Ugrás tartalomhoz


Fotó

Síkjárók Kis Kocsmája - Offtopic


  • Válasz írásához lépj be
5644 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.18, 14:43

Élő adás itt lesz:
https://www.twitch.tv/dnd

 

A program meg itt látható:
https://dnd.wizards.com/dndlive2020_schedule



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.18, 12:49

Azért tán itt a fórumon sem árt megemlíteni, youtube-on a hívatalos DnD csatornán 3 napig élőbe közvetítenek bejelentéseket és játékot ismert színészekkel

Facebookon valaki össze is írta a programot magyarul, bemásolom ide :

" - CSÜTÖRTÖK (Június 18):
19:00: D&D Gameplay-reveal (ha minden igaz jön új trailer a Baldur's Gate 3-hoz, illetve tippem szerint valami lesz a Dark Alliancehez is)

21:00: D&D modul és egyéb termék leleplezés Host: Mica Burton, és Anna Prosser (avagy hivatalosan is bejelentésre kerül a Rime of the Frostmaiden, és az idei év hátralevő részében érkező többi termék)

23:00: D&D Live game
DM: Deborah Ann Woll
Játékosok: Amy Acker, Jay Ellis, Janina Gavankar, Matthew Lillard, és Sam Richardson

01:00: Aftershow/Reality RP

- PÉNTEK (Június 19):
18:30: Pre-Show

19:00: D&D Red Nose Day Game
DM: Chris Perkins
Játékosok: Felicia Day, Brett Gelman, Maitreyi Ramakrishnan, és Martin Starr

21:00: D&D Termék bemutató/Panelek

23:00: D&D komikusokkal
Játékosok: Thomas Middleditch, Sue Perkins, Brian Posehn, és Kevin Sussman

01:00 PM: Aftershow/Reality RP

- SZOMBAT (Június 20):
18:30: Pre-Show

19:00: Lost Odyssey Heroes Game
DM: Chris Perkins
Játékosok: Karen Gillan (Galaxis Őrzői: Nebula, Doctor Who), David Harbour (Stranger Things: Hopper Sheriff, Hellboy), Pom Klementieff (Galaxis Őrzői: Mantis), és Brandon Routh (Arroverse: Atom, Superman visszatér)

21:00: D&D a Trónok Harca színészeivel
DM: Kate Welch
Játékosok: Kristian Nairn (Hodor), Daniel Portman (Podrick Payne), Iwan Rheon (Ramsay Snow/Bolton), Natalia Tena (Osha), és Gemma Whelan (Yara Greyjoy)

23:00: D&D WWE Pankrátorokkal
DM: Jeremy Crawford
Játékosok: Alexa Bliss, Tyler Breeze, Dio Maddin, Ember Moon, és Xavier Woods

01:00: Reality RP Finale és Búcsú "

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.09, 16:19

Első Kockák és Sárkányok Találkozó, III. workshop kerekasztala: Mennyire gyakori a mágia a világban?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.08, 08:40

Megjelent a Húszoldalú III. évfolyamának II. száma

 

A Húszoldalú születésnapi duplaszáma a(z) (A)D&D három különböző kiadásához is kínál anyagokat a rendszerfüggetlenek mellett. A Vásárlás & Piac tematika kapcsán számos „vásárfiával” szolgálhatunk: egy különös alakkal, szokatlan kereskedőkkel, mágiabazárokkal és varázsital-kifőzdékkel. Itt-ott aprócska „hirdetéseket” is találhat a szemfüles olvasó. A 20+20 odalas fanzinban két igen remek kaland kapott helyet, de befértek melléjük a megszokott rovataink is. A piac már csak egy ilyen hely: igen sokszínű.

http://lfg.hu/96414/hirek/megjelent-a-huszoldalu-iii-evfolyamanak-ii-szama/

 

Huszoldalu-s3e2-cimlap.jpg



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.02, 15:15

Nemrég kérdeztem picit többet varázsló mágiahasználókról.


Crawford (Sine nomine) féle kész rendszere szerintem tök jó lesz:
https://drive.google.com/drive/folders/1BXajBbjxwy9Jc6KgFy7f3Rq59NfPCL_w

van szintenkénti varázslás a hagyományos módon

Varázslatokon kívül minden tradícióhoz tartozik néhány művészet. Picit hasonló a 4E daily/encounter erőihez, nem ingyen vannak, mint az 5E cantripek.


Nagyon valószínű, hogy erre a kiadványra vevő leszek, ha készen lesz.

 

 

 
végül átnéztem, és úgy tűnik, hogy sosem fogok eljutni az 5E-hez, valami mindig beelőzi :)
 
 
Ami tetszik:
 
1: Jack Vance, Gene Wolfe hangulat. Nem nagyon van olyasmi, ami nem fér bele.
 
2: Furák a varázslók. 
- a megszokottnál kevesebb a varázslat (10. szinten hat varázslat/nap)
- a megszokottnál jóval erősebbek a varázslatok (már az első szintűek között is vannak halálosak, pl. 1d8 sebzés/szint)
- hasznos, de gyenge varázslatok össze vannak vonva (pl. nekromantánál a "detect magic" más néven ugyan, de mérgeket és életjeleket is érzékel, és sötétben látást is ad egyszerre)
- a varázsló egyáltalán nem tud varázsolni abban a körben, amikor megsebezték
- a varázslatlistából ki van szedve az összes, számszerű bónuszt adó buff varázslat (szuper!), és minden, amivel a varázsló rálépne a kalandor/harcos tyúkszemére (zárnyitás, olcsó sebzés,stb.) nagyon menő.
- vannak apróbb trükkök is, amik a varázslatok mellett használhatók. Már ha apróbb hatás a szint*1 körig tartó bénítás. Pew-pew 1d6 sebzés mondjuk nincs.
 
3: elolvasva elsőre fura, de nagyon jó a "shock damage" szabály. Miről van szó:
- ha a támadás sikertelen, akkor is történik egy minimális sebzés (attól, hogy a vért felfogja, a buzogány még okoz zúzódást)
- az benne a szép, hogy ha a karakter harcos, akkor annyira azért nem minimális. Ha erre koncentrál, közepes szinten azért össze lehet hozni 5-6 pontnyi sokk sebzést
- tekintetbe véve az előzőeket (a varázsló nem tud varázsolni, ha megsebesül) a varázslók jóval inkább rá vannak utalva a csapatra
- nagyon jól jelképezi azt, hogy ha két ember igazából összeverekedik, akkor nem nagyon lehet megúszni legalább karcolások nélkül. (hiába ütnek mellé, valamennyi HP-t így is faragnak) Vagy, hogy nem éri meg hagyni, hogy hat kikötői bicskás körbevegyen.
Az egészben az a szép, hogy újabb támadás vagy sebzésdobás nincs, a sokk érvényesítése és a sebzése is fix szám, egyáltalán nem lassítja a játékot. (Talált? igen, sebzés vs. nem, sokk sebzés)

Módosította galu22: 2020.06.02, 15:16


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.26, 19:56

Mi a közös a "hipszter" sztorigémekben és az OSR-ben? Az alábbi beszélgetésből ez is kiderül!

https://youtu.be/iNovP3Mctjs



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.22, 21:15

Nemrég kérdeztem picit többet varázsló mágiahasználókról.


Crawford (Sine nomine) féle kész rendszere szerintem tök jó lesz:
https://drive.google.com/drive/folders/1BXajBbjxwy9Jc6KgFy7f3Rq59NfPCL_w

van szintenkénti varázslás a hagyományos módon

Varázslatokon kívül minden tradícióhoz tartozik néhány művészet. Picit hasonló a 4E daily/encounter erőihez, nem ingyen vannak, mint az 5E cantripek.


Nagyon valószínű, hogy erre a kiadványra vevő leszek, ha készen lesz.

Módosította galu22: 2020.05.22, 21:16


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.19, 10:17

Első Kockák és Sárkányok Találkozó, II. workshop kerekasztala: Hogyan meséljünk dungeon crawlt?

https://youtu.be/6baSvQkxASA



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1653 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.15, 12:14

Nem lehet MP4-eket beilleszteni a fórumba, úgyhogy csak a linket hagyom itt: https://thumbs.gfycat.com/DeliciousTerrificAfghanhound-mobile.mp4



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:29

Kockák és Sárkányok Találkozó, első videó:
https://youtu.be/GhS_CtVGsLw

 

K&S I. Workshop kerekasztal – A karakterek karakterfejlődése:

https://youtu.be/QhHJ1Sq47PE



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 11:37

A Dungeon World-ben ez úgy működik, hogy pár leíró (pl. erőteljes) mellett sebzés, HP, páncél, meg persze egy rövid hangulatkeltő leírás. De lényeg, ami ide kapcsolódik: ösztön és lépések (amit tesz általában a szörny). Például a földelementál:

Ösztön: megmutatni a föld erejét

Lépések:

Változtasd fegyverré a felszínt

Olvadj bele a kőbe

 

Ezek elég jó támpontot adnak, és hasonló az általatok írt megoldásokhoz.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 10:46

(Vagy legalábbis sokan így gondolják, mert tele a net csőkalandokkal, amelyek izgalmas harcokat ígérnek. Én inkább fordítva szeretem: szabad döntések, ha ezek alapján lesz harc, megoldjuk valahogy.)


Pont a napokban beszéltük Bulldyval (másik topic), hogy a DnD 4E szörnykönyvei nagyon jók ebből a szempontból.
Egyszerűbb lényeknél két fél mondat, "főnök" lényeknél mondjuk két sor van hozzátoldva a statblokkhoz, de nagyon jól használható, ha kicsit fűszerezni szeretnél egy bunyót.


Példa:
goblin orvlövész:
- ha nem talál, nem fedi fel a rejtekhelyét
- ha nem találják el egy támadással, az ellenfél körében visszavonul pár lépést

gnoll:
- falkataktika: minden gnoll után, akivel együtt harcol, bónusz sebzést okoz
- ha az ellenfél elveszítette fele HP-ját ("bloodied"), akkor nagyobb sebzést okoz (azt jelképezi, hogy vérszagot érez és már harap is)


Ezek nem kifejezetten nehezítik a lény mesélését, nem kell például varázslatokat kikeresni harc közben. A "főnök" lények képességei is ilyen bonyolultságúak, csak nem egy-kettő van nekik, hanem négy-öt (de ezek között mindig van, amit összesen egyszer tudnak használni).
Elolvasod, használható rögtönzött csatákhoz is. Sőt, nekem kifejezetten akkor jelent nagyobb segítséget, ha random encounterként jön ki a szörny (ha előre tudod, azért ki lehet találni valamit, bár ebben nem vagyok túl ügyes).


A HH csapat egyszer tarthatna egy "így írunk taktikai csatákat" szemináriumot :)

Módosította galu22: 2020.05.05, 10:49


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 07:10

Szerintem a viselkedés, mondjuk kicsit általánosabban megfogalmazva megér három sort.

A Troika szerepjátékban van ilyen, szerintem hasznos:
Dragon mien 1d6: sleeping/playful/hungry/quizzical/aggressive/paranoid

Into the odd-ban pedig:
9: d8 Pale Bald Oldies - Exiled Old Men
3hp, Pistol (d6)
- Tell you how this bit of land used to be a thriving slave-pit overseen by star-men.
- Point a gun at you if you try to leave in the middle of a story.
- Go off on a tangent.
http://www.bastionland.com/2015/07/3hp-sword-d6.html



A képesség, amit egy, max két sorban oda szoktam írni azért kell nekem, mert képtelen vagyok taktikailag izgalmas csatákat rögtönözni. Mindig csodálkozom, hogy a Hősök hajnalás csapat hogy tud olyanokat kitalálni.


Nem rossz segédlet, az biztos. Az ilyesmit főleg a szövegbe írom amúgy, ha egyáltalán leírom. Így tényleg jobban látszik, s ha a játék alapértelmezetten tartalmazza, akkor pláne van értelme.

Az izgalmas, taktikus harc kérdése érdekes dolog, ezen a téren nagy hiányosságaim vannak. Ha használunk figurákat, akkor talán kevésbé, de egyébként arra figyelek, hogy gyors legyen s ha csak nem egyértelmű, véletlenszerűen dobom ki, épp kit támad meg egy szörny. Még 5e-ben is így csinálom, noha az már jóval inkább igényelné a látványos harcokat. (Vagy legalábbis sokan így gondolják, mert tele a net csőkalandokkal, amelyek izgalmas harcokat ígérnek. Én inkább fordítva szeretem: szabad döntések, ha ezek alapján lesz harc, megoldjuk valahogy.)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 21:09

Érdekes dolgokat mutattatok! Galu22, nálad nem foglal sok helyet az ilyen típusú statblokk? A találkozásdobás kapcsán érdekesek, hogy előre meg van határozva, mit fog tenni a szörny. :) Bár bevallom, az ilyet jobb szeretem rögtönözni a helyzet függvényében.  

 

Szerintem a viselkedés, mondjuk kicsit általánosabban megfogalmazva megér három sort.

 

A Troika szerepjátékban van ilyen, szerintem hasznos:

Dragon mien 1d6: sleeping/playful/hungry/quizzical/aggressive/paranoid

 

Into the odd-ban pedig:

9: d8 Pale Bald Oldies - Exiled Old Men
3hp, Pistol (d6)
- Tell you how this bit of land used to be a thriving slave-pit overseen by star-men.
- Point a gun at you if you try to leave in the middle of a story.
- Go off on a tangent.
 
 
 
A képesség, amit egy, max két sorban oda szoktam írni azért kell nekem, mert képtelen vagyok taktikailag izgalmas csatákat rögtönözni. Mindig csodálkozom, hogy a Hősök hajnalás csapat hogy tud olyanokat kitalálni.


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 19:41

Érdekes dolgokat mutattatok! Galu22, nálad nem foglal sok helyet az ilyen típusú statblokk? A találkozásdobás kapcsán érdekesek, hogy előre meg van határozva, mit fog tenni a szörny. :) Bár bevallom, az ilyet jobb szeretem rögtönözni a helyzet függvényében.  

Az egyszerűség valóban nagyon fontos. Személy szerint a nem OSR rendszereknél is igyekszem erre törekedni, mint pl. az 5e esetén is (jó, itt azért nehéz!). Így néz ki egy kisebb 5e statblokk az NJK-listámban (vannak persze sokkal hosszadalmasabbak is):

 

Barbár: HD 2d8+2; VF 12 (irhapáncél); +3 lándzsa (1d6+1 vagy kk. 1d8+1 sz.); +1/+0/+1/-1/+0/-1; SPEC. Falka Taktika (Előnnyel támad, ha ellenfele mellett van egy társa.); KÉ 1/8.

HP: 6 | 15 | 17 | 6 | 13 | 5 | 15 | 12 | 7 | 9 | 8 | 12

 

A KéK kapcsán is sokat gondolkodom, hogy lenne az igazi a statok közlése (erről korábban elGaborral és Ynasszal is több levelet váltottam). A Húszoldalúban megjelent változat még nem az igazi, noha már az is sokkal rövidebb, mint a réges-régi.  Jelenleg így néz ki egy statblokk a Tövisodú Titkaiban (a változás jogát fenntartom! :D ):

 

Tavi tündér (7): HD 3+2*; VO 7; +5 berántás; S 120'; E3; ML 7; K; SP harci manőverrel berántja áldozatát a vízbe; személy bűvölése naponta egyszer.

HP 19 | 19 | 16 | 13 | 18 | 11 | 11

 

Egy top NJK (6. szintű főpap!) pl. így néz ki:

 

Tízéger Csente: Pap 6* (E+1/B+2/Ü+1/K+1); VO 1 (lemezvért, pajzs); +6 buzogány(+2-es)  1d6+3; S 60'; P6; ML 9; T; VT (I:4/II:3/III:1) Félelem eltávolítása, Gonosz érzékelése, Gyógyítás, Mágia érzékelése, Csendvarázs, Személy megfékezése, Jellem érzékelése, Átoktörés.

HP 24

 

Azt hiszem, ez se túl hosszú. :) Igyekeztem a lehető legtöbb rövidítést bevezetni.

Magyarázatok a kevésbé egyértelmű jelölésekhez: "S" sebesség; P6 = 6. szintű Papként ment (azaz mentődobás);  ML = morál; T = törvényes (jellem); VT = varázslatok; vagy SP = speciális.

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 11:23

A szörnyek statblokkja kapcsán ki mit tart ideálisnak? A modulokban szerintetek mi a legkézreesőbb megoldás?

 

Név

HD, VO, támadástípus (sebzés), morál, különlegesség (= hogyan dobja fel a csatákat)

Bónusz pontért adhatna tanácsot arra, hogy a lény hogyan reagál a morál próba _után_.

Varázshasználónak memorizált varázslatok legyenek ott.

 

 

Példa:

 

Dögevő Hárpia (heroes of M&M 3-féle)

2 HD, 14 VO, karmok (1d6), morál 6

Repülő lény (ha nem találják el, reakcióként - azaz a JK körében - visszavonul 5-10 métert)

Megmérgezi a kutakat (civilizált helyeken lelövöldözik)

 

Találkozásdobás: 

- követi a csapatot és a lemaradókat/leggyengébbet támadja

0 messziről figyel, fogadásokat kötnek, hogy ki bírja legtovább víz nélkül

+ megpróbál erősítést hozni


Módosította galu22: 2020.05.04, 11:24


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 11:01

OSR-ben vagy OSR-szerű rendszerekben ez viszonylag egyszerűen megoldható, azonban a náluk szabálynehezebb D&D kiadásokban muszáj picit részletesebben, különben nem segít eléggé.

Én a nyilvánosságnak szánt moduljaimban egy adott lény statblokkját két helyen is fel szoktam tűntetni: először az adott helyszínnél, ahol felbukkanhat (ha nem helyszínhez kötött lényekről van szó, akkor néha külön alfejezetet is szentelek nekik), majd végül a kaland végi mellékletben egy külön táblázatban összeszedve minden lény statjaival együtt.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1095 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 10:18

Új sorban, vagy még inkább új paragrafusban (mert Labyrinth Lord zárójelbe tett in-line stat blokkjától herótot kapok) közölt, rövid, egyértelmű rövidítéseket tartalmazó, de minden lényegesre kitérő legyen. Ha valamit triviális kiszámolni (pl. a szörnyek támadásbónusza mindig egyenlő a HD-val, vagy az univerzális Saving Trhow értéke mindig 16 mínusz HD), akkor azt nem muszáj feltüntetni. Ha a szörny legyőzése XP-t ér, akkor az legyen ott (hacsak nem tartozik az előző esethez, pl. 100 XP per HD+csillagok).

Nekem az ideális sorrend a tapasztalat alapján a HD, AC, támadások hármas, mert ezek kellenek a legtöbbször (bár ha a meglepetés esélye nagyobb a szokásosnál, akkor azt a füzetben a legelső sorba külön szoktam felírni, nehogy elfelejtsem - vagy a terem leírásába). A saját jegyzeteimben valahogy így néznek ki:

Ghouls (5): HD 2 | AC 6 | claw/claw/bite (1d4/1d4/1d6+paralysis) | ML 10 | MV 12 | undead immunities | hit causes paralysis for 2d6 turns (save)
HP 6 8 10 16 14

Ermina: HD 4 | AC 6 | snake hair (1d6+poison) | ML 8 | MV 9 | sight petrifies (save) | fighting without looking is at −4 to-hit and −2 AC | poison (save or die in 6 turns)
HP 22



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1397 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.04, 09:56

A szörnyek statblokkja kapcsán ki mit tart ideálisnak? A modulokban szerintetek mi a legkézreesőbb megoldás?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 23:01

Mikor Marvin mesélt, akkor a légitámogatás -amennyiben éppen eltalálták a célt- vált be ellenük.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]