Ugrás tartalomhoz


Fotó

Síkjárók Kis Kocsmája - Offtopic


  • Válasz írásához lépj be
5619 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1234 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.26, 19:56

Mi a közös a "hipszter" sztorigémekben és az OSR-ben? Az alábbi beszélgetésből ez is kiderül!

https://youtu.be/iNovP3Mctjs



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.22, 21:15

Nemrég kérdeztem picit többet varázsló mágiahasználókról.


Crawford (Sine nomine) féle kész rendszere szerintem tök jó lesz:
https://drive.google.com/drive/folders/1BXajBbjxwy9Jc6KgFy7f3Rq59NfPCL_w

van szintenkénti varázslás a hagyományos módon

Varázslatokon kívül minden tradícióhoz tartozik néhány művészet. Picit hasonló a 4E daily/encounter erőihez, nem ingyen vannak, mint az 5E cantripek.


Nagyon valószínű, hogy erre a kiadványra vevő leszek, ha készen lesz.

Módosította galu22: 2020.05.22, 21:16


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1234 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.19, 10:17

Első Kockák és Sárkányok Találkozó, II. workshop kerekasztala: Hogyan meséljünk dungeon crawlt?

https://youtu.be/6baSvQkxASA



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.15, 12:14

Nem lehet MP4-eket beilleszteni a fórumba, úgyhogy csak a linket hagyom itt: https://thumbs.gfycat.com/DeliciousTerrificAfghanhound-mobile.mp4



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1234 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:29

Kockák és Sárkányok Találkozó, első videó:
https://youtu.be/GhS_CtVGsLw

 

K&S I. Workshop kerekasztal – A karakterek karakterfejlődése:

https://youtu.be/QhHJ1Sq47PE



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 993 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 11:37

A Dungeon World-ben ez úgy működik, hogy pár leíró (pl. erőteljes) mellett sebzés, HP, páncél, meg persze egy rövid hangulatkeltő leírás. De lényeg, ami ide kapcsolódik: ösztön és lépések (amit tesz általában a szörny). Például a földelementál:

Ösztön: megmutatni a föld erejét

Lépések:

Változtasd fegyverré a felszínt

Olvadj bele a kőbe

 

Ezek elég jó támpontot adnak, és hasonló az általatok írt megoldásokhoz.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 10:46

(Vagy legalábbis sokan így gondolják, mert tele a net csőkalandokkal, amelyek izgalmas harcokat ígérnek. Én inkább fordítva szeretem: szabad döntések, ha ezek alapján lesz harc, megoldjuk valahogy.)


Pont a napokban beszéltük Bulldyval (másik topic), hogy a DnD 4E szörnykönyvei nagyon jók ebből a szempontból.
Egyszerűbb lényeknél két fél mondat, "főnök" lényeknél mondjuk két sor van hozzátoldva a statblokkhoz, de nagyon jól használható, ha kicsit fűszerezni szeretnél egy bunyót.


Példa:
goblin orvlövész:
- ha nem talál, nem fedi fel a rejtekhelyét
- ha nem találják el egy támadással, az ellenfél körében visszavonul pár lépést

gnoll:
- falkataktika: minden gnoll után, akivel együtt harcol, bónusz sebzést okoz
- ha az ellenfél elveszítette fele HP-ját ("bloodied"), akkor nagyobb sebzést okoz (azt jelképezi, hogy vérszagot érez és már harap is)


Ezek nem kifejezetten nehezítik a lény mesélését, nem kell például varázslatokat kikeresni harc közben. A "főnök" lények képességei is ilyen bonyolultságúak, csak nem egy-kettő van nekik, hanem négy-öt (de ezek között mindig van, amit összesen egyszer tudnak használni).
Elolvasod, használható rögtönzött csatákhoz is. Sőt, nekem kifejezetten akkor jelent nagyobb segítséget, ha random encounterként jön ki a szörny (ha előre tudod, azért ki lehet találni valamit, bár ebben nem vagyok túl ügyes).


A HH csapat egyszer tarthatna egy "így írunk taktikai csatákat" szemináriumot :)

Módosította galu22: 2020.05.05, 10:49


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 07:10

Szerintem a viselkedés, mondjuk kicsit általánosabban megfogalmazva megér három sort.

A Troika szerepjátékban van ilyen, szerintem hasznos:
Dragon mien 1d6: sleeping/playful/hungry/quizzical/aggressive/paranoid

Into the odd-ban pedig:
9: d8 Pale Bald Oldies - Exiled Old Men
3hp, Pistol (d6)
- Tell you how this bit of land used to be a thriving slave-pit overseen by star-men.
- Point a gun at you if you try to leave in the middle of a story.
- Go off on a tangent.
http://www.bastionland.com/2015/07/3hp-sword-d6.html



A képesség, amit egy, max két sorban oda szoktam írni azért kell nekem, mert képtelen vagyok taktikailag izgalmas csatákat rögtönözni. Mindig csodálkozom, hogy a Hősök hajnalás csapat hogy tud olyanokat kitalálni.


Nem rossz segédlet, az biztos. Az ilyesmit főleg a szövegbe írom amúgy, ha egyáltalán leírom. Így tényleg jobban látszik, s ha a játék alapértelmezetten tartalmazza, akkor pláne van értelme.

Az izgalmas, taktikus harc kérdése érdekes dolog, ezen a téren nagy hiányosságaim vannak. Ha használunk figurákat, akkor talán kevésbé, de egyébként arra figyelek, hogy gyors legyen s ha csak nem egyértelmű, véletlenszerűen dobom ki, épp kit támad meg egy szörny. Még 5e-ben is így csinálom, noha az már jóval inkább igényelné a látványos harcokat. (Vagy legalábbis sokan így gondolják, mert tele a net csőkalandokkal, amelyek izgalmas harcokat ígérnek. Én inkább fordítva szeretem: szabad döntések, ha ezek alapján lesz harc, megoldjuk valahogy.)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 21:09

Érdekes dolgokat mutattatok! Galu22, nálad nem foglal sok helyet az ilyen típusú statblokk? A találkozásdobás kapcsán érdekesek, hogy előre meg van határozva, mit fog tenni a szörny. :) Bár bevallom, az ilyet jobb szeretem rögtönözni a helyzet függvényében.  

 

Szerintem a viselkedés, mondjuk kicsit általánosabban megfogalmazva megér három sort.

 

A Troika szerepjátékban van ilyen, szerintem hasznos:

Dragon mien 1d6: sleeping/playful/hungry/quizzical/aggressive/paranoid

 

Into the odd-ban pedig:

9: d8 Pale Bald Oldies - Exiled Old Men
3hp, Pistol (d6)
- Tell you how this bit of land used to be a thriving slave-pit overseen by star-men.
- Point a gun at you if you try to leave in the middle of a story.
- Go off on a tangent.
 
 
 
A képesség, amit egy, max két sorban oda szoktam írni azért kell nekem, mert képtelen vagyok taktikailag izgalmas csatákat rögtönözni. Mindig csodálkozom, hogy a Hősök hajnalás csapat hogy tud olyanokat kitalálni.


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 19:41

Érdekes dolgokat mutattatok! Galu22, nálad nem foglal sok helyet az ilyen típusú statblokk? A találkozásdobás kapcsán érdekesek, hogy előre meg van határozva, mit fog tenni a szörny. :) Bár bevallom, az ilyet jobb szeretem rögtönözni a helyzet függvényében.  

Az egyszerűség valóban nagyon fontos. Személy szerint a nem OSR rendszereknél is igyekszem erre törekedni, mint pl. az 5e esetén is (jó, itt azért nehéz!). Így néz ki egy kisebb 5e statblokk az NJK-listámban (vannak persze sokkal hosszadalmasabbak is):

 

Barbár: HD 2d8+2; VF 12 (irhapáncél); +3 lándzsa (1d6+1 vagy kk. 1d8+1 sz.); +1/+0/+1/-1/+0/-1; SPEC. Falka Taktika (Előnnyel támad, ha ellenfele mellett van egy társa.); KÉ 1/8.

HP: 6 | 15 | 17 | 6 | 13 | 5 | 15 | 12 | 7 | 9 | 8 | 12

 

A KéK kapcsán is sokat gondolkodom, hogy lenne az igazi a statok közlése (erről korábban elGaborral és Ynasszal is több levelet váltottam). A Húszoldalúban megjelent változat még nem az igazi, noha már az is sokkal rövidebb, mint a réges-régi.  Jelenleg így néz ki egy statblokk a Tövisodú Titkaiban (a változás jogát fenntartom! :D ):

 

Tavi tündér (7): HD 3+2*; VO 7; +5 berántás; S 120'; E3; ML 7; K; SP harci manőverrel berántja áldozatát a vízbe; személy bűvölése naponta egyszer.

HP 19 | 19 | 16 | 13 | 18 | 11 | 11

 

Egy top NJK (6. szintű főpap!) pl. így néz ki:

 

Tízéger Csente: Pap 6* (E+1/B+2/Ü+1/K+1); VO 1 (lemezvért, pajzs); +6 buzogány(+2-es)  1d6+3; S 60'; P6; ML 9; T; VT (I:4/II:3/III:1) Félelem eltávolítása, Gonosz érzékelése, Gyógyítás, Mágia érzékelése, Csendvarázs, Személy megfékezése, Jellem érzékelése, Átoktörés.

HP 24

 

Azt hiszem, ez se túl hosszú. :) Igyekeztem a lehető legtöbb rövidítést bevezetni.

Magyarázatok a kevésbé egyértelmű jelölésekhez: "S" sebesség; P6 = 6. szintű Papként ment (azaz mentődobás);  ML = morál; T = törvényes (jellem); VT = varázslatok; vagy SP = speciális.

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 11:23

A szörnyek statblokkja kapcsán ki mit tart ideálisnak? A modulokban szerintetek mi a legkézreesőbb megoldás?

 

Név

HD, VO, támadástípus (sebzés), morál, különlegesség (= hogyan dobja fel a csatákat)

Bónusz pontért adhatna tanácsot arra, hogy a lény hogyan reagál a morál próba _után_.

Varázshasználónak memorizált varázslatok legyenek ott.

 

 

Példa:

 

Dögevő Hárpia (heroes of M&M 3-féle)

2 HD, 14 VO, karmok (1d6), morál 6

Repülő lény (ha nem találják el, reakcióként - azaz a JK körében - visszavonul 5-10 métert)

Megmérgezi a kutakat (civilizált helyeken lelövöldözik)

 

Találkozásdobás: 

- követi a csapatot és a lemaradókat/leggyengébbet támadja

0 messziről figyel, fogadásokat kötnek, hogy ki bírja legtovább víz nélkül

+ megpróbál erősítést hozni


Módosította galu22: 2020.05.04, 11:24


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1234 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 11:01

OSR-ben vagy OSR-szerű rendszerekben ez viszonylag egyszerűen megoldható, azonban a náluk szabálynehezebb D&D kiadásokban muszáj picit részletesebben, különben nem segít eléggé.

Én a nyilvánosságnak szánt moduljaimban egy adott lény statblokkját két helyen is fel szoktam tűntetni: először az adott helyszínnél, ahol felbukkanhat (ha nem helyszínhez kötött lényekről van szó, akkor néha külön alfejezetet is szentelek nekik), majd végül a kaland végi mellékletben egy külön táblázatban összeszedve minden lény statjaival együtt.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 10:18

Új sorban, vagy még inkább új paragrafusban (mert Labyrinth Lord zárójelbe tett in-line stat blokkjától herótot kapok) közölt, rövid, egyértelmű rövidítéseket tartalmazó, de minden lényegesre kitérő legyen. Ha valamit triviális kiszámolni (pl. a szörnyek támadásbónusza mindig egyenlő a HD-val, vagy az univerzális Saving Trhow értéke mindig 16 mínusz HD), akkor azt nem muszáj feltüntetni. Ha a szörny legyőzése XP-t ér, akkor az legyen ott (hacsak nem tartozik az előző esethez, pl. 100 XP per HD+csillagok).

Nekem az ideális sorrend a tapasztalat alapján a HD, AC, támadások hármas, mert ezek kellenek a legtöbbször (bár ha a meglepetés esélye nagyobb a szokásosnál, akkor azt a füzetben a legelső sorba külön szoktam felírni, nehogy elfelejtsem - vagy a terem leírásába). A saját jegyzeteimben valahogy így néznek ki:

Ghouls (5): HD 2 | AC 6 | claw/claw/bite (1d4/1d4/1d6+paralysis) | ML 10 | MV 12 | undead immunities | hit causes paralysis for 2d6 turns (save)
HP 6 8 10 16 14

Ermina: HD 4 | AC 6 | snake hair (1d6+poison) | ML 8 | MV 9 | sight petrifies (save) | fighting without looking is at −4 to-hit and −2 AC | poison (save or die in 6 turns)
HP 22



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 09:56

A szörnyek statblokkja kapcsán ki mit tart ideálisnak? A modulokban szerintetek mi a legkézreesőbb megoldás?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6406 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 23:01

Mikor Marvin mesélt, akkor a légitámogatás -amennyiben éppen eltalálták a célt- vált be ellenük.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4433 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 20:16

A rendszer problémái nem a hidrákkal vannak, hiszen azokat a koncentrált tűz elintézi, hanem az 1-2 HD-s, de csoportosan érkező ellenfelekkel, mert azokat még full autóval, meglepetésből sem szedi le az osztag. Ezt követően pedig visszalőnek...



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2581 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 14:24

M16 az d8, ha az egész szakasz nekiáll lőni full auto üzemmódban (átlag kb. 3d8 fejenként), akkor szegény hidrának 1 köre van nagyjából. Ekkora állat dzsungelban meg nem hiszem, hogy meg tud lepni bárkit... Ugyanez fordítva is, ha úgy 6 VC vagy disznófejű lepi meg a csapatot automata fegyverekkel, valszeg azzal a lendülettel rommá is lőnek mindenkit. Némi puhányságként átvettem a KéK sisak-szabályát, de ne feledjük, a hivatalosban ilyen nincs, és még így is igen veszélyes. 

 

Mindazonáltal ha mesélnél, mindenképpen szólj pls, előre is hála. 

 

 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 12:42

Érdekes módon hasonlóan járt legutóbbi KaTán az Into the jungle parti, pedig valószínűleg se kislányok, se kezdők nem voltak a tagjai közt (jelenlévő kislányoktól és kezdőktől elnézést, objektívan értem). Deklaráltan lövöldözős-háborús játékban össz. 1-2 lövés történt 4 órás szessün alatt

 

 

Az Into the Junglellel már én is szemezek egy ideje, nekem sokkal jobban bejön, mint a Cthulhus verziók. (Delta Green tcho-tcho törzzsel Laoszban, vagy Savage Worlds Tour of Darkness)

 

Egy dolgon gondolkodtam, hogy tök jó az M16 gépkarabély, de 1d6 sebzéssel hogyan lehet kinyírni egy 8 HD-s mocsári hidrát? Folyamatos visszavonulással és előkészített tereppel (pl. claymore) talán, de a dzsungelben inkább a hidra fogja meglepni a csapatot, nem fordítva.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2581 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 09:53

Érdekes módon hasonlóan járt legutóbbi KaTán az Into the jungle parti, pedig valószínűleg se kislányok, se kezdők nem voltak a tagjai közt (jelenlévő kislányoktól és kezdőktől elnézést, objektívan értem). Deklaráltan lövöldözős-háborús játékban össz. 1-2 lövés történt 4 órás szessün alatt, betudhatóan annak, hogy nem jött ki az obligát (bár itt korántsem, inkább életbevágó) "szembejön 10 ork vietkong"-encounter, a többinél pedig idegen dimenzióbeli démontól a disznóemberekig egyértelmű volt, hogy a konfrontáció elég kockázatos, v. a tárgyalás célravezetőbb. Össz. veszteség 1 intelligens (?), AK-t lengető majom volt, sőt a népesség gyarapodott is a disznóembereknek és bekómált helyi nőknek hála. Ahhoz képest, hogy mennyit számolgattuk a felszerelést, nekem kicsit hiányzott, a játékosok bevallásuk szerint kibékültek vele. 


Módosította Marvin: 2020.05.03, 09:54


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 08:49

Erről nekem az Undertale ugrik be, meg asszem a Planescape:Tormentet is végig lehet vinni ilyen hozzáállással :D Még talán a Star Trekből jöhet ez a mentalitás - vagy csak ilyenek alapból :) Mondjuk írtad hogy OSR rendszerben játszotok, egy kellően halálos harcrendszer pedig szintén eltolhatja a fókuszt a diplomácia felé.



Tegnap beszélgettünk erről játék után, főleg azért, mert aki harcossal játszik az unatkozhat így szerintem.
Azt mondták, hogy ha valakivel nem lehet tárgyalni, akkor azzal harcolnak szívesen, de ha valami tud beszélni, akkor meghallgatják a verzióját. Ehhez hozzátartozik:
- beyond the wall-ban elég sok beszélő állat van
- direkt vadászok a kicsit tündérmesésebb kalandokra
- osr rendszerekben nagyon ritka, hogy valami rögtön támad, mindig van reakciódobás
- utóbbihoz kapcsolódva a két főkolompos jellemzői. Hétszilvafás nemes (harcos) 13,10,14,10,8,17, a falu közkedvelt bolondja (zsivány) 15,12,9,8,11,18. Szóval a csapat elég jó eséllyel indul a reakciódobásokon. Annyira nem nőnek a többiek nyakára, mert az intelligencia/bölcsesség alapú próbákat nem tudják teljesíteni normálisan, az a többi játékos reszortja.


Korábbi kalandokban volt ilyen:
- random encounter goblin. Kirakott egy medvecsapdát, amiből nem szedte ki a fogságba esett állatot, és várta, hogy odacsaljon valakit. Ezt a goblint nem koncolták föl (amire számítottam), hanem lecseszték, hogy milyen állatkínzás már ez, és elcserélték a sebesült állatot egy sípra, amivel a goblin tud magához csalogatni vadakat.
- ez a sípos goblin most visszatért, ő volt a klánfőnök egyik embere, aki az http://goblinpunch.blogspot.com/2015/11/another-d6-shitty-goblin-traps.html "simabőrűk istene a plafonban" csapdát üzemeltette
- főellenségnek szánt Worg és négy farkasa. Miután nagy arccal bejelentette a worg, hogy az elhagyott erőd az ő területe, ezt megemésztették ("végülis tényleg nincs itt semmi, hívatlanul jöttünk"), elnézést kértek. A Worg segítséget kért tőlük, hogy azokat a szobákat ahova nem tudnak bejutni a farkasok (kilincs, nincs hüvelyujjuk) nézzék már át, mert van itt valahol egy rabló. A főellenségnek az lett a vége, hogy az erdő egy részében barátságos farkasok tartják távol az óriáspókokat.


Módosította galu22: 2020.05.03, 08:49



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]