Ugrás tartalomhoz


Fotó

Játékajánlók


  • Válasz írásához lépj be
539 hozzászólás érkezett eddig

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.28, 17:49

Erithiel:
Utálatnak nem kifejezetten utálat, de a hideg annyiban igaz, hogy a demó megtekintése után a full már tényleg hidegen hagyott. :)

Ezt a felújított SC2-őt viszont mindjárt meglesem, szeretem az efféle tökölődős, turn-based gammákat. Ebből a stílusból az IG2-őt és a Space Empires 4 Gold-ot szoktam sűrűbben elővenni idegnyugtatóként. Ja, és a M.A.X. első részét. :buszke:

Erithiel

Erithiel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.28, 17:02

@Petrus:
Áááááá! Szívembe hatola ama FF-utálat jéghideg dárdája... et tu Petrus? :)
Komoly(abb)ra fordítva a szót, természetesen az FF nem tetszhet midenkinek, mint ahogy pl. a Quake 3 sem; az tény, hogy eléggé akció-orientált (pause ide vagy oda), de a stílusán belül szvsz a(z egyik?) legjobb. Ami még figyelemre méltó, az a "szuperhős-átok" (superhero curse) sikeres megtörése -- a FF előtt mindegyik szuperhősjáték kivétel nélkül befuccsolt (az egy szem Superhero League of Hoboken-t kivéve, de az inkább Eric the Unready-szerű humoros game volt, ami persze nem baj, sőt!), még az olyan nagy nevek által írtak is, mint pl. a Microprose vagy az XCOM fejlesztőcsapata. Az FF után egy-két hónappal jelent meg a Hero X, ami viszont az ismertetők alapján elég gyenge játéknak tűnik.
Ami még FF-ügyben érdemleges lehet, az a fejlesztőcsapat; az Irrational Games talán az egyetlen olyan csapat, akitől még nem láttam rossz játékot eddig, bár igaz, hogy a FFen kívül csak a System Shock 2-n dolgoztak (most éppen a Tribes 3-at csinálják). Ezenfelül pedig eléggé odafigyelnek a játékosokra is; még most is (1.5 évvel a játék kiadása után) tesznek fel ingyenesen letölthető FF modelleket, finomítják a mod-készítő programokat, stb.

ÉK rivjúja itten leledzik, hiányosságot pótolandó: :lol:
http://www.ejfelkapitany.hu/fforce.htm

Summa summarum (ez minden játékra igaz szvsz) érdemes a demót letölteni előbb, ha az nem tetszik, val'szeg a játék se fog.


-- E.
Freedom Force Fanboy :)

Erithiel

Erithiel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.28, 16:51

Pálinkásjóreggelt, a nagy sikerre való tekintettel (:)) itt a következő X:

Tactics Ogre (PSX!) - Általánosságban nem vagyok oda a konzol RPG-kért (különösen az "egy csapat súlyos lelki problémákkal küszködő tinédzser megmenti a világot" közhely idegesít), de a TO kivétel. A játék műfajilag "strategy RPG" (ezentúl sRPG), ami egy magamfajta PC-snek valószínűleg nem mond sokat; az egyetlen általam ismert PC-s sRPG a Gorky 17 (ami nem egy nagy eresztés szvsz), bár az XCOM / SSI Gold Box-szerű játékok is sokban hasonlítanak rájuk. (körökre osztott harc, négyzetekre osztott csatatér, stb) Az sRPGk közül talán a legigényesebb és legnépszerűbb az Ogre sorozat, bár angolra csak néhány részt fordítottak le a sorozatból; pl. a TO-t edetileg SNES-re írták 1995-ben, majd '98-ban nagynehezen lefordították és áttették PSX-re is, hogy a magunkfajta halandó japánul-nem-nagyon-tudó népek is hozzáférhessenek. Az igazat megvallva a fordítás minősége elég gyenge, de ez konzol RPGknél általános probléma. :)
A játékmenet nem túl komplikált -- a TO csaták sorozatából áll, melyekben egy általában négyzetekre osztott harcmezőn kell az ellenfél egységeit a saját egységeiddel (amik természetesen fejlődnek a csaták alatt, ill. azokon kívül) legyőzni [vagy bármi mást elérni, pl. elmenekülni X kör alatt, Y-t megmenteni, stb stb.]. Természetesen nem csak csatákból áll egy játék (vannak boltok is pl.), de sokszor a sztorit is egy-egy csatán keresztül 'mondja el'. Egyszerűek és logikusak a harc szabályai (egy fagy-sárkány a lávamező mellett gyengébb, de nagyobbat sebez a tűz-elemű szörnyek ellen, ha valakit hátulról támadsz, nagyobb a találat valószínűsége, stb stb), és a játék elég nehéz ahhoz, hogy egy stratégia/RPG-őrültet (mint pl. én :P) is megizzasszon. Soha nem lehetetlenül nehéz, mivel a hadseregedet tudod gyakorlatoztatni és így egy nehéz csatát is át tudnak idővel vészelni (csak hát a gyakorlatoztatás időbe kerül), no meg jól taktikázva egy reménytelennek látszó csatát is meg lehet nyerni különösebb veszteségek nélkül. Ezenfelül ez volt az egyetlen (!) PSX / SNES / Genesis játék, ahol bizonyos helyzetekben dönteni kellett (most követem a feljebbvalóm parancsát és felgyújtom a várost, vagy ellenszegülök a parancsnak és elmenekülök?), és ezek a döntések a játékmenetet is alaposan befolyásolták. (jellemváltozás, különböző népek hozzáállása a hadsereghez, teljesen más cselekményszálak / NPCk / csaták, stb) Ebben a tekintetben a TO felfogható egy "Ifj. PS:T / Fallout"ként is. :D
Egy szó mint 99, ez a kedvenc konzolos játékom, mindenkinek ajánlom a megvásárlását / kikölcsönzését / letöltését. ('úgy hallottam', csak 40 mega :lol:)
Mivel PSXes a játék, elég nehéz szkrínshotokat találni; itt van néhány kép (ePSXe emulátorral csináltam)
Általános: térkép :: bolt :: karakterlap :: felszerelés :: mágia :: női kasztok :: férfi kasztok (egyenjogúság nuku.. ehehe :D) :: áttekintés
Csata: csatasor beállítása :: mozgás :: közvetett támadás :: sikeres támadásért járó xp :: íjász céloz :: íjász talál (ráadásul hatótávon kívül, mivel magasabbról támadja az ellent) :: lándzsás támadás tervezése.. :: ..és sikertelen végrehajtása (viszont az ellen nem tud visszatámadni) :: hátbatámadás (nagyobb eséllyel, viszont itt van visszatámadás is)
Több infó: egy nagyon jó, részletes TO oldal

Star Control 2 - Ezt a játékot lehetetlen beskatulyázni: első nekifutásra stratégia (az űrhajókat karban kell tartani, újakat beszerezni, régieket bővíteni, stb) / akció (két űrhajó közötti harc realtime és nagyon változatos -- mindegyik fajta űrhajónak más fegyverei / tulajdonságai vannak) / arcade (a nyersanyagkitermelés során ki kell kerülni a földrengéseket, stb) / kaland (sok ismeretlen cucc van a játékban, és a használatuk módja nem egyértelmű) / RPG (sok idegen fajjal kell kommunikálni a siker érdekében, "küldetéseket" teljesíteni, stb) / Elite-szerű űrkereskedő (két 'kereskedőfaj' létezik a galaxisban, sok érdekes dolgot ill. információt lehet tőlük szerezni bizonyos ellenszolgáltatásokért) / stb... de műfaj ide vagy oda, ez egy hihetetlenül jól eltalált játék, talán a Planet's Edge-hez hasonlítanám, bár annál fényévekkel (ehehe) jobb.
Az általam ismert játékok közül talán a SC2 ad a legtöbb szabadságot a játékosnak -- egy ismeretlen galaxist kell egyedül felfedezésned, megismervén sok idegen fajt és történelmüket, megbarátkozni velük és/vagy kinyírni őket, míg egy titokzatos, minden élet teljes kipusztulását okozó katasztrófának keresed az okát és próbálod megakadályozni...
Több infó: egy nagy SC oldal SC2 felújított változata (egyelőre alfa, de már végigjátszható)

No, mára csak ez a 2 jutott -- sorry, a sok screenshotozás kiszívta az életkedvemet. :P A következő 2-3-4 ismertető majd jövő szerdán jön, addig nem leszek gépközelben (*éljenzés*)


-- E.
a megrögzött :)

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.28, 16:44

Erithiel:

Freedom Force - Tényleg senki nem ismeri ezt a játékot Mo-n?! (Éjfél kapitány ismertetőjét leszámítva, ehehe)

1. Nem olvastam semmiféle ÉK ismertetőt.
2. De a játékot úgy nagyjából ismerem (a demóval erőlködtem egy csomót).
1+2 = 3, és három a magyar igazság is, ami azt is jelenthetné, hogy egyetértek veled, de sajnos ott van az a fránya "negyedik a ráadás" kitétel, ami miatt nem. :) Sztem gyenge játék, de ezt döntse el mindenki maga. A demó anno több játékmagazin CD-jén is fent volt, érdemes előbb azzal próbálkozni.

---
Egyébként a magam részéről - persze a default Torment-en kívül :lol: - a teljes Wizardry sorozatot ajánlanám (főleg a 6-7-8-at) a crpg-seknek, a Transport Tycoon Deluxe-ot a terepasztal-mániásoknak és a Cultures triót (augusztus 8-án jön a harmadik rész, a Northland) a Settlers-szerű játékok (de konkrétan a Settlers-ekből a 3. rész óta kiábrándult) rajongóinak.

Khalid

Khalid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.27, 13:24

Hi!

Azthiszem az ID sorozatban nem jutsz el más tájakra, végig a jeges világban maradsz, hősökkel pedig a BG-ben lehet találkozni, Drizzt-tel és Elminster-rel, bár lehet, hogy az ID-ben is vannak hősök, csak még nem láttam őket.

SPOILER
Tényleg Chris, nem tudod véletlenül, hol lehet még beszerezni a otthon és száműzött című könyveket?


Erithiel

Erithiel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.27, 10:30

pálinkásjóreggelt,

Hmm... mivel én megrögzött / rögeszmés cRPG-gyűjtő vagyok, írhatnék össz-vissz kb. 200 rivjút / ajánlót, de megkímélem a t. publikumot, és csak a PC / PSX top 11-emre szorítkozom (naponta 3). :D

Freedom Force - Tényleg senki nem ismeri ezt a játékot Mo-n?! (Éjfél kapitány ismertetőjét leszámítva, ehehe) Jómagam nem vagyok egy képregényfanatikus (sőt!), de ez a játék valami eszméletlen jó. Stílusát tekintve RTS/RPG, pontosabban egy XCOM-Baldur's Gate ötvözet: szuperhősökkel kell megvédeni Patriot Cityt küldetések során a BG-hez hasonló pauseolható / lassítható realtime módban. Ami igazán megfogott, az a világ dinamikus volta -- a hősök ki tudnak tépni villanyoszlopokat, baseballütőnek használva azokat; buszokat dobálni, felhőkarcolókat dönteni egymásra, stb. (ezt persze a sztori is kihasználja, ld. a pályát, ahol óriásrobotokat kell kinyírni, mielőtt azok lerombolnák a várost) A karakterek a küldetések során fejlődnek, sőt, a játékos a saját kreálmányát is behozhatja segítőként (akármilyen kinézettel ill. képességekkel, már ha van elég presztízspontod) A hangulat az 1960-as évek amcsi képregényeit idézi, ami val'szeg nem túl sokatmondó nekünk magyaroknak, de tudományosan fogalmazva "nagyon ott van".
Ezenfelül a játék egyedi abból a szempontból is, hogy gyakorlatilag mindent meg lehet benne változtatni, az alap "motor"on kívül. Más játékokkal (khm, NWN) ellentétben a modkészítők nem kénytelenek egy limitált-ámde-lassú nyelven írni a modokat, hanem egy 'teljes' programnyelv (Python, pl. a Google-t is ebben írták) áll rendelkezésre erre a célra, ami mindent tud: fileműveletek, programfuttatás, stb. Grafikailag is könnyű átszerkeszteni a játékot, ennek bizonyítéka az eddig elkészült több, mint 1000 (!) modell (pl. sárkány, robotok, farkas, Godzilla, sok ismert szuperhős / főgonosz, stb) és az ezekre illő többezer "skin" (textúra).
Több infó: Éjfél Kapitány ismertetője :P - Hivatalos FF oldal 1 - Hivatalos FF oldal 2 - FF oldalak gyűjteménye


Anachronox - Ha jól látom, elGabor linkje tartalmazza ezt is, jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki jáccott vele. :) (reklám: Jelenleg én is dolgozom egy [angol nyelvű] Freedom Force modon az Anachronox sztoriját folytatandó) Annyit tennék hozzá, hogy szvsz a harcrendszer / szintlépés / stb eléggé rosszul van megírva, konzolRPGkhez viszonyítva is, de a sztori ellensúlyozza ezt. Sajnos nem tesztelték agyon a játékot (így az alapjáték elég bugos), viszont a hibák nagyrészét javítja egy nemrég (2003 május) kiadott peccs (ld. link).
Több infó: "hivatalos" Anachronox oldal - az énáltalam fejlesztett mod


Planescape: Torment - Ennek a játéknak a sztorija szvsz a legjobb az összes most forgalomban lévő RPG közül. (olyannyira, hogy néhány fanatikus játékos kiszedte az összes párbeszédet a játékból és összerakva őket egy olyan regényt "írtak", ami többek szerint veri a hivatalos PS:T könyvet) Ahhoz képest, hogy a (most már meglehetősen koros, ld. IWD2) Baldur's Gate-féle Infinity Engine motort használja, egyáltalán nem hasonlít az egyéb IEvel készült RPGkre. Először is, a karaktered halhatatlan (!). Ez első hallásra kicsit szokatlannak hangzik, de éppenhogy a cRPGkre jellemző monoton gyakom-meghalok-töltök-gyakom-megölöm-mentek rutint teszi feleslegessé. No meg persze egy halhatatlan karakter sem vetekedhet istenekkel (illetve hasonló erejű figurákkal) büntetlenül, s a Planescape világában azért elég sok van belőlük. Másodszor, a konzolRPGkből oly' jól ismert emlékezetvesztéses klisé itt egyáltalán nem tűnik annak, sőt, a főszereplő mivoltának kiderítése van a történet központjában. Harmadrészt, a főszereplő különleges mivoltának köszönhetően nem egészen úgy fejlődik, mint egy átlagos halandó: akármikor válthatsz a 3 választható kaszt között, mindegyikben külön fejlődve, s a legmagasabb szintű kaszt szintlépésekor kapsz egy tulajdonságpontot; a játék vége felé nem ritka, hogy valaki 25-ös tulajdonságokkal rohangáljon. Ez persze nem szokatlan a Planescape világán, bár bevallom, hogy a PS:T-n kívül nem olvastam róla többet.
A harcrendszer nem az erőssége a játéknak (0 idő alatt max-ra fel tudsz akárkit gyógyítani, ha van elég 'varázsital'od), de ez a PS:Tnél egyáltalán nem súlyos probléma, hiszen a hangsúly nem a szörnyek tömeges legyilkolásán, hanem a történeten van; sokszor, Fallouthoz hasonlóan, sokkal jövedelmezőbb ésszel / diplomáciával megoldani egy problémát, mint mindenkit lehentelni (bár az is megoldás, sőt, ha alacsony intelligenciájú / bölcsességű / karizmájú karakterrel játszol, sokszor az egyetlen megoldás).
Sajnos már nem kapható boltokban (az Interplay elvesztette a jogokat a Planescape univerzumhoz), de használtan, neadj'isten másolva (:lol:) val'szeg még be lehet szerezni.
Több infó: PST téma itt és most™ - PST könyv - PST modok, javítások

Következő 3 (már ha van rá igény / más nem akar ajánlót írni róluk :)): Tactics Ogre (PSX), Star Control 2, Fallout 1-2


-- E.
a bőbeszédű :)

Módosította Erithiel: 2003.07.27, 10:35


Chris

Chris

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 367 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.27, 10:30

A gémben milyen fazonokkal lehet összefutni? Műrmint úgy hallottam, hogy valamelyik játékban (gondolom a Baldur's Gate és IWD közül) lehet találkozni nagyob hősökkel és nemcsak Drizzt Dourdennel. Csak azért kérdem, mert olvasom ama hosszú sorozatot, melynek főszereplője Drizzt és ha már ő benne van egy játékban, akkor a társai mér ne lennének ott?
Még azt szeretném tudni, hogy az IWD csak a Jegesszelek Völgyére kiterjedő világgal rendelkezik, vagy el lehet jutni más távolibb helyekre is? Tehát mik a felfedezhető területek?

Kiado2

Kiado2

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 935 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.27, 09:49

Hello!
Nekem emgvan IWD1 és 2,de valahogy mégis 1 jött be,talán,mert akkor uj volt nekem,de a 2 sokkal nehezebbnek tunt nekem,valahogy annyival több változást nem vettem benne észrelehet,hogy azért,mert nem sokat játszottam vele,bár nemtudom..

Khalid

Khalid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.27, 01:46

Hi!

Bocs, hogy kicsit fanatikus vagyok, de ha nagyon tetszik egy játék, akkor ugyebár a hiányosságatit is elfeledjük... És így igen nehéz objektíven megitélni. Amúgy én játszottam az ID II-vel, és hidd el, erről már sokkal objektívabban tudnék tartani szónoklatot, ugyanis ezt nem játszottam végig kismilljószor. (sőt még be sem fejeztem) Egyátalán nem kell hozzá az ID I ismerete, azthiszem csak céloznak az ID I-re, úgyhogy nyugodtan kezd el, és ha szeretnéd, írok róla néhány sort.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4282 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 23:40

A Morrowind topikban gondolom részletezik, ha érdekel, de azért kibírható a gépigény - GF3-al rosszabb processzoron is jól fut, csak följebb (vigyázat: nem lejjebb!) kell venni a fölbontást. Meg persze nem árt az új processzor és a sok memória sem. Le lehet tölteni valahonnan egy FPS optimalizálót is, de a címét nem tudom.

Chris

Chris

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 367 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 23:02

Nem a Morrowind az, aminek olyan kibaltázottul magas a gépigénye? Mármint úgyértem, hogy ha nincs atomerőműved, akkor a játék el sem indul...
Amúgy pedig.....
MEGNYERTÜK A VÍZILABDA VB-T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4282 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 21:55

A Morrowindhez annyit tenék hozzá, hogy az Ultima óta először itt tapasztal az ember számítógépes szerepjátékban amolyan igazi világ- és mitológiaépítést. Ezt a száznál is több játékbeli könyv is bizonyítja. Ja, és a setét elfek végre nem a "föld alatt él, pókokat imád, két szablyával harcol" sémát követik. Szóval: jó.

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 21:09

Ajánlani tudom mindenkinek az Elder Scrolls III c. játékot (Morrowind).

Gigantikus, már-már megalomán világ, 3d-s FPRPG játékkezelés, relatíve kevés bug. Számtalanszor nekiestem már, különféle karakterekkel, és ugyan nem mindegyikkel "vittem végig", ez nem is baj - a Morrowindben a főszál mondhatni mellékes, a lényeg a világon és a rengeteg NPC-n van. Olyannyira, hogy a főszál elvarrása után nincs is igazi videobejátszás - ugyanis a játék sok szempontból akkor kezdődik csak, amikor az ember "megnyeri".

Lehet erődöt építeni, a különböző frakciókhoz tartozás hangulatosan van megoldva - alapvetően adnak küldetéseket és patronálnak, némelyik igen feelinges. A sötét elf házak (mert hogy az egész játék a sötét elfek földjén, Morrowinden játszódik) viszálykodnak egymással és a birodalmi céhekkel (Imperial Guilds).

Egyedülálló szintlépés-rendszer van, a játékot gyakorlatilag teljesen testreszabott karakterrel is lehet játszani (aki jobb szereti a kipróbált kasztokat, választhat 21-ből), és a kasztok nem megkötésekből állnak, hanem pusztán a szintlépésbe szólnak bele (a szint jelzés értékű, bár a HP és az alaptulajdonságok fejlődése hozzá kötődik, mégis azt mondom, hogy igazán komoly szerepe nincs). Szóval, a játékot lehet pl. harcossal játszani, aki az ellenfelekkel való harcért fog szintet lépni. A varázsló a sikeresen használt varázslatokért, a tolvaj a csencselés különféle válfajaiért - és ezt a három fő vonulatot elég sokféleképpen lehet keverni, mint ahogy arra a maradék 18 "default" kaszt jól rávilágít.

A játék teljesen moduláris - van hozzá editor (Elder Scrolls Construction Kit), amiben több lehetőség rejlik, mint amit a játék alkotói végül kihasználtak - gyakorlatilag bárki írhat MOD-ot a játékhoz, és a neten sok jobb-rosszabb mod érhető el, ami a játék félretételét szinte lehetetlenné teszi.

Van két kiegészítő is a játékhoz, az első a Tribunal, a második a Bloodmoon nevet viseli. A Tribunal Morrowind fővárosába, Mournholdba, a Bloodmoon pedig Solstheim-re, a "kis" északnyugati Nordok lakta szigetre kalauzol el minket. A kiegészítők sok érdekes dolgot adnak a játékhoz, viszont az ellenfelek keményebbek a kontinens ellenfeleihez képest - az alkotók meghúzták a határvonalat a között, hogy a tápos karaktereknek kihívást jelentsenek az új kiegészítők, és a között, hogy első szintű karakterrel is lehessen játszani velük.

Bővebb infó a www.elderscrolls.com oldalon lelhető a témáról (angol nyelven), vagy van Morrowind fórum is a számítógépes szerepjátékok témacsokorban (itt az RPG.HU-n).

Egyéb kedvenc/ismert játékaim: FF7 (történet) és FF8 (világ), Jagged Alliance 2 (kezelés, hangulat), Wizardry 7 (minden), Freelancer (csak hangulat), Fallout 2 (karakter), Wizardry 8, MK-k. Azonban ismertetőt szerintem nem nagyon írok róluk (csak ha van sok-sok időm, és valaki nagyon szeretné valamelyiket). :)

Minden jót,

Daneel

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4282 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 20:04

A második részt nem ismerem. Az IWD olyan nagyon azért nem jó - elvan vele az ember, de aztán csak letörlődik valahogy. Hiányzik belőle az a valami, ami egy szinte csak hentelésről szóló RPG-t igazán élvezetessé tesz (pl. a Secret of the Silver Blades nekem 10+ évvel később is nagyon tetszik).

A realtime harc állandó megállítással úgy-ahogy működik, de a körökre osztotthoz képest szerintem vacak. Amikor másodszor estem neki a játéknak, akkor egy pap-harcost és egy tolvaj-varázslót indítottam. Ennél több karakter már inkább akadályoz a harcban, nehéz őket életben tartani, stb.

Chris

Chris

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 367 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 19:56

Banyek! Te aztán játszottál már pár játékkal! Tenkes... és azt nemtod, hogy az IcewindDale egy és kettő között van-e valami gigantikus változás? Meg hogy a story miatt illene az 1-el is játszani, vagy lazán kihagyható? Mert ha ja, akkor megveszem a 2-őt azt csákány!:felvon:
Emellett még egy kérdésem van, ami már egy ideje gondolkodtat: Ha egyszerre több karaktered van, akkor azokat hogyan irányítod a harcban. Mert ugyebár a körökre osztott rendszerben nincs gáz, de real timeban ez nekem nem stimmel... vagy egyórányi játék után új egeret igényel a dolog?

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4282 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 19:42

Itt írtam róla egy kritikát. Nem ömlengés, igaz, nem is annyira informatív.

Chris

Chris

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 367 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 19:37

Lenne egy kérésem! Az Icewind Dale c. játékról írna valaki egy összegzést? Valami olyasmit mint a Baldur's Gateről ott lent... mert érdekelne a dolog. Tudom, hogy van róla külön topic, de engem valami általános ismertető érdekelne, és inkább egy objektív megközelítésű, és nem egy fanatista ódája a favoritról... ezzel nem akartam senkit sem megbántani, csak jobban bírnék egy olyan ajánlót, aki most elkezdte és milyenek az első benyomásai róla... köszike!
Csákány!

Chris

Chris

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 367 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 19:18

Hi to all!
Hamár így mehnyílt ez a topic akkor írok is pár sort...
szal ajánlatilag sok mindent tudok ajánlani és elsősorban kezdeném az egyik kedvenc játéktípusommal a fullig original magyarok által készített játékokkal! :D Ezek közül kiemelném az Emlékcsavart, az Amnéziát és az Xmas Amnéziát, melyek pivi(Pivarcsi Gábor) agyszüleményei. Nem hosszú játékok, de ettől még tök jók és legalább magyar! Ha valakinek egtetszik ez a típusú játék akkor sokat tudok még ajánlani és küldeni. Az említett három játékot a moondragon.hu-n szerezhetitek be. Eme játékoknak természetesen nem túl hók a grafikái és totál 2D-s, de ettől még tök jók. Én is hasonlókat csinálgatok amikor kedvem van, bár még csak a második játékomnál járok... zenék? Hát midi mind, szal ne várjatok csúcsminőséget...
Akkor most mondok mást is... persze ezeket már gondolom majdnem mindenki ismeri, dehát attól még írhatok róla vagy nem? Szal én a Final Fantasy VII-re gondoltam... mivel ez a tényleges favoritom... Nekem nagyon bejött! Szerintem a zenék tök jók, persze meg is van mind! :felvon: A story hát kinek tetszik kinek nem... bár ez azért általános... csak k9özbe van benne pár duplacsavar. A jó dolog az, hogy nem lehet elcseszni! :sor: Sok poénos szöveg meg ilyesmik...
akkor a karakterekről (ebből van pár):

Cloud Strife: 21 éves, különös figura, a játék főszereplője. Nem is
olyan régen még a Shinra elit alakulatában, a Soldierben szolgált, most
azonban az Avalanche-nak dolgozik, ő apróbb megszakítással mindíg a
csapatban van. Múltja teljesen ismeretlen (még számára is), jelenje
ködös, jövője bizonytalan. Fegyverei bivalyerősek, varázslatai
tarolnak. Akarva-akaratlan, de rajta áll vagy bukik a bolygó sorsa. A
Tifa-Aeris-Cloud szerelmi háromszög szerencsés férfi tagja.

Barret Wallace: 35 éves, az Avalanche nevű lázadó csoport vezére. Esküdt
ellensége a rendszernek, terrorakciókat szervez a Shinra létesítményei
ellen. Minden vágya, hogy örökre eltüntesse a föld színéről az olyan
nyomorúságos helyeket, ahol ő is lakik. Feleségét elvesztette, most
egyedül neveli kislányát, Marlenet. Nehezen tűri Cloud különc
természetét, de igazi barát. Távolra is ható támadásai miatt kezdetben
hasznos, de később már felejthető. A fegyvere egy gépágyú, amely a karjához
van rögzítve... pontosabban fél karjához, mert egy szerencsétlen "baleset" során
megvált fél karjától és apjától (asszem). Szal a helyzet az volt, hogy egy sortűz
levitte a karját miközben fogta az apját (asszem) és így a két dolog együtt
a mélybe zuhant. Aztán kissé felturbózta magát... végülis csak egy harcra kell turbózni
aztán bátran le lehet szarni...

Aeris Gainsborough: 22 éves. Foglalkozását tekintve virágáruslány.
Midgarban ismerkedik meg Clouddal, akit azonnal kiszemel
magának, ezáltal állandón féltékeny Tifara. Aerist valamilyen különös
kapcsolat fűzi egy ősi néphez, ezért a Shinra emberei módfelett
érdeklődnek utánna. A közelharban nem
jeleskedik - a hátsó sorban a helye - annál inkább erősek viszont
mágikus támadásai. A játék elején kétség kívül a leghasznosabb szereplő,
"Healing Wind" nevű gyógyító Limitje miatt, amely a kritikus csaták
során életet menthet (és ment is, általában)! Kár, hogy olyan kis
ártatlan. Sajnos borzalmas tragédia történik vele, a-
mely a világ FF rajongóinak immáron örökzöld" témául szolgál. Ezalatt azt
értem, hogy legyakják a fejét...

Tifa Lockhart: 20 éves, Cloud kettes számú üdvöskéje. Az Avalanche
csoport oszlopos tagja, a Barret-Cloud viták villámhárítója. Bombázó
csaj, a harcban öklét és formás lábacskáit használja. Cloud gyermekkori barátja,
kettejük kapcsolata állandóan visszatérő motívum a történet során - sőt,
Cloud múltjának szempontjából ő a legfontosabb mérföldkő. A sztoriban betöltött szerepe
alapján érdekes karakter, sok romantikát visz a mesébe. Én ezt hallottam róla: "Egyébként nem
egy korszakalkotó harcos. Szerintem nem érdemes őt erőltetni - úgyis
lesz néhány olyan helyzet, amikor kötelező lesz vele harcolni. A későbbi
Limitjei erősek, de kissé nehézkes elérni őket - főleg akkor, ha nincs állandóan a csapatban." Namármost én nyomultam vele sokat és így kibaltázott erős lett! ;) Főleg egy olyan materiával ami mindig automatikusan visszatámad! A limitjei tarolnak de nagyon! Cloud mellett őt és Cidet használtam végig.

Cait Sith: Cait egy ismeretlen korú jövendőmondó. Erőszakos, harsány,
szemtelen és kiismerhetetlen. Lényegében egy macska ül egy gnóm hátán.
Azt tartják ró- la, hogy talán nem is a macska az úr, hanem a gnóm.
Furcsa viselkedésére, "negédes" mosolyára kezdetben nincs magyarázat -
később persze kiderül, hogy ki is ő valójában. Véleményem szerint
Cait jellegzetes japán karakter, inkább csak érdekes, mint hasznos.
Soha egyetlen alkalommal sem volt egy-két csatánál több ideig
a csapatomban. Az ő szerepe és története is olyan, mintha csak
a való életből lenne másolva. Majd megértitek...

Red XIII: Red XIII, akit valójában nem is így hívnak, egy Shinra
laboratóriumból kerül be a csapatba. Kiváló harcos, de varázslónak sem
utolsó. Leginkább akkor hasznos, ha test-test elleni küzdelem előtt állunk. Furcsa külseje
ne tévesszen meg senkit, ő egy olyan nép utolsó sarja, akik már
réges-régen léteztek a földön. Cid megjelenéséig érdemes alkalmazni,
de az sem baj, ha végig kitartunk mellette. 2-2 és 3-2 Limitjei nagyon erősek.
Története nagyon kedves, és elég megható. Szimpatikus figura.

Cid Highwind: 32 éves, mogorva, de nagyon korrekt fickó, a Highwind
léghajó kapitánya. Vágya az űrutazás, amit régebben már majdnem meg is
valósított. Kiváló mechanikai ismeretekkel rendelkezik, ezért a Shinra
alkalmazta űrprogramjának fejlesztésekor - bár nem kimondottan kötődik
hozzájuk, sőt, a szíve mélyén megveti őket. Azóta csak álmodozik az ég
meghódításáról. Birtokában van a Tiny Bronco nevű repülőgép, amely a
kompániának még nagy szolgálatot tesz. Csodálatos harcos, jól varázsol,
kimondottan jók a Limitjei is. Ideális csapattag! Története nagyon drámai, abszolút életszagú. Emberileg példaértékű, szimpatikus, igazi öreg róka. Nem hagynám ki semmi pénzért! Ő a kedenc karakterem!!!

Vincent Valentine: Ahhoz, hogy Vincent is közénk tartozzon, meg kell
szereznünk az aranykulcsot a nibelheimi Shinra Mansion széfjéből. (A
széf pontosan úgy működik, mint egy valódi darab, annak is jelentőssége
van, hogy a kereket melyik irányba forgatjuk el. A kombináció: jobbra
36, balra 10, jobbra 59, jobbra 97.) A ház pincéjében volt egy ajtó,
amelyet eddig nem tudtunk kinyitni. A kulcs segítségével most már
bemehetünk a kriptába, ahol Vincnt egy koporsóban fekszik. Nyissuk ki és
beszélgessünk el vele. Elsőre úgy tűnik, nem igazán érdekeljük őt, de
amikor távozni készülünk, utánunk jön és csatlakozik hozzánk.
27 éves, sötét, mondhatni "túlvilági" alak. Senki sem tudja, hogy
korábban milyen kapcsolatban állt a Shinra-val, de azért csatlakozik
Cloud csapatához. Nagyon hasznos karakter, roppant erős, állati
fegyverei és talán a legszuperebb Limitjei vannak. Érdemes minden
körülmények között a csapatban tartani, nem fog csaló-
dást okozni! Gyorsan fejlődik, és átváltozva mindíg sokkal erősebb, mint
bárki a partiban. Kissé hideg a természete, éppen ezért "cooli"! Neha
jobb szolgálatot tesz, mint az egyébként esendő Cloud. Nagymenő.

Yuffie Kisaragi: Két olyan terület van, ahol összefuthatunk vele. Az
egyik a Golden Saucertől délre fekvő erdő, a másik pedig a Condor Fort
mellett lévő fás te-
rület. Ha összeakadunk Yuffie-val, meg kell vele küzdenünk. Bár
legyőzése nem olyan nehéz, az igazi megpróbáltatások csak ezután
következnek. A seve-helyet ne
használjuk, mert akkor Yuffie elszalad, bróbáljunk meg inkább beszélni a
hölggyel. Hogy mit kell neki mondani, arra hamar rá lehet jönni,
igyekezzünk minnél fleg-
mábban viselkedni vele, mert ettől csak ideges lesz, és kisebb huzavona
után csatlakozik a csapathoz. Vigyázzunk, mert ha nem jól válaszolunk
neki, egy kisebb pénzösszeggel együtt távozik.

A pénzhiány mondjuk ne izgasson senkit... nekem a végére már 8 millió GP-m volt és el swe tudtam költeni... a legnagyobb kiadásom egy ház volt (200000GP).
A FF harci rendszerét nagyaon bírom... én szeretem a körökre osztott rendszert. Továbbá zsírul van megoldva a grafikája. A játékban mondjuk nem olyan jó, amikor mászkál a dolog, de a harcban igazán kitettek magukért a készítők. A videobejátszások is nagyon jók!

Ajánlásilag akkor még ajánlanám a Chrono Triggert... bevallom nem vittem végig, mert nem volt időm, de nekem nagyon tetszett a dolog. FF szerű, bár inkább a korábbi verziójú Final Fantasykhoz hasonlít. A Chrono Triggerben inkább a történet az ami jobban megfoghat, mert a grafika, nem túl jó... a zenék midi szintűek...

Én a Fallout 2-őt is bírtam! A szövegek jók, grafika jó, zsír fegyverek, tápos karakter, sokféle random dolog, spéci helyek, amik csak mázlisan kerülnek elő, foglalkoznak azokkal is akik nem tisztelik a törvényt (sírásók, rabszolgakereskedők:), zene okés, egyedi történet (időben egy hatalmas atomháború után járunk és itt nyomulunk a karakterünkkel. Rengeteg esélyünk van a karakter egyedivé tevésére, bár persze van célszerű eljárás a megfelelő helyzethez.) Mondjuk nekem egy valami nem tetszett: hogy nagyon bugos! Emiatt én még 20 szint alatt befejeztem a gémet és legyaktam a főgórét.

Na akkor egyelőre ennyi... majd még biztos irogatok pár játékról, csak már mennem köll...
Na csákány!

Khalid

Khalid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 12:59

Hi!

Na, megpróbálok írni valami ajánlófélét, bár nem tudom, hogy fog sikerülni, ugyanis ilyet még nem nagyon írtam.

Baldur's Gate II : Shadows of Amn:
-Történet: Az első részben a karakter és csapata legyőszte Baldur's Gateben féltestvérét Sarevokot, ám a helyi hatóság, a Flaming Fist katonái gyilkossággal vádolnak, ezért el kellett tűnniük a városból. Viszont utazásaik közben összeakasztották a bajszot egy Irenicus nevű varázslóval, aki bizony igen erősnek bizonyult, lemészárolta a fél csapatot, a többieket pedig elvitte egy tömlöcbe. Valamit meg akar szerezni a főkaraktertől.... vajon mit?
-Grafika: Nem kell a játékhoz 3D-s kártya (bár némileg támogatja) hiszen 2D-s játék. De milyen szép! Minden egyes fának a levelén lehet látni a játék készítőinek keze nyomát, a szobák kivételével nem lehet találni egyetlenegy ismétlődő objektumot sem.
-Zene: Ha jól tudom Jeremy Soule és Michael Hoenig szerezte a zenéket, amik annyira élvezetesek lettek, hogy sokszor a játékból való kilépés után is a fejemben maradtak :felvon: Nagyon hangulatosak, helyhez illőek, a harci zenék pedig pergősek.
-Karakter, és rendszer: A karakterünk több kaszt közül válszthat, amikben már benne van a mágus, a barbár, és a szerzetes is, valamint vannak különféle KIT kasztok. Ezek a kasztok különleges specialításai, mint például a fejvadász, a kensai, vagy az inkvizítor. Minden kasztnak van három KIT lehetősége, de persze lehet indítani egyszerű, mezei karaktereket is. Minden kasztanak van strongholdja- egy erőd amit meg lehet szerezni, ezekben lehet aludni, némelyik pénzt termel, valamint el kell végezni az ügyes bajos dolgaikat. A karakterünk Bhaal gyermeke, vannak különleges képességei, majd a játék kb. felétől át tud változni egy vérengző fenevaddá-Bhaal avatárjává.
-CNPC: Talán egyik játékban sincsenek ilyen társak, van amelyiket könnyű, és van amelyiket nehezebb megszerezni, és aktívan társalognak egymással, dicsérikegymást, elkezdenek gyűlölködni, és akár össze is csaphatnak. A hírneved határozza meg, hogyan érzik magukat a csapatban, ha már nagyon nem jó nekik, faképnél hagynak. Egyébként nagyon epés megjegyzéseik vannak, ha nem érzik jól magukat :sor: És most már nem bábok a társaid, akiket zsinóron rángatsz, mindenbe van beleszólásuk, sőt, akár románcot is alakíthatsz ki!
-Utazások, küldetések: NAGYON sok küldetés van, sok végigjátszás kell, hogy mindet végigjárd, és ne arra számíts, hogy majd mindenki azt adja: menyjél el, vidd el a csomagot XY-nak, aztán hozd vissza az X zsákmányt és adok C aranyat, ebben a játékban minden küldetés egyedi, és különleges. Utazásaid során eljuthatsz Regna szigetére, egy Shaugaun városba, és mélysötétbe is.
Összegzés:
+ Nagyon jó zenék, küldetések, CNPC-k, szép tájak, történet, különleges kaszok, látványos varázslatok.
- Sajnos a DnD második kiadásán alapuló szabályrendszer, komoly angoltudás kell hozzá.

Szóval én mindenképpen ajánlom mindenkinek ezt a csodálatos játékot!

Hirtelenjében ennyit tudtam összefirkantani, de majd lehet, hogy írok egy teljesebbet is. Üdv!

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2003.07.26, 09:10

ha úgy gondolod, hogy másoknak is érdemes kipróbálni egy játékot, írj róla egy szösszenetet, hogy miért is ajánlod másoknak


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]