Ugrás tartalomhoz


Fotó

Shadowrun kérdések és válaszok


  • Válasz írásához lépj be
4085 hozzászólás érkezett eddig

Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt Ma, 16:14

Megint én. Lehet valamit tudni arról, hogy az indiánok tulajdonképpen mit és hogyan csináltak nagy szellemtánc idején? (Én csak a harmadik kiadást ismerem, azt se túl jól.) Ugyanis arra jutottam, hogy ha az indián törzsek mágiája működik, akkor az afrikai törzseké is, és ha az afrikai törzsek mágiája működik, akkor nincs gyarmatosítás, és hogyha nincs gyarmatosítás... Nem olyan egyszerű ez a steampunk-shadowrun, na.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.14, 11:56

Galu22: Nem írok én semmit, inkább összelopkodom hasonló játékokból. :) De a kiadó elgondolkozhatna rajta, erős ugyan a konkurencia, de ha sikerül egy jó világleírást kanyarítani mellé...



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.09, 14:02

Köszönöm, utána fogok nézni mindkettőnek (főleg a Concert in flames kiegészítőnek), Mert elsőre tök jó ötletnek tűnt, előrehozom az Ébredést 200 évvel, és kész. De mikor elkezdtem gondolkozni azon, hogy nézne ki a világ, hát csak Magyarország épp aktuális helyzetére is eszembe jutott vagy négyféle megoldás, és akkor még ott van a többi...

 

 

Nem kell teljesen kidolgozni, nem hivatalos shadowrun kiegészítőt írsz :)

 

CF-ben kábé:

 

- nagyhatalmak a szokásosak, bár a bajorok és a poroszok valamivel erősebbek. (előbbi miatt a poroszok nem győzik le a Habsburgokat, így nincs német egység sem!)

- mindenhol vannak őrült szerkezetek, de ezek nagyjából nullázzák egymást (franciáknál Verne-ágyú, poroszoknál első világháborús tankok, bajoroknál fél tucat égi hajó, amivel simán leszedik a zeppelineket, angoloknál nautilus-szerű tengeralattjáró)

- van mágia. Vannak befolyásos varázslók, vannak világuralomra törő varázslótestvériségek. De vannak, akik ellenük dolgoznak, és ez nagyjából kiüti egymást*. A mágia továbbá rituális, nem veszélytelen, konkrétan harcban nehezen használható. A jellemző felállás az, hogy a varázslókról mindenki tud, de senki nem tudja mire képesek, és ez mindenkinek megfelel. Néhány helyen vannak mágusok tanácsadó pozícióban (pl. a bajoroknál Auberon)

- a tündérlényeket mindenki ismeri, de pontosan nem igazán értik őket, kivéve a sidhe félrvéreket, és a törpéket (akik lemondtak a halhatatlanságukról, és az emberek közt élnek. Nagyrészt gépészek és tervezőmérnökök)

- minden tündérlény (+sárkány!) játszható faj, de a legtöbb esetben nem kifejezetten hasznosak, hanem inkább hangulatosak a képzettségeik. (a brownie el tud végezni egy éjszaka alatt annyi munkát, mint 1-5 ember egész napi melója; érzékeny a fémre és soha nem dolgozhat olyannak, aki fizet érte)

- a jellemző kalandstruktúra a küldetés, a játék leginkább a kémkedést, nyomozást, szabotázst, merénylő vagy összeesküvő semlegesítését, őrült tudós vagy varázsló megállítását és hasonlókat hoz példának. (ettől még nyilván lehet Senki Alfonzt és Piszkos Fredet játszani benne, de ez képzettségekkel, felszereléslistával, kidolgozott felfedezetlen területekkel, stb. nincs támogatva)

 

 

*továbbá: az elvi lehetőség megvan annak, hogy egy varázsló egy egész városra ható varázslatot rakjon össze, és sikerüljön is neki. Azonban ha van ott másik varázsló, akkor egy pofonegyszerű érzékelés varázskörrel tudni fogja, hogy valami ökör bajt kever éppen. Ha van semlegesítő varázsköre, és a kör a varázslat hatóterületébe esik, akkor pedig automatikusan gyengíti a varázslatot. Ha feltételezzük, hogy mondjuk Bécsben van 20-30 varázsló (annyi biztos van, ott van a Fehér Páholy központja), akik közül 5-6 gondol ilyesmire, akkor már rögtön le van védve Bécs. A pusztában vagy a Hortobágyon nyilván más a helyzet.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.09, 13:47

Miért rossz a konfliktuskezelési rendszer a CF-ben? Gondolom a kártyákról van szó...

 

Nem önmagában a kártyázás rossz (sőt, hangulatos + a mágiarendszerhez nagyon jól passzol).

 

 

Alapvetés:

- minden próbát, ami a karakter vonatkozó képzettségénél alacsonyabb szintű, vagy egyenlő, automatikusan megcsinálsz (ez tök jó)

- ha ez nem elég, akkor az A verzió szerint tenned kell valamit, amitől lecsökkented a nehézséget (pl. felszerelést szerzel mászáshoz - ez még mindig tök jó) VAGY

- a B verzió szerint kijátszol egy kártyát, ami bónuszt ad. A probléma ott kezdődik, hogy mindig mikor kijátszol egy kártyát, húzhatsz egy újat, azaz folyamatosan minimum +2 szinttel (optimálisan +4-+10 szinttel) képzettebbnek számítasz folyamatosan

- ez oda vezet, hogy mindig, mindenki eldob négy kártyát, ami elvileg egyértelműen nem támogatott. A szabálykönyv olyan példákat hoz, hogy elvileg tartogatják a játékosok a kártyáikat, de ez a gyakorlatban nincs így (you are playing it wrong...)

 

 

Mi ezért ezt használtuk:

http://www.drivethrurpg.com/product/145920/Shadows-Over-Sol-QuickStart

- kártyák értéke: A=1, 2-10 =ami rá van írva, J,Q,K = +1/+2/+3 (és húzz még egy lapot).

- ennek az eloszlása 1-13, olyan hét körüli várható értékkel, a szélsőségek (1,2,3,11,12,13) ritkábbak, a J,Q,K miatt gyakran fordul elő a 5-10 közti végösszeg.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.09, 08:11

Auer: Én a saját elképzelésemről beszéltem, mielőtt meggugliztam volna. Amúgy ez nálam éppen rossz pont, hogy teljesen alternatív a világ, de megnézem azért, főleg a kiegészítőt. :)



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.09, 07:56

Köszönöm, utána fogok nézni mindkettőnek (főleg a Concert in flames kiegészítőnek), Mert elsőre tök jó ötletnek tűnt, előrehozom az Ébredést 200 évvel, és kész. De mikor elkezdtem gondolkozni azon, hogy nézne ki a világ, hát csak Magyarország épp aktuális helyzetére is eszembe jutott vagy négyféle megoldás, és akkor még ott van a többi...

 

A Victorianahoz még annyit hogy ott nincs ébredés, mindig is ilyen volt a világ (mágia+fajok).



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.08, 18:50

Köszönöm, utána fogok nézni mindkettőnek (főleg a Concert in flames kiegészítőnek), Mert elsőre tök jó ötletnek tűnt, előrehozom az Ébredést 200 évvel, és kész. De mikor elkezdtem gondolkozni azon, hogy nézne ki a világ, hát csak Magyarország épp aktuális helyzetére is eszembe jutott vagy négyféle megoldás, és akkor még ott van a többi...



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7422 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.08, 10:35

[Mivel itt nincs nagy pörgés most, nyugodtan tárgyaljátok ki a témát off tagek nélkül, aztán majd mennyiségtől és témakörtől függően keresek/csinálok neki egy helyet a További szerepjátékok szakaszban valahol, ahova átlapátolom.]



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2038 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.08, 09:30

Miért rossz a konfliktuskezelési rendszer a CF-ben? Gondolom a kártyákról van szó...



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.08, 08:34

Helló!
Ismeri valaki a Victoriana RPG-t? Egyszer eszembe jutott milyen érdekes lenne ötvözni a Shadowrun-t a steampunk-al, aztán rágugliztam, és kiderült hogy másnak is eszébe jutott, tizenpár évvel korábban mint nekem. :) Sajnos csak két rövid leírást találtam a játékról, de jó lenne valami bővebb, főleg a világa érdekelne.

 

 

(OFF)
Néhány éve újra lehet kapni a Castle Falkenstein-t (hivatalos, scan pdf), ami elég hasonló.

Egyetlen fontos különbség van, hogy amíg a shadowrun cinikusabb, a társadalom elnyomott rétegeire koncentrál, a CF kifejezetten optimista, olyan játékokra koncentrál, ahol nem gond a megélhetés. Kábé: mágia+tündérlények+james bond+őrült feltalálók+lendkerekes művégtagok+19.századi nagyhatalmak (britek, poroszok, habsburgok, franciák, oroszok). Ebből a szempontból kifejezetten érdekes, vérbeli kilencvenes évekbeli játék; szerintem ha ma írnák meg a CF-et, biztosan az elnyomott munkásosztályról, a felháborító szegénységről (~Nyomorultak) és a nemes ficsúrok által megrontott cselédlányról szólna. Külön érdekesség, hogy a játék atyja Mike Pondsmith (Cyberpunk 2020-at is ő hozta össze).

 

CF röviden

pro:

- zseniáilsak a nem emberi fajok (egyáltalán nem használták a tolkieni sablonokat)

- nagyon jó a mágiarendszer (sok időbe telik, de nagyon dúrva hatásokra képes rituális mágia)

- saját tapasztalat: mindenki automatikusan elkezd szerepjátékozni, ha egy CF karakter bőrébe bújik. A játék által sugallt hangulat nagyon jó hatással van a játékosokra.

- van néhány apró, de igen hangulatos szabály. (pl. 0HP-n nincs halál, csak harcképtelenség. Külön be kell jelenteni, ha a karakter ki akar végezni valakit)

contra:

- a beépített konfliktuskezelési rendszer egyszerűen rossz (bár könnyen lecserélhető)

- a karakterfejlődés freeform (a tanulás és fejlődés nem rendszerelem, a játék során lehet beszerezni a fejlődést)

- botrányos szerkesztés: nem lehet keresni a pdf-ben, nincs normális tárgymutató, sok fontos szabály szövegdobozban kapott helyet, amit alig lehet megtalálni

(/OFF)


Módosította galu22: 2018.02.08, 08:35


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.08, 07:40

Helló!
Ismeri valaki a Victoriana RPG-t? Egyszer eszembe jutott milyen érdekes lenne ötvözni a Shadowrun-t a steampunk-al, aztán rágugliztam, és kiderült hogy másnak is eszébe jutott, tizenpár évvel korábban mint nekem. :) Sajnos csak két rövid leírást találtam a játékról, de jó lenne valami bővebb, főleg a világa érdekelne.

 

Itt az lfg-n volt ismertető. Kipróbáltuk. Nekem nem jött be annyira. WoD/SR szerű kockatartlék-sikergyűjtögető rendszert használ. Kicsit nehézkes a rendszere harcban, nem egy pörgős könnyű dolog.

Elég nagy hangsúlyt fektet a társadalmi kaszt/faj kombóra (troll nem lehet elit, elf nem lehet csóró) de ez a játékban nem jött át.

A világa 19sz-i európa, kb a SR fajokkal felnyomva, kis mágia, kis vallás. Pl az angol uralkodócsalád elf, Bismarck a porosz kancellár bestia(?)(állat-ember hibrid, elfogadott faj).

Végeredményben tényleg SR a 19sz-ban, kevésbé steampunk.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.08, 06:42

Helló!
Ismeri valaki a Victoriana RPG-t? Egyszer eszembe jutott milyen érdekes lenne ötvözni a Shadowrun-t a steampunk-al, aztán rágugliztam, és kiderült hogy másnak is eszébe jutott, tizenpár évvel korábban mint nekem. :) Sajnos csak két rövid leírást találtam a játékról, de jó lenne valami bővebb, főleg a világa érdekelne.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1853 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.29, 18:07

SR2-es kérdés:

 

Fókuszok kérdését hogyan kezelitek? Én úgy látom így teljesen használhatatlan. Pl. a Fenntartó fókusz max szintje:1, tehát bármilyen szintű varázslattal támadják a fókuszon keresztül a hordozót, automatikusan sikerül a támadás, megszűnik a fókusz és a varázslat is létrejön. Más fókuszoknál se jobb a helyzet, reálisan 5-6 szintnél lenne értelme bevállalni, de azok meg iszonyú drágák és addigra az ellenfelek is jelentősebbek.

 

Ha belegondolsz egy fejlesztett láthatatlanaság vagy 3-as reakciónövelés is épp elég táp. S csak fenntartó fókusz kell hozzá. Szerintem pont jó, hogy ezeket simán kicsinálja egy varázstudó. Ha nem így lenne, 3-4 fenntartott varázslattal végig lehetne gyalogolni egy hadseregen.
 



Athor

Athor

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 15 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.29, 15:02

SR2-es kérdés:

 

Fókuszok kérdését hogyan kezelitek? Én úgy látom így teljesen használhatatlan. Pl. a Fenntartó fókusz max szintje:1, tehát bármilyen szintű varázslattal támadják a fókuszon keresztül a hordozót, automatikusan sikerül a támadás, megszűnik a fókusz és a varázslat is létrejön. Más fókuszoknál se jobb a helyzet, reálisan 5-6 szintnél lenne értelme bevállalni, de azok meg iszonyú drágák és addigra az ellenfelek is jelentősebbek.

 

A Grimoárban van erre megoldás, ha jól emlékszek... elvileg költhetsz több karmát a fókuszra, hogy magasabb szintje legyen támadások ellen. :)



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 151 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.09.29, 16:30

SR2-es kérdés:

 

Fókuszok kérdését hogyan kezelitek? Én úgy látom így teljesen használhatatlan. Pl. a Fenntartó fókusz max szintje:1, tehát bármilyen szintű varázslattal támadják a fókuszon keresztül a hordozót, automatikusan sikerül a támadás, megszűnik a fókusz és a varázslat is létrejön. Más fókuszoknál se jobb a helyzet, reálisan 5-6 szintnél lenne értelme bevállalni, de azok meg iszonyú drágák és addigra az ellenfelek is jelentősebbek.



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 56 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.07.14, 08:33

Üdv urak!
Hű, jó rég voltam itt... :)
Nos, újra aktivizálódtam, és akadna egy kérdés SR3-al kapcsolatban...

Varázsvédelem.
Varázslás szakértelemből és mágikus tartalékból kiosztott kockákkal lehet képezni, stb. ez eddig világos.
De milyen összetételben?
Teljesen tetszőleges?
Minden egyes Varázslás szakértelem kocka mellé lehet adni egy mágikus tartalék kockát is Varázsvédelemre (mint ahogy általában a tartalékok működnek)?

Ez lenne a zavaró kérdés ami jelenleg foglalkoztat :)

 

Szia,

 

Igen, jól látod. A szabályok itt is ugyanúgy működnek, maximum a szakértelem szintjével megegyező tartalék kockát adhatsz a próba dobásához.

Bejeleted, hogy magadon kívül mostantól az akció idejére varázsvédelmedbe veszed a két társad is, de ilyenkor elosztani nem kell még.



Rutin

Rutin

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.07.13, 19:36

Üdv urak!
Hű, jó rég voltam itt... :)
Nos, újra aktivizálódtam, és akadna egy kérdés SR3-al kapcsolatban...

Varázsvédelem.
Varázslás szakértelemből és mágikus tartalékból kiosztott kockákkal lehet képezni, stb. ez eddig világos.
De milyen összetételben?
Teljesen tetszőleges?
Minden egyes Varázslás szakértelem kocka mellé lehet adni egy mágikus tartalék kockát is Varázsvédelemre (mint ahogy általában a tartalékok működnek)?

Ez lenne a zavaró kérdés ami jelenleg foglalkoztat :)



mipet5

mipet5

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 56 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.27, 09:35

A távirányítást én is alapból arra gondoltam, nem kavarás. Az interkom akkor jó megoldás erre.

 

A Rigó3 26. oldalán van a fegyverkapcsolat rendszereket, ami nem említi, hogy a Vezérlést segítené. A 137/138 oldalon Fegyvercsatoló integráció: "A fegyvercsatoló nem könnyíti a szenzoros tüzelés vagy rakétaindítás próbákat."

Maga a Mesterlövész skillszoft végzi a célzást. De további tápolást egy olcsó repülő drón és egy drága taktikai rendszer még jelenthet.



maszerk

maszerk

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.26, 13:02

Ja és a távirányítást azért kérdeztem hogy feltétlenül szükséges-e, mert maga a kocsi nem lenne távirányítható és nem menne magától, csak a fegyver lőne kezelő nélkül, ha utasítja a sofőr.

maszerk

maszerk

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.26, 12:53

Bocs, asszem kicsit félreérthető voltam.
A sofőr nem becsatlakozva vezetné a kocsit, hanem csak a'la hagyományos módszerrel és nem lévén szabad keze, a fedélzeti számítógép által kivetített célpontokra lövést szóban közölné a kocsi fegyverét vezérlő programmal. Ehhez gondoltam az interkomot jobb híján. (Ha egy becsatlakozott rigónak aki nem hall, eljuttatja a hangot, akkor tán a számítógéphez is tudja)
 
A fegyvercsatoló integrációt a neten néztem, hogy ha van a fegyverben fegyvercsatolás, akkor a program is ki tudja használni az előnyöket, elvégre a fegyvercsatolás egy továbbfejlesztett ballisztikai processzort használ többek között.

Módosította maszerk: 2016.10.26, 12:57



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]