozaton mert igy vicc

 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.07, 08:33

Ez egy jó hír!

http://www.nordicgames.at/index.php/article/nordic_games_acquires_jagged_alliance_and_other_ips_from_bitcomposer



Tekagi

Tekagi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 12 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.04, 19:54

Grat a honositáshoz :) WildFire nincs tervbe véve? vagy valamelyik stabil mod?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.03, 21:25

Az 1.13 újabb verzióinál viszont új célzás van,az nagyon jó,igy mesterlövész puskával tényleg egy lövés 1 ellenfél :) Ui: már senki nem játszik Jagged Alliance/modokkal? Én mostanábban fedeztem fel :)

 

Nekem valahol az alapjáték honosításnál és annak a tesztelésénél elfogyott a játék iránti lelkesedésem, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem fogom valamikor újra elővenni. Csak nem mostanában. :)



Tekagi

Tekagi

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 12 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2015.08.03, 19:16

Az 1.13 újabb verzióinál viszont új célzás van,az nagyon jó,igy mesterlövész puskával tényleg egy lövés 1 ellenfél :) Ui: már senki nem játszik Jagged Alliance/modokkal? Én mostanábban fedeztem fel :) 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]