Ugrás tartalomhoz


Fotó

Murphy-törvények a szerepjátékban


  • Válasz írásához lépj be
117 hozzászólás érkezett eddig

ToxinBoy

ToxinBoy

    Matrac

  • Fórumita
  • 1585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.28, 16:19

Én csak egy példát hoznék fel Murphy törvényeire az RPG-kben.


Ha egy másik JK ártó szándékkal varázsol rád, akkor BIZTOS, hogy minimális értékkel, de elvéted az ellenállást! :)

Módosította ToxinBoy: 2003.10.28, 16:21


Bill_

Bill_

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.28, 11:09

Nem kifelyezetten törvényként megfogalmazva, de nekem is van egy-két sztorim:

Új életutat kezdtünk (M*), mondom magamnak: most harcost indítok, és én leszek a party ereje.
Erre egy lovag és egy barbár mellett én a 18-as erőmmel a leggyengébb voltam! :) (na jó, volt még egy varázsló, de az más kategória).

Ezzel a karakterrel a végső elképzelésem valami olyasmi lett volna, hogy várúr lesz belőle, alapít egy várost vagy lovagrendet (lovagi neveltetése volt), de inkább sunnyogó titkosügynökökké alakultunk a történet során :buli: . DE a következő karakterem (bárd) életútjában Viadomo-ban segítünk visszaverni egy ostromot, cserébe kapunk egy várat, lovagi tornán kellett volna legyőznünk egy NJK-t... neki bezzeg kijutottak a lovagos kalandok! (végülis nem lett volna baj, hogyha van valaki más lovagos beütésű karakter a partyban, de persze nem volt...)

Tzimisce

Tzimisce

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1167 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.28, 02:26

Barmilyen kasztot valasztasz a jatekhoz, feluton kiderul, hogy most pont egy masikra lett volna szukseg.

(Velem mar vagy negyszer elofordult, no persze nem eletutban :))

_Szepi79 (NPC/NJK)

_Szepi79 (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2003.10.24, 09:10

"Ha a kalandodban három választási lehetőségre számítasz a vázlatban, a játék során a karakterek holtbiztos, hogy egy negyediket fognak választani."

Nálunk ez sajnos nem ennyire egyszerű. Valahogy úgy működik, hogyha én, mint felelős KM kidolgozok 3 választási lehetőséget, akkor a kedves JK-k mindig egy 4. és egy 5. között ingadoznak, és még a döntés előtt felmerül a 6.-ik.

Decado_Arkel

Decado_Arkel

    Szőke herceg

  • Archívum
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.22, 19:53

Azért néha a negatív szerepjáték/és mesélés is segít Murphy-nek :

Akármilyen egzotikus a kasztod, a kalandodban tele lessz vele a lagkisseb porfészek is.
Akármekkora a vé-d, a goblin Té-je nagyobb vagy egyenlő.

MINDIG van egy táposabb njk.

A városőrség mindent tud, és marha gyors.

A klánod mindig éppen kipusztult.

A klánod mindíg kerget.

Az inkvizítor mindíg akkor van a városban, amikor a te negatív töltetű karid.

Tovább is van mondjam még ? :)

Freevo

Freevo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.22, 19:45

Az attól függ, ki az a "valaki".

Például a fenti példában: a hős kalandozóknak nyilván erkölcsi kötelességük szembenézni a veszéllyel. Ami megijeszt egy "tépett lányt", az nem feltétlenül halálos egy csapat harcedzett férfira.

Nyilván teljesen másképp reagálnának akkor, ha a közeli lovagrend nagymestere hívná fel a figyelmüket a veszélyre.

Ááá, nem hiszem. Én legalábbis még sose játszottam olyan kalandot, hogy amikor valaki, bárki azt mondta, hogy "ne menjünk oda", akkor azt válaszoltuk, hogy "Jó, rendben."
A KM meg is őrült volna...
Bár van benne igazság. A mi esetünkben egyszer volt olyan, hogy én tolvajjal voltam (megjegyzem, eszem ágában se volt lemenni a barlangba), a másik kettő meg azt hiszem, fejvadásszal. Nem állt érdekünkben, hogy lemenjünk, de mivel ők voltak a főszereplők, azt mondták, a kíváncsiság hajtja őket. Tényleg nem volt semmi motiváció. Bár gondolom mindenkiben van egy olyan, hogy egy kicsit próbál a KM "kezére játszani", amikor rájön, hogy mi is akar lenni a kaland.

Wolverine

Wolverine

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 178 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.22, 19:41

érdekes gondolat ez a Murphy törvénye a szereplyátékhoz.
a legutóbbi karakterem egy "egyszerü" harcos volt. viszont úgy döntöttem specializálódom. de miért van az hogy a karakter akkor nem tudja ezt kihasználni amikor kellene?
ha hosszúkarddal vagyok jó akkor biztos hogy tőrrel kell harcolnom. ha mágiában vagyok jó akkor meg tesznek róla, hogy ne használhassam pont azt.
ez nem a KM-ek ellen mondom hanem általánosan. egyszerüen...mindig ezt hozza össze sors...vagy Murphy. :)

Pib

Pib

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 591 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.22, 19:29

KM-eknek fontos: :)
Ha valaki a karakterek orrára köti, hogy ezt vagy azt semmiképp, de tényleg a világon semmiért se tegyék meg, az lesz az elso, amit megcsinálnak.

Pl. ilyedt, tépett lány rohan be a faluba, azt mondja nekik: Nehogy bemenjenek abba a barlangba, a biztos halál vár magukra!...
Na vajon hova vezet az elso útjuk? :)

Az attól függ, ki az a "valaki".

Például a fenti példában: a hős kalandozóknak nyilván erkölcsi kötelességük szembenézni a veszéllyel. Ami megijeszt egy "tépett lányt", az nem feltétlenül halálos egy csapat harcedzett férfira.

Nyilván teljesen másképp reagálnának akkor, ha a közeli lovagrend nagymestere hívná fel a figyelmüket a veszélyre.

Freevo

Freevo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.22, 18:28

"Ha a kalandodban három választási lehetőségre számítasz a vázlatban, a játék során a karakterek holtbiztos, hogy egy negyediket fognak választani."
"Akármilyen precízen és aprólékosan dolgozol is ki egy kalandot, úgyis egész másképp fog lejátszódni."


Ezzel a kettővel beletaláltál a közepébe, tapasztalatból tudom, hogy ez mennyire így van... Bár új mondást nem találtam ki, de megjegyezném, hogy a KM sokkal nagyobb eséllyel dob 00-át (MAGUS), mint a játékos... pláne ha a JK a célpont :) (ez mondjuk a KM-nek nem olyan rossz :) )

Ugye, ugye? Én is hányszor tapasztaltam már! És a legrosszabb olyankor, ha Életutat mesélsz! És a következő 3-4 kalandot arra alapoztad, hogy a 3 lehetőség valamelyikét választják... És felborul az egész. Én így jártam. Dobhattam a sutba 2 teljes kalandmodult, de úgy látszik, sikerült megoldanom! :) Ugyanis még benne vagyunk a játék javában...

Ha be akarsz mesélni egy nagyon fontos (történet-előremozdító szerepű) NJK-t, a gonoszabb jelleműek úgyis kapásból meg akarják ölni.

KM-eknek fontos: :)
Ha valaki a karakterek orrára köti, hogy ezt vagy azt semmiképp, de tényleg a világon semmiért se tegyék meg, az lesz az első, amit megcsinálnak.

Pl. ilyedt, tépett lány rohan be a faluba, azt mondja nekik: Nehogy bemenjenek abba a barlangba, a biztos halál vár magukra!...
Na vajon hova vezet az első útjuk? :)

Por_es_Hamu

Por_es_Hamu

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 553 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.21, 07:46

A kötél sohasem elég...

Pont akkor nincs fákjád...

Bármit csinálsz minden piac potenciális vesztőhelye az erszényednek...

A sárkány mindig lehel, s nem fogyaszt...

Minden csuhás előbb-utóbb varázsol...

Mikor épp kellene, nem fértek el egymás mellett a folyosón...

Aki nem tud úszni, az mindig vízbe esik...

Aki segíteni akar, abban bízol a legkevésbé...

Minden ork nagyot üt pont akkor, mikor téged támad...

A varázslók mindig eszméletlenek, amikor a legnagyobb szűkség lenne rájuk...

Egyik templomban sem egészséges lopni...

Minden hajót amin utazol megtámadnak a kalózok...

Elbereth

Elbereth

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 34 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.20, 18:25

Üdv!

Murphy valóban nagyon működik a szerepjátékban is! És szerintem is igaz, hogy a KM-nek valamilyen oknál nagyobb az esélye a 00-ra, illetve a túlütésre akkor, amikor nem akar játékost ölni!
Amúgy nekünk egyszer bejött a 99%-os képzettség, és 00 dobás...

Na, csak ennyi.

Bye,

_LEHO (NPC/NJK)

_LEHO (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2003.10.20, 13:25

Újabb játék előtti törvény:

A megbeszélt időponthoz képest mindenki 1k6 órát késik...

Kedves Pib:
Ennek volt valami köze Murphy szerepjátékos törvényeihez?

Pib

Pib

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 591 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.19, 16:23

A csapat Messora (95%os esés) lebillent a várfalról ostrom közben. Kb 15 méterről kellett tompítania. A KM jószívű volt, -35tel kellett dobnia. Így a Messor 65%os eséssel rendelkezett. 66ot dobott és eltörte a nyakát, mert pont a fejére esett.
Murphyt meg kéne folytani!

1. Azt hiszem, hogy 95 - 35 az nem 65.
2. A fickónak volt 35% esélye, hogy rontson. Bejött. Pech, de nem extrém balszerencse.
3. Tévedsz, ha azt hiszed, hogy a 66-os dobással közelebb járt a sikerhez, mint egy 79-essel tette volna. Ez nem így működik, csak a Te fejedben.
4. Vajon mennyit kellett volna dobnia, hogy csak a lábát törje ki?
5. A "megfojtani" az természetesen pontos jé.
6. Az a Murphy már meghalt.

Roger_Preed

Roger_Preed

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 346 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.19, 10:04

Ez egy játék előtti törvény:

"Ha előre megbeszélsz egy játéknapot, tuti hogy az utolsó napon mindenkinek közbejön valami." :vitatkozik:

Garret

Garret

    Esküszegő

  • Archívum
  • 90 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.19, 09:04

Hali!
A Murphy törvényekben az a jó, hogy mindenre érvényesek. Nem véletlenül, hiszen: "A nyolcadik napon mondá Isten: Murphy, ma te vagy szolgálatban." :vitatkozik:
Tehát a játékokra is maximálisan érvényesülnek a törvényei. Ez leginkább az Utolsó mondások halmazból derül ki. :aaaaa:

_Don Kermorwan (NPC/NJK)

_Don Kermorwan (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2003.10.18, 08:11

:) Mókus:
A csapat Messora (95%os esés) lebillent a várfalról ostrom közben. Kb 15 méterről kellett tompítania. A KM jószívű volt, -35tel kellett dobnia. Így a Messor 65%os eséssel rendelkezett. 66ot dobott és eltörte a nyakát, mert pont a fejére esett.
Murphyt meg kéne folytani! :nuke:

Malleus

Malleus

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 389 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.18, 07:14

"Ha a kalandodban három választási lehetőségre számítasz a vázlatban, a játék során a karakterek holtbiztos, hogy egy negyediket fognak választani."
"Akármilyen precízen és aprólékosan dolgozol is ki egy kalandot, úgyis egész másképp fog lejátszódni."


Ezzel a kettővel beletaláltál a közepébe, tapasztalatból tudom, hogy ez mennyire így van... Bár új mondást nem találtam ki, de megjegyezném, hogy a KM sokkal nagyobb eséllyel dob 00-át (MAGUS), mint a játékos... pláne ha a JK a célpont :) (ez mondjuk a KM-nek nem olyan rossz :nuke: )

Módosította Malleus: 2003.10.18, 07:16


Freevo

Freevo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.10.17, 09:34

A múltkor elgondolkodtam azon, hogy a közismert Murpy-törvények igazak lehetnek-e a szerepjátékra is, és lehet-e alkotni ezzel kapcsolatban újakat is. Kíváncsi vagyok, kinek milyen ötletek fogannak meg a fejében.
Nekem elsőre csak néhány banális jutott az eszembe, de remélem, több is lesz, különben vándorlunk a halott témák közé...

"Mindig van erősebb ellenfél."
"Ha 100%-os is a képzettséged, holtbiztosan kidobod a 01-et"
"Ha a kalandodban három választási lehetőségre számítasz a vázlatban, a játék során a karakterek holtbiztos, hogy egy negyediket fognak választani."
"Akármilyen precízen és aprólékosan dolgozol is ki egy kalandot, úgyis egész másképp fog lejátszódni."


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]