Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szerepjátékelmélet


  • Válasz írásához lépj be
774 hozzászólás érkezett eddig

rmordon

rmordon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.01, 23:03

Általában ezt használom szerepjátékos valószínűségszámításhoz; ez az esszé pedig éppen a "robbanó kockákkal" foglalkozik.

Nagyon köszi! Az esszé helyett megint a z Any dicet adja ki valamiért :(

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1036 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.01, 22:31

Általában ezt használom szerepjátékos valószínűségszámításhoz; ez az esszé pedig éppen a "robbanó kockákkal" foglalkozik.



rmordon

rmordon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.01, 21:08

Tud valaki segíteni abban, hogy különböző kockagurítási rendszerek hogyan működnek? Valószínűség számításról lenne szó. Létezik olyan cikk vagy oldal ahol leírják ezeket? Ilyesmire gondolok: hogy ha d6-tal gurítok akkor átlag 3,5 lesz az eredmény. De mi a helzet egy ilyen képlettel: hat d6-tal gurít, abból 3at megtarthat és a hatos eredmények újra dobhatók, halmozódnak. Annak mennyi az átlaga és a hozzá tartozó szórás? Kevés vagyok az ilyenhez, de gondolom a sok rpgs matekos világszerte foglalkozott ezzel. Találkozott valaki ilyennel? Házi szabályok balanszolásahoz kellene.
Köszi

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.11.01, 17:40

Egy linket tudnál adni? (ha nem ingyenes, akkor egy összefoglalóhoz)

VT előtt semmiképp, remélem egyértelmű, hogy miért :)
Viszont utána szívesen, akár le is mesélem neked a magyar kiadás előtt - mert asszem Bendoin is érdeklődött már!

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.11.01, 16:52

Nem szeretnék felesleges vitákat újramelegíteni, de lesznek újhullámos indie szerepjátékok az ötödik Véletlen Találkozások szerepjátékos seregszemlén. Aki látni szeretne narrativista játékokat működés közben, az nyugodtan próbálja ki ezek valamelyikét, nem fog csalódni:



Egy linket tudnál adni? (ha nem ingyenes, akkor egy összefoglalóhoz)

edit: köszi :)

Módosította galu22: 2012.11.01, 16:52


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.11.01, 13:04

Nem szeretnék felesleges vitákat újramelegíteni, de lesznek újhullámos indie szerepjátékok az ötödik Véletlen Találkozások szerepjátékos seregszemlén. Aki látni szeretne narrativista játékokat működés közben, az nyugodtan próbálja ki ezek valamelyikét, nem fog csalódni:

Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.04.26, 19:57

Mi annak idején úgy játszottuk (volna, de sosem jutottunk el odáig), hogy a Wish-t egy tetszőleges, ám létező varázslatot helyettesítettük be.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.02, 10:27

Ismerős sztori, nálunk parti egy tekercset akart ellopni egy kúriából. Galradzsa pap arra használta a Transz varázslatot hogy megtudja hol van. Emelten, jobb oldalt középen stb. A második után a válasz az volt: Istened nem GPS. :para:

DreamerX

DreamerX

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.02, 10:15

Wish kicsit másképp: :para:

Erre mindig azt hozom fel példának, hogy egyszer mesélőként belefutottam egy partiba, akik úgy akarták megoldani a mese nyomozós részét, hogy a magas szintű Arel-pap megidézi istenét, s megkérdi tőle ki a hunyó. Volt rá valami 2x százaléka.
Kicsit felhúztam ezen magam, mert a kaland eleve olyan volt, amit egy Arel-papnak még megbízás és fizetés nélkül is el kéne vállalnia, rá kéne cuppannia, hogy "na, fiúk, mi ez ellen harcolunk".
Mondtam neki, hogy: Tudod mit? Ne is dobj! Amint imádkozni kezdesz Arel megjelenik előtted.
A srác vigyorgott egyet. Aztán kicsit lefagyott a mosoly az arcáról, amikor Arel közölte, hogy nem fog helyette dolgozni, viszont a rejtély megoldását mostantól szent küldetésévé teszi, kötelező megoldania, s nem fogadhat el érte fizetséget. :titok:

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 15:43

Hali!

De rendben, ha itt mindenkinek automatikusan a fiatal de alacsony generációjú az erősebb a nagyon öreg, de magas generációjúval szemben, akkor játszatok úgy.


Nem értem, miből vontad le azt, hogy mindenkinek, sem az, hogy miért automatikusan, mindenesetre a dolog
úgy merült fel, hogy a karakterek belefuthatnak egy "12 kockás öltönyben" feszítő ventrue-ba is, meg egy
10. genes antediluvianban is. Időnként.

--------------
Kívánság/Wish: Na ez meg úgy merült fel, hogy Bulldy nehezményezte a karma/karakter/mák/dráma/akaraterőpontos
rendszerekben, hogy esetleg nem fognak úgy ízgulni a játékosok - ezáltal csökken a játékélmény. Namost az a röhely,
hogy AD+D-ben is vannak efféle "mák" cuccok, mégha kicsit keresgélni is kell őket - pld. talán a Luck papi szféra birtokosa
naponta egyszer egy dobását újradobhatja.
Vagy ilyen az, hogy a készletükből elhasználnak a karakterek 3 kívánságvarázst és megoldották a "modult".

A levont következtetés az, hogy hülyeség ellen nem a rendszernek kell tennie.

(OFF)Zárójelben: ha valaki azt kívánja, hogy a vele szemben álló valaki haljon meg és ehhez felhasználódik egy
Kívánságvarázs is, akkor az illető - így hardveres megszakítást lehívva - átéli egy Power Word: Kill (Hatalomszó: Halj meg!)
hatását. Ha túléli. Esetleg a nyakába szakad egy Meteorzápor (Meteor Swarm) - mindez akkor, ha nem akarjuk
cifrázni.
Alapesetben ui. - kivéve pld. ha mondjuk április 1-én játszunk, alkalomhoz illő partival pld. - az efféle tápokkat
inkább a kiosztásnál fognám meg mesélőként, semmint az alkalmazásánál legyek kicsinyesen genya.
Szerintem :gumicsirke:(/OFF)


Adios
KLM

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 13:19

Saulot vs Tremere meccs: 1:0 :)


Pontosabban 2:1... :D

De rendben, ha itt mindenkinek automatikusan a fiatal de alacsony generációjú az erősebb a nagyon öreg, de magas generációjúval szemben, akkor játszatok úgy.


A kor és a generáció bármennyire is nehéz elfogadni, azért az esetek nagy részében összefügg a vámpírban - az újban és a régiben is -, szóval a 10-ik generációs özönvíz előtti vámpír esete nem reális... :D ...ahogy egy ősatya pár éves gyermekének lenni is valószínűtlen, hiszen a Végítélet idején nem fognak gyermekeket teremteni. A kérdés szempontjából és a téma szempontjából egyébként ez a része OFF már... :ok:

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 12:24

Üdv!
wish-re két klasszikus:
1. A világ leghatalmasabb embere akarok lenni!- és a karakter csak nőtt, csak nőtt...
2. A világ leggazdagabb embere akarok lenni!- egy erdő közepén, 20 szekér aranypénz jelent meg, a játékosnak meg lova sem volt...
De a kedvencem a Baldur's Gate 2-ből a tapasztaltabb akarok lenni! kívánság. És megjelenik egy adamantit meg 3 egyéb gólem- győzd le őket, és tapasztaltabb leszel :)

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 11:58

Hali!

De amíg nem győzik le a 10.000 éves 10. generációs vámpírt addig azért az elég sok kellemetlen napot...hetet...hónapot...vagy évet okoz nekik, mire maguk alá gyűrik (feltéve ha ébren van, most én csak és kizárólag ebből indultam ki.


Mondom előássák. Szó szerint.

Adios
KLM


Saulot vs Tremere meccs: 1:0 :)

De rendben, ha itt mindenkinek automatikusan a fiatal de alacsony generációjú az erősebb a nagyon öreg, de magas generációjúval szemben, akkor játszatok úgy.

:D

Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 10:31

Üdv!

Azért valljuk be, ez eléggé mesélő függő dolog. Mert az a "biztonságos hely" is lehet a birodalom legbiztostonságosabb ( főként szökés szempontjából ) börtöncellája vagy egy 10x10-es lakatlan sziget a nagy óceán közepén....

Szóval csak a mesélőn múlik, hogy mennyire szivatja meg a játékost, függetlenül a kérés korrektségétől.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 23:18

Nem ismerem a szóban forgó adnd varázslatot, de...

Azt kívánni, hogy haljon meg a veled szemben álló ellenfeled nem korrekt dolog


Amennyiben az a szemben álló ellenfél azért áll ott szemben, mert készül a karakternek maradandó szervi károsodást vagy halált okozni egy erre tökéletesen alkalmas célszerszámmal, és van is legalább egy minimális esélye...
... akkor tulajdonképpen az adott adrenalinbomba szituban mér' nem "korrekt" ennek az illetőnek a - mondjuk értelemszerűen azonnali - halálát kívánni? :)

A túlélés azért egy "kalandozó" maslowi piramisának is tökre alapvető eleme, miért lenne akkor ez "túl sokat markolás"? Azok az igazán jópofa, klasszikus, szivatós "dzsinnes" kívánságok általában nem ilyen jellegűek. (Hanem pl: Soha többé ne kelljen dolgoznom vagy fizetnem a kényelemért, legyen egy csodás asszony, aki odaadóan szeret és szolgál, királyként kezeljenek birodalmamban -> macskává változás).

Módosította LadyCrow: 2010.01.31, 23:21


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 22:09


Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.


Akkor minek adod neki, ha csak arra lehet használni, hogy ráadja a szivatót? :)


Ha az illető mértékkel és tartózkodással használja a Kívánságot, akkor nem fog szívni. Akkor üt vissza a kívánság, ha valaki túl sokat akar markolni vele. A közmondás szerint ugye ilyenkor keveset fog fogni.

Például ha valaki az ellenségei gyűrűjében azt kívánja, hogy azonnal kerüljön valami biztonságos helyre, akkor nem valószínű, hogy a varázslat visszaüt. Egyszerűen elteleportálja onnan az illetőt, mondjuk még akkor is, ha egyébként valamiért nem működött volna a teleportálás.

Azt kívánni, hogy haljon meg a veled szemben álló ellenfeled nem korrekt dolog, így a varázslat a legfájdalommentesebb megoldást választja és előrevisz az időben arra a helyre, ahol a természetes halállal meghalt ellenfeledet éppen temetik.

Más szóval a kívánság visszaüt azokra, akik pofátlan módón ki akarják húzni magukat a kalandozás terhe alól. :D

Bulldy

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 19:20

(...) talán most elsőre csak rád akart ijeszteni".

A mesélő lehet, de az arca alapján az NJK ugyan nem! :)

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 18:08

Ha jön egy NJK, akiről te, mint mesélő tudod, hogy harci tudása/kéepsségei magasan a játékosok felett van, akkor azt körül lehet írni. Magabiztos, a mozgása könnyed, vagy a mozdulatai hajszálpontosak, az időzítése tökéletes, stb. Valamit, amivel sejteted, hogy ha ebből bunyó lesz, akkor nehéz bunyó lesz. Bármit, ami a karaterek szempontjából látható, vagy észlelhető. Légy találékony!


Ezzel már csak az a probléma, hogy egy ilyen magas szinten képzett "harcos" képes leplezni tudását - főleg vámpírban - vagy éppenséggel a karakterek nem elég képzettek hozzá, hogy felismerjék ezeket a jeleket! Ha az ellenfél kerüli a harcot és nem félemlíti meg a karaktereket, akkor pedig semmi sem akadályozza meg a szerencsétlenség kialakulását. Az pedig onnantól már csak a Mesélőn múlik, hogy mit hoz ki belőle...

Aztán, ha ennek ellenére a harc mellett döntenek, vagy nem tudnak kitérni előle, akkor jöhetnek a kockák, s akkor már ők is láthatják, hogy az a bizonyos sejtetett előny számszerűleg mennyi. Magát a konkrét támadást csak a dobás után érdemes részletezni. De még ha elsőre rosszat is dobsz azzal 12 kockával, akkor is lehet azt mondani, hogy "a támadást félelmetesen gyorsan indította, de még talán egy kicsit szögletes mozgása", vagy akár azt is, hogy " már azt hiszed, msot azonnal kettévágott/szitává lyuggatott, de mintha az utolsó pillanatban félrerántotta volna a fegyverét egy kicsit, talán most elsőre csak rád akart ijeszteni".


Azért a rossz dobás és a balsiker között jó nagy szakadék tátong... :D ...mindenesetre abban egyetértünk, hogy a támadást csak a dobás után érdemes leírni. A játékos pedig hiába látja a kockák nagy mennyiségét, ha a karaktere ezek alapján pont az ellenkezőjét látja - pl.: balsiker. Szóval ez mind-mind helyzet és karakterfüggő ismét... :)

DreamerX

DreamerX

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 14:39

Nem is a támadást írod le!

Ha jön egy NJK, akiről te, mint mesélő tudod, hogy harci tudása/kéepsségei magasan a játékosok felett van, akkor azt körül lehet írni. Magabiztos, a mozgása könnyed, vagy a mozdulatai hajszálpontosak, az időzítése tökéletes, stb. Valamit, amivel sejteted, hogy ha ebből bunyó lesz, akkor nehéz bunyó lesz. Bármit, ami a karaterek szempontjából látható, vagy észlelhető. Légy találékony!
Aztán, ha ennek ellenére a harc mellett döntenek, vagy nem tudnak kitérni előle, akkor jöhetnek a kockák, s akkor már ők is láthatják, hogy az a bizonyos sejtetett előny számszerűleg mennyi. Magát a konkrét támadást csak a dobás után érdemes részletezni. De még ha elsőre rosszat is dobsz azzal 12 kockával, akkor is lehet azt mondani, hogy "a támadást félelmetesen gyorsan indította, de még talán egy kicsit szögletes mozgása", vagy akár azt is, hogy " már azt hiszed, msot azonnal kettévágott/szitává lyuggatott, de mintha az utolsó pillanatban félrerántotta volna a fegyverét egy kicsit, talán most elsőre csak rád akart ijeszteni".

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 13:44

RedSign:

Miért nevetséges? A mesélő előadja a támadást már azzal is, hogy a játékosra nézve azt mondja "az öltönyke rád támad" és dob. Ha tisztázott, hogy milyen módon/fegyverrel esik neki az illetőnek, akkor ebből már érthető, hogy mi történik. Nem?


Ha tisztázott, hogy milyen módon és hogyan esik neki az illetőnek, akkor rendben (is lehetne), de a dobás előtt leírni egy 12 kockás támadást elég nagy felelőtlenség - ha ebben az esetben a kockákra bízzuk a döntést - hiszen akár balsiker is lehet a vége és innentől nevetségessé válhat az egyébként mesteri szinten harcoló karakter. Ellenben, ha a kockákra ennyire nem hagyatkozunk és inkább azt nézzük, hogy az "öltönyke" 12-es kockatartalékkal harcol a karakterek 4-7-es kockatartalékával szemben, akkor nagyon minimális az esélye a harc fordított kimenetelének. De ez már mind mesélői fogás és a hanglat színesítése, kinek mi fekszik jobban... :D ...mikor mesélek én mindkét verziót használni szoktam vegyesen, elvégre nem azért ülök le 4-6 órát játszani, hogy négy-öt harci kört ledobáljak... ;)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]