Ugrás tartalomhoz


Fotó

Egyszerű rendszerek


  • Válasz írásához lépj be
193 hozzászólás érkezett eddig

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.11, 23:38

moondevil:
Teljes konfliktust kezelő rendszerekkel nincs tapasztalatom, a legközelebbiek azok amiket írtam első válaszban.
Ha csak szimplán egyszerű rendszer mellett kell voksolnom, Unknown Armies. A te megoldásod nekem már túl minimalista, és inkább a freestyle felé hajlik amit nem szeretek. :sor:
Rendszernek se nagyon nevezném, ezért a szmájli.

Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.11, 23:03

Bocs a duplaert, de nem sikerult a szerkesztes.

Sot! Az egyik ermet dobja fel a jatekos, majd a masikat a meselo. Igy vagy megerositi a meselo a jatekos eredmenyet ( akar pozitiv, akar negativ ), vagy fej+iras eseten bele tud nyulni a tortenetbe tetszese szerint.

( Ezt le kene vedetnem... ) :gyagya:

Módosította Fishblood: 2010.12.11, 23:03


Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.11, 22:53

Dobj fel egyszerre ket ermet...

ket fej: a jatekosnak kedvezo vegeredmeny
ket iras: a jatekosnak nem kedvezo vegeredmeny
egy fej es egy iras: a meselo csinaljon amit akar...

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.11, 19:18

Hát fantasztikus egy rendszer. Ennyi erővel egy pénzérmét is feldobhatsz: ha fej sikerül, ha írás nem. :punny:

A pénzérmés is tetszik, mert sokkal kevesebb megjegyzendő konstanssal dolgozik, mint a szerepjátékok szinte mindegyike. Bár az általam leírthoz képest egy fontos kimenet hiányzik. Persze ettől még működhet jól.
Lehet, hogy más az ízlésünk. Vagy nem volt elég szemléletes a magyarázatom. Ha gondolod, mondj egy neked tetsző hasonló célú motort és talán abból rájövök, hogy melyik inkább.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.11, 11:30

Hát fantasztikus egy rendszer. Ennyi erővel egy pénzérmét is feldobhatsz: ha fej sikerül, ha írás nem. :punny:

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.10, 14:02

Üdv!


Jelenleg az Apocalypse World "do something under fire" lépését használom, mint konfliktusfeloldási mechanikát. Legalább annyira elérhető magyarul, mint az általatok említettek (semennyire).

Akkor esetleg mesélhetnél róla részletesebben...

Maradok tisztelettel: Alister

Ha a mesélő teret akar engedni a véletlennek (annak minden előnyével és hátrányával) és úgy érzi, mindhárom kimenetet meg tudná valósítani (a két végletet (mint a tulajdonképpeni téteket) illik is ilyenkor tisztázni előre), amikor egy játékos (karakter) döntésének kimeneteléről határoz, akkor dobat 2d6-tal:
  • 9-12: a játékos karakternek kedvező dobás; a döntésének, cselekedetének eredménye a szándékának megfelelően alakul;
  • 2-5: a játékos karakter számára kedvezőtlen dobás; valami nagy baja származik a döntésből, a cselekedet kikerül az irányítása alól;
  • 6-8: a leggyakoribb, közepes dobás; ez a legkülönbözőbb dolgokra ad lehetőséget, hiszen ide tartozik minden, ami nem egyértelmű győzelem vagy bukás az adott konfliktusban. (Pl. a játékos karakter félsikert ért el, nem teljesen sikerült megvalósítania a feladatot, áldozattal járt a győzelme, valami váratlan komplikáció ütötte fel a fejét, stb.)
Fontos megjegyezni, hogy a 6-8 eredmény magában foglalja a konfliktus továbbjátszásának lehetőségét (nem várt mellékhatás, komplikáció megjelenése), ami azt jelenti, hogy ezzel az eredménnyel a mesélő megteheti, hogy mégsem oldja fel a feszültséges helyzetet.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.10, 13:38

Vess egy pillantást a Blue Planet Synergy rendszerére. Igaz eléggé a világhoz van kötve (karakter készítés), de nem okzhat nagy gondot máshol is használni. Teljesen lefedi a "kevés és gyors dobálást". A másik lehetőség, ha a harcrendszerét nem használod a CORPS. Kevés dobálás, mert sok az automatikus siker. A CORPSnál tényleg csak a legszügségesebbet kell használni, különben gyorsan komplikáltá válik.

Mindkettő megér egy próbát.


A régebbi (1. és 2. kiadású) (gondolom, nem a kockanélküli Active Exploits-ra épülő változatról van szó) CORPS mechanikája, ha kicsit kevésbé kitekerten tálaljuk, mint a játékkönyv ([siker, ha: 1d10<=11-(nehézség-képesség)*2]), valójában egy [siker, ha: képesség'+1d10>=nehézség', ahol a vesszős értékek a játékban használt verzióik duplái] motor. Nagyon ismerős a szerepjáték születése óta, sőt azelőttről is. Így aztán hívhatjuk intuitívnak, egyszerűnek. Tetszik.

A Blue Planet-é azért már egy nagy fokkal bonyolultabb az előzőnél (a dobj 10-oldalún kisebbet vagy egyenlőt próbánál), hiszen több kockával is dobhat a játékos a karaktere függvényében, amit és ami miatt már nehezebb átlátni. (Emlékszünk még a 4-es előtti Shadowrunra és az oWoD Storyteller-jére, ugye? "Mi ér többet vajon, egy célszámcsökkentés vagy egy plusz kocka?") Ez annyira nem bejövős emiatt, mint az előző.

Hogy megérnek-e egy próbát nekem? Annyira kevés dologban térnek el a fősodortól és azoktól, amiket évtizede használok én magam is, hogy úgy érzem, már sokszor kipróbáltam őket és még egy próbától nem ismerném meg őket jobban.

Módosította Pett-moondevil: 2010.12.10, 13:43


alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.09, 01:20

Üdv!

Jelenleg az Apocalypse World "do something under fire" lépését használom, mint konfliktusfeloldási mechanikát. Legalább annyira elérhető magyarul, mint az általatok említettek (semennyire).

Akkor esetleg mesélhetnél róla részletesebben...

Maradok tisztelettel: Alister

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.08, 13:26

Jelenleg az Apocalypse World "do something under fire" lépését használom, mint konfliktusfeloldási mechanikát. Legalább annyira elérhető magyarul, mint az általatok említettek (semennyire).

Módosította Pett-moondevil: 2010.12.08, 13:27


Xever

Xever

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 491 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.07, 17:29

Az Unknown Armies rendszere is végtelenül egyszerű. Személyes kedvenc. Csak fontos dolgokra dobat, pörgős, halálos.

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.12.06, 23:02

A "magyarul" szó hangsúlyos volt, játékot ismerek eleget szerencsére(?). Mindegy, faragok egyet magunknak, az a biztos.
Apró megjegyzés, hogy bár nem volt teljesen egyértelmű, de Urban kitalálta, hogy kevés és gyors dobálást is várok. (Amit így az előzők egyike sem teljesít. Végtére ilyen erővel részfeladatok valamilyen csoportjára mindig rá lehet fogni, hogy konfliktus.)


Vess egy pillantást a Blue Planet Synergy rendszerére. Igaz eléggé a világhoz van kötve (karakter készítés), de nem okzhat nagy gondot máshol is használni. Teljesen lefedi a "kevés és gyors dobálást". A másik lehetőség, ha a harcrendszerét nem használod a CORPS. Kevés dobálás, mert sok az automatikus siker. A CORPSnál tényleg csak a legszügségesebbet kell használni, különben gyorsan komplikáltá válik.

Mindkettő megér egy próbát.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.11.29, 11:17

A "magyarul" szó hangsúlyos volt, játékot ismerek eleget szerencsére(?). Mindegy, faragok egyet magunknak, az a biztos.
Apró megjegyzés, hogy bár nem volt teljesen egyértelmű, de Urban kitalálta, hogy kevés és gyors dobálást is várok. (Amit így az előzők egyike sem teljesít. Végtére ilyen erővel részfeladatok valamilyen csoportjára mindig rá lehet fogni, hogy konfliktus.)

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.11.25, 01:25

Rémlik még a Dogs in the Vineyard amiben a játékos és ellenfele egy konfliktus kezdetén adott kockatartalékkal dob, majd ebből "licitálnak", minden bedobott kockának a hatását narrálva. Ez talán közelebb van ahhoz amit keresel, de nincs vele gyakorlati tapasztalatom.

A DitV egyrészt jó példa, mert minden konfliktusnál le kell fektetni annak tétjét; viszont nem biztos, hogy a legszerencsésebb példa, mert egy bonyolultabb konfliktus levezetése néha egy óráig is eltart a sok-sok licitálás és eszkalálás miatt.

Régen jártam már theforge-szerű oldalakon, de emlékeim szerint ott több játék is a scene resolution koncepcióra épült.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.11.24, 22:36

Pett-moondevil:

Magyarul szinte biztos nincs.

A legközelebbi ilyesmi amit angolul is ismerek az a Mouse Guard Rendszere. Ez gyakorlatilag minden konfliktushelyzetre négy alap cselekvést használ: Attack, Defense, Feint, Manouver.
Pl: Egy harci szituációban meglepő módon az Attack direkt támadást jelent, Szociális helyzetben nyílt konfrontálódást ("Tudom hogy te vagy a tettes!"), míg mondjuk egy Túlélés próba esetén azt hogy a karakterek egyenesen úticéljuk felé haladnak.
Egy Feint ezen az elven jelenthet harcban cselezést, szociális konfliktusban "csőbehúzást", Túlélésnél útlevágások keresését.

Persze ez a rendszer sem "egy dobással" reagálja le a konfliktust, hanem körök követik egymást amiben változtathatóak a cselekvések.

Rémlik még a Dogs in the Vineyard amiben a játékos és ellenfele egy konfliktus kezdetén adott kockatartalékkal dob, majd ebből "licitálnak", minden bedobott kockának a hatását narrálva. Ez talán közelebb van ahhoz amit keresel, de nincs vele gyakorlati tapasztalatom.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.11.24, 22:11

Érdekelne a d20? Biztos, hogy van magyar fordítása, egynek mindjárt ott van a Delta Vision által kiadott D&D 3.

De ingyenes verziót is találhatsz belőle, ugyanis az SRD-t lefordították, ami a dobálós része a játéknak.

Az én kérdésem: létezik magyarul olyan játék, amiben nem feladatokat old fel a szabályrendszer egy-egy lépésben, hanem egy-egy jelenetet, esetleg konfliktust? (Vagyis -- ahogy a művelt francia mondja -- conflict vagy scene resolution van benne task resolution helyett.) Gondolom nincs, de ha mégis tud valaki ilyenről, az okosítson ki.

DarkZehel

DarkZehel

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.04.02, 22:50

Hááát.... szvsz használd a d20-at, vagy annak az egyszerűbb változatait (True20, Perfect20, stb.), a szinteket meg 20 helyett limitáld 15-ben, oszt' jóvan. ok.gif


Üdv!

Engem érdekelne ez a rendszer és nagyon megköszönném ha valaki egy linket tudna adni, lehetőleg magyar fordításrúl ha van, mert ahogy magamat ismerem a végén még hybrid dolog sülne ki belőle. :lol: (magyar szöveg közepén angol szavak...)

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 731 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.20, 13:32

Szia Kitsue!
:eeek: (Bocs, de ki kellett próbálnom ezt az új smile-t - no offense.)

Engem erdekelne egy egyszeru 15-szintes szintrendszer... minel hamarabb
elore is koszonom

Hááát.... szvsz használd a d20-at, vagy annak az egyszerűbb változatait (True20, Perfect20, stb.), a szinteket meg 20 helyett limitáld 15-ben, oszt' jóvan. :P

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 731 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.20, 13:30

Szia Kitsue!
:eeek: (Bocs, de ki kellett próbálnom ezt az új smile-t - no offense.)

Engem erdekelne egy egyszeru 15-szintes szintrendszer... minel hamarabb
elore is koszonom

Hááát.... szvsz használd a d20-at, vagy annak az egyszerűbb változatait (True20, Perfect20, stb.), a szinteket meg 20 helyett limitáld 15-ben, oszt' jóvan. :P

Kitsue

Kitsue

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 5 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.16, 14:57

Engem erdekelne egy egyszeru 15-szintes szintrendszer... minel hamarabb :felvon:
elore is koszonom :sor:

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.13, 09:36

METAL ÖPERA


Spoiler



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]