Ugrás tartalomhoz


Fotó

Ynev elfeledett játszható fajai


  • Válasz írásához lépj be
2457 hozzászólás érkezett eddig

AnatAkhan

AnatAkhan

    Yllinori mortel

  • Fórumita
  • 1611 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 20:11

Köszönöm szépen az iránymutatásokat. Előkapom az említett szakirodalmakat, s merítek belőlük. Sok leírást kaptam, amit fel tudok majd használni remélhetőleg.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10046 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 19:41

Ezen segít, ha a játékosok tényleg annyira hatalmas szervezetnek a tagjai, akik el tudják látni őket megfelelő védelemmel ,kb. Doran / Inkvizíció / Papi Szék magasságban kell keresgélni. Ez viszont az egész sztori alap kihívását heréli ki, valamint szintén problémás ha a kiadott szabályokat próbálod követni.

 

 

 

Kivéve, ha ők valamelyik aquir szolgái, akiket felhasznál a többiekkel szemben nyomakodásban.



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 17:23

@Dronner: nincs kifejezetten gondolatom, ilyen mélységekben nem vájtam bele magam. A tudatlanságom ára.

 

@KLM: köszi kimerítő válaszod, a lényeg, hogy elég sokrétű. Megismerkedem a Bestiárium vonatkozó fejezeteivel.

 

Az egész pikantériája az, hogy magas szinten mesélnék majd egy kalandsorozatot, s arra gondoltam, hogy egy aquir élőhelyet vennék hozzá alapul. De, amennyire kiveszem a szavakat, gyakorlatilag úgy alakítom a sajátomat, ahogy kívánom, pár alap pontot kell figyelembe vennem.

Elég merész vállalkozás lenne ez, vagy inkább ne akarjak aquir-okkal teli kalandot?

 

Hello!

Kérdés, hogy pontosan milyennek is akarod ábrázolni az aquirokat, illetve saját fajukon belül is milyen erőszinthez tartoznak?
A tradicionális megjelenítésük elég lehetetlenné teszi a használatukat, gyakorlatilag 1s-es varázslattal le tudnak győzni akárkit (ha használod a Summarium-os listát, kell egy kis kreativitás a hogyanhoz, de kb. korcs nyelven is el lehet velük dönteni egy csatát).

Ebben az esetben nagyon speciálisan erre a veszélyre illetve megkerülésére kell épülnie az egész kalandnak, ami azért problémás lehet.
Ezen segít, ha a játékosok tényleg annyira hatalmas szervezetnek a tagjai, akik el tudják látni őket megfelelő védelemmel ,kb. Doran / Inkvizíció / Papi Szék magasságban kell keresgélni. Ez viszont az egész sztori alap kihívását heréli ki, valamint szintén problémás ha a kiadott szabályokat próbálod követni.

Ezzel szemben ha a konkrét aquir csak "díszlet", pl. a barlangjában kell megküzdeni a szolgáival, megszerezni a kincset/infót/stb. , de közben nagyon figyelni rá hogy konkrétan személyesen vele ne fussanak össze - abból már lehet értelmesebb kihívást csinálni.

A tényleges kérdésedhez hozzászólva:
Tapasztalatom szerint a M* írók aquirok leírásánál igyekeztek minél inkább idegen, embertelen megjelenést és viselkedést visszaadni. Ez főleg a társadalmukban rovarszerű képzetekben jelenik meg: az alsóbb szolganépek lakhelyét "boly"-nak nevezik ill. írják le, illetve jellegzetes "swarm" technikával támadnak.
Az egész tetején ülő nemes-aquirok ezzel szemben szinte mind egyedi lények, ennek megfelelően nagyon sokfélék, de általában humanoid-jellegűek (nemtom miért tették ezt a kitételt, de így szerepel a Bestiáriumban). Ha inspiráció kell, amorf cthulhuid lényeket próbálj keresztezni a fejedben egy nagyjából emberi körvonallal.

A szereplő leírások elég unalmasak: hatalmas barlangrendszer, felváltva gigantikus belső csarnokok és szűk folyosók. Utóbbiak kibogozhatatlan labirintusként tekeregnek, ami miatt az ellenfél bárhonnan felbukknahat (ugye a "swarm").

Keith Alanson: Por a porhoz c. művében megjelenik egy száműzött aquirnak a rejtekhelye, ott a folyosókat / ajtókat a lakó életének története díszítette, amolyan saját magának állított emlékműként - ami szerintem egy szép motívum a teljesen jogos felsőbbrendűségi tudatuk jelzésére.

Egy biztos: földalatti, sötét helynek kell lennie, mágikusan nagyon aktív helyen.

Amit én fő irányvonalként próbálnék követni: az építészet emberileg felfoghatatlan léptékű, egy több millió év alatt formált építményben járnak a karakterek. Ennek megfelelően viszont egyes szakaszai teljesen kihaltak, az elmúlt 5 korszak alatt eltűnt számlálhatatlan társ- vagy szolgafaj hátrahagyott élettere jelzi hogy mekkora civilizáció tűnt el, mára szinte nyomtalanul.

A belső tereket is e szerint, nem a klasszikus "barlang-dungeonnek" megfelelően írnám le: pompás, de kihalt palota-helyiségek; viszont mivel az aquirok a szavaikkal teremtenek, mindenképp hangsúlyoznám, hogy látható illesztés és részelemek nélkül lettek megépítve; mintha csak a fal kőzetét megolvasztották és az új formába gyúrták volna, hogy utána azonnal megdermedjen.

Üdv.
Kashuka



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5066 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 14:35

@Dronner: nincs kifejezetten gondolatom, ilyen mélységekben nem vájtam bele magam. A tudatlanságom ára.

 

@KLM: köszi kimerítő válaszod, a lényeg, hogy elég sokrétű. Megismerkedem a Bestiárium vonatkozó fejezeteivel.

 

Az egész pikantériája az, hogy magas szinten mesélnék majd egy kalandsorozatot, s arra gondoltam, hogy egy aquir élőhelyet vennék hozzá alapul. De, amennyire kiveszem a szavakat, gyakorlatilag úgy alakítom a sajátomat, ahogy kívánom, pár alap pontot kell figyelembe vennem.

Elég merész vállalkozás lenne ez, vagy inkább ne akarjak aquir-okkal teli kalandot?

Szerintem min. 90%-10% kellene, hogy legyen a felkészülés és a tényleges kaland aránya. Kellő felkészülés nélkül kb. a ráfordított idő tizede alatt el kellene hullaniuk a játékosoknak.

 

Egyébként szerintem első körben jobb lenne, ha az aquir lenne idegen terepen és nem ők. Egy aquir is kellően halálos lehet, nem biztos, hogy tetézni kéne azzal, hogy számukra teljesen idegen terepen kelljen küzdeniük.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 14:24

@Dronner: nincs kifejezetten gondolatom, ilyen mélységekben nem vájtam bele magam. A tudatlanságom ára.

 

@KLM: köszi kimerítő válaszod, a lényeg, hogy elég sokrétű. Megismerkedem a Bestiárium vonatkozó fejezeteivel.

 

Az egész pikantériája az, hogy magas szinten mesélnék majd egy kalandsorozatot, s arra gondoltam, hogy egy aquir élőhelyet vennék hozzá alapul. De, amennyire kiveszem a szavakat, gyakorlatilag úgy alakítom a sajátomat, ahogy kívánom, pár alap pontot kell figyelembe vennem.

Elég merész vállalkozás lenne ez, vagy inkább ne akarjak aquir-okkal teli kalandot?

 

Én játéktechnikai akadályát látom, a hatalomszavak nagyon gyorsan nulláznak egy partit. Érdemes ellenintézkedéseket tenni (csend varázs, aquir védőtalizmánok) ezekkel már érdekes történetet lehet oda keríteni.
 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10046 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 10:45

@Dronner: nincs kifejezetten gondolatom, ilyen mélységekben nem vájtam bele magam. A tudatlanságom ára.

 

@KLM: köszi kimerítő válaszod, a lényeg, hogy elég sokrétű. Megismerkedem a Bestiárium vonatkozó fejezeteivel.

 

Az egész pikantériája az, hogy magas szinten mesélnék majd egy kalandsorozatot, s arra gondoltam, hogy egy aquir élőhelyet vennék hozzá alapul. De, amennyire kiveszem a szavakat, gyakorlatilag úgy alakítom a sajátomat, ahogy kívánom, pár alap pontot kell figyelembe vennem.

Elég merész vállalkozás lenne ez, vagy inkább ne akarjak aquir-okkal teli kalandot?

 

Ha elég NJK-t ki tudsz találni és "mozgatni" őket, akkor nem lehet nagy gond.

 

Pár alapvetés jól jöhet:

1, Fektesd le előre, mely kiadványok-regények-hozzászólások "játszanak" és a többit felejtse el a parti (a M* irodalom már akkora, hogy szinte bármiről találsz egymásnak ellentmondó adatokat).

2, Ha valahol megakadsz, kérj szünetet

3, Ha valamire először rögtönözve adtál egy megoldást, másodszor egy hasonló helyzetben nem biztos, hogy ugyanaz lesz - ezt a partinak is be kell látnia.



AnatAkhan

AnatAkhan

    Yllinori mortel

  • Fórumita
  • 1611 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 10:10

@Dronner: nincs kifejezetten gondolatom, ilyen mélységekben nem vájtam bele magam. A tudatlanságom ára.

 

@KLM: köszi kimerítő válaszod, a lényeg, hogy elég sokrétű. Megismerkedem a Bestiárium vonatkozó fejezeteivel.

 

Az egész pikantériája az, hogy magas szinten mesélnék majd egy kalandsorozatot, s arra gondoltam, hogy egy aquir élőhelyet vennék hozzá alapul. De, amennyire kiveszem a szavakat, gyakorlatilag úgy alakítom a sajátomat, ahogy kívánom, pár alap pontot kell figyelembe vennem.

Elég merész vállalkozás lenne ez, vagy inkább ne akarjak aquir-okkal teli kalandot?



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10046 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 09:56

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem feltétlenül játszható fajról van/lenne szó, inkább az érdekelne, hogy miként képzelhetünk el egy aquir várost / barlangrendszert?

 

Nincs olyan, hogy "aquir város". Van sok-sok aquir faj, némelyik már kihalt vagy csak 1-2 példányban létezik már. Vagy még... (ti. olyanok is aquirrá válhatnak, akiket egyébként emberi anya szült - valamikor rég).

 

A Sötét Elfeknél van leírva, hogy jókora vadászterületet tartanak fenn szolgákkal, szörnyekkel és csapdákkal - némelyiknek fattya is van.

 

A Sa-Quadoknál az egész placc ÉL... 

 

A Mos-Quineknél egyedenként változó.

 

Ediomadban felváltva vannak akkora kürtők, hogy vitorlázhatnak benne a Korcsok, meg szűk járatok.

 

Szóval olvasgasd a Bestiáriumot.

 

ui.: @Dronner: a valóvérűek sem egy faj...


Módosította KLM: 2017.05.15, 09:57


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5066 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 09:53

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem feltétlenül játszható fajról van/lenne szó, inkább az érdekelne, hogy miként képzelhetünk el egy aquir várost / barlangrendszert?

 

Attól függ, melyiket.

 

Pl. a Kráni Krónikákban van a toroni gladiátorviadalos novella, az egy ediomadi aquir lakhelyét mutatja be.

 

De fajfüggő. Pl. egy mos-quin vélhetően másként él, mint egy valóvérű, vagy egy gho-ragg. Szívesen ötletelek, csak mondd meg, melyiken. :)



AnatAkhan

AnatAkhan

    Yllinori mortel

  • Fórumita
  • 1611 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.15, 08:15

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem feltétlenül játszható fajról van/lenne szó, inkább az érdekelne, hogy miként képzelhetünk el egy aquir várost / barlangrendszert?



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5066 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.08.21, 18:21

Ahoy,

 

köszönöm szépen, Dronner. Tavaly végül "időközben" elkészült a teljes végleges anyag és nagy örömömre fizikai formában is át tudtam belőle adni játékos- és kalandmestertársaimnak belőle pár tucattal. Természetesen akkor és azóta is letölthető a könyv:

 

http://kronikak.hu/?p=5553

 

Azóta kisebb hegesztéseket és javításokat már összeírtam magamban, illetve, hogy mivel lehetne majd teljesebbé tenni egy második kiadást, de ahogy lenni szokott, azóta már megint mást csinálok. Talán egyszer visszatérek otthon a háború témájához megint és akkor égetőbb lesz néhány apróság. A helyesírásban tudom, hogy rengeteg hiányosság akadt és akad azóta is.

Csak átfutottam, de szép munkának tűnik. Mondjuk a kiszúrt "kuszaság" továbbra is benne van (60. oldal)  :)

 


Módosította Dronner: 2016.08.21, 18:22


Gulandro

Gulandro

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 823 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.08.21, 14:45

Ahoy,

 

köszönöm szépen, Dronner. Tavaly végül "időközben" elkészült a teljes végleges anyag és nagy örömömre fizikai formában is át tudtam belőle adni játékos- és kalandmestertársaimnak belőle pár tucattal. Természetesen akkor és azóta is letölthető a könyv:

 

http://kronikak.hu/?p=5553

 

Azóta kisebb hegesztéseket és javításokat már összeírtam magamban, illetve, hogy mivel lehetne majd teljesebbé tenni egy második kiadást, de ahogy lenni szokott, azóta már megint mást csinálok. Talán egyszer visszatérek otthon a háború témájához megint és akkor égetőbb lesz néhány apróság. A helyesírásban tudom, hogy rengeteg hiányosság akadt és akad azóta is.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5066 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.31, 19:15

Ahoy,

külön amundos téma sajnos nincsen, s nem kifejezetten Taba-el-Ibara földrajzával kapcsolatos anyag. Ezért gondoltam itt említem meg. Régóta dolgozgatok rajta és végre látszik a fény az alagút végén.

A most következő előzetes három szemelvényt tartalmaz az Amundok Könyve munkacímen futó M.A.G.U.S. kiegészítő tartalmából. Előbb a fejezeteket összekötő Amhe-Ramun monológ bevezetőjét olvashatjátok, majd az amundok természetéről és kultúrájáról szóló részből szemezgettünk, végül egy specifikusabb közösségük, a kráni nemzetségekről közlünk egy rövid összefoglalót. Letöltés: amundpreview

Szia!

 

Jobb későn, mint soha jegyében:

Valakivel lektoráltasd/olvastasd át, mert van benne pár kusza gondolat, pl. hány amund törzs is ment Kránba? Az egyik mondat szerint néhány törzs elhagyta Ibarát, a következő mondatban "ez a kettő", majd pár sorral lejjebb kettő maradt fenn. Kettőből? Az jó arány ;)

 

De egyébként tetszetős írás, gratula.



Vizes

Vizes

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.07, 07:33

Kösz!



irgumburgum

irgumburgum

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.03, 17:55

Termet: közepes.  Méretkategória:1.  Jellem: rend, rend-élet.   Méret:0 pont Tulajdonságok:30 pont Pszyre és mágiára fogékonyság:20 pont Plusz érzékszerv:ultra látás 5 pont  ómágikus köznyelv:40 pont. Gyenge védelem: mentál -5 pont Képesek od pontjaikat aktívan használni, valamint szavaikat a köznyelvnek megfelelően feltölteni hatalommal.  Fejlődés:inkább szavaik hatalmával védik meg övéiket, ebből kifolyólag a legritkább esetben költik KAP-jaikat HM-re vagy Fp-re. Ellenben rengeteg szociális, és tudományos képzettséget sajátítanak el. Alkati adottságaik okán: Ügyességük, Állóképességük, intelligenciájuk akár 19 is lehet. Erejük legfeljebb 15. Ultra látás: 30 méter. 4. fokú oktatási bónusz kapnak: Alkímia, Mechanika, Szakma, Számtan-mértan képzettségekhez. A mentál mágia 5E-vel erősebben jön létre ellenük. 



Vizes

Vizes

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.02, 21:55

Akarom mondani, GNÓM! A GNÓMOK érdekelnek!



Vizes

Vizes

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 13 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2015.08.02, 15:32

Sziasztok!

 

Az Új Bestis goblin leírását bepötyögné valaki? Elég annyi, mint lentebb a gyíklénynél. 



Gulandro

Gulandro

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 823 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2013.11.13, 09:24

Ahoy,

külön amundos téma sajnos nincsen, s nem kifejezetten Taba-el-Ibara földrajzával kapcsolatos anyag. Ezért gondoltam itt említem meg. Régóta dolgozgatok rajta és végre látszik a fény az alagút végén.

A most következő előzetes három szemelvényt tartalmaz az Amundok Könyve munkacímen futó M.A.G.U.S. kiegészítő tartalmából. Előbb a fejezeteket összekötő Amhe-Ramun monológ bevezetőjét olvashatjátok, majd az amundok természetéről és kultúrájáról szóló részből szemezgettünk, végül egy specifikusabb közösségük, a kráni nemzetségekről közlünk egy rövid összefoglalót. Letöltés: amundpreview

Klizen

Klizen

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1969 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2011.08.22, 11:19

Nekünk is volt anno, hogy mindenki valami táposal akart indulni, én ppoénból megkérdeztem a km-et, hogy lehetek-e var? erre visszakérdezett, hogy mire gondolok, wierre? Erre mondom, hogy nem, ak-vírra :)

Aztán a lélekörvényt se engedte játszani, szóval maradtunk az uncsi embernél :)

Dalnok

Dalnok

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2011.08.20, 18:01

Köszönöm szépen mindenkinek! Amiket eddig megtudtam ( Rajtatok kívül ) az a Bestiáriumból van. Nagyon rég óta most fogok újra játszani újra ( mesélőként ) és az egyik ismerősöm azt mondta, hogy akkor fog csak játszani ha gyíklénnyel lehet. Ha ez az ára és kibírja játszani akkor hajrá! ( Legfeljebb kap 1-2 villámot XD )


Én személy szerint utálom ha egy játékos már mindjárt a legelején zsarol és követelőzik rossz elő jelnek tartom az elkövetkezőkre.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]