Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői problémák


  • Válasz írásához lépj be
3706 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4417 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.01, 11:06

Először is bravó, hogy megpróbáltad :)
Nem hinném, hogy egy ilyet át tudnék látni!
 

Pár időugrást megcsinálták és nagyjából rájöttek mi a helyzet, onnantól elkezdték széttrollkodni a rendszert, tárgyakat hagytak el, vagy mozgattak át más idősíkba, még az ajtót is átfaragták feliratokkal.

 

Ez mondjuk elég jellemző a játékosokra, de az ilyenek nélkül nem szereték mesélni :)



Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.29, 14:50

Sziasztok,

 

Régóta érdekel hogy lehet megfelelően összerakni egy nem normál időrendben futó játékot úgy, hogy a játékosok se vegyék le adott esetben hogy miről van szó a csúcspontig.

 

Legközelebb hozzá amit meséltem, egy időtöréses  dungeon volt.

A lényege hogy egy mágikus anomália következtében az idő "összetört" a dunegonban (egykori templom), és nem linerásan következtek az események, az egész amúgy teljesen azonos méretű szobákból állt, minden szoba egy bejárat ami egyben a kivezető lehetőség is. Odabent az idővonaltól függően viszont, minden ajtónyitás után más és más várta őket, szörnyek, az idő istenének megtébolyodott papjai, hívei, régmúlt időkből, vagy jövőből származó mindenféle izék, és NPC-k, más kalandozók, pl. egy betévedt gyerek apja stb.

Ami durva hogy a játékosok értékei, felszerelése, sebei is változtak az idővonaltól függően. Tehát ha a 2. időszeletben valaki megsebesült, akkor a 3. időszeletben még sérült (ha csak nem gyógyították meg), viszont a játékban adott esetben előbb a 3. időszelet következett, azt játszottuk le, és csak utána a másodikat.

Hogy ez többé kevésbé koherens legyen, ahol lehet csaltam (paravánnal mesélek).
A játék része, és lényege is az volt hogy az idő megpróbálta helyrecsalni magát... ha tehát mondjuk valaki a 2. időszeletben szerzett sérülése miatt az 5.-ben még sérült, és az már lejátszásra került akkor fura dolgok akadályozták meg hogy a 3. vagy 4.-ben meggyógyítsa magát. Nem működik a gyógyítás.. baleset éri és újra megvágja magát ugyanott stb.

 

Hogy működött?

Egy darabig jól, a játékosok nagyokat néztek hogy mi történhetett miért koszos, és sebes mindenki, a varázslónak miért hiányoznak a varázslatai stb.

Pár időugrást megcsinálták és nagyjából rájöttek mi a helyzet, onnantól elkezdték széttrollkodni a rendszert, tárgyakat hagytak el, vagy mozgattak át más idősíkba, még az ajtót is átfaragták feliratokkal. Az idő pedig egyre bénábban, és egyre durvább módon próbálta magát helyrehozni.

 

A megoldás amúgy vagy az lett volna hogy áthidalhatatlan időparadoxont hoznak létre, és ezzel szétesik a dungeon.

Vagy végigugrálják az időt, és merőben unalmas módon legyakják a végén az "őrületet" jelképező boss-t, akinek amúgy kellemes tulajdonsága, hogy random időszeletbe vissza tudott 1-1 játékost küldeni. Aki mivel az idő megvédi önmagát valamiért sosem lehetett volna kontaktusba lépnie saját magával és a csapatával.

 

Tilleo



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.18, 08:38

Köszi mindenkinek a választ :) . Kigészíteném az (én oldalamról) pár fontos, de kimaradt dologgal:
-A játék max 1 vagy 2 alkalmas lenne (valószínűleg ugyanennyi játékossal), másra évek óta nincsen esélyem. Ebből kifolyólag régi (lejátszott) dolgokra utalás, vagy túl hosszú jelenet kilőve
-A prológ/flashback (időhiány miatt is) ténylegesen csak egy in medias res (epic) harc/leszámolás lenne, némi "állunk a lemenő nap fényében és hangosan elmerengünk, hogy az utódaink hogyan fognak szívni ha ez az izé visszatér" jelenettel a végén

Azért szeretnék ilyen módszert bevetni, mert nem akarom, hogy a valós időben játszódó játékban, a végső (és valószínűleg egyetlen) találkozásig egy arctalan ellenféllel álljanak szemben. Szeretném, ha lenne elképzelésük - nem csak npc-k elmondása alapján -, hogy az ellenfél mekkora hatalommal bír és, hogy face to face valószínűleg nincs ellene esélyük, mindenképpen trükkel kell legyőzniük. Ennek mibenléte kiderül/nem derül ki a prológ/flashback során, de ez attól függ, hogy mit sikerül kiagyalnom hozzá.

(Changeling the Lost, bár ez nem sok vizet zavar)



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 19:57

Évekkel ezelott meséltem egy olyat az akkori csapatomnak, hogy minden karakternek volt egy személyre szabott kis "álma", ami afféle misztikus kuldetés volt, WoD crossover csapattal. A poén ott volt, hogy mindenki kapott egy saját kis torténetet (szigorúan egy ulés hosszan), amiben a tobbiek kulonbozo NPC-ket kaptak. Mindnek volt egy vázlatos torténete, illetve jó és rossz kimenetele, amin belul a játékos maga donthetett, elvileg ehhez volt kotve a lelki fejlodése. A tobbiek kaptak útmutatást, de azért volt lehetoséguk kibontakozni.

Érdekes módon szerintem kimondottan jól jott ki a játék, és az emberek azt a részt is élvezték, amikor nem magukat alakították. Aztán mindenki megkapta a jutalmát, és ment tovább a játék kozosen.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11182 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 19:29

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. 

 

Inkább fordítva: a játékosok korábbi karaktereinek cselekedetei jelennek meg egy későbbi játékban. Esetleg nem is úgy, ahogy ők lejátszották... 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4417 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 19:12

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. Ez hordoz magában erős spoilereket, de működhet? Például a ma már legendának számító hősök, x évvel ezelőtt legyőzik Mr EvilMegaBoss-t, de nem tudják végleg elpusztítani, csak bebörtönözni. Az "igazi" játékban így azonnal egyértelmű lehet, hogy ki fog felbukkanni, de talán adna neki egy érdekes ízt is(?).




Eddig egy tök jót láttam, ez pedig egy LotFP kaland. A karakterek találnak egy naplót, és kezdetét veszi egy flashback, ahol egy csapat megpróbál felderíteni egy katakombát, de előbb-utóbb elbukik.

Ebben az a poén, hogy kapnak információt a katakomba egyes (nem mozdítható) veszélyeiről, minél jobban játszanak az NPC csapattal, annál többről. Azonban semmi sem garantálja, hogy mikor saját maguk mennek oda, minden változatlan lesz. Valójában van egy csomó tipp, hogy egyes játékosi manőverek milyen változtatásokat okozzanak később.



Egyébként:
- érdemes megbeszélni a játékosokkal (hiszen egy nem általuk kitalált karakterrel fognak játszani X játékalkalmon keresztül)
- lehetőleg ne legyen előre eldöntve a kimenetel. Oké, hogy szeretnél előállítani egy bizonyos állapotot, de el kell fogadni, hogy ez nem biztos, hogy 100%-ban sikerülni fog.
- ezen egyébként segíthet az, ha nem a kezdőállapot megakadályozása a játék célja, hanem az mintegy párhuzamosan történik.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1655 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 14:29

Van, de nem sok értelmét látom. A játékosok alapvetően a saját karakterüket szeretik játszani, így a külön kézhez kapott egyalkalmas figurákhoz nem feltétlenül lesz kötődésük, sőt, akár utálhatják is a helyzetet, hogy ilyesmibe kényszeríted őket. Másrészt a játék tényleges játék részének sem tesz jót, hogy a végeredmény predeterminált, és a/ a játékosok cselekedeteinek sok befolyása nincs a későbbiekre, b/ esetenként gátlástalanul csalni, de minimum erős kézzel terelni kell az eseményeket ahhoz, hogy az jöjjön ki a dologból, amit te elképzeltél magadnak háttérsztoriként.

 

Mikor van értelme az efféle trükközésnek?

- Ha megvannak az eszközeid arra, hogy kikényszerítsd azt a végeredményt, aminek ki kell jönnie (itt akár segíthet, ha teljes egészében rendszert váltasz - pl. ha az a backstory, hogy a szörnyeteg lemészárolt mindenkit a kutatóállomáson, akkor ezt egy Dread one-shotként le lehet játszani, az a torony előbb-utóbb mindenképp le fog dőlni).

- Ha az eseményeknek van valamilyen (pozitív) kihatása a játékosok karaktereire. Az egész rögtön kevésbé érződik öncélúan időpazarló mesélői f***mutogatásnak, ha mittom, egyidejűleg megtudják, hogy a szörnyeteget bebörtönző hősök hova rejtettek valamilyen tápos varázstárgyat, "majd a következő generációnak jól fog ez jönni" jelszóval. Nem hiszem, hogy ezt külön ki kell emelni, de a biztonság kedvéért megjegyzem, hogy ha a játékosaid nem nyerhetnek semmit a jelenetből, de változó mértékben megszívhatják miatta, annak nem fognak örülni.

- Ha van valamilyen játékvilágbeli magyarázata annak, hogy az események miért nem feltétlenül úgy történtek, mint ahogy azt ők a flashbackből megtudják (pl. az Időszilánkok Csarnokában látomásokat kapnak lehetséges múltakról, allegorikus jósálom, a végső összecsapás során megőrült és azóta drogos csövessé lezüllött túlélő NPC visszaemlékezése, stb.), és ebből kifolyólag a visszaemlékezésen belüli tetteiknek van kihatása a dolgok végkimenetelére. Bónusz pont, ha itt ügyes játékkal különböző módokon segíthetik-hátráltathatják a "valódi" karaktereik dolgát.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 10:45

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. Ez hordoz magában erős spoilereket, de működhet? Például a ma már legendának számító hősök, x évvel ezelőtt legyőzik Mr EvilMegaBoss-t, de nem tudják végleg elpusztítani, csak bebörtönözni. Az "igazi" játékban így azonnal egyértelmű lehet, hogy ki fog felbukkanni, de talán adna neki egy érdekes ízt is(?).

 

Nincs, de kimondottan érdekesen hangzik. (és belefáradt megcsömörlött énem mondja ezt szóval tényleg jó ötlet)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 10:18

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. Ez hordoz magában erős spoilereket, de működhet? Például a ma már legendának számító hősök, x évvel ezelőtt legyőzik Mr EvilMegaBoss-t, de nem tudják végleg elpusztítani, csak bebörtönözni. Az "igazi" játékban így azonnal egyértelmű lehet, hogy ki fog felbukkanni, de talán adna neki egy érdekes ízt is(?).



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 943 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.16, 09:47

Esetleg frakciók szerint lehetne felosztani a mesélői területeket. Tehát mondjuk egy-egy Udvart egy-egy mesélő visz, mindenki csak a saját Udvarának titkait és NJK-it ismeri. Ha az egyik mesélő mesél, akkor nyilván az ő Udvarához kapcsolódó szálon fog menni a történet. Ha meg a történet alakulása érinti egy másik Udvar dolgait, akkor a másik (éppen játszó) mesélő reagálhat az "ő Udvara" nevében. Mindeképpen érdekes kísérlet!



Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 10:31

Ha le akarnám mesélni a Puszta rémét, vajon milyen egyszerű, modern rendszerben lenne érdemes?

 

 

 pulp cthulhu
 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 10:23

Próbáljátok meg aztán kiderül ;)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 09:54

A helyszín elvileg egy egész (közepesebb méretű, vagyis nem NY méretű) város lenne, és javítanám magam WoD-ról nWoD-ra, egész konkrétan Changelingre, ahol több Udvarral kell számolni, így a mesélői ön-spoilerek és átfedések elkerülhetetlenek. Előreláthatólag nem lennének giga-epik sztorik, de adott esetben akár egyetlen árva, "kölcsön" npc is gondolom be tud kavarni a másiknak.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:54

Ha le akarnám mesélni a Puszta rémét, vajon milyen egyszerű, modern rendszerben lenne érdemes?

 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:33

Sziasztok

Alapvetően WoD alapú lenne a kérdés, de gondoltam itt több irányból is kaphatok segítséget.
Egy város méretű helyszínen (ami gyakorlatilag minden WoD játék alapja) működhet-e a több mesélős dolog és a közösen felépített világ/helyszín? :aboci:

Elvileg igen, gyakorlatban kiderül. Mindenképp fontos kommunikálni a mesélőknek egymás közt. Kérdés hogy ez hosszabb távon mennyire tartható fenn (vs lustaság) illetve mennyire rontja a km-ek játékélményét bizonyos háttértudás.

Amíg viszonylag elkülönültebb részegységekról van szó (manhatten, brooklyn) amiknél nem folynak össze a történetek addig mehet. De ha te km-ként 'A Nagy Mesét' akarod lemesélni ezernyi szállal akkor nem javaslom.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 943 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:29

Igen. :-)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:25

Sziasztok

Alapvetően WoD alapú lenne a kérdés, de gondoltam itt több irányból is kaphatok segítséget.
Egy város méretű helyszínen (ami gyakorlatilag minden WoD játék alapja) működhet-e a több mesélős dolog és a közösen felépített világ/helyszín? :aboci:



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.28, 07:52

FYI City of Mist ügyben:
https://www.kickstarter.com/projects/sonofoak/nights-of-payne-town-a-new-story-arc-for-city-of-m/



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.26, 05:16

Köszi a tippeket, majd látom, hogy végül marad a SaWo, vagy lesz helyette valami más. Az említett rendszerekbe biztos, hogy belefogok nézni, legfőképpen a City of Mist érdekel.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4282 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.25, 14:51

Mini Six egyébként van ingyen, magyarul is (letöltések rovat). A mágiarendszere nem tökéletes; nagyon magasak a varázsláshoz szükséges célszámok, de ezen lehet segíteni.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]