Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mozaikmágia, mágiaelmélet, varázslók, varázslatok


  • Válasz írásához lépj be
3911 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 16:01

KLM:

Szerintem ez nem épp a jó megoldás. Eloszor is, semmi sem garantálja, hogy mukodik. 

(...)

 Elhiszem hogy nektek mukodott, de ez nem jelenti azt, hogy ez egy jó megoldás lenne. de ez nem jelenti azt, hogy ez egy jó megoldás lenne. Sot, szerintem tobb múlott azon, hogy volt ki jó példát mutasson nekik. A pár random pofon maximum figyelemfelkeltésre kellett emellé.

 

Tehát ha működött ÉS a "pár random pofon" legalábbis figyelemfelkeltés szintjén, de jól jött, akkor ez a megoldás - ahol valamekkora eséllyel az amúgy gyengébb ellenfelek is érzékeny kárt okozhatnak - akkor hiába vitatod, ez egy jó megoldás egyik összetevője.

 

Maximum azt fogadhatom el, hogy vagy nem tetszik, vagy azt mondod, nem az egyetlen.

 

A másik esetben meg te magad mondod, hogy nem kellett hozzá halálos rendszer, csak gyorsított a folyamaton.

 

 

Hol mondtam ilyet? Ilyet mondtam:

tapasztaltabb játékos jelen esetben "arra volt jó", hogy kevesebbet kellett beszélnem, 

 



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1714 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 14:58



KLM:
Szerintem ez nem épp a jó megoldás. Eloszor is, semmi sem garantálja, hogy mukodik. (...)
 
Először is, van mögöttem tizenvalahány év mesélés, többnyire hamar sikerült. Másodszor nem voltak "szivatós" ellenfelek, sőt. Az első karakterhalál csupán annyi volt, hogy a karakter zokon vette, hogy kirakták a törpe kocsmából, erre visszatért, az ajtóból tarkón lőtten nyílpuskával az azóta a söre mellé visszaült hangadó... Nagyvárosban, forgalmas főutcán, 1-2. tsz-en.
 
Mondom: volt nagyon kezdő is

Onnan indult ez az egész, hogy szerinted az újhullámos, kiszámíthatóbb és random hirtelen halált kerulo játékok olyan rosszak, mert nem segítenek a nevelésben. Én ezt vitattam, meg azt is hogy ez jó módszer lenne a nevelésre. Van mogottem is jópár év mesélés, próbáltam már egysmást.

De ez a példád bármilyen rendszerben ilyen eredményt hozott volna. Nem azzal volt a gond, hogy a játékos ki tudta számolni, hogy nem hal meg még két korig, ezért nyugodtan elkovethet egy hidegvéru gyilkosságot. Azzal volt a gond, hogy osszetévesztett egy biztonságos várost egy világvégi kiskocsmával, ahol esetleg meg is úszhatta volna. Ez nem a rendszer hibája.

 

A másik esetben meg te magad mondod, hogy nem kellett hozzá halálos rendszer, csak gyorsított a folyamaton. Ízlés kérdése a dolog, de én úgy gondolom, hogy ez nem érv a random halál mellett.

 

Mindenesetre ez már rég nem mágiaelmélet...


Módosította Matzi: 2017.11.12, 15:00


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 10:48

Ettől függetlenül szerintem fontos hangsúlyozni, hogy az általad felvetett probléma ("gondolkoznak-e a játékosok, vagy először legyaknak mindenkit, és aztán se kérdeznek, mert nincs kitől") - a te szóhasználatoddal élve - alapvetően stratégiai szintű, és ezt taktikai szintű megoldásokkal nem lehet, vagy nem érdemes kezelni.

 

Inkább a "nem CSAK taktikai" (értsd: rendszerbeli) megoldásokkal kell kezelni és ha csak lehet, nem a "még két körig biztosan bírom és szintén biztosan nem lesz maradandó károsodásom" megoldásokban gondolkodni.

 

A SW d6 esetén biztosra mehetsz, hogy ha van elég karakterpontod, akkor túlélsz egy encountert, netán át is gázolhatsz rajta.

 

De ezek a karakterpontok (ott a tépé, KAP, képzettségpont helyett "csak" karakterpont van és ez a "dobásjavító kockamágia" is) akkor "elégnek", ami miatt hosszabb (sőt, nem is olyan hosszabb) távon az, aki nem ész nélkül megy bele ilyen szitukba, jobban fejlődik. Tehát végül is van "maradandó kár".



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 10:21

 

 

 

Igen, ez az, ami a karaktereket a "bemegyünk oszt hent" felé tereli - míg ha minden egyes encounter hordozza a karakterhalál lehetőségét, akkor többet szoktak gondolkodni azon, belemenjenek-e.

 

 

Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ha a fikció szintjén megjelenik az, hogy a dolgokat meg lehet ugyan oldani izomból is, de nem feltétlenül hozza azt az eredményt, amit szeretnének, a játékosok hirtelen akkor is hajlandóvá válnak gondolkodni, ha amúgy minimális erőfeszítéssel bárkinek el tudják kenni a száját.

 

 

Itt szerintem csak annyiban tér a véleményünk, hogy én tisztán taktikai, te meg némileg stratégiai szempontból nézed, de azt hiszem élőben egyeztetve nem lenne túl nagy eltérés.

 

 

Valószínű   :sor: 

 

Ettől függetlenül szerintem fontos hangsúlyozni, hogy az általad felvetett probléma ("gondolkoznak-e a játékosok, vagy először legyaknak mindenkit, és aztán se kérdeznek, mert nincs kitől") - a te szóhasználatoddal élve - alapvetően stratégiai szintű, és ezt taktikai szintű megoldásokkal nem lehet, vagy nem érdemes kezelni.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 09:12

 

 

Igen, ez az, ami a karaktereket a "bemegyünk oszt hent" felé tereli - míg ha minden egyes encounter hordozza a karakterhalál lehetőségét, akkor többet szoktak gondolkodni azon, belemenjenek-e.

 

 

Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ha a fikció szintjén megjelenik az, hogy a dolgokat meg lehet ugyan oldani izomból is, de nem feltétlenül hozza azt az eredményt, amit szeretnének, a játékosok hirtelen akkor is hajlandóvá válnak gondolkodni, ha amúgy minimális erőfeszítéssel bárkinek el tudják kenni a száját.

 

 

Itt szerintem csak annyiban tér a véleményünk, hogy én tisztán taktikai, te meg némileg stratégiai szempontból nézed, de azt hiszem élőben egyeztetve nem lenne túl nagy eltérés.

 

- - - 


KLM:
Szerintem ez nem épp a jó megoldás. Eloszor is, semmi sem garantálja, hogy mukodik. (...)
 
Először is, van mögöttem tizenvalahány év mesélés, többnyire hamar sikerült. Másodszor nem voltak "szivatós" ellenfelek, sőt. Az első karakterhalál csupán annyi volt, hogy a karakter zokon vette, hogy kirakták a törpe kocsmából, erre visszatért, az ajtóból tarkón lőtten nyílpuskával az azóta a söre mellé visszaült hangadó... Nagyvárosban, forgalmas főutcán, 1-2. tsz-en.
 
Mondom: volt nagyon kezdő is.
 
A probléma inkább abban gyokeredzett, hogy másként értelmezi a játékos a mesét, mint ahogy a mesélo.(...) Sot, szerintem tobb múlott azon, hogy volt ki jó példát mutasson nekik. A pár random pofon maximum figyelemfelkeltésre kellett emellé.

 

 

A tapasztaltabb játékos jelen esetben "arra volt jó", hogy kevesebbet kellett beszélnem, gyorsabban haladhatott a mese - de ha nincs ott, akkor is meg tudtam volna oldani. 


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 08:48

Megpróbálod olyan színben feltüntetni a bélyegeket, mintha semmi gond nem volna velük. De van, ez nem egy charm person, annál súlyosabb következményei vannak, mint már kifejtettem korábban (amire az volt a válaszod, hogy de hát a torokmetszés is végleges, ami nettó csúsztatás, a többi részét meg elviccelted).[/size]

 
És mint vén cinikus iszapszemű rája, rá kell mutatnom, hogy nem sikerült megválaszolnod a kérdést,  hogyan kellett volna a konfliktust kezelni. Csak hisztiztél, hogy jajj, de hát ez durva.
 
Igen basszus, 15+ évig tanulja a varázsló, csak a buta verőemberek csodálkoznak, hogy durva. :P
 

 

Miért is baj? Miért kockázatok nélküli - nem mellesleg az adott alkalmazáshoz hosszú percekig kell egy beleegyező/magatehetetlen célponton rajzolgatni - ha szép nagy hordát szedsz össze?

 
Bocsáss meg, nem tudtam, hogy neked a "szép nagy" hordák irányítása már feature. Nincs több kérdésem.

 


Bocsáss meg, de most nagyon átlátszóan csúsztattál vagy nagyon mellélőttél. KÉRDEZTEM, hogy szerinted a horda (utólagos kiegészítésként: akár 3-4, a parti harcosainál csak épp gyengébb harcos NJK) "felállítása" miért kockázatok nélküli?
Gondoltam elég ideje olvasgatsz itt ahhoz, hogy tudd, milyen hátrányai vannak, ha valaki 3-4 kisgyerek szinten érzelmileg függő, ám felnőtt rablógyilkost tart - nem beszélve a boszorkányok 
szerelmi sokszögeiről. Vagy a vámpírok egymással vetélkedő ghouljainak.

 

 

Sőt: adott esetben miért jobb, ha kinyírom a karakterét - és ha nem győz meg a következő karaktere, akkor adandó alkalommal azt is?[/size]

 
Mégis van egy, vénségedre tényleg ennyire cinikus lettél?  :he:

 


Miután üszkve 20 éve történt a dolog és az előző öt évben többször láttam más karaktereknél, hogy működött, (*) meglepetés volt, hogy valakinél nem.
 
(*)

Spoiler

 
 

 

 Csak a végeredmény az, hogy folyamatosan visszavágják a mozaikmágus képességeit, aztán panaszkodnak, hogy a végén úgyis csak egy vagy két "legnagyobb sebzés legkevesebb manából" varázslatot alkalmaz a varázsló, mert mást nem érdemes.[/size]

Na itt van a kutya elásva. Mi marad majd szegény varázslónak? Már városokat sem semmisíthet meg térkapuval? Már szép kis hordákat sem vihet magával a kalandba?! Azt már nem! A térkapu hibája igenis jóvátétel kell legyen, mert a többi varázshasználó tud nagy területen sebezni! Az asztrál bélyeg igenis jó, ahogy van, mert ez igazából csak szelíd charm person, hiszen egyszer egy játékosom majdnem úgy használta!

 


Bocsáss meg, de ha

  • az irodalmi előképe az a varázslónak, hogy nem túl védett helyeket elsöpör, hogy egy dorani (ál)magiszter pusztán fenyegetéssel becsicskíthatta Abaszisz egyik tartományának trónkövetelőjét
  • A többi kaszt kap ilyen varázslatokat
  • A varázsló elismerten a mágia mester és máshoz igazából nem is nagyon ért

Akkor elvárja az ember, hogy ilyesmiket tudjon - most csak megemlítve, de nem részletezve, hogy csúnyán és átlátszóan csúsztatsz. Ha nem tudod kezelni, akkor nem mesélsz JK mozaikmágusnak, de az időnként felbukkanó (vagy öngyilkosjelöltek által viszonylag könnyen megtalálható) NJK varázslók azért még ezt tudják.

 

 

A valóságban a hozzászólók többsége vagy

a) letiltja a komplett kasztot

b) nem ír át semmilyen szabályt, csak nem enged a játékosnak bevetni egy-egy ötletet.

Senki nem panaszkodik a folyamatos visszavágás miatt. Ellenben amit védeni próbálsz (kvázi RAW status quo), amiatt panaszkodik itt szinte mindenki.

 

a, Ami a thread indító "hogyan játszol varázslóval" kérdés fényében adekvát válasz :)

b, Akkor te nem vagy senki, hiszen átírtad a Térkaput, támogatod az Asztrál-Mentálbélyegek csorbítását :)

 


Módosította KLM: 2017.11.12, 08:53


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1083 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 03:27

KLM,

 

Csak hát én nem "a szimbólumokat" (jelen esetben Asztrálbélyeg ugyan, de mindegy) hasonlítottam
a charm personhoz, hanem konkrétan azt a felhasználást.

 

 

Rossz a hasonlat, mások a paraméterek - annyi stimmel, hogy bűbáj mind a kettő. Hogy ez az alkalmazás konkrétan egy gyengébb hatást hozott létre a lehetségesnél, azt valóban csak én kevertem bele, hogy általános megállapítást mondjak a varázslatról.

Megpróbálod olyan színben feltüntetni a bélyegeket, mintha semmi gond nem volna velük. De van, ez nem egy charm person, annál súlyosabb következményei vannak, mint már kifejtettem korábban (amire az volt a válaszod, hogy de hát a torokmetszés is végleges, ami nettó csúsztatás, a többi részét meg elviccelted).

 

Miért is baj? Miért kockázatok nélküli - nem mellesleg az adott alkalmazáshoz hosszú percekig kell egy beleegyező/magatehetetlen célponton rajzolgatni - ha szép nagy hordát szedsz össze?

 

 

Bocsáss meg, nem tudtam, hogy neked a "szép nagy" hordák irányítása már feature. Nincs több kérdésem.

 

Sőt: adott esetben miért jobb, ha kinyírom a karakterét - és ha nem győz meg a következő karaktere, akkor adandó alkalommal azt is?

 

 

Mégis van egy, vénségedre tényleg ennyire cinikus lettél?  :he:

 

 Csak a végeredmény az, hogy folyamatosan visszavágják a mozaikmágus képességeit, aztán panaszkodnak, hogy a végén úgyis csak egy vagy két "legnagyobb sebzés legkevesebb manából" varázslatot alkalmaz a varázsló, mert mást nem érdemes.

 

Na itt van a kutya elásva. Mi marad majd szegény varázslónak? Már városokat sem semmisíthet meg térkapuval? Már szép kis hordákat sem vihet magával a kalandba?! Azt már nem! A térkapu hibája igenis jóvátétel kell legyen, mert a többi varázshasználó tud nagy területen sebezni! Az asztrál bélyeg igenis jó, ahogy van, mert ez igazából csak szelíd charm person, hiszen egyszer egy játékosom majdnem úgy használta! Sőt, ha elvesszük pl. a térmágia és az asztrálmágia ilyen túlkapásait, akkor csak az a módszer marad, hogy minden varázsló jk addig öli a többi jk-t, míg azok mind varázslót nem hoznak.

 

A valóságban a hozzászólók többsége vagy

a) letiltja a komplett kasztot

b) nem ír át semmilyen szabályt, csak nem enged a játékosnak bevetni egy-egy ötletet.

Senki nem panaszkodik a folyamatos visszavágás miatt. Ellenben amit védeni próbálsz (kvázi RAW status quo), amiatt panaszkodik itt szinte mindenki.



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1714 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 01:30

KLM:

Szerintem ez nem épp a jó megoldás. Eloszor is, semmi sem garantálja, hogy mukodik. Volt szerencsém olyanokkal játszani, akik ennek totálisan az antitézise voltak. Eloszor is mesterien taktikáztak és számoltak. Gyakorlatilag olyan ellenfeleket is le tudtak gyozni, amik messze eroszinten felul voltak. A kósza "00-íjászszabály" jellegu random halál nem volt elég hatékony. Emellett viszont ha meghaltak a karaktereik, akkor legyintettek, és hoztak másikat.

 

A probléma inkább abban gyokeredzett, hogy másként értelmezi a játékos a mesét, mint ahogy a mesélo. Ezen pedig néhány arconvágós random sokat nem fog segíteni. Még a nevelo célzatú "ezek most három szinttel erosebbek, mint amennyinek kinéztek" jellegu zsákbamacskák sem. Ha valaki a rendszer szintjén gondolkodik és cselekszik, akkor a rendszer megváltoztatása csak annyit ér el, hogy ezt beleépítve fog manoverezni. Elhiszem hogy nektek mukodott, de ez nem jelenti azt, hogy ez egy jó megoldás lenne. Sot, szerintem tobb múlott azon, hogy volt ki jó példát mutasson nekik. A pár random pofon maximum figyelemfelkeltésre kellett emellé.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 01:05

 

 

Konkrétan az új trend az az, hogy manapság igyekeznek a rendszer tervezok úgy alakítani, hogy ez ne teljesen random torténjen karakter halál (lásd 00 + íjász szabály), hanem mondjuk akkor ha nagyon elszúrsz valamit. 

 

Igen, ez az, ami a karaktereket a "bemegyünk oszt hent" felé tereli - míg ha minden egyes encounter hordozza a karakterhalál lehetőségét, akkor többet szoktak gondolkodni azon, belemenjenek-e.

 

Volt ilyen tapasztalatom, a partiban volt 4 játékos, közülük egy profi, három többé-kevésbé kezdő, 1-2-3 karakter elkoptatása után ők is alkalmazkodni tudtak hozzá (és ott volt az a törpe BM, akire negyedik szintig nem tettek se harci, se kezdeményező dobást - akkor döntött úgy, hogy egy már Vakság rontással "megpuhított" ellenfelet mégis levág. Akkor derült az is ki, hogy két rövidkarddal neki vannak a legmagasabb harcértékei.).

 

Röviden: működött az, hogy gondolkodtak a játékosok.

 

 

Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ha a fikció szintjén megjelenik az, hogy a dolgokat meg lehet ugyan oldani izomból is, de nem feltétlenül hozza azt az eredményt, amit szeretnének, a játékosok hirtelen akkor is hajlandóvá válnak gondolkodni, ha amúgy minimális erőfeszítéssel bárkinek el tudják kenni a száját.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1775 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.12, 00:16

Hogyne. Csak a végeredmény az, hogy folyamatosan visszavágják a mozaikmágus képességeit, aztán panaszkodnak, hogy a végén úgyis csak egy vagy két "legnagyobb sebzés legkevesebb manából" varázslatot alkalmaz a varázsló, mert mást nem érdemes.

 

Ez a probléma mindig is adott volt a mókus rendszerében, mivel a sebző varázslatok ellen nincs ME, a boszorkány is előbb nyit hasadékot vagy tol oda egy tűzgejzírt, mint csábítgasson, ha megteheti. Ez sajnos rendszerhiba. Az ezek ellen van ME azok ellen nincs, a létező legszarabb megoldás, mégha valahol érthető is volt a koncepciója.

A másik meg ugye a lelkes amatőrök által teszteletlenül kiadott rendszerek sorozata.


  • Orastes kedvelte ezt

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 23:13

 

Konkrétan az új trend az az, hogy manapság igyekeznek a rendszer tervezok úgy alakítani, hogy ez ne teljesen random torténjen karakter halál (lásd 00 + íjász szabály), hanem mondjuk akkor ha nagyon elszúrsz valamit. 

 

Igen, ez az, ami a karaktereket a "bemegyünk oszt hent" felé tereli - míg ha minden egyes encounter hordozza a karakterhalál lehetőségét, akkor többet szoktak gondolkodni azon, belemenjenek-e.

 

Volt ilyen tapasztalatom, a partiban volt 4 játékos, közülük egy profi, három többé-kevésbé kezdő, 1-2-3 karakter elkoptatása után ők is alkalmazkodni tudtak hozzá (és ott volt az a törpe BM, akire negyedik szintig nem tettek se harci, se kezdeményező dobást - akkor döntött úgy, hogy egy már Vakság rontással "megpuhított" ellenfelet mégis levág. Akkor derült az is ki, hogy két rövidkarddal neki vannak a legmagasabb harcértékei.).

 

Röviden: működött az, hogy gondolkodtak a játékosok.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 23:06

KLM,
Ami a szimbólumok "charm person"-höz hasonlítását illeti, nem győztél meg.

 
Csak hát én nem "a szimbólumokat" (jelen esetben Asztrálbélyeg ugyan, de mindegy) hasonlítottam
a charm personhoz, hanem konkrétan azt a felhasználást.
 

 Amúgy én nem csak Jk-Jk interakcióról beszéltem. Vágja el az ellenfél torkát, nem gond - de ne tegye lelkes rabszolgájává örök időkre erőforrás felhasználás és kockázat nélkül.
Miért jó, ha a Jk kezébe ilyesmit adunk? Hogy szolgálja ez a kalandozós mágus stílust? 

 
Miért is baj? Miért kockázatok nélküli - nem mellesleg az adott alkalmazáshoz hosszú percekig kell egy beleegyező/magatehetetlen célponton rajzolgatni - ha szép nagy hordát szedsz össze? 
Sőt: adott esetben miért jobb, ha kinyírom a karakterét - és ha nem győz meg a következő karaktere, akkor adandó alkalommal azt is?

Esetleg a karakterem hagyja figyelmen kívül egy többszörös rablógyilkos halálos fenyegetéseit (főleg, hogy a karakter sem szokott nagy ügyet csinálni abból, hogy valakit visszaküldjön a nagy körforgásba)?

 

Ami a kalandtervezést illeti, természetesen leírhatod ennyivel a problémát, hogy úgyis kevés ellenfél támadna elsőként lélekre ható mágiával. Úgy látom szerencsére azért az itt a hozzászólók egy része elgondolkodott a dolgon.

 

Hogyne. Csak a végeredmény az, hogy folyamatosan visszavágják a mozaikmágus képességeit, aztán panaszkodnak, hogy a végén úgyis csak egy vagy két "legnagyobb sebzés legkevesebb manából" varázslatot alkalmaz a varázsló, mert mást nem érdemes.

 



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1714 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 22:21

Nem egészen. Mókusban bekaphatsz egy túlütés+íjász szabályból sok ÉP-t, egy rontást vagy épp valami elemi Nyílba formázást és akkor kampó.

Minden harcban van kockázat, hiába van 300-as VÉ-d és 200 Fp-d.

Két dolgot hoztál fel, az egyik ugye a "felgyóyulás short resbol", erre reagáltam, hogy ez magusban sem jobb. A másik, hogy van hirtelen halál, és nincs "még két korig bírom". De a legtobb rendszerben van valamiféle mód, hogy ha úgy hozza a kocka, akkor alulmaradsz. Más kérdés, hogy ez mennyire biztosít élvezetes játékot. Pl D&Dben is van hirtelen halál szabály, a wodról meg ne is beszéljunk. Persze lehet hogy létezik olyan rpg, ahol abszolú immunitást tudsz szerezni, de akkor az inkább tervezési hiba (vagy szándékos koncepció), de nem éppen "trend", ahogy te fogalmaztad.

 

Konkrétan az új trend az az, hogy manapság igyekeznek a rendszer tervezok úgy alakítani, hogy ez ne teljesen random torténjen karakter halál (lásd 00 + íjász szabály), hanem mondjuk akkor ha nagyon elszúrsz valamit. A mókus morális szabálya is valami ilyesmi akar lenni, csak a rossz felén uli meg a lovat. A felgyógyulás is ilyen, pl az általad idézett "short rest" megoldás lényege, hogy ne kelljen kotelezoen pap a csapatba, hanem mindenki meg tudja oldani onerobol. Egészen konkrét célja van neki.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1083 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 21:50

aluminiumtrioxid,

Az összes végleges vagy kvázi végleges hatóidejű varázslattal nagyon óvatosan kell bánni játéktervezésnél. Szerintem egy normális kalandozós rendszerben az időmágia évekre szóló része olyan magas szintre korlátozódna, hogy addigra mindegy legyen. Szóval alapvetően igazad van, de itt a javaslatod hogyan működne,? Ez rúnamágia, még problémásabb, mint a sima hosszú ideig tartó spellek. 

 

KLM,

Ami a szimbólumok "charm person"-höz hasonlítását illeti, nem győztél meg. Amúgy én nem csak Jk-Jk interakcióról beszéltem. Vágja el az ellenfél torkát, nem gond - de ne tegye lelkes rabszolgájává örök időkre erőforrás felhasználás és kockázat nélkül.

Miért jó, ha a Jk kezébe ilyesmit adunk? Hogy szolgálja ez a kalandozós mágus stílust? Mert hogy Vampire-ben van rá a világnak válasza és a játék hangulatának a része, az oké. Csak sajnos ez nem egy jó precedens, ahogy mondjuk a napon elégő játékos faj sem működne - legalább ez kimaradt a wierből, hála az égnek.

 

Ami a kalandtervezést illeti, természetesen leírhatod ennyivel a problémát, hogy úgyis kevés ellenfél támadna elsőként lélekre ható mágiával. Úgy látom szerencsére azért az itt a hozzászólók egy része elgondolkodott a dolgon.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 20:33

 viszont a hűdekiválasztott kalandozókról szóló kommandósfentezi esetén pont célszerű.

 

 

Ha megnézed a "benchmark" Észak Lángjait, ott is szívott ám TNG keményen. Persze túlélte, meg az elhagyott kardkészlete helyett is kapott jobb kardot, de... 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 20:31

 

@Al2O3

Nos, nekem nem nagyon tetszik az "új trend", miszerint ha "tűz alá kerülsz", meg tudod saccolni, hogy "na még két körig bírom". Elvesztek 60 hápét, holnapra (sőt, egy "short rest" után) kutya bajom.

 

Ez végül is az agyatlan "bemegyünk oszt hent" megoldások felé tereli a játékosokat, hiszem kisebb a  kockázat.

Mert ugye a magusban hónapokig nyomod az ágyat... Vagy feltolod az FPt pszibol, a pap meg maximum imádkozik párszor. Minoségi kulonbség. :)

 

Nem egészen. Mókusban bekaphatsz egy túlütés+íjász szabályból sok ÉP-t, egy rontást vagy épp valami elemi Nyílba formázást és akkor kampó.

Minden harcban van kockázat, hiába van 300-as VÉ-d és 200 Fp-d.



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1714 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 19:03

@Al2O3

Nos, nekem nem nagyon tetszik az "új trend", miszerint ha "tűz alá kerülsz", meg tudod saccolni, hogy "na még két körig bírom". Elvesztek 60 hápét, holnapra (sőt, egy "short rest" után) kutya bajom.

 

Ez végül is az agyatlan "bemegyünk oszt hent" megoldások felé tereli a játékosokat, hiszem kisebb a  kockázat.

Mert ugye a magusban hónapokig nyomod az ágyat... Vagy feltolod az FPt pszibol, a pap meg maximum imádkozik párszor. Minoségi kulonbség. :)

 

Persze az alternatíva is jó, amikor hetente egyszer vesz részt a csapat a torténetben, mert annyi ideig minimum lábadoznak két harc kozott. Mert ugye ha nincs harc, akkor tok mindegy mennyi a regeneráció sebessége. Meg persze akkor sem, ha harc kozben elpatkol a csapat egy része.

 

Szerintem nem ettol fugg hogy "bemegyek, utom" jelleget vesz e fel a csapat, vagy sem.

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 16:44

@Al2O3

Nos, nekem nem nagyon tetszik az "új trend", miszerint ha "tűz alá kerülsz", meg tudod saccolni, hogy "na még két körig bírom". Elvesztek 60 hápét, holnapra (sőt, egy "short rest" után) kutya bajom.

 

Ez végül is az agyatlan "bemegyünk oszt hent" megoldások felé tereli a játékosokat, hiszem kisebb a  kockázat.

 

Én alapvetően úgy gondolom, hogy a játékmechanika harci - vagy akár bármilyen komoly téttel bíró - helyzeteken belül törekedjen arra, hogy fair és kiegyensúlyozott legyen, mert az a mesélő dolga, hogy okot adjon a játékosainak a "megyek és ütöm" jellegű megoldások kerülésére. Nyilván ez nem minden játékban igaz ("fantasy fucking Vietnam" jellegű D&D-ben vagy horrorba hajló játékban része a hangulatnak, hogy akár akkor is meg lehet szívni, ha egyébként mindent teljesen jól csináltál - ha nem, akkor meg pláne), viszont a hűdekiválasztott kalandozókról szóló kommandósfentezi esetén pont célszerű.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 16:26

@Al2O3

Nos, nekem nem nagyon tetszik az "új trend", miszerint ha "tűz alá kerülsz", meg tudod saccolni, hogy "na még két körig bírom". Elvesztek 60 hápét, holnapra (sőt, egy "short rest" után) kutya bajom.

 

Ez végül is az agyatlan "bemegyünk oszt hent" megoldások felé tereli a játékosokat, hiszem kisebb a  kockázat.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 15:58

@Selmo
Ja, hát ha mindenki akinek a karaktere elveszti a kezét, beadja a karakterlapot, akkor nem kérdeznek Vaskezű Alexról.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]