Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szerepjátékelmélet


  • Válasz írásához lépj be
764 hozzászólás érkezett eddig

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 13:19

Saulot vs Tremere meccs: 1:0 :)


Pontosabban 2:1... :D

De rendben, ha itt mindenkinek automatikusan a fiatal de alacsony generációjú az erősebb a nagyon öreg, de magas generációjúval szemben, akkor játszatok úgy.


A kor és a generáció bármennyire is nehéz elfogadni, azért az esetek nagy részében összefügg a vámpírban - az újban és a régiben is -, szóval a 10-ik generációs özönvíz előtti vámpír esete nem reális... :D ...ahogy egy ősatya pár éves gyermekének lenni is valószínűtlen, hiszen a Végítélet idején nem fognak gyermekeket teremteni. A kérdés szempontjából és a téma szempontjából egyébként ez a része OFF már... :ok:

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 12:24

Üdv!
wish-re két klasszikus:
1. A világ leghatalmasabb embere akarok lenni!- és a karakter csak nőtt, csak nőtt...
2. A világ leggazdagabb embere akarok lenni!- egy erdő közepén, 20 szekér aranypénz jelent meg, a játékosnak meg lova sem volt...
De a kedvencem a Baldur's Gate 2-ből a tapasztaltabb akarok lenni! kívánság. És megjelenik egy adamantit meg 3 egyéb gólem- győzd le őket, és tapasztaltabb leszel :)

Morak

Morak

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 11:58

Hali!

De amíg nem győzik le a 10.000 éves 10. generációs vámpírt addig azért az elég sok kellemetlen napot...hetet...hónapot...vagy évet okoz nekik, mire maguk alá gyűrik (feltéve ha ébren van, most én csak és kizárólag ebből indultam ki.


Mondom előássák. Szó szerint.

Adios
KLM


Saulot vs Tremere meccs: 1:0 :)

De rendben, ha itt mindenkinek automatikusan a fiatal de alacsony generációjú az erősebb a nagyon öreg, de magas generációjúval szemben, akkor játszatok úgy.

:D

Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.02.01, 10:31

Üdv!

Azért valljuk be, ez eléggé mesélő függő dolog. Mert az a "biztonságos hely" is lehet a birodalom legbiztostonságosabb ( főként szökés szempontjából ) börtöncellája vagy egy 10x10-es lakatlan sziget a nagy óceán közepén....

Szóval csak a mesélőn múlik, hogy mennyire szivatja meg a játékost, függetlenül a kérés korrektségétől.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 23:18

Nem ismerem a szóban forgó adnd varázslatot, de...

Azt kívánni, hogy haljon meg a veled szemben álló ellenfeled nem korrekt dolog


Amennyiben az a szemben álló ellenfél azért áll ott szemben, mert készül a karakternek maradandó szervi károsodást vagy halált okozni egy erre tökéletesen alkalmas célszerszámmal, és van is legalább egy minimális esélye...
... akkor tulajdonképpen az adott adrenalinbomba szituban mér' nem "korrekt" ennek az illetőnek a - mondjuk értelemszerűen azonnali - halálát kívánni? :)

A túlélés azért egy "kalandozó" maslowi piramisának is tökre alapvető eleme, miért lenne akkor ez "túl sokat markolás"? Azok az igazán jópofa, klasszikus, szivatós "dzsinnes" kívánságok általában nem ilyen jellegűek. (Hanem pl: Soha többé ne kelljen dolgoznom vagy fizetnem a kényelemért, legyen egy csodás asszony, aki odaadóan szeret és szolgál, királyként kezeljenek birodalmamban -> macskává változás).

Módosította LadyCrow: 2010.01.31, 23:21


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 22:09


Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.


Akkor minek adod neki, ha csak arra lehet használni, hogy ráadja a szivatót? :)


Ha az illető mértékkel és tartózkodással használja a Kívánságot, akkor nem fog szívni. Akkor üt vissza a kívánság, ha valaki túl sokat akar markolni vele. A közmondás szerint ugye ilyenkor keveset fog fogni.

Például ha valaki az ellenségei gyűrűjében azt kívánja, hogy azonnal kerüljön valami biztonságos helyre, akkor nem valószínű, hogy a varázslat visszaüt. Egyszerűen elteleportálja onnan az illetőt, mondjuk még akkor is, ha egyébként valamiért nem működött volna a teleportálás.

Azt kívánni, hogy haljon meg a veled szemben álló ellenfeled nem korrekt dolog, így a varázslat a legfájdalommentesebb megoldást választja és előrevisz az időben arra a helyre, ahol a természetes halállal meghalt ellenfeledet éppen temetik.

Más szóval a kívánság visszaüt azokra, akik pofátlan módón ki akarják húzni magukat a kalandozás terhe alól. :D

Bulldy

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 19:20

(...) talán most elsőre csak rád akart ijeszteni".

A mesélő lehet, de az arca alapján az NJK ugyan nem! :)

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 18:08

Ha jön egy NJK, akiről te, mint mesélő tudod, hogy harci tudása/kéepsségei magasan a játékosok felett van, akkor azt körül lehet írni. Magabiztos, a mozgása könnyed, vagy a mozdulatai hajszálpontosak, az időzítése tökéletes, stb. Valamit, amivel sejteted, hogy ha ebből bunyó lesz, akkor nehéz bunyó lesz. Bármit, ami a karaterek szempontjából látható, vagy észlelhető. Légy találékony!


Ezzel már csak az a probléma, hogy egy ilyen magas szinten képzett "harcos" képes leplezni tudását - főleg vámpírban - vagy éppenséggel a karakterek nem elég képzettek hozzá, hogy felismerjék ezeket a jeleket! Ha az ellenfél kerüli a harcot és nem félemlíti meg a karaktereket, akkor pedig semmi sem akadályozza meg a szerencsétlenség kialakulását. Az pedig onnantól már csak a Mesélőn múlik, hogy mit hoz ki belőle...

Aztán, ha ennek ellenére a harc mellett döntenek, vagy nem tudnak kitérni előle, akkor jöhetnek a kockák, s akkor már ők is láthatják, hogy az a bizonyos sejtetett előny számszerűleg mennyi. Magát a konkrét támadást csak a dobás után érdemes részletezni. De még ha elsőre rosszat is dobsz azzal 12 kockával, akkor is lehet azt mondani, hogy "a támadást félelmetesen gyorsan indította, de még talán egy kicsit szögletes mozgása", vagy akár azt is, hogy " már azt hiszed, msot azonnal kettévágott/szitává lyuggatott, de mintha az utolsó pillanatban félrerántotta volna a fegyverét egy kicsit, talán most elsőre csak rád akart ijeszteni".


Azért a rossz dobás és a balsiker között jó nagy szakadék tátong... :D ...mindenesetre abban egyetértünk, hogy a támadást csak a dobás után érdemes leírni. A játékos pedig hiába látja a kockák nagy mennyiségét, ha a karaktere ezek alapján pont az ellenkezőjét látja - pl.: balsiker. Szóval ez mind-mind helyzet és karakterfüggő ismét... :)

DreamerX

DreamerX

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 14:39

Nem is a támadást írod le!

Ha jön egy NJK, akiről te, mint mesélő tudod, hogy harci tudása/kéepsségei magasan a játékosok felett van, akkor azt körül lehet írni. Magabiztos, a mozgása könnyed, vagy a mozdulatai hajszálpontosak, az időzítése tökéletes, stb. Valamit, amivel sejteted, hogy ha ebből bunyó lesz, akkor nehéz bunyó lesz. Bármit, ami a karaterek szempontjából látható, vagy észlelhető. Légy találékony!
Aztán, ha ennek ellenére a harc mellett döntenek, vagy nem tudnak kitérni előle, akkor jöhetnek a kockák, s akkor már ők is láthatják, hogy az a bizonyos sejtetett előny számszerűleg mennyi. Magát a konkrét támadást csak a dobás után érdemes részletezni. De még ha elsőre rosszat is dobsz azzal 12 kockával, akkor is lehet azt mondani, hogy "a támadást félelmetesen gyorsan indította, de még talán egy kicsit szögletes mozgása", vagy akár azt is, hogy " már azt hiszed, msot azonnal kettévágott/szitává lyuggatott, de mintha az utolsó pillanatban félrerántotta volna a fegyverét egy kicsit, talán most elsőre csak rád akart ijeszteni".

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.31, 13:44

RedSign:

Miért nevetséges? A mesélő előadja a támadást már azzal is, hogy a játékosra nézve azt mondja "az öltönyke rád támad" és dob. Ha tisztázott, hogy milyen módon/fegyverrel esik neki az illetőnek, akkor ebből már érthető, hogy mi történik. Nem?


Ha tisztázott, hogy milyen módon és hogyan esik neki az illetőnek, akkor rendben (is lehetne), de a dobás előtt leírni egy 12 kockás támadást elég nagy felelőtlenség - ha ebben az esetben a kockákra bízzuk a döntést - hiszen akár balsiker is lehet a vége és innentől nevetségessé válhat az egyébként mesteri szinten harcoló karakter. Ellenben, ha a kockákra ennyire nem hagyatkozunk és inkább azt nézzük, hogy az "öltönyke" 12-es kockatartalékkal harcol a karakterek 4-7-es kockatartalékával szemben, akkor nagyon minimális az esélye a harc fordított kimenetelének. De ez már mind mesélői fogás és a hanglat színesítése, kinek mi fekszik jobban... :D ...mikor mesélek én mindkét verziót használni szoktam vegyesen, elvégre nem azért ülök le 4-6 órát játszani, hogy négy-öt harci kört ledobáljak... ;)

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 15:38

Sziasztok!


KLM:

Másik fele a dolognak, hogy az időnként 12+ kockával dobó ellenfelek mellett legyen időnként pár olyan is, aki
látványosan béna. Egyszer le akarom mesélni egy diablerista kotériának, hogy hosszú kínlódással előásnak
egy özönvíz előtti vámpírt, kiszippogatják és kiderül, hogy amúgy 10. generációs volt...

Ez nem látványosan béna ellenfél, hanem látványosan kis jutalom. Más szóval nagy szivatás. Nem?


Az ugye attól függ, hogyan tálaljuk.

Miért is?


RedSign:

Üdv!

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Ha a mesélő úgy adja elő, hogy az valóban egy 12 kockás támadásnak felel meg, akkor teljesen logikus. Ha csak kockákkal, akkor játékosi részéről logikus, mesélői részről nevetséges... :D

Miért nevetséges? A mesélő előadja a támadást már azzal is, hogy a játékosra nézve azt mondja "az öltönyke rád támad" és dob. Ha tisztázott, hogy milyen módon/fegyverrel esik neki az illetőnek, akkor ebből már érthető, hogy mi történik. Nem?


Morak:

(...) könnyen elképzelhető hogy a korából eredően lepofoz 1-2 fiatal (uszkve 100-200 éves) 6-7. genes vámpírkát is.
Persze tudom, a generáció nagyon fontos, de ez inkább induló "táp". Egy halhatatlan lény esetében, mint amilyen a vámpír is, szerintem elsősorban a kora fontos.

És akkor már nem is olyan kicsi a jutalom.

Ebben az esetben még kisebb lenne.

Bulldy, KLM:

KLM:

ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"


Ő sem nálam használta a kívánságot. :)
Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.

Bulldy


Akkor minek adod neki, ha csak arra lehet használni, hogy ráadja a szivatót? ;)

Ebben KLM-nek adok igazat. Lehet asszociációs játékot csinálni a játékos (karaktere) rovására, de ilyenkor jól jön, ha kap valamilyen kompenzációt. Pl. fele annyi Xp-be kerül vagy valami. Persze ti játékotok, ha mazochisták a JK-k, akkor hajrá.

KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9964 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 15:04

Hali!

De amíg nem győzik le a 10.000 éves 10. generációs vámpírt addig azért az elég sok kellemetlen napot...hetet...hónapot...vagy évet okoz nekik, mire maguk alá gyűrik (feltéve ha ébren van, most én csak és kizárólag ebből indultam ki.


Mondom előássák. Szó szerint.

Adios
KLM

Morak

Morak

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 13:23

Egy diablerie-kotéria számára nem a kor a lényeg, hanem a generáció. Egy 10. generációs, 10.000 éves vámpír nekik semmit nem ér. Az igazi csemege nekik egy erős vérű ám igen fiatal vámpír. Lásd Mozart és az egyszeri asszamita esetét.
Bulldy


Üdv!

Természetesen ebben az esetben igazad van. De amíg nem győzik le a 10.000 éves 10. generációs vámpírt addig azért az elég sok kellemetlen napot...hetet...hónapot...vagy évet okoz nekik, mire maguk alá gyűrik (feltéve ha ébren van, most én csak és kizárólag ebből indultam ki. Egy alvó vámpírt legyen bármilyen hatalmas is, sokkal könnyebb legyőzni, de nem feltétlen könnyű. [Talán Tremere és Saulot esetét ne tekintsük úgy, mint mellékes, szóra sem érdemes esemény :D]).
Magyarán..lehet hogy nem ér nekik sokat, de ha szembe kerülnek vele, úgy megruházza őket a vénség, hogy örülnek ha úgy kerülnek ki a szituból, hogy nem ők lettek diablerizálva. ;) )

Módosította Morak: 2010.01.30, 13:24


DreamerX

DreamerX

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 13:13

Én rosszul vagyok attól a beidegződéstől, hogy ami a karakternek rossz, az a játékosnak is rossz. Egyszer olyan szívesen átélnék egy jó jelenetet, amiben a karakterem megszívja ahelyett, hogy antikatartikus jelenetekben esik baja.



Mi játszottunk úgy, hogy egy partiban mindenkinek van karaktere, és váltva mesélünk. És amikor az egyik JK meg akarta szivatni a az én karimat, azt nekem kellett lemesélni. ;) Haláli jól szórakoztunk.

KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9964 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 21:45

Hali!

KLM:

ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"


Ő sem nálam használta a kívánságot. :D
Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.

Bulldy


Akkor minek adod neki, ha csak arra lehet használni, hogy ráadja a szivatót? ;)

Adios
KLM

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 20:50

Persze tudom, a generáció nagyon fontos, de ez inkább induló "táp". Egy halhatatlan lény esetében, mint amilyen a vámpír is, szerintem elsősorban a kora fontos.


Egy diablerie-kotéria számára nem a kor a lényeg, hanem a generáció. Egy 10. generációs, 10.000 éves vámpír nekik semmit nem ér. Az igazi csemege nekik egy erős vérű ám igen fiatal vámpír. Lásd Mozart és az egyszeri asszamita esetét.

Pett-moondevil:

Ez mind szép és jó, csak másról szól, mint a megölöm a jk-t mert nem tetszik a játékos viselkedése/játéka.


Nem, nem erről szól. Ez arról szól, hogy fölfogja-e egy durva támadás után, hogy ez nem az ő kalibere. Ha nem fogja fel, hát lelke (karaktere) rajta.

Fishblood:

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Ahogy a többiek is mondták, egy helyzethez illő leírás is jár a 12 kocka mellé. ;)

KLM:

ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"


Ő sem nálam használta a kívánságot. :D
Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.

Bulldy

Morak

Morak

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 19:53

Üdv!

Persze mesélője válogatja, de én úgy vélem, hogy egy özönvíz előtti vámpír, még ha 10. generációs is, könnyen elképzelhető hogy a korából eredően lepofoz 1-2 fiatal (uszkve 100-200 éves) 6-7. genes vámpírkát is.
Persze tudom, a generáció nagyon fontos, de ez inkább induló "táp". Egy halhatatlan lény esetében, mint amilyen a vámpír is, szerintem elsősorban a kora fontos.

És akkor már nem is olyan kicsi a jutalom.

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 15:14

Üdv!

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Ha a mesélő úgy adja elő, hogy az valóban egy 12 kockás támadásnak felel meg, akkor teljesen logikus. Ha csak kockákkal, akkor játékosi részéről logikus, mesélői részről nevetséges... :(

KLM

KLM

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 9964 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 15:11

Másik fele a dolognak, hogy az időnként 12+ kockával dobó ellenfelek mellett legyen időnként pár olyan is, aki
látványosan béna. Egyszer le akarom mesélni egy diablerista kotériának, hogy hosszú kínlódással előásnak
egy özönvíz előtti vámpírt, kiszippogatják és kiderül, hogy amúgy 10. generációs volt...

Ez nem látványosan béna ellenfél, hanem látványosan kis jutalom. Más szóval nagy szivatás. Nem?


Az ugye attól függ, hogyan tálaljuk.

Valami ilyesmi a gondom a pontot-költök-plussz-kockáért/sikerért mechanizmusokkal is: megfosztja a játékost attól, hogy tényleg örüljön, ha szerencséje van és izguljon, mikor pechszériát fog ki. Helyette annyi marad, hogy "jól van, most nem kellett pontot költenem, marad későbbre". De ott van az is, hogy "nem is volt veszélyes, volt még pontom is a rázós helyzetekre".

Bulldy


Ismét: tálalás kérdése, meg azé, mennyire "tápos" az adott rendszerben az ilyesmi. Mintegy mellesleg,
ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"...

-------------
Fishblood:

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Szitufüggő. Konkrétabban attól függ, hogy mit lát az akcióból a karakter - elvégre valahol normális, hogy ha egy (N)JK
"ráver" valakire, akkor egy másik, a harchoz (v. mágiához) valamelyest konyító (N)JK nagyjából fel tudja mérni, hogy
az illető mit tud.
Ha épp nem meséljük le, akkor láthatja a játékos, hogy ez biza 12 kocka vagy épp -14-es THAC0.

Adios
KLM

Módosította KLM: 2010.01.29, 15:16


Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 15:10

Üdv!

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]