Ugrás tartalomhoz


Fotó

Silent Storm


  • Válasz írásához lépj be
97 hozzászólás érkezett eddig

Malleus

Malleus

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 389 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.26, 17:34

Ti váltott real-time/turn based módban nyomjátok? Én végig körökre osztott módban játszottam, zavart, hogy real time módban túlságosan pörög a gém, így kikapcsoltam...

Amúgy az Enfield-et, m,eg a Mauser-t azért meg lehet különböztetni, legalábbis az alapjátékban meglehetett :sor:

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.26, 13:37

Az a bajom a töltényekkel, hogy mindegyik ugyanúgy néz ki, és ha az emberem felvett a küldetés során négy félét (ami könnyen előfordulhat), és az egyik félét ki akarom dobálni mondjuk, akkor emelgethetem a puskát, mire megtalálom az összeset (ha a hozzá tartozó puskát meg nem vettem fel, akkor mégjobban szívhatom a fogamat).
A puskák kinézetével az a bajom, hogy mindegyik ugyanarra néz, ugynabban a szögben dől és ugyanaz a színe, grafikailag meg minimális a különbség köztük. A Diablo 2-ben meg tudták csinálni, hogy mindent meg tudjak különböztetni, szeritnem itt is ment volna. Az Enfiled lehetne sötétbarna, a Mauser nézhetne balra, stb..
Az értékek változatosak, de pölö a játék elején még nem nyomják az arcodba a legjobb puskákat, így az a négy, ami van, eléggé a low-end, és bizony azok között minimális az értékbeli eltérés...

Hangtompított Caracano? Hmmm... :sor:

A demóban örültem, amikor szereztem egy tompított Stent, és az ellen nem tudta, hogy honnan lövök, amikor rejtőztem. :)
Amúgy végre rendesen ki tudtam használni a célontartást a mesterlövésszel a bányás küldetésben. A T elágazásban az egyik irányba befektettem a snipert meg még egy puskák fickót fedezetnek, és elkezdtem vele célon tartani, de előtte még a másik irányba beosontam egy láda mögé a gránátossal. A célontartás miatt elindult a körökre osztás, a gáránátossal felálltam, és egy gránáttal likvidáltam másfél őrt, a fedezet puskást pedig meghagytam interruptolni. Az ellenség elkezdett berohangálni a folyosóra a sniper oldalán, az egyik kapott egyet a puskástól, amitől megtorpant. A saját körömben 100%-ra fejen lőttem a célzott egyén, akinek ennyi elég is volt, a puskással lelőttem a megotprant egyedet, a gránátossal pedig leSMGztem a maradékot a túloldalon. Két körös megtervezett és rendesen elvégzett rajtaütés volt, amit öröm volt végigcsinálni... :)

Strato

Módosította Strato: 2004.10.26, 13:38


doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.26, 09:51

Szerintem a lőszerrel eddig sem volt probléma. Ha nem tudtam melyik jó a puskába, akkor ráklikkeltem és kivilágította a bele való lőszert. A sentinelsben meg a puska alá rakja a bele való lőszert. Nem tudom mi a probléma a puskákkal? Szerintem nagyon jól ki lettek dolgozva. Meg azért nem is lehetne köztük sok különbség, mert elvileg mind rögzített töltényűrrel és závárral van felszerelve. Legfeljebb a hossza, meg a színe változhat :) . De ennek ellenére egész jól el lehet különíteni egymástól ránézésre is. Az értékek is elég változatosak. Ugyebár a cél, hogy minél előbb megtaláld a neked való puskát, hogy minél magasabb familiarity (vagy mi a fene) -d legyen.

Ha kedveled a snipert, akkor csak megsúgom, hogy lesz benne a Caracano puskának hangtompított, látcsöves változata ;) .

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.25, 13:50

Na, lecsekkoltam a demót, és pozitív a benyomásom.

Nem lett túlbonyolítva a cuccok romlása és adás-vétele, sőt, bizonyos dolgokon talán egyszerűsített is. Talán leginkább a Diablo 2-höz hasonlítanám, amikor visszamész a kovácshoz, és megjavtasz mindent, de itt lehetőség van harctéri javításra is...
Az még mindig zavar egy kicsit, hogy a puskák szinte semmiben nem különböznek kinézetre, értékek terén pedig minimális az eltérés. Az SMG-k már eléggé meg vannak különböztetve, és ott szerncsére egyféle lőszer megy majdnem mindenbe (ez mondjuk eddig is így volt, de a puskák utáni lőszerkáosz után ez most is pozitív élmény volt :) ).

A csapatot úgy lehet kábé bővíteni, mint a JA2-ben, csak itt nem kell hetente fizetni, egyszeri "belépési költség" :) van csak.

Nekem úgy tűnt, hogy a lopakodás sokkal használhatóbb, mint a SS-ban.

Mesterlövészt mindenki vigyen magával! ;)

Strato

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.21, 07:05

Strato:
U2U fogad... :sor:
A rakétavetők között van ám külömbség. Ja mert azt elfelejtettem mondani, hogy majdnem minden fegyver stat-jába belenyúltak. Ráadásul szép fokozatosan kerülnek elő a játékban (és a fegyverkereskedőnél is) a jobbnál jobb cuccok. A rakétavetőknél a sort a PIAT nyitja, és a bazooka M20 zárja. A ranglétrán fölfelé fokozatosan nő a sebzés, a penetretio, és a RANGE. És ugyebár egyeltalán nem mindegy, milyen messzire tudsz ellőni...
Az általad említett PK-s hibákkal nem találkoztam, mert vagy nekem, vagy az ellenségnek nem volt az adott pályán PK-ja. Ha meg valami útban volt, szétlőttem....

Néhány tipp:
A mérnöknél MINDÍG legyen egy-két akna.
A scout képességeit sokkal jobban lehet használni mint a SS2-ben :P
És ugyebár nem kell hangúlyoznom, hogy a kedvenc karaktertípusom (granadiert) itt is nagyon hasznos...

Malleus:
Mint mondottam, a pálya végén van egy összefoglaló menü, ahol könnyen lehet mazsolázni a fegyverek között, némileg megkönnyítve a business részét a játéknak, de az olyan pepecselős fickók mint én, így is 30-40 percet fognak a bázison a fegyverek optimalizálásával tölteni :)

Malleus

Malleus

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 389 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.20, 23:16

Affene, még nem volt időm belemélyedni. Én a pénztől meg a fegyverek romlásától ijedtem meg elsőre. Ugye mindenhez pénz kell, tehát nincs az hogy feltápolod magad a Führer számlájára küldi előtt hanem spórolni kell mint állat - túlságosan hozzászoktam ahhoz, hogy nincsenek lőszergondjaim, most meg egyszer csak kapargatni kell az aprót :P A fegyverek romlása meg legszebb System Shock 2-s élményeimet hozta felszínre :P
Még jó hogy van benne Custom Difficulty - ez egy olyan opció amit akár forradalminak is nevezhetnék (a zseniális mellett), mert ilyennek kéne minden gémben lennie - jáccon mindeni úgy ahogy neki teccik, nem :sor:
:)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.20, 15:54

Doc!
U2U megy hamarosan. :D :sor:
Az jó, hogy a PK isteni mivolta megtépázódott, bár igaz, hogy a sima játékban sokszor inkább PK nélkül mentem, mert vagy összeragadtak a pálya elején a behelyezésnél, vagy olyan lassan haladtak, hogy gyorsabb volt nélkülük menni, vagy a mesterlövész hatásosabb volt náluk, vagy szétlőttem velük a lépcsőházat, és mászhattam fel nélkülük, vagy... :D
Remélem ezek a hibák is kaptak orvosságot a Sentinels során...

Azt mondjuk nem nagyon értettem, hogy mi a hellnek van bent a játékban 10 féle fegyvertípus egy fegyvercsoportból, minden másodikhoz külön lőszerrel. Felesleges túlbonyolítás, szinte láthatatlan volt a különbség...
Elég lett volna fele ennyi féle fegyver, a kevesebb több jelmondatot érvényesítendő...

Még 5 féle rakétavető? Minek? Az eddigiek között sem volt sok különbség...

Strato

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.20, 09:35

De még mennyire, hogy kijött! És akkorát fejlődött, hogy gyorsan végig is nyomtam :D . Gyors összefoglaló:
Javítottak a grafikán, és hangon, ráadásul a párbeszédek is normálisabbak lettek.
Minden pénz alapján megy, emberek is és a fegyverek is mind pénbe kerülnek.
A pálya végén egy egyszerű ablakból lehet mazsolázni az "elejtett" dolgok közül, így nem kell össze vissza rohangálni, mire feltápolod magad. És az alt-ra még a piavi árát is kiírja.
Custom nehézség beállítása.
Nagyon jól megoldották a játékegyensúlyt (nem lehet elszállni, és nem is lehet benne akkorákat szívni mint korábban).
A panzerkleinok isteni funkciója a múlté. Átlagosan 300 VP-vel rendelkeznek, és bevezették a fegyvereknél a penetretion értéket. Értelem szerűen minél nagyobb, annál többet sebez a páncélon. 5-6 fajta rekétavető került a játékba, mindhez van AP töltet. Átlagosan 2 lövés kell egy PK teljes megsemmisítéséhez, de van amikor elég 1-is. Ráadásul a páncéltörő gránátok is hatásosak ellene. No meg a Machine gun is egész hatásos.
Tehát, ha beszállsz egy PK-ba, koránt sem vagy biztonságban.
A fegyverek a gyakori használattól elromlanak (jam, missfire, stb.).

Tehát egy ÜBER SZUPER game-t sikerült összehozniuk a NIVAL srácoknak. Hamarosan elkezdem megint előlről :D .

Strato: ha kő valami szólj nyugodtan :sor:

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.20, 09:10

Hoppálá!
Kijött a Sentinels, sőt már az első peccs is hozzá, és én csak most vettem észre!!!
Tud valaki valamit róla?
Azonnal be kell szereznem...
Addig leszedem a demót...

Strato

Módosította Strato: 2004.10.20, 09:14


doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.08.09, 18:58

Sajna a Sentinels-ről nem tudok semmit.
Új felfedezést tettem, miszerint jóval több mission-van mint amennyit én lejátszottam a németekkel :nono: . Ugyanis én csak a fő vonalat nyomtam végig, és csak néhány melléküldetést teljesítettem (a fene se gondolta volna, hogy a már megcsinált területeken újabb mission-ök kerülnek). Most az ALLIES kampánnyal szépen sorban csinálom végig a küldetéseket. Talán így egy picit könnyebb lesz a vége.

Másik felfedezés:
Érdemes sniper karaktert indítani, mert a szabadtéri pályák 80%-át egyedül végig lehet vele nyomni (csak marha sok lőszer kell hozzá :( )

Malleus

Malleus

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 389 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.08.08, 14:48

Szerintem a sztori belefért. Nem volt nagy durrranás, de jól volt tálalva (ez sokat számít).
Apropó, valaki nem tudja, hogy a Sentinels-hez kell az alapjáték, vagy önállóan is játszható lesz? Amúgy játszottam a demójával és a világtérképet elnézve változatosabbak lesznek a helyszínek - a térkép keleten valahol Kazahsztánnál ér véget...

Amúgy PK-ra fegyvert rakni igen egyszerű, leszeded az eredetit és felnyomod az újat. A komplikáció az hogy az egyes nemzetek (Aliied,Axis,Hammer) PK-inak fegyverzetei nem kompatibilisek egymással, így megfelelő PK-hoz megfelelő fegyvert kell találni. A lőszer esetében az "amit találsz azzal lősz" elv érvényesül - de ha hazaviszel egy küldi után PK lőszert, akkor az termelődik majd az armory-ban (ha jól emléxem - a lényeg, hogy mindig fel tudtam szerelni megfelelő mennyiségű lőszerrel a PK-imat, bár én ízin nyomtam).

Ja és a sentinels-ben van custom difficulty - mazochisták előnyben :szent: :rohog: :rohog: . A fegyverek is csak a sentinels ben kopnak/döglenek be, ezt kihagyták az alapjátékból, lehet, hogy tervbe volt véve és onnan a mérnöknél az info.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.08.04, 13:13

Hoi!
Végre tudtam játszani a játékkal (THX Strato). Nagyon bejött, bár a grafikai igénye elég magas (sajna G4MX440). Amúgy max grafikán gyönyörű a játék (csak játszhatatlan), jók az efektek, a párbeszédek, és a sztory kicsit gyenge, de elmegy. A harcrendszer nagyon reális, összegezve ez egy nagyon jó game.
Normalon végignyomtam németekkel, és nem igazán volt kihívás. Mikor megszereztem az első PK-kat, onnantól kezdve csak úgy hullott az ellen. Apropó hogy lehet PK-ra rakni fegyvert? Találtam külön fegyvereket, de nem tudtam ráaplikálni a PK-ra. És lőszert honnan lehet szerválni hozzá? Mindíg úgy nyomultam, hogy ha kifogyott a skuló, átpattantam egy másikba :( .
Jelenleg az Allies kampányt nyomom hard fokozaton. Sokkal élvezhetőbb, rálisabb, és nehezebb. Az egyik legfontosabb ember a partyban a medic. Nélküle igen hamar halnak a karakterek. Volt, hogy a főemberemet egyszerre hárman látták el, akkora sorozatot kapott (ugyebár HARD fokozaton nem lehet menteni csata közben :D ). Így is körökig küzdöttek az életéért (teljesen reális). Ráadásul ebben a fokozatban van értelme a bázison lévő korháznak, illetve a a PK javítónak.
A másik dolog ami nagyon tetszett, hogy a lövés, és robbanás hatások nagyon reálisan vannak kidolgozva. Egyik kedvenc történetem, mikor a házban rejtőző német katonákra rádobtam két frag gránátot. Az első robbanásnál az ablakban álló katona, fejjel előlre kirepült az ablakon keretestül, majd a szemben lévő falnak repülve halálra zúzta magát ;) :) .

Esetleg valaki próbálta a custom game opcióit? A leírásból annyi derült ki, hogy ezek amolyan MOD opciók, pedig én azt hittem, hogy a játék nehezítései.
A mérnök leírásában szerepel a fegyverek javítása, és módosítása, pedig én sehol nem találtam erre utalást, még a manual-ban sem, ráadásul eszközök sincsenek, amivel lehetne ilyet csinálni. Esetleg valaki tud valamit erről?

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.04.19, 23:39

Hamarosan elkészül a Sentinels nevű kiegészítő. Remélhetőleg történetileg több lesz, mint az alapjáték, és optimalizálják majd a játékot, hogy ne kelljen az eltévedt golyók által meghalt civilek miatt a hajamat tépnem.
Jól ki van találva ez a rendszer, most már csak valami JA2 szerű háttér kéne hozzá, s úgy néz ki, hogy valami olyasmit kap a Sentinelsel a játék...

Strato

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.03.28, 00:38

Valóban, a játék nagyon szép, nagyon ki van dolgozva, nagyon jó a rendszere, csak a sztori van egy kicsit (nagyon) elhanyagolva. Én beérném annyi beszégetéssel, amennyi mondjuk a Jagged Alliance 2-ben volt...
A másik dolog, hogy kicsit jobban át kellett volna gondolni ezt-azt, mert a Scout nálam is kezd sniper 2 lenni, a doki pedig sniper 3...
Hovatovább a gyógyítást szinte mindenki el tudja intézni saját maga, s még a lockpicket is többen tudják használni...

Nálam is van midnen specialistából egy.
Én egyedül a katonának (Mike, a román csávó) adtam machine gunt csak a feeling kedvéért. Pár rövid sorozat ide meg oda, és lehet továbbmenni. ;)
Amúgy mindenkinél van egy puska, egy smg (Mike katonánál machine gun), egy marék gránát (Roccónál, az olasz gránátosnál azért több meg jobb), egy rakás lőszer és némi kötszer.
Bár most már némileg változott a felszerelés, hogy rendszeresedtek a PK-k a csapatban...

Én nem jártam, csak egy random harcban, de ha belegondolsz, a tartalékosokat nem érinti úgysem, hogy mitől lépsz szintet: rednes harctól vagy random encounterektől...
Titkos fegyverekről még nem hallottam...

Szerintem amúgy a speckók képzettségekkel többre mész, mint a jobb értékekkel, márcsak azért is, mert te választhatod ki őket...

Strato

Szabtom

Szabtom

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.03.27, 20:24

Nektek is feltűnt, hogy a karakterek, akik nincsenek a csapatban, sokkal frankóbban fejlődnek? Spec. ability persze nincs annyi, de a 4. szintű "tartalékosok" kenterbe verik a 6. szintű veteránjaimat minden tulajdonságban... ;) :( ;)

Random harcokba kellene járni?

Más. Ti hallottatok/olvastatok valamit a csak random helyszíneken előkerülő titkos fegyverekről?

A ti csapatotokban milyen emberek vannak? Én, mivel először játszom, minden kasztból betettem egyet. Tengelyhatalmak. és igen, betettem a magyar Dokit. Meg a szlovák sniper csajt, hehe. Elképzeltem egy kis románcot is köztük. :D

Milyen fegyvereket használtok? Én közelharcra SMG-t, full-auto rulez. :D Távolra pedig mindenki sniper puskával lő fejre. Általában két emberem vesz célba egy enemyt. Nem sokáig bírják. :D

Találtam több heavy cuccot, meg a bázisból is adnak, de nem látom értelmét, hogy használjam őket. Eddig csak poénból ellőttem egy-két rakétát. A sniper puska + SMG párosítás tuti combónak tűnik. A scouttal csak a hecc kedvéért szoktam kést dobálni... Szóval, a machine gunok mire jók?

Én imádom a játékot, gyönyörű meg minden, csak egy bajom van: eddig minden helyzetet meg lehetett oldani erőszakkal. A scoutom lassan sniper II.-vé változik, mert semmi értelme lopakodni...

Malleus

Malleus

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 389 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.26, 13:23

Messor_:
Hát akár hiszed akár nem, én sem tudtam kinyitni a vasrácsot, úgyhogy trükközni kellett - kiirtottam mindenkit a pályán, és akkor zöld lesz a "leave" gomb - hát elég kényszermegoldás, de én ezt tudtam csinálni, szóval megnyomod és utána megkapod a szükséges adatokat és irány a végső csata (ajánlom, hogy lopjál sok lézeres PK-t, még jól jöhetnek...)

Szóval ott kell menni, de próbálkozni kell, mert tesómnak sem akart elsőre kinyílni az az ajtó. De már azóta megvan.


Hát, nekem is beletelt vagy fél órába mire sikerült rávennem az ajtót, hogy kinyíljon - érdemes próbálkozni az emberek pozícionálásával (ugye nálam mindenki PK ban volt...) aztán csak szerencse kell :titok:

Messor_

Messor_

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 439 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.24, 16:50

Edorn:

"szemet szúrt egy nagy garázsajtó a pincében, ami nem vezet sehova."

"Úgy bizony, ott kell tovább menni."

Szóval ott kell menni, de próbálkozni kell, mert tesómnak sem akart elsőre kinyílni az az ajtó. De már azóta megvan. :sor:

Üdv.

Edorn

Edorn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1084 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.24, 15:49

Üdv

Lehet, hogy már feltette valaki a kérdést, de:
(németek oldalán játszom a játékot)
Az első svájci(?) pályán (amelyik előtti pályán először találkozhatunk panzerklinekkel oroszországban) elakadtam. Elvileg mindenkit kinyírtam a civileken kívül. Volt kb 3db panzerklein, azok közül a legerősebbet úgy hazavágtam, hogy teljesen eltűnt a pályáról... (a másik kettő is eltűnt, de azokat sikerült valahogy "kiásnom a földből"... :sor: )
Iratokat sehol nem találtam. A pálya teljesítéséhez szükséges feltételek egyikét sem sikerült teljesítenem (kivéve ugyebár, hogy egy civilt sem mészároltam le)

Van valami tippetek, hogy hogyan tovább???

Előre is köszi!
Edorn

Messor_

Messor_

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 439 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.24, 15:39

Malleus: Mivel Te már végig vitted. :sor: (de más is válaszolhat)

Hogy lehet kijönni a svájci pályán a fekete pks főnök terméből. Valami vasrácsot kéne kinyitni, de sehogy sem megy?

Üdv.

Malleus

Malleus

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 389 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.21, 21:21

Nna, hát ez is megvolt, bizony, talán nem lövök le nagy poént, ha elmondom, hogy a svájci helyszín után bizony a végső megmérettetés jön ami igen csak durva, ha nem egy jól felskészült csapattal megyünk oda...

Úgy bizony, ott kell tovább menni. Rögtön a következő szint elején kaptok egy rakás rakétás-energiafegyveres csávót meg valami rögzített lézerfegyver is befigyel ott a bejárattal szemben.


Konkrétan emberből kevés van, de PK-ból már van elég - ezek ellen érdemes takonyvetős PK-t használni, ha fogy a skúló, akkor beleülni egy ellenségesbe (ha jók vagyunk úgy sem tudnak lőni :) ) A lézerágyúba sem fognak tudni beleülni, ha időben intézkedünk....

Mindenesetre nem csalódtam a játékban, elismerésem a készítőknek (gyakrabban kerülnek ki tőlük jó játékok, mint rosszak). Most egy ideig pihentetem, de talán majd egyszer nekikezdek szövetségesekkel is....

"Have a good war!"


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]