Ugrás tartalomhoz


Fotó

Star Wars D6


  • Válasz írásához lépj be
983 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.18, 09:42

Hali!

Han Solo and the Corporate Sector SB, 117. oldal: (riot gun)
"On constant-fire mode, each "shot" fire five blasts; holding the trigger down will fire six "shots" per round. In game terms, once a shot hits a round, all following shots at the same or immediately
adjancent targets (within one meter) are one difficulty level lower. With this type of firing mode, it is
much easier to shoot down a row of stormtroopers or other targets".

Adios
KLM

Harlequin

Harlequin

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.17, 15:46

Sok évvel ezelőtt összeütöttem egy szabályt sorozatlövésre.
Mai szemmel bonyolult és nehézkes, de adhat ötleteket.
Íme:

Sorozatlövés

A legtöbb energiafegyver nem alkalmas valódi sorozatlövésre. A tűzsebességük általában nem haladja meg a másodpercenként 2-3 lövedéket. A járművekre szerelhető nehézfegyverek tűzsebessége még ennél is kisebb. A sugárfegyverekre jellemző, hogy leadható belőlük gyors egymásutánban 5-10 lövés, de azután rövid ideig töltődniük kell. Vannak valódi sorozatlövő sugárfegyverek is, de ezek ereje és lőtávolsága messze elmarad a többitől.
Alapvetően kétféleképpen lőhető sorozat. Az egyik esetben egyetlen célpontra adják le, és reménykednek benne, hogy legalább egy lövés talál. A másikban egy területet pásztáznak végig, és minden célpontnak számít. ami/aki ott tartózkodik.
Az első esetben minden két, a célpontra leadott lövés után egy jelzővel nő a támadódobás értéke. (Azaz 6 lövedéknél 1K-val.) Minden 6 pont után, amivel a támadódobás meghaladta a szükséges értéket, még egy lövedék betalál. (De nem találhat be több, mint ahányat kilőttek.) A támadás egy cselekedetnek számít, de egész körön át tart. (Járművek közötti harcban kizárólag ez a fajta sorozatlövés használatos. Azok a járműfegyverek, amelyek tűzsebessége legalább 4, szintén használhatóak folyamatos tüzelésre.)
A második módszer leginkább a kézifegyverek használatára jellemző. Egy tűzív vagy egy csoport beterítése számít egy cselekedetnek. (Utóbbi csak akkor, ha a csoport egy tűzíven belül van!) A támadódobás nehézségi szintje egyel nagyobb, mint normálisan. Csak egy próbát kell tenni, és azt összehasonlítani minden egyes célpont védekezésével. Van rá esély, hogy egy célpont több találatot is kap.
A tov
ábbi találatokról a támadó dobás és a nehézség közti eltérés dönt. Hogy a különbségnek mekkorának kell lennie, az a célpontok körül egy méterre jutó lövedékek számától függ. 1 lövedék méterenként azt jelenti, hogy a szükséges érték felett minden 12 különbség után további egy lövedék talált. Sűrűbb szórás esetén ez a szám arányosan csökken, de legalább 3. Nem találhat több lövedék, mint ahányat kilőttek; ha ez lenne a helyzet, a támadó határozhatja meg a találatok eloszlását, a fentiek figyelembe vételével.


Kicsit bonyolultnak tűnik így elsőre de lehet kipróbáljuk. Köszi szépen a segítséget :)

T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 653 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.16, 22:41

Sok évvel ezelőtt összeütöttem egy szabályt sorozatlövésre.
Mai szemmel bonyolult és nehézkes, de adhat ötleteket.
Íme:

Sorozatlövés

A legtöbb energiafegyver nem alkalmas valódi sorozatlövésre. A tűzsebességük általában nem haladja meg a másodpercenként 2-3 lövedéket. A járművekre szerelhető nehézfegyverek tűzsebessége még ennél is kisebb. A sugárfegyverekre jellemző, hogy leadható belőlük gyors egymásutánban 5-10 lövés, de azután rövid ideig töltődniük kell. Vannak valódi sorozatlövő sugárfegyverek is, de ezek ereje és lőtávolsága messze elmarad a többitől.
Alapvetően kétféleképpen lőhető sorozat. Az egyik esetben egyetlen célpontra adják le, és reménykednek benne, hogy legalább egy lövés talál. A másikban egy területet pásztáznak végig, és minden célpontnak számít. ami/aki ott tartózkodik.
Az első esetben minden két, a célpontra leadott lövés után egy jelzővel nő a támadódobás értéke. (Azaz 6 lövedéknél 1K-val.) Minden 6 pont után, amivel a támadódobás meghaladta a szükséges értéket, még egy lövedék betalál. (De nem találhat be több, mint ahányat kilőttek.) A támadás egy cselekedetnek számít, de egész körön át tart. (Járművek közötti harcban kizárólag ez a fajta sorozatlövés használatos. Azok a járműfegyverek, amelyek tűzsebessége legalább 4, szintén használhatóak folyamatos tüzelésre.)
A második módszer leginkább a kézifegyverek használatára jellemző. Egy tűzív vagy egy csoport beterítése számít egy cselekedetnek. (Utóbbi csak akkor, ha a csoport egy tűzíven belül van!) A támadódobás nehézségi szintje egyel nagyobb, mint normálisan. Csak egy próbát kell tenni, és azt összehasonlítani minden egyes célpont védekezésével. Van rá esély, hogy egy célpont több találatot is kap.
A tov
ábbi találatokról a támadó dobás és a nehézség közti eltérés dönt. Hogy a különbségnek mekkorának kell lennie, az a célpontok körül egy méterre jutó lövedékek számától függ. 1 lövedék méterenként azt jelenti, hogy a szükséges érték felett minden 12 különbség után további egy lövedék talált. Sűrűbb szórás esetén ez a szám arányosan csökken, de legalább 3. Nem találhat több lövedék, mint ahányat kilőttek; ha ez lenne a helyzet, a támadó határozhatja meg a találatok eloszlását, a fentiek figyelembe vételével.

Harlequin

Harlequin

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.16, 10:54

Köszi szépen a kimeritő választ, majd kitaláljuk hogy jobb nekünk a dolog :)

SaGa_Jr

SaGa_Jr

    Síkok Vándora

  • Fórumita
  • 3049 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.15, 19:16

Üdv

Blaster Rifle-kel és Light Repeating Blaster-el lehet sorozatot löni? ha igen akkor hogy változik a sebzés meg hány akciónak számit? vagy ezt már alapból beleszámolják a sebzésbe?
Elöre is köszi a válaszokat.

D6-os szabályrendszernél a sorozatlövés mint olyan külön kidolgozva nincs így nem nagyon. Inkább az ellenkezője igaz, tehát sok fegyver akad aminek csak 1 vagy kisebb a Fire Rate értéke (tehát 1 körben max 1-et vagy kevesebbet lőhet).

Ha gondolod és nagyon szükségét érzed, akkor használd azokat a bónuszokat mint ami a parancsnoklásnál az együttműködők számának megfelelően van, csak itt a lövedékek száma legyen a mérvadó. Sebzés növelésnél mondjuk emelheted 1 szinttel a találathoz szükséges nehézséget.
Ha pontosságra mész (tehát el akarod mindenáron találni a sorozattal a célpontot úgy hogy amúgy nem sok esélyed lenne rá) és a blaster skill-edet növelje a lövés sorozat de a sebzés maradjon módosítatlan avagy sebzésre gyúrsz rá és akkor a sebzést fogja befolyásolni. Ez dupla lövésnél +1 kocka, 3-4-es sorozatnál +2 kocka, 5-6-nál ha jól emlékszem már 3 aztán egyre több kell már az újabb plusz kockákhoz.

Vagy szimplán csak azt csinálod hogy mindegyik lövedéket ami kiröppen egyesével ledobálod hogy talál és sebez vagy sem. Ekkor nem változtatsz semmin csak egy akció keretében többször dobsz találatra és sebzésre.

Szerk.: Közben találtam egy fegyvert a Rules of Engagement könyvben a Light Repeating Blaster-t ami 6 lövedéket ereszt el egy akció keretében és annyit tud ezáltal, hogy ha találni sikerül vele akkor az eltalált célpont 1 méteres körzetében tartózkodókat egy fokozattal könnyebb lesz telibe trafálni. Magyarán semmi extra, csak a további akciókként ellőt újabb sorozatok vagy sima lövések fognak könnyebben találni.

Illetve ott van még az Intimidator is ugyanebben a könyvben az meg több célpontot tud egyidejűleg támadni egy sorozattal de semmi extra nincs arra nézvést ha csak egy célpontra tüzelsz egy akcióval a sorozatlövésnél.

Módosította SaGa_Jr: 2014.01.15, 19:16


Harlequin

Harlequin

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.15, 15:59

Üdv

Blaster Rifle-kel és Light Repeating Blaster-el lehet sorozatot löni? ha igen akkor hogy változik a sebzés meg hány akciónak számit? vagy ezt már alapból beleszámolják a sebzésbe?
Elöre is köszi a válaszokat.

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.10, 18:51

Üdv!

Munkahelyemen SW vagy más (még kiderül) party szerveződik, szeretnék magyar nyelvű könyvet (nem mindenki tud angolul) venni (és nem letölteni a többieknek, hogy ne olvassák). Nem tud valaki linket amiről persze nem tölteném le. Azért is nem akarom letölteni, hohy ne nézzem meg, hogy érdemes e megvenni, vagy inkább játszunk a kismilió másik játék egyikével ami a polcomon porosodoik.

UI: Bocs a fogalmazásért :)


Írtam üzenetet!

_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2014.01.09, 23:02

Üdv!

Munkahelyemen SW vagy más (még kiderül) party szerveződik, szeretnék magyar nyelvű könyvet (nem mindenki tud angolul) venni (és nem letölteni a többieknek, hogy ne olvassák). Nem tud valaki linket amiről persze nem tölteném le. Azért is nem akarom letölteni, hohy ne nézzem meg, hogy érdemes e megvenni, vagy inkább játszunk a kismilió másik játék egyikével ami a polcomon porosodoik.

UI: Bocs a fogalmazásért :)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.08, 11:03

"Hja, ha egyszer van ez a szabály, hogy egy mese (de legalábbis játékalkalom) alatt egy
főértéket/képzettséget csak 1 pöttyel szabad növelni...
És ilyenkor nagyvonalúan ki szoktuk hagyni, hogy a tanulásnak van ideje is (na jó, agysebészetnél
nem)."

Azzal ilyenkor nem kell foglalkozni. Ez nem a szokványos értelemben vett fejlesztés.


Ahogy érzed.

Lehet van olyan is, hogy valakinek az alapjártassága magasabb, mint a specializációja.


Ilyenkor aztán jön a kérdés, hogy hány kockával is dob, illetve - ami fontosabb - hogy ha gond van,
akkor 2 vagy 5 karakterpontot tud beégetni?

AT-AT-t nem akarok lerugdosni. De a harcművészetek nem pusztán rugdosásból állnak. Amúgy be is lehet menni abba az AT-AT-ba és lerugdosni aki benn van. :)


Az azért elég húzós lenne - egyszer-kétszer nyilván, fel lehet lopakodni vagy épp van olyan tereptárgy, amiről rá tudsz ugrani.

Nem beszélve arról, hogy semmi sem tiltja, hogy harcművészetek mellett máshoz is érts.


"Na meg az én karakterem nem használ, és nem is akar használni semmilyen modern technikát."

Hja, a kettő együtt érdekes.

A star wars amúgy sem a harcról szól, noha szerves része.


A játékülésenként legalább egy-egy járműves és "gyalogsági" harc azért "dukál".

Na mindegy.

A lényeg az, hogy létezhet efféle karakter a SW univerzumában, ezzel nincs bajom.

Amivel gond lehet, hogy a mesélőre extra terhet raksz - mert ennek a karakternek másfajta
"kalandok dukálnak", mint a - tapasztalatom szerinti - a tipikus partinak.

Vagy gyakrabban fogsz unatkozni, mint a többiek.

Egyik sem leküzdhetetlen probléma, de érdemes elébe menni karakteralkotáskor...
...mármint, hogy a parti tagjai motiváltak legyenek a kalandra, illetve legyen lehetőségük
- képzettségből és/vagy felszerelésből, ideértve az NJK társakat is, mint pld. a pilótákhoz
időnként "odacsapott" asztromech droid - a felmerülő problémák megoldására, lehetőleg
több is.

Adios
KLM

Módosította KLM: 2014.01.08, 11:04


Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.07, 12:37

"Hja, ha egyszer van ez a szabály, hogy egy mese (de legalábbis játékalkalom) alatt egy
főértéket/képzettséget csak 1 pöttyel szabad növelni...
És ilyenkor nagyvonalúan ki szoktuk hagyni, hogy a tanulásnak van ideje is (na jó, agysebészetnél
nem)."

Azzal ilyenkor nem kell foglalkozni. Ez nem a szokványos értelemben vett fejlesztés.

Lehet van olyan is, hogy valakinek az alapjártassága magasabb, mint a specializációja. Időközben fontosabb lett neki az alap, hogy mindenhez értsen. Lehet csak kezdetben járt jól vele, vagy akkor még úgy gondolta, hogy ez lesz az útja. Azonban a specializáció sok esetben magasabb. Fele annyiba kerül (felfelé kerekítve) fejleszteni, és a specializációt sok esetben azért veszik be, mert nekik elég pusztán az is. Azt a hajót vezetik (lásd Han Solo esetét), adott típusú fegyvert, vagy modellt használnak, stb. Különösen akkor éri meg, ha e mellett az alapjártasság sem alacsony, így nincs olyan gond, hogy a specen kívül a többihez béna.

AT-AT-t nem akarok lerugdosni. De a harcművészetek nem pusztán rugdosásból állnak. Amúgy be is lehet menni abba az AT-AT-ba és lerugdosni aki benn van. :) Nem beszélve arról, hogy semmi sem tiltja, hogy harcművészetek mellett máshoz is érts. Pláne ha mondjuk megelégszel azzal, hogy magas a főjellemződ, ami az adott fegyver használatához kapcsolódik. Ezen felül, ami erre és az űrcsatára is válasz: nincs olyan karakter, aki mindenhez ért, vagy akar is érteni (max nem sikerül túl jól neki). Erre vannak a társak. A szerepjáték társasjáték. Robogóversenyt meg szemléli, hacsak nem próbálkozik magas főjellemzőjével ha van neki. Nyilván ha indítok egy technikus karaktert, az meg a harcban lesz elveszve, de jól szerel, alkot, esetleg még pilótáskodik is. A star wars amúgy sem a harcról szól, noha szerves része. Kalandközpontú játék. A star wars ne legyen egyenlő csak a harccal. nem is emlékszek harcra szánt karakterrel amit indítottam volna sw-ben. Ez a harcművész sem fogja keresni a harcot, csak ért hozzá.

Módosította Major: 2014.01.07, 12:39


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.06, 12:51

Az általotok használt módszer nem jó, mivel nem egy teljes 1K-át ad specializációkor, hanem csak K+1-et. Persze a költségét lehet használni teljes K-ra akár.


Hja, ha egyszer van ez a szabály, hogy egy mese (de legalábbis játékalkalom) alatt egy
főértéket/képzettséget csak 1 pöttyel szabad növelni...
És ilyenkor nagyvonalúan ki szoktuk hagyni, hogy a tanulásnak van ideje is (na jó, agysebészetnél
nem).

Az természetes dolog, hogy az alapjártasság és a specializációja között egy idő után nagyobb különbség is kialakulhat, ha valaki csak a specializációt fejleszti.


Aha. Én viszont azt írtam le, hogy Han Solonak van valami 9K-s blaster képzettsége és
egy 5k+2-es "blaster rifle" specializációja ezen belül..

. . .

Harcművészetek:
Hát nem tudom... Még csak-csak lerúgdoshat pár rohamosztagost, node egy AT-AT-t?

Robogóversenyen, űrcsatában mit csinál?

Adios
KLM

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 13:39

Mondjuk 6Ks erővel el lehet már lenni :)


Az Erő legyen veled! :)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 13:37

Mondjuk 6Ks erővel el lehet már lenni :)

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 13:30

Ez mondjuk (hacsaknem vuki) nem sok sikerélményt fog hozni. Lehet így is játszani de akkor biztos h sw-t akarsz/akartok? Pl legtöbb páncél sima ellenállása 1k-al nagyobb mint az energia. A lőfegyver ugye messzebbre elér, a használójához oda is kell érni, és még lehetne sorolni.
Most nem azt akarom mondani hogy aki nem Boba fett szintű harcos az nem ér semmit - nekem is volt nagyon szimpatikus szélhámos/titkosügynök karakterem, meg kódtörő robotom akiket élveztem. De rá kellett jönnöm hogy amint harc van a K értékek számítanak kőkeményen és a robot bizony a 3ks sugárfegyverével csak karakterpontok égetésével tudta lelőni a rohamosztagosokat. És egyedül egy csillagrombolón (parti a börtönblokkban) nem nagyon volt másik lehetőség.


Saját faj. 6K-ás Erő megvan. Igazából a statisztikákkal nincs baj, még félek is, hogy sok lesz, mondtam is a KM-nek, hogy faragok belőle ha úgy érzi/érzem. Már játszottam egyszer ezzel a karakterrel, igaz, akkor picit még magasabb jártasságokkal, de a KM nem tudott mit kezdeni vele. Igaz a KM elég gyenge volt, nem is játszottunk csak nagyon keveset. Most meg a KM nem a statisztikákra teszi a hangsúlyt, nem lesz belőle baj, olyan lesz a mesélési stílusa. Attól függetlenül ha túl könnyen mennének esetleg a dolgok, magamtól faragni fogok rajta. Ez egy erre készült karakter, egy harcművész faj, nagyon jó fizikai adottságokkal. Persze bőven van gyengéje is. De a harctól nem félek, remélem nagy gondjaim nem lesznek. Mondjuk páncélt sem fogok hordani. De ez így szép.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 13:23

Ez mondjuk (hacsaknem vuki) nem sok sikerélményt fog hozni. Lehet így is játszani de akkor biztos h sw-t akarsz/akartok? Pl legtöbb páncél sima ellenállása 1k-al nagyobb mint az energia. A lőfegyver ugye messzebbre elér, a használójához oda is kell érni, és még lehetne sorolni.
Most nem azt akarom mondani hogy aki nem Boba fett szintű harcos az nem ér semmit - nekem is volt nagyon szimpatikus szélhámos/titkosügynök karakterem, meg kódtörő robotom akiket élveztem. De rá kellett jönnöm hogy amint harc van a K értékek számítanak kőkeményen és a robot bizony a 3ks sugárfegyverével csak karakterpontok égetésével tudta lelőni a rohamosztagosokat. És egyedül egy csillagrombolón (parti a börtönblokkban) nem nagyon volt másik lehetőség.

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 13:09

Az mondjuk egy jó specializáció mert mindig kéznél van. De hogy Han Solo-t idézzem: Egy jó sugárfegyverrel többre mész mint ezzel a hókuszpókusszal :)


Na ja ismerjük, meg a hozzá hasonló mondásokat. Mint pl. az Indiana Jones-ból, vagy Bruce Lee-től.
Azonban jelen esetben nem értek vele egyet. Sokkal hatékonyabb tud lenni a harcművészet egy sugárpisztolynál. Persze karakterfüggő is a dolog. Na meg az én karakterem nem használ, és nem is akar használni semmilyen modern technikát. Egy standard datapadja van, meg egy felvevő rúdja. Meg nem is ért semmihez nem csak jártasság, hanem főjellemző szinten sem. Mechanika, Technológia: 1K. 1 jártassága van össz-vissz, amit használna, az íj javítás/készítés. De 1K-san még nagy sikereket nem fog elérni benne :)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 12:55

Az mondjuk egy jó specializáció mert mindig kéznél van. De hogy Han Solo-t idézzem: Egy jó sugárfegyverrel többre mész mint ezzel a hókuszpókusszal :)

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 12:53

Most a harcművészetekkel vagyunk bajba, hogy hogyan használjuk. A karakterem számára az a lényeg, arra épül, hogy minél több stílust, manővert elsajátítson.

Van egy Expanded Martial Arts nevezetű pdf cucc, ami nem hivatalos. Az alapján okoskodunk, de az elsajátítható manőverek száma, és az, hogy több stílust nem sajátíthatsz el, nagyon nem jó. Alternatívákat akarunk kitalálni hogyan legyen.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 12:49

Nincs korlát az eltérésre de sztem ez annyira nem vészes. Az vészesebb ha specializálódik egy hajóra mondjuk az illető aztán lecseréli másik típusra Ű(ami mondjuk jobb) mert akkor sok kp-t "bukhat"

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 426 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.01.02, 12:44

Hali!


Van e lehetőség a szabályok szerint a karakteralkotás után, a játék során később a jártasság specializációra, akár elköltöttem a 3-at karakteralkotáskor akár nem? Ha van rá lehetőség, miként működik a dolog?


Szerintem nincs semmi a könyv(ek)ben, de mi úgy játszottuk, hogy bármikor specializálódhatsz,
normál (azaz fele) CHP-ért...

Tehát ha van egy 5d+1-es blaster skilled, akkor 3 chp-t elköltve lesz egy 5d+2-es - mondjuk - blaster rifle speckód.
INNENTŐL 5 karakterpontot égethetsz be egy lövéskor puskával.

Később viszont, ha a blaster skilledet - 5+5 chp-ért - feltolod 6d-re, a specializáció marad 5d+2-n
(Han Solonak így van egy a 9d körüli blaster skilljéhez egy 5d+2-es blaster rifle specializációja).

Ami további problémákat vet fel...

...amivel ugyan nem találkoztam az asztalnál, de vicces lehet, hogy akkor most 5 vagy 9 kockával dob a játékos, amikor puskát vesz a karakter a kezébe...


Az általotok használt módszer nem jó, mivel nem egy teljes 1K-át ad specializációkor, hanem csak K+1-et. Persze a költségét lehet használni teljes K-ra akár.

Az természetes dolog, hogy az alapjártasság és a specializációja között egy idő után nagyobb különbség is kialakulhat, ha valaki csak a specializációt fejleszti. És ha nem a specializációban megjelölt fegyverkategóriát vagy modellt használja, akkor bizony sokkal kevesebbel dob adott esetben, az alapjártasságának megfelelő értékkel.

Gondolkodtam is, hogy van e olyan korlát, ami beszabályozza, hogy mekkora távolság lehet az alapjártasság és a specializáció szintje között. Hogy mennyire távolodhat el a spec. De szerintem nincs leírva semmi.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]