Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mesélői problémák


  • Válasz írásához lépj be
3723 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.07, 19:09

Jelige: TL;DR



Shadows over Sol:
főjellemző + képzettség + kártyahúzás vs. célszám
dobókockát helyettesíti, de van nálad "kézben" amivel lehet csökkenteni a véletlen szerepét, ha fontos
a szabályok néha már túl bravúrosak*, a kézben tartott lap + d10 helyetti használat oké
(*bubi-dáma-királynál újra húzhatsz, a színekhez főjellemzők vannak rendelve ahol erősebbnek számítanak)

ingyen megnézhető
https://www.drivethrurpg.com/product/244464/Shadows-Over-Sol-QuickStart-Revised


Castle Falkenstein alap rendszer:
csak képzettségek vannak (az életerő és a fürgeség is képzettség)
a kártyával növelni tudjuk a képzettségünk értékét. (pl. átlagos akrobatikával az átlagos nehézséget automatikusan átviszed, nem kell húzni. A nehézhez már kell kártya)
Az alap módszer nem jó, mert szabály szerint bármennyi kártyát felhasználhatsz akármikor.

Castla Falkenstein, mágia modul:
alap varázslatot paraméterezni kell (hatótáv, célpontok száma, mennyire maradandó), amiből kijön egy pontérték
körönként egy kártyát húzhatsz
ha összehúzol annyi értéket, amennyi a varázslat ereje, akkor létrejön
ha felhasználsz olyan kártyát, aminek a színe nem illik a varázslathoz (ez hivatalosan le van osztva), akkor vadmágikus hatás lép fel. Dzsókert húzni szívás.
azaz: vagy több időt szánsz rá, vagy vállalod a kockázatot.


Dust Devils:
Póker kezeket kell összeállítani, jellemzők alapján kapsz lapokat. A "nyertes" lesz a jelenet győztese, viszont a narrációt a legmagasabb lapot kapott résztvevő kapja. (érdekes, ha a mesélő nyer, de a játékos mesélheti hogyan bukik el)
Ha jól emlékszem bónusz lapok kaphatók, ha a játékos az ördögéhez folyamodik, de ez a végelszámolásnál sokba kerül. (devil: áruló, gyilkos, stb.)


Savage Worlds:
a varázsló démonokkal és szellemekkel alkudozik, legyőzi őket, egy varázslat erejéig a testébe engedi őket
a varázslatok ereje megfeleltethető póker kezeknek
a varázsló megpróbálja megverni a szellemet a varázslatért, ha sikerül, minden ok
ha nem sikerül, a démon/szellem (manitou amúgy) megszállhatja például

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7896 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.07, 10:50

A Savage Worlds elsősorban a kezdeményezéshez használ francia kártyát. Minél magasabb lapot húzol, annál hamarabb jössz, ha azonos a szám, akkor a színsorrend dönt. Joker esetén a kör bármelyik pillanatában jöhetsz, és még plusz módosítót is kapsz a próbákra és a sebzésre.

Bizonyos előnyök, tárgyak vagy hatások miatt előfordulhat, hogy valaki több lapot húz, és a jobbat választja közülük, illetve olyan is előfordulhat, hogy több lapot húz, és mindegyik alapján cselekedhet.

Harcon kívül különböző eseményeknél is használandó a kártyapakli. Ilyen például az üldözés (ennek az ingyenes kiadványnak a második fele lényegében ezt mutatja be), a karakterek közti beszélgetés témájának kiválasztása (Interlude), vagy az utazás közbeni encounterek meghatározása.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.07, 10:12

Bocs a kicsit offért, de nem akartam új topicot nyitni.

 

Tud valaki abban segíteni, hogy milyen mechanikák vannak a kártyák használatára rpg-kben?

Keresgéltem már magam is, de ha valaki képben van, annak a segítségét megköszönöm.  Konkrétan csak a mechanika érdekel.

 

Előre is köszönöm.

 

Jelige: TL;DR



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 957 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.08, 18:52

 

Uh, köszi!

Pedig meg voltam győződve róla, hogy nem modul, de tévedtem.



wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.08, 17:57

Volt egy lfg-cikk, ami arról szólt, hogy a mesélő úgy kezdte a játékot, hogy a karakterek egy szobában ébrednek, ami zárva van. A karakterek nem emlékeznek semmire, de valami bűntény helye a szoba, mert mintha valami hulla is lenne. És a lényege az volt, hogy ahogy cselekednek a játékosok, úgy alakul ki a karakterük alapja, váza. Pl. aki a könyvespolcot vizsgálja meg, az valami könyvmoly-varázsló lehet.

De nem találom, már fél órája keresem, végiglapoztam három kategóriát 2010-ig vissza.

Segítsetek, légy szíves!

Talán ez? http://lfg.hu/74684/meseloknek/joahim-herceg-udvaraban-magus-kalandmodul/

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 957 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.08, 15:00

 

Szörnyű felismerés nyilallt belém. Pont ilyen kalanddal szembesültem játékosként nem is olyan régen, és nagyon rossz élmény volt. Persze mesélőként lehet, hogy izginek hangzik, de a bot másik oldalán már nem olyan f***a.

 

 

Ez nem kaland. Ez egy lehetőség arra, hogy kiderüljön, ki mivel szeretne játszani. Miután megtaláltad és posztoltad ide nekem, olvasd el a cikket. Utána beszéljünk róla. :-)



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11198 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.08, 12:59

Egy szilveszteri bulin meséltem olyat, hogy "nagyon nincs ötletem, de ha mindenképp én meséljek, akkor ültök a siralomházban, elmesélitek egymásnak miért fognak holnap kivégezni és ha kapok ihletet, folytatom".

Az jól sikerült, de főleg a parti érdeméből.

Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.08, 10:46

Volt egy lfg-cikk, ami arról szólt, hogy a mesélő úgy kezdte a játékot, hogy a karakterek egy szobában ébrednek, ami zárva van. A karakterek nem emlékeznek semmire, de valami bűntény helye a szoba, mert mintha valami hulla is lenne. És a lényege az volt, hogy ahogy cselekednek a játékosok, úgy alakul ki a karakterük alapja, váza. Pl. aki a könyvespolcot vizsgálja meg, az valami könyvmoly-varázsló lehet. 

 

De nem találom, már fél órája keresem, végiglapoztam három kategóriát 2010-ig vissza. 

 

Segítsetek, légy szíves!

 

Szörnyű felismerés nyilallt belém. Pont ilyen kalanddal szembesültem játékosként nem is olyan régen, és nagyon rossz élmény volt. Persze mesélőként lehet, hogy izginek hangzik, de a bot másik oldalán már nem olyan f***a.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 957 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.08, 10:41

Volt egy lfg-cikk, ami arról szólt, hogy a mesélő úgy kezdte a játékot, hogy a karakterek egy szobában ébrednek, ami zárva van. A karakterek nem emlékeznek semmire, de valami bűntény helye a szoba, mert mintha valami hulla is lenne. És a lényege az volt, hogy ahogy cselekednek a játékosok, úgy alakul ki a karakterük alapja, váza. Pl. aki a könyvespolcot vizsgálja meg, az valami könyvmoly-varázsló lehet. 

 

De nem találom, már fél órája keresem, végiglapoztam három kategóriát 2010-ig vissza. 

 

Segítsetek, légy szíves!



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.30, 14:58

A Wiki-oldalak közül Westeroshoz ez a leghasznosabb: https://awoiaf.westeros.org/index.php/Main_Page

 

Kérdés, hogy mennyire akartok intrikálni. Ha a karakterek nem akarnak belefolyni a szarkavarásba, az egészen más stílusú játékot eredményez, mint ha igen. Teljesen más egy családdal helyezkedni a hatalmi vákuumokban, mint a Falon védeni az emberiséget a vadakkal és a Másokkal szemben. Klasszikus kalandozóknak nem igazán Westeros a megfelelő hely, a szegttig nem kedvez ennek az életmódnak, de persze a zavarosban halászhatnak mindenféle arcok. Mesélőként csak az intrikus westerosozásban szereztem eddig tapasztalatot.

 

 



Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 238 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.30, 14:44

 

Van, csak sok értelme nincs. Sajnos két jó ötlet van benne (nemesi család generálás és szabályok az orr-fül-ujjak lefagyására), és ezzel kifújt, minden más elemét sokkal elegánsabban meg tudják oldani más rendszerek.


A világleírás miatt sem érdemes? A rendszer szerintem másodlagos, használja mindenki a kedvenc rendszerét, főleg ilyen mágiában szegény világon.

 

 

Világleírásnak itt az Elio M. Garcia Jr. és Linda Antonsson könyve, a Tűz és Jég Világa
 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.30, 13:05

Szerintem a Savage Worlds alapjáraton tökéletes rá. Legfeljebb a varázslatokat adó előnyöket nem kell engedni.

Bulldy

Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.30, 12:56

Van, csak sok értelme nincs. Sajnos két jó ötlet van benne (nemesi család generálás és szabályok az orr-fül-ujjak lefagyására), és ezzel kifújt, minden más elemét sokkal elegánsabban meg tudják oldani más rendszerek.


A világleírás miatt sem érdemes? A rendszer szerintem másodlagos, használja mindenki a kedvenc rendszerét, főleg ilyen mágiában szegény világon.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1700 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.30, 11:02

 

Van, csak sok értelme nincs. Sajnos két jó ötlet van benne (nemesi család generálás és szabályok az orr-fül-ujjak lefagyására), és ezzel kifújt, minden más elemét sokkal elegánsabban meg tudják oldani más rendszerek.



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.29, 19:41

Van erre hivatalos szerepjáték is: https://www.drivethrurpg.com/product/101026/A-Song-of-Ice-and-Fire-Roleplaying-A-Game-of-Thrones-Edition



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.29, 18:52

Szerintem bármilyen fantasy modul mesélhető Westeroson is, csak a mágiát kell ritkára venni.

Amire extra mennyiségű energiát kell fordítani, az a hangulat visszaadása. Hogy ehhez mi kell, azt már nehezebb összegyűjteni. :)

Bulldy



Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 238 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.29, 18:32

Üdv Mindenkinek!
Csapatom azzal az igénnyel állt elém, hogy meséljek a Trónok Harca világában.

Van valahol olyan oldal, ahonnan kalandötleteket tudnék meríteni, vagy van itt valakinek olyanja?

Első körben azt tervezem, hogy Királyvárból el kell vinniük hollókat a Falhoz.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.01, 11:06

Először is bravó, hogy megpróbáltad :)
Nem hinném, hogy egy ilyet át tudnék látni!
 

Pár időugrást megcsinálták és nagyjából rájöttek mi a helyzet, onnantól elkezdték széttrollkodni a rendszert, tárgyakat hagytak el, vagy mozgattak át más idősíkba, még az ajtót is átfaragták feliratokkal.

 

Ez mondjuk elég jellemző a játékosokra, de az ilyenek nélkül nem szereték mesélni :)



Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.29, 14:50

Sziasztok,

 

Régóta érdekel hogy lehet megfelelően összerakni egy nem normál időrendben futó játékot úgy, hogy a játékosok se vegyék le adott esetben hogy miről van szó a csúcspontig.

 

Legközelebb hozzá amit meséltem, egy időtöréses  dungeon volt.

A lényege hogy egy mágikus anomália következtében az idő "összetört" a dunegonban (egykori templom), és nem linerásan következtek az események, az egész amúgy teljesen azonos méretű szobákból állt, minden szoba egy bejárat ami egyben a kivezető lehetőség is. Odabent az idővonaltól függően viszont, minden ajtónyitás után más és más várta őket, szörnyek, az idő istenének megtébolyodott papjai, hívei, régmúlt időkből, vagy jövőből származó mindenféle izék, és NPC-k, más kalandozók, pl. egy betévedt gyerek apja stb.

Ami durva hogy a játékosok értékei, felszerelése, sebei is változtak az idővonaltól függően. Tehát ha a 2. időszeletben valaki megsebesült, akkor a 3. időszeletben még sérült (ha csak nem gyógyították meg), viszont a játékban adott esetben előbb a 3. időszelet következett, azt játszottuk le, és csak utána a másodikat.

Hogy ez többé kevésbé koherens legyen, ahol lehet csaltam (paravánnal mesélek).
A játék része, és lényege is az volt hogy az idő megpróbálta helyrecsalni magát... ha tehát mondjuk valaki a 2. időszeletben szerzett sérülése miatt az 5.-ben még sérült, és az már lejátszásra került akkor fura dolgok akadályozták meg hogy a 3. vagy 4.-ben meggyógyítsa magát. Nem működik a gyógyítás.. baleset éri és újra megvágja magát ugyanott stb.

 

Hogy működött?

Egy darabig jól, a játékosok nagyokat néztek hogy mi történhetett miért koszos, és sebes mindenki, a varázslónak miért hiányoznak a varázslatai stb.

Pár időugrást megcsinálták és nagyjából rájöttek mi a helyzet, onnantól elkezdték széttrollkodni a rendszert, tárgyakat hagytak el, vagy mozgattak át más idősíkba, még az ajtót is átfaragták feliratokkal. Az idő pedig egyre bénábban, és egyre durvább módon próbálta magát helyrehozni.

 

A megoldás amúgy vagy az lett volna hogy áthidalhatatlan időparadoxont hoznak létre, és ezzel szétesik a dungeon.

Vagy végigugrálják az időt, és merőben unalmas módon legyakják a végén az "őrületet" jelképező boss-t, akinek amúgy kellemes tulajdonsága, hogy random időszeletbe vissza tudott 1-1 játékost küldeni. Aki mivel az idő megvédi önmagát valamiért sosem lehetett volna kontaktusba lépnie saját magával és a csapatával.

 

Tilleo



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5552 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.18, 08:38

Köszi mindenkinek a választ :) . Kigészíteném az (én oldalamról) pár fontos, de kimaradt dologgal:
-A játék max 1 vagy 2 alkalmas lenne (valószínűleg ugyanennyi játékossal), másra évek óta nincsen esélyem. Ebből kifolyólag régi (lejátszott) dolgokra utalás, vagy túl hosszú jelenet kilőve
-A prológ/flashback (időhiány miatt is) ténylegesen csak egy in medias res (epic) harc/leszámolás lenne, némi "állunk a lemenő nap fényében és hangosan elmerengünk, hogy az utódaink hogyan fognak szívni ha ez az izé visszatér" jelenettel a végén

Azért szeretnék ilyen módszert bevetni, mert nem akarom, hogy a valós időben játszódó játékban, a végső (és valószínűleg egyetlen) találkozásig egy arctalan ellenféllel álljanak szemben. Szeretném, ha lenne elképzelésük - nem csak npc-k elmondása alapján -, hogy az ellenfél mekkora hatalommal bír és, hogy face to face valószínűleg nincs ellene esélyük, mindenképpen trükkel kell legyőzniük. Ennek mibenléte kiderül/nem derül ki a prológ/flashback során, de ez attól függ, hogy mit sikerül kiagyalnom hozzá.

(Changeling the Lost, bár ez nem sok vizet zavar)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]