Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hogyan Kezdtek Ti életút-játékot?


  • Válasz írásához lépj be
114 hozzászólás érkezett eddig

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.18, 08:35

Talán még valamit hozzáfűznék, ami tapasztalataim alapján ide kívűnkozik.
Ez a játékegyensúly kérdése.
Nem mérvadó... Nem kell rá törekedni.
Valahogy mindig falsnak éreztem ha a party patikamérleggel kiegyensúlyozott tagokkal van telepumpálva. De ez persze magánügy :aaaaa:
Igazán szórakoztató tud lenni, amikor a képességek és rátermedség hierchiája van egy csapaton belül. A fiatalabb és a tapsztaltabb is tudja hol a helye, mennyit ér. Az erősebbek sem életképesek egymagukban, nem szállhat el az agyuk. Életszagubb a party és azt hiszem összetartóbb is. A veteránabb tagok atyáskodó féltéssel ügyelnek a kezdőbb PC-kre, míg azok szembesülhetnek a húzóerővel. Persze ez a játékosok alakításában jelentkezik. De az én játékosaim például nagyon jól ki tudták aknázni a szerepjátékban a party kiegyensúlyozatlanságot.

_doncornetto (NPC/NJK)

_doncornetto (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.02.17, 13:00

Sziasztok!

Köszi a segítséget. Hát...majd kiderül. A hétvégén leültünk kialakítani a csapatot, de úgy gondolom, még változni fog, mivel nem volt ott mindenki, aki játszik majd (remélem). Mindenesetre már kezd valami körvonalazódni, a következők szerint.

A csapat egy predoci (MAGUS-Ynev) kis/középnemes házából származik, a karakterek különböző tisztségben mind oda kötődnek.
Az "Indítás" még homályos, a leírtak csupán nagyon erős vázlatok (nincs kidolgozva sem a család, sem a birtok, stb. sem). Ám valószínűleg valamilyen kisebb(nek gondolt) diplomáciai feladat lesz az, ami miatt a csapatnak fel kell kerekednie.
A party "vezetője" (bár ez így egy kicsit erős) a nemesúr sokadszülött fia (kb. lovag). Társul pedig egy többé-kevésbé harcos (a kovács fia, és egykorú partner híján gyemekkorától fogva az ifiúr gyakorlópartnere, később barátja) kasztú csatlóst, a domínium egyik papnövendékét (írástudó), valamint a környező erdőket, vidéket jól ismerő erdőjárót kap. Melléjük még befér egy pár "potyautas" is, de ezt még a jövő sötét fátyla borítja.

Egyelőre eddig jutottunk. Felvetések?

Üdv!

Darkmore

Darkmore

    Marine

  • Fórumita
  • 1838 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.17, 12:24

to// Commandante

azért egy szerzetessel,nehéz diablózni,de még egy pappal is,a pugos meg tőr,nem kard,de nem akarok itt harapdálózni jelentéktelen dolgokon

amúgy gondolj bele egy ilyen partinak adnak egy küldit,amit végre kell hajtaniuk,de lehet hogy az egyik karakternek személyes okokból ez kész szenvedés,ekkor bizony félre kell tennie az érzéseit,de vajon képes lesz erre?...Mi van ha meginog hitében,s ha társai ezt látják,nem e gondolják árulónak?...

csak ennyit,hogy egy fantáziátlan csapatban(ok,tényleg iyeneket írtam),hogyan lehet marcangolódó regényhősöket játszani

a nomádsámán+nomádok+barbárok tényleg jó ötlet,csak ne Erionba akarjanak eljutni :) ,bár ki tudja,civilizálódni(az az elhülyülni)akarnak :)

Commandante

Commandante

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 168 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.17, 12:05

Szevasztok!

Darkmore:

Az általad leírt karakterosztály (direkt nem kasztot írtam)csoportok bár elmennek egy Diablo-stílusú játék során, de számomra kérdéses, hogy normális életút kalandra alkalmasak-e. Szvsz a csapat a közös céloktól, az összeegyeztethető, ne adj Isten összefonódó motivációktól lesz az ami, nem attól, hogy a karakterek olyan kőkemény-rasszisták, akik titkon pugos-nak hívják a kardot, vagy hogy mindegyikük tűzvörös köpenyben mászkáló kopasz piromán.

Szvsz más fajú karakter is nyugodtan beállhat egy egyfajú csapatba, csak ne a háttérsztori során, hanem inkább az első közös kaland alatt sodródjon a parti mellé. Így könnyen teremthetünk olyan helyzetet, amelyekben egy más fajú karakter helytállása is mély nyomot hagyhat a többi karakterben. Így pedig könnye a csapat igazi tagjává válhat.

Üdv

Commandante

Commandante

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 168 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.17, 11:45

Szevasztok!

doncornetto:

- Lehetnek sima (vagy fordított) banditák, akiket a legerősebb és/vagy legkarizmatikusabb és/vagy legeszesebb csapattag fog össze. Az nyer, akit legkésőbb kötnek fel.

- Kezdő szélhámosok bandája, akik kereskedőket, nemeseket, hölgyeket szabadítanak meg felesleges értéktárgyaiktól (és ártatlanságuktól). Mint a Doktor zsiványok c. film szereplői. Nem árt, ha van valaki a csapatban, ai el tudja passzolni a cuccot.

- Alvilági figurák, akik helyet akarnak maguknak a nagymenők között, és ennek elérése érdekében tartanak össze. Nem feltétlenül kell egyetlen városban tanyázniuk, nyugodtan szélesítgethetik a befolyási övezetüket.

- Vallási alapon összetartó csapat, karizmatikus, esetleg szakrális hatalommal bíró JK vezetése alatt, az adott vallástól függő beállítottsággal és célokkal.

- Előzött nomád vagy barbár sámán (mivel fiatal, ezért sámán-jelölt) és barátai, rokonai, harcostársai, stb. Az ellenük irányuló nacionalista (ne adj Isten rasszista) megnyilvánulások össze tudják tartani a társaságot. "Minket pofáról mindenki egyformán utál."

Két dologra mindenképp érdemes odafigyelni!

Egyrész (ez csak szvsz) a JK-k közötti totális demokrácia nem vezet semmi jóra. Mindig legyen valaki, aki vitás helyzetben kimondja a döntő szót, és akinek az értékítéletében a többi JK megbízik.

Másrészt abban az esetben, ha a csapattagok valamely JK-tól kapják a bérüket (koszt, kvártély, zsold, felszerelés, fegyverzet, lovak, stb.), akkor annak legyen alapja. Az utazgatás pl baromi drága mulatság, így egy járandóság nélküli, kitagadott ifjú nemes nem fog több fős kompániával utazgatni, mert azt nem tudja miből fenntartani. Nem véletlenül volt a kíséret nagysága a nemesember gazdagságának egyik mércéje a középkorban.


Üdv

Darkmore

Darkmore

    Marine

  • Fórumita
  • 1838 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.17, 11:26

to// doncornetto

írok egy pár közhelyet,de igérem keveset:
1.szokásos ordani,esetleg toroni sogron papok,paplovagok tűzvarázslók(ők toronban csak módjával)
2.toroni fejvadászok(pugomagitor,venomag.,magitor(boszm.,varázsló)...)
3.kráni különítmény(persze ezek mit keresnek Kránon kívül?-->kalandozzunk Kránban,krániakkal :) )fejvadászok,pusztítók,boszm.,ranagol papok,paplovagok...
4.shadoni inkvizíciós különítmény(lovagok,paplovagok,papok,szerzetesek...)
hát szóval ezeket valszeg feleslegesen gépeltem be,főleg mert ezek biztosan nem első szintű partik

A mutatványos csapat nagyon jó ötlet,tényleg szines karakterek,és mint sloarai írta a kém tevékenységükkel is sok borsot törhetnek és sok aranyat szerezhetnek.

De lehet egy kicsit idétlenebb is a parti,pl:törpe karik akik gyerekkoruktól arról álmodoznak,hogy majd bejárják a fenti világot,hiszen az nekik olyan mint nekünk a hold kb :)

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.17, 11:25

doncornetto művésznőt támogatom az elképzeléseiben.

A rokoni, szakmai, lakhely vagy familiaritás szerinti összeköttetés számos emberi azonosságot, összetartozás érzetet kölcsönözhet a partynak. A játékosok barátoknak, honfitársaknak, kvázi "családtagoknak" tekintik egymás karaktereit. Nincs erőltetett összemesélés, nincs provizórikus érzet (ugyan má' mit keresek én ilyen társaságban?), jobban érvényesíthetők a közös célok. Csak ajánlani tudom.
A másik a faji kérdés. Nekem az a tapasztalatom, hogy vagy egyfajtájú karakterek induljanak, vagy legyen rendkívül színes ebben a tekintetben a csapat. Ha ugyanis egy emberpartyba beszáll egy tünde, törp, akármi, lassan lassan kifakul, a homogén környezetetben a játékos szerepjátéka is apránként felhígül. Sajnos ,ez sokszor tapasztalható.

Egy jó ötletet még tanácsolhatok. Némi "warcraftos" vonással fel lehet dobni a party életút játékát, összetartozás tudatát. Ez alatt azt értem, hogy legyebn egy kis birtokuk, amit apránként építhetnek, szépíthetnek. A fejlesztésekhez, védművekhez sok pénz vagy munkaerő kell. Sok türelem és idő. Aztán jöhet a gazdálkodás. Útépítés, feudális jogokért való lobbizás, csatározások, várvédések, stb. Milliónyi kisebb-nagyobb kalandra ad ez alkalmat. Nagyobb léptékben a Birthright már foglalkozott anno ezzel a koncepcióval, de kicsiben mindenkinek tudom ajánlani. Nagyon szórakoztató. :)

Módosította Aapep: 2004.02.17, 11:26


_sloarai (NPC/NJK)

_sloarai (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.02.16, 09:32

Tapasztalataim szerint ált. működőképesek az ilyenek - persze partifüggő.
Nálunk van:
háznép; jó mert, sok benne a lehetőség.
mutatványos csapat; ebből az elit változat is jó, mert közelebb férkőhetnek az intrikákhoz.
karvánkísérők is vannak, de az más mint dzsadoknál

Van egy jó kis bandám: műtárgyhamisító, műkincstolvaj, műkincskereskedő (+ ezek alkalmi segítői :lol: )

_doncornetto (NPC/NJK)

_doncornetto (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.02.15, 10:14

Sziasztok!

A változatosság kedvéért most álljon itt egy probléma:

Tételezzük fel, hogy (undorító módon ;) ) olyan csapat szeretné magát elindítani, amelynek a tagjai már régóta ismerik egymást - tehát nem a szokásos, "a világ minden sarkából érkező" csapatfelállás lenne. Egy helyről, egy kultúrkörből származnak, persze a társadalmi osztályok azért különbözhetnek. A lényeg, hogy egy már (többé-kevésbé) egymást ismerő, segítő (!) party lenne, de lehetőség szerint olyan, amiben a szerepek egy picit különböznek (tehát nem mindenki az ugyanabból a hadseregből érkező gyalogos katona), így alkalmasabbak a kalandozásra, hogy egymás hiányosságait kiegészítsék. Az egyetlen kikötés, hogy (mivel még kezdő játékosokról van szó - ezért is merült fel az egész ötlet) a társaság lehetőleg ember fajú karakterekből álljon. Esetleg egy-két kivétel lehet.
Kérdés: milyen alternatívákat tudtok elképzelni egy ilyen csapatra? Indítópontnak ide írom, milyen ötletek merültek fel eddig:

1. Vmilyen nemesúr és udvartartása. Esetleg egy "sokadszülött", akinek el kell hagynia a házat, de mellé adnak/vele megy pár szolgát, hogy védelmezzék az ifiurat.

2. Szabad tengerészek, kereskedők, harcosok csapata. Alapvetően hajózó társaság.

3. A szokásos, mondhatni kommersz mutatványos party.

4. A sivatagban (dzsadok) esetleg vmilyen karavánszervező/karavánkísérő, egyébként minden hájjal megkent szerencsevadász banda.

Nos, a fantáziám egyelőre eddig engedett kóborolni. Szívesen látom az építő jellegű ötleteket.

Üdv!

Pater_Schonheit

Pater_Schonheit

    Mutyóka

  • Archívum
  • 844 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.10, 10:22

A baj szerintem az, hogy nem sok olyan dolgot tehetsz meg bármely fantasy-világban, mint gyerek amit itt ne tehetnél meg. Esetleg láthacc dolgokat, amit itt nem.
Ennek ellenére szvsz jó ez, csak később kellene kezdeni.

_sloarai (NPC/NJK)

_sloarai (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.02.10, 10:17

Ez tök jó, ha a játékosoknak is van kedvük! (Nekünk nem volt türelmünk végigjátszani) Pedig jól indult, egy darabig élveztük is.

Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.09, 13:15

Gondolkodtam azon, hogy életút játékot mesélnék MAGUSban, 6 éves kortól számítva. Meg lennének adva a családok, a beszületést pedig a játékosok kockadobással döntenék el. Minden tulajdonság 6-ról indulna, és évenként kellene k6-tal dobni a fejlődést. Eleinte csak a 6 adna +1-et a tul növekedéshez, utánna ki mire "gyúr" (iskolapadot koptat, verekedik, fára mászik stb.) Később amit a játékos előnybe helyez, annál a dobásnál csak 1 esetén marad a tul. előző szinten, kevésbé fontos tul 5- 6 ad plusszt, amire gyűjt ott újfennt csak 1 esetén stagnál az értéke (még finomításra szorul az ötlet). Erionban kezdődik a történet, így lehet eszményképet keresni, barátot, ellenséget, tanítót. 18 éves korra el lehetne érni a tul. max. értékét is. Mondjuk kínos lesz, ha valaki vari szeretne lenni, de nem jön össze 12-es IQ-ja, Asztrálja, Akaratereje. Így a km is tudna mindent a háttértörténetről (ház mögötti füstölés, borvedelés, kedvenc - utált étel, ital, családi ágak stb.). Idő kellen, de az nagyon...

legoman

legoman

    Világokat Építő

  • Archívum
  • 170 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.08, 23:45

Másik ötletem, ami eddig még nem valósult meg, hogy szint nélküli karakterrel, vagy nagyon fiatallal játszak. A szintnélküli alatt értek egy átlag embert, vagy inkább egy kasztba nem sorolhatót.

Nagyon jókat játszottam magusban egy kertész-gyerekkel. nem is gondoltam volna, hogy kertészként mennyi szart lehet keverni...

:dilis:

Módosította legoman: 2004.02.08, 23:45


legoman

legoman

    Világokat Építő

  • Archívum
  • 170 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.02.08, 23:39

Bocs, hogy régóta nem néztem be, de nem igazán vol rá lehetőségem,viszont látom, hogy a kérdés szét ven "bombázva".

Igazából azt akartam volna csk tunni, hogy ki hogyan kezdi el kedven karaktere élettörténetét.

Én egyáltalán nem gondolom, hogy az előtörténet mindegy, és el lehet suvasztani, mióta létrejött a topic, jáctam is párszor, és most látom csak mennyire nem az.

Igenis van helye a "nulladik" szintes karaktereknek, akkor is ha idősebbek.(könyvelőből is lehet vámpír, vagy akár magusban pénzváltóból is lehet Morgena-pap(nő) ). :lol:

Időközben viszont rájöttem, hogy úgy működik a dolog, legalábbis nálam/unk, ha mindenki részt vesz a "bemesélésnél", ami ugye nem igazi mese, csak átbeszéljük a lehetőségeket, szigorú következetességgel megalkotjuk a karakterek viszonyát a világhoz és egymáshoz.
Itt alakul ki az elsődleges kapcsolatrendszer, mert az is igaz, hogy pl vampire-ben az első szintű vérszívók nem igazán rendelkeznek magasabb pártfogókkal (általában) "akik minden hülyeséget elsimítanak)
Magusban is bevált, mert egy bazinagy erősen világító müttyögő ládáról pl. nem az jut az első szintű eszébe, hogy azonnal bérmágushoz rohanjon, vagy ha mégis, nem biztos, hogy egyáltalán tud e olyat találni aki megvizsgálja az adott dolgot...
Ezzel azt akarom mondani, hogy egy ilyen dologra csak az előtörténet részletes ->RÉSZLETES kidolgozása után lehet hiteles választ kijátszani.A hiteles játék, pedig egy jó mesélővel igazán klafi dolog ebbe a mai nylonba'... :dilis:
Ha már rámjött a szóf0s4's, akkor már mondjak is valamit, ne csak beszéljek, azt gondolom, hogy egy 1.szintű srác reakcióit csakis az előtörténet határozza meg, azokat más alapján megítélni (és esetleg tp-t/xp-t osztani is ennek függvényében) lehet. ;)

Módosította legoman: 2004.02.08, 23:40


Ivanhoo

Ivanhoo

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 852 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.01.19, 12:44

Üdv mindenkinek!

Dog: szerintem a 2 A4-es oldal kicsit sok. Az előtörténetet én röviden írom le úgy 6-8 sorban. Részletesen pedig a fejemben van. Ezt az első alkalomkor elmesélem a km-nek aki kritizálhatja és megbeszéljük mit kéne váltortatni / bár ez ritka mert nem szeretem az extrém előtörténetet / .
Eddig 5 karakter előtörténetét tudom nagyon részletesen és még 7 kariét kicsit vázlatosan. Na persze ettől több már nem menne a 8 soros vázlat nélkül.

_Dog (NPC/NJK)

_Dog (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.16, 11:23

Nálunk sajnos elég kevés életút megy, de ha életutet kezdenénk(ki tudja?) akoor először jöjjön az ötlet, után a koncepció, majd a karakter, közben az előtörténet, az kb 2 A4 oldaltól induljon.
Nálunk sokan nem írják le, legy en Vampire, Magus, akármi, mert inkább elmondják, és persze félúton jutnka az eszükbe új dolgok, így eléggé xar lesz :D . Bár dnd3e ben eléggé halandók voltunk, meg a dm is sokszor unta meg a kalandot, így ott már télleg csak klisékkel játszottam, mert nem volt kedvem ellőni egy pöcs miatt a jó ötletem.
Vampireban, az a gáz, hogy sosem tudtunk sokfelé koncentrálni, így ott beleírjuk az előtörténetbe az ölelést, éskezdünk mint vérbratyó, persze eléggé jó megkötésekkel.

De mielőtt elkezdődne a mesélés, lefektetjük a házi szabályokat, és megmondjuk a határokat. Ja nálunk nincsen morál eltörlése(a sok hulla miatt), de átvettük a dnd3eből a haldoklást(lsd PHB).
na ennyi, meg egy bambi

_Csuhaj (NPC/NJK)

_Csuhaj (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.14, 20:24

Üdv mindenkinek!
Szerintem rendszerfüggő az életút kezdés.Mágusban teljesen más mint pld.Vampir.-ben.
Mágus:
-mindenkivel egy megbeszélést tartunk arról,hogy milyen jellegü partit szeretnének
-egy nagyon hosszú és részletes előtörténet megírása
-mindenki kitölti a kariját
-játék elején megint egy közös megbeszélés(téma:Ha hülyeséget csinál valaki,akkor a morális szabály se védi)
-bemesélés..
Vampire:
-előtörténet és kari elkészítés(a legfontosabb,hogy mindenki mortallal kezd!)
-bemesélés...
:rohog:

Calien

Calien

    Bugyorbéli

  • Fórumita
  • 1498 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.01.14, 11:49

Üdv!

Én az életutat úgy szoktam lejátszani, hogy alkotok egy első szintű karit, kitalálom az előtörténetet, jó részletesen, amiből mindene ered: Képesség, képzettség, jellem, stb... . Innentől játszom, ami kb 18-25 év, mert a szolgálat vége a katonáknál néha elnyúlik, de van amelyiket már a szolgálat alatt mesélem, a nem harcosok pedig 18-tól kezdenek.

Másik ötletem, ami eddig még nem valósult meg, hogy szint nélküli karakterrel, vagy nagyon fiatallal játszak. A szintnélküli alatt értek egy átlag embert, vagy inkább egy kasztba nem sorolhatót.
Pl: Tetszett a Dúlás novellákból az egyik novella szereplője, aki üzletember volt. Mondjuk lejátszanám ezt az embert, aki befolyásos, vagy csak sok embert ismer. Önmaga szinte semmire sem képes, sem harcolni, sem varázsolni nem tud, viszont ismerősei segítségével sok mindent meg tud oldani.
Vagy tényleg a tanuló évektől, úgy 12 évesen mesélem le a karit, amikor tanul mestere mellett.

_doncornetto (NPC/NJK)

_doncornetto (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.13, 12:06

Sziasztok!

Hát... a fiatal tehetségekkel már gáz lehet. Persze karakter-, rendszer-, és KM-függő. Egy tolvaj esetében el tudom képzelni, hogy zsenge kora ellenére már "vérbeli" profi, de egy olyan kasztnál, amely már komolyabb előképzettséget, elmélyedést, sőt, érettséget igényel (pl. varázsló), már bajosabban.

Persze egy igazán jó előtörténettel mindent meg lehet oldani (hogyan kerülhetnek az eónok óta halott mágus misztikus képességei - kisebb reinkarnációs probléma révén - napvilágra egy 10 éves parasztfiú testében) :nemertem:

Üdv!

druid

druid

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2004.01.12, 17:40

yo,

nálam ez a menet:
1. nagyjából van elképzelés, mivel akarok játszani (kaszt, faj).
2. ezt ugye ki lehet dobni...
3. van egy alkata, amivel játszanék (cingár elf, komor ember, robosztus, karcoshangú törpe..)
4. van egy stílus, amit játszanék (nemtörődöm, nyavajgós, gyáva, hősies...)
5. kitalálok egy 1szavas nevet (kb) - ez megy gyorsan..

ennyivel elkezdek játszani. lemegy 2-3 alkalom. ez alatt kialakul a karakter, mert lesz
6. a csapattagokhoz/világhoz való viszonya (el lehet valahova helyezni)
7. az együttjátszás megerősít néhány vonást - a többiek hatására. lehet, hogy a hősiesből inkább csapatjátékos lesz (ha pl van másik harcos is), vagy a gyávából óvatos (ha van gyávább... :nemertem:)

8. ezek után megcsinálom az előzőkhöz illeszkedő előtörténetet ,
9. és kigyökölök egy teljesebb nevet... (örökölt, felvett, bármi..)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]