Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hogyan Kezdtek Ti életút-játékot?


  • Válasz írásához lépj be
114 hozzászólás érkezett eddig

_fehér rózsa Fendrick (NPC/NJK)

_fehér rózsa Fendrick (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.12.17, 09:21

Üdv mindenkinek!

Sztem, az életút típusú játék a legjobb. Mi állt. azt játszunk és minden alkalommal egy közel egy hónapos előkészület előzi meg. Legtöbbször egy kocsmában ülve a spontán "nosztalgiázós" bezsélgetések során alakul ki egy ötlet, a tipikus "mit játszanánk szivesen" témánál. Ha ott megfakad az Isteni szikra a mesélőnkben, akkor megbeszéljük az alapkoncepciót: milyen típusú a csapat, hol, mikor, mit játszanánk. Aztán mindenki visszavonul és kezdődik a felkészülés és az írogatás. (főleg a mesélőnek) Mindenki átrág vagy 4-5 könyvet az adott világról és történelméről, karaktereiről. (legtöbször komoly szerepet játszik a helyszín és annak történelme) Aztán jöhetnek a karakteralkotások. Mindenkí írja a múltját ezerrel... ;) és esetlegesen a karakterhez illő irományokat. Pl.: ha bárd a kari akkor történeteket, verseket, vagy pl. az egyik Ravenloft-os karim, egy tudós-vadász-krónikás mukinak kezdtem írni a családi krónikákat. persze közbe mind csapatos, mind egyéni egyeztetés a mesélővel. (senki nem szeret hiába dolgozni) majd jöhet a közös csapatépítés. A mesélő gyors elpörgeti mindenkinek amit tudnia kell, majd a játékosok egyenként elmesélik hogy mit kell tudni a többieknek az ő karakteréről. (Ha van közös múlt akkor az egymás közti viszonyt is megbeszéljük) Majd a mesélő lemeséli egy félórában a közelmult eseményeit, aminek az a vége, hogy "és itt vagytok most"...
Majd kezdődhet a játék! :) Nemtudom ki hogy van vele, de én nagyon élvezem az aprólékos és részletesen kidolgozott karakter, és kampányépítést. Ami viszont tuti, hogy nagyon jó alaphangulatot ad a játéknak és sok induláskor felléphető gyermekbetegséget ki lehet vele purgállni.

_Niolle (NPC/NJK)

_Niolle (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.09.29, 00:16

Ehhez - mint erintett - hozzaszolnek :D

A partyn azonban meglátszik némi "Most kipróbálnék valami kicsit mást is!" - érzés, mert az 5-ből 3-unknak 2 kasztja van.


A tobbiek neveben nem szolhatok, nalam bard -> virtuoz lepes teljesen "logikus" specializacio volt, nem is erzem magam multikasztunak. A barbar/pap paros eseteben is elegge szerepjatekkal magyarazhato volt a valtas. Bar en a papunkat rage-ben ritkan lattam, es a barbarunk se sokszor papol nekunk. Pedig neha o az esz a csapatban, ritkan szol, de akkor nagyot :rohog:


Egy gondolatot még az életút-témához:

Régebben azt mondtam volna, hogy a karaktereknek kell valami hosszútávú cél, ami összekovácsolja őket egyszer majd közösen elérhetnek. Ma már azt mondom, elég ha a party hosszútávú célja az, hogy együttmaradjon.

A többiről a mesélő úgyis gondoskodik... :lol:


Ezzel tokeletesen egyet ertek.

Nalunk a meselo gondoskodik rolunk. Mi pedig jol erezzuk magunkat egymassal, es orulunk a kovetkezo jateknak. Es bar neha mennenk 1000 fele, szegeny meselonek nehez perceket okozva, azert mindig egymasra talalunk.

mortin

mortin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.05, 19:58

Életút-játékot szerintem nehéz előre tervezni.

Egyrészt egyetértek Sics-el, hogy majd kialakul ha úgy kialakul, másrészt meg szerintem nem könnyű karaktert választani több évre. Mer' ugye egy életút akár évekre is elhúzódhat.

A legrégebbi, ma is élő DnD partynk például kb. 5 valós éve nyomul - mondjuk ebben 2-3 hónapos szünetek is voltak és
tökjól elvagyunk együtt. Nem vett erőt még rajtunk a széthullás, sem a karaktereken, sem pedig a játékosokon. A partyn azonban meglátszik némi "Most kipróbálnék valami kicsit mást is!" - érzés, mert az 5-ből 3-unknak 2 kasztja van.

Ez mondjuk nem baj, mert mindegyik karakterhez passzolt az új kaszt és a karakterek lényegében egymástól tanultak, ami sok ragyogó szerepjáték lehetőségekre adott alkalmat. (Barbárlányunk, aki egyébként is félelmetes harcos volt, az isteni erők, s némileg a művelődés :felvon: útja felé tett egy biztos lépést, hogy harc papból lépett. Tanítója, a pap pedig, aki szerényebb harci képességektől sújtva igyekezett előre a félelemetes harcossá válás útján, megtanulta miért is jó vad barbárnak lenni. :nyenye: )

Egy gondolatot még az életút-témához:

Régebben azt mondtam volna, hogy a karaktereknek kell valami hosszútávú cél, ami összekovácsolja őket egyszer majd közösen elérhetnek. Ma már azt mondom, elég ha a party hosszútávú célja az, hogy együttmaradjon.

A többiről a mesélő úgyis gondoskodik... :vitatkozik:

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1017 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.23, 13:06

Üdv!

Nem értem: minek életút-játékot kezdeni ??? Az ember elkezd játszani, és ha úgy alakul ( élvezetes, marad mindenki stb) akkor majd életútjáték lesz belőle.

bye
Sics


évezredek óta nem jártam errefelé, de látom Sics te nem bírsz elszakadni innen. Igazad is van! ;)
Amúgy szerintem az életút é a sima kalandos-mese között van különbség.
Életutat általábna úgy kezd egy csapat (legalábbis nálunk így volt mindig), hogy egy helyszínen töltenek hosszabb időt, több kalandot. És ilynekor azt a helyszínt (szinte kivétel nélkül egy város pl) és benépestíő lényeit alaposan kidolgozza a KM. És általában a kaland mellékes benne, a lényeg a játék és az aprólékos napi program a karakternek...
vagyis kb ezért kell előre eldönteni, mert ha kalandot mesél a KM (akár egy együlésest is), az azért nagyonmás tud lenni
de hát mindenki máshogy nyomja...

de persze a legfontosabb amit sokan már elírtak ahogy most így utólag leolvasgattam, miszerint előtörténetek (szintén e helyszínhez és szereplőihez kötve általában), szeméyliségek, motivációk megbezsélése tisztázása, vagyis hogy éljen a karakter!
Én mindig is azt szerttem a legjobban, ha nincs kaland hanem a saját tetteink visznek bele valamibe, vagy ha van is kaland (pl e helyszínen) akkor közben még csinálom a napi dolgaimat, hisz az élet nem áll meg...

Módosította Morsat: 2007.03.23, 13:13


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.23, 08:18

Hali!

Ezután a haveri körrel elkezdtünk kidolgozni egy DARK SCI-FI világot, ahol egyszerű hétköznapi emberekkel játszottunk, és az igazat megvalva jobb volt egy hétköznapi karaktert játszani, mint egy ŰBERTÁP félistent.
A kedvenc karaktereim azóta Katonai felcser, Technikus, egyszerű halászgyerek, de egyszer kidolgoztam egy mozgáskorlátozott (tolókocsis) vénembert is. :)


Eszembe jut egy hordszékes véne... izé, öregúr.

A felszereléslistája kb. úgy nézett ki, hogy
- 80 db fegyveres kísérő
- 4-5 nagyobb láda személyes cucc
- Masszőz (és mellesleg védőmágus, defensis)
- Egy embervadász hegyivezető (emberre szeret vadászni a totemállata)
- 2d6 léhűtő
- hordszék
- diplomáciai megbízás egy Nagy Ház részéről

Na, ki a tápos?

(Horváth István ezen karaktere tényleg hatalmas volt, de ettől független
ha bármit elvettek volna tőle a fentiek közül, pont, hogy hiteltelenebb lett
volna).

-----------------

Mondjuk nekem az olyan rendszerek fekszenek, ahol a karakter végül is
durván jobb lehet, mint az átlag - mégis, ha arra kerül a sor, egy összeszokott,
közepesen jól kiképzett gyalogsági raj valszeg kinyírja.

Kódex, CPunk, Srun, és kisebb mértékben a SW (d6!) és a Palladium/RIFTS
rendszere ilyen.

Adios
KLM

_Eddy Gigant (NPC/NJK)

_Eddy Gigant (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.03.22, 20:28

Másik ötletem, ami eddig még nem valósult meg, hogy szint nélküli karakterrel, vagy nagyon fiatallal játszak. A szintnélküli alatt értek egy átlag embert, vagy inkább egy kasztba nem sorolhatót.

Nagyon jókat játszottam magusban egy kertész-gyerekkel. nem is gondoltam volna, hogy kertészként mennyi szart lehet keverni...

:)



Ja nekem meg egyszer egy lovászfiúm volt a magus-ban, de sajnos nem sokáig élt, köszönet a "tápos" kalandozóknak.
Ez a karakter akkor született, amikor megcsömörlöttem a Novák féle ellentmondásokkal teletüzdelt szabályoktól.
Ezután a haveri körrel elkezdtünk kidolgozni egy DARK SCI-FI világot, ahol egyszerű hétköznapi emberekkel játszottunk, és az igazat megvalva jobb volt egy hétköznapi karaktert játszani, mint egy ŰBERTÁP félistent.
A kedvenc karaktereim azóta Katonai felcser, Technikus, egyszerű halászgyerek, de egyszer kidolgoztam egy mozgáskorlátozott (tolókocsis) vénembert is. :)
A "MI" világunk 2D6 rendszerre épült és totálisan működőképesnek bizonyult, olyannyira, hogy a közvetlen környezetünkben élő szerepjátékos csoportok a mai napig használják.

gillz

gillz

    zombidroid

  • Archívum
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.22, 18:30

Üdv!

Nem értem: minek életút-játékot kezdeni ??? Az ember elkezd játszani, és ha úgy alakul ( élvezetes, marad mindenki stb) akkor majd életútjáték lesz belőle.

bye
Sics


azért segíthet, ha az ember olyan karaktert talál ki, akivel sokáig bír játszani, ha hosszabb távban gondolkodik a parti. Gondolom, az számít életútjáték kezdésnek, ha úgy dönt a csoport, h most aztán jó sokat játszanak ugyanazokkal a karakterekkel.

Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1740 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.21, 09:30

Üdv!

Nem értem: minek életút-játékot kezdeni ??? Az ember elkezd játszani, és ha úgy alakul ( élvezetes, marad mindenki stb) akkor majd életútjáték lesz belőle.

bye
Sics

Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.20, 22:08

Én sajna ezidáig csak egyszer játszottam életút játékot még anno (kb. 13 éve) Dragonlance világán. De csak utólag jöttem rá, hogy az volt. Egyszerűen csak elkezdtünk játszani és nam hagytuk abba. Nem volt egyikünknek sem előre kidolgozott háttértörténete, csak belevágtunk a kalandokba és hagytuk, hogy a játék folyamán alakuljanak ki a személyiségek. Pontosabban észre sem vettük és kialakultak. A fanatikus lovag akinek mindig kellet valaki követő, a varázsló akit mindenki utál, de ő mindig segít a csapaton és a többi...Szóval csak azt akarom mondani, hogy a legaprólékosabb tervezést is hazavághatja ha rossz a játék és elunják a játékosok vagy a mesélő. Szerintem nem lehet úgy belefogni a játékba, hogy na most ez életút játék lesz, ha törik ha szakad. Kezdjétek fiatal karikkal és ne hagyjátok abba. A többi jön magátol...És egy-két év múlva mikor tényleg véget ér, majd hátradőltök és azt mondjátok: huh, ez életút volt!

Amúgy a közös motiváció tényleg segít, különben könnyen hirigelés lehet belőle.

Egy érdekes kezdés ami így hirtelen eszembe jut, szintén a "bele a közepébe" fajtából: A parti minden tagja egy csatamezőn ébred, egymástól nem messze, körülöttük hulla hegyek, de mindenki amnéziás. Jöhet a szerepjáték, ki-kivel van és merre támad...?:eeek:

Fb.

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.05, 19:52

heippa!

nekünk az az ötletünk volt egyik bnőmmel, hogy egy ikerpárt kéne generálni, akik a harcban meg úgy általában kiteljesítik egymást, és őket így életút játékban kijátszani. csak az a problémánk, hogy egyikünk sem túl tapasztalt ( :punny: ) , ígyhát tőletek szeretnék tanácsokat kérni!
előre is köszi! :)  :)


Elrenor - Anno még elképzelhetetlennek tartottam volna az ilyesmit, de a legutóbb egy haverral elég beteg ötletünk támadt... ;) ...és egy szerelmespár (férfi-nő) fejvadászt indítottunk, akik szökés közben kapcsolódtak be a történetbe... :D ...a karaktereket együtt dolgoztuk ki, a játékban pedig ezek alapján döntöttünk és mindenki jól szórakozott... :aboci: ...ha kérdésed van keress meg és súgok... :D

Elrenor

Elrenor

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 60 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.05, 15:08

heippa!

nekünk az az ötletünk volt egyik bnőmmel, hogy egy ikerpárt kéne generálni, akik a harcban meg úgy általában kiteljesítik egymást, és őket így életút játékban kijátszani. csak az a problémánk, hogy egyikünk sem túl tapasztalt ( :punny: ) , ígyhát tőletek szeretnék tanácsokat kérni!
előre is köszi! :aboci: :)

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.10, 13:37

Életút játék megkezdésének alapja a kitünö elötörténet, amiben bnne van a személyiség, a miotiváció de a karakter stílusa is. Végül is szerintem ez egy életút játék alapja.

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.08, 10:11

RedSign-nál a pont.

Maradok tisztelettel:

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.07, 18:59

Az élet-út játékok kezdésének alapvető feltétele a karakterek személyiségének és motivációinak meghatározása... :D ...ezek nélkül még a kocsma jelenet is csak egy kocsma jelenet, lehet ott bármilyen mágia-háború... :)

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.07, 09:51

SR-t nem mesélek. Modern d20-at inkább FX nélkül.
A keritőre/fejvadászra úgy gondoltam, mint ahogy az a Ronin című filmben van. Van valaki, aki ismeri a megfelelő embereket, a megfelelő kapcsolatokat, akit megbíznak, hogy kerítse elő célhoz megfelelő embereket. Igaz, ez nagyon hasonlatos, a Mr.Johnsonos SR "kliséhez", de őszintén, szabadúszó ex-ügynököket, zsoldosokat, stb.-t hogyan szedsz össze? Az ilyenek nem járnak együtt kocsmázni. Marad a mobilhívás, e-mail.

Igaz két ilyen megbízás se ugyanolyan. Az egyik csak leveleket hagy hátra, amiben megjelöli a következő utasítást hol tudják átvenni. A másik megbízó velük együtt dolgozott. Egy másik meg amolyan "Charlie angylai" módjára csak telefonálgatott.
Szóval ezek se olyan elcsépelt figurák. Olyan mint a LEGO, sok egyforma alkotóelem és mégis sok más dolgot lehet belőle csinálni.

Maradok tisztelettel:

Eye

Eye

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 966 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.06, 19:17

3.
Van, aki már a fogadóban lakik, van aki épp bejelentkezni próbál ... ekkor érkezik a földrengés. ... Hm, a partinak legalább két lova maradt pld, igaz, az egyik nyereg nélkül ... egyéb felszerelésekről nem is beszélve...

... szóval szerintem a kaland első pillanatától kezdve történhet valami érdekes :-)


Ezt egyszer én is elsütöttem. Nálam mágikus baleset történt a közelben, amit egy atomrobbanás szerű látvány kísért, és aminek eredményeképpen gömbvillámszerű téri-idő hasadékok száguldoztak a lökéshullám hátán. Na és egy ilyen gömbőc magával ragadta a kocsma egyik sarkát asztalostul, székestül, kalandozócsapatostul.
...in medias res :aboci: :gonosz:

Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1740 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.06, 17:54

Üdv !


Jó kis topic lett ez :gonosz:

Szerintem a "sablonos" kezdések, mint fantaziban "kocsma", SR-ban "Johnson" nem feltétlenül elítélendő és kerülendő dolgok.

Ha néha ez van... és különösen, ha nem mindíg ugyanaz lesz belőle :aboci:... akkor szerintem mehet.

AZ eddig meséléssel töltött tizennyolc év során megengedtem magamnak jó pár fogadó-kezdést. Ezek egy része tök sablon volt - a nem ilyenek közül hadd emlegessek fel néhányat.

1.
A fogadóban várja a partit az a személy, akinek a megoltalmazásával bízták meg a partit. Megjönnek, bemutatkoznak... Vacsora. Ezt az illető úriember néhány közeli barátja társaságában költi el a lakosztályban, ahol megszállt - a parti a közös helyiségben étkezik. Lent "természetesen" kitör a hirig... Szerencsére egy játékosnak eszébe jutott, hogy meg kéne nézni, mi történeik mindeközben az illető úriember szobájában :) ... így nem itt ért véget számukra a kaland.

2.
A parti teljesen "Shadowrunos" megbízást kap. Van idejük-módjuk-alkalmuk felkészülni, kapnak előleget, bevásárolhatják a szükségesnek ítélt cuccost ... egy apró probléma van: a célpont szövetségesei figyelik a "megbízót", és nem jelent nehézséget számukra rájönni, hogy a partit felbérelte. Na, innentől rászállnak a partira ... még a "kaland" izgalmasabb részének indulása előtt. Különösen megszívhatja a parti, ha nem vesznek észre semmit ...

3.
Van, aki már a fogadóban lakik, van aki épp bejelentkezni próbál ... ekkor érkezik a földrengés. ... Hm, a partinak legalább két lova maradt pld, igaz, az egyik nyereg nélkül ... egyéb felszerelésekről nem is beszélve...

... szóval szerintem a kaland első pillanatától kezdve történhet valami érdekes :-)

bye
Sics

Draquar

Draquar

    A Bunkó

  • Fórumita
  • 724 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.06, 14:09

Üdv!

Vanger: Ez a fejvadászos kezdés jó ötlet. Bár nekem igencsak SR szaga van. :gonosz:
De ez biztos csak az én mániám.

Összességében azért szerintem elmondható, hogy minden karit ott kell keresni, ahol a legtöbbet van. Profi tolvajt pl. jó eséllyel nem a börtönből - bár ha egy kezdő is megfelel, akkor viszont simán. Máris ott tartunk, hogy hogyan szabadítsuk ki a börtönből, stb. stb. Az én partim speciel imádja az ilyen kalandokat. Több idő megy el nálunk a csapat összeszedésére, mint magára a kalandra, viszont eddig hál' istennek mindig úgy áltunk föl, hogy "Azta, ez k*rva jó volt srácok! Bár itt és itt még javítani kéne rajta, mert ezért és ezért szar. De jót szórakoztunk. Ki kér egy sört a nagy izgalmakra?"

Yura

Yura

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.03, 20:19

Üdvözlet mindenkinek!

Lássuk csak... hogyan is kezdődik (kezdődött anno) felénk egy-egy életút-játék. Természetesen hosszas megbeszélésekkel, egyeztetésekkel :) Saját tapasztalataim alapján nem lehet hosszú távú játékot játszani teljesen ellentétes jellemű karakterekkel, hiszen őket csak az egyéni érdekeik tarthatják hosszabb-rövidebb (főként rövidebb) időre egymás mellett. Már amennyiben kijátszák azt a jellemet :) Előbb-utóbb vagy különválnak, vagy megölik egymást. A személyiségjegyek pedig úgyis különbözővé teszik őket.
Szint nélküli karaktert indítani, és nekik mesélni lehet, de komoly odafigyelést igényel, és szerintem ebben az esetben inkább lesz a mesélő által formált a karakter, mint a játékos által. Elvégre a mesélő hozza majd olyan helyzetekbe, amiktől változni fog. S nem biztos, hogy ezek egyezni fognak a játékos előzetes elképzelésével.
Személy szerint jobban kedvelem a tartalmas előtörténetet. (Szegény játékosom kissé megdöbbent, amikor a 120 éves elf varázslójának kértem a hátterét, és elkezdtem sorolni, hogy egy ilyen karakterhez nagyjából miket várok el :P )

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.03.03, 14:43

Néha érdekes a filmeket is nézegetni, mégis, hogy szedjük össze a partit. Pl. Kurosawa 7 szamurája nagyon jó példa, hogy teljesen eltérő személyeket, hogy lehet összeszedni. Vagy még a spagettiwesternek is jó tápanyagként szolgálnak (mégiscsak a legtöbb fantasy is erre az "ideálra" épülnek).

De ott vannak a kerítők/fejvadászok. Igaz ez az összemesélés inkább már hírnevesebb/hírhedtebb karakterekre jó, hogy kap egy hívást, hogy munka van, légyszives eltolni a retkes pofádat a megbeszélt helyre, találkozni a megbízóddal (aki ugye átejt, meg nem ad majd pénzt, fűt-fát igér, stb. ami csak bonyolítja a történetet). De járható út, esetleg a kezdő karikról mások jó véleménnyel vannak, ilyesmi. Esetleg közös ismerős ajánlja őket be.

Maradok tisztelettel:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]