Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mozaikmágia, mágiaelmélet, varázslók, varázslatok


  • Válasz írásához lépj be
5075 hozzászólás érkezett eddig

doky

doky

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 922 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.07, 01:04

smirnoff:
"És milyen fura: Mágikus tárgyat csak mágikus fegyver/tárgy rongálhat meg...vagyis ha egy fatáblára MAvj-t rajzolsz, és belefoglalsz egy Aszimbólumot, akkor nem tudod megtörni a vonalait..."

No, ez megint baromság. Szintén a készítőké...
A mágikus pajzs éppúgy veszít értékéből, mint a közönséges. A mágikus vért is veszít SFÉ-jéből túlütés esetén. Az utazók pálcáját simán, kézzel roppantod el. Egy mágikus pergamen nehogy már ne tudjon elégni, vagy elázni.
Nevetséges még az ötlet is. Ez az agyrém az UT-ben látott napvilágot. Én éppúgy figyelmen kívül hagyom, mint az elsődleges, másodlagos, és tiltott képzettségekre vonatkozó szabályokat.
Oltári baromság.

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 16:25

Semmi gond :P

Bár egy szóval sem mondtam, hogy kellene a Mágikus Aura jel minden jelmágikus rajzolathoz. Csak azt mondtam, hogy a varázstárgyakhoz kell. A Mágikus Aura vj csak kiterjeszti a mágikus hatást a tárgyra. A bennefoglalt rúna adja a hatást.
Ha olyan varázstárgyat akarsz készíteni, aminek a lényege az asztrálszimbólumba foglalt hatás, akkor bizony kell a Mágikus Aura hozzá. És milyen fura: Mágikus tárgyat csak mágikus fegyver/tárgy rongálhat meg...vagyis ha egy fatáblára MAvj-t rajzolsz, és belefoglalsz egy Aszimbólumot, akkor nem tudod megtörni a vonalait...

Megaztán az elméletem nem annyira háziszabály: én így értelmezem ugyanazt az írást, amit te másképpen. Ezért különböznek az emberek :)

Arra azért kíváncsi lennék: nálad mi a rúna és mi a varázsjel (mágikus hatást tároló jel)?

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 16:10

Üdv!

Erről eszembe jutott valami, bevezetem háziszabályként, hogy az összes jelmágikus rajzolat minimum a Mágikus Aura Varázsjellel kiegészítendő, mert úgy jobban néz ki.
Végül is a MAVJ köti a rúnák erejét a TÁRGYba, a többi jel meg maga a hatást adja, akkor ha személyre, vagy tárgyra rajzoljuk, egyébként meg csak a levegőbe tudja rajzolni, de azt is csak Rúnamágia Mf esetén. Így pl. az asztrálszimbólum csak akkor kerülhget anyagra (TÁRGYRA), ha kiegészítjük a MAVJ-vel.

Élejenek a háziszabályok.


Sylvanus

U.i.: bocs :P

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 14:55

Ok...legyen így :)

Nálam a Rúna=A mágikus hatást tároló jellel.
A tárgyakra nem ugyanazt a rúnát írod fel, mint mondjuk a földre? Szerintem pedig de...:sor:
"A Jelmágiával alkotott varázstárgyakat a beléjük vésett rúnák ruházzák fel mágikus hatalommal."
Attól, hogy egy tárgy mágikus legyen, kell a Mágikus Aura + ha hatást is akarsz, akkor valami mozaik is.
Vagyis ezt figyelembe véve, csak akkor kell Rúnamágia, ha mágikus tárgyat (vagyis Mágikus Aura varázsjelet) akarsz készíteni, az összes többi jelhez/körhöz/bélyeghez meg semmi? Ez elég furán hangzik...
Én mindig úgy vettem, hogy Rm Mf nélkül nem tudod megtölteni energiával(manával) a jelet. Leírhatod ha megvan a Jelmágia+Rm Af...olvasni is tudod, csak éppen akitválni nem (mármint manát tárolni benne). Szerintem ez azért komolyabb tudást igényel, mintsem 1-2. szintű varázslók képesek legyenek rá. Ez most lehet, hogy gáz, de én pl a meditációs kört sem engedem meg addig, ameddig nincs Rm Mf...És 6. szinten már kezdi értelmét nyerni a meditációs kör is...Bár csinálhat neked más is meditációs kört, és akkor semmi gond már akár alacson szinten is.

Persze ez megintcsak egy buta, háziszabály :sor: :P

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 13:02

Üdv!

Kiemelnék fontosnak ítélt szóösszetételeket:
- Jelmágián alapuló varázstárgyak készítésében: azaz a Rúnamágia tárgykészítési módszer
- Mf: A rúnák leírásának tudománya...Ismeretében a karakter varázstárgyakat alkothat." Tárgyalkotásról van szó megintcsak

A jelmágia a magasmágia egyszerű fejezete, sőt 1 hét gyakorlással bárki bele tudja foglalni a nevét rúnákkal (jelen esetben mint írásjelekkel és nem mint mágikus szimbólumokkal) a rajzolatokba.

Rúnamágia Af, a rúnatekercsek olvasásához kell.

stb...

Sylvanus
U.i.: persze háziszabályként :P

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 12:54

Ha az A/M szimbólumot két hétig nézed, akkor két hétig fog rádhatni. Ha csak rápillantasz, akkor pedig addig, ameddig egyébként is tartana a varázs. Ez tiszta sor.

A jelmágia fejeztre vonatkozó szintkitéled kissé légbőlkapott, persze szíved joga úgy értelmezni ahogy akarod, mindenesetre nem az van leírva, hogy a rajzolatok "életre keltéséhez" kell a Rúnamágia MF.

Köszönöm :)
Viszont itt egy idézet:
"A Rúnamágia - ha szigorúan nézzük - a Jelmágia azon alfejezete, amely a különböző rúna-rajzolatok mágikus tulajdonságait tanulmányozza. Elsődleges fontossággal bír a Jelmágián alapuló varázstárgyak készítésében, ahol a mágikus hatásokat a rúnák tárolják.
Af: A rúnamágiában alapfokon képzett karakter képes szabályosan felolvasni a mások által leírt rúnákat. Tudománya elegendő arra, hogy tekercseket olvasson fel, s életrehívja a beléjük fogalmazott varázslatokat, ám nem teszi alkalmassá egyetlen rúna leírására sem.
Mf: A rúnák leírásának tudománya. Mivel számtalan mágikus alapismeretet és jelentős mágikus hatalmat követel, még a nagy varázslóiskolákban is keveseknek oktatják (6. TSZ fölött). Ismeretében a karakter varázstárgyakat alkothat."

Valóban nem az van leírva, hogy a rajzolatok életre keltéséhez kell a Rúnamágia Mf...Csak a leírásához kell :sor: Életrekelteni lehet Af-al is :sor: Egyébként az ÚT-ben egyértelműen 4. foknál van meghatározva, hogy magasmágiával készült tárgyakat/rajzokat lehet készíteni...(bár abból nem tudok most idézni mert nincs közelben a könyv).
Megaztán nem mind1? Ahány ház, annyi szokás :P

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 12:14

Üdv!

Nem kár különszedni a két időpontot, hiszen az, hogy a rajzolat addig működik amíg ép, nem jelenti azt, hogy a belefoglalt mágia is addig hat az áldozatra, amíg a rjazolat töretlen.
Gondoljunk csak az A/M szimbólumokra; működnek amíg épek, de nem hat az áldozatra az A/M hatás a rajzolat töretlenségééig.

A jelmágia fejeztre vonatkozó szintkitéled kissé légbőlkapott, persze szíved joga úgy értelmezni ahogy akarod, mindenesetre nem az van leírva, hogy a rajzolatok "életre keltéséhez" kell a Rúnamágia MF.

Sylvanus

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 10:33

Hi!

Doky:
:cyber: :)

Sylvanus:

másrészt én nem a Jelmágikus rajzolat működési időtartamára, hanem a belefoglalt mágia hatóidejére gondoltam

Értem már :P Nos, ezen meg kár "vitázni". Számomra evidens, hogy egy rajzolat akkor fejti ki hatását, ha aktiválják, és nem egy órával később. Bár a kisugárzó jel és végrehajtó kör szvsz ezt is megoldhatja...

Végezetül: Moress Nobren után szabadon...
Szóval az lehet, hogy Ő, mint a Jelmágia legnagyobb mestere bármely általa ismert mágikus hatást le tud írni jelmágikus rajzolatokkal, ám ezt egy "egyszerű" varázslótól azért ne várjuk már, főleg ha úgy tanítják őket, hogy az általuk ismert jelekre kevés kivétellel nem alkalmazható az említett 3 mágiaterület.

Ez a másik...Moress Nobren az "életét" szentelte a jelmágiának, valóban nem "egyszerű" varázsló volt. Viszont egy ETK-s varázsló (mint már említettem) NEM fog tudni egyetlen jelet sem működőképessé tenni, ameddig el nem éri a 6.szintet. Tehát ha te 1-2. szintű karakterekkel játszol, akkor kár is ilyeneken gondolkodnod mert soha nem tudja meg szegény kari, hogy mit is hagy ki :P
Az, hogy külö kp-t ér az adott mozaik valóban butaság, viszont érthető is egyben. Nem tanítják minden iskolában, ha érdekel a téma, akkor "fizess" érte...Bár én játékon belül soh nem alkalmazok kp-t...csak karakteralkotásnál és holtidőknél. Játék közben tökéletesen meg lehet tanulni mindent :P
A Doky féle k6nap-k10hét tanulmányozási idő igen jól hangzik (bár asszem ez ÚT :P...azt pedig mi is alkalmazzuk)...ezt figyelembe véve valóban baromság az 5kp...egyedül abból a szempontból érthető, hogy kérnek érte valamit, hogy nincs benne az alap-varázslók-kézikönyvében :P

Térkapu pentagramma: nos ez pont rossz példa volt, mert a hatóideje azonnali, így ezt nem is lehet nyújtani alapvetően; másrészt én nem a Jelmágikus rajzolat működési időtartamára, hanem a belefoglalt mágia hatóidejére gondoltam.

Jelmágikus rajzolat működési időtartama: kár ezt különszedni a mágia idejétől. Addig működik minden rajzolat, ameddig ép és egészséges. Ha különválasztod a belefoglalt mágiától, akkor olyan lesz mint kardnak (vagy másnak :P ) a hüvely.
A belefoglalt mági időtartama: jelen esetben örökkévalóság is lehet. Mindössze annyit kell tenni, hogy örökkévalóságig a külső ívtől picivel beljebb álldogálsz :sir: Sőt: használod a kaput (aktivizálod a mágiát). Majd 5 mp múlva jön a következő alany, aztán a következő, és így tovább. A kapu meg aktivizálódik minden egyes alkalommal, egészen addig, ameddig a rajz mindkét oldalon ép. Az tény, hogy itt megintcsak nem sok értelme van a vitatott 3 mágiaformának.
Bár, szimpatikus mágia itt is jó :D K. Béla belép, és a felesége jut át a túloldalra :D

Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 10:32

Üdv!

doky
Jólvan értsünk egyet, legyen ez a két rajzolat, amelyben a leírás szerint is bármely mozaik használható.

Viszont nekem tetszik a plusz Kp, bár ez magánügy; lehet magyarázni egyfajta "játéktechnikai ellenszolgáltatásokat jelképező egyszerűsítésként", mint amit a rajzolatok leírás szerinti megszerzési nehézségéből kapunk, persze ha nem akarunk ennyire egyszerűsíteni, akkor pedig be lehet veteni a Km vérmérsékletétől függően nemjátéktechnikai feltételeket is helyette.

Sylvanus

doky

doky

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 922 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 08:56

Sylvanus...
Alapvetően igazad van. Pontosan így értelmezem a jelmágiára kitételt. Ezért írtam, hogy a jelmágiában, mármint a rajzolatokban viszont alkalmazható. Már ahol értelmezhető. És azt hiszem, éppen ez a két jel az, ahol szinte bármilyen kombinációban értelmezhetőek ezen iskolák mozaikjai. Nyilván, egy Változás Bélyegébe csak, és kizárólag TAM hatás írható. Egy Asztrál Bélyegbe csak asztrál varázslat. És az időtartamuk, és hatáskörzetük is adott. Viszont a két említett jelbe bármilyen mozaikokból álló varázslat foglalható, azaz olyan is, amelynek egészét, vagy részét e három iskolából származó mozaik adja. Különben is. Ha a térmágia, azaz a teleport elfogadható, miért lenne kivétel a többi?

Másrészről, az a megfogalmazás, hogy "bármilyen mozaikokból felépített varázslat beleírható" determinálja, hogy ha másképp nem, kivételként ezekbe belefoglalhatóak a három vitatott iskola mozaikjai is. De szó sincs jelen esetben kivételről, mert magukra a jelekre ez esetben sem alkalmazható sem tér, sem időmágia.
A két ominózus rajzolat éppúgy tárol bármilyen hatást, ahogy a Változás varázsjel TAM, az Asztrál Bélyeg asztrál hatásokat...
A szimpatikus mágia alkalmazhatatlansága pedig csak a létrehozással kapcsolatosan nem megengedhető, de ez esetben pedig értelmezhetetlen is.
Viszont a szimpatikus mágiával a készítőre hatni éppenhogy alapvető...

Ami a külön Kp-igényt illeti, ezt alapból elvetem. Baromság. A varázsló bármely mozaikot k6 nap-k10 hét tanulmányozás után tud alkalmazni. Mindenféle plussz Kp feláldozása nélkül... Egyébként nem látom be, hogy egy viszonylag egyszerű rajzolat, egy varázskör elsajátításában mi kerülne 5 Kp-ba, mikor azért komoly elméleti képzettségeket lehet elsajátítani, komoly tudásbázissal. Meg, mint említettem, semelyik másik új mozaik nem kerül Kp-be. Miért pont ez kerülne...

doky

doky

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 922 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 08:37

Ez a cikk megalol... K.Zs-al az élen. Ennyi badarságot összehordani... Ha ez normális, akkor én vagyok Gobbi Hilda lovas mellszobra... :cyber: :P :)

Ez egy gyökér...
Ki a t*köm az a Diar magiszter? És hol vannak az érvei, illetve számos példája?
Ez az ingerlékenység dolog meg agyrém...
Aztán... A tűzvarázslói mágiában alapból van kombinálható varázslat, lásd tüzek színezése.
Aztán... Ez a "nem pap, hanem tűzvarázsló, és szerafista" dolog is baromság. A tűzvarázslók 5. szinten dönthetnek úgy, hogy valóban Sogron papjaivá válnak. Ekkor megszűnnek TV-nak lenni, elveszítik addigi manavisszanyerési képességeiket, csak imával nyerhetik vissza manájukat, és a hagyományos szférákon túl megkapják a tűzvarázslói mágiát, mint egyedi szférát...

Szóval K.Zs. meg tehet egy szívességet a baromságaival.
Kérdés: hol a fenében jelent meg ez a cikk? Mert hogy nem a Rúnában, az biztos. És számomra mindenféle webes Kornya féle kinyilatkoztatás, és "helyreigazítás" marhaság, és érvénytelen. Van ET, ETK, MTK, és vannak a Rúnák (uccsó kettő kivételével). Harc terén ott a Harcosok-Gladiátorok, segéd-információforrásnak pedig a Bestiárium. És alapkönyvként még az UT. Ennyi. Elfelejthet a marhaságaival K.Zs.
Éppen olyan arrogáns, nagyképű ***, mint MAX volt, amikor az új M* borítójáról volt szó.

Eh, már megint kihúzták belőlem... {@><#@}{}#]}]{}>#&
Aztakutyafáját!!!

Módosította doky: 2004.12.06, 08:38


Sylvanus

Sylvanus

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 927 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 08:07

Üdv!

Smirnoff:
Nem vitattam, hogy végtelen a jelek száma; egy szakasz pontjainak a száma is végtelen, ám maga az alakzat szabályokkal jól körülírható; így az, hogy a Jelmágia rajzolatainak száma végtelen és az, hogy a Jelmágiára kevés kivétellel nem lakalmazhatóak az említett 3 mágiaterület egyes mozaikjai nem zárják ki egymást.

Továbbra is fenntartom, hogy a Kisugárzó varázsjelbe, illetve Végrehajtó varázskörbe csak akkor lehet az említett 3 mágiaterület varázslatmódosító mozaikjait használni, ha a két rajzolatot kivételnek tekintjük.

A Társszimpatikus viszonyt én is konkrétan értettem, úgy hogy "a jelet megérintő személy felesége" vagy "a jelet megérintő személy lova", stb...

Térkapu pentagramma: nos ez pont rossz példa volt, mert a hatóideje azonnali, így ezt nem is lehet nyújtani alapvetően; másrészt én nem a Jelmágikus rajzolat működési időtartamára, hanem a belefoglalt mágia hatóidejére gondoltam.

Végezetül: Moress Nobren után szabadon...
Szóval az lehet, hogy Ő, mint a Jelmágia legnagyobb mestere bármely általa ismert mágikus hatást le tud írni jelmágikus rajzolatokkal, ám ezt egy "egyszerű" varázslótól azért ne várjuk már, főleg ha úgy tanítják őket, hogy az általuk ismert jelekre kevés kivétellel nem alkalmazható az említett 3 mágiaterület.

Ja, még egy valami, a Végrehajtó varázskör nem általánosan tanított rajzolat (külön kell Kp-ért tanulni), másrészt, ha úgy értelmezzük a Kisugárzó varázsjel leírását, hogy ebben is hasonlít a Végrehajtó varázskörhöz, akkor ez is külön tanulandó.

Sylvanus

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 00:49

Ranagol60:

Ez a cikk szép és jó. Magam is olvastam már korábban is...Azonban számomra mégis hiábdzik valahol.
Az ETK szerint godoni eredetű. Aztán rájöttek, hogy nem akarnak kiadni egy másabb (a kyr mozaikoktól eltérő) mágiarendszert is, megaztán K. ZS is nagyon rácuppant erre a szerafizmusos témára. Kézenfekvő volt tehát, hogy a tűzvarázslók "bemagyarázhatatlan" mágiáját is ennek tudják be, elintézve néhány tollvonással. Zsolti remekül leírja, hogy mitől szakrális (és mégsem) és mitől tapasztalati (és mégsem), és hogy ebből a kettőből hogyan következtet(nek) arra, hogy szerafista dolog. A magam részéről ezt nem veszem alapul (sőt figyelmen kívül hagyom). Viszont a te nézőpontodból magyarázat, elfogadom.

smirnoff

smirnoff

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 197 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 00:34

Ranagol60:

Aham. A boszi nem a környezetből vonja ki a manát, hanem közvetlenül a manahálóból. Ahogy a varázsló a meditációs formulával. Így megfelel?

Nem :) Ha a varázsló nem a manahálóból vonja ki az energiát, akkor manamentes övezetben is tudna kisajtolni. És ha jól emléxem, ott nem tud...A feleslegen van a hangsúly a kivonásnál, és a lehető legtöbbről a sajtolásnál (a manahálóból nem tud sokkal többet elvonni, elvonja hát a környezetétől).

Teljesen nemhivatalos, de metamágiával megoldható. Egyszerűen nem engeded a manháló energiáit a jelhez jutni

Még jó, hogy nem hivatalos :P Tudom, van neked ez a katalizátoros "elméleted" (amivel totálisan nem értek egyet)...Az én verzióm szerint (és eddigi hiányos ismereteim szerint a készítők is valahogy hasonlóan képzelték) a jel megköti az energiát, és pont. Az addig ott lesz, ameddig azt valaki fel nem szabadítja (pl megtöri a jelet )...

Azért egészségedre e kései órán is :P :cyber:

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 00:32

Üdv!

smirnoff, doky:

Jah, és szerafizmus.

Kornya Zsolt - Szerafizmus c. cikke, részlet:

Ryekkel egy időben virágzott Észak- és Dél-Ynev határvidékén a szerafizmusnak egy másik jelentős góca, itt azonban a hagyomány egészen mostanáig elevenen él, bár lényegi gyökereivel nemcsak a kívülállók nincsenek tisztában, hanem a művelői maguk sem. Nagytanácsunk előtt azonban a jeles Diar Amderlynn alapos kutatásai óta nem titok, hogy Ordan az intézményes szerafizmus utolsó központja kontinensünkön, és a tűzvarázslók valamennyien Sogron patronáltjai.
Az ordaniak temérdek, olykor egymásnak ellentmondó hazugságot terjesztenek rendjük eredetéről és alapítójukról, Ardae Magnusról; ezek jelentős részét ők maguk is elhiszik. Szerintük Ardae Magnus bölcs és próféta volt, a széthulló Godonból menekülve érkezett a hágóvidékre, s égi látomástól vezérelve telepedett le az arrafelé tengődő Sogron-rendházak egyikében. Ezután vetette pergamenre nevezetes művét, a Phoenix Triumphatát, a tűzmágia elméleti és gyakorlati összefoglalását, amelyben állítólag bizonyos rejtjelkulcsok segítségével mindenestül elrejtette a godoni Belső Iskola titkos tanításait. A tűzvarázslók azóta próbálják megfejteni ezeket a kódokat, és átlag tízesztendőnként előhozakodnak egy vélt megoldással, amiről kisvártatva óhatatlanul kiderül, hogy egészen elképesztő badarság.

Ami a tűzmágiát illeti, nem szükséges különösebben képzett teoretikusnak lenni hozzá, hogy megállapíthassuk róla, micsoda: a tapasztalati mágiának egy rendkívül vulgáris formája, fókuszában még a boszorkánymesteri praktikáknál is szűkebb. Ezen túlmenően viszont tipológiai besorolása súlyos nehézségekbe ütközik. A tanulatlan köznép gyakran tűzimádó papoknak véli gyakorlóit, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen mágiájuk számos szakrális vonást visel magán. Az alábbiakban ezeket soroljuk fel, Diar Amderlynn értekezése alapján.

1) Kivétel nélkül minden tűzvarázsló Sogron-hitű. Ha megtagadják istenüket, azonnal elveszítik varázshatalmukat. (Erre Diar magiszter huszonhárom jól dokumentált példát ismertet az elmúlt kétszáz év történelméből.)

2) Minden rendházuknak elengedhetetlen tartozéka a Sogron-szentély, ahol a papi teendőket kizárólag tűzvarázslók végzik; e funkció azonban csupán tekintélyüket emeli, varázshatalmuk nem gyarapszik tőle.

3) Sogron, mint ismeretes, tűzisten; az ordani mágia kizárólag a tűzzel, vagyis a Sogron befolyása alatt álló őselemmel foglalkozik.


4) A tűzmágia kvantitatív természetű, azaz az egyes varázslatok zártan elkülönülő egészet alkotnak, nem lehet részekre bontani vagy összefűzni őket. A kvantitativitás a szakrális mágia fontos megkülönböztető sajátsága. Korlátait sem a papok, sem a tűzvarázslók nem tudják soha túllépni, ellentétben egyes - különleges képzésben részesült - boszorkányokkal és boszorkánymesterekkel, akik képesek mágiájuk bizonyos elemeit mozaikokként kezelni és manipulálni. (Diar magiszter igen meggyőző példákat hoz erre Gorvikból és Toronból.)

5) Tűzvarázsló csak olyan személyből válhat, akit az elöljárók Ordanban, rendjük kultikus jellegű központjában, szertartásosan felavatnak.

6) Életmód és erkölcs terén a tűzvarázslókat igen szigorú előírások kötik; ha valaki vét ezek ellen, a rend kitaszítja. Diar magiszter hangsúlyozza, hogy itt nem pragmatikus célokat szolgáló akadémiai vagy szövetségi szabályzatról van szó, hanem Sogron dogmáin alapuló, kultikus regulákról.


Minden érv mellé fel lehet azonban sorakoztatni egy másikat, amely igen határozottan cáfolja a tűzmágia szakrális jellegét.

1) A közönséges Sogron-hívők az ordani állam határain kívül sehol sem tekintik a tűzvarázslókat feljebbvalóiknak - sem spirituális, sem világi téren. Dél-Yneven általában a nagyhatalmú hittestvérnek kijáró tisztelettel és barátsággal fogadják őket, s elvárják tőlük, hogy lépéseket tegyenek a pyarroni egyházak nyomasztó túlsúlya ellen. Északon a legjobb esetben óvatos bizalmatlanságra számíthatnak, a legtöbb helyi gyülekezet azonban kárhozatos eretnekeknek tekinti őket.

2) A fentiekből következik, hogy a tűzvarázslók kizárólag Ordanban láthatnak el papi feladatokat. Másutt Sogronnak mindenhol hagyományos papjai vannak, akik a tűzvarázslókra legjobb esetben féltékenyen, legrosszabb esetben gyűlölettel tekintenek. Az - egyébként elképesztően dezorganizált és kaotikus - Sogron-egyház távolról sem azonos a tűzvarázslók rendjével!

3) A hasonló szerepkört viselő istenek általában hasonló jellegű szakrális varázserővel ruházzák föl szolgáikat. (Fölmerülhet persze az ellenvetés, hogy ezek voltaképpen egyazon istenek, más-más néven tisztelve. Ám egyetlen épelméjű tudós sem tarthatja azonosnak Tharrt Dartonnal, vagy Uwelt Ranagollal; a papjaik által forgatott mágiában mégis szembetűnőek a párhuzamok.) A tűzvarázslóknak ezzel szemben kivétel nélkül minden varázslatuk teljesen egyedi; még a hagyományos értelemben vett Sogron-papok sem ismerik őket, egyéb istenségek szolgái pedig végképp nem.

4) A tűzvarázslók nem Sogronhoz imádkoznak a varázslataikért, hanem mestereiktől tanulják őket. Mágiájuk alapja nem az intuíció és a mély hitből fakadó ihletés, hanem az írásos hagyomány. A tűzvarázslók, mint láthattuk, nem tagadhatják meg Sogront; nem kötelesek azonban téríteni, prédikálni, szertartásokat végezni és gyülekezeteket vezetni a nevében.

5) Az egyszer már felavatott tűzvarázslót semmi nem akadályozza meg abban, hogy renegáttá váljon és Ordan ellen forduljon. Amennyiben közben megmarad Sogron hitén, varázshatalma ettől a legcsekélyebb csorbát sem szenvedi; sőt, az északi Sogron-szektáknak több ízben sikerült növendéknek álcázott titkos ügynököket küldeni Ordanba, ahol aztán annak rendje-módja szerint hamisítatlan tűzvarázslókká avatták őket. (Diar magiszter itt is bőségesen él példákkal; külön fejezetet szentel Amman Rubendarknak, aki Til Smeddeth sogronita városállamából került Doranba, s önfeláldozó módon lemondott a magasabb mágiába való beavatásról, hogy értékes információkat szolgáltathasson a tűzvarázslók rendjével kapcsolatban nagytanácsunknak.)

6) Az ordani rend dogmatikus szabályzata merőben világi jellegű. Ha egy tűzvarázsló vét ellene, ez legfeljebb annyiban érinti varázshatalmát, hogy mesterei büntetésből nem tanítanak meg neki bizonyos varázslatokat. (Amman Rubendark kínosan betartott minden szabályt, több ízben is tanúja volt azonban más növendékek kihágásainak, illetve megbüntetésüknek.) Magát Sogront a jelek szerint egyáltalán nem érdekli a regula megsértése.


Diar Amderlynn részletes elemzése - amelynek mi leegyszerűsített vázát tettük közzé csupán - tehát valahová a szakrális és a klasszikus mágia közötti határsávba helyezi az ordani tűzmágiát, pontosan oda, ahol - mint fentebb láthattuk - a szerafizmus helyezkedik el. Önmagában ez egy igen valószínű elmélet alapvetése lenne. Diar magiszter további érvei azonban roppant nehézzé, ha ugyan nem lehetetlenné teszik teóriája megcáfolását; a nagytanácsban uralkodó általános vélemény mindenesetre bizonyított ténynek tekinti.

1) A mágia rendszeres gyakorlása mindenkiben - még a legvulgárisabb tapasztalati hagyományok beavatottjaiban is - jelentős mértékben erősíti az individualizmust, elősegíti az egyéni személyiségjegyek kibontakozását. Nincs ez másképp a tűzvarázslóknál sem, az ő esetükben azonban együtt jár egy igen érdekes lélektani tünettel: valamennyiüknek egyazon irányban változik a vérmérsékletük, ingerlékennyé és lobbanékonnyá válnak, hamar elvesztik türelmüket, nem tűrik az ellentmondást, és hajlamosak képességeik túlbecsülésére. Ezek a közös vonások idővel még a rendbe beépített titkos ügynökökön is kiütköznek; sajnálatos példa Amman Rubendarké, aki négyesztendős működése során egyre vakmerőbbé és óvatlanabbá vált, végül leleplezték és kivégezték. A személyiség e lassú átalakulását korábban Sogronnak a tűzvarázslókra gyakorolt befolyásával szokták magyarázni, noha hasonló jelenséggel a hagyományos Sogron-papok között nem találkozunk. Diar magiszter nem vonja kétségbe a befolyás tényét, csupán arra mutat rá, hogy nem a Sogronnak tulajdonított egyéni karakterben, hanem a szeráfi alku természetében gyökerezik. A patrónusuk felsőbbrendű tudatával fenntartott gyakori és intenzív kapcsolat előbb-utóbb minden szerafistánál ugyanilyen tüneteket idéz elő. (A jeles tudós e tézisét tizenegy shadoni és két ryeki szerafista kimerítően dokumentált életútjával támasztotta alá; a tűz őselemére egyikük patrónusának sem volt különösebb befolyása.)

2) Kertelés nélkül el kell ismerni, hogy a tűzvarázslók olyan hatékonysággal manipulálják választott őselemüket, ami messze meghaladja a klasszikus mágia lehetőségeit. Hiába szakosodik egy mozaikmágus az őselemi tűz mágiájára, teljesítménye meg sem fogja közelíteni egy ordani beavatottét. A tűzvarázslóknak a tűz fölött gyakorolt uralma egész egyszerűen szétfeszíti a halandó ember mágikus kapacitásának határait. Ezt igen nehéz lenne bármi mással magyarázni, mint közvetlen túlvilági beavatkozással. Vagyis - mivel a szakrális mágia lehetőségét kizártuk - egy szeráfi szövetség működésével.

3) A dorani Nagytanácsnak birtokában van a Phoenix Triumphata kyr-toroni nyelvű kivonata, továbbá a VIII. és a XII. fejezet teljes szövege eredetiben. Az utóbbi Amman Rubendark jóvoltából került archívumunkba, az előbbinek fejében pedig ideiglenes együttműködést vállaltunk bizonyos északi sogronita szervezetekkel. A dokumentumok elemzéséhez Diar magiszter tapasztalt kriptográfusok és metamágusok segítségét vette igénybe. A szakértők valóban kimutatták egy töredékes rejtjelkulcs létét, és még bizonyos információkat is ki tudtak nyerni a szövegből. Ezeknek az információknak azonban semmi közük nincs a hézagosan ismert godoni magas mágiához; inkább vallásos jellegük van, legközelebbi párhuzamaikat egyes ókyr misztériumiratokban találjuk. Diar magiszter nem kételkedik benne, hogy a Phoenix Triumphata nem más, mint a Sogronnal kötött szeráfi alku teljes szövege, és a rejtjelkulcs valójában az isten Igaz Nevét rejti. A tűzvarázslóknak nincsenek metamágusaik, kellő elméleti háttér nélkül pedig nem is reménykedhetnek a kód feltörésében. Persze az Igaz Név csak a teljes, eredeti, romlatlan szövegből elemezhető ki; ennek megszerzése továbbra is elsőrendű prioritással bíró feladat.

4) Ardae Magnus nem godoni név. (A godoni nyelvet, a Közös Nyelvként is ismert új-pyarroni ősét, természetesen igen jól ismerjük.) A “Magnus” jelentése “nagy, hatalmas”, ez a Domvik-egyház szent nyelvéből (Lingua Domini) való. Hogyan és mikor került a névbe, természetesen rejtély; de aligha valószínű, hogy a vallás- és egyházellenességéről ismert Godonban a Belső Iskola egyik tekintélyes mágusa egy agresszívan monoteista hit szakrális nyelvén hívatta volna magát. Az “Ardae” szóalak fonetikai képtelenség a sem a diftongusokat, sem a magánhangzó-halmozást nem ismerő godoni nyelvben. Ezzel szemben a “-dae” utótagot több gyors, hajózhatatlan, zúgókkal szabdalt hegyi folyó nevében megtaláljuk a mai Shadon területén. A grammatikusok zöme azon a véleményen van, hogy értelme ó-shadoni nyelven “veszélyes, veszedelmes” lehetett (mint emlékezhetünk rá, maga a “szerafizmus” kifejezés is az ó-shadoni nyelvből származik). Ardae Magnus tehát valami olyasmit jelenthetett, hogy “Hatalmas és Veszedelmes”, esetleg “Nagy Veszély”. Tegyük még hozzá mindehhez, hogy a shadoni száműzöttek által hátrahagyott források révén Godon bukásának korából a Belső Iskola szinte valamennyi mesterének nevét ismerjük; még véletlenül sem találunk köztük akár csak hasonló hangzásút sem.

Diar magiszter ezekből az adatokból azt a kissé vakmerő következtetést vonta le, hogy Ardae Magnus Sogron avatárja volt, aki nem patrónusa megbízásából, hanem saját titokzatos céljai érdekében alapította az ordani szerafista szektát, tudatlanságban hagyva őket varázshatalmuk valódi gyökerei felől. Bizonyítékok hiányában ezzel nem tudunk maradéktalanul egyetérteni; az azonban nyilvánvaló, hogy a legendás Ardae Magnus egyáltalán nem az volt, akinek a tűzvarázslók hiszik. A magunk részéről még emberi mivoltát sem véljük bizonyítottnak, különös tekintettel arra, hogy a legújabb kutatások szerint Sogron eredetileg egy hüllőszabású értelmes faj védistene volt.


Ha a dorani Nagytanács tényként fogadja el, én miért kételkednék? :cyber:

Tisztelettel:
R'naggol

ranagol60

ranagol60

    DiceMan

  • Fórumita
  • 3166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2004.12.06, 00:22

Üdv!

K.Elf:

nálam is volt már, hogy valamilyen védő mágia álta utunkat és kemény üldözőink is voltak, nos ilyenkor elég kellemes lenne, ha nem megsemmisitenénk a mágiát csak 1-2 pillanatra kioltanám a hatást, átkelnénk....


Teljesen nemhivatalos, de metamágiával megoldható. Egyszerűen nem engeded a manháló energiáit a jelhez jutni. Tkp. még csak nem is volna különösebben nagy manaigényű. Csak metamágikus képzést meg nem osztogatnak minden sarkon. :) Főleg nem az ilyesfajta mozaikokat. :P

smirnoff:

Adott két varázshasználó: egy boszorkány és egy varázsló. Mindketten 10100 Tp-t gyűjtöttek ezidáig (tehát 8. és 7. szintűek). A varázsló 5 szegmens alatt képes feltölteni az elméjét 70 Manával, cserébe a környezetében sérülnek 4k6Fp-t. Ez ugye azért van, mert gyorsan (5 szegmens) vonja ki a környezetéből az energiát amire az így reagál. Tiszta sor.
A boszorkány egy "felhajtással" (itt jegyezném meg, hogy 5 szegmens alatt egy korsó sört felhajtok, és nem én vagyok a világrekorder...gondolom a hatalom italának egy adagja nem fél liter) 64 Mp-al tölti fel "elméjét" (ez az a rész, amivel nem értek egyet), amit szintén a környezetéből von el igencsak hirtelen, és az mégsem sérül 4k6 Fp-t...(Elég gyenge magyarázat lenne az, hogy ő nem 20m sugarú gömbön belülről vonja el, hanem csak úgy elvonja, és fel sem tűnik senkinek). A varázsló nem veszít egészséget, mert ő Pp-t áldozott rá, hogy feldolgozza (bár szerintem inkább azért áldozott Pp-t, hogy beindítsa a folyamatot...), a boszorkány pedig közel hasonló mennyiségű manával töltödik fel, közel hasonló mennyiségű manát szakított ki (szerintem még rövidebb idő alatt) a környezetéből, és cserébe sérül 3 egészséget (mi egy átlagos boszorkánynál 6Ép-ről 3-ra korlátozza a max Ép-jai számát egy időre...ennyi...nem túl nagy ár érte). Érdekes helyzet...


Aham. A boszi nem a környezetből vonja ki a manát, hanem közvetlenül a manahálóból. Ahogy a varázsló a meditációs formulával. Így megfelel? :cyber:

Tisztelettel:
R'naggol


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]