Ugrás tartalomhoz


Fotó

Hogyan Kezdtek Ti életút-játékot?


  • Válasz írásához lépj be
114 hozzászólás érkezett eddig

Darkmore

Darkmore

    Marine

  • Fórumita
  • 1838 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.12, 17:39

hm 16évesen 5.szintű varázsló,ez már a szabályrendszertől is függ,mert DnD-ben egy sorci ok,hisz sárkányvér meg ilyenek és rendben is van így,de a Magusban már gázos :nemertem:

Norien

Norien

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 204 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.12, 16:52

Az a Katona, aki korából itélve veterán lehetne még nem biztos hogy életében részt is vett veszélyes szituációban. Ezáltal lehet valaki így is pl 2. szintű harcos 35 évesként stb...
De mi van az ifjú tehetségekkel?
Pl akinek a vérében van a mágia (5 szintű varászló) és még csak 16 éves :nemertem:

_doncornetto (NPC/NJK)

_doncornetto (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.12, 09:46

Sziasztok!

Rorgosh! Az elv nem rossz, sőt, még az ellenkező irányból is meg lehet közelíteni. Mi van akkor (már ha valakinek van kedve hozzá), hogy ha a karakter éppen idősebb, mint azt a tapasztalati szintje indokolná? Esetleg később szállta meg az "ihlet", vagy a képzése során kisebb-nagyobb (esetleg kényszerű) szünet állt be, vagy később jött rá, hogy "ő nem is ezt akarta csinálni" :gyagya: . A kérdés már csak az, vajon a játékosnak van-e kedve idősebb karaktert indítani, vállalva ezzel az esetleges negatív módosítókat.

Az persze természetes, hogy a KM-ek magasabb TSz-ű karaktereknek szeretnek mesélni (hisz' onnan lehet igazán élvezetes a játék, "ott engedheti el magát igazán"). De talán akkor sem árt, ha még az előtörténetet is korrekten lejátszották a karakterrel. A probléma ott van, hogy a játékos tudjon olyan karaktert választani magának, akivel nem lesz terhes lejátszania a folyamatos meséket.

Üdv!

Rorgosh

Rorgosh

    ygab234

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.11, 21:35

Üdvözletem!
Nálunk (sajnos) jellemző, hogy magas (6. szint) indulnak a karakterek (a km. ugyanis e fölött szeret mesélni). De nálunk is elvárás, hogy néhány alapvető jellemzőt kidolgozzon a korábbi életéből (avagy ki is a karakter?!). Nem túl részletesen - ez talán felesleges is - hanem olyan szinten, hogy egyértelmű legyen a karakter személyisége, fejlődési iránya. Hangulata kell hogy legyen a karakternek.
Szerintem az optimális az lenne, ha a karakterek olyan szinten indulnának, mely megfelel az előtörténetnek, a karakter életkorának. Vagyis ha valaki egy háborús veteránnal akar indulni, akkor ne első szintű harcos legyen, hanem 3.-4. szintű, 30 év körüli harcos.
Míg az, aki egy fiatal varázslótanonc akar lenni, annak megfelelő egy 19 éves 1.-2. szintű varázsló. A játékegyensúly másodlagos.

Tisztelettel: Rorgosh

_doncornetto (NPC/NJK)

_doncornetto (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.11, 15:14

Sziasztok!

Úgy gondolom, "egy játékalkalmú" meséknél (vagy ha helyből magasabb szintű karakterrel indulunk) a részletes előtörténet kidolgozása nem annyira fontos - hiszen a karakter életét nem követjük akkora figyelemmel ebben az esetben, és kidolgozására sem helyezünk akkora hangsúlyt.

De ha életút-játékról van szó, ez az egyik dolog, amitől igazán megkapja az ízét a dolog. Sokkal színesebbé válik a személyiség, akit megformálunk.

Nálunk nem divat, hogy már a karakter 1. TSz-űvé válása előtt is játszunk vele, de olykor hasznosnak bizonyulhat. Személy szerint azt szeretem, ha "megvan" az 1. TSz-ű karakter, és a játékos (a KM-mel együtt) hiteles előtörténetet alkot hozzá. Az, hogy ez mennyire részletes, már a járékos fantáziájára és türelmére van bízva. Bár az életút-játékról szóló Rúna-cikkben azt írták, érdemes 3-4 játékalkalmat is csupán az előtörténet lejátszására fordítani, ez nálunk lehet, hogy már kicsit "erőltetettnek" bizonyulna . Persze ízlések és pofonok...

De azt szerintem mindenképpen érdemes leszögezni, miért lett a karakter az, aki, és milyen a gondolkodásmódja (mit szeret, mitől irtózik,stb). Ez a KM-nek is sokkal nagyobb "betekintést" enged a személyiségébe, és könnyebben mérlegelheti a karakter cselekedeteit - sőt, alkalmasint mesét is könnyebb a részletesebben kidolgozott karakterre építeni.

Üdv!

_sloarai (NPC/NJK)

_sloarai (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.10, 14:30

Úgy szoktunk, hogy 1. színtű karaktert csinálunk. Kitaláljuk az addigi életútját, és lesz egy zöldfükű karakterünk.
Sokkal ritkábban magasabb szintű karakter készül; az is konkrét elképzelés alapján, a racionalitás talaján - akkor persze annyival idősebb is...

Baalzebub

Baalzebub

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.09, 21:06

Gondolom ez inkább nekem szólt :dilis:
Persze hogy érthető, csak azt mondtam hogy ott is lehet sokféle képpen, meg más játékban is lehet alkalmazni az itt ajánlott módszereket. Azt hiszem legoman eredeti kérdése kilőve, valami új? :(

DelArco

DelArco

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.09, 19:32

Üdv!
legoman:
Szerintem Vampireban ez teljesen érthető dolog.Sőt nálunk a km azt mondta hogy ne is vámpírt doglgozanak ki hanem embert.Ők még a vármpírrá válás elötti időből is lejátszottak valamennyit.Persze jóelőre elterveztek már pár dolgot is a vámpír létből meg ilyesmik de a mesét emberként kezdték.

Baalzebub

Baalzebub

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.08, 22:22

Szvsz DelArco tökéletesen megválaszolta a kérdést. Valamilyen szinten kell előtörténet még abban az esetben is ha az előtörténetet is le akarjátok játszani - akkor meg amit játszotok az már nem előtörténet :rohog: . Magyarul nem teljesen értem legoman, amit te írsz az nem igazán az előtörténet lejátszása, egyszerűen csak korábban kezdődik a sztori, valamilyen előtörténetre mindig szükség van, hacsak nem játszotok le mindent a karakter születésétől kezdve. Ugyanakkor az előtörténet elkészítése párbeszédes formában nem rossz ötlet...ha jól emlékszem Vampire-ben ajánlanak hasonlót, aztán persze ott is meg lehet oldani akárhogy.

Ferreus

Ferreus

    Warmaster

  • Archívum
  • 872 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.08, 21:58

Nálunk a kezdet egy "első szintű" (azért idézőjel mert eddig shadowrunban és ars magica-ban kezdtem ilyen stílusban mesélni) karakter, rendesen kidolgozott háttérrel amihez kapcsolódnak a képességei.
Kis megbeszélés a mesélővel az esetleges egyedi dolgokról. Ilyenek általában kevesen vannak, inkább a játék közben egy egy dobásra vagy jó képességre épülnek rá a meglepetések.

F

_don Chip (NPC/NJK)

_don Chip (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.01.08, 15:44

Én életút mesét addig nem kezdek el, amik a játékosok nem adnak egy zaftos kis előtörténetet.
Aztán már kezdésnél kapnak ezt azt:
- plussz képzettségek
- kapcsolatok, jótevők, barátok
- persze ellenséget is, ha van ilyesmi az előtörténetben.

Másrészt amikor éppen nincsen ihletem folytatni az életutat, akkor az előtörténetekből mindig lehet meríteni.

Darkmore

Darkmore

    Marine

  • Fórumita
  • 1838 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.08, 11:02

nekem az első! karim indulója:
-kisnemesi származás,Krad lovagnak tanul(nem tanul szakrális mágiát,csak még az elméjét pallírozzák)
-17-18évesen felébred benne a vérszomj(hoppá Wier)
-a Krad rendház(=egyetem :rohog: ),börtönbe vetteti,itt tölt egy hónapot vér nélkül!,kiszabadul
-a tanulmányok iránti érdeklődése megmarad,de óhatatlanul a sötét praktikák kezdik foglalkoztatni
-szóval Rend jellemből lett,RendHalál és itt kezdődőtt a játék a többi JK-val

(késöbb tehetséges toroni boszorkánymesterként tengedte életet :rohog: ,ja jellem Halál,szóval volt lehetőség a szerepjátékra bőven)

az elősztoriból a börtönből való lelépést játszottuk csak le

Módosította Darkmore: 2004.01.08, 11:03


legoman

legoman

    Világokat Építő

  • Archívum
  • 170 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.04, 10:29

Én éertelek, csak meglepő volt számomra vampire-ben, amikor a mesélő kérdezte, hogy mi voltam a civil életben, erre mondtam hogy katona, csak a tintázás miatt kirúgtak..
Erre ő:- Akkor tudsz vezetni, maroklőfegyvert kezelni, képbe vagy a robbanószerekről, lojális vagy, ugyanakkor engedelmes, de benned van a "rossz",ugye a tinta...
Akkor leesett az állam, hogy ott egy előtörténet, amit nem is én írtam, csak egyik dolog következik a másikból...

Szerintem jogos ez így, és nem lesznek übertáp karakterek, ha következetesek maradunk...
Viszont nem tudtam festeni :P

DelArco

DelArco

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.01, 19:17

Üdv!
legoman:
Szerintem egyáltalán nem baj hogy igy kezdtek hozzá egy életüthoz.Csak ti a tanulóéveket is lejátszátok mig másik már a tanulóévek után kezdenek egy elsőszitü karival.

"Namost így illik kezdeni egy életutat, vagy nekiállok, kidolgozok egy full karit, minden jellemzőjével, amelyek mögött nem feltétlenül találhatók épkézláb okok...(mitől olyan erős, hohogy ekkora az állóképessége, stb.), aztán hadd szóljon?"
Azért olyan karit nem érdemes csinálni aki mögött nem állnak épkézláb magyarázatok csak aki nem játsza le a tanoncéveit az a háttértörténetébe szövi bele az efféle dolgokat.

legoman

legoman

    Világokat Építő

  • Archívum
  • 170 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2004.01.01, 17:20

Arra lennék kíváncsi, hogy hogyan szoktatok életút-játékba kezdeni. A mi társaságunkban lassan általánossá vált az a szokás, hogy szint nélkül indulunk, a jellemzői a karakternek a későbbiekben alakulnak ki.
Egy példa: 8 éve kissrác a M.A.G.U.S.-ban, tolvajkodik, "rátalál" egy bárd, tőle is ragad a gyerekre valami, aztán egy Krad-pap veszi pártfogásba, de az meg a srácot nem izgatja túlságosan, viszont olvasni írni megtanul, sőt olvasottsága is lesz(minimális).
A végén egy első szintű álomlátó-szerűség lett belőle (valami Noiros, mert Morgena azért nem oly elterjedt).
Ezek után gondolkodhatott el azon, hogy kiszáll a gyerekbandából, amely keretein belül tevékenykedett, és nekimegy a nyagyvilágnak...


Namost így illik kezdeni egy életutat, vagy nekiállok, kidolgozok egy full karit, minden jellemzőjével, amelyek mögött nem feltétlenül találhatók épkézláb okok...(mitől olyan erős, hohogy ekkora az állóképessége, stb.), aztán hadd szóljon?
U.i.: Nem nagyon használunk kockát karakteralkotásnál, de ettől még nem tankokkal indulunk!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]