Ugrás tartalomhoz


Fotó

Meseloi problemak


  • Válasz írásához lépj be
3637 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 08:45

Szeretném összegezni, hogy mit tanultam Tőletek a feltett kérdésemmel kapcsolatban. Minden tanácsot hasznosnak találtam, de ezeket különösen:

 

A jól megírt kalandmodul nem törekszik egy történet előzetes megírására, hanem nyílt szituációkat, felismerhető és cselekvésre ösztönző, de ezt a cselekvést csak a szükséges mértékben behatároló kalandlehetőségeket teremt: mintegy „játszatja magát”.

 

 

De legalábbis több lehetséges befejezésben gondolkodik - és "készen áll" arra a játékosok másfelé vigyék el.

 

A modul jó esetben nem csak a JK-NJK interaktivitásra épül, de az NJK-NJK is fontos (NJK1 reagál a számára rendelkezésre álló információk alapján - tehát esetleg tévesen, pláne ha nem egy észlény - és NJK2 meg NJK1 megmozdulásaira).

 

Fontos a folyamatos visszajelzés - lásd még, hogy kérdezz rá, ha valamit butaságot próbál elkövetni.

 

A kliséket ugyan megcsavarhatod - de csak akkor, ha "túl könnyen" vágnak át rajta. Előfordul, hogy egy nem túl bonyolult történetre sem harapnak rá, mert valamit elnéznek vagy aznap nincs hozzá kedvük. Az is lehet, hogy egy bonyodalomra nem harapnak rá, mert az egyszerű dolog véghezvitelét élvezik.

Ekkor elnapolhatod a "bonyodalmat", majd később felmelegítheted, némi szteroiddal. (Megmentik az orkoktól a boszit - nem fordítva, ahogy kellene - majd pár szinttel később rájönnek, hogy "ezt nem kellett volna).

 

Ide tartozik, hogy jegyezd fel a tevékenységeiket - ha mást nem, a következményeket mindig mesélheted.

 

Ha kihal a parti, akkor is belefuthatnak a korábbi karaktereik tetteibe. Esetleg "saját magukba".



Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 08:27

Szeretném összegezni, hogy mit tanultam Tőletek a feltett kérdésemmel kapcsolatban. Minden tanácsot hasznosnak találtam, de ezeket különösen:

 

A jól megírt kalandmodul nem törekszik egy történet előzetes megírására, hanem nyílt szituációkat, felismerhető és cselekvésre ösztönző, de ezt a cselekvést csak a szükséges mértékben behatároló kalandlehetőségeket teremt: mintegy „játszatja magát”.

 

Meg kell ismernem, hogy a játékosaim mit szeretnek, mi érdekli őket és ehhez igazodni.

 

Interaktív környezetet kell teremtenem, tárgyalásra kész NPC-ket kell beleraknom, és minél több helyről próbáljak meg ötleteket lopni.

 

Mindig legyen valami izgalmasat csinálni a karaktereknek.

 

A kliséket megcsavarva, összegyúrva alkalmazzam.

 

Én is hátra akarok dőlni és hagyni, hogy a játék magától hömpölyögjön.

 

Köszi mindenkinek!

 

(Ha valakinek még eszébe jut valami fontos, jöhet még)



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5015 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.15, 21:06

Kicsit öntömjénezés de:

http://lfg.hu/77653/vegyes/az-ezust-felhold-arnyeka-1-a-kezdetek-warhammer-beszamolo/

 

Játékbeszámoló amit az egyik játékos ír és én km-ként kiegészítve kommentálom. Elszórtam vannak benne meséléstechnikai/kalandírási elemek mit hogyan találtam ki, valósítottam meg.

 

 



macmelon

macmelon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.15, 13:13

A saját nem szabályaim, hanem megfigyeléseim, azaz mikor mondják azt a játékosok egy alkalom után, hogy "Fú, ez nagyon jó volt." Már csak azért sem szabályok, mert nagyon függ a konkrét játékosi csoporttól. Viszont mégis érdemes talán leírni őket, mert én is mástól tanultam sok-sok dolgot (mondjuk Chris Perkins nekem baromi jó és inspiráló minta).

 

Akkor szokott jól sikerülni, ha

- hátra tudok dőlni, és nem akarok valamit véghezvinni, hagyom a játékosokat, hogy alkossanak

- olyan helyzetet, területet, stb. tudok teremteni vagy használni (direkt nem encountert írtam, mert akár tágabb dologról is szó van, pl. egy városkáról), ahol nem csak egy dolgot lehet csinálni

- veszem a fáradtságot, hogy néhány jellegzetesebb dolgot megvalósítsak itt, a legjobb példa mondjuk egy jellegzetes stílusú NPC - nem kell, hogy a sztori szempontjából fontos legyen

- van alap, amiből mesélek, de hajlandó vagyok a pillanat varázsában rögtönözni, akár mást is, mint amit elképzeltem

- segítek a játékosoknak, hogy találjanak világos célt, ha nem megy maguktól

 

Úgy is mondhatom, hogy amikor ezek ellenkezője van, akkor sikerül kevésbé, de szerencsére (a múltbeli kevésbé sikerült alkalmakkal szemben ma már) az a ritkább :)



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 397 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 11:19

A leggyakorlatiasabb szemléletű szakirodalom magyarul:

http://fomalhaut.lfg.hu/files/2008/10/emdt-4-meseloi-iranyelvek.pdf


  • Ratface kedvelte ezt

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 10:51

ez csak egy példa volt, két dologra.
 
1. ha elég (4+) közismert klisét pakolsz egymás mellé, és összefuzöd oket, akkor sok esetben már eléggé megváltozik az összhatás annyira, hogy ne legyen könnyen felismerheto a forrás.
 
 
2.próbálj figyelni arra, hogy a szereplők egy részével lehessen normális kommunikációt folytatni. Nem kell rögtön szövetségesnek lennie, de lehessen velük tárgyalni, mert ez jó alkalom a szerepjátékra. (a példában az orkok amúgy ellenségesek, de a boszorkány ellen hajlandóak segíteni, de az elfekkel nem dolgoznak együtt)
 
 
3. fogsz egy klisét, és csavarsz raja egyet, hogy ne legyen olyan unalmas. Például van a "környéken garázdálkodó banditák". Hogy lehet a garázda alakokat?
- feloszlatott gyermekek keresztes hadjárata, akik nem tudják mit csináljanak, hogyan jussanak haza
- hadiúton lévo indiánok (orkok, elfek) akik egy sérelmet bosszulnak meg
- valami eluzte oket az eddigi táborhelyükrol
- hagyományos parasztok, akiket besoroztak, majd szétverték a sereget, gyakorlatilag katonaszökevények. Úton vannak hazafelé, csak közben éheznek.
- egy tündérúr birodalmából megszökött cseregyerekek, akik nem tudják hol vannak, a nyelvet sem beszélik, 


auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5015 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 10:50

Illetve nem mondtad mit játszotok, de az elején (sem) szégyen előre megírt kalandot használni. A kaland sem szentírás nyugodtan lehet módosítani.
 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 10:17

 

A környéken elf fosztogatók támadják a kereskedőket, és közben felveszik a harcot a környéken garázdálkodó ork bandákkal. A területen nemrég egy karaván haladt keresztül, amit szintén megtámadtak az orkok. Az egyetlen túlélő egy titokzatos nő, akit az orkok hazavittek vacsinak. Amire nem számítottak az az, hogy a nőci egy boszorkányszekta beavatottja, és lassan átvette a hatalmat az orkok egy bandája felett, visszament a karavánhoz összeszedni az idézőrituálé kellékeit.

Elvileg van egy ellenfél (a boszorka), de ő első ránézésre áldozatnak látszik. Vannak az elfek, akik ellenségesek, de az orkok vagy a boszorka ellen, meggyőzés után hajlandóak segítani. Vannak az orkok, akik a boszorka és az elfek ellen hajlandóak segíteni, de ők is kifejezetten ellenségesek kezdetben

 

Az ilyen példák által értem meg legjobban a lényeget.

 

Kérnék tőletek ilyen konkrét példákat a továbbiakban is. Köszike!



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 10:11

Figyelmeztesd, ha úgy tűnik, nagy kockázatot vállal vagy hülyeséget próbál csinálni.

 

Ezt nem lehet eleget hangsúlyozni. Az esetek 90%-ában nem hülyék a játékosaid, hanem valamit félreértettek, amikor leírtad a helyzetet.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 08:35

Olvasd el a magyarul megjelent szerepjátékok mesélői tanácsok részét, talán kezdd a Star Wars d6-al (2nd ed, Darth Vaderrel az elején).

 

Ha megoldható - stabil parti, mindig, mindenki eljön - akkor első alkalommal találtasd ki velük a partit. (Pld. a lovag úr, gyóntatópapja és udvari alkímistája, meg a számvevő -> harcos, pap, varázsló és tolvaj "alapparti").

 

Az sem baj, ha bedobod őket valamilyen szituációba (gályán láncban, orkok által ostromolt előretolt helyőrség, stb) amit először felvázolsz, aztán alkossanak partit, mindenki azt is mondja meg, hogyan került ide.

Ezzel elmegy az ülés fele, a másik felében leverik az orkokat és te pedig jegyzetelsz, hogy milyen mozzanatokra "mozdultak rá". Ezekből lesz - kis szerencsével - a következő alkalomra a mese.

 

Ha tévedsz, ismerd el - utólag. De ott és akkor, az a dolog úgy fog működni, ahogy te, mint mesélő mondtad. Ha egy játékosnak valami meglepőnek látszó ötlete van, kérdezd meg mit akar vele elérni és miért gondolja, hogy működni fog. Figyelmeztesd, ha úgy tűnik, nagy kockázatot vállal vagy hülyeséget próbál csinálni.

 

Minden NJK, főszörny, stb. abban a pillanatban halott, amint papírra veted. Ne gyászold őket, ha a karakterek gyorsan elintézik némelyiket. Igazából sokuk fog így járni.

 

Párszor a szabályok "éppen nem engednék" hogy valami emlékezetest csináljon a karakter - mégis, lehet, hogy megéri ott és akkor megengedni neki. AZTÁN szólni, hogy legközelebb ez a 27. oldal bal hasáb közepe szerint nem fog működni. De az XP jár :)

 

 



Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 08:06

Nagyon köszönöm nektek auer és galu22, hogy segítettetek! Kezd összeállni a kép. 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5015 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 07:51

Ami nekem működni szokott: találj ki egy egyszerű kalandot. Kifüstölni a rablófészket.

- Ezután ezt csavard meg. A rablók pl őriznek egy bezárt démont, amit emberáldozattal tudnak féken tartani. Egy gonosz varázsló kényszeríti rájuk. A csavar lehet hétköznapi sablonos, viszont mivel a jk-k ezzel akkor találkoznak amikor ott vannak így őket meglepetésként éri. Nem muszáj minden információt az orruk alá dörgölni, ha maguk rakják össze annál jobb. Démonos példánál maradva: látják az áldozati oltárt a nyomokat, de csak ha megnézik a fóliánsokat abból derül ki h ez megkötő mágia nem pedig szabadon engedő

- próbálj felkészülni rájuk és a reakciójukra egy-egy nagyobb eseménynél. Démonos példa: oké ott vannak, valszeg eljutnak oda h ez így nem jó, száműzni akarják a démont. Ők nem elég erősek, ha a helyszínen teszik jó eséllyel kikerül, viszont a városban tudnak hozzá segítséget szerezni, aki mondjuk magának akarja a démon szolgálatait

- Legyen áruló NJK. Ez tipikusan tud nagyot ütni, hogy végig ott lebzsel mellettük segítget de a végén derül ki h a másik félnek dolgozott. Modern világban a lehallgatók is viccesen 10/9szer elfeljetik a játékosok

- használj visszatérő elemeket. Helyszínek (kocsma, város) NJK-k. Nem kell túlspilázni elég 1-2 jellemvonás rájuk hogy emlékezetes legyen.

Ez a kettő összefüggőbb játéknál működik jól ahol emlékeznek a dolgokra.

- próbálj karakter specifikus részeket betenni, vagy később másik kampánynál ráutalni az előzőre, az ilyenek jól jönnek ki. pl ez előző kampány hősei a város uralkodói...-

- ne mond el mi volt a háttérben mese után. Építsd egymásra ha vlamire nem jöttek rá annál titokzatosabb lesz.,

 

Amit ne tegyél:

- ne improvizálj komplett mesét a semmiből ott a helyszínen.(a három kiemelés a kulcsszó, ha 1-2őt elhagysz akkor sokkal jobb eredmény lesz) Az esetek 90%ban nyögvenyelős unalmas logikátlan lesz és ezt mindkét fél érzi. (nem összeverendő a sandboxal ahol már vannak ötleteid)

- végtelenül hosszú és színes leírások. Egy kép többet mond ezer szónál, ha 5 percig ecseteled a gyönyörű tájat akkor is csak egy szép táj lesz a végén

 

 


  • Zaranassinum kedvelte ezt

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 07:38

Selmonak igaza van, beszéld meg a játékosokkal, hogy mit szeretnek, és készülj olyan típusú kalandokkal.

 

Én, játékosként például szeretem, ha

- a környezet interaktív (azaz van lehetőség egy problémára megoldást keresni, nem pedig arra megoldásra kell rájönnöm, amit a mesélő előre kitalált). Ebbe beleértem olyan apróságokat is, hogy például a csapdát ki lehessen ékelni néhány vasszöggel, ne csak "akkor léphessünk tovább, ha a tolvaj megdobja a csapdakeresés próbáját"

- ha van lehetőség tárgyalásra, diplomáciára (ha mindig, minden szereplő egy zombihoz hasonlóan mindig meg akar enni, az unalmasabb, mintha lehetne tárgyalni a vízköpő démonnal, hogy egy lélekért cserébe ölje meg a baziliszkuszgyíkot)

- ha nincs folyamatos sürgetés, van idő a karakter saját dolgainak intézésére. Ha folyamatos nyomás van a játékosokon, hogy "ha nem tesztek valamit vége a világnak", akkor kevesebb hajlandóság van saját szektát alapítani, felvirágoztatni egy falut, stb.

 

 

 

Néhány tanács:

 

- semmi para, ha a játékosaid kezdők, és egyébként jól szórakoztok, akkor felesleges azon izgulni, hogy lehetne jobb is. (valójában a "nem elég magas színvonalú a játék" felfogás a hobbi egyik legnagyobb ellensége)

 

- van olyan, hogy néha nem sikerül egy játék. Ez elkerülhetetlen, nem azon múlik, hogy ha ügyesebb lettem volna, ha jobb mesélő lennék, akkor biztos jól sikerült volna. Ezt el kell fogadni.

 

- mesélj és játssz minél többet, idővel egyre könnyebben megy

 

- nézz meg más mesélőket (Hősök Hajnala, Kalandorok társasága, online), és beszélgess velük a játék után

 

- ha van egy jó ötleted, azt mindenképp írd le valahova, mert biztos, hogy el fogod felejteni

 

- lopj gátlástalanul. Sorozatokból, regényekből, játékokból. A lopott dolgokat ne egy az egyben használd fel, hanem nézd meg mi az az egy dolog, ami a lényege, és arra építs fel egy saját dolgot. (legutóbb például megtetszett a SHerlock egy része, mikor egy lagzin kerestek egy gyilkost, aki násznép közt volt. Rájöttem, hogy lagzis kalandot még sosem meséltem, így ezt az elemet be is tettem egy kalandba)

 

- nem kell mindig nagyon eredeti dolgot kitalálni, főképp újonc játékosoknak. Nézd meg hogy működnek az akció- és kalandfilmek. (Indiana Jones, Halálos fegyver, stb.) Van egy pofonegyszerű nyomozás, néhány akciójelenet, de ... a lényeg nem ez, hanem a szereplők. A Halálos fegyver egy béna film lenne, ha nem lenne benne Riggs és Murtaugh (lépésről lépésre gondold végig, hogy milyen nyomokat találnak, ezeket hogy kezelik. Nyomozásnak nevezni is vicces). Ez a plusz az, amit az asztalnál a játékosok tesznek hozzá az esetlegesen túl egyszerű kalandhoz

 

- ha elég sok klisét teszel bele a kalandodba, akkor egy idő után felismerhetetlenné válnak a klisék. Vannak ilyenek, hogy: karaván, elrabolt hercegnő, bandaháború, fosztogatók, orkok, élőholtak, idézőkapu. Na most ha ezeket a kliséket mind összegyúrod:

A környéken elf fosztogatók támadják a kereskedőket, és közben felveszik a harcot a környéken garázdálkodó ork bandákkal. A területen nemrég egy karaván haladt keresztül, amit szintén megtámadtak az orkok. Az egyetlen túlélő egy titokzatos nő, akit az orkok hazavittek vacsinak. Amire nem számítottak az az, hogy a nőci egy boszorkányszekta beavatottja, és lassan átvette a hatalmat az orkok egy bandája felett, visszament a karavánhoz összeszedni az idézőrituálé kellékeit.

Elvileg van egy ellenfél (a boszorka), de ő első ránézésre áldozatnak látszik. Vannak az elfek, akik ellenségesek, de az orkok vagy a boszorka ellen, meggyőzés után hajlandóak segítani. Vannak az orkok, akik a boszorka és az elfek ellen hajlandóak segíteni, de ők is kifejezetten ellenségesek kezdetben.

Ha elég klisét gyúrsz össze, abból össze lehet állítani egy használható vázat elég rövid idő alatt. Nyilván nem lesz világmegváltó kaland, de egy estére megteszi.

 

- ha kalandot írsz, először koncentrálj a fontos dolgokra! A résztvevők, ezek erőforrásai, motivációi, céljai. Minden más: akkor kezdj bele, ha a legfontosabb dolgokkal készen vagy, van időd rá és van kedved hozzá. Vízrajzra, pontos térképre, részletes statisztikákra lényekre lebontva nincs szükség (bár ha megvan, az nem árt)

 

- talán PEtrus egyik írásában olvastam, hogy a leglényegesebb:

a) három résztvevős konfliktus, ami jelenleg egyensúlyban van, de a játékosok ezt könnyen felboríthatják (három résztvevő, erőforrások, célok, beleértve a szolgákat, csatlósokat)

b) három semleges fél, akik a konfliktusnak nem részei, de szolgáltathatnak plusz motivációt, lehetnek szövetségesek vagy ellenfelek az események tükrében (három semleges, célok)

c) három érdekes és interaktív helyszín, amit bedobhatunk a kalandba

meg is van: http://lfg.hu/77035/vegyes/warhammer-frp2e-kalandbeszamolo/


Módosította galu22: 2017.11.09, 07:42

  • Eberen_Orkodo és Zaranassinum kedveli ezt.

Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 01:28

Selmo: Ez gyakorlatias volt. Segítettél. Köszi szépen!
Jöhetnek még!

Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.08, 23:00

Hehe, feltetted a 2 forintos kérdést. Felkészülhetsz a NAGY kalandra és senki sem fog rá emlékezni és rögtönözhetsz egy mellékszálat és 10 év múlva is azt emlegetik fel. Erre nem igazán van recept. Ha pont jókor kapod el a hangulatot, abból lesz emlékezetes mese. Csak ehhez az kell, hogy az összes résztvevő épp abban a hangulatban legyen. Inkább szerencsejáték, mint művészet.

Tanácsot biztosan fogsz kapni jó sokat, én csak annyit mondanék, hogy ismerd meg a játékosaid stílusát, mi érdekli őket, mi kevésbé és próbálj az "érdekes" ösvényen maradni. Ha pl. a játékosok nem szeretik a JK konfrontációt, akkor nem szerencsés olyan helyzetbe hozni őket, főleg, ha egyik-másik ember ezt áthozza a való világba is és hetekig duzzog e miatt.



Zaranassinum

Zaranassinum

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.08, 22:07

Sziasztok!

 

 

Segítséget szeretnék kérni mindenkitől, aki már csinált izgalmas kalandot Kalandmesterként. Lehet, már feltettek hasonló kérdéseket itt, de úgy gondolom a válaszok aktuálisak. Pláne a kezdőknek.

Meséltem már vagy 15 X, de valahogy nem áll össze egységes egésszé az, hogy mitől "döglik a légy".

 

Az lenne a kérdésem/kérésem, hogy adjatok alapelveket arra, hogy hogyan készül el egy emlékezetes kaland. Neked mitől szokott működni? Milyen fogások vannak, amit ajánlanál egy kezdő KM-nek? 

(Elsősorban Fantasy szerepjátékot mesélnék).

 

Gyakorlatias válaszokat nagyon nagyon megköszönném!!!!!!!

 

 

Zaranassinum



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1945 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 12:16

Mint már elhangzott, sztem akkor van értelme tökölni a nyelvekkel, ha ez a kaland témája (pl. idegen civilizációk, monolit a 2001-ből vagy Solaris például, üzenet a régmúltból vagy a jövőből), egyébként a Gtranslate már ma is tűrhetően fordít egyszerűbb mondatokat fő nyelveken.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 881 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 09:18

Fordítómikróbák, mint a Farscape-ben. Mindenki be van oltva velük, és így tudnak egymással kommunikálni. 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 08:55

Star Trek: hordozható fordítóprogram

 

 

 

A ST: Enterprise-ban van pár rész, ami a korai fordítógépekkel való keccsölést szemlélteti, a DS9-ban meg a "Kis Zöld Emberkék" azt, amikor bedöglik az implantált tolmácsgép.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.24, 08:46

Üdv!

A következő kérdés vetődött fel egy tervezett kampánnyal kapcsolatban; a koncepció hasonló a star trek, csillagkapu, stb. sorozatokhoz, minden kaland más és más helyszínen, bolygón, világban játszódik majd. Az alapvető probléma ezzel a nyelv, hiszen mindenhol más nyelvek dominálnak. Az is egy megoldás lehet, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezt a tényezőt, de azért érdekelne, hogy mások miként oldanák meg ezt a kérdést.

 

Firefly: mindenki tud angolul és kínaiul, ez a "közös", amiket mindenki beszél (régebbi regényekben, amik szintén főképp emberekkel népesítették be a világűrt ez az angol és az orosz szokott lenni :D)

Star Wars: protokolldroid

Star Trek: hordozható fordítóprogram

Csillagkapu: nem emlékszem, hogy a kőtáblákon, papirusztekercseken kívül (ami a "tudós" jogköre) valaha is probléma lett volna, hogy nem beszélnek angolul

Warhammer: a birodalmi gót nyelvet majdnem mindenhol beszélik, kivéve a nem ember fajokat (ork pl.)

Stars Without number: van ilyen fordítóchip, boltban kapható. (beültetett és külső is) Nyilván a nem ismert fajok nyelvét nem fordítja.

 

 

A kommunikáció problémája jellemzően akkor szokott előfordulni, ha

- konkrétan ez a kampány témája (pl. Harmadik típusú találkozásokban zene, a Gömb-ben elvileg matematikai képeletek, stb.)

- a megismert lények nem emberi léptékűek (élő, de helyhez kötött kristályoszlopok, fura színárnyalatok, stb.)

 

 

Én a fordítóchippel (több, ismert faj) vagy a közös nyelvvel (főképp emberek által lakott galaxis) próbálkoznék, mert egyébként a játékot megakaszthatja a dolog, és nem igazán ad hozzá pluszt.


Módosította galu22: 2017.09.24, 08:47



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]