Ugrás tartalomhoz


Fotó

Egyszerű rendszerek


  • Válasz írásához lépj be
193 hozzászólás érkezett eddig

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1811 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.31, 15:12

Dr. Csernus:

Nem kötekedés, de azért szerintem még érdemes lenne kicsit szélesíteden a látókörörd szvsz. ;)

A szintes játékokkal a másik baj a szintenkénti HP/ÉP/FP/Stb. Mitől bír ki a karakter több sérülést? Még egy amerikai elitkommandóst is le lehet lőni egy golyóval ugyanúgy, mint egy öt éves kisgyereket.

És gondolom puszta kézzel elverni is ugyanolyan könnyű mind a kettőt :lol:. Meg nem beszélve arról, hogy ez nem a valóság, és nem csak ilyen pszaudó reális világok léteznek. Amellett, hogy ez a dolog szerintem is kicsit elpuskázott elv, de hogyha a világ ilyen, akkor a rendszernek ki kell szolgálnia.

A másik bej ezekkel a rendszerekkel az, hogy a kasztok képzettségcsomagjai meglehetősen behatároltak (pl: orvost/gyógyítót hogy hoznátok létre M*-ban? Mármint olyat, aki nem mágiával gyógyít, hanem képzettségekkel), emellett kevés a nem harci képzettség.

Pl: Sebkötözés, Élettan, Alkímia, Herbarizmus, esetleg Pszi. De miért nem csinálsz olyan asztot, amilyen kell? Ez egy hivatás, és ha a készítők nem gondoltak rá, simán ki lehet házilag dolgozni. Amellett, hogy ez nem "főhősi" hivatás (valamelyik fórumon szó volt erről) még lazán játszható. De azért javasolnám, hogy ne csak magussal játsszál, mert az tényleg nem a legjobb, de még a szintes-kasztos rendszerek között sem.

Szerintem az ötleteid marhára nem univerzálisk, sőt, szerintem igazából csak néhány szélsőséges estben használhatók (vagy teljesen triviálisak):

-a karaktereknek legyen valami hátránya abból, ha megsérülnek.

Na ne má, ezt sehol sem láttuk még... :) Igazából a mókus szintű játékok kivételével ez azért nem egy nagy kívánalom

-Tényleg legyenek "halandóak" a karakterek

Ez marhára világfüggő, miért ne lehetne olyan játékot játszani, ahol a karakterek (közel) halhatatlanok. Nem csak low-fantasy létezik ám!

-TP-ből mindent lehessen fejleszteni (tulajdonságok, képzettségek, mágia)

Miért lenne valaki erősebb, hogy sokat tapasztalt? Vagy gyorsabb? Ez nem tapasztalat függő, hanem inkább gyakorlásé. És miért tudnál többet varázsolni, hogy pl egy nyomozós kalandban helytálltál? Ez totál világfüggő, speciel egy reális világban az Xp is nehezen alkalmazható dolog, nemhogy egy ilyen jellegű fejlődésmenet.

-ha engedélyezett a mágia, annak legyen valami nagy ára (kevesebb elosztható tulajdonságpont, korlátozások, üldöztetés)

Már miért legyen külön ára? Ha ez is egy szakértelem, akkor tökéletesen elég, hogy energiába és időbe telik megtanulni. És miért kellene feltétlenül üldöztetni? Persze, elképzelhetőek világok, ahhol ez magától értetődő, de koránt sem mindenhol. A korlátokkal szintén ez a helyzet.

-ha van mágia, ne használja minden második ember (ha csak nem olyan a világ)

A megoldást te magad is leírtad, akkor mi értelme volt az egésznek? Ha olyan a világ, akkor minden második ember fog varázsolni, ha nem, akkor nem, az hogy ezt az elvet a rendszer (ill. a tervező) hogy implementálja, az már más kérdés.

-A karakterek induljanak teljesen átlagemberként

Na, miért gondolod, hogy csak ilyen vannak vagy kellenek, hogy legyenek? Simán lehet játszani halhatatlan, félisteni jellegű, vagy épp iszonyatosan hősies karakterekkel is. Persze játékosa válogatja, de néha nem árt a nyitottság. Nézz be a Humor/Angyalok fórumba, ott is ilyesmi rendszer készül :ejj:.

-világtól függ, de nem mindenki rohangál fegyverrel az oldalán (pl. ma Magyarországon alig van valaki, aki fegyerrel mászkál az utcán, és nála se látszik, hogy van)

Ha ez szerinted is világtól függ, akkor miért kellett megjegyezned? Amúgy tovább megyek világon belül területek, országok, kultúráktól is függ, szóval igazán nem sok értelme van általánosítani.

Üdv! ;)

DrCsernus

DrCsernus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 261 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.31, 12:52

Shien: Érdekelne a rendszered, el tudnád küldeni a cece-communis@freemail.hu címre?

Amúgy én se szeretem a szintes-kasztos játékokat, mert az olyan furcsa, hogy öt évig nem tudok megtanulni karddal bánni, azután pedig egyszerre akár több fegyverrel is. (M*, magas szintű karakterek)

A másik bej ezekkel a rendszerekkel az, hogy a kasztok képzettségcsomagjai meglehetősen behatároltak (pl: orvost/gyógyítót hogy hoznátok létre M*-ban? Mármint olyat, aki nem mágiával gyógyít, hanem képzettségekkel), emellett kevés a nem harci képzettség.

Nekem képzettségrendszer szempontjából a Shadowrun tetszik a legjobban. Persze annak is vannak hibái, de szerintem egy nagyon jó rendszer az ismeret szakértelmekkel.

A szintes játékokkal a másik baj a szintenkénti HP/ÉP/FP/Stb. Mitől bír ki a karakter több sérülést? Még egy amerikai elitkommandóst is le lehet lőni egy golyóval ugyanúgy, mint egy öt éves kisgyereket.

Még pár ötlet a saját rendszerekhez:
-a karaktereknek legyen valami hátránya abból, ha megsérülnek.
-Tényleg legyenek "halandóak" a karakterek
-TP-ből mindent lehessen fejleszteni (tulajdonságok, képzettségek, mágia)
-ha engedélyezett a mágia, annak legyen valami nagy ára (kevesebb elosztható tulajdonságpont, korlátozások, üldöztetés)
-ha van mágia, ne használja minden második ember (ha csak nem olyan a világ)
-A karakterek induljanak teljesen átlagemberként
-világtól függ, de nem mindenki rohangál fegyverrel az oldalán (pl. ma Magyarországon alig van valaki, aki fegyerrel mászkál az utcán, és nála se látszik, hogy van)

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.31, 12:15

Lehet, hogy inkább az "xp nélkül" topicba kellett volna inkább írnom, de alapvetően minden képzettségrendszer halála az - ami a játékot öli meg - amikor a kezdő kikötés az, hogy a képzettség kezdő karakternél egy bizonyos pont felett nem lehet.

Attól is függ, mi az a maximum. Egyébként a legtöbb rendszer alkalmaz valamilyen módszert arra, hogy "kiegyenlítse" a "kezdő" karakterek erejét. Ez is gyakran korlátozza, hogy ki mihez érthet és mennyire.

Csak miért nem?! Miért is nem lehet a karakter egy képzettségnek a mestere már kezdetben?! Holott sok rendszert a fejlődés tesz bonyolulttá, valamint azok a kiegészítő szabályok, amelyek végül lehetővé teszik azt, hogy az induláskor lebutított karakterek mégis életképesek legyenek, illetve utóbb felfejlődve pedig ne váljanak istenekké.

Sok rendszer lehetőséget teremt arra, hogy kezdetben is mestere lehess valaminek. Vagy esetleg valamiknek. Amit általában semmiképpen nem szoktak megengedni az az, hogy több erőforrással indulj a többi karakternél, illetve hogy mindenben te legyél a legjobb.

Emellett megjegyezném azt, hogy majdnem minden szabálykönyvben leírják azt, hogy dobatni csak a drámai helyzetekben kell. Tehát ez abszolúte nem újdonság, csak mindenki mgszokta már (én is!!!), hogy próbát dob (vagy dobat) ha kell, ha nem.

Én a közepesen fontos dolgokra szoktam dobatni. A lényegtelen dolgok esetében nem éri meg, a fontos dolgok esetében pedig szvsz ne a dobás döntsön, hanem a KM.

Rorgosh

Rorgosh

    ygab234

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.31, 11:20

Üdvözletem!

Lehet, hogy inkább az "xp nélkül" topicba kellett volna inkább írnom, de alapvetően minden képzettségrendszer halála az - ami a játékot öli meg - amikor a kezdő kikötés az, hogy a képzettség kezdő karakternél egy bizonyos pont felett nem lehet.
Csak miért nem?! Miért is nem lehet a karakter egy képzettségnek a mestere már kezdetben?! Holott sok rendszert a fejlődés tesz bonyolulttá, valamint azok a kiegészítő szabályok, amelyek végül lehetővé teszik azt, hogy az induláskor lebutított karakterek mégis életképesek legyenek, illetve utóbb felfejlődve pedig ne váljanak istenekké.
Emellett megjegyezném azt, hogy majdnem minden szabálykönyvben leírják azt, hogy dobatni csak a drámai helyzetekben kell. Tehát ez abszolúte nem újdonság, csak mindenki mgszokta már (én is!!!), hogy próbát dob (vagy dobat) ha kell, ha nem.

Tisztelettel: Rorgosh

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.29, 13:34

Shien - ha van bővebb cucc, érdekel. Egyébként sok jó játéktervezéssel és ingyenes "garázsrendszerekkel" teli oldalt szoktam látogatni, de sajna ritka a tényleg jópofa rendszer (jópofa=nekem tetszik ;) ). Ezért amolyan ínyencként nagyon szeretem a jófajta házirendszereket megskubizni, szeretem a kis apró megoldásokat, amelyek egyedi hangulatot, ízt adnak minden rendszernek.

Szóval jöhet a dolog, akár ide, akár U2U-ban, akár e-mailen (ez esetben U2U-ban megadom a címemet).

Mester: az univerzális mágiarendszerhez lehet ötleteket meríteni az Ars Magicábaól és a Magusból, meg persze valamikor régen én is írtam valami hasonlót, bár az valamelyik fiókom mélyén lapul, gondolom még otthon a szülői házban... :nono:

Mester

Mester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 25 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.29, 12:53

Nos, én is pár hete kezdtem el leírni egy szabályrendszert. Főleg a mágia miatt. Nagyon sokban hasonlít a Shien által leírtakhoz. Se kaszt, se szint, csak képzettségek, képességek és alaptulajdonságok százalékosan, speckók, dinamikusan változó előnyök és hátrányok. Viszont nálam tp sincs, mindent időben határozok meg (mennzit használta a képességet), és ugyebár a tanulás függ attól, aki tanulja ill. aki tanítja, ill. a fajtól (ember gyorsan szeret, elf lassan a mentalitása miatt, így próbálom kompenzálni az übertáp hosszúéletet). Ezért már olyan, mint egy program: rengeteg változóval, amikkel ki lehet számolni a karakter dolgait. Nagyon szines így, csak még a legelején járok, sok minden változik. Persze ezért nagyon bonyolult is első ránézésre. Másodikra meg méginkább, dehát jelenleg csak magamnak csinálom :rohog: (ill. kis csapatomnak)
Viszont a mágiarendszer olyan lesz (ezért kezdtem el az egészet), hogy sokkal több lehetőség legyen benne. Szinte mindent le lehessen modellezni vele, bármilyen varázslatot meg lehessen csinálni a leírásból.
Meg asszem azért ez kreatív kikapcsolódás is, nem?

_Shien (NPC/NJK)

_Shien (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.10.29, 10:59

Alapvetően MAGUS-sal (mostanában márcsak MAPUS :rohog: ) nőttem föl a szerepjátékra. Persze később megismertem más rendszereket, játékokat is.

Olyan rendszert akartam alkotni, amely elüt ezektől. Először is arra gondoltam, ne legyenek szintek, emberünket csak képzettségei határozzák meg. Ne legyenek kasztok se, emberünk képzettségeit alakítva különféle hivatásokba léphet be, ha képes rá, lehet egyszerre több hivatása is. A képzettségek százalékosak, ezekhez további pluszt adnak a képzettségenkénti felvehető specializációk, amelyekből elég sok van.
A fejlődésnél maradt a tp, amit a játékos oszthat el képzettségeire és specializációira. Karakter alkotáshoz fontosak a felvehető előnyök, hátrányok, melyek dinamikusan változhatank a játék alatt.
Szokott módon főképességek is vannak, amelyek jelentős játéktechnikai befolyásoló tényezők.
A rendszer univerzálisnak készül, mi most egy jővőbeli világot írunk hozzá.
A cucc még elég friss, kb 1 éves, de teszteljük. úgy néz ki, hogy jól fog müködni, most jelenleg a harcrendszeren van a mustra sora.( itt van egy kis kellemetlenség: a harc menete gyors és egyszerű, de a harcértékek számításához számológép nem árt, de a mai világban ez se probléma)

Dióhéjban ennyi...ha érdekel beavatlak a részletekbe is.

Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.28, 14:50

Én is rendszer irásra adtam a fejem. Gondolkoztam, hogy egyszerűt írok, de végül is megmaradtam a közepesen bonyolultnál. A karakter készítés telik egy kis időbe, de az sosem probléma :rohog:
Utána már gyorsan, és (viszonylag) gördülékenyen megy.
Én magam jobban szeretem a kevés kocka dobálós játékokat, bár ugye ez is szerves része a dolgoknak. Remélhetőleg a rendszer olyan lesz, hogy a hardcore kockadobálósok és a valódi szerepjátékra koncentrálók is megtalálják a számításaikat. Ezért tettem bele sok opcionális szabályt, amik nem feltétlenül szükségesek, nélkülük is remekül müködik.

Sajnos mágiarendszer még nincs se papíron se tudatban :)

Ha érdekel, majd írhatok róla...

Shien - engem érdekel... Én is ilyen jellegű rendszert terveztem, még anno tíz éve, és volt azóta sok pofozgatás, revízió és változtatgatás, de még ma is használjuk a rendszeremet... Nem állítom, hogy igazán át tudnék venni bármit is a rendszerembe, mert már eléggé "kiforrott" (abban az értelemben, hogy sok-sok lehetőség közül a most használatosak bizonyultak legjobbnak a mi játékstílusunkhoz), viszont érdekességképpen szeretem tudni, hogy más milyen más következtetésekre jutott hasonló kiindulási alapból.

_Shien (NPC/NJK)

_Shien (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.10.28, 14:07

Én is rendszer irásra adtam a fejem. Gondolkoztam, hogy egyszerűt írok, de végül is megmaradtam a közepesen bonyolultnál. A karakter készítés telik egy kis időbe, de az sosem probléma :rohog:
Utána már gyorsan, és (viszonylag) gördülékenyen megy.
Én magam jobban szeretem a kevés kocka dobálós játékokat, bár ugye ez is szerves része a dolgoknak. Remélhetőleg a rendszer olyan lesz, hogy a hardcore kockadobálósok és a valódi szerepjátékra koncentrálók is megtalálják a számításaikat. Ezért tettem bele sok opcionális szabályt, amik nem feltétlenül szükségesek, nélkülük is remekül müködik.

Sajnos mágiarendszer még nincs se papíron se tudatban :)

Ha érdekel, majd írhatok róla...

Brain

Brain

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.26, 11:58

Meséltem már benne, ha erre gondolsz. A mágiarendszer még csak a fejemben található, és csak részben.
A harcrendszer pedig relatíve bonyolult (kb másfél oldal), mivel nekem ilyen kellett.

Brain

_Shien (NPC/NJK)

_Shien (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.10.26, 11:25

:sor: Egyszerű, az biztos!Első ránézésre jónak látszik...kipróbáltad már gyakorlatban?

Brain

Brain

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.26, 11:12

Sziasztok!

Toris rendszere röviden az alábbi formulán alapszik.

Képesség + Képzettség +/- módosítók + 2d6 vs célszám
vagy
Képesség + Képzettség +/- módosítók + 2d6 vs. Képesség + Képzettség +/- módosítók + 2d6

A képességek értékei:
0: Átlag alatti, fogyatékos
1: Átlagos
2: Átlagnál jobb
3: Kiemelkedő
4: Világbajnok
5+: Legendás

Az induló karakterek tipikusan 1-3 értékekkel fognak rendelkezni, de elõfordulhat 4-es is.

A képességek:
Erõ
Ügyesség
Állóképesség
Intelligencia
Akarat
Képzelõerõ/Kreativitás - varázsláshoz fontos képesség

A képzettségek értékei:
0: Képzetlen
1: Tanonc
2: Amatőr
3: Profi
4: Mester
5+: Legendás

Az induló karakterek tipikusan 0-3 értékekkel fognak rendelkezni, de itt nem fordulhat elõ 4-es.

A lényeg nagyon tömören ennyi.
A varázslás és a fegyverforgatás is egyike a képzettségeknek. Nincs túl sok képzettség, és a kevésbé jelentõs képzettségeket összevontam, hogy a hangsúly a fontos képzettségeken maradjon. Mivel ez egy harcorientáltabb világ, ezért van mûveltség, ami elég sok mindent magában foglal, és van közelharc, lándzsavívás, kardvívás, és pusztítás. Egy másik kevésbé harcorientált világon inkább fordítva lehetne (lenne mondjuk közelharc, és a mûveltség lenne szétsedve).

A legfontosabb képzettségek:
Fizikum: Izomzat, kitartás, egészség. Ezt kell dobni mérgek és betegségek ellen, ebbõl jön a Ép is.
Kitartás: Mennyire bírja a karakter a megterhelést. Ebbõl jön a fáradtság pont (Fp).

Ép = (Fizikum + Állóképesség + Erõ) * 2
Fp = (Fizikum + Akarat + Állóképesség) * 2

A harc és a mágiarendszert most nincs idõm leírni. Majd késöbb.
Kimaradt még a karaktergenerálás is, bár az ami én kitaláltam csak egy alternatíva a sok közül.

Brain

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 19:16

Az általam összerakott rendszer ennél egy fokkal bonyolutabb, ha érdekel valakit megpróbálhatom összefoglalni.


Megtisztelnél vele. :)

Egyébként van ennek a rencernek egy nagy testvére is, az mintegy 40 oldal. Ha érdekel átküldöm, ide érthető okokból nem férne föl.

A dícséretet köszönöm. ;)

Brain

Brain

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 17:25

Sziasztok!

Orastes:
Grats a rendszeredhez. Nagyon szépen le van csupaszítva és minden sallangtól mentes. Nekem egy kicsit túl puritán (hiányolom belõle képzettségeket), de átgondolt és egységes. Alapvetõen storyteller típusú kalandokhoz ideális. Például, amit Pib kritizált benne, hogy csak a kritikus pillanatokban kell dobni, külön az elõnye. A mesélõ csak akkor fog dobatni, ha dramaturgialag kritikus a dobás kimenetele. A hangsúly a dramaturgián van.

Az általam összerakott rendszer ennél egy fokkal bonyolutabb, ha érdekel valakit megpróbálhatom összefoglalni.

Brain

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 17:17

kifejtenéd nekem bővebben, hogy mi is a bajod a harmadik kiadással?  Ha lehet u2u-ban, hogy ne szemeteljük tele a topikot.


Rendben, ne kívnád, hogy most azonnal, de talán még ma megírom, csak épp irogatok egy cikket, amit nemsokára majd látni lehet az oldalon. :)


A Kódex rendszerét itt most nem követendő példaként hoztam fel (bár kedvelem), hanem azért, mert abban nagyon szépen kidomborodik a harcrendszer többféle felbontásban való használhatósága. Aki akarja, egyszerűre veszi, aki akarja, bonyolítja.


Allright, Pib. Asszíttem erről szól a példa. ;)

Pib

Pib

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 591 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 17:09

Orastes, félreértettél. A Kódex rendszerét itt most nem követendő példaként hoztam fel (bár kedvelem), hanem azért, mert abban nagyon szépen kidomborodik a harcrendszer többféle felbontásban való használhatósága. Aki akarja, egyszerűre veszi, aki akarja, bonyolítja.

Narzugon

Narzugon

    Oyabun

  • Archívum
  • 603 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 16:50

Orastes: AD&D-ben szvsz nem túl könnyű kiküszöbölni azt, hogy a csaták ne húzódjanak el, de erről most nem nyitok vitát.
Ha már így szóbakerült a Codex, akkor kifejtem, hogy mi a legnagyobb problémám azzal a rendszerrel: 1. ahogy azt te is mondtad, nem fordítottak elég időt a világ kidolgozására, 2. a Grimoire kb. kétszer olyan vaskos kis könyv, mint maga az alapkönyv. Ez sztem tökéletesen példázza a fejlesztők mágia-orientáltságát. Sztem túl sok időt öltek a mágia rendszerének kidolgozásába, és keveset a világ tökéletesítésébe. Ez pedig szvsz valahol nagyon nem jó. :)
DnD3e: kifejtenéd nekem bővebben, hogy mi is a bajod a harmadik kiadással? ;) Ha lehet u2u-ban, hogy ne szemeteljük tele a topikot.
Hidd el, tisztában vagyok a "kőbaltás" kifejezés jelentésével. :dilis: Csakhogy meggyőződésem, hogy rossz helyen alkalmaztad. Az eredeti, originál Dungeons & Dragons okkal nevezhetnéd "egyszerűnek", hisz milyen legyen az első szerepjátékrendszer?! De ezt az AD&D-ről már nehezebb elmondani, amikor az a szabályrendszer még ma is megállja a helyét. :) Amennyiben az "egyszerű" kifejezést pozitív jelzőnek szántad, ez utóbbit vedd semmisnek.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 16:24

Narzugon

10-15 perces csaták... AD&D-ben még elképzelhető volt, de a DnD3e már nem nagyon teszi ezt lehetővé.


Jesz, kimondottan az AD&D-re gondolok (1989 > szekond edísön) nem a DnD3e-re. Azt ugyanis utálom, az szvsz egy rakás sz*r. ;)
Ad&D-ben ez megoldható, frappánsan eccerűen. Persze nyilvánvalóan vannak nála modernebbek, jobbak, pl a CX világa, ahogy Pib is írja. Nekem mondjuk a CX világával van a bajom, mégpedig az, hogy sajnos magára a világra nem fordítottak elég időt. De ez szintén szvsz.

Jah, kőbaltás >>lásd még egyszerű és más rokonértelmű szavak. :)

Módosította Orastes: 2004.10.25, 16:25


Narzugon

Narzugon

    Oyabun

  • Archívum
  • 603 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 14:15

Orastes: Azzal az állításoddal egyetértek, hogy a realitásra való feltétlen törekvés bonyolítja a játék szabályrendszerét. Ez nyílvánvaló. Minél inkább hű akar lenni a fejlesztő a valósághoz, annál inkább bonyolult és már-már játszhatatlan rendszert fog kidolgozni. Sztem ezt mindenkinek sikerül megértenie.
A kőbaltás AD&D-vel mondjuk nem tudom hol találkoztál. Ha valaki netán egyszerű szabályrendszerrel akarna játszani, az AD&D lenne az utolsó, amit ajánlanék neki. 10-15 perces csaták... AD&D-ben még elképzelhető volt, de a DnD3e már nem nagyon teszi ezt lehetővé. Legfeljebb, ha ügyesen átugrálunk egy-két elhanyagolhatóbb momentumot a csata közben (megjegyzem: én nem vagyok ennek a megoldásnak a híve).

Pib

Pib

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 591 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 13:12

Ott a jó öreg kőbaltás AD&D, ahol kezd, tám/varázslás ha találsz sebzel, ha nem, akkor köv kör. Eddig még a legbonyolultabb csata se tartott összesen 10-15 percnél tovább (IRL persze).

Én valószínúleg egy tökmás játékot láttam, bár érdekes módon azt is ADND-nek hívták :aboci:

Ajánlom mindenki figyelmébe a Kódex rendszerét. Ha a legegyszerűbb módon használod a harcrendszert, akkor egy darab d100 dobás, amelyik meghatározza a támadást és egyúttal a sebzést is.

Persze ki van dolgozva a bonyolítottabb verzió is, és az már télleg elég komplikált.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]