Ugrás tartalomhoz


Fotó

Shadowrun kérdések és válaszok


  • Válasz írásához lépj be
4071 hozzászólás érkezett eddig

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 146 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.29, 16:30

SR2-es kérdés:

 

Fókuszok kérdését hogyan kezelitek? Én úgy látom így teljesen használhatatlan. Pl. a Fenntartó fókusz max szintje:1, tehát bármilyen szintű varázslattal támadják a fókuszon keresztül a hordozót, automatikusan sikerül a támadás, megszűnik a fókusz és a varázslat is létrejön. Más fókuszoknál se jobb a helyzet, reálisan 5-6 szintnél lenne értelme bevállalni, de azok meg iszonyú drágák és addigra az ellenfelek is jelentősebbek.



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.14, 08:33

Üdv urak!
Hű, jó rég voltam itt... :)
Nos, újra aktivizálódtam, és akadna egy kérdés SR3-al kapcsolatban...

Varázsvédelem.
Varázslás szakértelemből és mágikus tartalékból kiosztott kockákkal lehet képezni, stb. ez eddig világos.
De milyen összetételben?
Teljesen tetszőleges?
Minden egyes Varázslás szakértelem kocka mellé lehet adni egy mágikus tartalék kockát is Varázsvédelemre (mint ahogy általában a tartalékok működnek)?

Ez lenne a zavaró kérdés ami jelenleg foglalkoztat :)

 

Szia,

 

Igen, jól látod. A szabályok itt is ugyanúgy működnek, maximum a szakértelem szintjével megegyező tartalék kockát adhatsz a próba dobásához.

Bejeleted, hogy magadon kívül mostantól az akció idejére varázsvédelmedbe veszed a két társad is, de ilyenkor elosztani nem kell még.



Rutin

Rutin

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.13, 19:36

Üdv urak!
Hű, jó rég voltam itt... :)
Nos, újra aktivizálódtam, és akadna egy kérdés SR3-al kapcsolatban...

Varázsvédelem.
Varázslás szakértelemből és mágikus tartalékból kiosztott kockákkal lehet képezni, stb. ez eddig világos.
De milyen összetételben?
Teljesen tetszőleges?
Minden egyes Varázslás szakértelem kocka mellé lehet adni egy mágikus tartalék kockát is Varázsvédelemre (mint ahogy általában a tartalékok működnek)?

Ez lenne a zavaró kérdés ami jelenleg foglalkoztat :)



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.27, 09:35

A távirányítást én is alapból arra gondoltam, nem kavarás. Az interkom akkor jó megoldás erre.

 

A Rigó3 26. oldalán van a fegyverkapcsolat rendszereket, ami nem említi, hogy a Vezérlést segítené. A 137/138 oldalon Fegyvercsatoló integráció: "A fegyvercsatoló nem könnyíti a szenzoros tüzelés vagy rakétaindítás próbákat."

Maga a Mesterlövész skillszoft végzi a célzást. De további tápolást egy olcsó repülő drón és egy drága taktikai rendszer még jelenthet.



maszerk

maszerk

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.26, 13:02

Ja és a távirányítást azért kérdeztem hogy feltétlenül szükséges-e, mert maga a kocsi nem lenne távirányítható és nem menne magától, csak a fegyver lőne kezelő nélkül, ha utasítja a sofőr.

maszerk

maszerk

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.26, 12:53

Bocs, asszem kicsit félreérthető voltam.
A sofőr nem becsatlakozva vezetné a kocsit, hanem csak a'la hagyományos módszerrel és nem lévén szabad keze, a fedélzeti számítógép által kivetített célpontokra lövést szóban közölné a kocsi fegyverét vezérlő programmal. Ehhez gondoltam az interkomot jobb híján. (Ha egy becsatlakozott rigónak aki nem hall, eljuttatja a hangot, akkor tán a számítógéphez is tudja)
 
A fegyvercsatoló integrációt a neten néztem, hogy ha van a fegyverben fegyvercsatolás, akkor a program is ki tudja használni az előnyöket, elvégre a fegyvercsatolás egy továbbfejlesztett ballisztikai processzort használ többek között.

Módosította maszerk: 2016.10.26, 12:57


mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.26, 11:50

A fegyvercsatoló-2 integráció önálló működéshez nem használható, hanem a karakter fegyver szakértelmével, amikor az adott gépet irányítja, ha az is rendelkezik fegyvercsatoló-2 beütetéssel.

 

Távirányítás kell, hogy a dekk jelével tudjon csatlakozni a rigó hozzá.

A hangutasítást el is lehet felejteni távirányításon, minden digitálisan rádiócsatornán /Mátrixon történik. Persze értelmezni kell a vasnak.

Az interkom ezért nem szükséges, de jó tudatni a benn ülőkkel, hogy ránk szálltak a zsaruk, odapörkölök nekik.

 

Amúgy jó!



maszerk

maszerk

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.26, 10:47

Köszi a választ!
Ezeket szedtem össze:
 
Ares Alpha (cc.22)
--bele EX robbanólövedék
--és persze Támadógránát
Tűzfegyver átalakító (r3.134)
Fegyvercsatoló integráció (fegyvercsatoló-2) (r3.137)
Távirányítás (sr3.306) ----> ez szükséges, hogy tudjon hangutasítást értelmezni és ez alapján lőni?
Távirányító dekk (1. szint) (sr3.306) ----> ez szükséges, hogy tudjon hangutasítást értelmezni és ez alapján lőni?
Interkom mikrofon (sr3.306) ----> ezen keresztül „hallaná” a rendszer a hangutasítást a sofőrtől
Távirányítható Mikro torony (rejtett) ( (r3.140)
Szenzorok (2. szint) (r3.146)
Fejlesztett vezérlés (2-es Vezérlés) (r3.125) ----> hogy tudjon önállóan lőni
Autoszoft értelmező rendszer (r3.141)
Autoszoft - Tisztánlátás (r3.98)
Autoszoft - Mesterlövész (r3.98)

Ez így működhet, vagy kihagytam valamit?

Módosította maszerk: 2016.10.26, 10:48


mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.25, 09:39

Sziasztok,

Shadowrun 3-as rendszerben tud valaki lehetőség(ek)et mondani, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy

a) az autó értelmezni tudja a sofőr hangutasításait

b) egy autóba szerelt (távirányítható toronyban lévő) fegyver önállóan tüzeljen a sofőr által megjelölt célpontra?

(pl. a kocsiba külön beszerelt Fejlesztett vezérlés (R3 125) működhet, vagy máshogy kell megoldani?)

 

Szia,

Igen, a Fejlesztett vezérlés szükséges, hogy az alap Vezérlés kockáit növelhesd. Kiegészítve azzal,

hogy autoszoftokkal erősíted a jármű ezen képességeit.

 

a) A jármű autopilótáját segítheted tisztánlátás autoszofttal hogy növelje, mennyire döntésképes az útvonalakkal kapcsolatban, érzékelni a veszélyforrásokat, de figyelembe kell venni, hogy a Vezérlés baleset elkerülésre van tervezve. Nem fogja direkt veszélyeztetni a jáművet.
b) Mesterlövész autoszoft a jármű vezérlésével együtt adja meg, hogy mennyire hatékonyan tud lőni (Ágyúzás) rigó rásegítése nélkül.


Módosította mipet5: 2016.10.25, 09:41


maszerk

maszerk

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.24, 13:17

Sziasztok,

Shadowrun 3-as rendszerben tud valaki lehetőség(ek)et mondani, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy

a) az autó értelmezni tudja a sofőr hangutasításait

b) egy autóba szerelt (távirányítható toronyban lévő) fegyver önállóan tüzeljen a sofőr által megjelölt célpontra?

(pl. a kocsiba külön beszerelt Fejlesztett vezérlés (R3 125) működhet, vagy máshogy kell megoldani?)



sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 349 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.21, 15:26

Üdv,

 

rendben, köszi, az világos, hogy jobban megéri kimerülésileg egy egyszerűbb specializált varázslat, csak nem biztos, hogy rendelkezik vele. Az is bizonyos, hogy koncentrálnia kell a dolgokra, én úgy gondolom, hogy a káprázat alkalmas pl. a maszkra több lényen is akár a területen belül, a testenként célszám jó lehet, és indokolt is. Viszont feltételezem, hogy az OR itt is számít, bár megmondom őszintén már a láthatatlanságnál sem értem miféle analógián alapulva számít az OR.

 

Eszembe jutott még egy felmerült kérdés:

 

hogyan hatnak a harci varázslatok, pl az energia lövedék a tárgyakra, pl. egy robotra? Ahogyan a járműharcnál leírt mágia hatása a járművekre rész leírja? Itt ugye TE+TEST+Páncél/2 a célszám, de pl a totálkár spellnél csak TE célszámot ad meg. Mikortól számít járműnek egy dolog? Csak mert ugye a járművekre alapból speciális szabályok vonatkoznak, már akár a normális sebzéssel szemben is másként regálnak, és egy normál emberi méretű robot esetében ez nem biztos, hogy indokolt.



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 55 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.21, 14:15

Szia,

 

Ez a rész már kezd a túlzott részletekbe menő szőrszálhasogatásba menni. Vedd alapul a karakter(ek) - varázslat hatása nélküli - jól látható felszereléseit. Jó eséllyel a kíberdekk > kíberverek > fegyver, páncél sorrend nagyságrendileg meghatározza a minimális mágia erősséget.

Nem fog kilátszani semmi.

Ha zajt csap, ugrálni kezd, lövöldözik, akkor már új ellenpróbát tehetnek a szemlélők.

 

A trid káprázat varázslat egy tárgyat hoz létre, amely lehet viszonylag nagy is. Sokkal jobban megérné kimerülésileg egy másik varázslat tanulása, hogy sötétséget csináljon a mágiahasználó.

Ha szeretné ezt a hatást kreatívan alkalmazni, én engedném, de kapjon minden számításba veendő "test" után célszámot.

Ha nehezíteni akarod a dolgát: Mivel fenntartandó varázslat és mozgatni lehet, folyamatosan arra is kell figyeljen, hogy a megteremtett illúziója másokra hogyan hat, mire nem terjed ki? Ha egy folyosón egy öltönyke elmegy mellettük, a varázslat hatósugarában ő is véletlenül lemarad a kamerafelvételről?



sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 349 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.21, 13:21

Üdv,

 

Köszi az eddigi válaszokat.

 

Az sr faq alapján felmerült még kérdésem.

 

"Can I cast Invisibility on a sword to hide it from people, or does it have to be Improved Invisibility, since the sword isn’t living? Does the Improved Invisibility spell I cast on the sword have to have a Force >= half the Object Resistance value of the sword in order to have any affect? Does the Improved Invisibility spell I cast on the sword have to have a Force >= half the Object Resistance value of the security cameras in order to hide it from the cameras?
You can cast either Invisibility or Improved Invisibility on a sword to hide it; Invisibility will only hide it from living beings, however, whereas Improved Invisibility will hide it from cameras as well.

The spell must have a Force equal or greater than half the Object Resistance of the sword (a modern sword, made out of modern composite alloys, would have an OR of 8, requiring a Force 4+ spell).

The OR of the cameras does not matter, as they are not the _subject_ of the Invisibility spell."

 

Ezt miként kell értelmezni, teszem fel egy olyan személyt akarok láthatatlanná tenni, akinek a zsebében lapul egy mobiltelefon (OR10), és a varázslatom force értéke 3-as. 

a. nem működik a varázslatom

b. minden láthatatlan lesz, aminek az OR értéke nem nagyobb 6-nál (spell force x2), a többi pedig továbbra is látható marad?

 

Másik kérdésem a trid káprázathoz kötődik, ugye ez egy +1 H kimerülésű és a mágia az árnyakban kiegben leírják a példák között, amiből egyértelművé válik, hogy több érzékszervre ható mágia, ahogy én ezt értelmezem nagyon sooldalú ultimate spell, csak elég nehéz megtalálni a határait. Úgy értelmezem, hogy pl. meglehet tenni vele, hogy láthatatlanná tegyen bárkit a ható körön belül, akár egy egész csapatot, ugyanezt lehet tenni a hangokkal, tehát teljes csendet lehet generálni, teljes sötétséget, vagy akár ködöt, vagy éppen fényvillanást, kérdés milyen hatásfokkal, pl egy sötétségnek, vagy csendnek milyen paraméterei vannak. Úgy gondolnám a csend varázslatnál illetve ilyen jellegű illúzió varázslatokhoz hasonlóan sikerek száma (max spell force) hátrányt generálhat, jól gondolom?

 



Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1083 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.18, 08:03

Eleve kicsit trükkös, mert varázsvédelembe nem csak a tartalékodat pakolhatod, hanem a Varázslás szakértelmed kockáit is. Leírja, hogy csak a következő köröd elején kapod vissza. Vagyis az én értelmezésemben bármikor megszüntetheted teljesen ingyen, de a belerakott tartalék és szakértelem kockák elvesznek, legközelebb a következő körben használhatod őket.

"Allocating Spell Defense dice is a Free Action. Once used, Spell Defense dice are lost until the magician’s next Combat Turn. Spell Pool dice used in spell defense do not refresh until the next Combat Turn."

De mint mindig, ez természetesen csak az én értelmezésem. Lehet vitatkozni azon, hogy az "once used" mit jelent. De úgyis a mesélő szava a döntő a kérdésben.

 

De ez egy olyan játék, hogy az ember folyamatosan talál valami apróságot, ahányszor csak kinyitja a könyvet. Én pl. most jöttem rá, hogy asztrálisan projektáló mágus nem csak hogy nem tud figyelőszellemet idézni, de nem szólíthatja magához a korábban megidézett elementáljait sem.



sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 349 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.16, 13:55

köszi, én is így gondoltam.

varázsvédelem megszüntetése cselekedetbe kerül? tegyük fel kiosztottam varázsvédelmet, aztán egy kizárólagos varázslatot akarok elvarázsolni, ekkor automatikusan megszűnik a varázsvédelem?

Thirlen

Thirlen

    Browncoat

  • Fórumita
  • 1083 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.12, 14:58

Szerintem igen. Emlékeim szerint a varázslat tulajdonképpen egy korlátozott Manakorlát, ami mindenhez ad plusz célszámot, a metamágikus képesség pedig egy továbbfejlesztett mágikus védelem, amelynél ugyanúgy kockákat kell osztogatni, csak azok a célszámba is beleszámítanak.



sika

sika

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 349 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.10.12, 11:47

Sziasztok,

 

SR3 kérdésem lenne: van ugye a varázspajzs nevű (mágia kiegben leírt) varázslat, ez vajon összeadódik a varázspajzs nevű metamágikus képesség által adott bónusszal?

 

sika



pzsolt

pzsolt

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.08.05, 05:04

Sziasztok!

 

Mondjuk kezdeményezel 24-et. Indtítasz erőfókusszal, miután ez összetett cselekedet, ahogy az ütés is, így 14-nél kapod meg az erőfókusz bónuszt, az ellenfél meg a pofont.

 

Sautia Fulgore

Köszi!



Fulgore

Fulgore

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 408 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.08.03, 17:41

Sziasztok!

 

Mondjuk kezdeményezel 24-et. Indtítasz erőfókusszal, miután ez összetett cselekedet, ahogy az ütés is, így 14-nél kapod meg az erőfókusz bónuszt, az ellenfél meg a pofont.

 

Sautia Fulgore



pzsolt

pzsolt

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.07.31, 20:32

Sziasztok!

Kérdésem lenne a harcművészetekkel kapcsolatban!

A manőverek akcióba kerülnek vagy csak azok,ahol erre utalás van?

Pl.Zónázás:Ha a próba sikeres nem sebez a tevékenység viszont a következő akcióra (Támadás vagy védekezés) az előnyösebb pozícióra érvényes módosítókat kell alkalmazni.Erre akkor fel kell használni egy akciót?

Köszi!




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]