Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kelta Harci Játékok #1


A téma archiválva van, emiatt nem szólhatsz hozzá.
2138 hozzászólás érkezett eddig

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Archívum
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.12, 14:26

Ylmor: sztem pont nem kéne meghosszabítani, mert így elveszne a folyamatos harc, a harci játék lényege...

QBee

QBee

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 20:46

Üdv!

Sajna betegség miatt nem tudtam menni, de a képek meg a beszámolók alapján elég jó lehetett a dolog.

Ötlet pálcikázásra:
Lehetne úgy, hogyha van "tartalékunk", akkor az pl. minden 10. percben indul el, vagyis a töltőn van egy óra, minden halott, akinek jutott pálcika, az kimehet, amint az óra elég egy 10-es osztást. Így tényleg olyan lenne, mintha megjött volna az erősítés. Ha pedig elfogytak a pálcikák, akkor egyéni töltés, hosszabb idővel. Így pedig csak szállingóznának visszafele az emberek.

Vivax

Vivax

    Gloria Határvidék

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 20:13

Presbiter, Joseph, és soproniak! Számíthatunk rátok?

Szerintem igen...mi mindig tele vagyunk ötletekel! :D
Majd az LSZT-n megdumáljuk. :)

Aluran

Aluran

    Teut Os teutorix

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 16:47

Köszi az ötleteket, érvelek én is :D

A pálcikás rendszert kipróbáltuk egyszer, többször (még mikor alig volt valaki a játékainkon). Akkor nem igazán jött be. Ettől függetlenül felírtam.

A töltési időt nem fogjuk érdemben növelni. A kevés töltési szabálytalanságot én egyrészt ennek a számlájára is írom.
Azt, hogy a vezető karakterek élete érjen valamit mindenképp megoldjuk. (Ez a haldokló király teste felett jutott eszembe, mielőtt belöktek a harcosai a vízbe...)
Ezzel is vigyázni kell viszont! A főkarakterek dolga az, hogy a játékot mozgassák. Ez a feladat sokkal erősebb a hadijátékoknál, mert itt nem tudsz új küldetést szerezni, ha a centurió fogságban van.
Lehetne persze azt mondani, hogy hát majd kiszabadítják, de itt volt az intő példa: A sereg nem engedelmeskedett másnak. Hiába mondta a pap, hogy gyerünk, hajrá előre...


Ami a jövőt illeti: Jómagam kicsit belefáradtam a játékszervezésbe. Meló, stb, aki túljut a 25-ön az ismeri, nem ragozom. Szeretnék egy olyan gárdát jövőre, akikkel sokkal gördülékenyebb lesz a bebonyolítás, bár hát meg kell hagyni idén sem nagyon bonyolítottuk túl... :)
Presbiter, Joseph, és soproniak! Számíthatunk rátok?

_Ylmor Velius (NPC/NJK)

_Ylmor Velius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.10, 16:28

én egyszerűbben oldanám meg ezt a dolgot:

Nincs instant feltámadás, a töltési időt meg meghosszabbítanám hogy jobban vigyázzon az ember az életére...töltő hely ugyan ugy tábor lenne és egy megkülömbözető szallagot magára kötne hogy ő halott.
sztem ez egyszerű és nagyszerű :D

SirThomas

SirThomas

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2056 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 15:43

Pontosan ott és pont egy kelta hadijátékon tesztelődött egyszer a hurkapálcás utánpótlás. :)
Egész napra be kellett osztani a tartalékot, de lényegében ugyanez volt.
Ötletnek jó, de ott és akkor nem igazán jött be. Sajnos.

Problémás helyzetek lehetnek:
- Tegyük fel, hogy kifogy egy csapat öt perc alatt, azaz mondjuk reggel 8-tól délig senki nem játszik abból a csapatból.
- Tegyük fel, hogy annyi pálcikája van, hogy nem fogy ki, így viszont elsatnyul a dolog arra a szintre, hogy egy adott helyre vissza kell battyogni, majd mehet a móka.
- Tegyük fel, hogy egy erőd közepére van beszúrva a pálcikatartalék, míg a másik csapatnak egy órát kell gyalogolnia oda-vissza a töltésért. Az erőd tulajdonképpen bevehetetlen lesz.

Lehet persze biztosan jól is kombinálni... :D

Vivax

Vivax

    Gloria Határvidék

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 15:17

Mondjuk amivel nekem gondom volt, az élők és a halottak megkülönböztetése, ez még az "úton szembejön egy csoport - hé ti halottak vagytok?"-nál nem is gond, de ha az ember be akar kommandózni egy táborba 4 nyílvesszővel, nem mindegy, hogy élőre vagy halottra lő, titkos bekommandózásnál meg elég gáz elkiáltani magunkat hogy "most csak az mászkáljon aki él"

Ezzel mi is gyakran találkoztunk... :)
Szerintem erre ott az egyszerű "vörös szallagos" megkülönböztetés (lehet más színü is, pl: fehér)...pofon egyszerű, nem kerül egy vagyonba...pláne, hogy a G.K.J-ban nincs hasonló jelölés...így ennyit mindenki meg tud jegyezni...sok helyen működik. :D

M_Sanyi

M_Sanyi

    Tesco gazdaságos larpszervező

  • Fórumita
  • 624 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 14:52

Szerintem Dii valami olyasmire gondolt mint a szombat reggeli hadgyakorlat, vagy hogy a tápabb fegyverekért játékpénzt kell perkálni.

Mondjuk amivel nekem gondom volt, az élők és a halottak megkülönböztetése, ez még az "úton szembejön egy csoport - hé ti halottak vagytok?"-nál nem is gond, de ha az ember be akar kommandózni egy táborba 4 nyílvesszővel, nem mindegy, hogy élőre vagy halottra lő, titkos bekommandózásnál meg elég gáz elkiáltani magunkat hogy "most csak az mászkáljon aki él"

Módosította M_Sanyi: 2006.10.10, 14:55


__Ishar_ (NPC/NJK)

__Ishar_ (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.10, 14:11

A vezér és a kiképzés részét leszámítva nem hangizk rossz ötletnek. A kiképzés viszont NAGYON nem nyerő, idén nyáron már bebukott egy játék azzal, hogy mind a 300 résztvevő egyszerre akart porbafingóból harcossá válni a kb 5 oktatónál. Namost ezt minden halálnál eljátszani... nem jó ötlet.

Dii

Dii

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 278 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.10, 11:09

Feltámadás helyett utánpótlás rendszer

Na, ezen már anno gondolkodtam valamikor, valószínű nem spanyolviasz, de talán ide most pont hasznos változás lenne. Gondolkodjatok el rajta, ha hülyeség, akkor kuka.

A jelenlegi feltámadás rendszer gyenge pontja, főleg ha pap/druida szabályt figyeljük, hogy egyrészt esetenként nem számít a halál (táborvédelem), másrészt meg a játék esetleg két óvatos fél miatt beáll. Amit javaslok szerintem jobban illik a hadijátékhoz, nincs benne mágia, nameg némi taktikai jelentősége is van.

A lényeg, hogy nem feltámadás van, hanem utánpótlás. Ez játéktechnikailag hasonló, ámde mégis kicsit más. Az egyes csapatok előre meghatározott időnként kapnának utánpótlást (azaz harcosokat), amit a táborban adott helyen leszúrt hurkapálcák jelképeznek. Ha valaki elbukik, akkor nem feltámad, hanem helyére áll egy utánpótlás harcos (aki pont úgy néz ki :ugri: ). Tehát halál esetén odasétál a hurkapálcákhoz és kettétör egyet és visszaáll a játékba.
Nézzünk egy konkrét példát hogy biztos érthető legyen. A Római légió 40 emberrel indul és kapnak 60 embernyi utánpótlást kezdésnek. Várhatóan további utánpótlás érkezik 12 órakor (40 ember), 17 órakor (60 ember). Tehát a 40 játékos nagyjából 12 óráig meghalhat összesen 60 alkalommal (1,5 meghalás/fő) és utánna csak akkor támadnak fel, ha megérkezik az utánpótlás délben. És így tovább.
Ez azt eredményezi, hogy megmarad az erőd effektus a táboroknál, de mégis felőrölhető egy-egy csapat ereje. Ha a játékegyensúly nagyon felborul, akkor egyszerűen a játékvezetők megtápolják a tábort, kicsit több utánpótlás érkezik, hamarabb, stb. Elég sok lehetőség van.

Opcionális szabályok
Utánpótlás kihelyezése: hasonlóan mint hogy most a papot ki lehetett vinni, az utánpótlás egy részét (mondjuk felét) is ki lehet vinni, de itt a vezér teheti ezt meg. És akkor hozzá futkorásznak a játékosok pálcát törni.
Tizedelés: ha nincs elég táborvédelem és az ellenség be tud törni és eljut az utánpótlást jelző hurkapálcákig, egy részét (fele, harmada, valami) elpusztíthatja.
Kiképzés: az utánpótlás mindig képzetlen. Azaz aki meghal csak sima rövidkardos, páncél és pajzs nélküli katona. Valami kiképzést kell csinálni vagy éppen kiképzési pénzt kell áldozni, hogy megint használhassa a tápos felszerelését.

Ilyesmi, még lehet rajta agyalni finomítani, fontoljátok meg.

masvalaki

masvalaki

    Pápai kalóz

  • Archívum
  • 2539 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 22:28

Én is köszönöm mindenkinek a játékot.

Szerintem nagyon kellems vlt szombat délután romantikusan "csónakázni", így én kitartanék a sziget mellett... talán ha rendszeresítve lenne több csónak, be lehetne vonni a felső szigetet... talán... dehát ezt majd a szervezkedők.

Találati felület: én támogatom az egésztestes találatifelületet. (mondjuk: kivéve: szándékos fej/ágyék, azaz ne akarjunk oda ütni) Merthát azért az mégiscsak jó dolog.

Aztán, nekem konkrétan nem volt gondom ilyesmivel, de a felszerelés ellenőrzése tényleg lehetne legközelebb kicsit szigorúbb. Akár úgy is, hogy segítenek az ellenőrzésben mindenféle veterán jóbarátok, vagy akárkik.

Vadulás/harc erőből: szerintem olyan nagyon nem kell visszafogni az ütéseket. Burkoltak a fegyverek, a másiknál is van cucc, és kibírja, ha lesz rajta 1-2 folt (lásd: pl. Kinga "sminkje" a MacEphonából :ugri: ugyan az nem a játékon keletkezett...) Pl. Az ifjú Isharral vívott öreges párbajom se lett volna olyan móka, ha nem húzok rá pár nagyobbat a pajzsára, meg nem koccantjuk néha össze a pajzsokat... bár ott azért látszott, hogy kinek ősz a feje ;)

És: Tavasszal szivesebben játszanék efféle hadijátékot (legfeljebb "valós mágiával", azaz: nincs mágia, de van druida, aki rítust csinál, és a többiek pedig pl. hisznek benne :) ), mint a fantasys vonalból valamit.

Golyszi

Golyszi

    Fröccsöntött kapuőr

  • Archívum
  • 551 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 20:38

csaksoktalálattólfekvős-téma: mindegyik ókori kelta vs. római csatában voltak berserkerek, akik tudták, hogy meghalnak, mert mondjuk már fél kilométerrel visszább elhagyták a májukat, de az adrenalin nyomta őket tovább...ezt kb. így lehetne felfogni szerintem, ez még ad is további hangulatot, ha így nézzük...

__Ishar_ (NPC/NJK)

__Ishar_ (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.09, 20:34

Karakterem háromsoros egyszerűsége sokakat meggyőzött :ugri:

_Gerodus (NPC/NJK)

_Gerodus (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.09, 20:23

Tudna valaki mondani, elérhetőséget, és egyéb infót a Kelta játékokhoz. Én Glóriázom. Dob, te is tudnál, nem.

Gerodus, azaz in-ben Gerodus Terenis

Dob

Dob

    Archbishop

  • Fórumita
  • 161 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 20:14

A kis ******* pap...

Jó szokás szerint a játék hátteréből is felvillantunk utólag valamit.
Íme itt vannak az egyes főszereplők motivációi. Szigorúan belső munkapéldány, így fésületlen... :ugri:



Aluran

Aluran

    Teut Os teutorix

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 19:53

Jó szokás szerint a játék hátteréből is felvillantunk utólag valamit.
Íme itt vannak az egyes főszereplők motivációi. Szigorúan belső munkapéldány, így fésületlen... :)

Motivációk

Ennek nagy része sajnos nem tudott napvilágot látni... :ugri:

_Derszu (NPC/NJK)

_Derszu (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.09, 19:09

A játék nagyon jó volt, én kimaradtam a vasárnapi csatákból (haza köllöt menni), így a pajzsugrásokhoz nem tudok hozzászólni, de tapasztalatból tudom milyen az ha pl. wicard nekimegy az embernek. Igen, igazából ezt a részt úgy lehetne megcsinálni hogy pl. a cotinok kicsit ráugrálnak az osokra vagy fordítva, ergo csak aki ismeri a másikat és tudja művelni minden egyéb nélkül.
Találathoz annyit hogy majd mindenki becsületesen játszott, sokkal jobb volt az arány mint ami lenni szokott.
Szerintem körübelül úgy van ez hogy pl. ha érzem hogy övön alul ért a találat és folytatom a harcot más megszól hogy eltaláltak akkor is kiállok mert az ilyen beszólongatások is csak rontjákl a hangulatot, néha persze az ember nem állja meg hogy ne kérdezze meg amit látni vélt (néha azért az embert is megcsalja a szeme). Van olyan is hogy egyértelmű a találat a másik mégse áll ki, az ilyennel nincs mit tenni, szerintem már csak azért se érdemes rászólni mert elronthatja a csata hangulatát. Egyszer észreveszi magát...vagy sem. Legjobb olyannal harcolni akit jól ismerünk, és tudjuk hogy becsületes, úgyis kiáll majd ha találatot érez. Vagy ha kétes néhány mozdulatból és pillantásból is megértik egymás között hogy épp mi az ábra. Most jórészt ilyen emberek voltak kint.

A pilumhoz annyit hogy szerintem nem baj hogy ennyire "tápos". Egy pilum "sortűz" bizony erős pusztítást okozott. Én ráadásul még úgy terjeszteném ki az egészet hogy az a pajzs amit pilum találat ért azt el kelljen dobni. Ugyanis egy pilum bizony átvitte a kelta pajzsot és használhatatlanná is tette. Eldobott pilumot visszadobni ne lehessen, ez volt a pilum lényege. Dekompenzáció nem kell, a keltáknak is lehetnek dárdásai. Bizony nem volt éppen leányálom a rómaiak ellen harcolni.
Nekem sokkal jobban tetszett a gödi erdő. Amit legfeljebb sajnálnék az a kenuk. Ezen a szálon lehetne még tovább menni.

Úgy éreztem most mindenki kicsit jobban ráment a hangulatra mint
szokott, igen, efelé kell elmenni.
Minden elismerésem a rómaiaknak, jól csinálták amit kellett. Meg lehetett különböztetni a legionariusokat, az auxiliát, még velit is volt. Grat. Legjobb részek az első római csata (ellenségeskedés a kelták közöt is, azátn a rómaiak táamdása, csata a parton), a római csónak elfogása (lessel, körbekerítéssel), a signum majdnem ellopása (átlopakodás a római táboron) voltak. Személy szerint a tavalyi őszi göd jobb volt, de ez valami új, és erősen kecsegtető ág.

Aluran

Aluran

    Teut Os teutorix

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 19:00

Írok én is valamit, mint főszervező:

Köszönöm a játékot, leginkább azt, hogy jelmezben mindenki (közel ~)
igyekezett a maximumot kihozni magából. Igazán példamutató azt hiszem. Számomra ez volt a legkellemesebb meglepetés.

A rendszer gyenge pontjait egyszerűen arra szeretném fogni, hogy későn jött ez a fajta ötlet, maradtak szürke foltok, de ezekre csak az utolsó napokban, vagy magán a játékon jöttünk rá.

Sajnos látnom kellett nem csak a játék, hanem a gárda, sőt a saját hiányosságaim is. Bevallom őszintén jól esett játszani egy olyan játékon, amely khm.. "hazai ízeket" vonultatott fel. Sajnálatos, hogy ez a kedvet a kelta táboros, vízbe lépős rész el is űzte.

Szervezőként látni kell azt is, hogy az amúgy szerintem nagyon jól kitalált, de kellően egyszerű történet miért nem tudott (talán ha 20 % jött ki) kibontakozni. Ezért elsősorban engem terhel a felelősség, illetve az általam kiválasztott embereket.
Nem tudom osztani azt a nézetet, hogy emberek különösebb történet nélkül játszanak. Az üresjáratok oka pontosan abban van, hogy ez a gárda nem megfelelően tette a dolgát.
Jó példa erre szerintem, hogy az eredeti játékmenet nem tartalmazott arénaharcot. Jómagam is csak akkor szereztem róla tudomást, mikor megkérdezték nevezek-e.
Az ilyen jellegű hibák azok, amelyek tanulságosak és feltétlenül kiküszöbölendőek.

Összegezve: Véleményem szerint is ez volt a valaha volt legegyedibb és legjobb gödi játék. A vétett hibák viszont mindenképpen elgondolkodtatóak és le kell vonni belőlük a megfelelő következtetéseket!

Deadly_Toy

Deadly_Toy

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 18:22

Üdv!

A szegedi Hollószárny Lovagrend jelenvolt tagjainak nevében szeretném megköszönni a játékot a Szervezőknek és a többi játékosnak is!

Hatalmas volt a hangulat, a harcok pörgősek voltak, a Kelták tényleg kelták voltak, a Rómaiak meg javarészt igyekeztek rómaiak lenni. A helyszín az éjjeli odajutást leszámítva telitalálat volt, a víz, a hajnali Duna, a kenuk, a parti csaták hihetetlenül valóssá tették az egész játékot, nem véletlen, hogy többeknek időnként mozifeelingje támadt.

A római tábor -úgy hiszem- jól működött, kicsit talán az aktívabb felső vezetés, összefogás hiányzott, az egyes cohorsok leginkább saját szakállukra tevékenykedtek, talán a rabszolgák hatékonysága is emiatt volt alacsony, de ahol a közreműködésükkel valódi árkos/tüskés falak készültek, ott az erőd tényleg harcias benyomást keltett. Mindenesetre a soproni csapattal jól beosztottuk az erőd védelmi feladatait, és vasárnap hiányoltuk is őket a nagy csatákból.

"Gyors" reagálás még a felvetett problémákra.
- A pilum alapvető római fegyver volt, ezt mi komolyan is vettük, mindenkinél volt legalább egy darab, néhány könnyűgyalogosnál több is. Igyekeztünk könnyű, veszélytelen anyagból legyártani őket, fájdalmas ütést elvileg nem okozhattak. A találati felületeket a rendszer határozta meg, magam részéről próbáltam testre dobni, néha lábszárra, vagy combra, de tény, hogy rohamozó kelták közé különösebb célzás nélkül repült... Visszagondolva volt olyan helyzet, amikor 2-3 méterről hajítottam, elnézést kérek, csak az adrenalinra tudom fogni. :ugri:

- Pajzsfalba ugrással kapcsolatban kicsit felemás érzéseim vannak. Számítottunk rá, álltuk is, és úgy hiszem nem is igen panaszkodtunk miatta. De az ütő megállt bennem, amikor a szélen befutó kelta után Sasu (uszkve 80 kiló, de lehet, hogy alulbecsültem) másfél méternyit repült és hanyattesve landolt. Nem lett semmi baj, de ha ekkora sebességnél véletlenül a pajzs élének szalad, vagy Sasu lefejeli a kelta pajzsot... Nahh, szóval mégse megölni akarjuk egymást.

- Találat elismerése/nemelismerése: szerintem ebből a szempontból még az átlagosnál jobb volt a Gödi Kelta, volt persze aki sokadik sebtől adta csak fel, de ezt megszoktuk, velejárója a játéknak. Ettől persze még nem jó dolog.

- Fegyverek: a szórás nagy volt, szerencsére gyári íjakat nem nagyon láttam. Mi gyakorlatilag csak rövidkardot hoztunk (amúgy is gladiusról mintázva), meg 2-3 db hosszabbat (igaz: kétkezeset) tartaléknak. A burkolások általában jók voltak, egyszer hallottam kopogni egymáson két kardot, de szerencsére egyikhez sem volt közünk. Lovagkardot, másfélkezest bizony én is láttam, szerencsére nem sokat. Rendes lándzsát a lányoknak hoztunk, akik szerintem bizonyították is, hogy biztos kézzel forgatják őket. A pajzsok élét sajnos nem burkoltuk, tervbe volt véve, de lévén, hogy a teljes felszerelésünket (ruhák, pajzsok, pilumok) erre az alkalomra kellett legyártani.... nem maradt rá idő, ahogy az alaposabb pajzsfestésre sem. Ezek egyponton fogható pajzsok voltak, kivéve Dorka saját amazón pajzsa, de azt sztem nem is hozta csatába.

Nah, bocs a hosszú okoskodásért, de nem igérem, hogy máskor nem fordul elő... :)

Presbiter ~ Gorrath

_Ylmor Velius (NPC/NJK)

_Ylmor Velius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.09, 15:04

Szerintem semmi baj nem származik belőle, hogy ha fejen kívül mindenütt ér a találat mint a pilummal. ezzel törekedtem a realitásra és nem azt mondtam hogy legyenek kilós fegyverek, full-contact stb.

A másik amit kifelejtettem hogy attól hogy valaki felvesz egy ujjatlan, csípőig érő lánc inget attól ne legynemár immunis pilumtól a lábán, meg a karján... tehát lánc ing ott védjen ahol van. Igen ebből lehet vita, hogy "de ott még volt lánc ing" de hát istenem mindenütt lesznek/vannak hasonló viták...


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]