Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mozaikmágia, mágiaelmélet, varázslók, varázslatok


  • Válasz írásához lépj be
4872 hozzászólás érkezett eddig

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 15:04

Üdv!

A teleportnál nem érdekes, hogy mágikus-e az anyag, vagy nem. Ez nem TAM mozaik!!! Tessék utánanézni!
Ellenben ha törés mozaikot is akasrz, akkor nem mehet, mert az TAM mozaik, nem térmágikus.


A jelmágikus rajzolatok egyetlen kivétellel nem teszik mágikussá a hordozót. Ez pedig a Mágikus Aura Varázsjel. Az tény, hogy önmagukban leplezhetetlen mágikus kisugárzásuk van, de a hordozó ettől nem lesz mágikus anyag.
A Változás varázsjel és bélyeg sem teszi mágikussá az anyagot. Kifejezetten a bele foglalt TAM mozaik(ok) miatt lehet mágikus a hordozó (telekinézis esetén pl. nem).

A teleport mozaiknak nem áll ellent a SZA, ha nem lény, hanem tárgy a célpont (a leírás szerint), ennek ellenére háziszabályként ÉN nem szoktam engedni kézben tartott, viselt dolgok teleportját.
A varázslóbot sem kivétel ez alól, kivéve a Fehérpáholyost, mert arra senki nem tud a gazdáján kívül varázslattal hatni.

Sylvanus

Módosította Sylvanus: 2005.04.11, 15:05


victor

victor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2300 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:57

Ellenben démonokat simán odateleportál a varázsló ahova akar (vagy tud).

Nem tudsz mert mágikus anyag. Ezért nem lehet törés+teleporttal megölni egy démont.

victor

victor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2300 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:54

SZA mióta a távolság függvénye ? A varázslóbot is SZA része, ha nincs is közel, mint ahogy minden sokáig magadnál tartott tárgy.

Azóta távolság kérdése mióta azt, mondtad, hogy:

én annyit mondanék, hogy sok különbség nincs, ha pl. a testtől 0.000000000000000001 m-re hozod létre..


Csak azt nem értem, hogy mitől jobb egy boszorkány vagy egy bm mágia...ott van egy pár varázslat, ami nem igényel ME-t, de a testre irányul. A SZA értelmében annak sem kellene létrejönnie...(még jó, hogy eddig nem alkalmaztam ezt az "idézetet"...lehet ezután sem fogom)

Mert pl feltételhez kötött pl BM bagolyszem meg kell érinteni az áldozatot.

Ez új, ezt mire alapozod?
Illetve gondolom egész pontosan olyan tárgyra gondolsz, amin valakinek a zóna varázsjele van.

Ja, mágiával nem mozgathatod mert mágikus anyag; pszivel sem mert más anyagi testének része.


"A Természetes Anyag Mágiájára vonatkozó játékszabályokban a fentiek így fogalmazhatóak meg:"

Minden másra ott a lélek és a test.


De ezek szerint egy varázsló 1 mp-ért megfoszthat egy papot a varázshatalmától (elteleportálja a nyakából). Viszonylag alacsony szinten odateleportálhat egy egyént egy szakadakék fölé, mert semmi de semmi sem véd ellene. (mert ugye nem beleteleportálok, hanem őt magát teleportálom el). Szimpatikus mágia segítségével, elteleportálhatom akkor is, ha nem istudom, hogy hol van...
Ez klassz...

1.Az SZA védelme kiterjed a viselt fogott tárgyakra is ezenkívül a pap nyaklánca elég erőssen mágikus.(De álmodozznak a varcsik)
2.Nem engedi az SZA, hogy teleportáld. Mert automatikusan nemleges választ kapsz. Ha nem mond rá előtte igent.

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:45

Üdv!

Nanana, álljunk meg egy picit. A teleport mozaiknál azért van leírás még. Az élőlényt csak akkor lehet teleportálni, ha beleegyezik.
Ellenben démonokat simán odateleportál a varázsló ahova akar (vagy tud).

A SZA részét képező tárgyak, mint a szent szimbólum teleportálgatása pedig KM-függő. Nálam nem lehet ilyennel trükközni.

Sylvanus

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:27

Livak:

manna: "mennyei kenyér"

Amire te gondolsz, az a mana (egyetlen 'n' betűvel). Ez egy amolyan mérő vagy közös valuta, a varázshatalmadat számszerűsíti. Az a jó, ha sok van :aaaaa:

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:24

Én ezt az idézetet nem szedném elő az elemi mágia kapcsán.
Egész pontosan megvan ez az idézet a könyben, de egy felsorolás része amelynek a "fejléce" a következő.

"A Természetes Anyag Mágiájára vonatkozó játékszabályokban a fentiek így fogalmazhatóak meg:"

Ez igaz...Csak kicsit furcsálom, hogy máshol nincs SZA védelem, csak a TAM-nál.

De ezek szerint egy varázsló 1 mp-ért megfoszthat egy papot a varázshatalmától (elteleportálja a nyakából). Viszonylag alacsony szinten odateleportálhat egy egyént egy szakadakék fölé, mert semmi de semmi sem véd ellene. (mert ugye nem beleteleportálok, hanem őt magát teleportálom el). Szimpatikus mágia segítségével, elteleportálhatom akkor is, ha nem istudom, hogy hol van...
Ez klassz...

_Livak (NPC/NJK)

_Livak (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.04.11, 14:24

//Sziasztok, boccs az offért, nem akarok senkit megzavarni, csak szeretnék kérdezni valamit. Mi az a manna? Pl:villámszórás 9 manna, szerelemvarázs 5 manna....stb. Szóval, mi ez és mit jelent? Sok vagy kevés meg ilyenek... Elöre is kössz, ha tudtok segíteni!//

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:10

Üdv!

Smirnoff:
"A SZA lehetetlenné teszi a védelme alá tartozó testre és tárgyakra irányuló varázslást. Ami nem egyfajta erősítéssel legyűrhető Mágiaellenállást, hanem kivételektől mentes lehetetlenséget jelent."

Én ezt az idézetet nem szedném elő az elemi mágia kapcsán.
Egész pontosan megvan ez az idézet a könyben, de egy felsorolás része amelynek a "fejléce" a következő.

"A Természetes Anyag Mágiájára vonatkozó játékszabályokban a fentiek így fogalmazhatóak meg:"
-
-
-
- "A SZA lehetetlenné teszi a védelme alá tartozó testre és tárgyakra irányuló varázslást. Ami nem egyfajta erősítéssel legyűrhető Mágiaellenállást, hanem kivételektől mentes lehetetlenséget jelent."

...

A negyedik a felsorolásban. Szóval a lényeg a TAM-ra vonatkoznak a szabályok, illetve írja a teleportot itt pont ötödiknek.



Sylvanus

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:02

Üdv!

Más zóna jelét szvsz telekinézissel nem tudod mazgatni ez csak mellékes, de fontos lehet, ha telekinézissel próbálsz lopkodni.

Ez új, ezt mire alapozod?
Illetve gondolom egész pontosan olyan tárgyra gondolsz, amin valakinek a zóna varázsjele van.

A testen belül létrehozott romboló hatásokat egyértelműen írja a könyv a feketemágiánál.


Sylvanus

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 14:02

De emlékeim szerint csuklóból szoktak varázsolgatni másokra aurát, mert SzA kívül lehet az aura. (más esetben baj is lenne.)

Na igen...az én emlékeim szerint is aurát varázsolgatnak "idegenekre". Viszont "A SZA lehetetlenné teszi a védelme alá tartozó testre és tárgyakra irányuló varázslást." idézet értelmében nem lehetséges, hiszen az aurát a testre varázsolod... De ha mondjuk megkérdezed a kedves ellenséget, hogy nem-e szeretne mondjuk sötétség aurában harcolni ellened(hogy legyen esélyed :punny: ), akkor semmi gond :aaaaa:
Vagy fűzz hozzá egy "lélekaltatásnyi" mágiát, és ~10 mp múlva máris sötétségben van.
Csak azt nem értem, hogy mitől jobb egy boszorkány vagy egy bm mágia...ott van egy pár varázslat, ami nem igényel ME-t, de a testre irányul. A SZA értelmében annak sem kellene létrejönnie...(még jó, hogy eddig nem alkalmaztam ezt az "idézetet"...lehet ezután sem fogom)

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 13:57

-mágikus tárgyakon nem feltétlenül van mágikus aura varázsjel, lehetnek mágikus anyagból vagytapasztalati mágikus tárgyak.


Ok, tapasztalati mágikusokon nincs.

-0,000001m re se tudod létrehozni mert pl fogott tárgyak, viselt felszerelés se ilyen messze van mégis kiterjed rá az SZA védelme.


SZA mióta a távolság függvénye ? A varázslóbot is SZA része, ha nincs is közel, mint ahogy minden sokáig magadnál tartott tárgy.

-Azért fekete mágia mert kijátszod az SZA-t s az SZA kijátszása fekete mágia;


Erre szó szerint nem emléxek, de nincs előttem könyv. Meg fogom nézni.

victor

victor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2300 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 13:46

Pár dolog
- zóna jelre nem rakhatsz aurát, csak lényresz
- mágikus tárgynak van Mágikus Aura varázsjele
- ha létre tudod hozni a kitörést, miért volna fekete mágia ? Ennyi erővel ha agyoncsapom buzogánnyal, az is az. Kb. ugyanannyira fáj.... (értsd: másodperceken belül beledöglesz)
Különben elviekben nem tudom, testen belül lehet-e... én annyit mondanék, hogy sok különbség nincs, ha pl. a testtől 0.000000000000000001 m-re hozod létre..

pár dolog ehhez:
-mágikus tárgyakon nem feltétlenül van mágikus aura varázsjel, lehetnek mágikus anyagból vagytapasztalati mágikus tárgyak.
-Azért fekete mágia mert kijátszod az SZA-t s az SZA kijátszása fekete mágia;
-0,000001m re se tudod létrehozni mert pl fogott tárgyak, viselt felszerelés se ilyen messze van mégis kiterjed rá az SZA védelme.

Módosította victor: 2005.04.11, 13:47


victor

victor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2300 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 13:43

Garu:

Mi van akkor ha egy légiessé tett zóna jelet helyezek az ellen szájába és arra varázsolok egy tűz(víz)aurát ? A tárgy nem alakul át és nem a varázslat károsultja a célpont , tehát a szabály értelmében a hatás létrejöhet . Legalábbis az alábbi szövegrészlet alapján


Olvasd el a lélek s testet emlékeim szerint ott le írják, hogy semmiféle mágikus károsító dolgot nem ened az SZA anyagi testen.

smirnoff:

Ha bekerül a szájába, akkor a SZA kifejti rá a védelmét és nem varázsolhatsz rá. (asszem nincs olyan kitétel, hogy mágikus tárgyra nem hat SZA....vagy mégis?!)

Ja, mert aki ráharap nem egyezik bele s lehet ez más SZA része is nem varázsolhat rá.

hmm...ez érdekesen hangzik. Ezek szerint nem varázsolhatok valakire aurát, ha az nem egyezik bele.

De emlékeim szerint csuklóból szoktak varázsolgatni másokra aurát, mert SzA kívül lehet az aura. (más esetben baj is lenne.)

ui:

1.) A zóna varázsjelet telekinézissel mozgatni is kellene, mivel nem lép semmilyen kapcsolatba az "áldozattal".

Más zóna jelét szvsz telekinézissel nem tudod mazgatni ez csak mellékes, de fontos lehet, ha telekinézissel próbálsz lopkodni.

Sonko

Sonko

    Távgyógyító

  • Fórumita
  • 3270 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 13:30

Pár dolog
- zóna jelre nem rakhatsz aurát, csak lényresz
- mágikus tárgynak van Mágikus Aura varázsjele
- ha létre tudod hozni a kitörést, miért volna fekete mágia ? Ennyi erővel ha agyoncsapom buzogánnyal, az is az. Kb. ugyanannyira fáj.... (értsd: másodperceken belül beledöglesz)
Különben elviekben nem tudom, testen belül lehet-e... én annyit mondanék, hogy sok különbség nincs, ha pl. a testtől 0.000000000000000001 m-re hozod létre..

Módosította Sonko: 2005.04.11, 13:32


smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 12:56

"A SZA lehetetlenné teszi a védelme alá tartozó testre és tárgyakra irányuló varázslást. Ami nem egyfajta erősítéssel legyűrhető Mágiaellenállást, hanem kivételektől mentes lehetetlenséget jelent."

hmm...ez érdekesen hangzik. Ezek szerint nem varázsolhatok valakire aurát, ha az nem egyezik bele. Nem varázsolhatok rá tűzkitörést, nem sokat ér a szimpatikus mágia sem...Hacsak nem altatom el a lelkét...wow. Milyen jó, hogy időnként beleolvasok a zoldbe, ezt eddig nem így alkalmaztam :aaaaa:

Mi van akkor ha egy légiessé tett zóna jelet helyezek az ellen szájába és arra varázsolok egy tűz(víz)aurát ?

Ha bekerül a szájába, akkor a SZA kifejti rá a védelmét és nem varázsolhatsz rá. (asszem nincs olyan kitétel, hogy mágikus tárgyra nem hat SZA....vagy mégis?!)

victor

victor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2300 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 12:50

2.) Aura formázású elem csak lélekkel rendelkező lényeken lehet

Nem asztrál? mert az adja ezt a fajta védelmet. Lélek és testnél van valami ilyesmi.

Több hibát hirtelen nem találtam; mellesleg ilyen alapon egyszerűen létrehozod kitörésnek a testen belül (már amelyik Km engedi), mindenesetre a legcsúnyább feketemágiának minősül.

igaz, víz kitörés száj elé pl fekete mágia jópár varázslóiskolánál.

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 10:30

Üdv!

1.) A zóna varázsjelet telekinézissel mozgatni is kellene, mivel nem lép semmilyen kapcsolatba az "áldozattal".
2.) Aura formázású elem csak lélekkel rendelkező lényeken lehet
3.) Léges anyagot nem övezhet sem ős-, sem paraelemből álló aura/kard (kizárólag csak Elemi Erő).

Több hibát hirtelen nem találtam; mellesleg ilyen alapon egyszerűen létrehozod kitörésnek a testen belül (már amelyik Km engedi), mindenesetre a legcsúnyább feketemágiának minősül.

Sylvanus

Garu

Garu

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 417 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 10:16

Ezt egyszerűen áthidalták, a SZA mint a többi aura kicsit körbeveszi a testet, azaz sem a szájba, sem a bélrendszerbe nem teleportállhatsz, mert ott is van SZA, hiába számit biológiailag külvilágnak.

Mi van akkor ha egy légiessé tett zóna jelet helyezek az ellen szájába és arra varázsolok egy tűz(víz)aurát ? A tárgy nem alakul át és nem a varázslat károsultja a célpont , tehát a szabály értelmében a hatás létrejöhet . Legalábbis az alábbi szövegrészlet alapján

Etk. 299 o.
"A Személyes Aura megakadályozza, hogy tulajdonosába bármit beteleportáljanak. Ugyancsak megakadályozza, hogy a légies úton (vagy bármely más, a Természetes Anyagok Mágiájához tartozó módon) a testbe juttatott idegen tárgy a testben visszaalakuljon. (A Személyes Aura kilöki az idegen tárgyakat, melyek csak a kilökődés után változnak vissza)."



Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 10:12

Üdv!

Az ellen nem, csak bele kell egyeznie :aaaaa:

Bár ilyen alapon a dinamitrúd lenyelésébe is beleegyezhet.

Sylvanus

Módosította Sylvanus: 2005.04.11, 10:13


smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2005.04.11, 10:01

És mi van akkor ha én egy dinamit rudat teleportálok a szájába ?(elnézést a hasonlatért). Ha megtehetem akkor vajon meddig érvényesül a személyes aura hatóköre?

Kicsit költségesebb ugyan, de hatékonyabb, ha az embert teleportálod a dinamitrúdra. (az ellen nem véd) :aaaaa:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]