Ugrás tartalomhoz


Fotó

Egyszerű rendszerek


  • Válasz írásához lépj be
191 hozzászólás érkezett eddig

wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.13, 21:34

David Black véleménye a kérdésről:

http://dngnsndrgns.blogspot.com/2016/12/the-black-hack-conditions.html


Ez az alapbeállítás, de ha az adott világhoz éppen valami markánsabb kell, akkor némelyik lehet akár végleges is szerintem. Emlékszem, pl. a d20 boom idején némelyik normálisabb zsánerkönyv tudott merészebbeket is lépni, pl. a Sword & Sorcery Studios görög és arthurkirályos fantasy kiadványa.


Köszönöm szépen, nagyon hasznos. Igazából ebben a formában pont megfelel nekem :)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7683 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.13, 07:26

Petrus lefordította a Knave-et, ami egy OSR kompatibilis szabálykészlet szinte bármilyen DnD verzióhoz. Szerzője az a Ben Milton, akinek a MazeRats is köszönhető. Mindkettő elérhető Petrus fordításokkal foglalkozó oldalán:

https://zistenz.github.io/mini-rpgk/

 

A Knave csomag a magyar pdf mellett egy karakterlapot és az eredeti, angol nyelvű dokumentumot is tartalmazza. (A fordítás a használt CC licenc miatt legális.)



Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.13, 07:17

David Black véleménye a kérdésről:

 

http://dngnsndrgns.blogspot.com/2016/12/the-black-hack-conditions.html

 

 

Ez az alapbeállítás, de ha az adott világhoz éppen valami markánsabb kell, akkor némelyik lehet akár végleges is szerintem. Emlékszem, pl. a d20 boom idején némelyik normálisabb zsánerkönyv tudott merészebbeket is lépni, pl. a Sword & Sorcery Studios görög és arthurkirályos fantasy kiadványa.


Módosította Radivoj: 2018.09.13, 07:20


wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.08, 11:16

Sziasztok!

Ti hogyan kezelitek/kezelnétek The Balck Hack-ben az állapotokat (dermedt, kővé vált, stb.) Körönként mentő, amíg le nem jön? Vagy ha nem írják, az úgy értelmezendő, hogy végleges, vagy addig tart, amíg le nem szedik?

Köszi előre is :)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7683 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.11, 12:19

Ha tovább csevegnétek a továbbfejlesztés lehetőségeiről, azt légyszi inkább itt tegyétek meg:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/4258-sajat-keszitesu-szerepjatekok/
Köszi!



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.11, 10:42

Kashuka:

 

Köszönöm az ötleteidet. Fel fogom őket használni! Dolgozok rajta!

 

S, ha kész lesz, természetesen megosztom! :)

 

 



Kashuka

Kashuka

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.10, 23:21

Szervusztok!

Zaranassinum - nekem rögtön egy kérdésem lenne, hogy tisztábban lássam, mit szeretnél elérni a rendszerrel:
a) "Csak" asszociációs történet mesélésre használnád, azaz véletlenszerűen meghatározott komponensekből és próba-eredményekből egy összefüggő, értelmes sztorinak kell kijönnie? vagy
b) Klasszikus "kalandozós szerepjátékot" akarsz vele szimulálni/generálni egy személyes játékhoz?

Az a) esetben szerintem inkább a véletlen táblák érdekes feltöltése, és a jó keretszerkezet (hányszor dobjunk mire) a fontos. Egyébként minden próblémát megoldanak.
A nem ismert bonyodalom igénye viszont arra utal, hogy mégis a b) verzióra gondoltál te is. Ez viszont sok érdekes problémát tartalmaz, szerintem leginkább az egyszemélyes társasjátékok megoldásait érdemes megnézni.

Az előre ismeretlen, de fixált véletlenre nem jut eszembe jobb ötlet a Symur által is ajánlott lefordított kártyalapnál. Hogy ez francia pakli amihez táblázatot készítesz, vagy egyedileg megírt kártyák, szinte mindegy (én azárt az elsővel dolgoznék lustaságból).
Érdekes infó lehet rendszer-ügyileg, hogy ha másra nem használod a kihúzás után a kártyapaklit, akkor matematikailag mindegy hogy előre vagy utólag húzod-e ki a lapot, ugyanazt a véletlen-eloszlást használod.

Az első általános tervezési megfontolás, ami eszembe jut:
- csinálj 2-dimenziós táblázatokat a francia kártya lapjaiból, ezzel elég sok opciód lesz;
- a színekhez egy-egy általános jelleget rendelj, a szám pedig ezt részletezi.
Például, a "Fordulat" táblához: szív: mindig kedvező fordulat - 2-esnél egy arra járó juhász hasznos információt mesél, királynál az uralkodó serege a környékre tévedt, és ez Játékos hasznára van; ugyanígy pl. kárónál mindig belső árulás, treffnél természeti katasztrófa pikknél az ismert ellenség kavar bele a képbe. Ezzel a rendszerezéssel segíted magad az opciók megjegyzésében, könnyebben-gyorsabban tudsz asszociálni.

Ami használható ötlet ezzel kapcsolatban, ha a konfliktus feloldása utána a kártya határozza meg, mennyire volt pontos az "előzetes becslés".
A számok jelképezhetnek ismeretlen próbamódosítókat például; a színekkel pedig pl. a fenti rendszer szerint lehet szétosztani a főbb következményeket.
Pl.: szívnél úgy van ahogy gondoltuk előre; treffnél az alapkérdésben nem tévedtünk, de kiderül hogy ez csak a kissebbik fele volt a bajnak; treffnél épp az ellenkező megoldás lett volna "helyes"; pikknél a következő konfliktusban el kell titkolni az eredményt, vagy negatív következményei lesznek.


Az egyik társasjátékos ötletem: érdekes lehet egy "Cluedo" szerű megoldással használni a kártyákat.
Aki esetleg nem ismerné, a játék szabályainak lényege (spoilerben):

Spoiler


Ebből amit merítenék: nyomozós kalandhoz kitalálok 1 vagy több megoldandó kérdést. A pakliból kiválasztok minden kérdéshez konkrét kártyákat (pl.: az 1. kérdéshez: minden színből a bubitól az ászig; vagy 4 kérdés mindegyikére 1-1 szín, mint Symurnál), majd mindegyik laphoz kitalálok egy lehetséges megoldást (célszerűen az alap-szituáció "legenerálása" után.)
Ezek után kihúzok kérdésenként 1 kártyát, lefordítva félreteszem, a nyomozás egy-egy jelenetének sikeres teljesítése pedig a maradék kártyák közül fed fel egyet, ezzel egyre közelebb víve a megoldáshoz. Ebből következik, hogy nem érdemes túl sok lehetőséget hagyni minden kérdésre, mert törvényszerűen elnyújtja a játékot.

Példa játék:
A feladat: kinyomozni ki gyilkolta meg a királyt. A lehetséges jelölteket a 4 ász jelképezi. Szív: az özvegy királyné; káró: a herceg; treff: parasztok bosszúja; pikk: ellenséges nemzet merénylete.
Az első jelenet: a Játékos kikérdezi az őröket; sikert dob (a mechanikát itt nem találtam ki); jutalmul megnézheti a jelenethez tartozó "nem-megoldás" lapot. Ez a káró ász, azaz nem a herceg a tettes -> sztori magyarázat: több szolgálaton kívüli őr is mesél róla, hogy hajnalig együtt iszogattak a herceggel, így nem lehetett a tettes.
Két másik jelenetben tesz még próbát, ebből az egyik sikerül. Két vádlottat így ki tud zárni, a maradék két lehetőségből tippel egyet (meggyanúsítja az illetőt): ha jó a választás, nyert; ha nem, az igazi tettesnek valahogy sikerült meglépnie mielőtt kiderült volna a tévedés, a következő konfliktus már az ő üldözése. Esetleg lehet még "vesztes-konfliktus" a hamis vád útórengéseinek csillapítása/túlélése.

Nem tudom mennyire lehet ezzel kreatívnak lenni, a nagyobb összefüggések előre sejtetéséhez valamilyen nagyon cseles kártyahúzási és -keverési technikát kéne kidolgozni, mindenttudó mesélő nélkül nehezen látom kivitelezhetőnek (valahogyan máshogy közvetetten a színre és a számra).


A második társasjáték, amiből ihletet merítenék, az Arkham Horror kooperatív rendszer.
Jelenleg érdekes szabályai (spoilerben):
Spoiler


Ami ebből a lényeg, amit átvennék: a nehézségeket egy előzetes, játékmechanikai időzítésre építve ütemezném, ahol a "határidőn" beül megoldott probléma vagy győzelmet, vagy bónusz kockát/módosítót jelent a következő próbán. Ennyi ideje van a játékosnak, hogy az eszközeivel megoldja az addig fölgyűlt problémákat.
A te dínós példádnál maradva, tegyük fel hogy 3 próbadobásból áll 1 "Mítosz Kör": a játékos belefut a csetepatéba, ekkor vagy kidobjuk vagy kigondoljuk, mi a célja a helyzetben; kitalálja milyen megoldással-próbával kezeli.
Ha az első 3 próbából megoldja a konfliktust, csak a patkányemberekkel kellett elbánnia; ha viszont tovább tart, új kártya/dobás után bemeséljük a nehezítést magunknak: erősítés érkezett a patkányokhoz, vagy kitör egy istentelen vihar amiben még hazavergődni is életveszély (a patkányemberek harcikedvét viszont persze nem oltja).
Ez persze megintcsak akkor lesz érdekes, ha az ilyenkor kihúzott/kidobott dolgok változatosak, izgalmasak, mégis koherens történetbe írhatóak - nem vagyok meggyőződve róla, előre generált táblákkal mennyire működik.


Záró ötletként egy tapasztalatot mesélnék PC-s, procedurálisan generált játékokból (érzésem szerint rokon műfaj):
Akkor működnek jól, ha előzetesen sikerült felosztanod a "Nagy Egészet" olyan, külön-külön generálható részkategóriákra, amik mindig biztosítják a koherens játékmenetet és történetet.
Nem kell túlgondolni, olyasmikre gondolok, hogy minden sztoriban legyen egy bevezetés, központi konfliktus, annak egy "elkövetője", és egy helyszín ahol történik; bizonyos számon belül kell maradjon a mellékszálak száma; ilyesmik. Viszont ezeknek a kategóriáknak a jó megválasztása és egymáshoz kötése az ami tényleg életre kelti az számítógépes rendszereket.


Őszintén megvallva: egyáltalán nem értem, egy ilyen játékban milyen élmény/élvezet rejtőzne a résztvevő számára, de ezen az apróságon túllépve kifejezetten izgalmas kérdés, hogyan lehet működőképes rendszert építeni egy emberes kalandokra.
Remélem lesz valami komoly kész rendszered, egzotikumként igazán megnézném!

Üdv.
Kashuka



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.10, 21:02

Lehetne kategorizálni a bonyodalmakat: csapda, árulás, meglopás, elvesztés,(vagy te milyen fajta bonyodalmakra gondolsz?) stb. és ezekre csinálni fecniket és azokból húzni vagy egy táblázatot és abból kidobni. 



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.10, 06:32

Hát ilyet nem csináltam még, csak ötletelek.

Pl. Szétbontom a franciakártyát színek szerint.
A levél kártyák mindegyike egy feladat lenne. Ebből húzok megnézem. A szív kártyák valami bonyodalmat jelentenek, ezt nem nézem meg még.
A két szembenálló félre húzok a másik két pakliból. Ezeket megnézem.

Csinálom amit kell, aztán mikor kész vagyok megnézem a bonyodalom kártyát.
Ha emiatt buktam, sajnos ez van
De, ha nem lehetetlenség jön ki, akkor még nyerhetek.

Hogy pontosan miket írjak a kártyákra, azt ilyen hamar nem tudom kitalálni.

Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.09, 20:29

Symur:

 

Jó felvetés, de mi lenne a kártyára írva.

 

Ugye azt is én írnám rá magam. Vagy lenne több variáció a megoldásra? Mondjuk ez inkább nyomozásnál fontos, mert amúgy végződhet a szituáció bárhogy, a lényeg, hogy kialakuljon egy történet.

 

A lenti példánál maradva, hogyan gondolod a kártya tartalmát?



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.09, 09:58

Az igaz.

 

Valahogy lehetne-e bele olyan "módszert" rakni, hogy ne legyek tisztában a kaland megoldásának a "helyes" módjával?

 

Mert ha kitalálom a történetet vagy kidobom az ellenfeleket meg a "szó" alapján a helyzetet, az elég egyértelmű.

 

Talán valami kártyát kellene használni..., amit lefordítok és csak akkor nézem meg, ha a szituációt megoldottam.



Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.07, 18:38

Ha nincs kivel játszani, akkor jól jön.



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 113 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.07, 09:00

Hát ötletnek elmegy. De nem unalmas, ha a mesélő és a játékos is ugyanaz az 1 személy?

Zaranassinum

Zaranassinum

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.06, 17:12

Helló!
 

Úgy érzem kitaláltam egy működni látszó kis alrendszert egyszemélyes meséhez, ahol a játékos és a mesélő ugyanaz.

Bármelyik rendszerhez hozzá lehet illeszteni. A játékos rész az ugyanúgy működik. A lényeg, hogy behozzak egy véletlen- sztori faktort, ami mesélői szerepet tölt be.

A következőképpen néz ki:

 

Először is működik egy d8 a játékban, ami meghatározza a kimenetel jellegét:

 

4-5: semleges

 

6: kissé pozitív

7: közepesen pozitív

8: nagyon pozitív

 

3: kissé negatív

2: közepesen negatív

1: nagyon negatív

 

van még egy d4, ami az egyszerű válaszokat adja:

1 és 3: nem

2 és 4: igen

 

Mikor a Játékos úgy érzi, akkor dob annak a meghatározásához, hogy milyen új elem érkezik a történetbe:

vadonban d6:

1- tárggyal, szerkezettel, csapdával kapcsolatos

2- bestia vagy valamilyen állat

3- különleges hatású növény

4- személy

5- esemény (valami élettelennel történik valami)

6- építmény, kazamata, barlang

 

településen d4:

1: tárgy

2: személy

3: esemény

4: építmény, szoba

 

Ezután indul be az asszociáció: veszünk kezdőbetűket (legegyszerűbb egy könyvből kivenni egy szót és annak a betűit felhasználni) és ezekkel a betűkkel válaszolunk a kérdésekre (mi, mit, hol, hogyan, miért, kivel, mivel), amelyekre éppen szükség van. ezután pedig próbákat dobunk, reagálunk, stb.

 

példa:

Kidobom a vadonban, hogy bestiákkal találkozom. majd kidobok d8-al egy 2est, ami közepesen rossz eseményt jelent. Veszem azt a szót, hogy PÉLDA és asszociálok valami fantasy-sat:

P atkányemberek É gőnyilakkal L övöldöznek D inoszauruszokra A ranyrögeikért.

 

a részleteket már meg lehet gyorsan alkotni: kidobni d10- el hányan vannak a patkányemberek, d8-al mennyire felszereltek, d8-al hogyan viszonyulnak hozzám, ugyanígy  a dínókkal is. S mehet a kaland!

 

A véleményeteket szeretném kérni. Hogy látjátok, mit lehetne tuningolni rajta? A lényeg, hogy működik és élvezetes már így is. 

 

Annyi, hogy a későbbiekben akarok táblázatokat csinálni, a színekre, formákra, anyagokra, ami kellhet településekhez, bestiákhoz és minden máshoz.

 

Szerintetek?

 

Üdv: Zaranassinum

 

 



cobra

cobra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 90 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.28, 21:34

Leginkább a döntösöket érdemes átnézni minden évből. Ezek külön ki is vannak emelve. Egyébként a személyes kedvencem a 2015-ös Two Words:
https://200wordrpg.github.io//2015images/TwoWords.jpg

De én márcsak ilyen elborult vagyok.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7683 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.28, 13:07

Nyilván van arányosság a szólimit és az újrajátszhatóság között, még ha nem is teljesen egyes. :)

 

A korábbi évfolyamokból tudsz kiemelni megnézésre/kipróbálásra érdemeseket?



cobra

cobra

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 90 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.28, 12:50

A Diana Jones-díj kapcsán találkoztam ezzel:
https://200wordrpg.github.io/winners

Vasárnap elvileg kiválasztják a három nyertest, de a pályázatokat meg lehet tekinteni most is. Nem mindegyiknél biggyeszteném oda a játék elé a szerep- előtagot, de attól még vannak köztük ötletesek.
Itt van például egy, amiben egy ogrét kell védeni egy bírósági tárgyaláson, miközben meg kell előzni, hogy a védenc bedühödjön a tanúvallomások hallatán. :)


Már vagy 3 éve minden évben meghírdetik, majd a pályaműveket pdf formában teszik közzé. Elég vegyes a felhozatal és a zsűrinek is néha furcsa döntései vannak, de egy átpörgetést mindenképpen megér, bár szvsz elég sok az egylövetű játék köztük.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7683 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.28, 12:07

A Diana Jones-díj kapcsán találkoztam ezzel:

https://200wordrpg.github.io/winners

 

Vasárnap elvileg kiválasztják a három nyertest, de a pályázatokat meg lehet tekinteni most is. Nem mindegyiknél biggyeszteném oda a játék elé a szerep- előtagot, de attól még vannak köztük ötletesek.

Itt van például egy, amiben egy ogrét kell védeni egy bírósági tárgyaláson, miközben meg kell előzni, hogy a védenc bedühödjön a tanúvallomások hallatán. :)

 

 



Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 197 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 15:27

Matzi: az Elric!/Stormbringer elég jól megfelel a kritériumaidnak:

{...}

- Nem tartalmaz kismillió táblázatot

Asszem a rezisztenciatáblázatot leszámítva nem igazán merül el a táblázatokban.

{...}

 

Az is csak a négy matematikai alapművelet elvégzésére képtelen játékosok miatt. Néhány ismerőssel Elric!-eztünk másfél éven át, és nem rémlik, hogy a kényelmesen fejszámolható célérték helyett bármelyikünk valaha is a táblázattal egyeztette volna a vonatkozó d100 dobásait.

 

A karakterkészítéshez vannak hasznos táblázatok az alapkönyvben, valamint az egyik kiegészítőjében: háttér, kezdővagyon és -felszerelés, ilyesmi.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 12:22

Hát... pont a Mini Sixet akartam javasolni...  :D

 

Szerintem nincs egy az egyben érvényes numerikus konverzió, de az SWN és az M6 is elég egyszerű koncepciókkal dolgozik, hogy akár a template-ek segítségével, akár kockánként újraalkotva megoldható legyen a dolog.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]