Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hogyan Kezdtek Ti életút-játékot?


  • Válasz írásához lépj be
114 hozzászólás érkezett eddig

Stray

Stray

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 9 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.11.28, 01:56

A főtémához csak annyit, hogy lehet életútjátékot úgy is játszani, hogy a KM a JK-val leül egy szabad órában és kidoldozzák az előzményeket a lehető legalaposabban. Utána kezdődhet az Élete a klántól, mestertől, iskolától való távozáskor.
Nem emlékszem (bár lehet, hogy tévedek), hogy bárhol lenne olyan szabály, ami azt mondja, hogy életútjátékot a születés pillanatától végig kell játszani! :)
Ez nem hozzászólás mások írásaihoz, csak kifejtettem a véleményemet! :)

Stray

Stray

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 9 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.11.28, 01:38

Dekszter: Nem kötekedésképp, de milyen KM az, aki a játékosokat nem tudja úgy irányítani, ahogyan neki tetszik? Ha pedig végképp nem azt teszik, amit Én akarok akkor had tegyék, amit akarnak! Meglátjuk hogyan boldogulnak! :)
Mondjuk nekem is volt, olyan esetem, amikor 180 fokban meg kellett fordítanom a térképemet!
Azok a játékosok meg ne játszanak, akik azért mennek el szerepjátszani, hogy direkt keresztbetegyenek a KM-nek. :)

Greywood

Greywood

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.31, 07:46

Szerintem nem igazán jó 0. -ik szintről kezdeni a partyt. Bááár...Egyetlen előnye azért akad. Sokkal kevesebb előtörténetet kell írni... ;)

Módosította Greywood: 2004.10.31, 07:46


Nosi

Nosi

    Micimackó

  • Fórumita
  • 929 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.30, 19:35

pl magust úgy keztük, hogy a karik tanoncok, növendékek voltak (0. szint) . Ekkor ismerték meg egymást a karakterek, alakultak ki köztük lévő kapcsolatok.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.21, 21:30

RedSign: annyit még hozzáfűznék, hogy a játékosok hozzáállása is nagyon sokat számít. Hiába van a mesélőnek remek ötlete (bármelyik a felsoroltak közül), ha a játékosoknak nem tetszik akkor nehéz a dolga. És sajnos kevesen vannak abban a helyzetben (mindenki suliban van itt vagy ott), hogy új csapatot keressen...na de ez már nem ide tartozik.

Én személy szerint az aprólékos elősztorit szeretem amire aztán lehet építeni vagy ötleteket meríteni.
Most, az első Vampire összeülés után mindenkinek lemesélek egy-két fontosabb, személyes dolgot ami aztán valamiféle mozgatórugót ad nekik a krónika elsődleges vonalától eltérően - vagy akár még az is lehet, hogy valamelyik karakter személyes dolga válik majd a fő vonallá. :D

(Remélem a témától nagyon nem térem el :aboci: )

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.21, 20:48

Szerintem ez erősen világfüggő és a játékosok száma is sokat számít... :D :aboci: :aaaaa: ;)

darken_rahl

darken_rahl

    The One and Only

  • Archívum
  • 780 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.21, 18:58

A címre utalva csak azt szeretném kérdezni hogy : Hogyan kezdtek ti életút játékot??? :D

Bármilyen infót , kezdési kalandötletet várok. Kiváncsi lennék a ti eseteitekre, ötleteitekre is. :aboci:

Sagrat_Dashuk

Sagrat_Dashuk

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 227 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.18, 16:17

A legelső partynkat kíváncsiságból dobtuk össze és kezdtük el első szintről. Ekkor még hárman, egyikőnk két karakterrel. És ezeket a karaktereket csak együtt használtuk közös kalandban. A második már szándékoltan lett életút játék. Egy niarei félelf kardművész, egy wier dartonita paplovag, egy kráni elf fejvadász (nem tudott hatalomszavakkal dobálózni), egy elf bárd. A kardművész egy becsvágyó, és néha elég forrófejű karakter volt, az elf karakter bohém, és poénos, a wier szűkös napokon belőlünk táplálkozott, a fejvad. tévelygett a ranagolita hit és az ateizmus közt, de a viselkedésében megmaradt ranagol lenyomata, és mindig sunnyogott valamit, a hátunk mögött, és céljainak megfelelően nyugodt szívvel cidáztatta meg bármelyik karaktert. De békés egymást szívatásban vették át az uralmat egy kisebb városban. :)
A harmadikat már jobban összegondolt előtörténetekkel. Egy kráni nekromatna, a fejvadász alteregoja lehetett volna, de rohadt önző és önfejű, és ő már hithű ranagolita. egy ordani tűzvarázsló, aki egy démonnak köszönhetően három szinttel később térhetett rá a fény ösvényére, és a ennek "áldásos" hatásait ma is nyögi. :) Egy dzsenn gladiátor, aki haonwellben tanult, akkorát ütött mint Mike Tyson, de nem tehette meg, mert Élet jellem és iskolája miatt nem ölhetett ;) illetve "testvére" egy dzsenn tolvaj (majd később bárd) aki végiglopta fél ynevet. Szüzességtől koronaékszerig lopott mindent. És passzióból meghíúsította egy város felmentésére indíott sereg terveit, majd röhögve figyelte hogy gyalázzák le az orkok az elkeseredett emberket. Majd ezt a harcot megénekelve ért el nagy sikereket (rajtuk kívül nem volt szemtanú). A mostani d20 rendszert megtiszteltük egy életút partyval. alapos előtörténet motivációk, koncepció. De az első harcnál a rablók a fogadóból a látványunktól is megrettenve menekültek volna (tisztelt KM, nem volt tisztában a harcrendszerrel, és ennek fényében az NJK-k meggondolták magkat).

_dave-id (NPC/NJK)

_dave-id (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.10.07, 10:50

Líthas!

Mi úgy kezdünk életutat, hogy a KM kér egy előtörténet-vázlatot, ami alapján lemeséli a kari előéletét. Ez néha 5-6 órát is igénybe vesz. Aztán a módosított előtörténetet írja meg a JK.
A szintekkel meg az a helyzet, hogy általában az előtörténet során a kari meglépi az első szintet, vagy nagyon közel kerül hozzá... így könnyebb.
Ja, és a KM-ünk van olyan toleráns, hogy első szinten nem démonvadászatra "küldi" a karaktereket! :rohog:
Valete!

Bill_

Bill_

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.10.07, 10:30

Volt egy nagyon kedvelt életút karakterem, komplett (mármint teljes, részletezett) család, satöbbi. Annyira kirészleteztem, hogy már az akkor 12 éves öccsének is megvolt(!) a karakterlapja, persze, mint NJK. Sajnos odáig nem jutott az életút, hogy a parti megismerhesse őket (a többi Jk-nak elment a kedve :rohog: :lol: :lol: , azóta is fájó emlék ez a félbemaradt életút), de a következőben életút-karakterem az előző öccse volt. Nem túl gyakori, de szerintem jó ötlet.
Az egyetlen gáz az benne, hogy amíg a bátyj kalandozik, addig a tesója nem csinál semmit vagy azzal mi legyen? Váltófutásszerűen menjen az egész, hazajön az idősebb testvér: "Na, én kikalandoztam magam, elértem életem értelmét, most te jössz, öcsém" és kezdődik az újabb életút? Ezt csak egy kicsit gányul sikerült megoldani, de szerintem akkor is jó ötlet családtagot indítani. Bár az előbb említett okok miatt jobb pl. a karakter fiát.
Az eleve ismert, egy udvartartásból származó partira visszatérve: nagyon jó ötlet, összetartja a partit, ha van saját birtokuk, amit fejlesztgetnek, és ekkor is indulhat két testvér, két külön Jk-ként.

_Ivory (NPC/NJK)

_Ivory (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.09.30, 19:48

Én sosem tudtam akarattal életút-karaktert indítani. Ha egy idő után felgyülemlett bennem egy vágy, hogy szeretnék egy karaktert, akkor a 16-18 éves koráig eltelt időt, gyorsítva lejátszottuk az általam kitalált előtörténet alapján. De így sem mindíg sikerül az életút-karakter. Van mikor nem is számítok rá és egy karakter a kedvencem lesz és évekig játszom vele. :ugri:

Setite

Setite

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 13 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.06.11, 16:19

Üdv!

MAGUS életutat kezdeni szerintem szintnélküli, kb 16-18 éves karikkal érdemes kezdeni, és hagyni őket, hogy lassacskán mindent megtanuljanak. Így nem bízzák el magukat, és nem akarnak minden problémát fegyverrel megoldani.

Ferreus

Ferreus

    Warmaster

  • Archívum
  • 872 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.04.27, 10:02

Ezért kedvelem különösen az Ars Magica-t. Az, hogy a karakterek alapból egy kis varázslóközösséget indítanak (szolgákkal, toronnyal konflikutsokkal) nagyon jól megadja a hosszútáv orientációt a játéknak.

F

legoman

legoman

    Világokat Építő

  • Archívum
  • 170 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.03.25, 22:23

A szerepjátékot, az Aapep által leírt közös birtok tényleg nagyon fel bírja dobni. Annak idején mi is kocsmát (fogadót) csináltunk Erionban, ami nem ment túl jól, az ellenlábas kocsmákban meg elszaporodtak a patkányok, ágyipoloskák, néhány leégett, volt dolgunk, míg megszereztük a birtoklevelet, a föld használati jogát, amelyen az épület állt. És ezt egy olyan parti hozta össze, amely ezelőtt kb 5,5-6 évvel indult, erre 2 évre sikerült mindent elsikálnunk, hogy legyen egy helyünk.(már az elején valami ilyesmit akartunk, ez a szabad játékban derült ki a mi számunkra is.(amikor a km nem történetet mondott, hanem ő igazodott hozzánk, azóte sem volt ilyen... :) ) Na mindegy, a végére sikerült fellendíteni a helyet, csináltunk (feketén!) kisebb gladiátorviadalokat(bár ezek csak amolyan zugbokszmeccsre hasonlítottak, de vér az folyt bőven!) :lol: . Mindezt egy Uwel-paplovag(amúgy is itt tartotta a bosszúja, legalább volt hol aludnia), egy harcművész ( ő vak volt),
egy törpe tolvaj(!), és szerény személyem egy wier bajvívó hozták össze.(nekem az Uwel-srác ment az agyamra, naphosszat faggatott, mert rá akart jönni a karijával az én wierségemre, nekem meg úgy kellett hazudnom neki, hogy mégse hazudjak, mert azért nem akartam lebukni.Tényleg egymás idegeit borzoltuk.. :rohog: ) Tehát már nem tudom miért írtam ezt ide de nagy játék volt!!!

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.03.04, 18:04

Mi éppen egy déli nép térítését játszzuk... a csapatban van egy Dreina lovag (főszereplő, az oroszlánszívtől), egy dartonita, egy Uwel-lovag, meg egy khál... elég állatok :buszke: de mindegy marha jót játszunk, a Dreina-lovag előtörténetére építve az egészet.

snowfang

snowfang

    turistaút

  • Archívum
  • 43 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.03.04, 13:22

A csapat egy predoci (MAGUS-Ynev) kis/középnemes házából származik, a karakterek különböző tisztségben mind oda kötődnek.
Az "Indítás" még homályos, a leírtak csupán nagyon erős vázlatok (nincs kidolgozva sem a család, sem a birtok, stb. sem). Ám valószínűleg valamilyen kisebb(nek gondolt) diplomáciai feladat lesz az, ami miatt a csapatnak fel kell kerekednie.
A party "vezetője" (bár ez így egy kicsit erős) a nemesúr sokadszülött fia (kb. lovag). Társul pedig egy többé-kevésbé harcos (a kovács fia, és egykorú partner híján gyemekkorától fogva az ifiúr gyakorlópartnere, később barátja) kasztú csatlóst, a domínium egyik papnövendékét (írástudó), valamint a környező erdőket, vidéket jól ismerő erdőjárót kap. Melléjük még befér egy pár "potyautas" is, de ezt még a jövő sötét fátyla borítja.

Egyelőre eddig jutottunk. Felvetések?

Üdv!

Milyen érdekes, mi is most indítottunk hasonlót, egy predoci nemesúrfival(Krad-pap), két unokatestvére,(Krad-lovagok),de inkább a testőrei) és egy kisnemesi kliens(harcos).
Mivel szerencsére a Krad hitű emberek amúgy is kissé menő-manó hajlamúak, nem nehéz elmagyarázni miért is nem ücsörögnek otthon.A parti érdekessége, hogy bár valamennyien első szintűekként kezdtük, egyik varázstudó sem nyerte még el istene kegyét a mágia használatára,előbb bizonyítaniuk kell érdemességüket.Ezáltal elindultak, a többi meg megy magától...(a hangsúly alapvetően a jellemi,lelki tényezőkön van,mi a rég elkárhozott,megtévedt papot szertartásosan eltemettük, az élőholt szörnyűségeket inkább ki sem engedtük és a házát felgyújtottuk,majd az inkvizíciónak a helyet jelentettük)
Azért nem baj, ha hasonló környezetből indulnak, mert így nem igazán nehéz megmagyarázni, miért olyan összetartóak, valamint szerintem egy olyan partinak ahol 3-4 vagy több szintnyi különbség van a tudásban, nehéz mindenkinek megfelelő történetet alkotni.Bár nem lehetetlen.

_sloarai (NPC/NJK)

_sloarai (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.03.04, 12:01

Valahogy mindig falsnak éreztem ha a party patikamérleggel kiegyensúlyozott tagokkal van telepumpálva. De ez persze magánügy 
Igazán szórakoztató tud lenni, amikor a képességek és rátermedség hierchiája van egy csapaton belül.


Én is úgy érzem, hogy életszagúbb, ha nem egyforma szinten vannak.
Különösen "kezdő" karaktereknél tűnik eröltetettnek, hogy bevállaljanak egy küldit... egyáltalán megtalálják őket eggyel, mikor még azt sem tudja senki, hogy a világon vannak... hogy odamerészkednak ahol nagy dolgokba lehet keveredni, a kutya se segít rajtuk, mégis megússzák...

Módosította sloarai: 2004.03.04, 12:03


Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.03.01, 16:02

Ez szerintem is előnyös! Én most jutottam el igen magas szintre a varázslómmal, és egy másik JK mentora lettem, aki ugyan nekromanta, de sokat tanulhat tőlem.
Amúgy én azzal szoktam indítani, hogy fogadok egy zsoldost, általában kinézem a legnagyobb barmot (lehet jk is, sőt), aztán hatalmas pénzeket ígérek neki... amit vagy megkap vagy nem. De pl. megvédem a mágiától, meg azért egy varázsló testőrének lenni sem szégyellnivaló.

Összevaló parti: Dzsad NAGYON jó!!! Volt: 1 Amund, 3 dzsad, és állati jót játszottunk.. Ibn Akdzsa, a karakterem, már milliókkal tartozik Ibara összes kocsmájának :buszke:

Rorgosh

Rorgosh

    ygab234

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.26, 18:48

Üdvözletem!
Aapep ötlete elgondolkodtató! Különösen akkor, ha pl, engedi a km, hogy az egyik karakter a másik mestere legyen. Ez ugyanis épp a szerepjáték irányába terelheti el a játékot. Ilyenkor ugyanis kiélezett szituációban érdekes dolgok bukkanhatnak fel, bonyolulttá válhat az oly egyszerűnek tűnő viszony...

Tisztelettel: Rorgosh

Commandante

Commandante

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 168 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.18, 14:55

Darkmore!

Abban igazad van, hogy minden keret-ötletet föl lehet tölteni értelmes tartalommal. Más kérdés, hogy ki mit tart egy csapat gerincének, és mit tart ráaggatott sallangnak. Embere válogatja.

Üdv

Módosította Commandante: 2004.02.18, 14:56



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]