Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kelta Harci Játékok #1


A téma archiválva van, emiatt nem szólhatsz hozzá.
2138 hozzászólás érkezett eddig

Vivax

Vivax

    Gloria Határvidék

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 14:48

Üdv!

Lényegekben csatlakoznék Dii-hez... amit leírt az nagyából a csapat véleménye is.

Nagyon jól éreztem magam, volt ugyan pár üres járat, de összeségében élveztem a játékot! A szombat reggeli "alaki" kimondottan tetszett! ;)
Hullafáradtan kimászni a sátorból, felöltözni teljes harci díszbe és beállni a pajzsfalba...az elején nagyon meg voltam zuhanva, de az első parancsszavak felébresztettek, az első roham pedig telenyomott adrenalinnal! Szóval...király volt.
Azt nagyon sajnálom, hogy a sok gyakorlás ellenére nem vettük hasznát az akkor elsajátított tudásnak...elmaradt a nagy összecsapás...
Azaz egyszer jól jött...mikor 10-en megrohamoztuk ék alakzatban a kelta tábort.

Találatokat nem beismerő emberkékkel nem nagyon találkoztam...volt olyan aki nem akarta észrevenni az általam a csombjába állított pilumot, de elég volt csak szúrósan ránéznem és kiállt a csatából...
Szerintem is inkább az lehetett a helyzet, hogy az ütközet hevében nem veszi észre a delikvens....mondjuk én ettől még nem vágok oda erősebben...
Ishar: egyszer én karcoltam fel a nyakadat...bocs...gondolom, nem volt oly fájdalmas...hiszen te ezekhez már hozzászoktál... :P
Az eszement vagdalkózás nem az én világom...sajnos ebből már többet láttam...mindkét oldalon megtalálhatóak voltak a durvulások.
Tudom, hogy a kelták között megengedett a pajzsbaugrás és a pajzs rugdosása...én sem vagyok viaszból, de az, ahogy Wicard 3 méterről beleugrott a pajzsomba... :D Nem számít...emberi nyelven megbeszéltük, mikor a rabszolgám volt.
Legközelebb már számítok rá, és akkor nem lep meg a dolog... :P

Apropó rabszolgák: valóban kevés dolog történt a rabszolgákat illetően...
Azért egyet kereszterfeszítettünk! :)
Hozzátenném, ez a features is annyira új volt nekem, hogy hirtelen azt sem tudtam mit adjak ki nekik... :D
Majd legközelebb...

Arána: nem szeretem az arénázást én sem, bár látva ott a harcokat...hümmm...hümmm...akkor én is kedvet kaptam egy kis :ugri: -hoz. :D

Szervezés: a lényeges észrevételeket már elmondtuk személyesen Alurannak és szerintem az úton hazafele megbeszélteket majd az LSZT-n hozzátesszük.

Én személy szerint kicsit hiányosnak éreztem a játékot...annyi mindent ki leszetett volna még hozni ebből! Biztos vagyok abban, hogy a következő sokkal jobb lesz!
A fegyverkorlátozást szerintem is betartathattátok volna...mondjuk könnyen dumálok, nekem volt (60cm-s) gadiuszom... péntek reggel csináltam... Kicsit mókás volt, mikor este kimentünk egy szál tőrrel hadakozni, és jött egy "kétkezesmásfélkezeskardos" alak és meggyakott minket...

Végezetül, had köszönjem meg a játékot mindenkinek! Különös tekintettel a szegedi Hollószárnyasoknak és a skótok voltak szimpatikusak! ;)
Természetesen köszönöm a keltáknak is! :D

Vivax

__Ishar_ (NPC/NJK)

__Ishar_ (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.09, 13:38

Na akkor lassan ki is fejteném a dolgokat, kezdeném a jóságokkal:

-Mindenekelőtt szeretném megköszönni mindenkinek, aki vette a fáradtságot, és külön erre a játékra csinált magának ruhát, fegyvert és pajzsot. Nekünk ez az alap cuccunk, szóval mi nem sokat készültünk pluszban, de aki ezt most rakta össze, annak őszinte elismerésem.
-Az általános harcmodor nagyon tetszett, a megszokottnál sokkal kevesebb volt a böködés, és végre elég nagy többség helyezte a stílust a hatékonyság elé. Ezerszer jobb volt így játszani.
-A Kildarék által Battleship és Dreadnaught nevekre keresztelt kenuk nagyot dobtak a hangulaton. Amikor Tan és Aluran partraszálltak, leszúrtak és láncingnél fogva rángattak a víz felé, hát az valami elképesztően jó volt ;)
-A rómaiaknál elég szép rendezettség volt, nálunk kellőképp nagy káosz, és ez így volt rendjén.
-Tetszett a cuccok kultúrált vándorlása, vagyis hogy nem votl problémázás a fegyverlopásokból, de nem is vitte túlzásba senki, és a végén mindenkihez visszakerült a cucca.
-Aréna. Sokan nem szeretik, mert megáll a játék, sokáig tart meg minden ilyesmi, de szerintem baromi jó érzés már az is, hogy csapattársnak/havernak szurkol az ember, bent lenni pedig még jobb. Maradjon az aréna, ellenben vissza lehetne hozni az intézményét játék közben is.
-Poén volt a rabszolgaság, remek ötlet, csak kicsit úgy éreztem, nem tudtak nagyon mit kezdeni a foglyokkal. Az erőd építése vicces, de mivel mindenkit elvittek rabszolgának, másfél nap után már nem tudom hova építettük azt az erődöt. Bele lehetne vinni ilyen apróságokat hogy eladni a szerencsétlent gladiátornak (ezt nagyon hiányoltam, kihagyott ziccer), kikötni egy fához közel a rivális kelta táborhoz, vagy csak egyszerűen gúzsba kötve ledobni a társai elé hogy tessék, ennyit ér. Én biztos nem problémáznék ilyesmi miatt, sőt első rabszolgaságom alatt direkt poén volt eloldani a kötelékeimet és vigyorogva visszaadni annak aki megkötözött :)

Nem tetszett viszont:

-Legeslegkevésbé az tetszett, hogy sokan hozták a kétkezes kardjaikat (tudom-tudom, MÁSFÉLkezes, tökmindegy, rómaiaknak és pannóniai keltáknak az sem volt, bokenjük pláne nem) és a kétpontos lovagi pajzsaikat, holott ez elvileg tilos volt.
-A signifer ötlete jó, de a emgvalósítás annyiból problémás, hogy a pajzsfal mögött áll, így a pajzsosok nem látják ha meghal, és ez tököléshez, magyarázkodáshoz, félreértéshez vezethet és vezetett is.
-Szép meg jó ez a sziget, meg nagyon jó hosszú és sokat kell rajta gyalogolni, de nekem személy szerint nem tetszik a kilométer hosszú és 50 méter széles játéktér. Ez persze egyéni véleményem, szerintem az erdő jobb volt.
-Pilumokkal valamit csinálni kell, vagy a végtagtalálatot, vagy az 5 métert ki kéne szedni belőle. Inkább az 5 métert, mert csomóan nem tartják be. Ez nem csalás, egyszerűen a nagy rohangálásban az ember nem áll le méricskélni a távolságot, hanem aki felérohan, azt ledobja és kész. Én talán két pilumot dobtam a játékban, mindkettő pajzson csattant, de csomó csattant a fejemen és a nykaamon, de nem éreztem úgy hogy különösebb probléma lenne belőle, főleg mivel könnyűek. Szerintem nyugodtan dobjuk közelről, de ne legyen teljes test. Vagy dobjunk telejs testre, de akkor legyen betartva a távolság, mert az hogy az előtted álló ember a lábadra ejti a dárdáját és meghaltál az lássuk be, kicsit erős.
-A táborhelyünk rohadt messze lett kijelölve az eseményektől és alapvetően lusta disznók vagyunk láncingben gyalogolni.

Ja igen, csináltam képeket is, bár mennyiségben és minőségben jócskán alulmúltam Blazt, az enyémeken több a Falkás, a Falkásokat pedig mindenki szereti (ugye? :ugri: )



Szerk.:
Ylmornak: Szerintem az élvezhetőség jócskán a realitás fölött kell áljon mint szempont. Lehetnének kilós kardjaink is (sőt), mert az a reális súly, a pajzs mögül kilógó fejet is lehetne ütni mert az a kézenfekvő célpont, mégse tesszük. Szép dolog a realitás és törekedni is kell rá, de nem mindenáron.

Módosította _Ishar_: 2006.10.09, 13:41


Mitja

Mitja

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 86 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 13:37

[/QUOTE]Tudom, hogy nem jó érzés úgy kiállni, hogy nem vagy meggyőződve arról, hogy eltaláltak, de így egy csomó vitát el lehet kerülni. Azt is érdemes megfontolni, hogy próbáljuk kerülni azokat a helyzeteket, amikor rászólunk a "halhatatlant" játszó "újfiúkra". Ilyenkor el kell találni úgy, hjogy egyértelmű legyen a dolog és megint nincsen vita. Ha egy ilyen játékon nemcsak 30-40, hanem már 60-70 ember gondolkozik így, akkor "belefér" az a néhány széllelé bélelt ifjonc...és a következő játékokon talán már ők is felveszik ezt a mentalitást.
[QUOTE]
Röviden, tömören ,velősen!

EGYETÉTEK! :ugri:

Módosította Mitja: 2006.10.09, 13:37


_Ylmor Velius (NPC/NJK)

_Ylmor Velius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.09, 12:41

Itt a lőfegyverek találati felületéhez anyit tennék hozzá, hogy: ez a kelta játék az egyik legvalósághűbb játék sztem és ha már az, akkor teljesen reális ha meg dobják a lábad pilummal akkor abban a csatában már nem harcolsz... gondolj bele egy pilum át szúrja a bokát hát sztem nem kelsz fel...(mondjuk ezen az alapon szerintem az öszes fegyver hathatott volna teljes testfelületen)

A találat nem beismerése: nem biztos hogy csalni akar, lehet hogy nem érzi mert vért van rajta vagy a harc hevében van, ilynekor sztem egy fokkal nagyobbat kell rásózni...(aki csal az meg megis érdemli a nagyobb ütést)

Lee

Lee

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 131 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 09:16

halihó!
A játék jó volr,nagyon élveztem.A péntek esete kicsit zavart,hogy a cotinoknak kicsit későn szóltak,hogy nam csak tőrözés van.A pajzsfalbaugrás sztem tényleg nagyon jó,ha olyan embereken csinálják,akik nem törnek ösze tőle(ld.Hollók).A Hollók nagyon szépen helytálltak rómaiként és minden támadás ellenére szépen tartották az alakzatot.A pajzsbarúgást nem érzetem fairnek.A pilumost találati rendszert lehetne javítani,mert így nem volt a legjobb,mindenki lábra dobált...Azért kár,hogy az 5métert nem igazán tartottaák be az emberek és 3 méterről meg közelebbről is simán dobáltak.
Még a fegyverzetről egy szó.A kelták igyekeztek betartani a követelményeket,de római részről találkoztunk másfélkezes gladiussal is,ami nem volt a legszebb,de ha nincs más....
Minden problémától függetlenül jó volt a játék,várom a folytatást!

Brenn

Brenn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 356 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 08:21

Köszi mindenkinek a játékért. Úgy érzem, hogy újfent egy viszonylag jó játékon vagyunk túl. Ez nagyrészt annak tudható be, hogy az utóbbi néhány évben összeállt egy olyan lelkes társaság, akik különösebb történet nélkül is remekül tudnak játszani -és ehhez most az újak is hozzá tudtak tenni!. Így sztem a mostani jó játékélmény elsősorban a játékosoknak és nem nekünk, szervezőknek volt köszönhető. Egyet kell értemen Diivel, szervezés valóban hagyott maga után kívánni valókat, majd javítunk rajta...

A létszámot tekintve számításaink szerint kb. 80-90 fő volt az idei Gödi Kelta Játékon.

A szabálytalanságokat tekintve: ilyen sajna mindig volt és mindig lesz. Véleményem szerint egy olyan légkört kell kialakítani, hogy a régebbi játékosok nemcsak, hogy elismerjék az őket ért találatokat, hanem akkor is kiálljanak, ha vki találatot reklamál. Nagyából a Teut Osnál és a Cotinoknál ez működik is... Tudom, hogy nem jó érzés úgy kiállni, hogy nem vagy meggyőződve arról, hogy eltaláltak, de így egy csomó vitát el lehet kerülni. Azt is érdemes megfontolni, hogy próbáljuk kerülni azokat a helyzeteket, amikor rászólunk a "halhatatlant" játszó "újfiúkra". Ilyenkor el kell találni úgy, hjogy egyértelmű legyen a dolog és megint nincsen vita. Ha egy ilyen játékon nemcsak 30-40, hanem már 60-70 ember gondolkozik így, akkor "belefér" az a néhány széllelé bélelt ifjonc...és a következő játékokon talán már ők is felveszik ezt a mentalitást.

A pajzshasználat téma valóban félreérthető volt: elviekben csak oda szabadot beleszaladni, ahol láthatóan meg tudták tartani a rohamot (pl.:Tanék), az újakba pedig egyáltalán nem...ez egyéni mérlegelésre volt bízva, nem mindig sült el jól. Hosszútávon ez is ki fog alakulni: a régebbi játékosok már tudják, hogy kivel szemben mit lehet megengedni. Ennek felméréséhez elegendő 2-3 játék és akkor már nem elpusztítani akarom a másikat és bebizonyítani, hogy én vagyok a legyőzhetetlen harcos, hanem csupán egy jót játszani.

Alapvetően éppen az lenne a célja ezeknek a Gödi Kelta Játékoknak (amellett, hogy fakardozunk egy jót), hogy alakítsuk ennek a közösségnek a szerepjátékos kultúráját (tudjátok ezek a lovagi erény féle dolgok: ha eltalálnak elismerem, nem ütöm le a másik veséjét ha nem szeretni, csak jelzés szerűen találom el, ha elesett és földön fekszik engedem felállni, stb.) és ezeket más játékokra is be lehessen vinni.

Összességében köszönöm mindenkinek a játékot és a sok harcot. Jó volt veletek zúzni!

Mitja

Mitja

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 86 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 08:06

Üdv!

Nos mielőtt nekilátné bármiféle "kiértékelésnek" el kell mondanom, hogy ez volt minden idők legjobb hadijátéka :P :D
Iszonyat nagy hangulata volt, hogy ott volt mellettünk a víz, kelták csónakáztak a folyón, római légiók masíroztak a dannubius partján :P
Én magam részéről a kelták oldalán álltam, de a római légió is iszonyat hangulatos lehetett.És a kelta tábor tényleg keltásan működött, mondhatni kommunálisan:"kié ez a pajzs?-mindegy hozzad"
"hol a kardom?-előbb vitte el valaki de ugye nem baj?"
Az ilyen hangulat mindig sokat dob a törzsi érzésen.Ezenkívül nem volt punnyadás, mondhatni minden út Rómába(vagy ha nem is oda, hát a pannóniai erődbe) vezetett :sor: Én nem láttam annyi sumákolást találatok terén, mint ált. szokott lenni, de azért volt egy-két érdekes eset.Itt hozzátenném, hogy rengeteg találat a fém v egyéb merevvértek miatt nem lesz találat.De ezek az esetek nagy százalékában tényleg véletlenek(nem érzi az eltalált), szóval ilyenkor igazából nincs mit tenni.A többi meg már csak becsület kérdése :D

Negatívumokról....hát....
Talán a pilumok egész testes találati felülete.Engem kétszer dobtak bokán és utána eléggé szívtam a fogamat h elvisznek rabszolgának :P Sztem a lábszár és az alkartalálat nem jó h számít, dehát igazából ez a pilumos dolog nem olyan súlyos probléma.
pajzsrugdosás, pajzsbaugrálás:Sztem azért beleférős volt ez a dolog.Az a baj a pajzzsal az ilyen játékok esetében, hogy tényleg rá lehet tapasztani a találati felületre, és ah csak a rómaiakra gondolunk, akik három toronypajzzsal elállják az ajtót, hát akkor jó az a beugrálás.Hozzáteszem látványos, ellenben nem sokat ér.Én a játék során egy pajzsrugást láttam az arénában, de az abba a küzdelembe szerintem elment, és utólag megkérdezve az"egyik felet", ő élvezte a küzdelmet, és ez a lényeg.Meg tényleg látványos volt a nézőknek is, így mindenki élvezte.

Remélem jövőre is lehet majd játszani ezen a holtágon.Ezenkívül nagyon meglepett, hogy a járókelők többsége nem szólt be, nem nézett rosszallóan és nem próbált megnevelni minket.Ellenben érdeklődtek, nézték a játékot, stb.Lehet hogy mégis élnek normális emberek ebben az országban?De lehet hogy csak szerencse.

Ishar for president :D

Mitja/Finn

Aluran

Aluran

    Teut Os teutorix

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.09, 05:33

Mielőtt megeszitek egymást... Pajzsrúgás sosem volt engedve. A pajzsfalba ugrás tényleg meg volt engedve azzal a kikötéssel, hogy azokba, akikkel ezt el lehet játszani. Ez alatt leginkább Tan-t és magamat értettem. Ha ez zavart okozott akkor elnézést, de kár ezen vitázni.

A találatok letagadásáról: Mindkét oldalon volt. Ez van. Komolyan én nem tudok mit kezdeni vele. 3 éve, mikor az ÜL-t kezdtük csinálni rengeteget okoskodtunk ezen. Ebből lett a CJ ellenőrzési és töltésrendszere. S csaltak... Itt is csalnak, sőt az arány kb ugyanaz. Van akire rá sem szólok. 4-500 után az ember megunja...
Szerintem felesleges ezzel foglalkozni.

A játék nekem annak ellenére tetszett, hogy az eredeti saját elképzelés nem ez volt. Vagyis jobb szó lenne a nem így. Az arénázás pl. nem volt betervezve. Ez van...

Dii

Dii

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 278 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.08, 23:42

Ishar! Azon kevés kelták közé tartozol, akiknek az arcát és a fórumnevét össze tudom kapcsolni. A többieket sajnos nem ismerem ennyire. Spec veled nem akadt gondom, nem igazán neked szólt. Dehamár.
A találatletagadásnál egy szóval nem írtam, hogy kelta volt vagy hogy Ishar az aki letagadta. A hozzászólásodból kiderül, hogy te is láttál ilyet, én is láttam. Ebben megegyezzünk? Engem nem érdekel hogy melyik oldalon állt. Én csak megemlítettem, hogy ez nem jó. Kis kontroll, nevelés, fegyelmezés. Erre céloztam, ha viszont mindig szó nélkül elsiklunk az ilyen felett... a csapatos odamondogatásról, "ha te így én is úgy" dologról nem is beszélve.
Beszólás amúgy nem beszólás, kár a flame. Te olyan választ kaptál a szervezőktöl hogy az ugrás ok, én pedig (ezekszerint) egy másik szervezőtől azt a véleményt hallottam, hogy hát nem kéne így elvadulni. Ha erről van megegyezés, akkor be kell bigyeszteni a szabálykönyvbe, le kell véleményeztetni a résztvevőkkel és le van zárva a kérdés. Ha mindenki tudja, hogy hol van a harc határa, akkor el tudja dönteni hogy kér-e az ilyenből és ha igen, akkor tetszés szerint alkalmazza is. Ha pajzsrúgás, akkor az, ha beleugrás akkor az. Szerintem erre a játékra nem való, de nem az én tisztem eldönteni, ellenben nem is a tiéd.

__Ishar_ (NPC/NJK)

__Ishar_ (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.08, 22:42

Gondolom a pajzsfalba ugrálás nagyon látványos célzás volt ránk. Hát bocs, amíg a pajzsosok halhatatlanok és tökéeltesen zárt körben veszik körbe a halhatatlanságuk okát, akkor csak ugorva lehet elérni. Minthogy a vasárnapi csatánál gyakorlatilag a szervezők is ezt csinálták, és én is rákérdeztem hogy lehet-e ugrani és löködni (ahol erre nemet mondtak, pl caelumi Játék, ott nem is csináltuk soha), és igenlő választ kaptam - ez esetben bocs, ez nem egészen olyan játék mint a többi, itt lehet.

Különben se értem mi a beszólás alapja, tekintve hogy a játékban láttam egy pajzsrúgást: az egyik római mutatta be az arénában. Ahogy a pilumok nagy százaléka is a fa részével csattant a homlokunknak, nyakunknak, stb. Lehet egymásra mutogatni kaármeddig, biztosra veszem hogy ti is tudnátok most olyasmit mondani ami ezeknél durvább, de nem tudom mi értelme van.

Tudtommal néhány karcolásnál több nem történt, pontosan azért mert a "hagyományőrző fesztivált" megjárt emberek kicsit többet foglalkoznak ezzel mint a lelkes amatőrök. Az arénában a kétkezes kardot (ami elvileg szabályeszinten tilos mint fegyver) baseballütőként fejmagasságban lóbáló lelkes amatőr ezerszer sérülésveszélyesebb mint bármilyen pajzzsal pajzsnak ugrás.

Találatok letagadásáról szintén elkezdhetném a más szemében a szálkát kezdetű mondatot, de egy ilyesmi hozzászólásért már kaptam a fejemre a közelmúltban.

Ez most csak egy viszonylag gyors válasz volt, jogtalan/jogos felháborodás ha úgy tetszik. A játékról és a rendszerről holnap írok, akkor már rakok fel képeket is.

Dii

Dii

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 278 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.08, 22:21

Bennünk elég vegyes kép alakult ki a játékról, megpróbálom összeírni a pozitív és negatív dolgok listáját. Kisebb része szervezési dolog, nagyobb része egyéb tényező.

Az analízis:
+ Jó volt a hangulat. Az emberek többsége vette a fáradtságot hogy beöltözzön, már a kinézet is sokat dobott a "tényleg ott vagyok" érzésen.
+ A csapatban (Lóma) nagyon jó emberek voltak, kellemes élmény volt velük együtt nyomulni.
+ A reggeli hadgyakorlat isteni volt.
+ Az éjszakai kötelező pihenő jó ötlet (ellopva... :P ).
+ Nem voltak hülye varázslatok.
+ Egyszerű szabályrendszer. (Amit még így sem sikerült mindenkinek betartani.)
+ Helyszín nagyon hangulatos.
+ Az időjárás kegyes volt.

- Szemeteszsákok kihelyezése a táborba jó lenne. Bár ugye jobb lenne ha a játékosok gondoskodnának erről mindig, de azért erre illene készülni.
- 4-5 körül szerettünk volna megérkezni, de hála a tüntetésnek és a zsúfoltságnak 8 óra lett. A többit dugóba töltöttük. Sajnos a tábor jelentős része hasonlóan későn érkezett, így mire a péntek esti játék bemelegedett volna, már le is járt az idő. Jó lett volna kicsit meghosszabítani az estét.
- Az arénaharc lehet hogy jó szórakozás, gondolom egy csomó embernek van rá igénye, de ez mindig megöli a cselekményt. Gyakorlatilag már délután 3 óra után nem történt emiatt semmi, pedig lett volna rá igény meg lehetőség is. Ez sok játékon így van, vagy a közös bográcsozás vagy az arénaharc akasztja meg általában véglegesen az eseményeket. Szerintem a játék érdekesebb lett volna mint az arénaharc.
- Van néhány ember aki észrevehetné hogy mikor van hagyományörző fesztiválon és mikor van játékon. Ennél szebben nem tudom leírni, egyszerűen a pajzsfalba beleugrálás, meg a nagyon durva pajzs+fegyver használat nem egy ilyen lelkes amatőröknek is nyitott rendezvényre való. Nem igaz hogy nem jut el odáig valaki, hogy most egy játékon vagyok és nem kéne durvulni csak azért hogy megmutassam milyen tökös csávó vagyok. Ez az alapvető belátás és önkontroll hiánya, lásd következő.
- Szintén nehezére esett a harcosok egy részének észrevenni hogy eltalálták. Több eset is előfordult, ahol egyértelmű, tiszta találat után a jóember folytatta a harcot, mintha misem történt volna. Erre, meg az előző dolgokra is kaptam olyan választ a szervezőktől, hogy ő XY és ő ilyen, nincs mit tenni. Én mondjuk kirángatnám a csatából és hazaküldteném, nem igaz hogy nem tud megtanulni viselkedni. Egy élő játékon ez kb az a szint, mikor a vendéglőben az asztalra pisálok.
- A történetbe rejlő lehetőségeket jobban ki lehetett volna hozni. A csapatok, a vezetők, stb jobb megszervezése, játékos/szervező szerep jobban elválasztása. Nade ezt úgyis megbeszéltük ott a helyszínen, erről most ennyi elég itt.
~ Az azonnali feltámadás lehetősége (pap-druida által) egy kicsit erős dolog, szerintem. Ha mindkét fél óvatos, akkor könnyen patthelyzetté alakítja a játékot. Az "erőd effektus" létrehozására mondjuk jó elgondolás, annyival módosítanám, hogy adott számú azonnali feltámadása lenne a csapatnak (időnként kapnak=support), tehát valamiből gazdálkodni kell és nem jön létre az abszolút legyőzhetetlen tábor fogalma, de mégis erősebb mintha csak a csapat lenne.

Summa: A játék alapvetően jó irányvonal, van igény történelmi, harci, mágiamentes, beöltözős, nagycsapatos játékra. Kicsit jobban koordinált szervezés (több szervező?), apróbb finomítások elkélnek. Élveztem a dolgot, hangulatos is volt, csakhát kicsit kevés. Jó alapok, amiből nagyon sokat ki lehetne hozni. Na majd legközelebb.

_Ylmor Velius (NPC/NJK)

_Ylmor Velius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.08, 21:18

Nagyon jó volt Srácok!

Ez volt eddig a legjobb kelta amin voltam. Tetszett, ez a hadijáték sílus, régóta szerettem volna egy ilyet ahol nincs mágia meg hasonlók tehát egy korhű hadijátékot és nem larpot. A hanuglat is nagyon jó volt, rengeteg élménnyel jöttem haza. Sok csata volt, jó volt átérezni amit az akkori rómaiak érezhettek át ahogy futnak feléjük 100al az őrjöngő kelták. A sok mézsőr is jó volt :P :P . Tetszett ez a gondolkodás mód, hogy ha át tud jönni a falon akkor át jön ha nem nem, tehát nem számit falnak a lefektetett farönk.

Egykis szépség hiba: olyan 3-tól arénázáson kívűl nem volt semmi különösebb. lement az aréna és vége lett a játéknak. De másnap reggeli csata sorozat kárpótolt :P

Szóval nekem tetszett, remélem a továbbiakban marad ez stílus.

Dob

Dob

    Archbishop

  • Fórumita
  • 161 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.08, 18:13

Pár kép a játékról a Gloria oldalon. Az írások menü alatt ott vannak.

Blaz

Blaz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 173 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.07, 22:29

Üdv!

Az általam kreált képeket a http://hunblaz.fw.hu/ oldalon tekinthetitek meg!

Blaz

Aluran

Aluran

    Teut Os teutorix

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.06, 13:48

Nos akkor elkezdődött!

A Szarvas-törzs Kelta Hagyományőrző Egyesület bemutatja a Gödi Kelta Játék 2006, A váratlan vendég című részét!

A fórumos jelenlét megszűnik hétfőig, mobilon elérhető leszek ma még. Holnap reggeltől ez is bizonytalan :cool:

Éljen Róma, Éljen a Köztársaság!!!

_Ylmor Velius (NPC/NJK)

_Ylmor Velius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.05, 21:21

jóó játék :cool:

_paul1 (NPC/NJK)

_paul1 (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.10.05, 18:37

hehe, erről már beszéltetek, hajrá Brenn egy lómai kutya nem fog legyőzni, külömben, örüljünk a jó időnek!

Brenn

Brenn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 356 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.05, 17:58

Én is kb. 16-ra érek ki a terepre, lehetőség szerint vizi úton, tehát a Duna állapotától is függ hogy mikorra...

A számom 02-20-476-51-75
Lehetőleg kelták és 16:00 után keressenek!

Kitaláltunk Homérral egy új versenyt -amivel szerintem be fogjuk lopni magunkat a szivetekbe. A játék címe: Ki tud több mézsört főzni a Gödi Kleta Játékra? Jelenleg Homér 60liternél tart, én pedig 70 liternél. Ez utóbbi mennyiségnek a fele viszont almaser, úgyhogy a fair játék kedvéért ma este főzök még 40l mézsört...
Na, jó játékot találtunk ki?

Dob

Dob

    Archbishop

  • Fórumita
  • 161 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.05, 06:44

Római polgárok!
Neveink jelentései, és a névválasztás metódusa olvasható ITT

Aluran

Aluran

    Teut Os teutorix

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.10.03, 21:30

Észrevettem egy félreérthető dolgot a szabályban:

Találati felület kardok, tőrök és lándzsák esetében egy kb. ujjatlan pólónak megfelelő terület, míg íjak (nyilak) és hajítólándzsák esetén a teljes testfelület, a fej és nyak kivételével.


valamint

A megfelelően kivitelezett vaspáncélok védenek a lő és dobófegyverek ellen. Más előnyük nincs.


A 2 szabály együtt úgy értendő, hogy a nehézvértest a lábán sem lehet lő és dobófegyverrel megsebezni. A félreértések elkerülése végett nehézvértnek számít a következő: láncing és segmentata, más nemigen...

Kiegészítő szabály - éjszakai játék
Szürkület után, azaz kb 7-8 után a fegyveres harc meg van tiltva a terepen, kizárólag saját felelősségre, lehetőleg kivilágított helyen folytatható. Lehetőség van viszont tőrrel az árnyak között vadászni. Éjjel 10 óráig van lehetőség tőrrel "játszadozni", ezután a játék reggel 8-ig áll, hogy mindenki ki tudja pihenni magát.
A tőr éjszaka nem fog a nehézvérteseken. Vagyis nehézvértes őrt ily módon elveszejteni nem lehet, kiiktatásához más trükk kell.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]