Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői problémák


  • Válasz írásához lépj be
3704 hozzászólás érkezett eddig

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5510 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.18, 08:38

Köszi mindenkinek a választ :) . Kigészíteném az (én oldalamról) pár fontos, de kimaradt dologgal:
-A játék max 1 vagy 2 alkalmas lenne (valószínűleg ugyanennyi játékossal), másra évek óta nincsen esélyem. Ebből kifolyólag régi (lejátszott) dolgokra utalás, vagy túl hosszú jelenet kilőve
-A prológ/flashback (időhiány miatt is) ténylegesen csak egy in medias res (epic) harc/leszámolás lenne, némi "állunk a lemenő nap fényében és hangosan elmerengünk, hogy az utódaink hogyan fognak szívni ha ez az izé visszatér" jelenettel a végén

Azért szeretnék ilyen módszert bevetni, mert nem akarom, hogy a valós időben játszódó játékban, a végső (és valószínűleg egyetlen) találkozásig egy arctalan ellenféllel álljanak szemben. Szeretném, ha lenne elképzelésük - nem csak npc-k elmondása alapján -, hogy az ellenfél mekkora hatalommal bír és, hogy face to face valószínűleg nincs ellene esélyük, mindenképpen trükkel kell legyőzniük. Ennek mibenléte kiderül/nem derül ki a prológ/flashback során, de ez attól függ, hogy mit sikerül kiagyalnom hozzá.

(Changeling the Lost, bár ez nem sok vizet zavar)



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 19:57

Évekkel ezelott meséltem egy olyat az akkori csapatomnak, hogy minden karakternek volt egy személyre szabott kis "álma", ami afféle misztikus kuldetés volt, WoD crossover csapattal. A poén ott volt, hogy mindenki kapott egy saját kis torténetet (szigorúan egy ulés hosszan), amiben a tobbiek kulonbozo NPC-ket kaptak. Mindnek volt egy vázlatos torténete, illetve jó és rossz kimenetele, amin belul a játékos maga donthetett, elvileg ehhez volt kotve a lelki fejlodése. A tobbiek kaptak útmutatást, de azért volt lehetoséguk kibontakozni.

Érdekes módon szerintem kimondottan jól jott ki a játék, és az emberek azt a részt is élvezték, amikor nem magukat alakították. Aztán mindenki megkapta a jutalmát, és ment tovább a játék kozosen.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 19:29

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. 

 

Inkább fordítva: a játékosok korábbi karaktereinek cselekedetei jelennek meg egy későbbi játékban. Esetleg nem is úgy, ahogy ők lejátszották... 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4394 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 19:12

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. Ez hordoz magában erős spoilereket, de működhet? Például a ma már legendának számító hősök, x évvel ezelőtt legyőzik Mr EvilMegaBoss-t, de nem tudják végleg elpusztítani, csak bebörtönözni. Az "igazi" játékban így azonnal egyértelmű lehet, hogy ki fog felbukkanni, de talán adna neki egy érdekes ízt is(?).




Eddig egy tök jót láttam, ez pedig egy LotFP kaland. A karakterek találnak egy naplót, és kezdetét veszi egy flashback, ahol egy csapat megpróbál felderíteni egy katakombát, de előbb-utóbb elbukik.

Ebben az a poén, hogy kapnak információt a katakomba egyes (nem mozdítható) veszélyeiről, minél jobban játszanak az NPC csapattal, annál többről. Azonban semmi sem garantálja, hogy mikor saját maguk mennek oda, minden változatlan lesz. Valójában van egy csomó tipp, hogy egyes játékosi manőverek milyen változtatásokat okozzanak később.



Egyébként:
- érdemes megbeszélni a játékosokkal (hiszen egy nem általuk kitalált karakterrel fognak játszani X játékalkalmon keresztül)
- lehetőleg ne legyen előre eldöntve a kimenetel. Oké, hogy szeretnél előállítani egy bizonyos állapotot, de el kell fogadni, hogy ez nem biztos, hogy 100%-ban sikerülni fog.
- ezen egyébként segíthet az, ha nem a kezdőállapot megakadályozása a játék célja, hanem az mintegy párhuzamosan történik.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 14:29

Van, de nem sok értelmét látom. A játékosok alapvetően a saját karakterüket szeretik játszani, így a külön kézhez kapott egyalkalmas figurákhoz nem feltétlenül lesz kötődésük, sőt, akár utálhatják is a helyzetet, hogy ilyesmibe kényszeríted őket. Másrészt a játék tényleges játék részének sem tesz jót, hogy a végeredmény predeterminált, és a/ a játékosok cselekedeteinek sok befolyása nincs a későbbiekre, b/ esetenként gátlástalanul csalni, de minimum erős kézzel terelni kell az eseményeket ahhoz, hogy az jöjjön ki a dologból, amit te elképzeltél magadnak háttérsztoriként.

 

Mikor van értelme az efféle trükközésnek?

- Ha megvannak az eszközeid arra, hogy kikényszerítsd azt a végeredményt, aminek ki kell jönnie (itt akár segíthet, ha teljes egészében rendszert váltasz - pl. ha az a backstory, hogy a szörnyeteg lemészárolt mindenkit a kutatóállomáson, akkor ezt egy Dread one-shotként le lehet játszani, az a torony előbb-utóbb mindenképp le fog dőlni).

- Ha az eseményeknek van valamilyen (pozitív) kihatása a játékosok karaktereire. Az egész rögtön kevésbé érződik öncélúan időpazarló mesélői f***mutogatásnak, ha mittom, egyidejűleg megtudják, hogy a szörnyeteget bebörtönző hősök hova rejtettek valamilyen tápos varázstárgyat, "majd a következő generációnak jól fog ez jönni" jelszóval. Nem hiszem, hogy ezt külön ki kell emelni, de a biztonság kedvéért megjegyzem, hogy ha a játékosaid nem nyerhetnek semmit a jelenetből, de változó mértékben megszívhatják miatta, annak nem fognak örülni.

- Ha van valamilyen játékvilágbeli magyarázata annak, hogy az események miért nem feltétlenül úgy történtek, mint ahogy azt ők a flashbackből megtudják (pl. az Időszilánkok Csarnokában látomásokat kapnak lehetséges múltakról, allegorikus jósálom, a végső összecsapás során megőrült és azóta drogos csövessé lezüllött túlélő NPC visszaemlékezése, stb.), és ebből kifolyólag a visszaemlékezésen belüli tetteiknek van kihatása a dolgok végkimenetelére. Bónusz pont, ha itt ügyes játékkal különböző módokon segíthetik-hátráltathatják a "valódi" karaktereik dolgát.



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 10:45

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. Ez hordoz magában erős spoilereket, de működhet? Például a ma már legendának számító hősök, x évvel ezelőtt legyőzik Mr EvilMegaBoss-t, de nem tudják végleg elpusztítani, csak bebörtönözni. Az "igazi" játékban így azonnal egyértelmű lehet, hogy ki fog felbukkanni, de talán adna neki egy érdekes ízt is(?).

 

Nincs, de kimondottan érdekesen hangzik. (és belefáradt megcsömörlött énem mondja ezt szóval tényleg jó ötlet)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5510 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.17, 10:18

Prológ és/vagy flashback használatával van valakinek tapasztalata? Arra gondolnék, hogy a játék elején vagy egy dobpergős visszaemlékezés során (nem saját karakterekkel) lejátszani a sztori fontos előzményét. Ez hordoz magában erős spoilereket, de működhet? Például a ma már legendának számító hősök, x évvel ezelőtt legyőzik Mr EvilMegaBoss-t, de nem tudják végleg elpusztítani, csak bebörtönözni. Az "igazi" játékban így azonnal egyértelmű lehet, hogy ki fog felbukkanni, de talán adna neki egy érdekes ízt is(?).



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 939 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.16, 09:47

Esetleg frakciók szerint lehetne felosztani a mesélői területeket. Tehát mondjuk egy-egy Udvart egy-egy mesélő visz, mindenki csak a saját Udvarának titkait és NJK-it ismeri. Ha az egyik mesélő mesél, akkor nyilván az ő Udvarához kapcsolódó szálon fog menni a történet. Ha meg a történet alakulása érinti egy másik Udvar dolgait, akkor a másik (éppen játszó) mesélő reagálhat az "ő Udvara" nevében. Mindeképpen érdekes kísérlet!



Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 10:31

Ha le akarnám mesélni a Puszta rémét, vajon milyen egyszerű, modern rendszerben lenne érdemes?

 

 

 pulp cthulhu
 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 10:23

Próbáljátok meg aztán kiderül ;)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5510 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 09:54

A helyszín elvileg egy egész (közepesebb méretű, vagyis nem NY méretű) város lenne, és javítanám magam WoD-ról nWoD-ra, egész konkrétan Changelingre, ahol több Udvarral kell számolni, így a mesélői ön-spoilerek és átfedések elkerülhetetlenek. Előreláthatólag nem lennének giga-epik sztorik, de adott esetben akár egyetlen árva, "kölcsön" npc is gondolom be tud kavarni a másiknak.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:54

Ha le akarnám mesélni a Puszta rémét, vajon milyen egyszerű, modern rendszerben lenne érdemes?

 



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:33

Sziasztok

Alapvetően WoD alapú lenne a kérdés, de gondoltam itt több irányból is kaphatok segítséget.
Egy város méretű helyszínen (ami gyakorlatilag minden WoD játék alapja) működhet-e a több mesélős dolog és a közösen felépített világ/helyszín? :aboci:

Elvileg igen, gyakorlatban kiderül. Mindenképp fontos kommunikálni a mesélőknek egymás közt. Kérdés hogy ez hosszabb távon mennyire tartható fenn (vs lustaság) illetve mennyire rontja a km-ek játékélményét bizonyos háttértudás.

Amíg viszonylag elkülönültebb részegységekról van szó (manhatten, brooklyn) amiknél nem folynak össze a történetek addig mehet. De ha te km-ként 'A Nagy Mesét' akarod lemesélni ezernyi szállal akkor nem javaslom.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 939 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:29

Igen. :-)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5510 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.15, 08:25

Sziasztok

Alapvetően WoD alapú lenne a kérdés, de gondoltam itt több irányból is kaphatok segítséget.
Egy város méretű helyszínen (ami gyakorlatilag minden WoD játék alapja) működhet-e a több mesélős dolog és a közösen felépített világ/helyszín? :aboci:



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.28, 07:52

FYI City of Mist ügyben:
https://www.kickstarter.com/projects/sonofoak/nights-of-payne-town-a-new-story-arc-for-city-of-m/



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.26, 05:16

Köszi a tippeket, majd látom, hogy végül marad a SaWo, vagy lesz helyette valami más. Az említett rendszerekbe biztos, hogy belefogok nézni, legfőképpen a City of Mist érdekel.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.25, 14:51

Mini Six egyébként van ingyen, magyarul is (letöltések rovat). A mágiarendszere nem tökéletes; nagyon magasak a varázsláshoz szükséges célszámok, de ezen lehet segíteni.



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.25, 13:42

Sima Open d6? (A régi Star Wars d6 is erre épült.) Elvileg van már általános változata, mágiával.

Bulldy

 

Baráti szőrszálhasogatás: az Open D6 mint olyan sokkal újabb, mint a Star Wars D6, tehát az utóbbi nem épülhetett az előbbire. :)

 

De amúgy igaz, hogy általában véve a D6 egy flexibilis, könnyen használható rendszer, aminek a "normál" változata három verzióban is létezik: D6 Fantasy, D6 Adventure és D6 Space, amiből setit valószínűleg az első kettő érdekelné. (Amúgy mindegyik letölthető innen.) Személy szerint pont ezekkel a verziókkal nem játszottam. Átolvasás alapján nekem úgy tűnik, hogy valamivel bonyolultabbak, mint pl. a Star Wars, de a fölösleges részeket könnyen ki lehet vágni.

 

Aztán van a Mini D6, ami az előbbi rendszeren alapszik és egy kifejezetten egyszerű, generikus rendszer, ami könnyen adaptálható bármilyen műfajhoz. Az ingyenes verziója itt.



Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.25, 11:44

Mindkettőt csak hallomásból ismerem. A City of Mist az is valami olyasmi, mint az US? Mármint rendszerileg?
A SaWo-val nincs gondom, csak sok benne néha a véletlenfaktor.
A megcélzott hangulat inkább olyan Shadowhunters tv sorozathoz lenne hasonló.

 

Valóban vannak hasonlóságok, de szerintem a City of Mist jobb minden tekintetben. Nem is értem, hogy miért nem jutott eszembe, itt van a polcon :duh:
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]