Ugrás tartalomhoz


Fotó

Egyszerű rendszerek


  • Válasz írásához lépj be
193 hozzászólás érkezett eddig

Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.04, 15:27

Matzi: az Elric!/Stormbringer elég jól megfelel a kritériumaidnak:

{...}

- Nem tartalmaz kismillió táblázatot

Asszem a rezisztenciatáblázatot leszámítva nem igazán merül el a táblázatokban.

{...}

 

Az is csak a négy matematikai alapművelet elvégzésére képtelen játékosok miatt. Néhány ismerőssel Elric!-eztünk másfél éven át, és nem rémlik, hogy a kényelmesen fejszámolható célérték helyett bármelyikünk valaha is a táblázattal egyeztette volna a vonatkozó d100 dobásait.

 

A karakterkészítéshez vannak hasznos táblázatok az alapkönyvben, valamint az egyik kiegészítőjében: háttér, kezdővagyon és -felszerelés, ilyesmi.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.04, 12:22

Hát... pont a Mini Sixet akartam javasolni...  :D

 

Szerintem nincs egy az egyben érvényes numerikus konverzió, de az SWN és az M6 is elég egyszerű koncepciókkal dolgozik, hogy akár a template-ek segítségével, akár kockánként újraalkotva megoldható legyen a dolog.



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.04, 12:01

A Stars Without Number világán akarok mesélni, de egy egyszerűbb és számomra kényelmesebb rendszer, a MiniSix alatt.

Ismertek valamilyen konverziót ? Hasznomra lenne.

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1766 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.05.30, 21:34

Én még hozzátenném a Dragon Age RPG-t is, ami ugyan dark heroic, a világa pöppet uncsi, és finoman szólva sem simulationist, viszont a hozzá kiadott hivatalos modulok szvsz elképesztően színvonalasak, és a rendszer eleganciáját is nehéz lenne überelni.
Vagy ott a szintén Green Roninos Song of Ice and Fire Roleplay, ami méginkább konvergál az általad meghatározott paraméterekhez, viszont a nagy előnye (TRÓNOKHARCAAA) egyidejűleg a hátránya is (mihez kezdjek én ezzel?).

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1757 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.05.30, 13:56

Köszönöm, utánanézek ezeknek. Mondjuk a d100as rendszerek nem kimondottan a szívem csücskei, de meglátjuk mire jutunk vele. Felmerült még máshonnan a D6 fantasy is, mint opció, ha bárkit érdekelne a kérdés még.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6228 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.05.30, 12:16

Esetleg még a Legend rpg ilyesmi (szintén BRP) szintén százalékos, és világfüggetlen, sajnos, táblázatok vannak benne, de érdekes a harcrendszere, és szinte bármilyen karakter összehozható benne, fantasy kereteken belül. 225. oldal, A5 méretben.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.05.30, 12:05

Matzi: az Elric!/Stormbringer elég jól megfelel a kritériumaidnak:

- Dark Fantasy

- Dark Fantasy

- Nem D20, nem WoD, nem ED, nem Exalted, nem ArM, nem WH

BRP (Call of Cthulhu, Runequest)

- Jól használható a rendszere

- Jól használható a rendszere

- Nem egylövetű

- Nem egylövetű (kampányokra kifejezetten jó)

- Kellően szines/érdekes a világa

- Kellően szines/érdekes a világa

- Nem tematikus (vikinges, egyiptomis, stb...)

- Nem tematikus (vikinges, egyiptomis, stb...)

- Nem posztapokaliptikus

- Nem posztapokaliptikus

- Elérhető angol (vagy magyar) nyelven

- Elérhető angol nyelven

- Nem tartalmaz kismillió táblázatot

Asszem a rezisztenciatáblázatot leszámítva nem igazán merül el a táblázatokban.

- Lehetőleg Simulationist a GNS szerint, szóval nincs játékegyensúly, és nem is totál narratív

Egyértelműen.

- Van benne mágia, és szörnyek (akár játszhatóak is)?

Van benne mágia, a szörnyeket ugyanabban a százalékos rendszerben modellezi, mint a JK-kat.

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1757 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.05.29, 21:15

A kérdések topicban már kérdeztem, de hátha itt több ember (és egyéb lény) olvassa:

Nem tud véletlenül valaki mondani egy olyan RPG-t, ami:
- Dark Fantasy
- Nem D20, nem WoD, nem ED, nem Exalted, nem ArM, nem WH
- Jól használható a rendszere
- Nem egylövetű
- Kellően szines/érdekes a világa
- Nem tematikus (vikinges, egyiptomis, stb...)
- Nem posztapokaliptikus
- Elérhető angol (vagy magyar) nyelven
- Nem tartalmaz kismillió táblázatot
- Lehetőleg Simulationist a GNS szerint, szóval nincs játékegyensúly, és nem is totál narratív
- Van benne mágia, és szörnyek (akár játszhatóak is)?

Alapvetően a legjobb valami olyasmi lennet, mint amilyen a WoD DA, csak direktben fantasy.

csuklyas

csuklyas

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.05.01, 20:41

Olyan mesélőkkel szeretném felvenni a kontaktot, akik jártasak mindenféle szerepjátékokban és főként szerepjátékrendszerekben. Ha van saját amatőr rendszered, amit megosztanál másokkal, akkor feltétlenül írj!
munkybalu@gmail.com
Előre is köszönöm! :)

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.11, 16:34

Nos az imprószínészkedés képességét szerintem semelyik rendszer nem fejleszti, bármit is mondjon erről a WOD. akármelyik könyve. Az úgyis csak hajlandóság kérdése, nem gumicsont/benny/drámapont-osztásé. (arról nem is szólva, hogy az RPG-alapú színészkedés, amit én láttam, nem terem minőséget (nem is ez a célja), de akkor már megvagyok túljátszott, reflektorfény-lopó izgágáskodások nélkül; többre becsülöm a karakterkoncepcióhoz való hűséget, mint a túlgesztikulált szerepkijátszást).
A másikban viszont igenis van fantázia, az időnkénti narráció-megosztásban, de a wushu után ezt nem hiszem, hogy ragoznom kéne.



A Dread jengát használ, az egyensúlyérzéket fejleszt, amennyire tudom, a De Profundis meg az ódivatú, modoros levélírás (kétségtelenül hasznos :)) készségét fejleszti. Van egy kollaboratív mesemondójáték, a Once Upon a Time, no, az nálunk nem működött. Nincs olyan, hogy mindenki egyszerre van kreatív passzban. Az egy jó példa arra, hogy hogyan lehet rossz narráció-megosztást csinálni.

Több példa most nem jut eszembe.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.11, 14:18

@Radivoj
Kösz, igazából kivitelezhető és gyakorlatias dolgokra gondoltam.
Például lehet a gyors konszenzuskeresés képességét gyorsítani azzal a szabállyal, amit a másik topicban írtál, hogy totyorgás esetén rájuk támad x rosszfiú.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.11, 11:38

Én olyan egyszerű rendszerre lennék kíváncsi, ami a játékost fejleszti. Nem a számolási képességeit, hanem bármi mást.
Amit eddig ismerek, az a wushu, és a Haldokló Föld, mindkettő a verbális részben jó. Az elsőben a játékosnak részletesen le kell írnia az akcióit, hogy bónuszokat kapjon, utóbbiban pedig a helyzeteket és a beszédstílusát kell tudnia jól alakítani.

Tudtok másmilyet?



Vicces dolog, még annak idején az AD&D 2. kiadásában a nem fegyveres képzettségek kiosztására volt egy olyan különös módszer, hogy ezekből azt tudja a karakter, amit a játékos is. (Spellcraft, Airborn Riding, höhöhö.) Egész különös, hogy egy egyébként egész korrektül megtervezett játékban milyen életképtelen ötleteket tudtak bennehagyni.
Ha meggondolod, aki ragaszkodott a szabálykönyv betűjéhez (nálunk ugyan nem), az tényleg elment úszni, lovagolni, szőni tanulni, és szerintem az olyan fura dolgok, mint íjászkodás, páncélkovácsolás mint hobbi, a legtöbbeknél egyértelműen erről a forrásvidékről jön (csak feltételezés, nálunk mindkettő kimaradt). Műveltséget, igaz, jó hasztalant (néprajzosat, tudománytörténetit) meg jó alaposan magára szed mindenki, aki valaha is mesélt, legalábbis így tapasztaltam. Vitakultúrát azt nem, de együttműködési hajlandóságot, valamelyest analitikus gondolkodást azt igen. Meg ami talán nem utolsó hozadék, hogy a haveri kör még többé-kevésbé egyben van, 20 éve, annak ellenére, hogy az RPG-t talán múlt időnek kikiálthatjuk.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.08, 13:26

@galu22
John Wick Honour and Bloodja (szamurájos) és a Houses of the Blooded ilyen.

monguz

monguz

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 164 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.03.06, 07:43

Sziasztok, egyszerű saját d6 rendszerű/ átlagos fantasy szerepjátékot szeretnék játszani chat formájában mint mesélő. MSN/Skype, stb rendszerekkel is meg lehet megoldva hogy ne kellejen gépelni. Akit érdekel kérem írjon, kb 5-6 fő jelentkezését várnám. Amennyiben MAGUS-ra van igény azt is vállalom. :-) mail címem: goldnor@freemail.hu

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4724 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.12.30, 12:49

Én olyan egyszerű rendszerre lennék kíváncsi, ami a játékost fejleszti. Nem a számolási képességeit, hanem bármi mást.
Amit eddig ismerek, az a wushu, és a Haldokló Föld, mindkettő a verbális részben jó. Az elsőben a játékosnak részletesen le kell írnia az akcióit, hogy bónuszokat kapjon, utóbbiban pedig a helyzeteket és a beszédstílusát kell tudnia jól alakítani.

Tudtok másmilyet?


1. A játékos beleszólhat a történetszövésbe
Ha fel van írva a karakterlapra hogy 'rosszban van a testvérével' akkor mondhatja azt egy random kidobott fixerre, hogy 'úristen öcsi, már megint bajba keveredtél' (pl. 7th sea)

2. karma/awesome pont/szerencse pont
Általában emlékezetes/vicces megmozdulásokért, jobb ha a játékosok adhatják egymásnak. (sok helyen)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.12.30, 12:32

Én olyan egyszerű rendszerre lennék kíváncsi, ami a játékost fejleszti. Nem a számolási képességeit, hanem bármi mást.
Amit eddig ismerek, az a wushu, és a Haldokló Föld, mindkettő a verbális részben jó. Az elsőben a játékosnak részletesen le kell írnia az akcióit, hogy bónuszokat kapjon, utóbbiban pedig a helyzeteket és a beszédstílusát kell tudnia jól alakítani.

Tudtok másmilyet?

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 269 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.12.28, 15:55

Ha jól láttam, a PDQ Rendszert még senki sem javasolta, illetve az abból készített két fantasy játékot:
- Questers of the Middle Realms (http://rpg.drivethrustuff.com/product_info.php?products_id=20359&it=1)
- Jaws of the Six Serpents (http://rpg.drivethrustuff.com/product_info.php?products_id=60595)

A két játék (úgy emlékszem) háttérvilágában különbözik egymástól, az első napfényes kard-mágia műfaj, a másik pedig borongós kard-mágia. :)

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.12, 21:33

moondevil:
Teljes konfliktust kezelő rendszerekkel nincs tapasztalatom, a legközelebbiek azok amiket írtam első válaszban.
Ha csak szimplán egyszerű rendszer mellett kell voksolnom, Unknown Armies. A te megoldásod nekem már túl minimalista, és inkább a freestyle felé hajlik amit nem szeretek. :sor:
Rendszernek se nagyon nevezném, ezért a szmájli.

Akkor nyilván az ízlésünk más. Amiket te írtál, bár konfliktusfeloldók, de ahogy Urban is megjegyezte a Dogs-zal kapcsolatban, annyi dobás és lépés van bennük, hogy akár hívhatnánk feladat feloldásosnak is. Szerintem ez a Mouse Guard-ra különösen igaz. A DitV viszont számomra túl nagy mesélői hatalmat ad a játékosoknak és meglehetősen kötött szerkezetűek a konfliktusai.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.12, 21:24

Dobj fel egyszerre ket ermet...

ket fej: a jatekosnak kedvezo vegeredmeny
ket iras: a jatekosnak nem kedvezo vegeredmeny
egy fej es egy iras: a meselo csinaljon amit akar...

Ez már majdnem ugyanaz (felteszem, a harmadik leírással az enyémre akartál utalni) , tetszik is, de nem hiszem, hogy egyszerűbb lenne a 2d6-osnál. Viszont kifejezetten praktikus ha valamiért nincsen a társaságban két darab hatoldalú.

Bocs a duplaert, de nem sikerult a szerkesztes.

Sot! Az egyik ermet dobja fel a jatekos, majd a masikat a meselo. Igy vagy megerositi a meselo a jatekos eredmenyet ( akar pozitiv, akar negativ ), vagy fej+iras eseten bele tud nyulni a tortenetbe tetszese szerint.

( Ezt le kene vedetnem... ) :gyagya:

A két 2d6-ot is szedhetnéd kétfelé ennyi erővel. De, hogy őszinte legyek, én azért dobatok a játékossal, hogy nekem ne kelljen. Egyáltalán nem szeretem, amikor a már amúgy is hatalmi helyzetben levő játékvezető-játékosnak (mesélő/DM/GM/JM/stb.) még dobálnia is lehet és kell.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.12, 18:08

Mondjuk hasznos lenne leírni mire kell a rendszer...

Az utolsó hozzászólások fényében, nézd meg az Ubiquity-t (Desoltion, Hollow World). Lehet, hogy neked az tetszene. Különben az Unknow Armies is egyszerű, de neked leírtak alapján nem javasolnám (%os, stb.)

CORPS mechanikája, ha kicsit kevésbé kitekerten tálaljuk, mint a játékkönyv ([siker, ha: 1d10<=11-(nehézség-képesség)*2]), valójában egy [siker, ha: képesség'+1d10>=nehézség', ahol a vesszős értékek a játékban használt verzióik duplái] motor. Nagyon ismerős a szerepjáték születése óta, sőt azelőttről is. Így aztán hívhatjuk intuitívnak, egyszerűnek. Tetszik.

Szerintem a CORPS mechanikája zseniális, de vannak gyengéi. A harc rész rettenetesen bonyolult az én ízlésemnek. A másik gyenge pontja, hogy az tulajdonságok a képzettségekbe lett beépítve. Nagyobb tulajdonság nem a dobást befolyásolja, hanem könnyebben tudsz képzettséget tanulni. Ez ok és logikus de.... Mi van ha valami hirtelen / ideglenesen megnöveli képzettséget? Nos, lehet újraszámolni a képzettségpontokat, hogy megnöveli vagy nem. Ez nagyon megnehezíti a kiber, mágia, stb. használatát ha a tulajdonságra hat. Ha a képzettséget növeled a módosítóval, az meg nagyon durván hat a dobásra. Nem beszélve az összeadásokat a másodlagos és harmadlagos tehetségekkel, stb. A CORPS kicsit komplikáltabb, bár mindent lefed.

A Blue Planet-é azért már egy nagy fokkal bonyolultabb az előzőnél (a dobj 10-oldalún kisebbet vagy egyenlőt próbánál), hiszen több kockával is dobhat a játékos a karaktere függvényében, amit és ami miatt már nehezebb átlátni. (Emlékszünk még a 4-es előtti Shadowrunra és az oWoD Storyteller-jére, ugye? "Mi ér többet vajon, egy célszámcsökkentés vagy egy plusz kocka?") Ez annyira nem bejövős emiatt, mint az előző.


A Blue Planet sokkal, de sokkal egyszerűbb. A tehetséget (aptitude), mint olyat felejtsd el vagy írd át. Nekem ahogy van nem tetszik és nem is használom. Amúgy sok köze nincs a tehetségnek a a Wod féle dice poolhos megoldáshoz. A Wodban az egész mechanika a dice poolra alapszik, itt csak ha van tehetséged, azért ez nagy különbség

A BPben képzettség+ tulajdonság -+ módosító alá kell dobni. Sokkal egyszerűbb, mint a CORPS féle megoldás, bár ott van automatikus siker.

Ha mégis használni akarod itt a tehetséget itt egy táblázat, hogy hogyan hat a dobásra (durván +1 vagy +2 módosítóként hat) :
1 2 3
1 10 19 27.1
2 20 36 48.8
3 30 51 65.7
4 40 64 78.4
5 50 75 87.5
6 60 84 93.6
7 70 91 97.3
8 80 96 99.2
9 90 99 99.9

A Synergy nem fed le mindent, de a legegyszerűbben használható "klasszikus" rendszer.

Hogy megérnek-e egy próbát nekem? Annyira kevés dologban térnek el a fősodortól és azoktól, amiket évtizede használok én magam is, hogy úgy érzem, már sokszor kipróbáltam őket és még egy próbától nem ismerném meg őket jobban.
Nem bántalak, de ez butaság. Mind a Synergy, mind a CORPS jelentősen eltér az általános rendszerektől és nem azért mert nekem tetszenek.
Amit nem próbálsz azt nem ismered és ennek ellentétéről senki nem tud meggyőzni. Amit írtál is ezt tükrözi. Nem azt mondom, hogy azx rendszer a kedvenced lesz, de amíg nem próbálsz ki valamit addig nem tudod hogyan működik. Ahogy mondani szokás addig csak "mentális maszturbáció".
Sok sikert a rendszer keresésben.

Módosította nod20: 2010.12.12, 18:13



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]