Ugrás tartalomhoz


Kult


  • Válasz írásához lépj be
990 hozzászólás érkezett eddig

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.11, 08:28

Hmm, hát lehet azért megpróbálkozom az nWoD rendszerre való konvertálással. Egyébként is van egy Kult / World of Darkness crossover kaland valamelyik magazinban, hátha az ad némi támpontot.

Rendszer nélkül is lehetne játszani, persze, de a játékosaimat elnézve nem szeretném őket megfosztani a néha történő kockadobálás örömétől :dilis: (30 éves veteránok is kb ugrálna az ágyon, vagy bazmegeznek egy 1-es vagy 20-as dobástól)

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.10, 23:30

Játsszátok rendszer "nélkül"! Én úgy meséltem, és máig az a legfantasztikusabb szerepjátékélményem. A Kultban szerintem amúgy is a világ a lényeg. Egyetlen szabályra van igazán szükség, az az egyensúly dolog, de azt szerintem lehet "érzésre" is.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.10, 20:44

Üdv!

Szóval a szabályrendszer - nálunk - nem szentírás, hanem egyfajta "rugalmasan és spontán kezelt modellezési útmutató".


És ez így a helyes. A szabályok elsősorban azért vannak, hogy segítsék a mesélőt a mese alakításában (mintegy levegyék a válláról a valóság modellezésének terhét), lehetőleg olyan irányba, hogy a játékosok ne tudjanak azon nyafogni, hogy valami nem fair, mert menet közben a mesélő változtatja a szabályokat (azaz csak nem emlékszik rájuk). Szóval alapvetően az az elv érvényes, hogy a mesélőt egyetlen szabály sem köti, mind csak segíti. A játékosokat meg csak addig köti a szabály, amíg nem a kiskaput kihasználva próbálnak játszani, mert akkor a szabály módosul, hogy a kiskapu eltűnjön.

Tisztelettel:
R'naggol

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6562 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.10, 13:23

Ladycrow: Nem mondtam, hogy tökéletes leképezést lehet végezni így, de szerintem a horror játékok pont azok a dolgok, amiknél a világ/koncepció sokkal fontosabb, mint az, hogy milyen szabályok szerint dobál az ember.
Nyilván a Kult akkor lesz a legautentikusabb kult, ha a kult rendszerével játszák, de ha csak a világ koncepciója kell neki, akkor fölösleges felemás konverziókkal foglalkozni. Én a magam részéről ha legközelebb horrort, meg fogok próbálkozni egy nWoD szabályú Chtulu mesével. :gyagya:

Bulldy

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.10, 13:07

Bulldy:

Az a bibi, mint Razor említette is, hogy vannak viszont olyan elemek a Kult játékban, amit muszáj valahogy modellezni a szabályokban (mivel szerves részei a koncepciónak), és a nwod rendszer ilyesmit nem tartalmaz.

Szóval szvsz átültetni a játékot más rendszer alá rohadt nagy melót igényel, pláne úgy, hogy az egész csapatnak bejöjjön a dolog, meg új karakterlapot kell gyártani hozzá, az előnyök és hátrányok pontszámait átvariálni, kiagyalni valamit a mentális egyensúly leképzésére és az abból fakadó EGO-módosítókra, a mágiára, stb. És akkor még ott vannak az átvett rendszerrel kapcsolatos bugok és az "emmeg abban nem reális, hogy" dolgok. Hát, ha valakinek ez megéri, egészségére váljék. :gyagya:


Mondjuk én még nem találkoztam olyan rendszerrel, amivel tökéletesen elégedett lettem volna (a legszimpibb, legalábbis hozzáállásban az unknown armies-é), a Kult szabályai is hemzsegnek a hibáktól - mi ezt úgy oldottuk meg, hogy minimális átbeszélés alapján bizonyos háziszabályokat vettünk bele, és a józan paraszti ész meg a gördülékenység mindig felülírja a szabályokat, ha ezek ellentmondanak egymásnak. Szóval a szabályrendszer - nálunk - nem szentírás, hanem egyfajta "rugalmasan és spontán kezelt modellezési útmutató".
Ugyanezt nyomjuk nwod-ban is pl, meg bármelyik másik rendszernél is.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6562 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.10, 12:30

Kultot ugyan még nem játszottam, de szerintem az nWoD nagyon jól sikerült, ha csak a World of Darkness könyvet használod, az is nagyon sok fajta játékra ad lehetőséget (nem csak horrora). Ha a kult rendszere nem tetszik, akkor csak a világnézetét vedd át, más nem kell. A játék úgyis úgy fog alakulni ahogy a mesélő és a játékosok alakítják a WW pedig semmi konkrétat nem fektetett le a horroron belül. Nem kell annyira foglalkozni a számokkal, majd adja az magát.

Bulldy

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.09, 15:42

A "Death is Only the Beginning" az első kiadás. Ő lett lefordítva.
A második alcíme "Reality is a Lie".
A harmadiké "Beyond The Veil" / "Rumours".

Olyan veszettül nagy változások nem történtek a kiadásokban, a másodikból kiheréltek egy csomó kozmológiai cuccot, és csak minimális plusz adalék van, a harmadik meg nagyjából a második, csak két részre bontva. Kb. 10 kultosból 9 és fél az első kiadásra esküszik amúgy. Szabályok terén sincs nagy változás.

A kiegészítők közül - ha jól tudom - a Metropolis és a két mágiázós Sourcebook pl. a második vagy harmadik kiadáshoz jött ki, és talán a Purgatory is.

Ami a rendszer-konvertálást illeti, nekem nem volt igényem ilyesmire, a kult szabályokat kellemesebbnek tartom, mint a wod-t vagy a - valóban szintén gördülékeny - nwod-t, minden hibájával együtt is, de külföldi honlapokon érdemes körbenézni, láttam már efféle próbálkozásokat a TLC fórumán.

Módosította LadyCrow: 2008.09.09, 15:43


ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.09, 14:37

Üdv!

1. Ez van meg papíron/könyvben. A magyar fordítás egyébként nem az első kiadás alapján készült? Ha nem, akkor dobjon valaki egy linket.


A magyar fordítás a második kiadás alapján készült, legalább is nekem azonosnak tűnt a scannelt angol második kiadással. Azt hiszem a link még mindig nem titok:
http://vilagok.extra.hu/ingyenrpg/kult.pdf

A hármast nem ismerem, lehet meg kéne néznem.


Erre a keresőkifejezésre reflexből bejön, amire vágysz: "Kult 3ed - Rumors - Player's Guide". Sajnos a mesélőknek szóló kötetre még nem akadtam rá... :\

Nem igazán tetszik a harc/sérülés se, amikor előkerül, ráadásul eléggé átláthatatlan és összevissza ez is.


Nem tudom, hogy az első kiadáshoz képest a második mennyit változott, de szerintem a harcrendszer kimondottan korrekt. Egy harci cselekedet két kockadobásból megvan, nekem ennél jobb nem kell. Egy pár rendszerhez már volt szerencsém, de a Kult nálam kimondottan bevált, úgyhogy sajnos a konvertálásban nem igazán tudok segíteni, de hátha van itt valaki, aki kompetensebb a dologban.

Tisztelettel:
R'naggol

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.09, 13:53

Két villámkérdés. Egy: miért első kiadást használsz? A kettes magyarul letölthető, a hármas angolul levadászható. Kettő: pontosan mi a baj a rendszerrel, mi az unszimpatikus benne?


1. Ez van meg papíron/könyvben. A magyar fordítás egyébként nem az első kiadás alapján készült? Ha nem, akkor dobjon valaki egy linket. A hármast nem ismerem, lehet meg kéne néznem. Egyébként ami nekem még pdf-ben megvan kiegészítő, az szinte mind az első kiadáshoz jött ki.

2. A tulajdonság/képzettség rendszer kissé zavaros és összevissza szerintem, az nWoD sokkal elegánsab és átláthatóbb a tulajdonság 1-5 + képzettség 1-5 skálájával. Nem igazán tetszik a harc/sérülés se, amikor előkerül, ráadásul eléggé átláthatatlan és összevissza ez is. + pl nekem határozottan szimpatikus a Willpower rendszer, sokkal jobban, mint az egy-egy játék végén osztogatott, szerintem kissé béna Hero Point.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.09, 10:01

Üdv!

Néhány játékalkalom után kezd kissé nem tetszeni a Kult 1. kiadásának rendszere. Eszembe jutott, hogy esetleg átkonvertálom a dolgokat. A nemzetközi fórumokon már vannak/voltak próbálkozások D20-ra, meg mindenféle egyéb, ingyenes rendszerekre.


Két villámkérdés. Egy: miért első kiadást használsz? A kettes magyarul letölthető, a hármas angolul levadászható. Kettő: pontosan mi a baj a rendszerrel, mi az unszimpatikus benne?

Tisztelettel:
R'naggol

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.09, 07:54

Üdvözletem!

Néhány játékalkalom után kezd kissé nem tetszeni a Kult 1. kiadásának rendszere. Eszembe jutott, hogy esetleg átkonvertálom a dolgokat. A nemzetközi fórumokon már vannak/voltak próbálkozások D20-ra, meg mindenféle egyéb, ingyenes rendszerekre.

Amit én kinéztem az az nWoD. Van valakinek valami tapasztalata ezzel kapcsolatban, esetleg van kedve megvitatni a témát? Gyorsan végiggondolva a tulajdonságok/képzettségek/harcrendszer rendszer nem problémás egyáltalán, de ez a kisebbik gond. A mentális egyensúly, a hozzá kapcsolódó dolgok, a mágia és kb minden ami az "Igazság" c. fejezetben van, némi munkát igényel. Vélemény?

r.

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.28, 04:38

Hello!

latis:

Végülis minden szerepjátékban az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb dolog, hogy ismerd a játékosaidat. Az az igazság, hogy én az alapkönyv elolvasása után nem voltam biztos benne, hogy mit is akarnak maguk a készítők. Egyrészt lowly horrorról van szó, másrészt a karakterek hősök. Az előszóban egy elvont, metafizikai borzalom történik meg, de a példajátékban ADnD-s démonidézés van.

Tehát én azt mondom, hogy válogasd ki a rendelkezésre álló eszközökből (szörnyek, természetfeletti dolgok stb.), hogy mire van szükséged. És, hogy mire van szükséged? Egyrészt biztos vagyok benne, hogy nem elég a játékosaid vallomásaira támaszkodnod. Ez a horror játék nem olyan, mint a CoC, itt nem külső horrorról van szó, ez nem borzongásteli sci-fi. Itt hard core horrorról van szó, ahol bátran kihasználhatod azokat a "gombokat" a játékosaidon, amikről tudsz.

Én pl. a korábbi party-mnak úgy meséltem, hogy saját magukat játszották, a világot pedig olyan volt, mintha valami David Lynch filmbe csöppentek volna. Azon kívül felhasználtam dizájnelemeket a Kult testvérjátékából, a Mutant Chroniclesből - de persze ez is csak azért működött, mert ismerték, szerették, és a Lynch filmek is bejönnek nekik. A jelenlegi csapatomnál viszont eszembe sem jutna ilyesmivel próbálkozni: náluk jóval látványosabb, fantasy-sabb, felismerhetőbb dolgok működnek csak.

Azt javaslom, járj utána - vagy ha lehet, akkor a játékosaid megkérdezése nélkül gondolj bele / emlékezz vissza - milyen horrorfilmeket, -regényeket, -szerzőket, -rendezőket szeretnek, és tőlük kölcsönözz elemeket, vagy bizonyos tekintetben azokhoz hasonlítsanak a kalandjaid. De ami igazán nagyot üt, viszont amivel vigyázni kell, ha a játékosoknak nem a horrorízlésére játszol rá, hanem a valós életre. Ezt csak akkor tedd meg, ha tényleg nagyon jó barátok vagytok! Ha az egyik játékos nincs jóban a szüleivel, a karaktere szülei váljanak szörnyekké, ha a másik játékossal éppen szakítottak, akkor a karakterét mindenki hagyja magára stb.! A kaland történetével kommentálhatod a való életet, a játékosok sötét oldala pedig kieresztheti a gőzt a játék keretein belül. Akár még tanulhattok is az élményből.

Persze ezzel a dologgal óvatosan kell bánni - ha ismered a játékosaidat, akkor tudod, hogy szabad-e, ha meg nem, akkor biztos nem szabad. Tudom, hogy ha tetszik az ötlet, akkor ki akarod próbálni, még ha tudod is a játékosaidról, hogy nem jönne be nekik, de állj ellen a kísértésnek, és tényleg csak biztosra menj ezzel!

Ami meg azt illeti, hogy az első kalandok csak ismerkedés a karakterekkel - amíg van időtök, addig nem kell semmit sem elsietni. Ha túl sokat halogatod a borzalmas jeleneteket, az ugyan tud rontani a játékélményen, de az elsietett trancsírozás sokkal könnyebben teszi tönkre a borzongást, mint a kicsit késleltetett. De szerintem semmiképp ne halogasd az érdekes dolgokat a 3. alkalomnál későbbre!

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.27, 22:48

Üdv!

Elég necces "harcosabb" meg "nyomozósabb" karakterekre lebutítani a dolgot. Ugye a Kultban alapjáraton akármilyen karaktereket lehet indítani, és nem biztos, hogy belepasszolnak ezekbe a kategóriákba, és amennyiben mégis, akkor sem biztos, hogy ezek a receptek mindig működnek.


Oké, ez igaz, tény, hogy alapvetően olyan megvilágításba próbáltam helyezni a dolgot, ahogy az én klasszikusfantasyn (DnD - Forgotten Realms, M*), Cthulhu-horroron, zombi-horroron (Ravenloft) és sci-fin (Shadowrun) nevelkedett játékosaim a legkönnyebben befogadták. :sir: Nyilván játékosa válogatja, de eleinte úgy érzem, hogy ritkák lesznek az igazán egzotikus karakterek - nálam legalábbis azok voltak. A játékosaim a hátrányok terén nem mutattak túl nagy fantáziát, a legdurvább, amit be mertek vállalni, az talán a drogfüggőség volt.

Feltétlenül kell egyáltalán kézzelfogható "ellenség"? Pláne aki játszadozik, lebecsüli a karaktereket, és aztán jól túljárnak az eszén?


Igazából nekem a Kult alapvetően abban más pl. mint a Cthulhu, hogy van esélyed szembeszállni azzal, ami a fenyegetést jelenti. Jó, gyér esély, de akkoris, a "valaha istenek voltunk" koncepció nekem egy "larger than life" fílinget implikál. A karakterek olyan emberek, akik olyan dolgokat élnek át (és most tkp. mindegy, hogy főhősként, szenvedő alanyként, vagy éppen túlélőként), amikbe az átlagember nagy valószínűséggel belepusztulna. Ezeket a dolgokat a karakternek valahogy fel kell dolgoznia, ami nem egyszerű feladat - ennek során a karakter egyre távolabb kerül az átlagembertől, és egyre sanszosabbá válik, hogy beadja a kulcsot, és ami érdekes, az is egyre valószínűbb lesz, hogy túléli a dolgokat. A játékosok idővel megtanulnak a karakterek agyament gondolatvilágában otthonosan mozogni, és idővel a játék adja magát, csak rá kell játszani a dologra. Ugyanakkor úgy érzem, hogy a játék elején, az ismerkedés fázisban simán megadható kézzelfogható, sőt, legyőzhető ellenfél. Viszont a legyőzhető ellenfél Kultban nem igazán a harcban győzhető le, főleg nem kezdő karakterrel - jóval inkább a saját megszállottságát lehet kijátszani ellene.

Volt olyan mesém is, ami nagyjából végig egy őrült karakter elméjében játszódott.


Az ilyenek nyilván jók és élvezetesek, csak az effajta csavaros plotok a kezdőkarakterekkel ritkán adódnak automatice. Saját tapasztalat, hogy némelyik játékos a karaktere családi hátterét és kapcsolatait képes annyira elnagyolni, hogy a "senkije nincs" sablonnal jön elő, amire nehéz építeni. Namost ilyen karaktereknél, akik legjobb esetben is mex drogfüggők, nehéz rögtön ilyesmit alakítani. Ráadásul tényleg a felvezetések híve vagyok, szóval übermensch koncept ide vagy oda, nálam eleinte a játékos örül, ha emberi, hétköznapi izgalmak érik, aztán idővel változik a koncept - ahogy a karakter alakul.

Szóval, az az érzésem, hogy a CoC-s lovecraftias, klasszikusabb nyomozós (esetleg mindez akciófilmesebben) mesék híve vagy, ami amúgy faja, csak szvsz a Kult ennél jóval sokrétűbb és formabontóbb is lehet. Akár elsőre is.


Nyilván, természetesen játékosa válogatja. Nekem alapvetően erre voltak vevők a játékosaim, szóval így jött ki a dolog (bár én a CoC-akció helyett inkább a Barker-stílust mondanám), de természetesen ahány ház, annyi szokás. Ha már itt tartunk - első meséhez ötletmagot Kultot totál nem ismerő emberek számára szívesen hallanék, hogy más hogy mutatná be azt egy partynak, hogy milyen is ez a játék.

Meg amúgy nem érzem találónak az összehasonlítást a Cthulhu-mesékkel. Horror-horror, jah, de totál más.


Ez megint stílus kérdése. Inkább CoC (neadjisten Delta Green), mint Ravenloft vagy éppen WoD (bááár, WoD ízesítéssel is lehet tkp játszani, ez megint stílusfüggő).

Tisztelettel:
R'naggol

latis

latis

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 5 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.27, 20:22

Csak remélem hogy kapok választ a kérdésemre de örülök hogy nem akkor bukkantam a Kult topicra mikor senki sem jár már ide. Arra gondoltam az első kalandban tartom magam ahhoz hogy csak a dolgok felszínét karcolgatjuk mivel a játékosok nem ismerik a világot tehát max annyit tudnak hogy horror. A Hellriser filing áll legközelebb az én Kult érzésemhez, a falakból kilépő szörnyektől a második rész mértani világával ha emlékeztek a végén volt egy közdelem a másik világban. Nekem ez teljesen a Kult Ami azért érdekes mert a könyvet olvasva más megvilágításba kerül a film is. Pl a szenvedést elhozó (nem emlékszem a nevére asszem Pinhead) is. Két játékosom van és az egyikük álmában megölne valakit és a gyilkosságot magáénak érezné miközben a másik játékos fbi ügynök lenne aki a paranormális gyilkosság után nyomoz. így elég vicces vallatás lenne két játékos között aztán persze komolyra fordulnának a dolgok és kénytelenek lennének összetartani. Remélem hétvégén összejön.
Apropó ahogy olvasom a kb 3-4 éve feltett kérdést hogy Mertopolisban hogyan esznek isznak és vannak -e állatok az jutott eszembe hogy Metropolisban elvileg sem az idő sem a tér nem létezik szóval ott lenni nem ugy néz ki mint egy nagyvárosban sétálni hanem mint valami lidérces álom ami ha ott ragadunk soha nem ér véget. Szóval nincs kaja mert senki nem éhes mert nincs idő csak örökös menekülés.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.27, 00:41

latis:

Valóban nehéz a kérdésed, a követendő stílus ugyanis nagyban függ a játékosaid igényeitől (érdemes leülni beszélgetni velük, hogy mit várnak a Kulttól), a karakterektől, és persze a saját preferenciáid is sokat számítanak. Sok lehetőség van, a Hellraiser jellegű splatterpunktól kezdve a Lynch-es szürreális víziókon vagy a súlyosan paranoid konspirációs sztorikon át a nagyon elborult okkult-nyomozósig. Vagy ezek tetszőleges kombinációja.
A Kult a valaha készült legsötétebb játékok egyike, mind világkép terén, mind abban, hogy az emberi természet legnyomasztóbb bugyraiba is belemélyed - ezeket érdemes figyelembe venni, amikor mesét tervezel. Legyél merész, ne legyenek "tabuk" a mesében. Itt az őrület, a perverziók, a rémálmok és félelmek szélsőséges megjelenítése is megengedett.
Azt én is javasolnám, hogy próbáld meg személyes szintre vinni a dolgot a karaktereknél, vidd a játékosokat a lehető legmélyebben a szereplők bőrébe, a horror jelleg igazán csak úgy fog kibontakozni. Szvsz a hangulat érzékletes megragadásához ez az egyik legfontosabb.

ranagol60:

Elég necces "harcosabb" meg "nyomozósabb" karakterekre lebutítani a dolgot. Ugye a Kultban alapjáraton akármilyen karaktereket lehet indítani, és nem biztos, hogy belepasszolnak ezekbe a kategóriákba, és amennyiben mégis, akkor sem biztos, hogy ezek a receptek mindig működnek. Feltétlenül kell egyáltalán kézzelfogható "ellenség"? Pláne aki játszadozik, lebecsüli a karaktereket, és aztán jól túljárnak az eszén?

Én az első mesém során viszonylag hamar a mélyvízbe dobtam a karaktereket, de azok speciel olyan arcok is voltak, akik így-vagy-úgy már szembesültek a világ rejtettebb oldalával (egyik kapásból egy éj gyermeke volt). Volt olyan mesém is, ami nagyjából végig egy őrült karakter elméjében játszódott.

Mondjuk a karakterrel való ismerkedés szerintem is nagyon fontos, de nálam ez mondjuk alap a nagyfelbontású meséim miatt.

Szóval, az az érzésem, hogy a CoC-s lovecraftias, klasszikusabb nyomozós (esetleg mindez akciófilmesebben) mesék híve vagy, ami amúgy faja, csak szvsz a Kult ennél jóval sokrétűbb és formabontóbb is lehet. Akár elsőre is.
Meg amúgy nem érzem találónak az összehasonlítást a Cthulhu-mesékkel. Horror-horror, jah, de totál más.

Módosította LadyCrow: 2008.08.27, 00:44


ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.26, 23:56

Üdv!

Én most kezdek csak Kultot mesélni és kb egy hete foglalkozom vele napi szinten de nem áll össze bennem hogy milyennek kellene lennie egy kalandnak. Van aki nyomozásról beszél van aki horrorrol. X-akták? B kategoriás horror? Hellriser?


Szerintem erre nincs tuti recept, ezt a játékosaid ismeretében lehet csak eldönteni. Nálam az szokott működni, hogy az első két-három "kaland" inkább teljesen "hétköznapi", minimális (esetleg semmi) természetfeletti elemmel. Ilyen "ismerkedj a karaktereddel"-jellegű dolgok. Ha a karakter valamilyen szempontból harcos típusú (bánik lőfegyverrel, vív, harcművészetet űz, stb.), akkor anélkül is lehet izgalmasat mesélni, hogy jönne benne a nagy Cthu... izé, hogy jönnének benne a Lictorok. (Nálam pl. volt egy harcművész karakter, aki épp a következő harcművészeti fokozatát szerezte meg, és mintegy mellékszálként elutazott meglátogatni egy rég nem látott rokont, akinek a fia rossz társaságba keveredett, úgyhogy volt jófajta utcai bunyó is. Eközben a párbajtőröző fickó versenyre készült, és emiatt kivágták a munkahelyéről, úgyhogy lelkesen munkát keresett (tudod milyen vicces lemesélni egy állásinterjút? :buszke:), a volt CIA ügynököt meg megkereste a cég, mert olyan ügyben kellett intézkedniük, ami annakidején az ő szakterülete volt, úgyhogy beszervezték háttérmunkatársnak.) Szóval inkább valami pörgős, de alapvetően hétköznapi settingben játszódó kalandot javaslok kezdésnek - ez több okból is előnyös. Először is, a karakter még alapvetően senki, bár ez nem éppen a DND, ahol a karakterfejlődés számottevő, de akkoris, csak jobb úgy belecsöppenni a dolgokba, hogy a karakter nem most került ki a gyárból. Másrészt, a karakter még nem nőtt a játékoshoz, így nehéz a pszihés hatás. Ha a játékos nem félti a karakterét eléggé, akkor a játék értelmét veszti, mert a horror megszűnik horror lenni. És persze nem elhanyagolható, hogy azt mondod, ez lesz az első meséd - ami azt jelenti, hogy a világgal inkább még te is csak ismerkedsz, meg gondolom a játékosaid is. Namost, a horror úgy jó, ha nem rögtön a mélyvízben kezdenek a szereplők (pl. az Alien movie sem ütött volna akkorát, ha in medias res ott kezdődött volna, hogy Ripley egyedül van a hajón, szemtől szembe az idegennel), hanem van egy kis felvezetés, egy kis csend a vihar előtt.
Később aztán rajtad múlik, hogy mit szeretnél mesélni, meg a karaktereken. Ha inkább nyomozós stílusú karaktereid vannak (egyetemi prof, üzletember, stb.), akkor érdemes olyan kalandokat kitalálni, amik alapvetően a szürkeállományukat mozgatják meg, azaz a kapcsolataikat és a tudásukat kell igénybevenniük. Ilyenkor jöhetnek a Cthulhus kalandok, sok nyomozás, a végén rövid, de tömör, mondhatni mindent eldöntő végjátékkal (aminek a kimenetelét erőteljesen befolyásolhatja a nyomozás sikere, azaz ha a játékosok rájönnek az ellen gyengepontjára, akkor kategóriákkal több esélyük van).
Ha harcorientáltabb karaktereid vannak, akkor lehet intenzívebb mesét, a Barker-King jellegű horrorvonalról, ahogy te is a a Hellraisert említetted. Itt az ellen végig szem előtt lehet (fontos, hogy fenyegető legyen az első pillanattól, illetve hogy fennsőbbrendű legyen, azaz inkább játszadozzon a karakterekkel, és a végén mintegy azért bukik meg, mert számításon felül teljesítenek a karakterek), lényeg, hogy nyomasztó és kilátástalan legyen a helyzet, aztán trükkösen oldódjon meg.

Tisztelettel:
R'naggol

latis

latis

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 5 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.26, 16:39

Én most kezdek csak Kultot mesélni és kb egy hete foglalkozom vele napi szinten de nem áll össze bennem hogy milyennek kellene lennie egy kalandnak. Van aki nyomozásról beszél van aki horrorrol. X-akták? B kategoriás horror? Hellriser?

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.06.17, 11:34

Nos, tévedtem, ja. :lol:

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.06.17, 08:45

Köszönet mindenkinek, aki segített a gyűjtögetésben, és a rémhírekkel ellentétben minden megtalálható pdf-ben és angol nyelven, ami valaha is megjelent :lol: Ígérem, amint lesz pénzem, be fogom szerezni őket papíron, úgy egyébként is kényelmesebb.

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.06.16, 21:57

Üdv!

Legions of Darknesst és Metropolist nem fogsz találni, angolul nincs elektromos formában. Külföldről lehet rendelni (nekem onnan van). Őket szvsz feltétlenül érdemes beszerezni. (Pdf-ben spanyolul vannak csak tudtommal).
Player's Companion szintén nincs, de bizonyos részei (az érdekesebbek) összevadászhatóak innen-onnan, részletek vannak belőle nekem. A nagyobb része mondjuk nem egy lényeges cucc.
Heart, Mind and Soul: Dobj egy e-mail címet.


Ezt sajnos csak megerősíteni tudom, nekem is csak a HM&S van meg elektromos formában.

Tisztelettel:
R'naggol


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]