Ugrás tartalomhoz


Kult


  • Válasz írásához lépj be
990 hozzászólás érkezett eddig

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 598 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.08.16, 18:01

Sziasztok!

Ha bárki olvassa még ezt az oldalt... :)

Kult témájú tarot, azaz Taroticum készül, de az egyes lapokon szereplő alakokat olyasvalakinek kellene körvonalazni, aki nem ismeri a Kult háttérvilágát. Tudtok ebben segíteni? Elsősorban az "elveszett" Arkhónokkal vagyok bajban - tudom, hogy egyes kiegészítők adnak róluk is leírást, csak nem biztos, hogy elő tudom ásni a régi könyveket :(



LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.06.15, 17:43

http://www.kultdivinitylost.com/

 

Kifejezetten ígéretesnek tűnik, reménykedjünk, hogy összejön!



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1077 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.11.06, 18:47

Uhh, nyelvgyakorlásnak sem utolsó...

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.11.03, 01:36

Összesen két forrást ismerek: a blog sajnos svédül van, de van egy angolnyelvű összefoglaló fórumszál.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3348 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.11.02, 22:56

Valóban nem rossz film! Azért olyan mélynek nem mondanám, de tényleg tök jó Kulthoz.

Apropó, Kulthoz készül az Apocalypse World-ön alapuló változat, amit eddig láttam benne, az rendszerszinten kategóriákkal veri a régit!

Nem mondom, hogy egy orbitalisan melyen szanto valami, de szerintem eppen annyi agyalnivalo azert van benne, ami mar ad neki egy tartalmat.

Errol az uj valtozatrol tudni mar valamit? Mert a KULT rendszere tenyleg eleg gyasz - szerencsere ez nem olyan sarkallatos kerdes, de azert akkor is. Mikor jatszotunk, mi is haziszabalyoztunk parat, de mar gozom sincs, miket.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.11.02, 20:24

Van itt egy nagyon franko film, megpedig ez itt, a cime Heartless. Mikozben neztem, vegig azon kattogtam, hogy ebbol milyen franko egyszemelyes Kult jatekot lehetne faragni. :)
A film amugy ettol a vonatkozasatol fuggetlenul is jo, en ugy ultem le, hogy az egvilagon semmit nem tudtam rola. Van benne horror, erzelem, gondolat, meg csavar is, tenyleg franko, el lehet rajta filozni egy kicsit. Tobbet itt nem is irok rola.

Valóban nem rossz film! Azért olyan mélynek nem mondanám, de tényleg tök jó Kulthoz.

Apropó, Kulthoz készül az Apocalypse World-ön alapuló változat, amit eddig láttam benne, az rendszerszinten kategóriákkal veri a régit!

ezustharcos04

ezustharcos04

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.10.01, 19:20

hello, a Kultban a harcrendszerben a dobáskódokat +ban vagy -ban érvényesek? azaz ki kell vonni vagy összeadni? előrre is köszi

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3348 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.07.02, 20:24

Hella!

Van itt egy nagyon franko film, megpedig ez itt, a cime Heartless. Mikozben neztem, vegig azon kattogtam, hogy ebbol milyen franko egyszemelyes Kult jatekot lehetne faragni. :)
A film amugy ettol a vonatkozasatol fuggetlenul is jo, en ugy ultem le, hogy az egvilagon semmit nem tudtam rola. Van benne horror, erzelem, gondolat, meg csavar is, tenyleg franko, el lehet rajta filozni egy kicsit. Tobbet itt nem is irok rola.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1766 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.06.01, 19:59

A következő volna a problémám: nem igazán értem az élő és halott istenek koncepcióját - nekem valahogy világidegenek ezek a lények.
Ők milyen szerepet töltöttek be az anno virágzó Metropoliszban? Milyen viszonyban álltak az emberiséggel a "bukás" előtt? Az alapkönyv szerint számos templomuk van a Városban, de miért imádná őket az omnipotens emberiség?


Legions of Darkness szerint ezek "csak úgy vannak". Istene válogatja hogy mennyire tápos meg mi mozgatja; emberiséghez sok közük nincs. Szerintem a világból bőven kihagyhatóak.

Más: nemrég kezdtem generic horrort mesélni (freestyle-ban). Hozott anyagból dolgoztam, a játékos korábbi karakterét "melegítette fel", tehát voltak fix pontok: a karakter igazságügyi orvosszakértő, az FBI-nak dolgozik, meghalt egy barátja, de utána látta egy élettel összeegyezhetetlen méretű (és helyről kilógó) vasdarabbal a mellkasában császkálni, elkezdett utána nyomozgatni, de az ötéves kisfiát leszámítva mindenki, aki valaha ismerte, nem emlékezett rá; a létezésének a tárgyi bizonyítékai szintén eltűntek, stb. Még fix volt, hogy a barát magánnyomozóként dolgozott, de ennyi.
Persze mivel lusta disznó vagyok, első dolgom az volt hogy innen-onnan kigyűjtött és saját jegyzetekkel kiegészítgetett ötlettáramat csapjam fel; találtam is egy szimpatikus ideát élet vize után háborúzó mágusokkal.
Ennek jegyében a játékalkalom úgy kezdődött, hogy a karakter elviszi vacsorázni az asszisztensét (ez alaposan ki lett játszva, mert a pléjer a drámatagozatos játékstílus híve, én meg addig is tudtam rendezni a gondolataimat meg végigfuttatni a lehetséges szcenáriókat), majd hazament. Ott találkozott a halottnak hitt barátjával, akiről kiderült hogy amnéziában szenved, mert a hullaként eltöltött percek az agynak annyira nem tesznek jót. De cserébe legalább megtanult varázsolni a jelek szerint (igaz, irányítani nem tudja).
Ezt követően filmszakadás, reggel ébredés egy elég rossz környéken; a játékosnak 4 perce maradt hogy jegyzeteljen, mert ezt követően neki is törlődtek az emlékei. Hogy érdekesebb legyen a dolog, az is kiderült, hogy három nap eltelt közben. Plusz egy fizikailag-mentálisan egyaránt leépült csöves is odajött tarhálni (ennek sok szerepe a sztori szempontjából szerintem nem lesz, de a játékosra elég mély benyomást tett, szóval lehet mégis). Aztán az asszisztense összeszedte és hazaszállította az eddigre idegileg erősen kikészült karaktert, ahol alaposan átrágták a történteket (plusz észlelték, hogy a karakter jegyzetei közt említett tárgyi bizonyítékok is eltűntek).
(Ha a hogyan folytatnám esetleg érdekel valakit, jelezze, fölösleges egotripbe viszont most nem bocsátkoznék).

Azon agyalok, hogy a Kult szettingje gazdagítaná-e a játékot, vagy inkább csak visszafogna. Vélemények?

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 598 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.06.01, 10:45

Üdv!

Bár nem reménykedem, hogy hamvaiből feltámad a topic, de teszek egy kísérletet...

A következő volna a problémám: nem igazán értem az élő és halott istenek koncepcióját - nekem valahogy világidegenek ezek a lények.
Ők milyen szerepet töltöttek be az anno virágzó Metropoliszban? Milyen viszonyban álltak az emberiséggel a "bukás" előtt? Az alapkönyv szerint számos templomuk van a Városban, de miért imádná őket az omnipotens emberiség?

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.03, 18:10

Pont erről a két fontos kiegészítőről (LoD, Metropolis) nem készült tudtommal magyar fordítás, egyébként ha tetszik a játék, és hosszabb távon is érdekli a bandát, érdemes beszerezni őket - így vagy úgy...
Spoiler

Egyébként itt olvasható angolul némi rövidkébb összefoglaló a LoD alapján az akrón-halálangyal viszonyokról, valamint egy kis ízelítő a szintén nagyon érdekes elfeledett istenek közül kettőről.
Ha kell esetleg egy rövidke summázás, hogy az arkónok/halálangyalok között hogy s mint állnak az erőviszonyok, melyikük hol és miben aktív, akkor ideírhatom akár.
Egyébként a különféle nagyhatalmak közti konfliktusok (és itt lehet nyugodtan álomhercegekre, kultuszokra, liktorokra, összeesküvő nefaritákra - mert ilyenek is vannak a Pugratory kiegészítő szerint, elfeledett istenekre, stb is gondolni) bizonyos gócpontok körül valóban sok érdekes kalandnak adhatnak táptalajt, és szinte garancia, hogy az illúzió az ilyen helyeken elcsesződik valamiben.
Érdemes viszont azt is fontolóra venni amúgy, hogy Budapest és általában véve Mo. melyik arkónok / halálangyalok / egyebek számára lehet ideális játszótér (Netzach a Győzedelmes pl. a magyar "honvédséget" elnézve még mutatóba se hinném, hogy idepasszolna egy liktort, Gamichicoth vagy akár Nahemoth viszont már esélyesebb versenyzők lehetnek kis hazánkban...)

Módosította LadyCrow: 2009.12.03, 18:12


Lord_Dzsuva

Lord_Dzsuva

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.03, 14:23

Szvsz egy helyen simán létrejöhet több átjáró vagy manifesztáció, a Legions of Darkness kiegészítőt érdemes átnézni, hogy melyik arkónok/halálangyalok kompatibilisek egymással. Gevurá pl. nem a legjobb ötlet, mivel a halálangyalokkal igencsak "rossz a viszonya", nem tűrné el a dolgot (és ilyen téren a talán a legelvakultabb). Golab néhány más halálangyallal "összeférhető" (Astaroth-tal pedig teljességgel), de akár tőle függetlenül a Metropolis bizonyos régióira is megjelenhet átjáró ott, ahol a hatása erősen érvényesül (vagy akár célzottan, mert mondjuk érdekében áll a Város bizonyos régióinak einstandolása is.)


Ave

Be kell valljam töredelmesen jelenleg mindenki csak KULT Alapkönyvvel rendelkezik és abból dolgozunk, valamint személyem eléggé hadilábon áll az angollal (eléggé rossz a szövegértésem ezért a nehézkes értelmezésemnek hála nem tudok hosszabb ideig élvezetesen angol szöveget "olvasni" kifáradok mint állat) szerencsére az "ifjak"-kal nem ez a helyzet. Szóval, ha bejön nekik a KULT és úgy tűnik huzamosabban fogják játszani biztos ajánlani fogom nekik a Legions of Darkness és a Metropolisz kiegészítőt is, de amíg csak ízlelgetik talán felesleges is nekik további beruházásokba bocsájtkozni ráérnek arra amikor rákaptak :( :dilis: .
Amúgy köszönöm a rövid kompatibilitás elemzést, közben az is eszembe jutott, hogy egy megkülönböztetett hely hátborzongató megvalósulását pont az összeférhetetlen kulti entitások területeire nyíló átjárok okozzák, a mi "valóságunkban" csaptak össze a területért aztán lehet, hogy patthelyzet alakult ki a jelen körülmények között vagy mindketten hátra hagyták a területet lemondtak róla de ez is csak egy kósza hirtelen ötlet a részemről :gyagya: .

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.02, 15:32

Áhh, ez esetben reagálnék még erre is (kifelejtődött az előbb):

Vajon elképzelhető, hogy mint megkülönböztetett hely akár egy Arkón és egy Halálangyal területére is nyíljon belőle egymástól független kapu pl. Gevurá és Golab? Vagy az ilyesmi teljesen elképzelhetetlen?


Szvsz egy helyen simán létrejöhet több átjáró vagy manifesztáció, a Legions of Darkness kiegészítőt érdemes átnézni, hogy melyik arkónok/halálangyalok kompatibilisek egymással. Gevurá pl. nem a legjobb ötlet, mivel a halálangyalokkal igencsak "rossz a viszonya", nem tűrné el a dolgot (és ilyen téren a talán a legelvakultabb). Golab néhány más halálangyallal "összeférhető" (Astaroth-tal pedig teljességgel), de akár tőle függetlenül a Metropolis bizonyos régióira is megjelenhet átjáró ott, ahol a hatása erősen érvényesül (vagy akár célzottan, mert mondjuk érdekében áll a Város bizonyos régióinak einstandolása is.)

Módosította LadyCrow: 2009.12.02, 15:33


Lord_Dzsuva

Lord_Dzsuva

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.02, 15:02

Lord_Dzsuva:
Amit nem értek, hogy miért a Terror Házára esett a választásod; egy múzeumról van szó ugye (ami asszem jó ideje diákok számára országszerte kb. kötelező program), lényegében a helyre egyedül a látogatói által esetlegesen kifejtett negatív érzelmek hatottak (amik azért aligha pukkantak olyan nagyot), történni nem történt ott semmi, ami igazán valami Arkónhoz / Halálangyalhoz / egyébhez kötné. Ha mégis a múzeumban ábrázolt diktatórikus hatalmakhoz kapcsolnád a helyet, akkor a kommunizmusért Biná volt a felelős, a nácikat meg Hod alá pakolta a Kult (akinek a citadelláját ugye Samael foglalta el az arkón pusztulása után).
Akik lértehozták a múzeumot (és Kultban hálásan lehet konspirációelméletezni, hogy miért is), akár lehettek egy tetszőleges, klasszikus börtönőr liktor szolgái.


Üdv

Bocsánat tényleg nem fogalmaztam pontosan ha a mesélők felhasználnák a történeteikben akkor tudni kell, hogy egy kicsit alternatív Budapesten szeretnének mesélni egy sötétebb és talán elkeseredetteb jelenben ahol az épület nem múzeum, hanem vagy elhagyott rossz emlékű mementó vagy még mindig üzemelő erőszakszervezetnek helyt adó épület.
Köszönöm az eszmefuttatást tanulságos volt és pár dolog átértékelődött bennem még ha csak ötletgazda is leszek :(
Valamint ranagol60-nak is köszönöm a ötletmorzsákat :gyagya:

Tiszteletem.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.02, 14:49

Lord_Dzsuva:

Vidékiként nincs nagy főváros-ismeretem, de Soroksár környéke szerintem is egész jó ötlet Határvidéknek, ahogy Csepel, a 7. és a 8. kerület bizonyos szakaszai is (némelyik hozzáadott IRL határvidékiekkel...). Tetszőleges kórházakat, ex-kórházakat, egyetemi létesítményeket lehet mindenféle orvosi kísérletes cuccokba bevonni (Malkuth, Golab, vagy akár Caren Birchlime álomherceg érdkeltségei), a lepusztult gyárak (pl a csepeli) lehetnek átjárók Gépvárosba, bármelyik művészeti galéria vagy ilyen jellegű szórakozóhely Tiferet fellegvárába kapu. A fővárosi szexipar gőzöm sincs, hol koncentrált igazán (gondolom bizonyos nagyon gazdag budai villákban), de némi Gamaliel-hatás ott befigyelhet. A kultuszok akárhol megvethetik a lábukat, attól függően, hogy milyet szeretnél.

Amit nem értek, hogy miért a Terror Házára esett a választásod; egy múzeumról van szó ugye (ami asszem jó ideje diákok számára országszerte kb. kötelező program), lényegében a helyre egyedül a látogatói által esetlegesen kifejtett negatív érzelmek hatottak (amik azért aligha pukkantak olyan nagyot), történni nem történt ott semmi, ami igazán valami Arkónhoz / Halálangyalhoz / egyébhez kötné. Ha mégis a múzeumban ábrázolt diktatórikus hatalmakhoz kapcsolnád a helyet, akkor a kommunizmusért Biná volt a felelős, a nácikat meg Hod alá pakolta a Kult (akinek a citadelláját ugye Samael foglalta el az arkón pusztulása után).
Akik lértehozták a múzeumot (és Kultban hálásan lehet konspirációelméletezni, hogy miért is), akár lehettek egy tetszőleges, klasszikus börtönőr liktor szolgái.

Módosította LadyCrow: 2009.12.02, 14:50


ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.01, 22:04

Üdv!

Esetleg ha valakinek lenne még ötlete, hogy Budapesten hol találhatóak még kisseb nagyobb megkülönböztetett helyek azokat szívesen fogadnám :amccoy:


Zenei okokból volt már néhányszor szerencsém a Gyárban járni, ami egy kis klub a Soroksári út 160. környékén. No, ha arrafelé valahol nem nyílik kapu a Metropoliszba, akkor a városban sehol. Lepusztult, omladozó gyárépületek, törött ablakok, egy ködös november éjszaka (a francba, már december van) mi kell ennél több? (Ja, igen, dark ambient, ami a Gyárban az alapfelszerelés része... ;))

Tisztelettel:
R'naggol

Lord_Dzsuva

Lord_Dzsuva

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.12.01, 09:45

Üdv

Mostanság egy kicsit elkezdett ismét foglalkoztatni a KULT főképp, hogy ismeretségi körömben egy „fiatal” csapat úgy döntött kipróbálja a „horror” műfajt és a CoC, oWoD, és KULT hármasból az utóbbira esett a választásuk.
Kényelmi szempont miatt Budapesten kívánják átélni a borzalmakat. Arra már nagyon jól ráéreztek, hogy kis csapat az ideális főleg kezdetnek ezért két részre bontották a vállalkozó szellemű JK-kat így lesz két három vagy négyfős csapat, a mesélő kezdetnek időt és fáradságot nem kímélve valószínűleg külön szálakat fog mesélni, hogy eldöntse hogyan mixeli össze csapatnak a JK-kat.
Ígértem nekik kis ötleteket és némi segítséget, bevallom számomra a KULT legvonzóbb és legtöbb lehetőséget tartogató eleme a MEGKÜLÖNBÖZTETETT HELYEK voltak. Rögtön az elején fogtam az egyik legismertebb lehetőséget az Andrássy út 60.-at a Terror Házát és elkezdtem törpölni rajta. Vajon elképzelhető, hogy mint megkülönböztetett hely akár egy Arkón és egy Halálangyal területére is nyíljon belőle egymástól független kapu pl. Gevurá és Golab? Vagy az ilyesmi teljesen elképzelhetetlen? Természetesen ez csak egy elborult ötlet :amccoy: .
Esetleg ha valakinek lenne még ötlete, hogy Budapesten hol találhatóak még kisseb nagyobb megkülönböztetett helyek azokat szívesen fogadnám ;)

Tiszteletem.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.10.17, 13:11

Üdv!

Punnyad a fórum, emberek. Itt egy kis háttérzeneajánló Kulthoz. :ok:

Tisztelettel:
R'naggol

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.05.19, 13:12

Reklámozom itt is a néhány megtévedtnek, aki Kult-ot játszik :nos:

Beyond Moscow néven in-game blogot indítottunk a csapatommal. Remélhetőleg rendszeresen fog frissülni, és néha egy kis játéktechnikai elmélkedés is előfordul.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.23, 16:14

Üdv!

ranagol60: van olyan, hogy Conjurer's Guide? Az nem csak valami félreértés?

Ugyanis a HMS teljes címe az, hogy "Heart Mind & Soul: The Conjurer's Guide to Passion Dreams and Madness", a BB címe meg hasonlóan "Beyond the Boundaries: The Conjurer's Guide to Death and Time & Space"


És milyen igaz... legközelebb alaposabban olvasok, köszönöm a korrigálást. :lancoskutya: Az eredeti angol szöveg úgy szól, hogy:

This new US edition provides the complete Magic system, including "Beyond the Boundaries" and "Heart, Mind and Soul", the Conjurer's Guide.


Az idézőjel hiányából gyanút foghattam volna, hogy valamit benéztem.

Tisztelettel:
R'naggol


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]