Ugrás tartalomhoz


Fotó

Quake


  • Válasz írásához lépj be
141 hozzászólás érkezett eddig

Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.21, 11:20

Melyik alkalmazásra gondolsz? (PK3)

Hát melyikről beszélünk? ^_^”
A játék no. Van egy lista, mely az elérhető pk3 fájlokat tartalmazza, vagy automatice kikergeti az összeset? :aboci:

Talán nem tetszik az über szuer kinézete az oldalamnak? :pipe:  :punny:

Mennyire legyek őszinte? ;)

Funkcionalitás rulz, csak nehogy elijeszd a lelkes rajongókat :)

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.21, 00:09

//to Pestaa - Melyik alkalmazásra gondolsz? (PK3)
A pályaszerkesztőnél ajánlatos, hogy fel legyen telepítve a játék a textúrák miatt, vagy szedd ki a pack0.pk3-ból és tömörítsd be egy tetszőleges pk3 fileba őket amit a baseq3 könyvtárba helyezz el.

A pályáknál az "*.aas" a botok számára készül, egy másik konzolos progival. Most hirtelen nem jut az esembe a neve, de különféle parancsokat kell beírni a pálya elérési útja után, mint a régi dos-os arj esetében.

A gagyi pályák alatt a házilag kreáltakat értem. :pipe: Az alapokkal szinte semmi bajom, egy pár apró hibát leszámítva, amit a készítők benne felejtettek véletlenül. Valami úton módon az én gépem ezeket előhozza, tesómé meg nem. :punny: Nekem a Gótikus pályák jönnek be, a Hih-techesek nem kifejezetten.

Ha esetleg nagyban csinálnád a biznict, akkor kérdezném, hogy nincs-e szükséged valami komolyabb webdesignra? :)

Pici gúnyt érzek ki az írásodból. ;) Talán nem tetszik az über szuer kinézete az oldalamnak? :D :aboci:
Nem fogok csili vili weblapot feldobni, mert nem látom értelmét, nekem ez is megfelel, és a céljamnak tökéletes. egyszerű és még is "jó".

Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.20, 23:05

Alapesetben az összes pk3-at megkeresi az alkalmazás, vagy kell egy kis inspiráció a számára? ;)

Ebből gondolom, meg hallomásból tudom, hogy előre lefixált pontok alapján közlekednek a botok ott.

Asszem a Counter Strike-ban is valami hasonló lehet... A pályák első futtatásakor eszközöl egy analízist; szvsz később ebből táplálkozik, merre is volna jó menni.

Quake 3-ban soha nem megy ugyanúgy a bot, max ha nyugis az idő, mert akkor mindig az úgynevezett ideális ívet választja.

Ez az ideális ív van az .aas fájlokban tárolva? Gondolom én, hogy ezért kell a botoknak, aztán lehet, hogy jól tévedek :punny:.

Pályák:
Sokan a gagyi kinézetőeket választják.

Az én favoritom a Q3DM17. Nem garantálom, hogy pontos voltam, a tévedés jogát fenntartom :aboci:.

Majd feldobom az oldalamra, ha készen vagyok vele. :pipe:

Ha esetleg nagyban csinálnád a biznict, akkor kérdezném, hogy nincs-e szükséged valami komolyabb webdesignra? :)

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.20, 22:35

//to Pestaa - Az alapok (eredetiek) a Pack0.pk3-ban vannak betömörítve. Azokat ne bántsd, csak másold ki őket, és írd át ill mentsd le más néven és tömörítsd be másik pk3-ba őket. A botfiles könyvtárban találod ezeket és egyszerű szöveges fileok, amik tartalmaznak mindet értékekkel együtt.

UT-nél azt hiszem úgy működik, hogy pályaszerkesztés közben meg kell adnod a botok útvonalát, de lehet, hogy marhaságot mondok. Mindenesetre volt olyan UT pályám, amire beraktam a botokat és csak egyhelyben álltak. Amikor odamentem hozzájuk akkor is csak álltak, meg sem moccantak, és légkalapáccsal szét lehetett őket gyakni. :punny: :pipe: Ebből gondolom, meg hallomásból tudom, hogy előre lefixált pontok alapján közlekednek a botok ott. Quake 3-ban soha nem megy ugyanúgy a bot, max ha nyugis az idő, mert akkor mindig az úgynevezett ideális ívet választja. :)

Pályák:
Sokan a gagyi kinézetőeket választják. :aboci: játszahóság? Nem tom. nálunk a 3 kategóriánál elég szigorú követelményeknek kellett megfelelniük.

Pl, Slig nevű bot (slig.bot) flie a script könyvtárban:

{
name  Slig
funname  ^2Slig
model  slig
aifile bots/slig_c.c
}

A többi cucca másik 4 fileből áll, amik a botfiles\bots mappában találhatóak és így néznek ki:
slig_c.c
slig_i.c
slig_t.c
slig_w.c

Mind a 4-et módosítani kell, elég jó kis pepecselős munka. A "C" bot fegyveres képseeégeit és viselkedési formáit tartalmazza Ez az AI-je vagyis az IQ file-ja, az "I" az általa favorizált tárgyakat és fegyvereket, a "T" a chateléses szövegeit, a "W" pedig, a fegyverek használatát.

Slig a kedvenc botom, meg az első is egyben. :P

Köszi a dícséretet ;) , a pályát tesóm találta ki, én csak segítettem neki, ha elakadt, illetve javítgattam neki a hibákat. Az én pályáim csak a zippelt képekben láthatóak. Még nem volt hozzá időm, kedvem, és energiám, hogy befejezzem őket 100%-osan. Majd egyszer biztosan. A CTF pályák kemény diók. Majd feldobom az oldalamra, ha készen vagyok vele. :D

Módosította Urakil Nakryd: 2006.05.20, 22:39


Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.20, 19:16

Minden bothoz tartozik egy: botnév.bot nevű file.


Ezeket hol találom, hogyan szedjem ki, hogyan írjam át, hogyan bővítsem...?
Uhh, jó sok kérdés XD

Egy-két tucatot megcsináltunk tesómmal. :punny:


Igazán felrakhatnád az oldaladra...
Az ott talált pályákhoz pedig csak gratulálni tudok. Tükröződik mind az attitűd, mind az affinitás. Prezíc, igényes munkák... :aboci:

A botok készítése nem a pályakészítéshez tartozik, attól függetlenek, nem úgy mint asszem az UT-ben.


Akkor biza az Epic jól elszúrta a dolgokat... Ha egy botot megcsinálok, az miért ne legyen elérhető a többi pályán is, miért ne lehetne globális? Szvsz nem kéne pályához kötni őket... Mindazonáltal biztos van oka annak, hogy ilyen lett a kivitelezés.

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.20, 18:48

A botok teljesen más tészta. Minden bothoz tartozik egy:
botnév.bot nevű file. Ez tartalmazza a különböző szintekre osztva az IQ és viselkedésadatokat, úgy mint bosszúállás, bohóckodás, chatelés, ugrabugrálás, lopakodás, meg hasonlók. Ileltve, melyik fegyverrel hogy lő, vagy melyiket szereti, illetve melyik tárgyak begyűjtésén fáradozik, stb. Kis kiismerés után elég klasszul össze lehet hangolni őket. Egy-két tucatot megcsináltunk tesómmal. :punny:
Nightmare fokon szinte semmi különbség a botok között, vagy legalább is csak árnyalatnyi. 1 shotgun lövése asszem 5 sörétet tartalmaz, és ezen a fokon már mind az öt talál. :aboci:

A botok készítése nem a pályakészítéshez tartozik, attól függetlenek, nem úgy mint asszem az UT-ben.

Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.20, 17:45

Hehe, nem is gondoltam volna, hogy ily egyszerű... A megvalósítás kicsit maszeknak tűnik az id részéről, valószínű, hogy minél többen tudjanak pályát kreálni...
Ha továbbmegyek, azt is mondhatom, hogy nevetségesen primitív, de egyszerűség rulz.
Menten megberhelem az alap pk3 fájlt, tanulmányozás végett :punny:
Pályakészítés stimm, több kérdés majd menet közben adódhat.

Botokat pedig hogy kreáljak? (és ez alatt nem a skinekre gondoltam, hanem saját, külön bejáratú mesterséges intelligenciára...)
Elvégre minden bot különböző teljesítményű, észrevételeim szerint. Egy Crash nem fog szitává lőni egy Xaero-t (nehézségi szint ekvivalens).

Módosította Pestaa: 2006.05.20, 17:51


Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.20, 12:25

//to Pestaa - Leírást tudok majd küldeni hozzá, ha gondolod, de angol nyelvű. Majd utána nézek, hogy meg van e még valahol.
A pályák beillesztése eképp működik:
Ha megszerkesztetted a pályát, van rajta legalább 1 db player start pont akkor a file menüben van egy Bsp nevű ha jól emlékszem. Ebben a menüben lehet lefordíttatni a pályát a progival, hogy játszható legyen. Jó tanács ha legelőször egy light extra nevűt fordíttatsz vele, mert ezt nagyon gyorsan elkészíti. az egész pálya maxos fényárban fog úszni de nem is ez a lényeg. A fordítás során a progi leellenőrzi a pályát, hogy lyukas e Ha talál lyukat, akkor megszakítja a fordítási műveletet és vastag piros csíkkal bejelöli az útvonalat eg fényforrástól a lyukon át a külvilágig. Kínos, ha egy nagy pálya fordítása eltart kb 10-15 percig és az utolsó percekben dobja vissza emiatt. Ha végzett a fordítással a progi, akkor lehet normál (Full) fordítást eszközölni rajta. Miután elkészült az XY.bsp file az alábbi könyvtár struktúrában helyezd el egy zip-ben, amit nevezz át *.zip ről *.pk3-ra.

Levelshots
Maps
Models
Scripts
Textures
Sound

Ha valamelyik mappa üresen maradna, akkor azt kár betömöríteni. :)
A lényeg a Maps és a Scripts mappa. Ezek mindenféleképpen legyenek benne. A Levelshots mappába rakj egy *.tga vagy *.jpg filet ami majd a játékban megjelenik mint képecske a pályakiválasztó menüben. Egy a lényeg, Azonos legyen a neve a pálya file nevével!
A maps mappa tartalmazz majd összesen 2 db file-t. 1 db *.Bsp-t ami maga a pálya, és 1 db *.aas-t ami a botoknak kell. ez a file alapján tájékozódnak majd. Ha ez nincs akkor nem tudsz botokat tölteni a pályára. (ezt egyébként egy másik progival lehet készíteni, amit a radiant fel is rak insalláláskor) Scripts a másik fontos mappa. Ebben kapnak helyet a textúrákhoz készített XY.shader fileok, illetve egy pályanévvel megegyező nevű file.arena file is. Ebben lesz az az információ, ami alapján a játék berakja a pályád a választhatók közé. Így néz ki a struktúrája:

{
map  "Gotik"
bots  "gorre klesk major"
fraglimit "0"
type  "ffa"
}

{
map  "gotikjav"
bots  "gorre klesk major"
fraglimit "0"
type  "ffa"
}

Ebből is látszik, hogy több pálya is lehet a tömörítésben, amiket egy xy.arena fileba le is tudsz tárolni. Ha valamelyik sort ki akarod remelni, akkor írd a sor elé a // jelet. Ezzel a játék azt a sor nem fogja figyelembe venni. Célszerű ezt akkor megejteni, ha pl a pályára olyan botokat akarsz berakni, amik nincsenek benne az alapokban azaz házi gyártmányok. Pl. az egyik saját pályám arena fileja:

bots "keel visor wrack uriel"
//bots "Slig  Alien Skrag Monkey Jim"

Itt a házilag készített botokat kiremeltem, mert ezek a botok nincsenek meg senkinek sem, csak nekem, mivel tesómmal készítettük hozzá az IQ filejaikat. Ha viszont én játszom rajta otthon, akkor a remelést átrakom a másik botokat tartalmazó sor elejére.

További berakható parancsok:
map (a pálya neve .bsp nélkül)
bots (az alap botok akiket ajánlasz a pályára, ezek a kiválasztásnál elsődlegesen megjelennek)
fraglimit (értelemszerű)
capturelimit (értelemszerű)
type (a pálya típusa)
time (alap játékidő)
longname (a pálya betöltésekor kiírt szöveg / pályacím nem fontos ide beírni, mert a szerkesztésnél ezt meg lehet adni fordítás előtt.)

A radiant alkalmas Team Arena pályák elkészítésére némi mahinálás után.

Ha komolyabban érdekel a téma, akkor felrakom és szívesen segítek itt a fórumon elmagyarázni hogy mit és hogyan kell. A régi Gamestar fórumán már elkezdtem, de azt azóta törölték, így ott már nincs meg. De szerencsére lementettem, így azokat be tudom rakni ide majd.

Egyelőre ennyi. asszem nem maradt ki semmi sem, ha még is akkor majd írj, s akkor is, ha valamiben elakadsz.

Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.11, 15:42

Így ténylegesen nem kell ismerned a grafikus motort, megteszi ezt helyetted a Radiant is...
Egyébiránt köszönöm a neveket, majd a kollégium költségére le is töltöm XD.
Térlátás/Kreativitás van, hála az Öregnek érte odafenn *nemvallásos*.

Mint ahogy evés közben jön meg az étvágy, nekem is alkotás közben jön meg az ihlet. Kevés dolog van, amit előre megtervezek... Bár a horoszkópom azt mondja, hogy rendszerető vagyok...
Leírást hol találok a pályák beillesztéséhez, esetleges konvertálásához, mittudjamén hogy csinálják...?
Még nem volt alkalmam pályát kreálni, de nem lehet túl összetett.

Módosította Pestaa: 2006.05.11, 15:44


Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.11, 13:45

//to Pestaa - Kettőről hallottam eddig:
GTK Radiant és Q3A Radiant 2.02.

Én ez utóbbit használtam és szerintem elég könnyen kezelhető progi. Nos én nem ismerem a grafikus motorját a játéknak, s még is boldogultam vele elég jól. Tesómnak is én segítettem elkészíteni a pályáját.

Egy jó tanács mindenkinek mielőtt nekiállna megszerkeszteni egy pályát:
Álmodd meg és vázlatosan rajzold le az elképzelésed. Ez úgy is változni fog a készítés során, mikor rájön az ember, hogy ezt nem is lehet úgy megcsinálni. Persze nem árt némi kreativitás, és térlátás ehhez a feladathoz, mert ha ezek meg vannak, akkor könnyen boldogul vele az illető. Átlátja a térképet és nem lesznek olyan bakik benne, hogy mire befejezi a pályát kiderül hogy két kitalált terem között fél szintnyi az eltolódás. :leborul:

Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.10, 22:05

Én elég jól belebonyolódtam a pályaszerkesztésbe


Akaratom ellenére szakmai oldalról nézem a dolgokat :felvon:
Az volna a kérdésem, hogy ilyen pályaszerkesztéshez mi kell... Szükséges-é' valami speckós program (hülye kérdés, a program neve érdekelne :felvon:)
Mennyire kell ismerni a grafikus engine-t hozzá?
Mondanom sem kell, hogy a minimum requirements közé tartozik a sok szabadidő, kreativitás, kitartás, blabla :rohog:

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.10, 18:41

Irodalom ajánló plusz:
Doom a pokol kapui :D

Én elég jól belebonyolódtam a pályaszerkesztésbe, így szinte mindent meg tudok csinálni Radiantban amit csak lehet. :lol: :felvon:

Kedvenc botom Phobos és a pályája is király.
A pályáimra viszont tesztelés alaplyán választok botokat. Elég hosszadalmas dolog, mire több tucatszor lenyomnak 100-as meccseket, és kiszűröm a hibákat, előnyöket, stb. De persze ismerem annyira a botokat már, hogy tudom, ki milyen beállítottságú, így szűkebb körben keresgélek megfelelőt az elérhető felszerelésekhez mérten.

Radiantban tok segíteni valakinek ha kell. :rohog: :felvon:

Pestaa

Pestaa

    Operálandusz

  • Fórumita
  • 279 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.10, 17:24

Vááá végre értelmes emberek :felvon:
Hogy bekapcsolódjak: szerintem is a 3. rész a legjobb a 4 közül. Bár a pályaszerkesztés felé nem húzódok, annál inkább kacsintgatok a grafikus motor-készítés felé. Itt megjegyezném, hogy azért nincsenek villogó neonok a Q3-ban, mert John Carmack (akit majdhogynem istenként tisztelek :felvon:) döntés elé került: dinamikus vagy statikus fények, avagy kinézet vagy sebesség. A válasz egyértelmű.

Anarki rulez :rohog:

Legesleges...legjobb barátom neve Fatal2ty volt egy ideig, szerintem érthető okokból :lol:

Irodalomajánló:
David Kushner: A Doom legendája
Hogyan változtatta meg John Carmack és John Romero a világot?
(két részes, asszem kereskedelmi forgalomban nem kapható... PC G___ mellékletként jutottam hozzá...)

Q3TA4EVA (jééé...mozaikszó:D)

Agasvary

Agasvary

    Biológusgeek

  • Fórumita
  • 678 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.02.24, 07:21

Hát nem tudom.
Nálam az a helyzet, hogy elkezdi tölteni, ki is "ugrál" nagyképernyőre, mintha már indulna, de aztán lefullad, és visszajön a windows. És az is biztos, hogy nem ezzel a példánnyal van a gixer, mert egy más forrásból származó Quake-et is kipróbáltam, de az is ugyanezt művelte.
Ráadásul a win95 kompatibilitási mód is hatástalannak tűnik.
(Felraktam egy OpenGL Quake patch-t, de azzal sem megy, bár GeForce-hoz talán az már fölösleges..)

:)

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.02.24, 06:47

//to Ágasváry - Ilyenről még nem hallottam. Nekem is megvan a játék kétféle példányban és mindkettő üzemel XP alatt mindenféle patchek nélkül, és még a botok is randalíroznak rajta :).
Spoiler


Agasvary

Agasvary

    Biológusgeek

  • Fórumita
  • 678 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.02.23, 10:37

Üdv!

Lenne egy kérdésem;
Megvan már jó régen a Quake1, de rég nem tudtam játszani vele, mert Xp alatt nem indul. A megoldás persze adott lenne; kell egy patch valahonnan. Ilyet azonban nem találtam sehol. Nem tud esetleg valaki egy helyet, ahonnan biztosan letölthető egy ilyen patch?

Gondolom má' csak nem illegális egy olyan file letöltése, ami azt teszi lehetővé, hogy egy régebbi játék újabb op.rendszeres környezetben is fusson?!
Vagy tévedek?

A segítséget előre is kösz!

:gyagya: :sor: :bravo: :five:

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.06, 15:53

Nekem a sima UT túl lasú volt, nincs benne semmi pörgés, meg nagy hent. A szinek is csapnivalóak voltak, a botokról nem is beszélve. Pontok alapján közlekednek a pályán. Ekkora egy agyament ötletet honnan szedhettek? :lol:
A végén már UT-ben csak a nagybummos fegyverrel marhultunk. Kilőttünk egy rakétát és be a pályára vele. Ki tudja jobban irányítani. :D
Az ugri-bugri alacsonygravitációs pálya egész jó volt, csak sok volt benne a fejlövés, egy idő után unalmas volt már. Mindig is ID párti voltam, és szerintem az is maradok. :dilis:
Botok viszont kár hogy nincsenek a Q 4-ben. Így egyedül nem lehet fejleszteni elég rendesen a játékstílust.

DelArco

DelArco

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.06, 11:13

Üdv!

Multiplayer része ennek is van szerintem kb. Q3 szintű az egészhez csak sokkal jobb gép meg egy picikével jobb internet kell az szupereffektek megvalósításához. (Bár ezeket ki lehet kapcsolni de akkor meg akár játszhat az ember a Q3-al is.)
Az biztos hogy a single részre koncentráltak és szerintem nem is kell csalódnunk a fejlesztők munkájában mert hacsak egyszer is de igen érdemes végigvinni. Szerintem mindenképp szerezd be ha szereted a Quaket én például mindig Unreales voltam inkább de mégis azt mondom érdemes kipróbálni ezt a játékot.

Urakil_Nakryd

Urakil_Nakryd

    Sámán

  • Archívum
  • 1424 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.05, 19:41

//to DelArco - Köszi az infókat. A single játékkal az a bajom, hogy ha egyszer végigvitem akkor megy a polcra, mert már tudom, hogy mit hogyan kell benne csinálni, így nem negy kunszt végigvinni újra. Ezért volt nagy áttörés annó a Quake 3 Arena.
Előtte az ID-s játékokkal csak arra mentem már, hogy minden secret cuccot összeszedjek/megkeressek. Quake 1-ben az összes secretet tudom már fejből, úgyszintén az Ultimate Doom, Doom 2, Heretic (4 epizódos). :bravo:
A Hexen feladta a leckét, így azt félbehagytam.
Heretic 2-is érdekes volt a RTC of Wolfeinstein-el egyetemben.

DelArco

DelArco

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.05, 16:11

Üdv!

Szerintem nem olyan komoly a gépigény.
Hát ha komoly multirészt vársz akkor csalódnod kell mert szerintem nem lett olyan jó. Bár csak 10 percet játszottam multiban. Egy arc gyorsan megalázott 10-0-ra aztán kiléptem. Szerintem nem sokban más mint a Q3. Botok ellen nem is lehet játszani benne.
A Single részre fektettek inkább nagy hangsúlyt és az szerintem remek is lett. Bár aki unja a Doom 3 féle hentet annak nem javasolt mert majdnem ugyanazt kaptuk csak másféle háttérsztorival. De szerintem nagyonis jó lett csak kissé rövid azt mondják. Én még csak az utolsó elötti pályán vagyok de viszonylag hamar elvittem odáig. Összesen 31 pályából áll a single rész.
A játék maga 1DVD-t foglal.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]