Ugrás tartalomhoz


Fotó

Jártasságok


  • Válasz írásához lépj be
321 hozzászólás érkezett eddig

Halo

Halo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.13, 18:34

Krynn: esetleg fejlesztés?
Jól jönne pár "elvetemült" worlukita még :)

Vagy tesztelés?
Készül egy új KRPG verzió. Sok-sok újdonsággal, a gyökerek megtartásával, egyszerűbbre törekvéssel :)

Karakteralkotas, jartassagok, harc, betegsegek, magia mukodik! Ezeket lehetne tesztelni elesben is, probalgatni egy-egy harcot, stb.

Halo
(Váróczy István)
(Alant látod, elérhető vagyok)

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.12, 23:43

Egy hete játszottunk mi is megint káoszt, folytatódik egy régi kampány. :)


  • Halo kedvelte ezt

araiszaraquer

araiszaraquer

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.11, 05:02

Halo mester, bizony ám hogy van! Míg vannak olyan őrültek, mint Te, lesznek is :-) Az Atya a héten írta meg a neved - a beceneved is. Facebookon jelöltelek is. Árnyékszférás csoportban mostanság kezdtem el írogatni dolgokat a Káosz RPG-ről. Mer' imádom. A világot is a rednszert is hibái ellenére.

Halihó!

Van itt még valaki? Néhány élőhalott esetleg...? :)

 


  • Halo kedvelte ezt

Halo

Halo

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 163 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.30, 21:56

Halihó!

Van itt még valaki? Néhány élőhalott esetleg...? :)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.08.13, 10:31

majd inkább ha kész a fordítás, akkor lehet írok róla valami összefoglalót, meg kiadom külön az extrákat, amit gyűjtöttem hozzá magyarul. Addig ilyen 15(?) éves, méltatlanul elfeledett játék esetén hirtelen jött minimális user content miatt nem érdemes cikket írni szerintem. A fordítás amúgy is "nem sokára kész". Jelenlegi tempómat számítva, kb. 2-3 évre saccolok :D

 

Én pont azért adnám ki az extrákat a fordítás előtt, mert azzal egyrészt be lehet húzni egy-két lelkesítő szót, ami motiválhatja a fordítást is, másrészt emlékezteti az embereket, hogy hé, van egy Káosz szerepjáték is, milyen jó is lenne elővenni újra.

Szerintem ez a minimális user contentnél bőven több. Csak egy bekezdésnyi előszót kellene írni hozzá (abban meg lehet említeni a fordítás tényét is), meg átolvasni még egyszer, és már mehetne is. Nem sok munka, vesztenivalód meg nincs. ;)



Cubix

Cubix

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2016.08.12, 19:52

Ha megírod kicsit összeszedettebben és beküldöd az LFG-hez mondjuk egy "Új jártasságok Káosz szerepjátékhoz" címmel, akkor van rá esély, hogy lehozzuk főoldali cikként. Úgy talán többen reagálnak majd rá. ;)

 

Köszi a tippet :) De majd inkább ha kész a fordítás, akkor lehet írok róla valami összefoglalót, meg kiadom külön az extrákat, amit gyűjtöttem hozzá magyarul. Addig ilyen 15(?) éves, méltatlanul elfeledett játék esetén hirtelen jött minimális user content miatt nem érdemes cikket írni szerintem. A fordítás amúgy is "nem sokára kész". Jelenlegi tempómat számítva, kb. 2-3 évre saccolok :D

 

Szia Cubix!

 

Jól összeszedettnek tűnnek a jártasságok listája, de "szakmai" véleményezésbe nem mennék bele, ahhoz már túl régen lapozgattam a szabálykönyvet. Így azt se tudnám megmondani, hogy mennyire szükségesek ezek az új jártasságok, nem lehet e lefedni ezeket a már meglévőkkel, de annak mindenképp örülök, hogy még van aki foglalkozik a KáoszRPG-vel :) hajrá!

 

Köszi Daoldin.

Nem gondoltam, hogy a régiek közül még jár itt valaki. :D

Igyekeztem olyanokat kitalálni, amit nem láttam (jól) lefedve az AK-ban. Persze van olyan, ami belerakható másikba. Játékismeret helyett lehet Helyismeretet dobatni vagy Intelligencia próbát, illetve az Ijászat Hátasról is simán kivitelezhető Ijászattal, ahogy írtam is. Így is volt jó pár amit inkább elvetettem (Állatorvoslás). Nyilván ez mesélőtől is függ, hogy kívánja ezeket alkalmazni.

Talán a Mesterlövészet szorul egy kis "fine tuningolásra" mert több lövedék kilövése egyszerre azért picit tápos, szóval arra mindenképp kellene egy kis negatív módosító vagy nagyobb szóródási esély.


Módosította Cubix: 2016.08.12, 19:55


Daoldin

Daoldin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.08.11, 09:35

Szia Cubix!

 

Jól összeszedettnek tűnnek a jártasságok listája, de "szakmai" véleményezésbe nem mennék bele, ahhoz már túl régen lapozgattam a szabálykönyvet. Így azt se tudnám megmondani, hogy mennyire szükségesek ezek az új jártasságok, nem lehet e lefedni ezeket a már meglévőkkel, de annak mindenképp örülök, hogy még van aki foglalkozik a KáoszRPG-vel :) hajrá!



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.08.08, 22:24

Ha megírod kicsit összeszedettebben és beküldöd az LFG-hez mondjuk egy "Új jártasságok Káosz szerepjátékhoz" címmel, akkor van rá esély, hogy lehozzuk főoldali cikként. Úgy talán többen reagálnak majd rá. ;)



Cubix

Cubix

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2016.08.08, 21:22

Üdv mindenkinek!

 

Ejejj, régi témát bumpolok, remélem a moderátorok nem sértődnek meg.

(Nem mintha a fórum ezen elhagyatott helyén bárkit is zavarna. :P :rip: )

 

Régebben "gyakori" vendég voltam erre, de aztán eltűntem évekig (azt viszont nem árulom el milyen néven voltam korábban) Azóta látom nem sok változott erre (bár korábban Rpg.hu volt az oldal neve, ha jól rémlik)

Mindenesetre a Káosz mindig is egy kellemes kis darabja maradt a szerepjátékos emlékeimnek, mivel ez volt az első, amit kipróbáltam, és azóta se találtam hasonló rendszert, ahol lehetsz bárki, és nem vagy egy kasztba besüllyesztve.

 

Na de elég a nosztalgiából, rátérek a tárgyra. Jelenleg személyes elvetemültségem miatt elhatároztam, hogy megpróbálom feléleszteni a Káosz-t a (tetsz)halálból azzal, hogy lefordítom az egész AK-t angolra. (A második kiadás, ingyenes online verzióját.) Ennek kapcsán viszont eszembe jutott egy rakás ötlet, jártasság, mi egyéb, amit szívesen megosztanék most bármilyen erre tévedt lélekkel.

Egyrészt a játékosok/mesélőknek - tehát nektek. Másrészt meg magamnak, hogy ne csak papíron legyen meg, amíg le nem fordítom.

 

Íme az eddigi firkálmányaim:

 

Sebészet

Szükséges főérték: Ügyesség 50/60/70/80
Szükséges jártasság: Anatómia, Orvoslás
A tanulás módja: M/ö
Tábla: Zafír

Ritka tudomány Worlukon, de annál hasznosabb. A sebészet tartalmazza mindazt, amit az orvoslás már nem: Hogyan kell közvetlen módon beavatkozni, hogy megmentsük valakinek az életét. A jártasság alacsonyabb szintje tartalmazza az egyszerűbb sebészeti beavatkozásokat (foghúzás, benőtt köröm kivágása, stb.) - ez általában a borbélyok hatáskörébe tartozik. Haladó szintjein a karakter már akár csatamezőn szanitécként is dolgozhat. Magasabb szintjein a karakter egyre bonyolultabb sebészeti beavatkozásokat is képes végrehajtani megfelelő körülmények és szerszámok birtokában (ezzel mellékesen igen keresett személy lehet, főleg nemesi körökben.)
Fontos, hogy a karakter ügyeljen a higiéniára, mivel akár sikeres sebészet jártasságpróba esetén is a páciensnél kellemetlen szövődmények léphetnek fel. Maga a jártasság tartalmazza a megfelelő higiéniai ismereteket, de az már a karaktertől függ, hogy élni is kíván-e velük. Ha ennek tudatában nekivág az a jártasságpróba szintjének emelkedésében fog kitűnni. (Van, hogy lehetetlen a szövődmények elkerülése, de szerencsés esetben legalább az illető még így is élni fog egy ideig.)
Bár nem kötelező, de nem árt a jártasság mellé a sebkötözés és életmentés jártasságok felvétele.
Fontos kitétel, hogy a sebészet jártasság csak humanoidokra vonatkozik. Állatokat nem lehet ezen jártasság birtokában műteni. (Legfeljebb magasabb szinteken és súlyos módosítókkal, és csak akkor, ha ismeri a karakter az állat anatómiáját, különben ehhez újabb nehezítő módosítók járulnak).
A jártasságpróba célszámát a körülmények, eszközök – és azok tisztasága – valamint a probléma súlyossága adja. Több sebészeti beavatkozás esetén külön-külön kell dobatni.
Megjegyzés: Nyilván a fantasy játékkörnyezet és a jártasságok egyéb limitáltságai alapján azért vannak sebészeti beavatkozások, amit még a játékos se tud végrehajtani. Ilyen például egy agyműtét, amit egy varázstárgyakkal és italokkal szuper-intelligensé vált gnóm sebész talán végre tudna hajtani (ha legyártja hozzá az összes szerszámot) de az ilyen – ha egyáltalán létezik – már bizonyára valami worluki nagyhatalom személyes sebészeként éli életét, és nem egy világjáró kalandor.
Tehát ezekre a mesélőnek illik odafigyelnie, és nem engedni, hogy a játékos pl. komolyabb plasztikai műtét hajtson végre valakin. (Ilyesmire amúgy is bizonyára létezik megfelelő varázslat vagy varázsital) Ha valaki nagyon erősködik, akkor a mesélő adjon a feladatnak egy 12-15. szintű nehézséget és le van tudva.

Jártasságpont igény: 400/400/400/700/700/700/1200/1200/1200/3000
Visszahatás a főértékekre: 5 :Ügyesség; 7: Lelkierő; 9: Lelkierő; 10: Ügyesség.

 

Játékismeret
Szükséges főérték: Intelligencia 40/50/60/70
Szükséges jártasság: nincs
A tanulás módja: Gy
Tábla: Zafír

A jártasság nem egy konkrét játék ismeretét tartalmazza, hanem egy nagyobb ismerethalmazt játékok és szabályok felismerésére. Egy „játék ösztönt” ha úgy tetszik. Birtokában a karakter képes felismerni (de nem megfejteni) fejtörőket és feladványokat, ha azok nem egyértelműek. Képes lesz felismerni számára idegen, vagy más kultúrák játékait és annak szabályait. Valamint jó segítséget nyújt a szerencsejátékoknál és fogadások kötésénél, hogy „megjósolja” a karakter az esélyeit (persze a körülmények - no meg a sors - bármikor közbeszólhatnak a tényleges eredménybe.)
A jártasság vonatkozik mindenfajta fejtörőre és játékra, amit valami szabály alapján játszanak, legyen az szellemi vagy fizikai. Konkrét nyerési esélyeket nem segíti, de egyes játékoknál azt igen, hogy taktikával és tudásával felülkerekedjen a karakter a kevésbé tapasztalt játékosok felett. (Csalásra viszont nem alkalmas, ahhoz a Szerencsejáték jártasság szükséges.)

Jártasságpont igény:  100/100/100/200/200/200/300/300/400/600
Visszahatás a főértékre:  5: Intelligencia; 9: Intelligencia

 

(Úgy éreztem ez a jártasság helyettesíti az amúgy elég szituációs Szerencsejáték jártasságot, mely leginkább csak az azokon való csalással foglalkozik, és kicsit zavaros is, hogy mi mindent tud szerintem.)

 

Sport

Szükséges főérték: Rátermettség 50/60/70/80 vagy Intelligencia 40/50/60/70 (fizikai vagy szellemi sporttól függően)
Szükséges jártasság: nincs
A tanulás módja: M/1
Tábla: Zafír

Alapvetően a karakter bármilyen játékot megtanulhat és játszhat - képességei és tudása alapján. Ez a jártasság konkrétan egy sportág versenyszintű ismereteit rejti, amit az alapkönyv egyéb jártasságaival valamilyen módon nem lehet helyettesíteni. Tehát az íjászversenyhez továbbra is íjászat jártasság (esetleg mesterlövészet – lásd lejjebb) szükséges, lovagi tornán való jó szerepléshez pedig lovaglás és lovas fegyver használata. Ez a jártasság így az olyanokra vonatkozik, mint pl. a labdajátékok, kártyajátékok vagy a táblajátékok, stb.
A jártasság nélkül a karakter továbbra is szerencsét próbálhat egy játékban (dobás ilyenkor a megfelelő főértékre történik) és nyerhet is, ám komolyabb játékos(ok) esetén már erre a képességre dob(nak) a karakter 0. szintje ellen.
Jó tanácsként: Mesélőnek azért nem illik valami kocsmai jött-mentnek ezt a képességet adni, ha a parti Sporttal nem rendelkező játékosával kártyázik. Ellenben ha már jó pár éve-évtizede a fogadó legjobb játékosa, akkor már lehet róla szó.
Hasonlóan a Művészet jártassághoz: a karakter több játékot is játszhat profi szinten, de azt mind külön-külön kell felvennie. Ellenben annyi könnyítés jár a dologhoz, hogy bizonyos kategóriákban átfedés lehetséges. Például egy tapasztalt kártyajátékos valószínűleg rövid ismeret után ráérez egy másik kártyajátékra, ilyenkor esetleg csak 1-3. szint levonás történjen a jártassága szintjéből, és ez hasonlítandó össze az ellenfelével.

Jártasságpont igény: 100/200/250/300/300/300/400/600/600/1000
Visszahatás a főértékre: 5: Rátermettség; 7: Ügyesség; 9: Rátermettség vagy 5: Intelligencia; 7: Intelligencia 9: Intelligencia (sportágtól függően)
 

Mesterlövészet

Szükséges főérték: Ügyesség 60/70/80/90
Szükséges jártasság: Íjászat vagy Fegyverhajítás (+ mesélő belátása szerint)
A tanulás módja: M/1
Tábla: Rubin

Míg az íjászat tartalmazza egy lövő fegyver hatékony és pontos használatát, a mesterlövészet tartalmazza mindazokat a bravúros és elképesztő mutatványokat, amellyel egy íjász kiemelkedhet a többi közül. A jártasság birtokában a karakter egyre látványosabb mutatványokat képes végrehajtani az íjjal vagy dobófegyvereivel. Alacsony szinteken a különböző trükkös lövésekig terjed ki a tudása, míg magasabb szinteken már olyan mutatványokra is képes, mint egy borsó kilövése tenyérből – 5. szint, vagy egy tucat balta akasztóján átlőni egy nyilat (mint Odüsszeusz) vagy kettétörni egyet egy másikkal (mint Robin Hood) - 7. szint, esetleg egyszerre több nyíl vagy egykezes dobófegyver kilövése (max. 2-3) – 6. szinttől, vagy célzás valami akrobatikus mozdulattal egybekötve – 6-10. szint. Csakis a játékos fantáziáján múlik, hogy milyen mutatványt talál ki (meg a mesélő jóindulatán).
Nyilvánvalóan vannak kivételei is a jártasságnak, mivel minden fegyverrel minden mutatványt nem lehet végrehajtani. Dobófegyverek esetén több lövedék kilövésénél főleg csak hajítótőrről és dobócsillagokról beszélhetünk (mindkét kézben egy-egy). Számszeríjjal pedig bajos lenne egyszerre több lövedéket kilőni, sőt bizonyos akrobata mutatványok - melyek egy íjászt nem zavarnának - számszeríjnál komoly akadályba ütköznek, vagy akár a fegyver tönkretételét is eredményezhetik. És persze vannak ezen kívül dolgok, amit még a legjóindulatúbb mesélő se nagyon engedélyezzen. (Mondjuk: kihasználni az erős szelet, hogy a nyilat eltérítve az ”elkanyarodjon” és berepüljön egy torony alkarnyi nagyságú ablakán, pont eltalálva a kilincset és ezzel kinyitva az ajtót – bármennyire menőn is hangzik ez.)

A mesterlövész tudományának legmagasabb művelője, így ötödik jártassági szinttől kezdve szintenként egy-egy pontot levonhat célpontja védettségi szintjéből (tehát 10. szinten -5 pont) de ez így is mindig minimum 1 marad.

Jártasságpont igény:  600/600/600/1200/1200/1200/1800/1800/1800/3000
Visszahatás a főértékre:  5: Ügyesség; 7: Lelkierő; 9: Ügyesség

(Igen, az "öreg motorosok" jól emlékezhetnek, hogy a Mesterlövészet jártasság a Nordes-re volt meghirdetve, de az aligha fog már napvilágot látni, szóval...)
 

Íjászat hátasról

Szükséges főérték: Rátermettség  50/60/70/80
Szükséges jártasság: Íjászat, Lovaglás (5. szint)
A tanulás módja: M/ö
Tábla: Rubin

Bár játéktechnikailag egy sima íjászattal és lovaglással rendelkező karakter is tud lőni lóról (vagy egyéb hátasról), de mivel mindkettőhöz elég magas szint szükséges, hogy rendesen hajtsa végre a karakter, ezért kezdő karaktereknek - segítség gyanánt - kidolgoztam ezt a jártasságot. (Meg a valóságban is a lovas íjászathoz némileg más mentalitás szükséges úgy gondolom.)
Birtokában a karakter alacsony szinteken csökkentheti, magasabb szinteken megszüntetheti a célpont védettségi szintjének azon módosítóit, ami a lovagolásból ered, de csakis ezeket. Bármilyen egyéb módosító körülmény továbbra is vonatkozik rá.

A jártassággal lehet specializálódni, így egyéb lőfegyverek is használhatóak hátasról (parittya, fúvócső), akár számszeríj is... egy lövés elejéig, mert aztán azt bajos lesz nyeregből újratölteni (értsd: nem lehetséges)
Mesterlövészettel nem kombinálható. (Egyeseknek már az is mesteri, hogy tud egyáltalán valaki lóhátról célozni.)

Jártasságpont igény: 300/300/300/600/600/600/1000/1200/1200/2000
Visszahatás a főértékre: 5: Rátermettség; 7: Rátermettség; 9: Rátermettség
 

Törvényismeret/Jogászat

Szükséges főérték: Intelligencia 40/50/60/70
Szükséges jártasság: nincs
A tanulás módja: M/ö
Tábla: Zafír

A helyismeret jártasság ”következő szintje”. Ezen képesség birtokában a karakter pontosan eligazodik a jogban, jogi szövegekben (ha tud olvasni), a bürokráciában és az írott törvények világában. Valamint pontos ismerete van mind távolabbi helyek törvényeiről, bírósági intézkedéseiről (és azok menetéről), és ahogy azok esetleg le vannak írva. (Bár nem feltétlenül rendelkezik naprakész információkkal.)
A karakter lényegében ezen jártasság birtokában lehet jogász, bíró vagy esetleg ispán, de nemesi körökben is elvárt néminemű ismerete. Adott esetben érdemes kiegészíteni Meggyőzés és Alkudozás jártasságokkal.

Jártasságpont igény: 150/250/300/500/600/700/1000/1200/1500/2000
Visszahatás a főértékre: 5: Intelligencia; 9: Intelligencia

Szerintem egyenlőre ennyi, ami kicsit részletesebb. Még van pár Szakma, ami nem volt benn a könyvben és leírtam magamnak:
- Építés (gyakorlati); Ács mesterség; Kőfaragás (szobrászattal kombinálható); Fegyverkészítés (fa fegyverek); Üvegfuvás; Könyvkötés;

Meg olyanok, mint a Kőzettan/Ásványismeret, bár az megtalálható ebben a remek kis kiegészítőben: http://people.inf.elte.hu/zeus/Alkimiafejezet2.pdf de amúgy az Állatismeret mintájára tanulható.

Valamint egyéb művészeti ágak, mint a Faliszőnyeg/kárpit készítés, Mozaik, Fafaragás és esetleg a Tervrajz (bár az bemondható a grafika alá is).

 

Meg van még a Hajóvezetés/Hajó irányítás is, amin gondolkodtam, mert a Hajózás jártasság annyira nem tér ki rá, inkább csak a gyakorlati részére. Bár igaz bevehető abba is. Ne keserítsük meg a karik életét azzal, hogy tízmillió jártasságot kell felvenniük, hogy használhatóak legyenek.
(Dobtál ma már Légzés jártasságpróbát? Neeeem? Akkor a karaktered holtan rogyik össze. :rohog: )
 

Na ennyi volna egyenlőre. Ha erre jár valaki, akkor hagyhat nyugodtan kritikát, illetve bátran módosíthatja ezeket és használhatja őket fel saját játszmájába.

 

 



Eversong

Eversong

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 261 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.06, 09:48

Archeon:
Na, ha jól értettem, a Warhammer fórumot keresed. :vitatkozik:
Ezen a linken megtalálod.

(OFF)Legalábbis remélem, hogy jól sejtem, és erre gondoltál.(/OFF)

Módosította Eversong: 2006.05.06, 09:50


Alkyr

Alkyr

    Magiszter

  • Archívum
  • 1004 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.06, 08:25

Most mi van? Ebből egy kukkot nem élrtettem. Szerintem rossz topicra írtad...

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.06, 08:15

Biztos jókor, csak talán nem jó helyre ;)
Én mindenesetre egy szót sem értek belőle...

Archeon

Archeon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 97 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.05.05, 19:26

Sziasztok
Mivel látom hogy épen a felturbózot hapikról van szó jókor írok ide is.
Szoval az lenne a kérdésem hogy 2000pt-os seregbe megéri egy 8 fös káoszlovag egységet korn jelel úgy behozni hogy az egység minden tagja 1. szintü tűz,árny mágus lenne valamilyen zászlóval?
Előre is köszi.

Codric

Codric

    Dergán Farkas

  • Fórumita
  • 518 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.29, 19:00

Jah, de sztem egy nagyon egyszerű módosítással el lehet venni a tápmániások kedvét. A TFVH vagy nem ad védőszintet fegyverek ellen, vagy csak a felét adja, stb. Egy söröskupával nem állnék egy szablya elé...
Amúgy sztem akinek van egy kis érzéke a szerepjátékhoz, az nem fog egy lovag karival vascsővel nyomulni.

A csatacsillagos példára visszatérve, sztem a kari még azt sem tudja, hogy hogy kell megfogni, vagyis, elég rossz eredménnyel fog küzdeni...

Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 287 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.29, 02:15

Ha harcolni akarsz egy tárggyal, akkor az 99,9%-os valószínűséggel besorolható valamelyik fegyvertípusba, és akkor, elvileg, azt kéne használni rá. De mindig marad olyan, amit mégse lehet! És mi a helyzet akkor, ha ténylegesen egy fegyver akad a karakter kezébe? Pl: kiverték a kezéből a kardját, jobb híján egy másvalaki által elszórt csatacsillagot mar fel, de nincs hozzá fegyverforgatása. A lehúzott csizmájával jobban tudna harcolni, ha elég magas a tárgyak fegyverként való használata? Ugyanmár...

Itt rögtön rá lehetne mutatni egy alapvető logikai hibára: ha olcsóbb tanulni, az rosszabb kell legyen

Szerintem ez a szakértelem egyfajta áthidaló megoldás: általános harci ismereteket (mozgásokat) tartalmaz, így szó szerint minden, kézbe vehető eszközzel használható, azonban igazi bajnok sose lesz ezzel, bár egy kocsmában hatásos tud lenni. (Vegyük figyelembe, hogy a 3/3-as fegyverforgatáshoz úgy 1800 JP-t kell elkölteni. Ugyanennyi emebben, figyelmen kívül hagyva a növekvő főérték-igényt, elég a 9-es szinthez!) A szakértelem használatakor a(z alap) célszámok módosulnak: meg kell nézni, mennyi a célszám a szakértelem szintjével, mennyi 0-ás szakértelemmel, és a kettőt átlagolni!
Példa:
A karakter 5-ös támadó, és 4-es védőszintű fegyverforgatással bír. B karakternek 9-es a Tárgyak fegyverként használata. A karakter üti B, célszáma 9-es szintre 15, 1-es szintre 99, a kettő átlaga 57, ennyi az alap célszáma. B karakter támadása esetén 9-es támadószintnél a célszáma 95, 0-ás támadószintnél 5, a kettő átlaga 50, neki ennyi a célszám. Ebben a felállásban a karakter dönthet, hogy fegyverforgatást használ, ha van neki megfelelő, vagy inkább ezt a szakértelmet, a kettő másfajta mozgáskúltúrát jelent!

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.28, 16:37

Ha huzamosabb ideig üt a karakter emberkéket le ásóval, akkor hirtelen elfelejti hogyna is kell használni és tanulhatja drágábban. Vagy pl. ha túl gyakran sörösüvegekkel nyomok kupán vkit, akkor egy napon arra ébredek, hogy képtelen vagyok eltaláni bárkit vele (hiszen az már fegyver...

Itt rögtön rá lehetne mutatni egy alapvető logikai hibára: ha olcsóbb tanulni, az rosszabb kell legyen :sor: . Hogy ez miben jelenik meg, azt látom, már sikerült felvázolni.
Eltörik-e kérdésre egy egyszerű szabály: dobj a két fegyvererőre egy ellenpróbát a rubin táblán. Az alkalmi fegyver a védekező fél. Ha elrontja, akkor sérül. A sérülés már a mesélő dolga: átlagos fadarab elhasad, piszkavas elgörbül, stb
Az "elfelejti" témát akár azzal is el lehetne intézni, hogy átszámítjuk a Jp-ket. Ha a tárgyak fegyverként használatára ráköltöttél x pontot, és a mesélő elfogadja, hogy erre lehet alapozni egy furkósbot(szerű fegyver) forgatását, akkor kaphatsz arra valamennyi "ingyen" Jp-t.
Még annyit tennék hozzá, hogy ha valamit rendszeresen gyakorolsz (akármilyen jártasság legyen), akkor egy idő után igenis megkövetelem, hogy tegyél rá Jp-t. Lehet szörnyülködni.

Módosította Noro: 2006.04.28, 16:41


Daoldin

Daoldin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1011 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.28, 14:02

bocs, hogy csak most reagálok, sőt, talán már nem is kéne... :sor:

daoldin: már harmadszorra fejtetted ki ugyan azt a véleményt, amit megtettek mások (Noro és Slinshot). Csak azért vágok be ide sok idézetet, mert figyelmetlennek neveztél :nono:


én csak összegeztem azt, amivel Noro, Slingshot és én egyetértettünk. Mintegy tisztázásképpen, asszem a hozzászólásomat is pont ezzel a kifejezéssel kezdtem ...

A jártasság ólcsósága előny, ám ezt ellensúlyozza, hogy az igy felhasznált tárgyak elég ramaty harcértékekkel (Gyorsaság, Erő) rendelkeznek, valamint hamar elhasználódnak.

Szerintem meg nem ellensúlyozza, mert valószerűtlen az egész...


szerintem meg ellensúlyozza, de ezen nem érdemes lovagolni.

most ha valaki ezt el akarja kerülni azzal, hogy piszkavasat, vascsövet, és egyéb dolgokat használ, akkor egyértelműen egy olyan kiskaput keresett meg, ami segítségével tápolhat.

Magyarázd meg el nekem mi ebben a kiskapu, vagy a sétapálcás esetben, mert úgy látszik nekünk sika féle futóbolondoknak ez mégsem egyértelmű :nono:


azért kiskapu, mert a többi hirtelen felkapott tárgyakkal ellentétben (söröskrigli, kispárna, sámli, stb.) a piszkavas és a vascső elég ellenálló. Egy láncinges fickót is elég jól lehet vele gyepálni anélkül, hogy komolyabb baja esne, és akár egy kardcsapást is fel lehet vele fogni. Egy teljes vértes, pajzsos, csatabárdos fickó esetén már más a szitu, de ne részletezzük, azt hiszem már így is érthető. A piszkavas és a vacső azért kiskapu, mert el lehet vele kerülni a jártasság egyetlen hátrányát.

Vascsővel és pajszerral akar jönni? Bocs, de az már fegyvernek minősül, vagyis nem használható rá a jártasság. Vagy a másik magyarázat is beválhat (by Noro), hogy amit huzamosabb ideig használsz, az már a te fegyvered. Kissé nehézkesen, talán nem is teljesen logikusan, de a kiskaput bezártuk, a tápoló hajlamot ideiglenesen elnyomtuk.

Ha huzamosabb ideig üt a karakter emberkéket le ásóval, akkor hirtelen elfelejti hogyna is kell használni és tanulhatja drágábban. Vagy pl. ha túl gyakran sörösüvegekkel nyomok kupán vkit, akkor egy napon arra ébredek, hogy képtelen vagyok eltaláni bárkit vele (hiszen az már fegyver, vagy nem?). Ez csak egy megoldásnak látszó(!) feltevés, de legalább elismerted, hogy nincs definiálva tisztességesen a fegyver fogalma.


ez Noro elmélete volt, szal annak magyarázatába/védelmébe nem szivesen mennék bele.

Képzeljük el a helyzet abszurditását: a karakter egy szobában reked, nyomában üldözők, nemsokára feltépik az ajtót.. körülnéz, mit használhatna fegyvernek, persze rögtön a piszkavason akad meg a szeme (és igen, in character is) . Kirántja és az ellennek ront, mire a mesélő elkezdi "lazán értelmezni a szabályokat". Háát Daoldin, tudják a játékosaid, hogy erről így vélekedsz?


Én nem az ilyen tipusú jártassághasználat ellen emeltem fel a hangom. Ha visszaolvasol, magad is láthatod, hogy moonlord mivel példálózott ("De mondjuk szerintem aki erre alapoz, az hord magánál vascsövet."). A te példád alapjaiban véve nem ellenkezik a jártassággal, és ha a JK a te példád szerinti ad hoc jelleggel használna piszkavasat és társait, akkor nem is vezetnék be semmilyen retorziót. Ám ha nyilvánvalóan tápolni akar azzal, hogy állandóan magával hord egy vascsövet, mert az tartós, és ezzel, sokadszorra elmondva, kikerüli a jártasság egyetlen hátrányát, akkor már közbelépnék. Az alább megfogalmazottak alapján.

Alkyr

Alkyr

    Magiszter

  • Archívum
  • 1004 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.24, 20:56

Szerintem ezt mesélője válogatka. Szerintem specializálódni kéne a mágia történelmére, mint ahogy lehet jó néhány Jártasságnál specializálódni. Például: Helyismeret (szűk sikátorok).
Én így gondolom.

Venemo

Venemo

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1146 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2006.04.24, 20:34

Ezek a mágiával foglalkozó jártasságok gyüjtőneve, mint pl. a vér jártasságai. És itt konkrétan szerintem a mágiaelméletre céloztak.

De hülye vagyok... ez eszembe se jutott, pedig logikus... Tényleg. :D

Szóval úgy gondoljátok, hogy a két jártasság együttes megléte kell?

_Vasorrú Thorin (NPC/NJK)

_Vasorrú Thorin (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.04.24, 20:05

Mi az a kapcsolódó fény jártasság?


Ezek a mágiával foglalkozó jártasságok gyüjtőneve, mint pl. a vér jártasságai. És itt konkrétan szerintem a mágiaelméletre céloztak.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]