Ugrás tartalomhoz


Fotó

Házi szabályrendszerek


  • Válasz írásához lépj be
224 hozzászólás érkezett eddig

_Alkhallar (NPC/NJK)

_Alkhallar (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.11.18, 20:26

Légyszives mondjatok véleményt a lovagrendemről!



A Dis'qhesa-marr lovagrend.

E kráni lovagrend viszonylag fiatal, így létezéséről a fekete határon túl, s őt, még a külső tartományokbasn is alig tudnak.
Megalakulása a belső viszály késztette, krán óriási csatáiban, ahol a kosfejes alattvalói minden formában kerekednek egymás
fölé, hihetetlen teremtményekkel, s varázslók kreálta lényekkel. A Dis'qhesa-marr tagjait nem másra képeztzék ki, mint hogy
e vérfürdőkben démonok fölé kerekedjenek. A nemes kiválasztottakat kiskoruktól tanítják kráni veteránok, varázslók. Körülfogó
mágiaismeretük nincsen, de tanulnak démonológiát, (vér)filozófiát, tisztában vannak az őket körbeveő világ felépítésével,
művelt emberek amellett, hogy félelmetes harcosok. Gyakran nem élik túl a szinte öngyilkos harcokat a megidézett démonok
ellen. Ők lépnek először a csatatérre, s ők hagyják el utoljára. Démonokkal kivételes kiképzést kapnak, ismerik szinte az
összes fajtájukat, szokásaikat. Az elmúlt pár évben egyre gyakrabban vetik be őket, amellett, hogy elég drága a kiképzésük
s csak a legerősebbek maradnak életben.
A lovagok közt egyedinek számítanak harcmodorukkal. A Harquass nevű stílust 2 lovagi karddal forgatják. A 2 pengével
különböző védekező pozíciókat vesznek fel (keresztezik stb.) majd váratlanul csapást mérnek az ellenfélre a kardokkal,
hihetetlen pusztítást mérve rájuk! Gyakorlott lovasok. Lóháton lándzsával, s közepes pajzsal harcolnak. Fekete acél
félvértet viselnek (mgt:3 sfé:7), színük a fekete, s a barna. Sisakot nem hordanak semmi esetre. Fejüket kopaszra
borotválják, arcukat sűrű szakáll borítja. Kalandozó ritkán válik belőlük, de erre is volt már példa. Általában
elszabadult kósza démonok ellen bízzák meg őket, de elválalnak bármilyen életveszélyes küldetést Kránon kívül,
ha ez nem mond ellent neveltetésüknek, s Ranagolnak.

nehézvértviselet AF
pajzshasználat AF
lovaglás MF
4 fegyverismeret AF
démonológia AF
heraldika AF
írás olvasás AF
nyelvismeret AF (4,3,3)
hadvezetés AF
kétkezes harc AF

2. pszi Af
3. kétkezes harc MF
3. lovagi kard MF
4. Harquass
4. Heraldika MF
5. pusztítás AF
5. Pajzshasználat MF
6. démonológia MF
6. nehézvértviselet MF
7. mágiahasználat AF
7. hadvezetés MF
8. pusztítás MF

A harcértékek, KP pontok, életerő és fájdalomtűrések megegyeznek a könyvben említett lovagnál!




Harquass (erő:17 gyor:16 ügy:16)

Maga döntheti el az illető, hogy mikor támad a körben, persze a KÉ-je fölé nem mehet, tehát akik többet dobtak, azok
elöbb cselekedhetnek. Támadás elött VÉ-jük 30al nő (4. szint után minden szint után +5), majd kizárólag 1 ellenfélre
sújthatnak egymás után mindkettő karddal. Támadásuk után nem nő a VÉ-jük arra a körre. Kizárólag 2 lovagi karddal lehet.

Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 14:57

Sziasztok!!

A fogadós szitu meg könnyen megoldható - minden fogadóban ég a tűz, az asztalokon lehet gyertya, gyujtó pálcikával lehet ezekből lángot venni a pipagyújtáshoz...

Pontosan!!

Ezért van, hogy mindenhol ég a tűz... Vannak nagy parázstartók a tereken, ezért fizetnek lámpagyújtogatókat a városokban. Ha valahol mécses van, nem oltják el éjjelre sem, csak letekerik _majdnem_ teljesen, hogy alig világít, viszont ne legyen gond akkor, ha hirtelen fény kell, stb...

Ahhoz pedig, hogy valaki egyedül a vadonban, estefelé tábortüzet rakjon, igenis kell tapló, kova, acél... A fél hátizsák, hogy Fishmachine-t idézzem. :)


Üdv.: Jula :nono:

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 12:52

Fishmachine:
Valóban az időbeli és a technológiai különbségre akartam rámutatni. :nono:

A fogadós szitu meg könnyen megoldható - minden fogadóban ég a tűz, az asztalokon lehet gyertya, gyujtó pálcikával lehet ezekből lángot venni a pipagyújtáshoz...

Fishmachine

Fishmachine

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 39 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 12:39

Hi Dronner!

Gondolom ezekkel a linkekkel a két (illetve 3) találmány közti időt akarod hangsúlyozni..
Ezzel maximálisan egyetértek!

Csak azér szerintem mégis egy hülye szitu lehet..(mármint a fogadós-pipás téma)

Egyébként a gyufához mellékelt kép a lap alján egész barátian néz ki.
Mármint nem áll másból csak egy dörzspapír plusz néhány darab pálca..

Okok igazad van de miért ne lehetne egy ilyen Irinyije Ynevnek is?! :nono:

Köszi a felvilágosítást!
Csá!

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 11:39

Fishmachine:
A gyufa története

ill.

27. hét - Az első ágyúk Európában

Fishmachine

Fishmachine

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 39 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 11:19

Hmm..

Végülis ha belegondolunk, amennyi alkimista van Yneven, meg persze már a lőport is feltalálva (persze az egyáltalán nem elterjedt, sőt!), szerintem simán módukban állna valamilyen gyufaféle eszközt fletalálni..
Könnyen éghető anyag plusz egy pálcika..Persze nem a mai gyufákra hasonlítana, szal csomagolás stb. nem hasonló..

De most h néz az ki, h valaki lecsücsül egy fogadóban a kis bora mellett majd elkezdene pipázgatni és akkor elő kell cuccolnia a fél hátizsákját, ahhoz h meggyújtsa azt a szerencsétlen pipát?ezektuán persze meggyújtja a taplót stb stb..

Szerintem ez gáz..

Ha Yneven ilyen dolgokat kitaláltak mint a lőpor, vagy a puska szerintem egy ilyen ártatlan dologra mint a gyufa biztos rájötek volna..ÉS ezt persze nyugodt szívvel terjeszthetik is, ezzel nem lehet lelőni senkit és nem lehet felrobbantani semmit..

szerintetek ez reális?

Písz!

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 08:37

Az sem véletlen, hogy mindig volt, aki tűzre vigyázott. Nem csak azért, hogy ne terjedjen el, hanem hogy ne is aludjon ki!

De Szent István törvényeiben is szerepel a kötelező istentiszteletre-járás, ami alól csak azok kaptak felmentést, akik a tüzet őrizték. Szóval komoly dolog ez.. :pirul: ® by Jula

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.11, 06:56

Üdv!

Sogronita tűzvarázslóknak valahol megjelent (rúna)mágikus "öngyújtó", napi 3 Lángteremtés varázslattal.

Sylvanus

Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.10, 22:18

Sziasztok!!

Fishmachine:

Szóval a kérdés egyszerű, szerintetek miből áll a tűzszerszám Yneven?
Mert én ez a szó alatt két kavicsot értek, de ezzel a két kaviccsal nehéz lenne egy mécsest vagy akár csak egy pipát meggyújtani..

A tűzszerszám az kova és acél. :gitar:
És nem, nem nehéz vele gyújtani, csak megfelelően száraz vagy gyúlékony anyag kell. (Jó olajos fáklyát kapásból meg lehet vele gyújtani, gyertyát, mécsest nem. Ahhoz előbb taplóba gyújtasz tüzet, s abból gyújtod meg őket.)

(Ha szerzel kovakövet - vasútnál dögivel -, akkor ki is próbálhatod. Könnyen szikrát vet, méghozzá nagyot...)

Az sem véletlen, hogy mindig volt, aki tűzre vigyázott. Nem csak azért, hogy ne terjedjen el, hanem hogy ne is aludjon ki!

Szal izé, szerintetek van valami gyufa vagy ilyesmi Yneven?!

Az biztos, hogy nincs.



Üdv.: Jula :pirul:

Fishmachine

Fishmachine

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 39 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.10, 15:41

Na csemegézzetek egy kicsit!

Aranyköpések a M.A.G.U.S. világából:

JK[Varázsló]: Ne! Ne kötözzetek meg, inkább bebörtönzöm magam egy varázskörrel!
-
KM: Ahogy beléptek a szobába egy fickót pillantotok meg, akin nem volt felsőtest...
-
Ranagol-pap egy kalandozótársához: Kölcsönadnád a rabszolgádat egy áldozáshoz?
-
KM [JK megy kifelé egy udvarból]: bezárod az ajtót, kimész...
-
KM: Beleáll egy nyílpuska a falba melletted. (Fegyverdobás Mf? :-)
-
KM: Fejszeütés nyomokat hallotok az erdő mélyéről.
-
JK: Jó, én is szétszéledek!
-
KM: Az íj nem bírta idegekkel...
-
KM: Romlott volt a tej; mindenki dobjon Gyorsaság probát, hogy ki ér előbb a WC-re!
JK-k: Esetleg egy Egészség próba?
KM: NEM! Irány a WC!
-
JK1 -> JK2: 'hogy csapna beléd a villám!
JK3 [BM]: Segíthetek?
-
JK1 [Glad.]: Hálóval akarom elkapni őket.
NJK: Oké, ez jó ötlet.
JK1: Az a baj, hogy a háló hangosan suhog.
JK2: Akkor csináld lábujjhegyen!
-
KM: Akkor ma úgy döntök, hogy esik a hó!
-
KM: Beájul, de eszméleténél marad.
-
JK1 [lovag]: Beleszólunk a küzdelembe?
JK2 [másik lovag]: Á! Majd ha háttal áll a Xing...
-
JK: Két másfélkezes karddal fogok nyomulni!
-
JK: Ismeri Ön az ynevi mértékegységeket?
NJK [elf]: Persze.
JK: Az idő mértékegységeit is?
NJK: Hogyne.
JK: A szegmenst is?
NJK: IGEN, AZT IS!!!!!
JK: Akkor kap belőle 10-et, hogy elhúzzon a...

Na ennyi...

Písz! :pirul:

Fishmachine

Fishmachine

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 39 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.07.10, 13:11

Helló mindenkinek!

Skacok egy lehet h csak számomra kényes kérdéssel fordulok hozzátok..
Szóval a kérdés egyszerű, szerintetek miből áll a tűzszerszám Yneven?
Mert én ez a szó alatt két kavicsot értek, de ezzel a két kaviccsal nehéz lenne egy mécsest vagy akár csak egy pipát meggyújtani..
Szal izé, szerintetek van valami gyufa vagy ilyesmi Yneven?!

Választ előre is köszi!

Peace!

Kieron

Kieron

    Homályszövő

  • Fórumita
  • 971 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.06.08, 15:33

malyclose:

Ezzel csak annyi gondom van, hogy kimarad egy "izgulós rész" ami: vajon jókat dobok-e?

Hááát... nemtom. Ez olyan ízlések és pofonok dolog szvsz. Én pl. nagyon nem szeretem a karakterem létrejöttét a szerencsére bízni.

Olyannyira, hogy az egész házirendszerünk mellőzi a szerencsét a karakteralkotásban és -fejlesztésben. (Ha érdekel vkit, bepötyögöm ide, nem hosszú.)

Már leszoktunk a csalásról  Tudod hogy van ez: egyszer mindenki átesik ezen, meg a full tápolós részen is, aztán ha ezeket mind megélte valaki, utána lehet "igazán" szerepjátszani!

Mondjuk én sosem csaltam a dobásoknál, max. ha nagyon sz*r lett, megkérdeztem a KM-et, hogy dobhatok-e másikat.
De a fullszanaszéjjelagyontápolást én is megéltem anno. De szép is volt... :D :P

Módosította Kieron: 2006.06.08, 15:35


malyclose

malyclose

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 63 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.06.08, 12:52

Igen, a pontelosztás mindenképpen jobban igazítható a játékos igényeihez. Ezzel csak annyi gondom van, hogy kimarad egy "izgulós rész" ami: vajon jókat dobok-e? Ez eddigi tapasztalatok szerint a kidobott értékek olyan 140-150 között mozognak, ami átpakolás után kb. a sokak által elfogadott 135 pont körülre jönnek ki.

Az ÚT-s KAP-os rendszerrel az volt a bajom, hogy iszonyat lehetett tápolni a szintenkénti pontokkal, úgyhogy mi lekorlátoztuk, hogy csak száz valamennyi pontot lehet elosztani a képességekre. Ez egy ideig így ment, s utána tértünk rá a lent írt kari alkotási módra.

És így a KM-nke sem kell felügyelnie x játékos hosszas dobálását, hiszen bármikor gyorsan utánaszámolhat az értékek helyességének (nem a csalás miatt könnyebb ez - aki ilyenkor csal, annak  -, hanem időt spórol mindenkinek).

Már leszoktunk a csalásról :D Tudod hogy van ez: egyszer mindenki átesik ezen, meg a full tápolós részen is, aztán ha ezeket mind megélte valaki, utána lehet "igazán" szerepjátszani!

Üdv:

maly

Kieron

Kieron

    Homályszövő

  • Fórumita
  • 971 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.06.08, 10:07

malyclose:

Szvsz az egésznek annyi a baja, hogy dobálni kell benne. Én úgy vélem (sok régi próbálkozá után), hogy dobálással nem fogod azt a karaktert kapni, amit elképzeltél előzetesen magadnak. Ezen ugyan némileg segít az, hogy utána átpakolgathatsz pontokat, de teljesen ez sem kielégítő. Én inkább azt javasolnám, hogy előre meghatározott pontok alapján készítsd el a tulajdonságokat (mondjuk a 10 között a játékos eloszthat pl. 160 pontot, 18 feletti pontok 2 alkotó-pontba kerülnek).És így a KM-nke sem kell felügyelnie x játékos hosszas dobálását, hiszen bármikor gyorsan utánaszámolhat az értékek helyességének (nem a csalás miatt könnyebb ez - aki ilyenkor csal, annak :D -, hanem időt spórol mindenkinek).

Az időnkénti növekedés jó ötlet szvsz. De csak akkor, ha a kari tényleg rendesen rádolgozott az adott képességre.

Módosította Kieron: 2006.06.08, 10:14


malyclose

malyclose

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 63 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2006.06.02, 21:12

Gondoltam megírom nektek mi hogyan alkotjuk a karaktereinket, egy kis kritika sosem árt, hogy csiszolhassuk a rendszert - plusz ha vkinek tetszik akkor természetesen nem védtük még le a módszert :wow:

Tehát: a játékos kidob 5 sorozatot (tképpen 5 karaktert), majd az 5 közül kiválasztja a számára legszimpatikusabbat - vegyük úgy, hogy ő lesz a legéletrevalóbb ötük közül, s neki lesz esélye kalandozvá válnia.

Ezután a kidobott értékek közül egyet újradobhat, majd a következő szabályt alkalmazva átvariálhatja az értékeket: 1 növelés 2 pont csökkenéssel érhető el (pl: erőt szeretne 16-ról 17-re emelni, ezért cserébe egy képességet 2 ponttal vagy kettőt egy ponttal kell csökkentenie).


Természetesen az egész generálás alatt a KM is jelen van (bár már megbízunk annyira egymásban, hogy tudjuk úgysem csal senki - azon az időszakon már túljutottunk :sor:), s kontrollálja a folyamatot. Így elkerülhető pl.: a szépség 17-ről 9-re csökkentése ami ugye 4 pont növelést érne...

Egyébként ET és háziszabályos ÚT rendszerrel játszunk. A képességekhez kapcsolódik még, hogy a minden 5. szinten a karakterek egy, tetszőlegesen választott képessége növelhető egy ponttal - igazodva az eltelt idő alatt nyújtott teljesítményhez, s KM jóváhagyás is kell hozzá. Mondjuk mihez nem kell? :felvon:

Várom/várjuk a kritikákat!

Üdv:

maly

_[KM]Lord S.Vampire (NPC/NJK)

_[KM]Lord S.Vampire (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.02.18, 22:41

Haliho!

Én régi rpgs vagyok, kedvencem a magus. A házi szabályokrol csak annyit h jo sokat irtam, uj kasztokat, fajokat, szabályokat, -kiegészítéseket, képzettségeket, uj pszi- és mágiaformákat, de nem vagyok biztos benne, h itt elérhetővé is tehetem-e ezeket, és nem von-e ez maga után jogi eljárást (kopirájt ugye).

Ilyen lehet?

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.01.02, 08:59

Üdv

Sztem a magus engine nem nagyon alkalmas más világok hajtására. Főleg a mágiarendszer az, ami erősen ynev-specifikus.
Na meg a legbugosabb magyar rendszerről beszélünk :pirul:
Bővebben u2u-ban

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2006.01.02, 01:20

Vállalkozókat keresek arra, hogy az Alkony világának
Olyan vállalkozó kedvű rendszer-fejlesztőket keresek, akiknek lenne kedvük az Alkony világának átültetésére a Magus rendszerére, vagy valamilyen hasonló játékrendszerre.

A világról leírásokat a http://member.rpg.hu/alkony/ oldalon lehet találni, a jelenleg készen lévő Magus alapú cikkeket pedig itt:
http://member.rpg.hu/alkony/jatekok/rpg/magus/magus.htm

Rendszer szempontjából nyitott vagyok ET-re, Reneszánszra, de akár még UT-ra is.

Akinek van kedve megpróbálkozni vele, az írhat u2u-t, emailt, vagy írhat közvetlenül a cikk alján lévő hozzászólásokba is.

Előre is köszönöm a segítséget

Kadmon

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.12.17, 10:05

Üdv

Ha esetleg valakit érdekel: összedobtam két alternatív módszert, amivel ET-be be lehet vinni a képzettségpróba (szerintem amúgy nem nélkülözhető) fogalmát.

Link az aláírásban

arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2005.05.09, 08:34

Nem tudom figyeled-e, de ez így ugyanúgy számolgatássá fajul, csak más rendszer szerint.
Ha a pap mágiáját rugalmasabbá, és egyúttal kiszámíthatatlanabbá akarod tenni, akkor ez így nem a kívánt eredményt hozza. Szerintem.


Számolgatni kell.
Taktikázni viszont már nem fog tudni annyira a játékos. Pont.



-Mufurckodunk wazze?
-Ja, wazze... Hárompont.
:-))))

Hétvégén elmélkedtem picit ezen az isten kérdésen. Majd keresek egy megfelelő topicot a témához...


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]