Ugrás tartalomhoz


Fotó

Házi szabályrendszerek


  • Válasz írásához lépj be
224 hozzászólás érkezett eddig

Lambach

Lambach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.05.02, 14:32

A Magusozás Első Törvénye: az ellentmondó források közül válasszuk azt, ami nekem tetszik

(OFF)Ez mocsokjó és nagyon igaz.(/OFF)

Hogy téged idézzelek:)

Simán át lehet irni a mágia rendszert, nem azt mondtam hogy egy per egyben a Mage rendszerét kell használni de az arra több mint elég hogy lemodellezd a mágiarendszert.
Nem kell a varázslatokat átirni.
Elég átemelni a diszciplinákat meg a képességeket akár changelingből vampireből stb stb mert nincs semmi uj a napa alatt...

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.05.02, 08:35

Vampireből a taumaturgia és a Mage mágia rendszere mint mozaik mágia több mint kielégitő...

Hangsúly azon, hogy "több" :para:
A mágiarendszer mindig kihatással van a világra. Ha Mage-et használsz, a varázslóid kvázi bármire képesek lehetnek. Értelmetlenné válik az állítás, miszerint a kyr és godoni mágia nagy része elveszett, hiszen a korlátlan hatalom fölött már nincs semmi. Mondhatod, hogy ők erősebbek voltak (tobb kockával dobtak és több pontból gazdálkodtak), de azt nem, hogy a tudásuk elveszett.
Hasonlóképpen, ha egy olyan rendszert választanál, ahol a mágiahasználat csak egy újabb képzettség, akkor a világodban mindenki mágiát használna.

Ettől némileg független probléma: a papokhoz és varázstudókhoz vagy át kell dolgoznod cirka 200 varázslatot, vagy gyökeresen megváltozik a repertoárjuk. Ízlés dolga, hogy ez mennyire zavar valakit - számomra speciel egyenértékű azzal, mintha országokat vennél le a térképről vagy a világ másik felére pakolnád őket.

(Nem mintha ez önmagában baj lenne, én már többször is elkövettem mindkettőt :D De szem előt tartottam, hogy ezzel stílusában és hangulatában is átalakítom a világot - sőt, részben ez volt a célom)

Lambach

Lambach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.05.01, 18:11

Nem.

A Storyteller rendszer alatt a White Wolf d10re alapuló siker gyüjtögetős rendszerét értem(mi de ez csak az én véleményem a legjobb rendszer a földkerekségen)abban már vannak külön féle diszciplinák képességek ugyebár nem hiszem hogy az Ars Magica rendszerét kellene bolygatni.
(az is d10 de az picit más)
Vampireből a taumaturgia és a Mage mágia rendszere mint mozaik mágia több mint kielégitő...

Cikornya

Cikornya

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 672 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.05.01, 10:29

és Ars Magica rendszer a mágiarendszer helyett? :para:

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.05.01, 06:58

Furcsa lesz a válaszom: kb ez volt az egyetlen, ami még nem került elő.

Hetedkori játékra voltak Requiem, Thieves World/Black Company kombó*, Palladium, Iron Heroes és Arcana Evolved kísérletek. Jövőbelire Shadowrun, Deadlands és Fading Suns. Múltbelire fölmerült Earthdawn és Runequest. Storytellert esetleg godoni vagy kyr mágusokkal való játékra tudnám elképzelni, egyébként nem tudom, mire lenne jó.

* momentán ez bejött, dacára annak, hogy d20 :(

Lambach

Lambach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.30, 21:07

Furcsa lesz a kérdésem.

De arra gondoltatok már hogy Story teller rendszerben játszatok MAGUS-t?

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3485 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.21, 11:46

Üdv!

A dőlt betűs részt viszont ma is vallom: minden varázslat ellen kell védekezési esély. A tűzkitörés ellen is. Akkor is, ha nem reális egy tízméteres robbanás elől elugrani.

1. Esetleg behozunk egy univerzális mágiaellenállást (azon lehet vitatkozni, hogy mi alapján számoljuk), amihez aztán a vonatkozó tulajdonságok (Asztrál és Akaraterő mint eddig, közvetlen fizikai károsítás és életerő-bizergálás ellen Egészség, közvetett fizikai nyomorítás ellen Gyorsaság, idő- és térmágia ellen talán az Intelligencia (vagy nem), és így tovább) fele mint bónusz vagy hozzáadódik, vagy nem...
2. Egy tízméteres robbanás a semmiből amúgy se reális... ;) :)

Maradok tisztelettel: Alister

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.21, 07:58

Üdv

Személyes aura kérdés áthozva a Tűzvarázslók topicról.

Három éve a következőképpen oldottam meg:

Egy fontos elméleti változtatás: a fizikai varázslatok ellen a személyes aura védelme nem automatikus, hanem mentődobást biztosít. Az ME értéke az Intelligencia fele (azért ez, mert az Int az egyetlen szellemi főjellemző, ami még "szabad", valamint nálam ő jelképezi a lélek, és ebből az aura erősségét). Ez semmilyen "pajzzsal" nem növelhető, de a kimagasló Akaraterő és Asztrál bónuszt ad hozzá: a 16 feletti rész adódik a fizikai ME-hez.

Mentődobás minden fizikai varázslat ellen dobható, tehát arra is, ami a testet változtatja meg, és arra is, ami pl őselemet teremt az aurán belül. Szokásos módon E+k10-zel kell az ME fölé dobni. Mivel az átváltoztató mágia E-je tipikusan 1, a természetes anyag mágiája ellen már az átlagember (Int 10) is 40 % védelemmel bír. Az elemi mágia E-je általában magas, ellenük a fizikai ME nem feltétlenül véd, de az elv megvan. Fontos, hogy ha a célpont auráján kívül jön létre a varázslat - például egy tűzlabda, amit aztán rádobnak a célpontra, akkor ME nincs. Ez csak attól véd, hogy a karaktert (vagy a talpa alatt a talajt) ne lehessen csak úgy felgyújtani. Vagyis a célpont ellen vagy ME dobást kell tenni, vagy a kész varázslattal támadó dobást. A célpontot valamilyen módon le kell győzni, hogy kárt tehessünk benne

Végül a Természetes Anyag Mágiájáról:
A mana-igényeket elosztjuk néggyel. Mivel a varázslat E-je úgyis mindig 1, itt a következő korlátozás él: Tapasztalati szintenként 15 kg tömegre lehet hatni. Pl: egy 90 kg-os embert 6. szinten, 23 Mp-ból lehet Átváltoztatni.
Megj: a Láthatatlanság mana-igénye maradhat, ahogy van, és a Légiességet is elég 2-vel osztani. Ez ugyan felborítja a varázslatok közti egyensúlyt, de ez sztem nem sokat számít, ha a régi "egyensúly" úgy rossz, ahogy van. A 15 kg / TSZ viszont univerzálisan érvényes.

Ehhez a megoldáshoz hozzátartozik, hogy egy szív kitépéséhez is a teljes testet kell elvarázsolni, kvázi TAM-al "szétformázzuk" a testet több darabra, vagy mi.

Ma már valszeg másképp csinálnám, de mivel az utóbbi 2 évben csak d20-alapú (nem az inomis!) magust meséltem, a probléma játéktechnikai része kvázi megoldotta magát ;)
A dőlt betűs részt viszont ma is vallom: minden varázslat ellen kell védekezési esély. A tűzkitörés ellen is. Akkor is, ha nem reális egy tízméteres robbanás elől elugrani.

Módosította Noro: 2010.04.21, 08:01


monguz

monguz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 164 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.22, 17:40

Üdv!

Nem tudom létező dolog-e ezért felvetem a témát. Írt már valaki Yneven játszódó kaland-játék-kockázat könyvet? Szerintem nem lenne rossz.. de...nem is a könyv a lényeg hanem ez a fajta alternatív játékmódszer. Az a lényege, hogy úgyanúgy játszod mint egy szerepjátékot csak kötötebb formában és ezáltal a játékban a történetre helyeződhet a hangsúly és nem történnek túlságosan váratlan dolgok és nincsenek elszúrt helyzetek és nem tud a KM kezéből kicsúszni az irányítás. Kidolgoztam egy ilyen rendszert de nem tudom kit érdekelne, magam leégetni pedig nem akarom. Azért próbálom összefoglalni.

Szóval a szabályrendszer az alap MAGUS rendszere (vagy bármi más is lehet.) annyi megkötéssel, hogy a kalandokat úgy készítjük elő, hogy választási lehetőségeket adunk a csapat tagjainak arra, hogy mit tehetnek vagy mit mondhat a karakterük. Így még a szerepéből sem eshet ki a karakter és megmarad jellemjáték. Akárcsak a modern mai számítógépes "szerepjátékok"-nál megszokott módon nem konkrét szavakat adunk a szájába egy karakternek hanem irányt adunk a beszélgetésnek (pl: Mass Effect vagy Witcher) és a tevékenységeknek, azaz alternatív megoldásokkal szolgálunk de eközben a történet mindenképpen előrefele halad akár több szálon is. Az ilyenfajta mesélés és szabályok nem nyúlnak a rendszerhez ellenben könnyebb kaland levezetési módot adnak a KM-nek. Sőt akár előre elkészített karakterekre is lehet építeni a történetet amivel a játékos izgalmas kalandokban vehet részt de még sem lesz lehetősége porig égetni falvakat (csak ha a KM is akarja), megölni emberek tucatját vagy akár saját csapattársát. (tudom nem mindenki ilyen...de..)

Elsőnek is a KM elmondja a felvezetőt, azaz ismerteti a kalandban a karakterek szerepét és elmondja ki hogyan került a történetbe. (ez az adott modulban benne kell legyen.) Ezután megalkotja a kezdeti helyszínt majd szépen kidolgozza a történetet és mint a fa ágai szerteágazó módon lebontja eseményekre, lehetőségekre úgy, hogy a végén egy vagy akár több fajta befejezése is legyen a történetnek. Minden kaszthoz vagy akár konkrét játékosnak felsorolja a lehetőségeit az adott szakaszon és a játékosok megbeszélik ki mit tegyen. Ezután a cselekedetek végrehajtódnak. A modul elkészítésénél figyelni kell rá, hogy minden ág ki legyen dolgozva. (ebben a típusú játékban rögtönzésnek helye nincs és szükség sincs rá.) Egy játékosnak biztosítani kell a történetben választás esetén 4 cselekményt és a párbeszédeken belül pedig legalább 3 módot arra, hogy az tovább folytatódhasson. Ez jelenthet 4 különböző karakter esetén esetenként 16 lehetőséget is de lesz igy is közös halmaz a lehetőségekben. Amikor valaki leválik a fő szálról akkor arra figyelni kell a kalandban, hogy a kidolgozott résznek két fajtáját kell kidologozni, azaz egy vagy több társával együtt tértek le róla, hogy az egyensúly megmaradhasson és a kihívás is. A játékban az el nem mondott lehetőségeken túl alapértelmezett a karakterek közti automatikus kommunikáció, azaz lehetséges az ha x ágon lévő játékosoknak azt mondja y ágról visszatérő, hogy "megtudtam, hogy..és ezt elmondom nekik is." Ez fontos elem mert a történetben később rákérdezhet a KM, hogy ha tisztában vagy egy x ténnyel akkor "erre" halad a sztorid de ha nem, úgy "arra".

Fontos, hogy a játékban nem szabad hagyni a szálakat nagyon szétszórodni mert logikai bukfenc lehet az összefüzésükből. A játékosoktól ez a játékmód fegyelmet és nagy mértékű etikus viselkedést követel. A kaland közbeni harcok szabadabb teret kaphatnak és, hogy ne rugaszkodjunk el a szabályoktól amikel szeretünk játszani a harcokhoz csatatereket kell generálni amiket nagy alaposággal kell kidolgozni. Úgy is mondhatjuk, hogy olyan szerepjátékot játszunk ahol a térképnek van széle mégsincs linearítás mivel sok választási lehetőséget adunk a játékosoknak de ezáltal a karalteréhez hű cselekedetet tesz csak meg és a jelleméhez illőt. A csataterekre teljes szabadságot adhatunk a karaktereknek de vigyázni kell, hogy a környezetre csak előre elkészített hatást teremthet. (pl ha utcai harcoknál felgyújtunk egy házat akkor a tűz tovább terjedhet.)

Amit leírtam nem spanyol viasz sőt, visszatetsző lehet de érdemes kipróbálni. Én egy ideje így mesélek és remek sztorikat tudtam közzé tenné és a játékosaim is nagyon élvezték és hasznos 3-4 óra volt a játék idő és nem telt 10-15 perc el azzal, hogy a szabálykönyvet lapozom mert olyan katartikus hatást idéztek elő a játék során amire nem voltam felkészülve. A fantázia megkötése lehet bután hangzik egy szerepjáték során ez tény de teljesen más megközelítást igényel játékos és KM részről is. Ha érdekel valakit egy példajáték, példa modul szívesen leírom ide.

Hogy miért MAGUS? Mert talán itt alkalmazható a legjobb módon. A tesztrendszerek közt voltak a Shadowrun, SW, Vampire de ezeknél sokkal nehezebb volt a kidolgozás de persze nem lehetetlen.

ui: ha túl nagy baromságnak találtatik amit leírtam a kritikákat is szívesen fogadom de még inkább az építő jellegüeket. :-)

Lambach

Lambach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.19, 19:26

Nem indenki döglik egész nap a gép előtt így nem mindenkinek lehet fejlett forumozos kulturája...
Ha az admin nem bannolta akkor meg valszeg nem olyan gáz....

Tekozlo_fiu

Tekozlo_fiu

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.17, 19:29

Szerintem a barátomnak attól még igaza van....


Akár... nekem leginkább a formai megvalósítással voltak problémáim. :)

Lambach

Lambach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.17, 18:56

Szerintem a barátomnak attól még igaza van....
Olyan süket dolgokon vitatkoztok(tatok mivel ez egy halott téma ugyebár) hogy az borzasztó...
Ez igaz amugy a fórum sok elemére is máshol is...
akinek nem inge ne vegye magára...

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.16, 10:08

Kedves szabbooo! Szép kis önégetés volt, hajrá, csak így tovább! Nyilatkozz még, mester, lehetőleg épp lezárás előtt álló topicokba! És legközelebb se felejtsél el minden mondatod végére legalább 6 felkiáltójelet rakni, meg MINDENT NAGYBETŰVEL ÍRNI mert különben nem értyük, mennyire fontos a mondandód!!!!!!!! ÉÉÉÉRRRTTTTEEEEEEEDDDDD!!!!!!!!

(offba akartam, de nem engedte a rendszer)

Módosította G46: 2009.02.16, 10:09


Tekozlo_fiu

Tekozlo_fiu

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.15, 19:59

Köszönjük, hogy megörvendeztettél minket ezzel a két tartalmas és szabatos hozzászólással... Gondolom az a legkevésbé sem zavart, hogy egy bő éve halott témába írtál...

szabbooo

szabbooo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 19 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.15, 03:46

Elegem van már ebből a sok irreális szabályrendszerekből,ahol a nem veszik figyelembe azokat a fizikai és kémiai tényezőket,amik a világ materalista valóságát adják! De én megoldottam a dolgot!!!!!!!! Létrehoztam a legvalósághűbb szabályrendszert ahol pl az íjászszabályba beleszámoltuk a levegő surlódási tényezőjét is mint sebzési szemponttot. Az első kiegészítője ennek a csodálatos rendszernek már jó ideje a boltok polcain található, úgy hívják NÉGYJEGYŰ FÜGGVÉNYTÁBLÁZAT!!!!!!!!!(Ha a Kráni ház óránként önként vátoztatja a tervrajzát mert él,abba nincs semmi irreális Ez a FANTASY!!!!!!!!!!!)KÖNYÖRGÖM LEGALÁBB MI SZEREPJÁTÉKOSOK NE VITATKOZZUNK MEDDŐ DOLGOKON!!!NE LEGYÜNK FÖLDHÖZ RAGADTAK!!!!!!!!! VAGY MÁR TITEKET IS FELFALT AZ A BIZONYOS BANALITÁS???????!!!!!!!!!!

szabbooo

szabbooo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 19 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.15, 03:22

Há Hogy Ti milyen meddő sz#okon tudtok vitázni száttok meg....
JÁCCANI KELL NEM OKOSKODNI!!!!!

malyclose

malyclose

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 63 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.12.13, 22:26

Valaha valaki gondolkozott azon hogy a shadoni Kékacél Lovagrendet megcsinálja.
Ut-ben írnak róla, és M* kártya is van róluk.

Valaklinek ötlete ?

Esetleg Kalandozók / Lovagok topicban is kérdezz rá, hátha a "nemes uraknak - és hölgyeknek" lesz hozzá infojuk!

_Hanameth het-neb (NPC/NJK)

_Hanameth het-neb (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.12.12, 01:22

Köszönöm Thorin

Szeretném nagy kihívás elé állítani azt aki órát, vagy egyéb nagybonyolultságú gépet épít, tervez.
Mindazonáltal, a postod arra késztet, hogy változtassak a képzettségen.

Valaha valaki gondolkozott azon hogy a shadoni Kékacél Lovagrendet megcsinálja.
Ut-ben írnak róla, és M* kártya is van róluk.

Valaklinek ötlete ?

Thorin

Thorin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2007.12.08, 10:56

"Erről mi a véleményetek, szerintetek, mennyire reális, ésszerű, vagy jó elgondolás, a mechanika és az óraműveség kapcsolata."

Elsőkörben feleslegesnek érzem, mint képzettséget az órraművest, mivel ez a mechanika és számtan keverékéből ki kéne jönnie (mint a lovasíjjászat).

Ennyi erővel lehetne emelőtant is bevezetni, hiszen a különféle emelők, daruk, stb legalább olyan fontos és elkülönülő ismereteket takarnak, mint az órák.

" - homokzsákokat súlyokként használva, ám ekkor majd fél szobányi a szerkezet (Meschanika Mf, Oraművesség Af)
- Vízzel, acéllal, ólom súlyokkal, a szerkezet mondjuk egy szekrény méreteivel rendelkezik (Mechanika Mf, Oraművesség Mf)"

Miért is kell egy teljes képzettség szint, hogy rájöjjek, nehezebb eszközt használva ellensúlyként kisebb lehet a szerkezetem? És főleg ehhez miért az óraműves kell, nem pedig ásványtan (szintén persze felesleges skill), hogy tudja vannak nehezebb anyagok, vagy mértan, netán mechanika?

Persze ehhez nemárt tudni, hogy az 1500-as évek végefelé készítettek órát, mely asztalon elfért (kb a ládaméretre jó), teljes dátumot írt (év, hónap, nap+idő), 2999-ig, mindezt a négyévenkénti szökőnap figyelembevételével! Felhúzni pedig évente kellett (akkor nyilván elvitt egy fél napot a program).

_Hanameth het-neb (NPC/NJK)

_Hanameth het-neb (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.11.24, 01:29

Thorin
Okos ötlet, Leonardot megadni. Nem is jutotot eszembe, hogy valós zsenikhez mérve maximáljak. Ám ez röktön felveti a kérdés, amit te is megfogalmaztál, de, ha a varázshasználó már nem ismer mindet amit az ETKban leírtak, akkor talán egy kissé rövidebb a póráz.

Bendolin
Valóban Gépszolga, Kahrei nyílpuska ezek ez bizonyos felsőbb szinteken elérhetők, létrehozhatók(mech. Mf). Idő, és képzettség próbával ezek elkészíthetők, de ne feledkezzünk meg a felhasznált anyagok áráról sem.

Teszem azt, ha nem vagy Gilron papja, akkor jó ha ismersz egy alkimistát, és egy jó kovácsot, hogy a megfelelő ötvözeteket, el tudják neked készíteni. Fogaskerekek, rugók, csappanytúk, szelepek, csapok, tengelyek..stb.


Van ám még egy képzettség amivel nem igazán foglakozott soha senki (persze lehet, hogy tévedek) ez pedig az Óraművesség.
Itt jön be a programozhatóság. Arra gondoltam, hogy ha mechanikában járatos vagy, akkor tudsz készíteni/tervezni egy gépet ami működik. Egy bizonyos hatásra elvégez egy feladatot. (Megnyomod, végrehajtja.) Aztán felhúzod újra a rugót vagy stb., de újra vissza kell térnie valahogy a kiinduló állapotba. Az óraművességgel, pedig ciklikussá teheted a szerkezet működését. pl.: a folyoson a csapdák csak este működnek, vagy a páncélajtót csak minden 5. napon engedi kinyitni.

A készülő rendszeremben, Af - alapfok, Mf- mesterfok és NMF - nagymesterfok lesz a 3 képzettségi szint.
Tehát a mechanikát is ezen három szinten lehet használni/érteni/tudni.

..de térjünk vissza az óraművességre. Én úgy gondolom, hogy ez a szakma vagy inkább mesterség, a mechanikával szorosan összefügg. Ha ismered a mechanikát (általános fizika és géptan) akkor az óraművességgel, ciklikus szerkezeteket tudsz készíteni.
Az pedig hogy ezek a szerkezetek mekkorák, és milyenek(minőség, súly, szállíthatóság, egyéb jellemzők) azt a mechanika határozná meg.

Mondok egy gyors példát:

Szeretnél készíteni egy időmérőt (hívhatjuk órának is). Az óraművesség képzettség felvételével, tudsz oylan szerkezetet csinálni ami ciklikusan működik (naponta, hetente, évente).
Képzettségedtől, ötletedtől, és a mechanikában való jártasságodtól függően sok féle képpen elkészítheted
- homokzsákokat súlyokként használva, ám ekkor majd fél szobányi a szerkezet (Meschanika Mf, Oraművesség Af)
- Vízzel, acéllal, ólom súlyokkal, a szerkezet mondjuk egy szekrény méreteivel rendelkezik (Mechanika Mf, Oraművesség Mf)
- higannyal, ólommal, abbit rugókkal, így egy ládányi a szerkezet (Mechanika NMf, Oraművesség Mf)

Tehát valahogy így képzetem el. ;)

Erről mi a véleményetek, szerintetek, mennyire reális, ésszerű, vagy jó elgondolás, a mechanika és az óraműveség kapcsolata.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]