Ugrás tartalomhoz


Fotó

Szerepjátékelmélet


  • Válasz írásához lépj be
774 hozzászólás érkezett eddig

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 15:38

Sziasztok!


KLM:

Másik fele a dolognak, hogy az időnként 12+ kockával dobó ellenfelek mellett legyen időnként pár olyan is, aki
látványosan béna. Egyszer le akarom mesélni egy diablerista kotériának, hogy hosszú kínlódással előásnak
egy özönvíz előtti vámpírt, kiszippogatják és kiderül, hogy amúgy 10. generációs volt...

Ez nem látványosan béna ellenfél, hanem látványosan kis jutalom. Más szóval nagy szivatás. Nem?


Az ugye attól függ, hogyan tálaljuk.

Miért is?


RedSign:

Üdv!

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Ha a mesélő úgy adja elő, hogy az valóban egy 12 kockás támadásnak felel meg, akkor teljesen logikus. Ha csak kockákkal, akkor játékosi részéről logikus, mesélői részről nevetséges... :D

Miért nevetséges? A mesélő előadja a támadást már azzal is, hogy a játékosra nézve azt mondja "az öltönyke rád támad" és dob. Ha tisztázott, hogy milyen módon/fegyverrel esik neki az illetőnek, akkor ebből már érthető, hogy mi történik. Nem?


Morak:

(...) könnyen elképzelhető hogy a korából eredően lepofoz 1-2 fiatal (uszkve 100-200 éves) 6-7. genes vámpírkát is.
Persze tudom, a generáció nagyon fontos, de ez inkább induló "táp". Egy halhatatlan lény esetében, mint amilyen a vámpír is, szerintem elsősorban a kora fontos.

És akkor már nem is olyan kicsi a jutalom.

Ebben az esetben még kisebb lenne.

Bulldy, KLM:

KLM:

ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"


Ő sem nálam használta a kívánságot. :)
Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.

Bulldy


Akkor minek adod neki, ha csak arra lehet használni, hogy ráadja a szivatót? ;)

Ebben KLM-nek adok igazat. Lehet asszociációs játékot csinálni a játékos (karaktere) rovására, de ilyenkor jól jön, ha kap valamilyen kompenzációt. Pl. fele annyi Xp-be kerül vagy valami. Persze ti játékotok, ha mazochisták a JK-k, akkor hajrá.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 15:04

Hali!

De amíg nem győzik le a 10.000 éves 10. generációs vámpírt addig azért az elég sok kellemetlen napot...hetet...hónapot...vagy évet okoz nekik, mire maguk alá gyűrik (feltéve ha ébren van, most én csak és kizárólag ebből indultam ki.


Mondom előássák. Szó szerint.

Adios
KLM

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 13:23

Egy diablerie-kotéria számára nem a kor a lényeg, hanem a generáció. Egy 10. generációs, 10.000 éves vámpír nekik semmit nem ér. Az igazi csemege nekik egy erős vérű ám igen fiatal vámpír. Lásd Mozart és az egyszeri asszamita esetét.
Bulldy


Üdv!

Természetesen ebben az esetben igazad van. De amíg nem győzik le a 10.000 éves 10. generációs vámpírt addig azért az elég sok kellemetlen napot...hetet...hónapot...vagy évet okoz nekik, mire maguk alá gyűrik (feltéve ha ébren van, most én csak és kizárólag ebből indultam ki. Egy alvó vámpírt legyen bármilyen hatalmas is, sokkal könnyebb legyőzni, de nem feltétlen könnyű. [Talán Tremere és Saulot esetét ne tekintsük úgy, mint mellékes, szóra sem érdemes esemény :D]).
Magyarán..lehet hogy nem ér nekik sokat, de ha szembe kerülnek vele, úgy megruházza őket a vénség, hogy örülnek ha úgy kerülnek ki a szituból, hogy nem ők lettek diablerizálva. ;) )

Módosította Morak: 2010.01.30, 13:24


DreamerX

DreamerX

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.30, 13:13

Én rosszul vagyok attól a beidegződéstől, hogy ami a karakternek rossz, az a játékosnak is rossz. Egyszer olyan szívesen átélnék egy jó jelenetet, amiben a karakterem megszívja ahelyett, hogy antikatartikus jelenetekben esik baja.



Mi játszottunk úgy, hogy egy partiban mindenkinek van karaktere, és váltva mesélünk. És amikor az egyik JK meg akarta szivatni a az én karimat, azt nekem kellett lemesélni. ;) Haláli jól szórakoztunk.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 21:45

Hali!

KLM:

ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"


Ő sem nálam használta a kívánságot. :D
Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.

Bulldy


Akkor minek adod neki, ha csak arra lehet használni, hogy ráadja a szivatót? ;)

Adios
KLM

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 20:50

Persze tudom, a generáció nagyon fontos, de ez inkább induló "táp". Egy halhatatlan lény esetében, mint amilyen a vámpír is, szerintem elsősorban a kora fontos.


Egy diablerie-kotéria számára nem a kor a lényeg, hanem a generáció. Egy 10. generációs, 10.000 éves vámpír nekik semmit nem ér. Az igazi csemege nekik egy erős vérű ám igen fiatal vámpír. Lásd Mozart és az egyszeri asszamita esetét.

Pett-moondevil:

Ez mind szép és jó, csak másról szól, mint a megölöm a jk-t mert nem tetszik a játékos viselkedése/játéka.


Nem, nem erről szól. Ez arról szól, hogy fölfogja-e egy durva támadás után, hogy ez nem az ő kalibere. Ha nem fogja fel, hát lelke (karaktere) rajta.

Fishblood:

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Ahogy a többiek is mondták, egy helyzethez illő leírás is jár a 12 kocka mellé. ;)

KLM:

ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"


Ő sem nálam használta a kívánságot. :D
Annak a varázslatnak az a lényege, hogy mindig SZÓ SZERINT következik be, a szavakat pedig a mesélő értelmezi. Szvsz a Kívánság a legtutibb módja annak, hogy az egyszeri nagyravágyó játékos megszívassa magát.

Bulldy

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1000 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 19:53

Üdv!

Persze mesélője válogatja, de én úgy vélem, hogy egy özönvíz előtti vámpír, még ha 10. generációs is, könnyen elképzelhető hogy a korából eredően lepofoz 1-2 fiatal (uszkve 100-200 éves) 6-7. genes vámpírkát is.
Persze tudom, a generáció nagyon fontos, de ez inkább induló "táp". Egy halhatatlan lény esetében, mint amilyen a vámpír is, szerintem elsősorban a kora fontos.

És akkor már nem is olyan kicsi a jutalom.

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 15:14

Üdv!

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Ha a mesélő úgy adja elő, hogy az valóban egy 12 kockás támadásnak felel meg, akkor teljesen logikus. Ha csak kockákkal, akkor játékosi részéről logikus, mesélői részről nevetséges... :(

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 15:11

Másik fele a dolognak, hogy az időnként 12+ kockával dobó ellenfelek mellett legyen időnként pár olyan is, aki
látványosan béna. Egyszer le akarom mesélni egy diablerista kotériának, hogy hosszú kínlódással előásnak
egy özönvíz előtti vámpírt, kiszippogatják és kiderül, hogy amúgy 10. generációs volt...

Ez nem látványosan béna ellenfél, hanem látványosan kis jutalom. Más szóval nagy szivatás. Nem?


Az ugye attól függ, hogyan tálaljuk.

Valami ilyesmi a gondom a pontot-költök-plussz-kockáért/sikerért mechanizmusokkal is: megfosztja a játékost attól, hogy tényleg örüljön, ha szerencséje van és izguljon, mikor pechszériát fog ki. Helyette annyi marad, hogy "jól van, most nem kellett pontot költenem, marad későbbre". De ott van az is, hogy "nem is volt veszélyes, volt még pontom is a rázós helyzetekre".

Bulldy


Ismét: tálalás kérdése, meg azé, mennyire "tápos" az adott rendszerben az ilyesmi. Mintegy mellesleg,
ilyesmi az, amikor AD+D-ben közli a pléjer, hogy "jó, ezt a kalandot alig 3 wishből megoldjuk"...

-------------
Fishblood:

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?


Szitufüggő. Konkrétabban attól függ, hogy mit lát az akcióból a karakter - elvégre valahol normális, hogy ha egy (N)JK
"ráver" valakire, akkor egy másik, a harchoz (v. mágiához) valamelyest konyító (N)JK nagyjából fel tudja mérni, hogy
az illető mit tud.
Ha épp nem meséljük le, akkor láthatja a játékos, hogy ez biza 12 kocka vagy épp -14-es THAC0.

Adios
KLM

Módosította KLM: 2010.01.29, 15:16


Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 15:10

Üdv!

Az mennyire logikus lépés, ha egy karakter azért vonul vissza egy csatából mert a játékos (!) látja, hogy a mesélő 12 kocvával dob?

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 14:38

Ez mind szép és jó, csak másról szól, mint a megölöm a jk-t mert nem tetszik a játékos viselkedése/játéka.

Az izgalom faktort valóban zavarja a pontköltős mechanika, de a tartós karakterek javára válik. Van előnye és hátránya is.

Módosította Pett-moondevil: 2010.01.29, 14:38


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 13:34

Szerintem amiket most írtál, azok is inkább a JK-k (a játékosok) szabadon meghozott (így elég változatos) döntéseit és azoknak a - következésképpen szintén változatos - következményeit helyezi a fókuszba, mint a kockák hatását.


Igen, de ide jön a kockák szerepe is. A Kard és Mágia kampányomban a gnoll főpap "csinált hülyét magából", mert számára a mesélői kocka rosszul pörgött, a játékos kockája meg igen jól. Nem csak, hogy megdobta a mentődobását a főpap Halálos Ujj varázslata ellen, hanem rögtön utána két kritikus ütést is mért a szerencsétlen egyházfira. Tervezni sem lehetett volna jobban, a karakter utána mindenhol úgy mesélte, hogy Dornak (az ő istene) lepillantott rá azon a napon és igazságot tett. A játékos tudta, hogy disznó mázlija volt, de így sokkal emlékezetesebb lett, mintha én adtam volna neki mindenféle bónuszokat, hogy érezze az isteni kegyet. Akkor nem érezte volna.

Valami ilyesmi a gondom a pontot-költök-plussz-kockáért/sikerért mechanizmusokkal is: megfosztja a játékost attól, hogy tényleg örüljön, ha szerencséje van és izguljon, mikor pechszériát fog ki. Helyette annyi marad, hogy "jól van, most nem kellett pontot költenem, marad későbbre". De ott van az is, hogy "nem is volt veszélyes, volt még pontom is a rázós helyzetekre".

Bulldy

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 13:03

Bulldy:

Bulldy:

Jogos, hogy van szerepe a kockáknak, de azért hosszútávon (pl. következő kör is lesz) nem elhanyagolható az, hogy 24-es az említett harcos alap támadóértéke, ami viszont már főleg a mesélő miatt annyi. A 12 kockás példa meg már ugyanerre péélda. És kicsit sem véletlen, hogy 12-vel dob.


Az, hogy milyen szereplők vannak egy kalandban, az tervezhető. (...)

Igen, de a mesélő tervezi, nem? Kivételnek csak azt látom, ha a játékosok már összeakadtak az njk harci képességeivel valamilyen formában.
Szerintem amiket most írtál, azok is inkább a JK-k (a játékosok) szabadon meghozott (így elég változatos) döntéseit és azoknak a - következésképpen szintén változatos - következményeit helyezi a fókuszba, mint a kockák hatását.

Módosította Pett-moondevil: 2010.01.29, 13:04


Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 12:40

Másik fele a dolognak, hogy az időnként 12+ kockával dobó ellenfelek mellett legyen időnként pár olyan is, aki
látványosan béna. Egyszer le akarom mesélni egy diablerista kotériának, hogy hosszú kínlódással előásnak
egy özönvíz előtti vámpírt, kiszippogatják és kiderül, hogy amúgy 10. generációs volt...

Ez nem látványosan béna ellenfél, hanem látványosan kis jutalom. Más szóval nagy szivatás. Nem?

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 12:30

Hali!

Mondjuk ilyenkor jönnek jól a "beépített boost"-os játékok - WoD-ban az akaraterő, SW d6-ban a karakter és erőpontok,
stb. - ezekkel megúszhatóak bizonyos szituk, vagy kellően epikus lehet a győzelem, ha a kocka másképp fordul.

De amúgy szinte sohasem kellene, hogy a harc most 100%-ban biztosan dőljön el.

--------
Másik fele a dolognak, hogy az időnként 12+ kockával dobó ellenfelek mellett legyen időnként pár olyan is, aki
látványosan béna. Egyszer le akarom mesélni egy diablerista kotériának, hogy hosszú kínlódással előásnak
egy özönvíz előtti vámpírt, kiszippogatják és kiderül, hogy amúgy 10. generációs volt...

Adios
KLM

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 12:18

Bulldy:

Jogos, hogy van szerepe a kockáknak, de azért hosszútávon (pl. következő kör is lesz) nem elhanyagolható az, hogy 24-es az említett harcos alap támadóértéke, ami viszont már főleg a mesélő miatt annyi. A 12 kockás példa meg már ugyanerre péélda. És kicsit sem véletlen, hogy 12-vel dob.


Az, hogy milyen szereplők vannak egy kalandban, az tervezhető. Nagyjából az is, hogy a karakterek kikbe kötnek bele, bár itt időnként vannak meglepetések: néha nagyon nem akarnak rámozdulni arra, akire kéne és nagyon rá akarnak arra, akire nem. Én mindig meghagyom a lehetőséget, hogy azt csinálnak, amit akarnak, nincsenek "védett" NJK-k és a játékosok sem kapnak egynél több figyelmeztetést. Ha be akarják és be tudják hentelni, akkor övéké a pálya. De ne legyen meglepetés, ha nem jön össze. Tipikusan ezek az esetek azok, amikor "b*****meg, 12 kockával dob" a játékosok reakciója. Ha egy ilyen ellenfél lemegy (még ha köze sem volt eredetileg a kalandhoz), az biztos emlékezetes lesz, főleg ha a mesélő a tettük függvényében alakítja tovább a történetet. (Reaktív mesélés vagy mi a szösz.)

A tervezett grandiózus finálékkal, nagy csatákkal az a baj, hogy ha a játékosok nem a tervezett papírforma szerint játszanak (általában ez történik) és nem úgy pörög a kocka, ahogy kell. Ráadásul a játékos is érzi, hogy mennyire beállított a jelenet és úgy már sokkal kevésbé élvezhető. A nagy grandiózus jelenetből így lesz egy tessék-lássék lejátszott, valójában egész unalmas végjáték.

Bulldy

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 11:45

Bulldy:

Jogos, hogy van szerepe a kockáknak, de azért hosszútávon (pl. következő kör is lesz) nem elhanyagolható az, hogy 24-es az említett harcos alap támadóértéke, ami viszont már főleg a mesélő miatt annyi. A 12 kockás példa meg már ugyanerre péélda. És kicsit sem véletlen, hogy 12-vel dob.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 11:17

Én rosszul vagyok attól a beidegződéstől, hogy ami a karakternek rossz, az a játékosnak is rossz. Egyszer olyan szívesen átélnék egy jó jelenetet, amiben a karakterem megszívja ahelyett, hogy antikatartikus jelenetekben esik baja.


Nem szabad kihagyni egy nagyon fontos dolgot: a véletlen faktort, vagyis a kockadobást!

Ha a helyzet és a dobások úgy hozzák, hogy a karakter bukik, akkor el kell fogadni és a maradék néhány percet úgy játszani, hogy emlékezetes legyen. Emlékezetes eseményt előre tervezetten úgysem lehet csinálni, vagy legalábbis nem lesz annyira emlékezetes, mint amennyire a tervezője (általában a mesélő) szeretné.

Régen én is próbálkoztam előre tervezetten emlékezetes, nagy pillanatokat tenni a kalandjaimba. Ezek voltak talán a legfölöslegesebb dolgok a szerepjátékos pályafutásomban. Sokkal inkább működik az, hogy bízzuk a dolgot a kockára, mert a véletlenszerű kimenetelen mind a játékosok, mind a mesélő izgul.

Külön jó, ha a dobás nyílt, a mesélő nem bújik el egy paraván mögé. Mindenféle érzékletes leírásnál megdöbbentőbb, mikor az ellenséges harcos d20 dobása 3, az összesített támadóértéke mégis 27, vagy a ventrue "öltönyke" 12 kockával dob közelharcot. És ha a játékosok tisztában vannak azzal, hogy az életveszély mennyire konkrét, az ellenfél mennyivel jobb náluk, akkor az ügyes taktika és a szerencse/balszerencse általi győzelem is sokkal édesebb lesz.

Meg sokkal hamarabb esik le a tantusz, hogy adott esetben a pallos fájdalmasabbik végén állnak és inkább visszavonulnak...

Bulldy

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.29, 05:19

Én rosszul vagyok attól a beidegződéstől, hogy ami a karakternek rossz, az a játékosnak is rossz. Egyszer olyan szívesen átélnék egy jó jelenetet, amiben a karakterem megszívja ahelyett, hogy antikatartikus jelenetekben esik baja.

Egyébként lehet úgy mesélni, hogy nem esik semmi baja a JK-nak, szóval a karakterhalál mindig tudatos választás - a kérdés az, hogy mennyiben a játékosé és mennyiben a mesélőé. De ezt nem lehet a rendszerre kenni, mindig ezen a két emberen áll a dolog.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10822 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2010.01.28, 11:57

Hali!

Az eladónál EZ:

A magam részéről időnként úgy vagyok, hogy jobb egy karakterhalál, mint a rossz szerepjáték.
(...)
a, A karakter NEM tudta, hogy a helyzet számára halálos - játékosként én igen.


esetleg bejátszhat - és ilyenkor a játékost (praktikusan a következő karakterével) kell jutalmazni,
a karaktert meg "leikszelni".

Szerintem és többnyire.

Adios
KLM


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]