Ugrás tartalomhoz


CRPG - általános


  • Válasz írásához lépj be
362 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4784 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 08:32

 

Shadowrun

A Dead Man's Switch tetszett, a Dragonfall pedig még jobban tetszett.

A Hong Kong viszont annyira felidegesített a hackeléssel, hogy legszívesebben visszakérném a pénzt. (ajándék volt)

Szia!

Mi volt az idegesítő számodra benne?
Engem is sokszor frusztrált de szerintem a három rész közül a Hong Kongnak sikerült a legjobban megvalósítania a dekázást (és annak nehézségét).

Egyébként egyetértek, történetileg az első kettő eredetibb.

 

 

 
Nagyon röviden:
 
1: tűzfal (a két villogós játék már a data node-ok előtt)
- nem kell hozzá semmi logika
- cserébe elég sok idő megy el vele
- plusz jó unalmas
- emiatt általában a "force" opciót választom, legalább az idő nem megy így
 
2: watcher IC-k, real time rész
- nagyon rosszul reagál a hacker avatár (akadozik, nem indul rögtön, stb.)
- szerintem túl gyorsak a watcher IC-k
- a kettő együtt ahhoz vezet, hogy nagyon gyakran lebukom
(a készítők is érezték, hogy nem stimmel, ugyanis sok mátrixban 250-300 pontos riasztási határ van! Azaz 10+ hibával számoltak! :D)
- a hacker (karakter) képessége nem nagyon számít. Akinek játékosként jók a reflexei, és ráérez a játékra, 2-3 decking képzettséggel feltör mindent, programok nélkül
- meg eleve teljesen nonszensz, hogy egy körökre osztott játékba betesznek egy ilyen real time gagyit
- igazából időpocsékolásnak tartom, ami elveszi az időt a játék élvezetes része (taktikai harc) elől.
 
 
Ennek ellenére befejeztem a játékot, de nem úgy, ahogy a tervezők gondolták. 
 
1: Ha veszel két programot Isabelnek, akkor ki lehet provokálni a riasztást szinte rögtön (beállsz a watcher IC-k elé), és izomból, körökre osztott csatában lenyomni a megjelenő védelmet. Sokkal gyorsabb így, hamarabb túl lehet esni a mátrix részeken, és jöhet a lényeg. (még Raymond kiszabadítását is meg lehet így csinálni, bár ehhez kellenek a jelszavak)
 
2: ha nem csinálsz meg semmilyen nem kötelező mátrixot (azt hiszem két darab kötelező van), akkor spórolsz magadnak 2-3 óra játékidőt, ami szerintem megéri. (kb. 4000 nuyent és 1-2 karmát vesztesz így, de nem ér ennyit 2-3 IRL óra)
 
 
Saját vélemény:
(feltételezzük, hogy a DMS és a Dragonfall mátrixát érdemes fejleszteni)
- ha lopakodós minijátékot akarnak, akkor jobb lett volna körökre osztottnak meghagyni. Az Invisible Inc például ilyen, és nagyon jó!
- másik megoldás lehetett volna a Dragonfallból Blitz saját küldetése. (mikor csak a játékos karakter, Blitz és egy Hessenkampf nevű könyvelő van a csapatban) Ott a mátrix körökre osztott, de a data tokenek áthelyezése a lényeg, amik különböző kapukat mozgatnak.
- egyébként a New Vegas minijátékát kedveltem.
Spoiler
 
 
 
Hong Kong: még annyit, hogy itt igazán jól működik, és élvezetes a közelharcos karakter. Főleg, hogy a játék közelharcos karaktere (Gaichu) használható, de nincs szakmája csúcsán.


zsolln08

zsolln08

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 227 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.23, 13:16

Shadowrun

A Dead Man's Switch tetszett, a Dragonfall pedig még jobban tetszett.

A Hong Kong viszont annyira felidegesített a hackeléssel, hogy legszívesebben visszakérném a pénzt. (ajándék volt)

Szia!

Mi volt az idegesítő számodra benne?
Engem is sokszor frusztrált de szerintem a három rész közül a Hong Kongnak sikerült a legjobban megvalósítania a dekázást (és annak nehézségét).

Egyébként egyetértek, történetileg az első kettő eredetibb.

Módosította zsolln08: 2020.01.23, 13:18


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4784 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.10, 19:12

Shadowrun

 

A Dead Man's Switch tetszett, a Dragonfall pedig még jobban tetszett.

 

A Hong Kong viszont annyira felidegesített a hackeléssel, hogy legszívesebben visszakérném a pénzt. (ajándék volt)



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 69 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.06, 08:39

 

Azért gondoltam a sámánra, mert a karizmát egyébként is érdemes (?) fejleszteni a beszélgetések miatt. Legalábbis úgy tűnt :)

Nem, nincs jelentősége, pár jelentéktelen extra beszélgetési opciót kivéve. Az etikett is kb. hasonló szinten van használva néhány helyen. :)

 

 

Az első két játékban jól bevált a sámán nekem, főleg támogató varázslataival és időnként hasznos szellem idézéssel, de a rigó két drónnal kevesebb bajjal járt. A harmadik rész végső csatáiban maradt csak alul szegény.
 



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4341 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.01, 00:38

Azért gondoltam a sámánra, mert a karizmát egyébként is érdemes (?) fejleszteni a beszélgetések miatt. Legalábbis úgy tűnt :)

Nem, nincs jelentősége, pár jelentéktelen extra beszélgetési opciót kivéve. Az etikett is kb. hasonló szinten van használva néhány helyen. :)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4784 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 20:22

köszi!

Azért gondoltam a sámánra, mert a karizmát egyébként is érdemes (?) fejleszteni a beszélgetések miatt. Legalábbis úgy tűnt :)



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4341 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 16:28

Aki esetleg ismeri a játékot, tudna tippeket adni, hogy sámán és varázsló karaktert hogyan érdemes fejleszteni?

Az első részt egyszer végigjátszottam és megnéztem más karaktereket is, az alapján a sámán teljesen felejtős. A szellemek teljesen használhatatlanok és könnyen kitörnek az uralomból.
Bármilyen mágiahasználót is tanulsz, tanulj meg egyféle fegyverrel lőni, ne aprózódj el. Ehhez viszont Quickness-t is fejleszteni kell, szóval máris kétfelé megy a karma... vagyis jobb, ha színtisztán autorifle lövészt indítasz és viszel magaddal a rázós küldetésekre egy varázsló zsoldost, akinek van manabolt-ja. :) Egészen a játék végéig nincs szükség speciálisan varázslóra (és még ott is megúszható, csak valamivel nehezebb lesz). Az adeptus lehet egyfajta kompromisszum, csakhogy ahhoz Body is kell majd, mivel szitává lőnek, mire odaérsz az ellenfelekhez (és lesz olyan, akit nem tudsz majd megütni). Egy rövid sorozat mindig jobb és pontosabb sebzést fog okozni, mint bármilyen mágia, és bármilyen helyszínre bemehetsz agyig felpáncélozva és teljes felszereléssel.
Jól látod, a dekás még a sámánnál is rosszabb, sehol nem lesz rá szükséged. :)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4784 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.31, 11:33

Nem találtam szaktopikot. Karácsonyra kaptam egy Shadowrun trilógiát.

 

 

Aki esetleg ismeri a játékot, tudna tippeket adni, hogy sámán és varázsló karaktert hogyan érdemes fejleszteni? Elsősorban az érdekelne, hogy milyen varázslatokat érdemes venni, és ezek használatához mi szükséges. Erről angolul sem találtam jó leírást, de egyébként is tartok attól, hogy spoilereznek.

 

(a próba alapján S:Returnsben a decker nem éri meg, eddig két mátrixharc volt összesen. Valószínűleg jobban jártam volna, ha programhasználat helyett inkább puskával lőni tanulok meg :D)

 

Köszi!



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4341 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.12.13, 09:53

Az eredeti, 2001-es alfejezet nyomán Baldur's Gate: Dark Alliance címmel új BG játék érkezik mindenki kedvenc sötételf hősével a főszerepében (ez nem a korábban bejelentett, Larian-féle BG3!). A készítő a WoTC tulajdonában lévő Tuque Games, megjelenés PC-re és konzolokra egyaránt jövő ősszel.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6578 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.08, 11:51

A DD-t én is kipróbáltam. Nagyon hangulatos játék és valóban lehet rövidebb etap-okban játszani.

Azért nem toltam csak többet, mert nem adta azt a pörgős játékélményt, amit mostanában elvárok.

Bulldy

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5705 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.07, 13:04

Lassan, de biztosan meg leszek győzve. Alig több mint 4k-ból most kijön az alap játék + Color of Madness és Crimson Court, a Shieldbreaker kaszttal együtt is megállna 5k alatt.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.07, 12:59

Soha nem játszottam a Darkest Dungeonsszel, de az alapján, amit tudok róla, pont játszhatónak tűnik másfél órás esti etapokban.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5705 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.03.07, 09:09

Bulldy: a local coop mondhatni nekem is fontos pont lenne, nélküle most pár játék kiesik - ahogy a pc only is :( .

Diablo 3: sajna ez csak ps3-ra van meg (+Reaper of Souls), és elég beteg a második ps3 kontrollerem (is), így ez jelenleg kimaradt még mint local coop, de cél a ps4 verzió, ahol a necromancert is ki tudnám/tudnánk próbálni.
Nem adja ugyanazt a hangulatot, mint a régebbi játékok és egyik-másik pálya marha unalmas, de jókat szórakoztam vele. N00b non plus ultra szinten toltam végig háromszor(?) :D .

Victor Vran: eddig valahogy elsiklottam felette - pont akciós most ő is :) . Képek és leírás alapján hangulatosnak tűnik.

 

Furcsa, mert szeretem a WH40K-t, de az Inquisitor valahogy sosem hozott lázba, pedig ő is tud local coopot. A Kill Team, arcade jellegű shootert toltuk egy darabig, de a saját hülyeségünk miatt elakadtunk benne...

A Darkest Dungeon sajnos csak single player, de annyira zseniálisan néz ki, és annyira tetszik a hangulata, hogy mindig szemezek vele amikor akciós.

Amit nemrég fedeztem fel (bár nem friss darab), az az Armello, de még ezt sem volt alkalmam kipróbálni. Rpg elemekkl tűzdelt boardgame, vagy mifene.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.07.27, 10:35

Nem RPG, de másik gyűjtő topik nincs, ez az egy hozzászólás meg csak nem zavarja meg a diskurzust. :)

 

Honfitársaink készíten(én)ek egy lovecrafti horror kalandjátékot:

https://www.facebook.com/MazeTAWS

 

A videó alapján engem leginkább az Amnesiára emlékeztet, de túl sok azért nem derül ki:

 

 

Még a csapat sem teljes, egyelőre nevük sincs. Kickstarteren szeretnének pénzt gyűjteni a játék elkészítéséhez.



rhaidor

rhaidor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2014.06.08, 10:45

Sziaztok ! Nem tudom ,hogy jó helyre posztoltam e , de remélem,hogy igen :)

 

A segitségeteket kérném. Az RPG Maker VX Ace nevü programmal dolgozom egy szerepjátékon,amely magyar nyelvü és teljesen ingyenes lesz a játékostársadalom számára. Szeretném ha a legtöbb ember tetszését elnyerné , ezért készitettem egy kérdőivet.Melynek kitötése nem tart tovább 5 percnél , tudom,elég ostoba kérdések is vannak benne, denehéz volt összeállitani :D

https://docs.google.com/forms/d/1pjlhPUYxBuFaXpCVChBZCo-Ehm8ROcu8EH6ArZAZ7dY/viewform



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.05.02, 05:34

 

Elsőre örültem, aztán inkább szomorkodom. Egy Darklands Reloadednak sokkal jobban örülnék. Ez egyelőre inkább csak action rpg-nek tűnik. Ahhoz meg eléggé hasonló pl. az Inquisitor, ugyanilyen világban... még ha a nézőpontja más is.

 

 

 

Serpent in the Staglands?

 

Nem nyert :) A Darklandsból nem a taktikai harc hiányzik (ebben pl. az Expedition Conquistadors is nagyon jó :D), hanem a világ, meg a hatalmas sandbox jelleg. Persze ettől még lehet jó :)


Módosította Blob: 2014.05.02, 05:37


Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.04.30, 14:17

Elsőre örültem, aztán inkább szomorkodom. Egy Darklands Reloadednak sokkal jobban örülnék. Ez egyelőre inkább csak action rpg-nek tűnik. Ahhoz meg eléggé hasonló pl. az Inquisitor, ugyanilyen világban... még ha a nézőpontja más is.

 

 

 

Serpent in the Staglands?



Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.04.30, 12:31

Nem bizonyít semmit, de számomra kiváló érvelés az Elder Scrolls Online ellen:

 

http://youtu.be/Ov3B26h12C4



Warg

Warg

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.02.17, 17:22

Én is pont most akartam belinkelni ezt a játékot. :D

Eddig nagyon szimpatikus az ötlet, nem az a tömegmészáros játék, mint amilyen az AC sorozat, inkább kevesebb ellenfél, de technikásabb harcok. Motion capture is lesz benne, ez külön jópont. Remélhetőleg olyan jó is lesz a végén, amilyennek ígérkezik... :)



Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.02.09, 07:42

Kingdom Come: Deliverance

 

http://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance

 

Realistic single-player RPG set in the medieval Europe. Open-world sandbox with period accurate melee combat. Dungeons & no Dragons.

 

  • Non-linear story lets you choose between being a villain or a savior. Every quest can be solved in multiple ways.
  • A revolutionary combat systembased on inverse kinematics, the only one of its kind to offer a rich, authentic yet easy-to-control, first-person melee experience. Based on actual 15th century fighting techniques and designed in cooperation with medieval martial arts experts.
  • Improve your character. Different play styles - warrior, rogue or bard - can be mixed and matched as you see fit. You can develop your skills, earn new perks, and fine-tune your equipment.
  • Large realistic, medieval-themed, open world landscape covering 3.5 square miles and 30 hours of gameplay (in first act, out of 3 total).
  • Lead the charge in enormous, open field battles and sieges. You are no superhero. If you’re going to take on an army of enemies, you better find one of your own to back you up.
  • Take a trip through the Middle Ages: Traverse sprawling cities, magnificent castles, towering, dark forests, and muck-strewn villages.
  • Discover this huge world from horseback or on foot. If you can see it, you can visit it.
  • A dynamic world comes alive. Every inhabitant plays a role in their communities, and as night follows day, you can watch people work, help them when needed, or try to interfere in their routine and see what happens.
  • Build relationships with characters, become a criminal or a local hero, seduce local women, threaten your enemies or pardon vanquished opponents.
  • Create your own weapons, cook, brew up potions, or dig around for silver. All crafting occurs in-game, using clever mini-games, rather than boring, soulless menus.

 

 

Elsőre örültem, aztán inkább szomorkodom. Egy Darklands Reloadednak sokkal jobban örülnék. Ez egyelőre inkább csak action rpg-nek tűnik. Ahhoz meg eléggé hasonló pl. az Inquisitor, ugyanilyen világban... még ha a nézőpontja más is.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]