Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mozaikmágia, mágiaelmélet, varázslók, varázslatok


  • Válasz írásához lépj be
4362 hozzászólás érkezett eddig

victor

victor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2300 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.07, 11:40

Ritkán fordulnak meg itten más kasztok varázslatai de most felkerül ide egy mert kicsit nem gondolták szvsz végig a hatását a készítők.
Fénysugár
Tipus: fénymágia
Mp:9
Erősség:3
Varázslás ideje: 2kör
Időtartam 3kör/szint
Hatótáv:-
Mágiaellenállás:-
A bárd evvel a varázslattal hosszú fénycsóvát teremthet, melynek erőssége a Quiron-tenger híres világítótoronyaiéval is felveheti a versenyt. a fény forrása a bárd bal tenyere, innen a fény tölcsér alakban szóródik. A sugár hossza 50 láb, de a fényforrás, tiszta időben több mérföldről is látható.
pár egyszerű kérdés amire nem tértek ki:
-XE a tenyerében ? X=?
-mi van ha becsukja a tenyerét, fénycsóva nem látszik? S elbírja a keze?
-Miért nem vakul meg ő is? Elméletileg irányítja a fénysugarak ez valami védelmet jelent az rendben van, viszont ilyesmibe belenézni is elég, hogy megvakuljon időiglenesen.

ui:
Fejvadászokhoz kapcsolódó van valakinek

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.07, 11:06

doky:

Harcosok gladiátorok, játékosok készlete, és PPL2

Pdf-ben? Nekem meg van: Harcosok Gladiátorok, MTK, PPL1-2, ETK, Játékosok készlete 1-2, Bestiárium, ÚT, +3 hivatalos kalandmodulgyüjtemény:(A démon átka, Kísértetjárta Ház, Láplidérc).
Ha szkenneled, akkor "sok" meló...ha letöltöd valahonnan, akkor tökmind1, honnan töltöd.
Persze csak ha érdekel... (valakit) ;)

doky

doky

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 922 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.07, 07:54

Rúna project...

Sajnos pillanatnyilag áll.
Iszonyú mennyiségű meló, fontosabb szkennelnivaló, és egyéb okok miatt. De előbb-utóbb meglesz. Nem felejtem el, csak rettenetesen kevés időt tudok mostanában rászánni.

Viszont rövidesen lesz Harcosok gladiátorok, játékosok készlete, és PPL2 (asszem). Ha érdekel valakit... ;)

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.06, 21:09

doky

Öröm újra olvasni Téged! ;)

Mellesleg, hogy áll a Rúna projekt? :lol:


sonko

Nem!

A káoszmágia (nyersmágia) ha jó tudom, először a Síró Fémben jelent meg. A lényeg 1-2 hozzászólással lentebb van leírva, az a bazinagy idézet. Egyébként Alan O'Connor nevéhez fűződik.

Az irreálmágia pedig az Anyrok Alkonyában, vagy a Lobogók Hajnalában jelenik meg, mint a zha'tannok (zauderek?) mágiája. Ők álltak a Dawa Birodalom mögött.

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.06, 18:31

Nos, igazán én se tudok beleszólni a dologba... csupán 1 kérdés:
Irreálmágia=Káoszmágia?

Amúgy szerintem se Ynevre való. Ha káoszt akarok, warhammert játszok.

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.05, 21:31

doky:

No lám...egy rég nem látott "ember"...

Nem folynék bele a káoszmágiás agymenésbe, mert abszolút nem értek vele egyet, és a M* világától, és rendszerétől is igen távolinak tartom.

Ezzel én is így vagyok...de minek vegyem el a kedvét bárkinek is, amikor még kész sincs vele? Lehet, hogy jó lesz...ha nem is a M*-ban, de használható még lehet...

Végeredményben csak arra akartam kilyukadni, hogy ezek nem ellenérvek, hanem üres nyafogás.

1. Sajna csak a nyafogáshoz értek...
2. Nincs mire ellenérvet mondanom...amíg nem látom át, addig csk érdeklődöm...

A mesélés mindig komoly terhet ró a mesélőre

Milyen igaz...és ha minden szarral neki kell törödni (értsen a harchoz, a mágiához, a világ összes dolgához, közben figyeljen a karakterek személyiségéből fakadó helyzetmódosítókra, játsza ki jól az NJK-kat, stb.), akkor két óra játék múlva csak nyál fog csorogni a szája szegletéből...szerintem. Szóval (nálunk legalábbis) próbáljuk "kímélni" valamelyest a mesélőt, hogy tudjon koncentrálni olyan dolgokra, amelyek télleg lényegesek...Persze nálunk csak "egyszerű" emberek vannak...lehet ez baj, de ez van.

A szabadsáég nem hátrány

Ja...akkor, ha a mesélő ura helyzetnek, minden téren. Egyébként igencsak tud hátrány lenni.

De mind1...nem kezdek új évet "így"...

doky

doky

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 922 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.05, 21:07

smirnoff:
"- a túl nagy szabadság már inkább hátrány (mi alapján rendeli a célszázalékokat a varázslathoz? Túl sok terhet ró a KM-re...)
- valóság-átalakítás...ez a kettő így egyben... igencsak nagy szavak"

Nem folynék bele a káoszmágiás agymenésbe, mert abszolút nem értek vele egyet, és a M* világától, és rendszerétől is igen távolinak tartom.
Viszont a fentiekre reagálnék.
Nem létezik "túl nagy szabadság". A szabadsáég nem hátrány. És kiválóan működik nem egyrendszerben (Pl. Káosz, Ars Magica, Mage, stb...) Ettől fügetlenül a M* rendszerébe, mint említettem, nem emiatt ugyan, de valóban nem illik bele.
"Túl sok terhet ró a KM-re..."
Lol... Akinek nem tetszik, ne meséljen. A mesélés mindig komoly terhet ró a mesélőre. Meg felelősséget, meg jóisten tudja mit még...
Szintén csak azt tudom mondani, hogy abszolót kiválóan működik a dolog sok más rendszerben, ahol a KM-re szintén nagy teher hárul. Ez nem hátrány, ez a mesélés velejárója. Akinek nem tetszik, játszon, és ne meséljen.
"Valóság-átalakítás..."
Nem tudom mi a baj vele, de egyrészt majdnem minden mágia ezen alapszik, ráadásul ismét csak azt kell mondanom, számos rendszerben sokkal dorvábban hangzó dolgok is vannak.

Végeredményben csak arra akartam kilyukadni, hogy ezek nem ellenérvek, hanem üres nyafogás.

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.05, 12:55

smirnoff

Ezekre most nem válaszolnék, mivel az eredeti káoszmágia/nyers-mágia nem az én asztalom, és nem szeretnék semmit félremagyarázni.

Az egy másik dolog, hogy én a saját Ynevemen hogy fogom kezelni ezt az egészet, és az ebből létrejövő X-mágiát... :lol:

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.05, 10:56

nyers mana erejét felhasználva

Szóval mana alapú...akkor már eleve nem lehet erősebb, mint a kyr mozaikmágia :dilis:

kudarc esetén a káoszmágus nem tud úrrá lenni az átömlő manaáramon

Nálam a bosz/bm ilyen :ugri: Ha sokat akar, akkor bizony belepusztul.
Kicsit úgy hangzik, mintha a pici teste/agya lenne a fókusz, de ő maga nem tárol manát. Ez teccik :lol:

a hasadék maga rövid időn belül beforr/befagy

Gondolom annyi időn belül, ameddig a varázslathoz szükséges energy át nem jött.

a nyers mágia magát a valóságot átalakítva, felülmúlja a formázott mágiatípusokat és a maga céljára alakíthatja az od- hatásokat is.

Akkor ne legyen manaalapú :lol: A mana ha fene fenét eszik is, akkor sem fogja überelni az od-hatásokat... szerintem.

Megaztán, ha abból indulsz ki, hogy az energy ott van mindenben, akkor miért kell egy ősizé (ami talán nincs is :D ), mint forrás?

Ha mana alapú: Akkora energia kellene ahhoz, hogy egy 20 m-es sugrú körön belül változásokat idézz elő, amennyit az adott X-mágus már nem tudna "kontrollálni"... Gondolj csak bele...akár több ezer mana (már ha számoljuk :P ) is átsuhanhat a fején, igen rövid idő alatt...szerintem nem élné túl senki :lol:

De előbb- utóbb bejön egy alacsony dobás és akkor KM dönt.

Ha én lennék a KM, már az elején döntenék :felvon: Ezt még át kellene gondolni, mert ennek semmi, de semmi ésszerű alapja nincs :P

Gondok, így hirtelen:
- mana alap
- hihetetlen sok energiát kell fókuszálni
- a túl nagy szabadság már inkább hátrány (mi alapján rendeli a célszázalékokat a varázslathoz? Túl sok terhet ró a KM-re...)
- valóság-átalakítás...ez a kettő így egyben... igencsak nagy szavak :)

hirtelen valóságváltozás egy bizonyos hatókörön belül (10-100 m mondjuk olyan viszonyokat hoz létre, melyek hm, kedvezőtlenek bármiféle élet számára.
(hőmérsékletváltozás, sugárzás, gázok, megkövesedés, öregedés/fiatalodás mondjuk +/- 200 év, kémiai átalakulás /minden oxigén azonnal ózonná alakul át, ide értve a szerves anyagokban található vizet/ stb.)

Az öngyilkos X-varázsló tipikus esete :) Városrészeket pusztíthat ki..

káosz mágiája, vagy nyers mágia játéktechnikailag még nincs kidolgozva

Talán nem is baj...5letnek jó, de még igen kiforratlan, lesz még vele meló :lol:

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 21:35

Celsior kegyes engedélyével bemásolom ide az eredeti infómorzsákat. (Ezúton is köszi :lol: :lol: )

A káosz mágiája, vagy nyers mágia játéktechnikailag még nincs kidolgozva.
Talán azért is, mert túl nagy szabdságot enged. A kyr alapú formuláris mágiával szemben itt nincs "formázás". A mágus megnyitja a szférákat, / szférák közti tereket ahonnan átömlik a nyers mana (kb. úgy, minth a a víz ha, térkaut nyitnál a tenger fenekére) és a káoszlovasaz _akaratával_ próbálja a valóságot módosítani a nyers mana erejét felhasználva.
Játéktechnikailag 1% kumulatív esélyt lehetne adni minden egyes varázsláskor, amikoris kudarc esetén a káoszmágus nem tud úrrá lenni az átömlő manaáramon (a hasadék maga rövid időn belül beforr/befagy) és a hirtelen valóságváltozás egy bizonyos hatókörön belül (10-100 m mondjuk olyan viszonyokat hoz létre, melyek hm, kedvezőtlenek bármiféle élet számára.
(hőmérsékletváltozás, sugárzás, gázok, megkövesedés, öregedés/fiatalodás mondjuk +/- 200 év, kémiai átalakulás /minden oxigén azonnal ózonná alakul át, ide értve a szerves anyagokban található vizet/ stb.)
Amikor viszont működik, a nyers mágia magát a valóságot átalakítva, felülmúlja a formázott mágiatípusokat és a maga céljára alakíthatja az od- hatásokat is.
Amikor működik.
A káoszágiának nincsenek fokozotai: minden valóság- alakítás "mindent vagy semmit" alapon működik. Játéktechnikailag: a JK közli mit szeretne, esetleg azt is, hogy hogyan.
A KM dob egyet a százalék- kockával aztán valami ilyesmit mond:
SIKER:
1. Az történt amit szeretnél, úgy, ahogy mondtad
(a dobás értéke igen magas, 100-hoz közelít)
2. Az történt amit szeretnél, a következő mellékhatásokkal (a dobás félúton van a "halálos" érték és a 100 között.)
3. Túlélted, de... (a dobás megközelítette az aktális "halálos célszám"-ot.)
4. Meghaltál/elteleportáltál/átalakultál, mégpedig a következő látványos effektekkel...
(az érték a hibázási vagy "halálos" érték alatt van, ami ''1" -ről indul és minden próbálkozásnál egyre nő...)
Egyetlen segítség: a káoszmágus minden esetben hozzáadhatja a szintjét a dobott értékhez, ha annak a segítségével meghaladhatja a "haláos szintet."
Igen, ez elvileg lehetővé teszi, hogy végül legyen egy dobási tartomány, ahol _mindig_ biztonságban van. (Pl. egy tizedik szintű káoszlovasnál nem 90 fölé, hanem 80 fölé kell dobni...).
De előbb- utóbb bejön egy alacsony dobás és akkor KM dönt.


Tehát ez volna az eredeti dolog.

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 19:51

A cél tényleg az volt, hogy minden egy izére legyen visszavezetve, amiből mindent le lehet vezetni.

Sőt, találtam még jobbat :) Ez az ősizé olyan, mintha mindent beletettél volna egy nagy zsákba. És ha az X-mágiát használó varázsolni akar, egyszerűen csak belenyúl a zsákba és kiveszi mi kell hozzá :D

Tessék nem kötekedni

Igyekszem...de muszáj :)

A lenti elméletnek ez az egyetlen nagyobb sebezhető pontja

Egyetlen? Fő az optimizmus :D

Ez sem tökéletes megoldás,

Mint ahogy semmi sem :P

Egyébként vannak alaptételek, mik csak úgy vannak. Mindent nem lehet megmagyarázni. De meg lehet próbálni :P Én is szoktam...álltalában jön is rá a válasz: az csak úgy van! :)

Gondold át ezt az ősizét, mert így nem igazán állja meg a helyét (még).

ui.: ja, és oszd meg a fórumon, hátha télleg jó lesz :) :)

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 17:03

Már most imádom ezt az okfejtést. :)

a jól értelmezem, akkor te mindent visszavezettél 1 pontra. És ez az 1 pont a kezdet és a vég.


A cél tényleg az volt, hogy minden egy izére ( :D ) legyen visszavezetve, amiből mindent le lehet vezetni. Ez sem tökéletes megoldás, de itt optimális esetben (és ha rendesen kidolgoznám), csak egy olyan dolog van, amire csak azt tudod mondani, hogy "így van és kész". MErt az eddigi elméletekben sok-sok ilyen van. Ebben meg csak az ősizé ilyen.

Ez olyan Ranagolita valláselmélet


Az igazság az, hogy Ranagol nyilván sokat merít a valláselméletében az még nem is kész világelméletemből. :)

Ez azért picikét bonyolultabb. [...]


Ez így van. A példával mindössze a működési mechanizmus alapjait szerettem volna érzékeltetni. Tessék nem kötekedni. :P

Megaztán, ha egy "egyszerű mozaikmágiát űző varázsló" akar őstüzet idézni, akkor simán megteheti. [...]  Picikét lassabb metódusnak tűnik 


A varázslási időket még nem határoztam meg, úgyhogy nem biztos az a lassúság. :)

Egyébként pedig a "klasszikus" mozaikmágiánál a köv lépések vannak:
- mozaikok "betanulása" (+ a rendszert alkotó szabályok megismerése)
- pszi megtanulása
- mana összegyűjtése (ehhez egy kiegészítő módszer is kell - a pszi)
- mana megformázása (mozaikok kiválasztása, számolgatás)
A tanulás hihetetlen sok idő, ráadásul egy-egy mozaikokból álló varázslat megalkotása sem 1-2 pillanat. (Na jó, minden játékos 1 sec alatt ki tudja számolni egy bazinagy tőzkitörés mp-értékét, de ha már valami kreatívabb, komplex varázslatról van szó...)

Az X-mágiánál pedig
- Alapvető törvények megismerése (ami, minő véletlen, a karakter számár akb az, amit már elkezdtem..., de ugye mozaikokat nem kell "bemagolni", megérteni)
- Ősizé szólító módszer (ami már megintcsak jóval egyszerűbb, mint a komplett kyr-pszi-t megtanulni, megintcsak keretszabályokkal, diszciplínákkal)
- ősizé megidézése
- hatás elképzelése (na jó, számolgatás itt is van, de azért mégsem annyi, mintha 5-6 mozaik + kiegészítő hatások, hatóidő, terület... értékét kellene számolni)
És a nagy előnye, hogy egységnyi idő alatt mindenféle hatást meg lehet alkotni, mert minden esetben csak a főbb paramétereket kell kiszámolni. (célterület, hatóidő, intenzitás - ezt meg könnyen lehet táblázatosítani, képletesíteni)

[...] Tényleg...az ősizé miből lett?


Említettem már, hogy semmi sem tökéletes? :P
A lenti elméletnek ez az egyetlen nagyobb sebezhető pontja, mert erre csak azt tudom mondani, hogy "csak úgy lett". :) Persze ez sem igaz, mert az ősizé mindíg is volt, és lesz is, mert az ősizé maga a mindenség.

De nyugtat a gondolat, hogy a többi elméletben tucatszám vannak ilyenek. (Pl Geofrámia - Vazze, az kiborított. Az OK, hogy van az Egy, meg a Kilencek, de könyörgöm, honnan jöttek azok? Milyen háborúból menekültek? Útálom az ilyen "in medias res" dolgokat... :D :) )

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 16:19

cs2160:

őslényeg=ősszubsztancia=ősenergia=őskáosz

=ősizé :)

Ha jól értelmezem, akkor te mindent visszavezettél 1 pontra. És ez az 1 pont a kezdet és a vég.

Mindenséget mozgató erőket, és a változás törvényszerűségeit

Ez olyan Ranagolita valláselmélet :D

Ha képes vagy meglátni a követ ellökő erőt, és a lejtőt, könnyedén megjósolhatod, merre is fog tartani az. Ugyanígy, ha képes vagy meglátni az Mindenséget mozgató erőket, és a változás törvényszerűségeit, meg tudod majd mondani, hogy nagyjából kivel mikor mi és miért fog megtörténni.

Ez azért picikét bonyolultabb. Azt megtudhatod, hogy melyik repülőgéppel fogsz majd utazni, de hogy le fog-e zuhanni, azt csak éppen akor tudod meg :)

Megaztán, ha egy "egyszerű mozaikmágiát űző varázsló" akar őstüzet idézni, akkor simán megteheti. De ha egy X-mágiát alkalmazó egyed próbálja ugynezt, akkor meg kell idéznie az ősizét, majd azt átformálni őstűzzé, majd létrehozni a kívánt hatást? Picikét lassabb metódusnak tűnik :P

Lehet, hogy konzervatív vagyok, de ha van rész, amiben nem találtam semmi kivetni valót, akkor az az, amikor tárgyalják, hogy miként épül fel a világ :) (Az elemi mágia előtt). Hihető, működőképes, és mégcsak ősizé sincs :)

Tény, hogy eredeti elgondolás, mindent visszavezetni egy "megmagyarázhatatlan" dologra, amiből aztán lehet alkotni dolgokat :)

Nem vagyok egy vallálos ember, de szerintem az irl bibliai teremtéstörténethez hasonlót találtak ki a srácok (istenek, angyalok teremtmények, stb)...és oda annyira nem fér bele egy ősizé...Tényleg...az ősizé miből lett? :D

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 15:10

Üdv!

Arsmagica:
Nincs ám veszélyesen lekorlátozva semmi.
Művészetek (a teljesség igénye nélkül): tűz, víz, föld, levegő, ember, állat, növény, tudat, mágia, ...
A formák (azt hiszem nem pontos kifejezés): Megismerés, Pusztítás, Megváltoztatás, Irányítás és Teremtés.


Így pl. egy mágikus védelem "varázslat" Mágia-Pusztítás, vagy Mágia-Irányatás típusú. A felhasznált művészetben és formában elért jártasság adja a varázslás "hatékonyságát"

Egy Parancs varázs például Tudat-irányítás

Egy mozdulatlanság ember/állat/növény-irányítás vagy tudat-irányítás.


Szinte ezzel ki is merül a "kötöttségek" sora.

Szóval szerintem nagyon egyszerű, a célszámrendszer pedig a KM dolga kidolgozni.

Sylvanus

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 13:51

smirnoff


Bemásolom ide azt a frenetikus elmélet-csírát, így talán világosabbá válnak a dolgok.

Annyi még, hogy nálam őslényeg=ősszubsztancia=ősenergia=őskáosz, tudom, hogy nem teljesen korrekt így a nyelvezet, de másképpen túl sok lenne a szóismétlés. :D

I. Őslényeg, ősszubsztancia
Az első, és legfontosabb, hogy minden, ami létezik, legyen bár élő vagy élettelen, isten, démon, érzelem, értelem, tűz, víz, sík, tér, vagy idő, nem más, mint magának az Őslényegnek egy-egy megjelenési formája. Annak az ősszubsztanciának, ami minden dolog és jelenség kezdeti és végső alakja, lényege.


II. Ősenergia tulajdonságai, az Univerzum felépítése
Az általunk ismert, érzékelt világmindenség az ősszubsztancia tulajdonságaiból adódik, melyek a következőek

1. Változás (Mozgás, Idő, Sors, Ciklusok)
Mondhatnánk, hogy ez a titokzatos szubsztancia kezdetektől fogva létezik, de nagyot tévednénk. Hiszen rajta "kívül" nem létezik sem idő, sem kezdet és vég. Önmagában semmiképpen sem. Azonban az Őslényeg alakul, mozog és terjed. Egyszóval változik. És ebből a változásból születik az Idő, mely általa létezik.
Változása során pedig, időről időre egy korábbihoz hasonló állapothoz ér el, így megalkotván az Univerzum létezésének ciklusait.

És bár a Mindenség végtelen része végtelen módon alakul, mégis, nem teljesen véletlenszerűen. Lökj le egy követ a domboldalon, és nézd, ahogyan az, az általad kijelölt úton halad, miközben útját folyamatosan lehetőségeihez és környezetéhez alakítja Így viselkedik az Őslényeg is, amiből egy igen fontos fogalom következik, mégpedig a Sors. Ha képes vagy meglátni a követ ellökő erőt, és a lejtőt, könnyedén megjósolhatod, merre is fog tartani az. Ugyanígy, ha képes vagy meglátni az Mindenséget mozgató erőket, és a változás törvényszerűségeit, meg tudod majd mondani, hogy nagyjából kivel mikor mi és miért fog megtörténni.
   
2. Kiterjedés (Síkok, Terek, Alakzatok)
Létezése során az Ősenergia kiterjedéssel bír, így alkotva meg a tér szövedékét. Ezen szövedéken, közegen belül, az Őslényeg módosulatai, illetve más rendezőelvek alapján egyes (végtelen számú) részeken megsűrűsödik a szubsztancia, létrehozván ezzel a síkokat. Természetesen ezek száma is végtelen, bár alapvető jellegük, a bennük fellelhető módosulatok alapján csoportosításuk lehetséges.

Ezek kívül azonban a síkok közötti teret is kitölti a nyers, módosulatlan szubsztancia, mely például eszköze lehet a teret befolyásoló praktikáknak. Ezekben a részekben azonban értelmét veszíti a távolság.

További fontos jelenség, hogy a síkokat egymástól síkhatárok választják el. Ezek a határok természetesen nem távolságban mutatkoznak meg (így például értelmetlen dolog síkok közti távolságról beszélni), hanem egyfajta mágikus taszító, távoltartó erőként, amely megakadályozza, hogy az egyes síkokon lévő különböző módosulatok egymással keveredjenek. (Ez az erő választja el az általunk  elemi síkoknak nevezetteket az anyagi síkoktól, a külső síkokat a belsőktől, és minden síkot a síkok között tomboló "tiszta" ősenergiától.)

A síkokon belül pedig, a síkon jelenlévő módosulatból következnek a formák, az égitestek, helyek, tárgyak és élőlények testei.

3. Módosulás (manna, életerő, öntudat, elemek, anyagok)
  Tiszta energia
  Manna
  Életerő
  Öntudat
  Elemek
  Anyag
(Uupsz, ez még kidolgozás alatt :) )


Véleményem, és reményeim szerint ez egy olyan általános modell, amibe bővel beleférnek az istenek, és az istenek praktíkái, és a különböző, nem annyira átfogó teremtéselméletek.

De visszatérve a témához:

Az X-mágia magát az őslényeget "szólítja meg", azt vonja uralma alá, és így éri el a kívánt hatást.

Szerintem...

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 12:57

Világos :)

Esetleg megosztanád velem is ezeket az infomorzsákat?

Amikor kipattant a fejemből ez az ötlet, akkor még nem tudtam, hogy milyen "törtnelmi" hűtteret adok majd a dolognak, és hogy fogom elnevezni. Csak azt tudtam, hogy hatásaiban kb hogyan fog működni az egész

Ha más nem is, de a világa és történelme igen jóra sikeredett a M*-nak :) Jó kis ötleteket lehetne meríteni belőle...

Elméletem szerint igenis van egy Ősenergia/őskáosz/őslényeg, tökmindegy minek hívod, és az egész univerzum ebből fakad... Így az én világomban mind az eredeti káoszmágia, mind a megalkotandó X-mágia ebből az őslényegből meríti a működéshez szükséges kraftot.

Szerintem nincs :) De OK, tegyük fel, igazad van. Ez esetben kellene valami csatornát nyitnod oda. Mert az eléggé egyértelműen és világosan le vagyon írva, hogy Ynevet mi alkotja...és ott szó nincs Őskáoszról. Tehát ha van is, akkor valahol jól eldugva :) Ha már csatornát nyitsz, az már igencsak szakrális jelleget kezd ölteni... Meg aztán mi adja az erőt, hogy kinyitsd ezt a csatornát? És hogyan zárod le?

ui.: Tényleg nem kötözködni akarok...csak próbálom megérteni az elméletedet :D

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 12:44

:mélylélegzetetvesz:

OK, először is, tisztázni szeretnék 1-2 dolgot:

- Amikor kipattant a fejemből ez az ötlet, akkor még nem tudtam, hogy milyen "törtnelmi" hűtteret adok majd a dolognak, és hogy fogom elnevezni. Csak azt tudtam, hogy hatásaiban kb hogyan fog működni az egész.

- Aztán jött az ötlet, hogy már valami meglévő dologra épüljön fel a Nevenincs-mágiaforma. Celsiortól kértem infókat a káoszlovasokról (Lásd Sító Fém) és ő adott néhány igen hasznos infómorzsát.
(Az infók szerint az eredeti káoszmágia igen ősi, még a gnómokhoz képest is az. Márpedig a gnómok már akkor bőven Yneven éltek, amikor az elfek kultúrája virágzott. Lásd Hőseposz.)

- Ekkor jött az ötlet, hogy legyen valamior a hetedkorban egy Mr.X. aki valahogyan szert tesz a káoszlovasok eredeti tudására, és azt valahogyan, valamikor továbbfejleszti, biztonságosabbá, és bekorlátozottá teszi. Ezt a bekorlátozott káoszmágiát nevezem X-mgiának, amíg nem találok ki neki jobb nevet. :)

- Az, hogy ez a mágia (és az eredeti, ősi káoszmágia) milyen "energiaforrást" használ, az már világnézeti kérdés. Nekem speciel megvn a saját, még igen kiforratlan világ-modellem, amit már egyszer beírtam a Krán fórumra. Elméletem szerint igenis van egy Ősenergia/őskáosz/őslényeg, tökmindegy minek hívod, és az egész univerzum ebből fakad... Így az én világomban mind az eredeti káoszmágia, mind a megalkotandó X-mágia ebből az őslényegből meríti a működéshez szükséges kraftot.

- A névvel kapcsolatban: Kicsit bekorlátozozz kreativitással vagyok megáldva, mert tényleg nem bírok normális nevet kitalálni neki. :D A "káoszmágia", "irreálmágia" tetszenek, de azok már foglaltak. :) A "reálmágia" elnevezésről meg a matekra és a fizikára asszociálok, így ezek szóba sem jöhetnek. :) A "valóságtorzító mágia" mágia elég erőltetett, ráadásul a Homályhozóban említik az aquir valóságtorzítókat, így ez is foglalt. :) Szóval egyelőre marad projektnévnek az X-mágia (de lehet, hogy átkeresztelem Mulder-mágiának) és ha véletlenül káoszmágiát írnék, akkor bocsi, vagy nyelvbotlás, vagy utalás az eredeti mágiaformára.

:huh:

Módosította cs2160: 2005.01.04, 12:45


smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 12:03

cs2160:

Lenne néhány kérdésem:
Ki ez a Mr. X? Ember?
Az ynevi teremtés-történet szerint, anno az emberek mégcsak szolgálták a mágiát, és nem uralták! Vagyis azokból az időkből talán helytálló a káoszmágia, mint olyan, de valóban nagy halálozási aránnyal... Nem beszélve arról, hogy hatalomszavak már előtte is voltak.

Ha netán nem humán eredetű a káoszmágia, akkor meg miért kísérletezne bárki is vele, ha egyszer birtokában van az od formázásának, és az picit erősebb?

az eredeti kyr, vagy godoni mágia a legtöbb területen ütősebb mint a papok szakrális hatalma

De kyr, vagy godoni mágiát űzővel sokkal kevesebbet találkozik a köznép, mint mondjuk papokkal :)

Az X-mágia független lesz a manahálótól, istenektől, od-tól. Azon alapszik majd, hogy pusztán az akaratunkkal is formálhatjuk a világot, és ehhez az ősenergiát (ha jobban tetszik, őskáoszt) használja fel.

Akkor ne hívd káosz mágiának :) Remélem nem mondok butaságot azzal, hogy őskáosz, mint olyan, nem létezik. Vannak őselemek, paraelemek oszt' kész :) Nekem a káosz mágiáról a legkevésbé sem az jut eszembe, hogy akarattal formázható. Sokkal inkább az, hogy akarok egy tűzgolyót varázsolni, és ehelyett átváltozom birkává :)
Szóval a káosz mágia semmiképpen nem utal arra, hogy az emberünk akaratának megfelelően formázza a világot...

Csak ne felejtse el, hogy egy ilyen tudás nr.1 célponttá teszi az aquirok számára.

De aquirok nincsenek mindenhol :)

Ötletnek nem rossz, kíváncsian várom a további "lépéseket" :D

cs2160

cs2160

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 2487 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.04, 10:07

Nos, azt hiszem, összegyűlt egy újabb érv-csokor, ami megkérdőjelezi az új mágikus iskola létjogosultságát.

Megpróbálok ezekre kielégítő és megnyugtató válaszokat adni.

Ha valakit nem érdekelnek a kontrázások, el se olvassa. Az új dolgokat majd új üziben írom le. :nemertem:

Spoiler




--------------------------------------------------

victor

Bocs de mondjuk úgy, hogy az aquirok hatalomszavi azok amik át tudják írni a síkot, ellene védelem kb O.


Az aquirok szavai inkább az anyaggal foglalkoznak (pontosabban annak pusztításával), szóval ha már hatalomszó-fajtához akarjuk hasonlítani a mágiát (nevezzük X-mágiának :szent: ), akkor inkább az elfekéhez hasonlítható.

Káoszmágia az szvsz utánzata lehet annak hisz az odozás az egyik legősibb.


Ha megmaradunk annál az elméletnél, hogy mr X az ősi káoszmágiából alakította ki sajátos varázslási módját (lásd üzi #707439) akkor szerencsére kizárhatjuk, hogy a káoszmágia a hatalomszavak koppintása lenne. Elvégre az legalább annyira ősi, mint maga az od-ozás. (Lásd Síró Fém 179. oldal.)

Az odos dolgot direkt azért nem akarták tovább osztogatni az istenek, hogy a világ újra teremtegetését.


Attól, hogy az istenek valamit nem akarnak, még bekövetkezhet. Példának okáért, nem hiszem, hogy bármelyik isten örülne a tapasztalati vagy magasmágiának. Hiszen azok függetlenek tőlük, nem tudják irányítani, ráadásul egyfajta konkurencia a papok számára. De ettől függetlenül létezik, ráadásul pl az eredeti kyr, vagy godoni mágia a legtöbb területen ütősebb mint a papok szakrális hatalma.

Miért ne lehetne egy olyan ősi, istenektől és ősi fajoktól független mágiaforma is, ami legalább ennyire hatalmas?

Káosz meg ha manahálózik akkor az frissebb lehet kb a odos korlátozás kijátszására hozhatták létre. bár ez szvsz viszont logikailag levezethető.


Az X-mágia független lesz a manahálótól, istenektől, od-tól. Azon alapszik majd, hogy pusztán az akaratunkkal is formálhatjuk a világot, és ehhez az ősenergiát (ha jobban tetszik, őskáoszt) használja fel.

Mellesleg rákérdezek kik azok akik egyedül minden segítségnélkül csak úgy formálgatják a világot( istenek?), kiknek akarod te ezt engedélyezni s hogyhogy ők képesek rá?


Minden varázshasználó szabadon formálgatja a világot, saját hatalmától függően. Nyilván, az X-mágia is nagyban függ majd a használó képességeitől, tapasztalataitól, tehát nem lesznek instant-félistenek.
(Az eredeti káosz-mágiával nagyon rövid ideig és viszonylag kis területen szinte azok lehetnek, de ott igen nagy a halálozási arány, a mágia működéséből kifolyólag.)

Attól függ hogy te milyen forrást használsz ha olyat amit megsemmisít esélyed sincs. Ha nem akkor valamenyire ellenállhat valszeg hiszen te is a világot manipulálod mint az aquirok. Bár itt meg kell határozni, hogy milyen arányban állnak egymásnak ellent.


Úgy szeretném megoldani, hogy már egy gyíkabb hatalomszó is képes legyen enyhe zavaroka, mellékhatásokat okozni a mágikus hatásban, de megsemmisíteni, blokkolni csak egy kraftos gügyögés tudja.

Ha valaki azt mondja erre, hogy TÁPOS, igaza van. Csak ne felejtse el, hogy egy ilyen tudás nr.1 célponttá teszi az aquirok számára. Már ha kérkedik a hatalmával.

Nem vagy, én is csak azért tudok róluk mert egy kalandunk van azon a környéken. [...]


Az nem véletlenül a Pentád-beli crantai kapu? Vagy ez nem MAGUS kaland, amit említettél?

--------------------------------------------------

Sylvanus

Sajna nem ismerem az A.M. mágiarendszerét. :)

Azt mindenesetre megjegyezném, hogy nem szeretném a mágiát X formába és Y iskolába szorítani. Tényleg csak a legszükségesebb részeket szeretném számszerűsíteni. (Ami eddig: hatóterület, hatóidő, intenzitás-sebzés, tárgykészítés, ellenállások)

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2005.01.03, 16:01

Üdv!

Laurelindorinan: az egyszerű mágiarendszerhez kapcsolódik.

Sylvanus


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]