Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői problémák


  • Válasz írásához lépj be
3679 hozzászólás érkezett eddig

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1062 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.29, 13:50

Ja, személyesen a kedvenc Black Hack variánsom. Hamarosan indul a crowdfunding kampánya a pulp sci-fi / planetary romance verziónak is (Solar Blades & Cosmic Spells).



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.25, 18:53

Huh, a SS&SS nagyon fainnak tűnik! Olyan, mint egy feljavított Bluehack. 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.25, 15:16

Átolvasva az eddigieket, a BareBones fantasy tűnik a legszimpatikusabbnak.Az Amber-hez sztem jobban utána kéne néznem, hogy véleményt mondjak róla. Ezek mellé még csatlakozik a Dungeon Word; e háromból fogok választani sztem.

 Illetve teszek még egy kört a Sharp swords & sinister spells-el is.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.25, 14:46

Átolvasva az eddigieket, a BareBones fantasy tűnik a legszimpatikusabbnak.Az Amber-hez sztem jobban utána kéne néznem, hogy véleményt mondjak róla. Ezek mellé még csatlakozik a Dungeon Word; e háromból fogok választani sztem.


Módosította turin: 2018.03.25, 14:47


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.25, 13:52

...

 

Ez egy tisztességesen kivitelezett Black Hack iteráció, alap dungeon kúszáshoz.

 

...

 

Amellett, hogy köszönöm nektek a sok ajánlást, és segítséget, hangsúlyozni szeretném azt (amit eddig nem tettem), hogy a keresett profil kevésbé dungeonkúszásra kihegyezett game lenne. Tehát inkább olyan, ami fantasy környezetben nyomozós-misztikus-meg máshová be nem kategorizálható kalandokra jobb, ahol a konfliktuskezelésben előfordul persze a harc is, de messze nem ez az egyetlen módja, sőt, gyakran kerülendő.

(Tehát nem olyanok a karik, hogy x-y erőforrások leapadásáig szinte sérthetetlenek.)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.24, 19:27

 

  • Beyond the Wall +
  • Ez is egy elegáns játék, alap kalandozásra elég jó egy fantasy környezetben. A varázsszisztémája nagyon ravasz, ötletes, mert bár háromféle FX-hez is hozzáfér a varázslótanonc, és mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. Ez a hozzáférési módszer szerintem minden további nélkül lopható is, talán más környezetbe.
    A BtW átolvasásra elég hosszú játékokra is alkalmasnak tűnik. A karakterek között nemigen lesz 2 egyforma, egyfelől meglehetősen sok a Playbook, és még ezeken belül is kell dobálni életutakra.

     


A BtW nekem is tetszik. Ki kellene próbálni egyszer...

 



Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1602 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.24, 16:23

turin said

Olyan fantasy rpg-t (vagy általánost) keresnék ami:

 

- rules light-medium

- a hősök már kezdettől kompetensek, vagy könnyű karaktert "felírni" magasabb erőszintekre

- viszont nem fejlődnek túl gyorsan, vagy sokat a játék egésze alatt

- a fejlődés sokkal inkább horizontális, nem vertikális

- kevés a számbűvészkedés, akár narratív megoldásokkal is dolgozhat

- a fantasy-realizmus helyett a misztikusat, a legendásat igyekszik megragadni

- a mágia nem vanciánus alapú, inkább kimerülés jellegű, de az sem baj, ha olyan szinten külön van kezelve, hogy akár másfajta mágiarendszerrel is könnyen helyettesíthető

- mágiagazdag, de a karakterek nem szuperhősök, varázslatszerű képességekkel ( lehet ilyenjük, de nem ebből épül fel az egész karakter, tehát nem superhero játék)

- a harcok frappánsak és gyorsak, nem taktikai és pozíciójáték jellegűek, de azért nem is tét nélküliek

- nincs semmi speciális setting, vagy ha van is, nem telepszik rá a játékra, sokféle karakterkoncepció elférhet benne

 

 

 

Három ötletem van.

1) Barebones Fantasy.

Erről már van ismertető. Vannak erényei, vannak hibái (a játéknak is, az ismertetőnek is).

 

 

 

2) Bluehack,

illetve 3) Beyond the Wall.

 

  • Bluehack +

Ez egy tisztességesen kivitelezett Black Hack iteráció, alap dungeon kúszáshoz.

Nagyon elegáns mechanizmus, piszok gyors harcmechanika, teljesen háttérben maradó mechanika. Szerintem rengeteg dolog kihozható belőle, ha a játékosoknak csak egy szabad keret kell, minimális, de markáns mechanika, ami megkülönbözteti őket.

Black Hackhez temérdek rajongói anyag van, kasztok, fajok, szörnyek - változó színvonalon.

 

  • Bluehack -

A Black Hacket nyilván nem arra találták ki, hogy komplett világokat modellezzenek vele, hanem tipikusan rövidtávú nosztalgikus OSR-célokra, arra pedig elég jól megfelel.

 

  • BlueHack +-

Azt persze szokni kell, hogy nagyon kevés a kasztképesség. Ez számomra csak erény, mert soha nem kell fellapozni a szabálykönyvet, és szerintem ennyi elég is, mert az a 2-3 kasztképesség, ami van, meglehetősen elkülönbözteti a karaktereket, már stratégiai szinten is. Ha meg az ember nagyon akar belé skilleket, éppen ezeket is bele lehet vinni.

 

 

  • Beyond the Wall

ez az Ursula LeGuin RPG, már amennyiben a szerzőnőt az Earthsea sorozattal azonosítjuk.

 

  • Beyond the Wall +

Ez is egy elegáns játék, alap kalandozásra elég jó egy fantasy környezetben. A varázsszisztémája nagyon ravasz, ötletes, mert bár háromféle FX-hez is hozzáfér a varázslótanonc, és mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. Ez a hozzáférési módszer szerintem minden további nélkül lopható is, talán más környezetbe.

A BtW átolvasásra elég hosszú játékokra is alkalmasnak tűnik. A karakterek között nemigen lesz 2 egyforma, egyfelől meglehetősen sok a Playbook, és még ezeken belül is kell dobálni életutakra.

 

  • Beyond the Wall -

A játék meglehetősen nagy erőkkel kötődik az Earthsea-jellegű környezethez; kezdve azon, hogy bajtársakat alakítanak a játékosok, éspedig nem a d'Artagnan-i értelemben, hanem kimondottan fiatal, jó szándékú hős-alapanyogokat (már ha van ilyen szó). Még egyszer: lásd a Szigetvilágot.

 

 

  • OneDice: azért nem akkora eresztés.

A fenti kettő sokkal jobb, generikus célokra a Black Hackban hatalmas lehetőségek vannak.

(Van már Star Trek, Star Wars, COC, Grimm, standard sword&sorcery, viktoriánus nyomorkaland, sőt még Shadowrun-konverzió. Utóbbiba beleolvastam kb. fél éve, egész izgalmasnak tűnt.)


Módosította strato: 2018.03.24, 19:29


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1577 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 10:38

Numenera?

 

Nemrég kipróbáltam a KaTá-n, nagyon bejött.

 

A Numenera egy jópofa rendszer, de a "HP-d a manád és a skillpontod is" alapfelállásnak megvannak a hátulütői.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 933 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 10:26

Numenera?

 

Nemrég kipróbáltam a KaTá-n, nagyon bejött.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 10:09

 

 

Amúgy végigolvasva a listákat: Warhammer, Barbarians of Lemuria, Fighting Fantasy, Amber, Barebones fantasy... Bármelyikkel jól jársz. (sok anyag nyilván csak a warhammerhez lesz...)

 

 

Egyszer Radivoj nagyon dicsérte a OneDice rendszert a Dnd topikban. Arról tudtok valamit? Vagy csak Radivoj ismeri?

 

 

Nem ismerem, de

"How does the system work? Characters have three attributes: Strong, Clever and Quick. Some might also have Magic. They also have a bunch of skills. Add together attribute and skill, roll a D6, add that, and try and beat the target number or the opponent’s roll. The rest is just variations on the theme. Character generation takes about five minutes."

 

Ez ugyanaz az alap mechanika, mint a DnD-ben (3e óta), csak kisebb felbontással (d20->d6).


Módosította galu22: 2018.03.23, 10:09


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 08:56

 

Amúgy végigolvasva a listákat: Warhammer, Barbarians of Lemuria, Fighting Fantasy, Amber, Barebones fantasy... Bármelyikkel jól jársz. (sok anyag nyilván csak a warhammerhez lesz...)

 

 

Egyszer Radivoj nagyon dicsérte a OneDice rendszert a Dnd topikban. Arról tudtok valamit? Vagy csak Radivoj ismeri?



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 08:47

 

Nem tudom, hogy a KéM miért nem fér bele. Szerintem megfelel minden feltételnek, kivéve a vanciánus jellegű mágiát. (Bár erre a legkönnyebb azt mondani, hogy dobjon egy használói szint próbát 10+(varázslatszint*2) célszámra amikor varázsol és ha nincs meg, akkor veszít varázslatszint*d6 HP-t).
 
Érdemes bekorlátozni a max szintet 10-re vagy 12-re, az induló szintet pedig 3-ra belőni (ahogy van is a KéM-ben). Esetleg átnevezheti a 3. szintet első szintre és máris megvannak a kompetens 1. szintű karakterek.  (a'la D&D4E :) )
 
Amúgy meg nyilván Savage Worlds. :) (Ahol ha valaki mágiahasználó akar lenni, akkor találja ki, hogy honnan és miért, a power-ekből és trapping-ekből pedig rakja össze a varázslatait.)

Bulldy

 

 

A KÉM-mel már játszottunk anno két évet. Nekem tetszett, a parti felének nem. Másrészt ahogy írtam, egy a Dnd alapoktól jobban elrugaszkodott rendszert keresek.

 

A SaW-ot is már kitárgyaltuk régebben. Akkor is ajánlottad, akkor is írtam, hogy utálom a mágiarendszer megoldását. ;) És azt is kipróbáltuk már, szintén nem adta a parti felének.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 07:34

 

(OFF)Csodálkozom, hogy megelőzöm ezzel Stratot, de: ismertető, hm?(/OFF)

 

(OFF)Már elég régen volt az utolsó ilyen részemről...(/OFF)

 

 

Viccből írtam :) KUTGW!

 

 

 

 

 

Nem tudom, hogy a KéM miért nem fér bele. Szerintem megfelel minden feltételnek, kivéve a vanciánus jellegű mágiát. (Bár erre a legkönnyebb azt mondani, hogy dobjon egy használói szint próbát 10+(varázslatszint*2) célszámra amikor varázsol és ha nincs meg, akkor veszít varázslatszint*d6 HP-t).
 
Ez bennem is felmerült, ugyanis pont ugyanazok miatt jutottam el (újra) a BX/0E rendszerekhez, amiket turin a DnD hátrányai között említ. (kifjezetten gyors harcok, minimális számbűvészkedés, nincsenek featek, de van szintlépés, nem túl erős a mágia, stb.)

 

 

 

 

 

 

Olyan fantasy rpg-t (vagy általánost) keresnék ami:

 

- rules light-medium

- a hősök már kezdettől kompetensek, vagy könnyű karaktert "felírni" magasabb erőszintekre

- viszont nem fejlődnek túl gyorsan, vagy sokat a játék egésze alatt

- a fejlődés sokkal inkább horizontális, nem vertikális

- kevés a számbűvészkedés, akár narratív megoldásokkal is dolgozhat

- a fantasy-realizmus helyett a misztikusat, a legendásat igyekszik megragadni

- a mágia nem vanciánus alapú, inkább kimerülés jellegű, de az sem baj, ha olyan szinten külön van kezelve, hogy akár másfajta mágiarendszerrel is könnyen helyettesíthető

- mágiagazdag, de a karakterek nem szuperhősök, varázslatszerű képességekkel ( lehet ilyenjük, de nem ebből épül fel az egész karakter, tehát nem superhero játék)

- a harcok frappánsak és gyorsak, nem taktikai és pozíciójáték jellegűek, de azért nem is tét nélküliek

- nincs semmi speciális setting, vagy ha van is, nem telepszik rá a játékra, sokféle karakterkoncepció elférhet benne

 

 

Eszembe jutott még valami. 

 

Tri-Stat dX (szintén ingyenes)

http://www.drivethrurpg.com/product/368/TriStat-dX-Core-System-RolePlaying-Game?it=1

 

Egyszerű, "haranggörbés" képességmódosítós, előny-hátrányos rendszer. (pl. van +3 fizikumod, amit a lassú hátrány +1re csökkent reflexpróbáknál) Természetesen, mint minden általános rendszernél, itt is minden konverziót neked kell csinálni. (ez utóbbi pontban a DnD verhetetlen, mindenre van már ötlet vagy teljes konverzió  neten)

 

Amúgy végigolvasva a listákat: Warhammer, Barbarians of Lemuria, Fighting Fantasy, Amber, Barebones fantasy... Bármelyikkel jól jársz. (sok anyag nyilván csak a warhammerhez lesz...)


Módosította galu22: 2018.03.23, 07:34


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7602 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 00:20

(OFF)Csodálkozom, hogy megelőzöm ezzel Stratot, de: ismertető, hm?(/OFF)

 

(OFF)Már elég régen volt az utolsó ilyen részemről...(/OFF)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 23:09

- rules light-medium
- a hősök már kezdettől kompetensek, vagy könnyű karaktert "felírni" magasabb erőszintekre
- viszont nem fejlődnek túl gyorsan, vagy sokat a játék egésze alatt
- a fejlődés sokkal inkább horizontális, nem vertikális
- kevés a számbűvészkedés, akár narratív megoldásokkal is dolgozhat
- a fantasy-realizmus helyett a misztikusat, a legendásat igyekszik megragadni
- a mágia nem vanciánus alapú, inkább kimerülés jellegű, de az sem baj, ha olyan szinten külön van kezelve, hogy akár másfajta mágiarendszerrel is könnyen helyettesíthető
- mágiagazdag, de a karakterek nem szuperhősök, varázslatszerű képességekkel ( lehet ilyenjük, de nem ebből épül fel az egész karakter, tehát nem superhero játék)
- a harcok frappánsak és gyorsak, nem taktikai és pozíciójáték jellegűek, de azért nem is tét nélküliek
- nincs semmi speciális setting, vagy ha van is, nem telepszik rá a játékra, sokféle karakterkoncepció elférhet benne

 

 

Nem tudom, hogy a KéM miért nem fér bele. Szerintem megfelel minden feltételnek, kivéve a vanciánus jellegű mágiát. (Bár erre a legkönnyebb azt mondani, hogy dobjon egy használói szint próbát 10+(varázslatszint*2) célszámra amikor varázsol és ha nincs meg, akkor veszít varázslatszint*d6 HP-t).
 
Érdemes bekorlátozni a max szintet 10-re vagy 12-re, az induló szintet pedig 3-ra belőni (ahogy van is a KéM-ben). Esetleg átnevezheti a 3. szintet első szintre és máris megvannak a kompetens 1. szintű karakterek.  (a'la D&D4E :) )
 
Amúgy meg nyilván Savage Worlds. :) (Ahol ha valaki mágiahasználó akar lenni, akkor találja ki, hogy honnan és miért, a power-ekből és trapping-ekből pedig rakja össze a varázslatait.)

Bulldy



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 21:14

Nekem anno hasonlo problemaim voltak a D&D-vel.Szerintem érdemes megnézni,mert nagyon frappáns csavarok vannak benne,egyszerű,de mégsem egy egyoldalas szabályrendszer.

 

(OFF)Csodálkozom, hogy megelőzöm ezzel Stratot, de: ismertető, hm?(/OFF)



gergelykoma

gergelykoma

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 107 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 12:19

Nekem anno hasonlo problemaim voltak a D&D-vel.Szerintem érdemes megnézni,mert nagyon frappáns csavarok vannak benne,egyszerű,de mégsem egy egyoldalas szabályrendszer.

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 661 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 09:56

Sharp Swords and Sinister Spells,ingyen le is lehet tölteni,nagyon jó.

 

Tényleg jó rendszernek tűnik. A legtöbb feltételnek ugyan megfelel, de azt nehéz rámondani, hogy nem D&D-alapú. Mondjuk tény, hogy eléggé igyekszik elszakadni tőle.


  • gergelykoma kedvelte ezt

gergelykoma

gergelykoma

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 107 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 08:38

Sharp Swords and Sinister Spells,ingyen le is lehet tölteni,nagyon jó.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 06:49

 

FATE kell neked, feltehetöleg az Accelerated.

 

 

...Vagy a sima.

 

A Fate alapállapotban kicsit butább, mint a SaWo - valahol a rules light és a medium határán. Ez szerintem elviselhető, bár voltak játékosaim, akik gyűlölték (játékmechanikailag kb. minden karakter és minden stratégia azonos). A FAE viszont már olyan szinten primitív, hogy az nekem is fáj.

 

Turinnal beszélgettünk régebben a Savage Worlds kapcsán, hogy nem szereti, ha különböző cselekedeteknél a mechanika azonos (csak a játékbeli narráció más). 

 

A SaWo-t és a FATE-et is ezért nem ajánlottam neki, bár mindkettőt jó játéknak tartom.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]