Ugrás tartalomhoz


Fotó

Egyszerű rendszerek


  • Válasz írásához lépj be
193 hozzászólás érkezett eddig

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 13:05

Ezt én elfogadom, nincsen ezzel semmi baj, csak aztán ne nyávogjon a koma hogy nem reális a rendszer, meg hogy túl homogén, nincsenek signifikáns, érdekes ízt adó elemek a "kisrendszer" alkatrészei között.
Nameg a másik. Ugye ha sok bonyolúlt rendszert elkezdünk egyszerűsíteni, akkor nagyon hasonló leszűrt masszához jutunk. Amely között kicsike a különbség. Vagyishogy véleményem szerint senki ne várja az egyszerű rendszerektől hogy szépen visszatükrözzék a világuk atmoszféráját.
Szóval jó az egyszerű rendszer annak, akinek jó ;) :aboci:

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 12:52

Minél realistább akar lenni egy rendszer annál bonyolultabb, szerintem ez majdnemhogy axióma.

más rendszerek rém egyszerűek és lemondanak a realizmusról.


Kimondtad a megoldást. :aboci:
Ugyanis, ha az emberfia akar egy jót szórakozni, akkor nem az számít, hogy te milyen pontosan tudsz odavágni a másik fgurának, hanem odacsapsz, ha még él akkor még néhányat. Tapasztalatom az, hogy a legtöbb rencer ott kezd rettentő bonyolult lenni, amikor kinyitod a könyvben azt a részt, hogy harcrendszer. Persze, kell rá időt szánni, de én pl ezér' se se szeretem a pl. sedovránt meg az armageddont, mert mindent rettentően túlbonyolít ilyen téren. Ott a jó öreg kőbaltás AD&D, ahol kezd, tám/varázslás ha találsz sebzel, ha nem, akkor köv kör. Eddig még a legbonyolultabb csata se tartott összesen 10-15 percnél tovább (IRL persze).

Aapep

Aapep

    Ancient Bone

  • Fórumita
  • 834 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.25, 12:31

Válaszolja meg valaki nekem, hogy mi az elvárás az egyszerű rendszerrel szemben? Mert ha egyszerű a rendszer, akkor nyilván kimaradnak belőle dolgok. Miről lehet lemondani?

Van amely realista, és kifolynak a szabályok a könyvből (ráadásul mégsem teljesen realista), más rendszerek rém egyszerűek és lemondanak a realizmusról. Aztán ott vannak a félig-meddig rendszerek. Ezeket meg elkereszteltük pszeudo-realistának. Ezek is meg vannak bélyegezve, hogy a realitás látszatában tetszelegnek, de mégsem egyszerűek.Akkor most mi kell egy rendszerhez? Mi nem? :aboci:

Londelmor

Londelmor

    Éjjeli Őrjárat

  • Fórumita
  • 196 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.23, 10:59

ha valakit érdekel egy iszonyú egyszerű rendszer, akkor nézzen át a Humor -> Angyalok topicba :gyagya: az utolsó pár hozzászólás az érdekes.
jó, nem mondom, ezt inkább csak poénnak szántam (szántuk egy barátommal), de akár még használható is lehet bizonyos körülmények közt :punny:

Nosi

Nosi

    Micimackó

  • Fórumita
  • 929 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.10.23, 10:46

nos én már meséltem úgy vampiret, magust, hogy ki se voltak dolgozva a karik, semmi statisztika, semi karakterlap, csupán a koncepciókat, rövid előtörténetet és a célokat ismertem meg néhány apróság. Nagyon feelinges volt. Persze sokáig nem lehet így csinálni, főleg ha életút lesz a meséből... :gyagya:

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.28, 18:20

Az utóbbi időben a legtöbbször CoC-t használunk, de az meg kábé csak kőbaltának jó


Aminek a rencere egészen jó, az a Nephilim. A harcrendszere egy kicsivel fejlettebb, mint a CoC-é és a képzettségek használata is (minimálisan) eltérő. A CoC-nál egy javaslat: én mindenre dobálnék ellenpróbát (ha a helyzet úgy hozza) az "ellenállás tábla>>RT" segítségével. Így azért lehet szinesíteni a dolgokon. Talán.

Pib

Pib

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 591 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.28, 18:15

A siker-fokozatokat valahogy úgy gondoltam hogy siker - félsiker - elcsesztem - nagyon elcsesztem.
Ennél többet nehéz kimesélni egy egyszerű rendszerben. Persze csak számomra. :rohog:

Amúgy nekem is nagy problémám a megfelelő egyszerű rendszer keresése. Az utóbbi időben a legtöbbször CoC-t használunk, de az meg kábé csak kőbaltának jó :lol: (Pont a próba-nehézségek jelentik ott is a gondot).

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.28, 17:48

Amúgy is gyanúsan számomra ezek a házirendszerek. Nálatok, a Ti partitoknál működik, de általános felhasználhatóságot biztosító széleskörű tesztelésen aligha ment át.


Pib, a rendszert azért raktam össze, mert senkinél semmilyen cucc nem volt, nem akartuk túlbonyolítani. Ez nem egy olyan stuff, amit kiadni akarunk, viszont csak olyankor használtuk, mikor nem kell sokszor dobni. Egyébként normál rencereket használunk. A rencerről mingyár írok pár gondolatot.

A rencerről:
Az elkölthető pontok tulajdonképpen arra vannak, hogy meg lehessen vele ismételni egy dobást. Minél több van belőle, nyilván annál jobb. A 3-4 fokozatot hogy gondolod?

Módosította Orastes: 2004.09.28, 17:56


balight_the_light_knight

balight_the_light_knight

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1231 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.28, 16:41

Ha már egyszerű rendszerek, akkor a d20 indenképpen javasolható (bár még mindig utálom


Hehh... nekem a D20 a bonyolultság csúcsa. Annál komplikáltabb rendszert már bottal sem piszkálok meg. Hiába egyszerű az alap elv, a sok egyébb szabály agyon nyomja. Ettől függetlenűl szeretem, csak nem éppen egyszerű szvsz.

Pib

Pib

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 591 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.28, 14:49

dobatni (mongyuk 1db  d6 vagy d0) csak a kritikus pillanatokban kell kb így:

Igazából itt látom az egész rendszer (egyik) leggyengébb pontját. Ha jól veszem ki, nincsen olyan, hogy a "próba nehézsége", hanem ehelyett "csak a kritikus pillanatokban kell dobni." Szóval mintha nem lenne különbség aközött, hogy az illető a hatodik lépcsőfokról akar leugrani, vagy az éppen összedőlő ház harmadik emeletéről, szaltóval repülve át a szögesdrót fölött.

Persze lehet, hogy ilyesmire is van szabály, habár a rendszer már így is túl bonyolultnak tűnik ahhoz képest, hogy "egyszerű rendszer". Például a 6, sőt 10 fokozatú sikerskála irreálisan túlfinomított, 3-4 fokozat a legkényesebb ízlésnek is meg kéne feleljen.

Amúgy is gyanúsan számomra ezek a házirendszerek. Nálatok, a Ti partitoknál működik, de általános felhasználhatóságot biztosító széleskörű tesztelésen aligha ment át.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.22, 13:32

SPOILER
Thule


A rendszer hatoldalú dobótesteket használ, melyen az 1 a kudarcot, a 6 a sikert hivatott jelölni. A képzettségek használata úgy történik, hogy a játékos dob 1d6-tal, s ha eredménye nagyobb, mint 1, akkor sikert ért el, a kockadobás nagyságának megfelelően:
- 1:  0%    ð teljes kudarc
- 2: 10%  ð sejtés
- 3: 35%  ð próbálkozás
- 4: 50%  ð félsiker
- 5: 70%  ð részleges siker
- 6: 100% ð teljes siker

Tulajdonságok, ismeretek használata:
Ez a szisztéma érvényesül a játék egészében, az ismeretek használatakor, harcban, mágia, illetve tulajdonság használatakor. Ha valaki azonban nagyobb sikert szeretne elérni, akkor megteheti azt, hogy 6-os dobásaira még dob és hozzáadja 6-hoz és ha az összeg meghaladja a 12-t, akkor a kívánt eredmény többszörösét érheti el. Mindenki annyi dobást tehet, ahányas az ismerete. Ez arra is jó, hogyha valaki 1-et dob(kudarc), akkor azt kijavíthatja, vagy a síkerét emelheti följebb, ahol mindig  a legjobb eredmény számít, vagy amelyiket a játékos jónak lát.

tulajdonságok: jellemzik a karakter külsejét, valamint szellemi és érzelmi állapotát. Három tulajdonságot különböztetünk meg, melyek a következők:
Fizikális  ð a karakter erejét, egészségét és ügyességét, gyorsaságát foglalja magába, főleg a harcban van szerepe, bizonyos értéket meghaladva növeli a  kezdeményezést, védekezést és a támadás nagyságát.
Asztrális ð a karakter érzelmi állapotát tükrözi, ellenállását bizonyos  mágiaformákkal szemben, akaraterejét.
Mentális  ð a karakter szellemi állapotát vázolja fel, a karakter befolyásolhatóságát, intelligenciáját mutatja meg.

tulajdonságok és ismeretek fejlesztése:
  A játékosok tapasztalati pontból tudnak fejleszteni, melyet induláskor addigi életük összes tapasztalataként fog fel a játékrendszer.
  Minden játékos 6 pontot oszthat el tulajdonságai között,valamint ennek elosztáa után az általuk dominánsnak ítélt tulajdonságra is tehetnek +1 pontot. A tulajdonságokat lehet fejleszteni, 5 tapasztalati pontért egy tulajdonságot egyel följebb emelni.
  Ezenkívül a játékosok 15 pontot oszthatnak el ismereteik között, melynek maximuma kezdetben semmilyen esetben sem lehet több mint 3 (kezdetben is el lehet költeni tulajdonságok fejlesztésére a pontot, de ekkor értelemszerűen kevesebb jut az ismeretekre).

Életerő: azt mutatja meg, hogy egy karakter mennyi sebet képes elviselni. Ennek értéke a Fizikális tulajdonság háromszorosa.
Harcrendszer: a fegyveres konfliktusok lerendezésére általában szükség van, s ennek fegyverrel való szimulálására szolgál ez az apró kiegészítés. A harc alapvetően 3 nagy részből tevődik össze, melyek a következők:
kezdeményzés: A fegyverek sebességétől és a karakterek Fizikális tulajdonságától függ, melynek 4 fölötti része számít bele a dobásba. Minél nagyobb ez az érték, annál jobb, aki a nagyobb eredményt eléri, az támadhat először , s ha ez az érték esetleg kétszerese vagy háromszorosa a másik félnek, akkor ennyiszer támadhat rá.
támadás:A karakterek Fizikális tulajdonságától függ, illetve fegyveres és fegyvertelen harc ismeretétől, ez jelzi azt is, hogy egy fegyver mekkora sebet képes ejteni az ellenfélen. A támadásnál a Fizikális tulajdonság 4 fölötti része beleszámít a harcba.
védekezés:A karakterek fegyverek elleni védekezését mutatja meg, s hogy mekkorák az esélyeik a sebek elkerülésére. A sebzést csökkentik a páncélok és a pajzsok. A Fizikális tulajdonság 4 fölötti része beleszámít a védekezésbe.
sebzés: minden fegyvernek akkora a sebzése, mint amennyivel a támadó átütötte ellenfele védekezését.
A kezdeményezést, a támadást és a védekezést szintén ismeretekként kezeli a rendszer.
A következő táblázat megmutatja az egyes fegyvercsoportok harcbeli módosítóit, illetve a páncélok sebelnyelését. Három fegyvercsoportot különböztetünk meg (könnyű, közepes, nehéz), melyekbe a játékvezető sorolja be a különböző fegyvereket. A páncélokat is ugyanezen kategóriákba sorolhatók be. 
Fegyverek kezdemény támadás védekezés
könnyű fegyverek +1 +1 -2
közepes fegyverek +0 +0 +0
nehéz fegyverek -2 +1 +1
páncélok sebelnyelés kezdemény támadás
könnyű 1 +0 +0
közepes 2 -1 -1
nehéz 3 -2 -1

  *ð a lő és hajítófegyverek nagy többsége is ide tartozik, ezekkel a fegyverekkel le lehet adni a kör elején egy plusz támadást, melyből azonban a lőfegyvereknl 5, a hajítófegyvereknél 3  méterenként le kell vonni egyet a kezdeményből és a támadásból.

fejlődés és szintlépés:
Minden karakternek annyi tapasztalati pontot kell összegyűjtenie és elköltenie, ahányadik szintre akar lépni (maximum egy szintet egyszerre). Minden karakter minden szintlépéskor kap +1 tapasztalati pontot, melyet arra költ, amire akar. A tapasztalati szintek megmutatják, mennyire erős egy karakter, azonban  korlátozó szerepük is van, mert az egyre jobb képességek és az ismeretek elérése is tapasztalati szinthez van kötve. Minden karakternek akkora lehet egy ismeretének maximális szintje, mint ahányadik tapasztalati szintű +2.

mágiahasználat: A mágiahasználatnak két nagy fajtája van:
Misztikus tudomány (MT) ð gyakorlatias felhasználási forma, varázslók alkalmazzák.
Égi hatalom (ÉH)    ð gyógyító jellegű, defenzív mágia, papok alkalmazzák.
A naponta ellőhető varázslatok  száma ð mágiahasználat (MT; ÉH)x2 db/nap.
Mimden varázslatnak dobni kell a sikerére, erőssége pedig megegyezik az ismeretek nagyságával, s hatóideje is ugyanaannyi perc.
az ismeretekről:a karakterek maguk döntik el, hogy mit szeretnének csinálni, ezért bármit kitalálhatnak, amit csak akarnak. Itt csupán néhány speciális ismeret lesz föltüntetve, mely a világ egyediségéből fakad.

A világ

" Mikor hajóink távolodtak a süllyedő kontinenstől, Atlantisztól, akkor még csupán a menekülésre gondoltunk, s nem sejtettük a holnapot. Különös volt, ahogy hatalmunk jelképe, a dicső és hatalmas Atlantisz hegyeit elborították a hullámok, hatalmas örvényeket láttunk, ahogy kontinensünk, a világ egykori urainak lakhelye alámerül a habokba, s vele együtt tűnik el népeinek dicsősége, s lassan elenyészik, akár a köd a felkelő Nap fényében. Mi még nem tudtuk azt, mit véreink, a kontinens lakói már igen: azt, hogy Atlantisz bukásával nem csak lakhelyünk változik majd meg, hanem maga az Idő és a Tér szövedéke is bomlani kezd lassan s feltünnek ennek a Földnek hajdani, s majdani lakói is. "

Töredék a Pikt Hagyományokból
A világ Atlantiszt tartotta minden birodalom közül a legnagyobbnak, s azt hitték, dicsősége sosem fog leáldozni, azonban egy, a Külső Űrből érkező borzalom, egy üstökös csapódott bele a Földbe, s elsüllyesztette Atlantiszt. A katasztrófa oly hamar következett be, hogy a Birodalmalmi Kormányzótanács tagjainak is alig-alig sikerült elmenekülniük az összeomló palotából, s mihamarabb elhagyni a Szigetkontinenst. Voltak azonban (az itt élők nagy többsége) akik vagy nem tudtak elmenekülni, s meghaltak vagy a Sziget szent hegyei között találtak menekvést, s ottrekedtek egy világbirodalom romjai között.
A Kontinenseken sem volt sokkal jobb a helyzet, mert az üstökös, mely Atlantiszból csupán néhány szigetet hagyott meg, ugyanez darabjaira robbantotta szét Hyperborea (Afrika, Európa és Ázsia egy része) birodalmát, s annak népei az itt elszabaduló zűrzavart kihasználták, s új országok egész sora bontakozott ki a "felszabadult" területeken. Volt azonban egy nagyon égető probléma: mi legyen azokkal, akik a Szigetkontinensről és a volt Hyperboreából menekültek el. Ennek a következményeként robbant ki az, amit az akkori krónikákból a Birodalmi Háborúk néven ismernek, s ez a háború tulajdonképpen a mai napig folyik, bár korántsem olyan intenzitással. mint régen.
Mindezen dolgok azonban korántsem voltak olyan szörnyűek, mint az, amit az emberek legrosszabb álmaikban sem képzeltek: az Idő és a Tér szövedéke felhasadt, s olyan népek és lények szabadultak elő a Múlt és Jövő bugyraiból, melyre senki sem számított s az emberek előtt eddig csak a papság által ismert  Mágiának is rendkívüli formái szabadultak föl, s alkalmazói is akadnak szép számmal, kik nem riadnak vissza semmitől.
A volt Atlantiszi Birodalom vezető népei megpróbálták megőrizni hatalmukat, ami csak kevéssé sikerült. Jelenleg Ibéria nyugati részét és Nyugat-Angliát a Spitzbergákig a piktek uralják, s erőteljes háborúban állnak a jövőből előlépett Új Rómával, mely ura a kontinensnek és csaknem egész Afrikának. Európa északi részein az Ázsiával határos területeken a skandináv és a szláv népek állnak egymással szemben. Ázsia hatalmas pusztaságain a nomádok és a Mandzsu Birodalom az úr, akikkel szemben az arab és perzsa Kereskedőliga és a Perzsa Kalifaság csaknem tehetetlen. A területek neveit a viszonylag pontos koordináció miatt adtam meg így, ha valakit zavar, attól elnézést kérek.                      Jó szórakozást!
       


Itt az egész cucc, nézze át, akit érdekel.

Sogroon

Sogroon

    Visszavonult

  • Archívum
  • 2247 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.22, 13:23

Engem inkább a világocskád érdekelne. :)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.22, 13:13

Ha már egyszerű rendszerek, akkor a d20 indenképpen javasolható (bár még mindig utálom) vagy pedig a Káozium %-os rendszerei, esetleg a WoD-hoz kiadottak bármelyike. Ezek eléggé *kőbaltás* elven működnek (télleg nagyon egyszerűek).

De ha ennél is egyszerűbb kell (valami majdnem frísztájl) akkor a következőt javaslom:
-dobatni (mongyuk 1db d6 vagy d0) csak a kritikus pillanatokban kell kb így:

- 1: 0% =teljes kudarc
- 2: 10% =sejtés
- 3: 35% =próbálkozás
- 4: 50% =félsiker
- 5: 70% =részleges siker
- 6: 100% =teljes siker

Nekem van egy erre felépített rencerem (világgal és mindennel együtt 2 A/4 oldalra (+6 sorba) fért el.
Ugyanez a szisztéma finomítható d10-re (ezt nem részletezem, mert egyértelmű 1=10%; 2=20% ... 10=100%) ami elég fapados de egy darab papír elég egy meséhez.
A varázslatok szabadon kitalálhatók (persze az ésszerűsség határain belül) a szakértelmek szintén.
Ha kell valakinek szivesen elküldöm, vagy bekopizom ide egy szpojlerbe (mondjuk elég csak a rencer szvsz, akkor sokkal kisebb. Ez amolya fél-frísztájl. Igazság szerint ez csak fantazihoz készült.

_dave-id (NPC/NJK)

_dave-id (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2004.09.21, 18:38

Líthas!

Szintén kisiskolás koromban én a lapozgatós könyveknek voltam a rabja, volt vagy 30 különböző kötetem. Mivel már akkor is szerettem térképeket rajzolni, így rajzoltam hozzájuk egy világtérképet, amiben aztán kalandokat találtam ki. A rendszer a lapozgatós könyvek szabályzata volt, meglehetősen egyszerű. A szintlépést is kitaláltam, a Diablo I- ből ismert módon. Sokat játszottunk vele a koleszban, és nagyon élveztük

Sogroon

Sogroon

    Visszavonult

  • Archívum
  • 2247 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.14, 13:13

Hali.

Én is írkáltam egy ilyen egyszerű rendszert, egy techno-fantasy világhoz (Zarghast, itt a szomszédban: Új világ van születőben). Csak 20 oldal, bár ezt még nem ártana bővíteni hogy szebb legyen itt-ott (nem képekre gondoltam :D ) Ez csak szabályrendszer, nuku világleírás. A képzettségek nagyon tükrözik a karakter képességeit, szal némileg realisztikus, de nem egy ÚT. Másrészt sokban hagyatkozik a csapat megegyezésére, szal a freestyle felé kacsintgat, de azért mégsem (főleg a mágiarendszere ilyen: egyetlen varázslat leírását sem találod meg benne, csak hogy kb milyet tud az adott szinten). Szerintem elég egyszerű, észszerű és univerzális is, csak az a baja hogy még nem volt tesztelve.
A harcrendszer egyébként némileg MAGS-os... némileg.

Íme: Z.sys

balight_the_light_knight

balight_the_light_knight

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1231 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.13, 21:41

Nah beszereztem a BESM-et meg a Tri-Stat dX-et, most kinyomtatom őket, aztán neki esek az olvasásnak. Nagyon kiváncsi leszek! (Tegyük hozzá, én meg akartam venni őket, de egész Bécsben nem volt sehol. CSak igéretek, hogy majd legy két héten belűl... nah azt már nem :sir: )

Módosította balight the light knight: 2004.09.13, 21:42


Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.12, 07:32

Sosem felejtem el, amikor kisiskolás korunkban megismertük a Szerepjátékot, és lázban égtünk, állandóan csak a játékot akartuk játszani. Azt hiszem ezt nem kell senkinek sem magyaráznom. Én életemben először az Adnd-t próbáltam ki, de igazából fogalmam sem volt a rendszerről.
Aztán, mikor haverokkal kezdtünk játszani, kellett volna egy rendszer, de nagyon. Szabálykönvekre nem volt pénzünk (mennyi ideig gyűjtöttem az azóta is meglévő Nagy Zöldemre...), ezért saját világot teremtettünk, saját szabályokkal. A rendszer nevetségesen egyszerű volt: volt kb. 6 tulajdonság, tp, stb., de az egész kb . csak az én fejemben létezett igazán. És meglepően tapasztaltuk, hogy k***a jókat tudunk játszani.
A tápolás fogalma pl. teljesen ismeretlen volt számunkra....

A rendszerre ma már nem emlékszem, talán nem is fontos. De mindenképpen tanulságos a történet, szvsz.

Sonko

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.11, 18:01

Majd elfelejtettem: ha egyszerű, gyors, elegáns, általános rendszert keresel, akkor csekkold az EDEN Unisystemét.

A komplett Witchcraft RPG ingyen letölthető a honlapjukról, abban megnézheted, hogyan működik. Ez a klasszikus Unisystem, az áramvonalasabb, még szimplábbra vett változatot a Buffy és az Angel RPG-kben lehet megtalálni. Elsőre talán az eredeti verzió nem tűnik nagy durranásnak, de eléggé variálható, és az egyszerűsége miatt menet közben nagyon szépen meghúzódik a háttérben a játék alatt.

http://www.edenstudios.net/witchcraft/Witc...aftCorebook.zip

Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1831 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.11, 14:52

Üdv !


balight the light knight
> Sajna engem csak átlagos memóriával láttak el,
> mesélek lassan 9 éve

A mesélés azért eléggé fejleszti azt, hogy mit bír az ember fejbentartani...

> Hát én freestyle-t már meséltem sok csapatnak,
> és olyan 50%-ban eléggé "kicsúszott a kezemből" a dolog.
> Ergo nekem kell a szabályok jelentette mankó.

Nem biztos... lehet hogy a csapatokon múlt !

> Hát igen a varázslás nehéz téma... van olyan
> "egyszerű rpg" amiben van valami tisztességes
> mágia rendszer?
>
> MErt sok szabálykönyv felét az tölti meg, ugye,
> nehéz rövidre fogni. Szvsz. még az AM féle spontán
> mágiát lehetne olyan 3 oldalr szép tömören összefogni...

Nem lehet... a mágiarendszerben épp az a kutya, hogy olyasminek a működését írja le, amire nézve nincsenek gyakorlati tapasztalataink. Tehát muszáj elég részletesen (szájbarágósan) leírni dolgokat.

Össze lehet persze foglalni az ArM spontán mágiáját 3 oldalban ( tűzzel, vízzel, levegővel, teremtéssel, pusztítással, megváltoztatással stb. együtt) csakhogy szart se fog érni az egész, lévén az olvasó ennyiből
- nem fog példavarázslatatokat és nehézségeket látni
- ezért nem fogja látni, hogy a világban milyen is szokott lenni a mágia
- és azt sem fogja látni, mire képes a karaktere

bye
Sics

Rorimack

Rorimack

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1647 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.09.11, 01:44

balight :

Nem egyszerű, de ha valahol rábukkansz, szerintem érdemes kipróbálni: Burning Wheel.

http://www.burningwheel.org/

(rengeteg letölthető anyaggal)

Amennyiben belerázódsz, úgy egy gyors, kényelmes általános fantasy rendszert kapsz.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]