Ugrás tartalomhoz


Kult


  • Válasz írásához lépj be
990 hozzászólás érkezett eddig

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.23, 09:45

ranagol60: van olyan, hogy Conjurer's Guide? Az nem csak valami félreértés?

Ugyanis a HMS teljes címe az, hogy "Heart Mind & Soul: The Conjurer's Guide to Passion Dreams and Madness", a BB címe meg hasonlóan "Beyond the Boundaries: The Conjurer's Guide to Death and Time & Space"

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.22, 21:55

Üdv!

Előző hozzászólásom osztatlan sikerén felbuzdulva szereném megosztani mindenkivel, hogy megtaláltam a Kulthoz legmegfelelőbb "háttérzenét".
http://www.sleepbot.com/ambience/album/audioscp.html :lancoskutya: :sor:

Tisztelettel:
R'naggol

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.17, 19:19

Üdv!

Sikerült végre egy harmadik kiadású "Beyond the Veil" alapkönyvre rátennem a kezem. Először fülig ért a szám, mert a háromszázegynéhány oldal a Rumours bő 150 oldala mellett azt ígérte, hogy igencsak kibővítették a csak mesélőknek szóló részt. A tartalomjegyzéket bongészve már lehervadt az arcomról a mosoly. A mesélők könyve tartalmazza a játékosok könyvét, minimális csonkításokkal (az archetípusok egy-egy oldal helyett fél-fél oldalakat kapnak csak, pl., és mintha kevesebb is lenne felsorolva belőlük). A legtöbb szabály megismétlődik, tehát a 300 oldalból a felét le is húzhatjuk azzal, hogy yay, van még egy példány a játékosok könyvéből a DM-nél is. Frenetikus.
Amiben több ez a kiadvány a második kiadású alapkönyvnél, arra csak hosszas keresgélés után bukkantam - aztán ahogy becsuktam a könyvet, rájöttem, hogy ehhez bőven elég lett volna átolvasnom a fülszöveget... :szomoru: A releváns rész egész egyszerűen úgy szól, hogy "Ez az új, amerikai kiadás tartalmazza a teljes mágiarendszert, beleértve a Beyond the Boundaries, a Heart Mind and Soul valamint a the Conjurer's Guide kiegészítőket." Fú, hogy bele nem szakadtak. :ize: Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a meglehetősen ritkásan szedett, 66 oldalas BtB, valamint a hasonlóan sűrűn szedett, 64 oldalas HM&S normálisan szedve talán ha bő 50 oldalt tesz ki együtt. A CG nekem mondjuk nem volt meg korábban, azt nem tudom megítélni, hogy mekkora lehetett eredetileg, de a másik kettőből következtetve nem lehetett az sem sok. Annyiban előnyös a dolog, hogy a felosztás kicsit ésszerűbb lett, és nem kell a kiegeket lapozgatni a mágiarendszerhez.
A könyv megjelenése egyébként pofás, bár az illusztrációk visszafogottabbá váltak, gondolom az amcsi normákhoz igazodva. Agybajt kaptam például attól, hogy az egyik képen oda totálisan nem illő módon két falevél került egy hölgy mellbimbói elé. Cenzúra rulz, nade egy ilyen tematikájú játékban két mellbimbóból ügyet csinálni?! (Főleg hogy a könyv hátulján feketén-fehéren az áll, hogy "for mature players only"?! Meg vannak ezek őrülve.)

Szóval akinek a nyála csorgott a 3E után, azt el kell keserítenem. Nem kap többet vagy újabbat mint a 2E esetén, annyi előnye van a dolognak, hogy a játékosoknak elég megvenni a $25 árú Rumourst, és csak egy példány kell a DM-nek a 10 dolcsival borsosabb árú Beyondból. Érzitek, minden egyes könyvön, amit a játékosok megvesznek, spóroltunk 2000 Forintot, a jelenlegi fantasztikus árfolyamon. Általános esetben inkább 1500-at. Abból a szempontból azért van értelme a dolognak, hogy a játékos nem tudja magának elspoilerkedni a játékot azzal, hogy elolvassa a DM-nek szánt anyagokat, ami Kult esetében azért nem mindegy. A másik előny esetleg az, hogy

Tisztelettel:
R'naggol

Morryster

Morryster

    Geek Thing

  • Fórumita
  • 4572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.15, 14:36

Szvsz a koncepció apróbb átalakításokkal gond nélkül beilleszthető egy Kult-kalandba vagy kampányba.

perdocorps

perdocorps

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.03, 10:26

Hali!
Szerintetek mennyire kapcsolható Neil Gaiman Neverwhere-ben leírt világa a Kult-hoz?

T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.03, 09:39

A www.ingyenrpg.at.hu honlapon egy trójai dög üldögél.
Nem tudok biztonsággal fellépni rá.
Tud tenni valaki valamit?
(Azért ide írok, mert itt találkoztam az oldallal.)

szabbooo

szabbooo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 19 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.03, 02:54

algi:

Én úgy tudom, hogy nemhogy szőrmentén, de elég jelentékenyen foglalkozik az alapkönyv vele.

Jep. A Metropolis kiegészítőben adalékként ilyen kis példaszituációk, kalandötletek, helyi legendák, npc-k és más hangulatos példák vannak felsorolva az "átkerüléshez".

vagy a Jakob lajtorjájának az elején a metró egy határmezsgyéje a Metropolisznak

Bingo, az nagyon. Jacob's Ladder :felvon:

De amúgy nem arról van szó, hogy valójában Metropoliszban vagyunk, csak egy illúziót látunk helyette? És ahogy egyre nő a negatív vagy pozitív balance-unk, úgy egyre többet látunk a valóságból? Szóval, ha valaki elér X pontot, akkor már gyakorlatice Metropoliszba kerül lassan, fokozatosan. Vagy rosszul emlékszem?

Igen, ez a helyzet (írtam lentebb, csak máshogy megfogalmazva); pontosabban bizonyos részei láthatóak (ez a Hamis Világ), míg a nagyobbik része nem. A "kapuk" valójában olyan helyek, tárgyak, személyek vagy események, amik az egyensúlytól és a személy potenciáljától (avagy mennyire dörömböl az a tudatalatti az ébredésért) függetlenül is működhetnek.
Szélsőségesen magas vagy alacsony egyensúlynál - azoknak a stabilabb fázisaiban - képes a személy a saját tér- és időérzékelését befolyásolni, így "átjárhat"; a labilisabb periódusoknál egész egyszerűen elveszhet a valóság és az illúzió közt, talán képtelenné válva disztingválni köztük.

Edit: Áááááh, késő. XD

Üdv csak annyit hogy köszönöm megpróbálom majd kamatoztatni.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.02, 00:52

algi:

Én úgy tudom, hogy nemhogy szőrmentén, de elég jelentékenyen foglalkozik az alapkönyv vele.

Jep. A Metropolis kiegészítőben adalékként ilyen kis példaszituációk, kalandötletek, helyi legendák, npc-k és más hangulatos példák vannak felsorolva az "átkerüléshez".

vagy a Jakob lajtorjájának az elején a metró egy határmezsgyéje a Metropolisznak

Bingo, az nagyon. Jacob's Ladder :felvon:

De amúgy nem arról van szó, hogy valójában Metropoliszban vagyunk, csak egy illúziót látunk helyette? És ahogy egyre nő a negatív vagy pozitív balance-unk, úgy egyre többet látunk a valóságból? Szóval, ha valaki elér X pontot, akkor már gyakorlatice Metropoliszba kerül lassan, fokozatosan. Vagy rosszul emlékszem?

Igen, ez a helyzet (írtam lentebb, csak máshogy megfogalmazva); pontosabban bizonyos részei láthatóak (ez a Hamis Világ), míg a nagyobbik része nem. A "kapuk" valójában olyan helyek, tárgyak, személyek vagy események, amik az egyensúlytól és a személy potenciáljától (avagy mennyire dörömböl az a tudatalatti az ébredésért) függetlenül is működhetnek.
Szélsőségesen magas vagy alacsony egyensúlynál - azoknak a stabilabb fázisaiban - képes a személy a saját tér- és időérzékelését befolyásolni, így "átjárhat"; a labilisabb periódusoknál egész egyszerűen elveszhet a valóság és az illúzió közt, talán képtelenné válva disztingválni köztük.

Edit: Áááááh, késő. XD

Módosította LadyCrow: 2009.03.02, 00:54


algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.02, 00:42

Kár volt hozzászólnom. :felvon:

Módosította algi: 2009.03.02, 00:43


LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.01, 19:28

szabbooo, Lord_Dzsuva:

Hevenyészetten összekaparok akkor pár tippet, némi saját kiegészítéssel. :)

Metropoliszt ugye elsősorban nem tér vagy idő, hanem az emberi érzékelés korlátai teszik elérhetetlenné, de ennek a spirituális vakságnak a hatásai bizonyos helyeken és bizonyos események hatására megtörhetnek.

1 - Metropoliszi ideákhoz és koncepciókhoz való hasonlóság.
Az Arkónok Fellegvárai és a Város különböző permanensen létező régiói (az Őstenger, az Óraművek, az Emlékbank, a Holtak Városa, az Élő Város a Bazárral, az Útvesztő, a Gépváros, a Földalatti Világ, a Csatamezők, a Tükörtermek, hogy néhány példát említsek) mind kapcsolódnak valami markánsan megfogható "eszméhez"; azok a helyek az Illúzióban, ahol ezek az eszmék különösen erősen érvényesülnek, időleges vagy permanens kapukká válhatnak odaátra. Egy nyomornegyedben, ahol igazán megfoghatóak a nyomor ideái - a szegénység, a betegség, az erőszak, az éhezés és a bűzös szeméthalmok - a karakterek úgy találhatják, hogy voltaképp az Élő Városban bolyonganak - azt a kéregető bolond vénasszonyt valójában burjánzó tumorok és gennyes sebek borítják, és saját érzéketlen, rothadó ínyét rágja, a szeméttelep elevennek tűnik, és fél-organikus, morajló gépek emelkednek ki belőle.
Tiferet Citadellája pl. minden művészetet egyesít; az Illúzióban számos galéria, színház vagy operaház valójában a Fellegvár része; egy képcsarnokban sétálgató és az alkotások szépségeiben elmélyedő egyszeri karakter úgy találhatja, hogy egy új folyosót vesz észre másfajta festményekkel, bizarr érzetekkel és különös látogatókkal. Talán le sem esik neki eleinte a változás, de már a Citadella vendége lett. (Megj: a még élő Arkónok Fellegvárai mind markáns hatással bírnak a látogatókra, az őket uraló ideák átveszik az ember feletti uralmat.)

2 - Véletlen események.
* Különös utazások furcsa hangulatú éjszakai buszokon, urbánus legendákból ismert kísértet-metrókon, a taxiban, ahol a sofőrt valamiért pánikszerű félelem önti el, hogy utasai kirabolják, netán túl hoszúra nyúlt alagutakon áthajtva, amik egy másik világba nyílnak. Utazás során olykor eltévedni. :rohog:
* Telekommunikációs eszközök által nyitott hasadékok. Fura, statikus zörejekkel kísért rádióadások összezavarhatják az elmét és a térorientációt, hogy a hallgató utána egy megváltozott világban találja magát. Régimódi tévéreklámok közé rejtve nyomasztó szubliminális üzenetek bukkanhatnak fel, fájdalmas hatásokat kiváltva a karakterekből, akik lassan elveszve az adás bűvöletében egy másik helyen találják magukat. A magányos telefonfülkében a készülék olykor mellékapcsol, és egy hívogató suttogást hallani a vonal túlfeléről, hogy aztán a kagyló eleven létezőként a Gépvárosba ragadja a telefonáló karaktert. Az Internetben rejlő végtelen lehetőségekről nem ír a kiegészítő (régi darab ugye), de ez is megindíthatja a mesélői fantáziát.
* Graffitik. Megelevenedő kusza tagek, amik magukkal ragadják az arra járókat; fura feliratok (ENGEDJ KI), megfordítva, mintha a fal túloldaláról írták volna; a tízparancsolat a falra fújva, amit ha hangosan felolvasnak, a fal mögött kapu nyílik. Kis urbánus legendák elvezethetnek ilyen átjárókhoz.
* Nyilvános intézmények. Brutális, korrupt zsaruk minden ok nélkül letartóztatják a karaktereket, hogy aztán az Élő Városban levő állomásukra vigyék őket. Az egyetemen az a professzor, akit karaktereink keresnek a párhuzamos dimenziókról írt munkájáról érdeklődve, talán nem válaszol a kopogásra, majd az irodájába benyitva megpillantani, ahogy techronok alakítják át őt magukhoz hasonlóvá (üdv a Gépvárosban). A sebesült karakter a kórházban félkómásan hallgatva a műszerek monoton, hipnotikus pittyegését kap egy injekciót a nővérkétől, aki kedvesen "jó éjszakát" suttog neki, hogy aztán hősünk egy másik, kihalt kórházban ébredjen fel a Metropolisz mélyén.

3 - Ereklyék.
Aki olvasta vagy látta a Hellraisert, annak nem új a kapukat nyitó (vagy másik világba vezető lényeket hívó) különös tárgyak gondolata. Fényképezőgépek, amik a város valódi, ocsmányabb arcát rögzítik; lencsék és távcsövek, amiken keresztül bepillantani a Valóságba; az elsőre ártalmatlannak tűnő márkás Timex órák, amik valójában rovarszerű kronoszimbióták, viselőjük csuklójára tapasztva magukat az időérzékelését manipulálják, és talán bizonyos időanomáliák hatására az Óraművekben találják magukat az őket hordó üzletemberek. Számítógépes programok - szokatlan üzenetekkel a szürke windows paneleken - amik manipulálják a valóságérzékelést. Ritka művészfilmek, amik kapuként szolgálhatnak. Okkult tárgyak, amik tényleg működnek.

4 - NPC-k.
Parapszichológiai segítséget ajánló idézők; különösen bizarr, kaotikus zenét játszó rockzenekarok; az autista fiú, aki valójában egy prototechron; félelmet keltő démonimádó utcai bandák. Csupa lehetőség, hogy más szereplők segítségével juttassuk szerencsétlen karaktereket oda, ahová szeretnénk.

5 - Módszerek és praktikák.
A karakter szándékosan is átjuthat, puszta kíváncsiságtól vezérelve, ha megtalálja a módját, például régi írásokban. Azghoulok idézése. Öncsonkító rítusok, amik utazást ígérnek egy másik világba (mikrokozmosz-makrokozmosz elv nyakonöntve némi szolipszizmussal; az önnön testbe nyitott hasadékok és stigmák az Illúzió szövetén is megjelenhetnek. Ha valaki látta a Videodrome című filmet, akkor lehetnek erről obszcén elképzelései - amúgy is kötelező darab minden kultistának).
Vagy amit ugye az alapkönyv is írt, ott van a különféle drogokkal való kísérletezés. Mivel a Metropolisz határai az emberi valóságérzékelésben rejtőznek, az ezeken a határokon való túllépés által a személy önmaga is kapukká válhat. Ugyanilyen eleven átjárókká minősülhet a túlburjánzó őrület, a legszigorúbb tabukat áthágó szexualitás, vagy halálközeli élmények hatására.

6 - Permanens kapuk.
Ugyan legtöbbször bizonyos események vagy személyek okozzák az áttévedést, néhány átjáró egyszerűen csak ott van. Ezek lehetnek őrületmágusok munkái, netán Arkónok szolgáinak vagy odaáti lényeknek a féregjáratai. Vagy - ahogy az első kiadású alapkönyv is írja - bizonyos helyeken annyira koncentráltak az emberi félelmek és a negatív hatások, hogy az Illúzió egyszerűen felszakad. Haláltáborok, emlékezetes katasztrófák helyszínei (lehet vinni a karaktereket Pripyatba :felvon: ), kínzókamrák, leprakolóniák. Természetesen az effélék az Infernóba is kapuk lehetnek, a Halálangyaloknak is vannak ám Citadelláik ;).



No, hirtelenjében ennyi, jó mesélést. :)

Módosította LadyCrow: 2009.03.01, 19:35


dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5659 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.01, 13:54

(OFF)Szerintem próbálkozz itt :titok: .(/OFF)


Thony

Thony

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 2 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.01, 13:48

Üdv! Nem hiszem, hogy jó helyre írok de egy kissé belebonyolódtama fórumba:(

Szeretnék kalandjátékozni, nem tudom mennyire él ez a dolog még ilyenek mint a Mágus, meg a Codex de nagyon hiányzik!
Kersnék olyan fórumokat ahol ezekről van szó ha tudnátok segíteni.
Jó lenne egy csapat is akik nyíreháziak és játszanak még mert szívesen bezálnéK!

Köszönöm a segítséget!

Lord_Dzsuva

Lord_Dzsuva

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.01, 12:57

Üdv.Lenne egy kérdésem a Kultban emlegetve van a Metropolisz nos egyeseknek köztünk az a véleménye hogy nem szabad bele vinni a játékba.Nekem pedig az hogy igen legyen belevéve. De az a problémám hogy hogy lehet megoldani(bemesélni) hogy a játékosook ott találják magukat ahol szerintem kell.


A játékosok inkább ne találják magukat Metropoliszban, kínos lenne - inkább elég, ha a karaktereik. :titok:

Amúgy ízlés dolga, mennyire adagolod Metropoliszt, lehet, hogy csak urbánus legenda vagy ködös víziók szintjén merül fel, meg lehet komplett mesesorozatokat ott a sűrűjében is mesélni, meg bármit a kettő között.
A "hogy kerülhet a karakter Metropoliszba" kérdéssel meg szőrmentén az alapkönyv, és egy komplett fejezeten át a Metropolis kiegészítő is foglalkozik, utóbbi beszerzése amúgy nagyon erősen javallott.

Ha ez problémákat (vagy illegál letöltés esetén erkölcsi fenntartásokat) okoz, netán az angol nyelv a bajos, akkor leírhatom pontokba szedve röviden, miket javasol a kiegészítő.


Üdv

Én is hálás köszönetet rebegnék a Metropolis kiegészítő zanzásított pontokba szedett felsorolásáért.

szabbooo

szabbooo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 19 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.02.28, 19:40

Üdv.Lenne egy kérdésem a Kultban emlegetve van a Metropolisz nos egyeseknek köztünk az a véleménye hogy nem szabad bele vinni a játékba.Nekem pedig az hogy igen legyen belevéve. De az a problémám hogy hogy lehet megoldani(bemesélni) hogy a játékosook ott találják magukat ahol szerintem kell.


A játékosok inkább ne találják magukat Metropoliszban, kínos lenne - inkább elég, ha a karaktereik. :titok:

Amúgy ízlés dolga, mennyire adagolod Metropoliszt, lehet, hogy csak urbánus legenda vagy ködös víziók szintjén merül fel, meg lehet komplett mesesorozatokat ott a sűrűjében is mesélni, meg bármit a kettő között.
A "hogy kerülhet a karakter Metropoliszba" kérdéssel meg szőrmentén az alapkönyv, és egy komplett fejezeten át a Metropolis kiegészítő is foglalkozik, utóbbi beszerzése amúgy nagyon erősen javallott.

Ha ez problémákat (vagy illegál letöltés esetén erkölcsi fenntartásokat) okoz, netán az angol nyelv a bajos, akkor leírhatom pontokba szedve röviden, miket javasol a kiegészítő.


Üdv azt megköszönném neked. Ha leírnád pontokba szedve.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.02.26, 18:53

Üdv.Lenne egy kérdésem a Kultban emlegetve van a Metropolisz nos egyeseknek köztünk az a véleménye hogy nem szabad bele vinni a játékba.Nekem pedig az hogy igen legyen belevéve. De az a problémám hogy hogy lehet megoldani(bemesélni) hogy a játékosook ott találják magukat ahol szerintem kell.


A játékosok inkább ne találják magukat Metropoliszban, kínos lenne - inkább elég, ha a karaktereik. :gyagya:

Amúgy ízlés dolga, mennyire adagolod Metropoliszt, lehet, hogy csak urbánus legenda vagy ködös víziók szintjén merül fel, meg lehet komplett mesesorozatokat ott a sűrűjében is mesélni, meg bármit a kettő között.
A "hogy kerülhet a karakter Metropoliszba" kérdéssel meg szőrmentén az alapkönyv, és egy komplett fejezeten át a Metropolis kiegészítő is foglalkozik, utóbbi beszerzése amúgy nagyon erősen javallott.

Ha ez problémákat (vagy illegál letöltés esetén erkölcsi fenntartásokat) okoz, netán az angol nyelv a bajos, akkor leírhatom pontokba szedve röviden, miket javasol a kiegészítő.

szabbooo

szabbooo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 19 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.02.26, 00:00

Kérdés a többi kultistától, álomföldügyben.

Szerintetek a pszi-erők, erők és korlátozások mennyire részei a "megálmodott énképnek"? Tehát mennyire képesek befolyásolni az - esetleg tudatos - álmokat (amit elvileg csak az álmodás művészete képzettség képes)?

Felmerült már hasonló dilemma másoknál is?


Üdv.Lenne egy kérdésem a Kultban emlegetve van a Metropolisz nos egyeseknek köztünk az a véleménye hogy nem szabad bele vinni a játékba.Nekem pedig az hogy igen legyen belevéve. De az a problémám hogy hogy lehet megoldani(bemesélni) hogy a játékosook ott találják magukat ahol szerintem kell.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.01.28, 16:29

Kérdés a többi kultistától, álomföldügyben.

Szerintetek a pszi-erők, erők és korlátozások mennyire részei a "megálmodott énképnek"? Tehát mennyire képesek befolyásolni az - esetleg tudatos - álmokat (amit elvileg csak az álmodás művészete képzettség képes)?

Felmerült már hasonló dilemma másoknál is?

szabbooo

szabbooo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 19 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.01.06, 16:10

Hali mindenkinek!Mi már jó ideje játszunk a Kulttal.Szerintem nagyon király ,és a szabályrendszere is jó.Bár van néhány hiányossága.Mink is hanyagolni szoktunk "fölösleges dolgokat",de szerintem a játék akkor jó ha kevés benne a kockadobás.

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.11, 18:29

Szerintem ez nem szeretet kérdése. Azt kell megnézni, hogy eddig melyik szabályt használta a party és melyiket nem. Ha alig használtak szabályt, akkor elég a kevés alkalmazott szabállyal foglalkozni, hogy azok vajon miért nem működnek úgy, ahogy kell, a többi pedig ejthető. Merthogy nem azalapján kell a szabályokat módosítani, hogy mit szeretünk, hanem, hogy mivel jobb a játék. A karakterlapon pedig lehetnek értelmes dolgok is. Úgy értem, melyik Kult kalandban fontos az erő vagy az ügyesség? Én olyan kalandot nem írnék Kultban 1000 év alatt sem.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.11, 10:57

Nekem azért kell rendszer is, szeretem, ha van karakterlap.

razor: Ha a The Jail of the Night-ra gondolsz, az nem kaland, hanem egy crossover "kiegészítő", a wod lényei beépítve a kult kozmológiába. Rendszerkedés nincs benne semmi, csak az öt tant írja le ilyen wod-s 5-ös kategóriákra bontva, ennyiben lehet hasznos neked.
Érdekes cucc amúgy, bár nekem nem jön be.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]