Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hogyan Kezdtek Ti életút-játékot?


  • Válasz írásához lépj be
114 hozzászólás érkezett eddig

Vanger

Vanger

    Knuddelmonster

  • Archívum
  • 1390 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.03.03, 13:13

A kocsmakliséhez szólnék hozzá.
Alapvetően semmi baj nincs vele, bár ha a huszadik kaland is a a fogadóban kezdődik, az olyan, mintha kocsma=munkaügyi központ lenne. Meg nem is mindegyik szociális szinten álló karinak dívik, hogy egy szutykos helyen legyen a plebsel.
Mondjuk, ha nemesi származásúak a karik, megkörnyékezheti őket a "munkáltatójuk" a fürdőházban is. De akár ott kezdődhet a bonyodalom. Egy szál rongyban és gőzben ki mennyire virtuskodik? ;)
Az alapmotívum hasonló (karakterek összegyülnek egy helyen), de a körítés teljesen más.

Maradok tisztelettel:

Draquar

Draquar

    A Bunkó

  • Fórumita
  • 723 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2005.03.03, 09:25

Hoi!

Szerintem is az "előbb kitalálom, majd megalkotom" módszer a helyes. Pláne, ha olyan partiba vagy, aki engedi is kibontakozni a karik személyiségét és nem csak az a fontos, hogy "haladjon a kaland".
Én spec. először egy pillanatra becsukom a szemem és hagyom, hogy az érzéseim és a gondolataim kirajzoljanak nekem valakit. És ilyenkor általában puff: megvan a következő szerepem. ;)

Kocsmakezdés:
Nekem igazából semmi bajom ezzel a dologgal. Ha jól megnézed, a kocsma/fogadó a legvalószínűbb hely, ahol piszkos munka elvégzésére alkalmas embereket találsz. Van ugyan sok más helyen is, de itt a legnagyobb a koncetrációjuk.
Ha viszont nem v.mi sunyi meló, akkor meg a piactér! Nyugodtan hirdesse csak ki a rikkancs, hogy mi a helyzet.
Bár nem mondom, hogy a hegyenfelfutós, épületbontós dologgal nagy lenne az ellenszenvem (tényleg marha jó kis ízt adhat a játéknak); de én nem szeretem, ha tudják, hogy kb. mi vár rájuk. Még csak ne is tudják megsaccolni!

Egy kalandban (SR) pl. a megtámadandó ipartelepet már épp lebontották, mert hírt vettek arról, hogy a karik nagyhatalmú megbízója ellenük megy. A vadászok mindenféle ólmot magukhoz vettek, a végén meg szinte alig kellett lőniük. Más nehézség volt nekik... ;)

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2005.03.02, 09:47

Daverns: némileg vitatkoznék veled. Vagyis nem hiszem, hogy magával a kocsma-klisével van a gond, hanem ha vki hatszázadszor is ugyanúgy meséli el.

Én is tipikus kocsmával indítottam a jelenlegi életút partit (Dnd 6. szinten), sőt, még öregember is jelen volt! Napokkal előtte érkezett, rém zaklatottan és csapzottan (ezt a parti persze nem tudta), láthatóan várva vkire.

Mivel az illető nem jött, és mivel az öreg időközben jóban lett a kocsmáros lányával (aki pincérnőként szolgált), mint az egyetlen személyben, akiben legalább egy kicsit megbízik (és más ismeretlen okból is), rábízott egy fura, színe- és állagaváltozó öklömnyi gömböt.

Kb. ekkor jött be a parti a kocsmába, még egyénenként.
Majd úgy fél óra múltán a kocsma közepén megjelent egy alak, akit árnyékok táncoltak körül, és sárgán világító szeme árulkodott nem egészen emberi mivoltáról. Az öreggel nem fecséreltek sok időt a bemutatkozásra, azonnal egymásnak estek. Aztán kisebb időugrás történhetett, mert a kocsmai közönség színe-java egyként fodult le holtan a székéről, a partit kivéve, majd egy rosszul célzott varázslat romba döntötte az épületet.

A romokból kimászva annyit észleltek, hogy a sipítozó öregembert, akinél láthatóan közben elszakadt a cérna, a városi hatóságok elvezetik (nagyváros, erős felügyelettel a mágusok fölött), az árnyas "varázsló" felszívódott, a pincérnő feje búbjáig kormosan (mint ők) ott figyel mellettük, aztán a köv. percben kezdhetik tisztázni magukat.

Ezután nem éreztem úgy, hogy a JK-k egy ásítást nyomtak volna el az ezredszer lerágott csont fölött. :buszke:

(A pincérnő amúgy 0. szintűként belépett a partiba, miután majd' mindene (apja+vagyona jórésze) odaveszett, most 7. szintű bárd. A parti azóta is göngyölíti a szálakat, de még mindig csak körvonalaik vannak az ügyről. Azóta folyamatosan üldözik őket. Remekül elvagyunk. :party: )

Módosította turin: 2005.03.02, 09:52


_Dar Bull (NPC/NJK)

_Dar Bull (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.03.02, 09:19

Sziasztok!
Én szerintem is egy jó KM-nek nem okoz problémát egy Új csapat
össze mesélése
:buszke:

massza

massza

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 385 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.02.18, 11:52

Hali!

A kezdés:
Nincs rá tuti recept, mert nagyon sok dolog hat rá egyszerre.

Ha előre meg van beszélve a közös party (lovag és csatlósai, mutatványosok, stb) akkor nem igen kell bemesélés, csak tisztázni kell pontosan a részleteket és a csapat céljait.

Ha szedett vedett party, akkor kell valami közös dolog, ami egybe tartja őket x ideig. Közös eszme, vallás, cél, probléma, szükségszerűsé, stb.

Egyik kedvenc megoldásom, hogy a jk-kat külön külön (ált más valaki) megbízza, felbéreli, belekényszeríti vagy csak véletlenül belesodródik ugyanabba a helyzetbe. És így a karik találkoznak + kiderülhet, hogy kik is az érintettek az ügyben és végül ki mellett törnek pálcát. Ez alapnak ált elég.

Addig is a karik akciózzanak szabadon és egyedül, belerázódva a karakterbe, no meg megmutatva, hogy mit is tudnak ők.
A nagypofájú karik hamar rájönnek, hogy egyedül kapcsolatok hiján nem sokra mennek, a harcot kerülő karik pedig úgy is hamar nyilfogó és testőr után néznek.
Ha valaki nem szeretne partyba gondolkodni, akkor párszor rá kell ijeszteni (alvilág, stb), hogy rájöjjön, néha neki is aludni kell és akkor ki vigyázza álmát...

Ha a karik alapból nem ellentétesek egymással, akkor már kész is.

ubi
Massza

Jozef_Drachon

Jozef_Drachon

    Az eltévelyedett

  • Archívum
  • 622 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.27, 16:02

Szerintem egy igazán mesélni jól tudó Km-nem nem okoz gondot,ha a karakterek teljesen az alapokról indulnak,s nem is ismerik egymást.

Az összemesélés folyamán a karakterek is jobban megismerik egymást(vagy meggyűlölik :lol: )....
S minnél fondorlatosabb és a karik lelkületére van bízva a játék menete(a KM irányításával),annál oldottabbá és élvezhetőbbé válik maga a játék.... :pirul: :lol:

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.27, 21:27

Érdekes tud még lenni, ha a fejezeteket és jeleneteket a Mesélő nem időrendi sorrend szerint meséli le... ehhez persze a karakterek és játékosok nagymértékű ismerete szükséges, hiszen egy aprócska hibával elronthatják az egészet. :felvon:

Daverns

Daverns

    illúzionista

  • Fórumita
  • 533 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.27, 18:41

Üdv

Rühellem a kocsábanültökésodamegyegyöreg szinvonalú kezdést. Egy játékkezdés legyen frappáns, mert sokat elárulhat a játékmesterről, a játékvezetési stílusáról, és ha ilyen közhelyekkel indít, hááát nem hiszem hogy túl sokan megmaradnak. A másik, hogy mindig legyen nyitott szál, vagy csapatkövető NPC hogy az újjonan érkezőket is könnyen befogadja a kaland.

Legutóbb in medias res módon kezdtem a kalandot. Kidobtuk a karaktereket, és a játék: Egy hegyen rohannak felfelé (nem egymás mellett). Már csak halványan dereng, hogy ez egy verseny harmadik napja, és a hegy tetején várják az érkezőket. Tűzlabdák repkednek a karakterek mellett, mert az NPC-k is győzni akarnak. A győzelem. Az első 10 beérkezőt hajó viszi a Királyságba, mert az uralkodónak minden országból a legjobbakra van szüksége.....................- így egy egyszerű klisének egy érdekesebb, már az elején egy fordulatokban gazdag történetet adhatunk, és ott vannak az NPC-k akik több alszált is magukkal húznak, + a hajós utazás a királyságba... a végtelenségig lehet görgetni. ...Meg kell mondanom ez a sztori iszonyat jól alakul, és elég pörgősre sikerült..

Módosította Daverns: 2004.12.27, 18:42


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.21, 00:34

GrofDilisnya:

Na azért nem egészen :)
Kicsit szerintem többet is mondtam, és nem csak hosszabban.

Üdv!

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.20, 23:50

Matzi:

Ezt írtam le én is, csak lényegesen rövidebben... :)

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.20, 23:28

Arról nem is beszélve, hogy az ember személyisége hogyan képes idomulni a körülményeihez, és hogyan torzulhat annak megfelelően, hogy mi történik vele. Ilyen szempontból a faj, meg a származás tipikusan nem csak keret, hanem igazán fontos alapja a karakternek, ugyanis rengeteg vonást örököl innen. A számértékek szintén nagy befolyással lehetnek a karakter szélyiségére, képesek korlátozni, és terelni az irányultságát. Nyilván, ha valaki karaktert alkot, akkor abban azesetben igazítja a statisztikákat a karakter koncepciójához, ha van valami tiszta kép róla, és ennek a leginkább megfelelő személyt szeretné kidolgozni. Fordított esetben (először alapok és számértékek) pedig a karakter jelleme kifejlődik, rárakódik a statisztikák vázára. Ez akkor nem szerencsés, ha ez kimerül a felírt értékek magyarázásában, ám ha a játékos eljátszik a személye alakulásával, akkor számtalan remek ötlete támadhat, amivel feltöltheti. Ugyanez működik, ha a karakter életét korán kezdi mesélni a mesélő, ott még nincsen igazán nagy múlja a személyiségnek, vannak elképzelések, és van némi számszerű alap, hogy milyen lesz a karakter végleges formája, de a környezet rengeteg érdekes színnel gazdagíthatja az alakuló karakter személyét, ha a mesélő kellő figyelmet fordít ilyenekre. Véleményem szerint ezek az alkotási módok mind használhatóak, bár mindegyikkel el lehet szállni, ha valaki nem képes megfelelően hozzá állni.

Üdv!

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.20, 22:06

Laurelindorinan írta:

szerintem a faj, kaszt, ország az csak egy keret. sokkal fontosabb, hogy mik a karakter személyiségjegyei, mik a különlegességei, miután ezek megvannak, utána lehet csak a kasztot, országot, stb kitalálni.
a beállítottságtól, motivációktól függ az, hogy milyen kasztú lesz, mivel szeretne majd foglalkozni, stb..


Ezzel nagyrészt magam is egyetértek, bár nem szabad elfelejteni, hogy az adott hely, ahová születik az ember, már eleve befolyásolni fog sokmindent. esetleges lehetőségeit, személyiségének fejlődését, stb.

Zeta

Zeta

    A király lovagja

  • Fórumita
  • 465 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.20, 16:52

szerintem a faj, kaszt, ország az csak egy keret. sokkal fontosabb, hogy mik a karakter személyiségjegyei, mik a különlegességei, miután ezek megvannak, utána lehet csak a kasztot, országot, stb kitalálni.
a beállítottságtól, motivációktól függ az, hogy milyen kasztú lesz, mivel szeretne majd foglalkozni, stb..


Igazad van nem kételkedek szavaidban, én az ilyen tipusú karalteralkotáson felüli dolgokra gondoltam. Én úgy látom, hogy a személyiségjegyek, amit nem lehet kockadobással eldönteni, és a KM nem szólhat bele.

_Laurelindorinan (NPC/NJK)

_Laurelindorinan (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.12.20, 16:41

szerintem a faj, kaszt, ország az csak egy keret. sokkal fontosabb, hogy mik a karakter személyiségjegyei, mik a különlegességei, miután ezek megvannak, utána lehet csak a kasztot, országot, stb kitalálni.
a beállítottságtól, motivációktól függ az, hogy milyen kasztú lesz, mivel szeretne majd foglalkozni, stb..

Zeta

Zeta

    A király lovagja

  • Fórumita
  • 465 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.12.20, 15:46

Én úgy gondolom, mivel így játszunk életutat, hogy a KM, csak a finomításokat adja meg a karaktergenerálásánál. A játékos eldönti a kasztot, a fajt, a kezdő országot, és az iskolát ahonnan jött, nagy vonalakban leírja az iskolát, mestert, onnan kezdve a KM finomítja csiszolgatja a dolgokat. Persze az sem rossz, ha a KM adja meg egty az egybe a rendet iskolát, vagy mestert, de ha ajátékosnak van egy elképzelése, álma, akkor azt tiszteletben kellene tartani valahol.

_Laurelindorinan (NPC/NJK)

_Laurelindorinan (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.12.20, 15:03

még annyit felejtettem ki az előbb, hogy az első karakterem 6os vari, 5ös BM volt a végén, mikoris meghalt:(
a mostani 9es gladiátor.

_Laurelindorinan (NPC/NJK)

_Laurelindorinan (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.12.20, 15:00

olvastam itt egy ilyet, hogy tanonc, növendék, stb korban alakulnak ki a barátságok, ismerettségek.. én ezzel nem értek egyet. miért ne ismerhetne meg egy karakter egy másikat 40 éves korában?
nekem egy BM/nekromantám volt, és viszonylag fiatalon, olyan 26 évesen ismerkedett meg a leendő fő társával, aki olyan 160 körül lehetett (elf). mivel a jellemük eléggé ellentétes volt, valós időben fél éven át arra ment ki minden küzdelem, hogy eltegyék egymást láb alól, de a KM-nek hála nem jött össze, és a végén megszokták egymást. nagyon jó party lett!

eddig a mostani a második karakterem, amit életút játékban indíottam, az elsőt másfél évig, a mostanit is kb ennyi ideje játszom (játékon belül ez olyan 6-8 évet jelentett), és egyszer sem kezdtem gyerekkortól. sőt, még 1. TSZ-en is csak az egyiket, de azt se így alakítottam volna, csak az előtörténet végén végülis így jött ki.

én megírom az előtörténetet, miután kitaláltam, hogy kb milyen karaktert szeretnék, és ahhoz igazítok MINDENT, értékek, képzettségek, nyelvtudások, sőt, még a TSZ-t is.. sztem ez így jó.

Berem

Berem

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.11.29, 19:21

Nem azt mondtam, hogy nem jó meg nem szórakoztató, de nem feltétlen szükséges egy életút járékhoz, ez nagyon jó arra amit ti csináltatok, hogy jobban át tudsz lényegülni azzá a karaterré amit játszol személyesebb, jobban ki tudod játszani, de ez mind nem előfeltétele az életútjátéknak :szent: :lol: :rohog:

_Destiny (NPC/NJK)

_Destiny (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.11.28, 14:39

Üdv!
Életem egyik legjobb kalandaj volt talán amely egy életút játékban teljesedett ki. karakterem életét a 7ik élet évétől kezdve kezdtük játszani. Mint ahogy a valós életben is csak a szerencse döntött arról mijen képességekel és szülői háttérrel rendelkezzel a karakterem . Egy kis nyápic lett aki viszonylag csinos és a mentális képességei jók, jah és egy kisnemesi család egyetlen sarja. (3d6(3x)ral dobtam az értékeket nem tom hogy ez erőse de szerintem nem, d20al dobtuk a családot 15ös lett asszem.) A karakter igy vagy pap vagy varázsló lehetett ( szerettem vlna egy varázslót szóval :P ) Aztán neki állt tanulni rentkivül szorakoztató évek jöttek mig nem varázslónak mondhattam magam( a valós játék idő közel 8óra lett :ugri: ) föleg hogy 3 karaktert kelett így létre hozni ami kiszámítva 24 óra vagyis a tábor közepére meg is voltunk:) (Matamatika tábor Balatonberény) Végül első szintű lett a hét végére meg elérte a 3ikat. végül az előtörténetet is megírtam:) Élveztem:)

Berem

Berem

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 180 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.11.28, 09:55

A főtémához az életútjátékhoz egy alaposan kidolgozott előtöténet is elég nem kell végigjátszania a gyerekkorát.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]