Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

Mozaikmágia, mágiaelmélet, varázslók, varázslatok


  • Válasz írásához lépj be
4224 hozzászólás érkezett eddig

kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.07, 15:46

Sziasztok!
Milyen példákat tudtok a M* könyvekből Természetes Anyagok Mágiájára?

Főleg olyan érdekelne, ami a Személyes Aurához kapcsolatos.

Illetve:
Szerintetek az ETK-ban azért vannak ilyen össze-vissza a szabályai, hogy illeszkedjen a könyvekhez? Vagy pont nem a könyvekhez akar illeszkedni, hanem az általános Fantasy elképzelésekhez. (pl átváltozni medvévé, vagy átsétálni egy zárt ajtón...)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.29, 19:52

 

Ezzel eddig semmi gond, hiszen a manaháló körönként 50-100-200-300 mp áramlást is elbír, 

 

Itt SZVSZ van legalább egy nagyságrendnyi eltérés ahhoz képest, hogy milyen csatamágiák repkedtek a regényekben.



hurka

hurka

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.29, 19:37

A működő varázstárgyak folyamatosan terhelik a manahálót a belefoglalt varázslat mp költségével körönként. Tehát egy folyamatosan működő 4 SFÉ-t adó köpeny körönként 20 manapontot szív el. (UTK szerint, ha jól emlékszem).

Ezzel eddig semmi gond, hiszen a manaháló körönként 50-100-200-300 mp áramlást is elbír, attól függően, hogy hol vagyunk.

 

DE.

 

ha mindenki teletömködve mászkál, és ráadásul még varázsol is, akkor előbb utóbb elfogy, így a kedvenc köpenyünk esetleg 1-2 körig (természetesen amikor a legnagyobb szükség lenne rá) nem működik... és aki nem ért a mágiához, hanem csak a varázstárgyat használja, annak igen kínos meglepetésekben lehet része.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 924 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.29, 18:28

Morgorito: A védőköpeny hatása állandó, ha pedig nem állandó a védelem akkor gondolom olcsóbb, azaz kevesebb varázserőt "eszik" még "bekapcsolva" is. Maga az elképzelés jól hangzik, nyilván korlátozni akart vele, csak ez erősen ellentmond az eddig (éppen általa) írtaknak, meg nem tudom hogy jelenne ez meg a világban. A nagytudású varázsló védőköpeny helyett mégis inkább mellvértet húz, mert az a biztos? :D



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.29, 18:10

Vissza Ynevre! Az alábbi szösszenet GA fórumáról van, a varázslók öltözetéről és esetleges páncéljáról volt szó:

"A tapasztalati és profán mágia ugyanolyan fokon szaturálja az ottani hétköznapokat, mint az ittenieket a vezeték nélküli kommunikáció. Aminek nem csak előnyei vannak, hanem hátrányai is: egy anyag- és jelmágiával agyontápolt védőruha például bezavarhat a manaáramlásnak és csökkentheti viselője varázslatainak hatékonyságát."

Vagyis a 4-es SFÉ-t adó köpeny egyrészt mocskosul drága, másrészt nem biztos hogy sikerül benne varázsolni? Vagy ez lenne a maximum ahol még lehet? És ez csak a védőruhára vonatkozik, az aurára nem? De főleg miért? (Már azon kívül hogy a méltóságos művészúr éppen most éppen így képzeli el.

 

Hát, ez nekem új. Szerintem ez valami reakció akar arra lenni, hogy egyébként sok korlát nincsen a mágikus eszközök készítéséhez. Persze, háziszabály megoldja, de az 1 szegmenses aktiválási idő átgondolandó, főleg a gyakran aktiválható tárgyaknál. 

 

Mondjuk, ez kevéssé probléma, ha a világon annyira gyakori a mágia mint ahogy a kedves művészúr gondolja. Ala "mindenkinek máshogy néz ki Ynev".

 

Játéktechnikailag nem látok semmi okot miért lenne így, szóval szerintem csak "a méltóságos művészúr éppen most éppen így képzeli el".



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 924 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.29, 16:23

Vissza Ynevre! Az alábbi szösszenet GA fórumáról van, a varázslók öltözetéről és esetleges páncéljáról volt szó:

"A tapasztalati és profán mágia ugyanolyan fokon szaturálja az ottani hétköznapokat, mint az ittenieket a vezeték nélküli kommunikáció. Aminek nem csak előnyei vannak, hanem hátrányai is: egy anyag- és jelmágiával agyontápolt védőruha például bezavarhat a manaáramlásnak és csökkentheti viselője varázslatainak hatékonyságát."

Vagyis a 4-es SFÉ-t adó köpeny egyrészt mocskosul drága, másrészt nem biztos hogy sikerül benne varázsolni? Vagy ez lenne a maximum ahol még lehet? És ez csak a védőruhára vonatkozik, az aurára nem? De főleg miért? (Már azon kívül hogy a méltóságos művészúr éppen most éppen így képzeli el.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7542 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.26, 10:21

A taktikára fókuszt helyező metódus jobb olyan kampányokban, amik természetszerűleg sok ilyen jelenetet fognak tartalmazni (Cook-féle FEkete Sereg, Artúr király/Pendragon, Assassins Creed, stb.). A másik jobban működik ott, ahol a játék fókusza nem elsősorban a bunyó, hanem valami egyéb (felfedezés, világmegváltás, vándorút, kémtevékenység, nyomozás, stb.).

 

Totál OFF, de szerintem az Assassin's Creedekben sosem volt a játék fókusza a bunyó (mondom ezt a 2-3-4. részek alapján). Tény, hogy a mindenkori főhős potens mészárológép, de a játék is azt szorgalmazza, hogy inkább sunnyogós módon intézd a dolgokat, ha lehet, mert kevesebb fejfájásban lesz részed.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 21:43

Mi már akkor is csak gyakós AD&D-t játszottunk, szigorúan bakelitről.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6109 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 20:51

Lehet, hogy ez a szabályok sugallta optimális magatartás, de hogy az alapkönyvekben (füzetekben) erről egy szó sincs, és hogy a mechanikában sem jelenik meg az xp-n kívül, az tuti. Nálunk nem is nagyon terjedt el, talán mert már a legelső generáció is a gyakós AD&D-n nevelkedett.

 

Utána ennek egyik egyenesági fattya lett a gyakós magus! :drama:
 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 19:42

Lehet, hogy ez a szabályok sugallta optimális magatartás, de hogy az alapkönyvekben (füzetekben) erről egy szó sincs, és hogy a mechanikában sem jelenik meg az xp-n kívül, az tuti. Nálunk nem is nagyon terjedt el, talán mert már a legelső generáció is a gyakós AD&D-n nevelkedett.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 12:58

Ez kissé meglepő annak fényében, hogy a rendszer kb. a harcból és a varázslatokból áll + a szinthatárokból és az osztályokból. Felfedezésről semmi, már ha a csapdakeresést nem számítjuk, de talán inkább ne.

 
(OFF)
Nem kapsz XP-t gyakásért, kincs elherdálásért viszont igen.
 
A karakterek viszonylag kevés eroforrással rendelkeznek (1d6/1d4 HP, egy varázslat naponta, egy cselekedet harci körönként, stb.), amiket nem érdemes felesleges harcokkal amortizálni.
 
Továbbá a szörnyek túlnyomó többsége nem rögtön ellenséges. (tudom, hogy sokan nem használják a reakciódobást, de elvileg az hivatalos szabály. Csak kivételes esetben fordul elo, hogy valamirögtön támad... Vagy ha mindenkinek -2 büntetése van karizmára, de akkor meg is érdemlik :D )
 
További érdekesség, hogy a késobbi kiadásokkal ellentétben a bérencek viszont nagyon olcsók, így adnak egy expedíció hangulatot a játéknak. (4 játékos simán hozhat 10-12 karaktert, és csak fejenként 2 bérencet toboroztak)
 
 
Ha mindezeket összesítjük, a régi DND-k leginkább jutalmazott magatartása, a harc elkerülése + minél több kincs elhozása, lehetoleg diplomáciával és bérencekkel megtámogadtva.
 
 
 
@KLM:
azt én sem tudtam értelmezni sosem, hogy alapveto dolgokra (valaki földre lökése), miért kell feat-et felvenni. Pláne, hogy ha nem veszed fel, meg sem tudod csinálni. fura.
(/OFF)

  • KLM és Orastes kedveli ezt.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 12:05

 

Saját vélemény: én játékosként jobban szeretem, ha nem kell harci taktikákat, ehhez kötődő feat-eket, manővereket tanulmányozni, úgyhogy jobban vonzódom a halálosabb verzióhoz.

 

Igen, mikor a Feat-rendszert megláttam még 3rd ed-ben, kicsit kigúvadt a szemem, hogy legtöbbjük olyasmi volt, amire a sokat szidott jó őreg ZŐD aszonta' hogy "dobjál támadást -20-al oszt jóvan".



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 10:56

Ez kissé meglepő annak fényében, hogy a rendszer kb. a harcból és a varázslatokból áll + a szinthatárokból és az osztályokból. Felfedezésről semmi, már ha a csapdakeresést nem számítjuk, de talán inkább ne.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 10:44

galu22: Akkor a fél világ eddig alighanem tévedésben élt, mert harcközpontú játékként nyomta az óDnD-t és leszármazottait. Mondjuk én már láttam olyat primitív ütöm-meghalt rendszerekben, hogy lehetett taktikázni meg manőverezni harc _közben_  is, sőt ezek valós hatással bírtak, anélkül, hogy mindenre lett volna 2 külön kiegészítő és 30 színes kártya. 

 

(OFF)

Az OD&D szerintem nem elsősorban harcra van optimalizálva, hanem inkább felfedezésre. XP-t sem kapsz gyakásért :)

(/OFF)



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 10:37

Vagy akár KéM (harci manőver oszt kész, lehet kreatívkodni), sőt óDnD (nem tiltja semmi). Hát hiába, a PLAYER SKILL!



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11065 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 09:35

galu22: Akkor a fél világ eddig alighanem tévedésben élt, mert harcközpontú játékként nyomta az óDnD-t és leszármazottait. Mondjuk én már láttam olyat primitív ütöm-meghalt rendszerekben, hogy lehetett taktikázni meg manőverezni harc _közben_  is, sőt ezek valós hatással bírtak, anélkül, hogy mindenre lett volna 2 külön kiegészítő és 30 színes kártya. 

 

CP2020 pld, ja.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 09:13

galu22: Akkor a fél világ eddig alighanem tévedésben élt, mert harcközpontú játékként nyomta az óDnD-t és leszármazottait. Mondjuk én már láttam olyat primitív ütöm-meghalt rendszerekben, hogy lehetett taktikázni meg manőverezni harc _közben_  is, sőt ezek valós hatással bírtak, anélkül, hogy mindenre lett volna 2 külön kiegészítő és 30 színes kártya. 


  • aluminiumtrioxid kedvelte ezt

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.25, 07:37

Sokakat zavar az instakill, mások meg elvárják legalább az elvi lehetőséget. Lehet hogy zavaró, ha már alacsony szinten is képes a boszimester egy varázslattal kiüti az izomagyú barbárt, de gondolom ha nem sikerül, az izomagyú barbár simán széthasítja a boszimestert. Arról nem beszélve, hogy ő nyugodtan odasózhat még egyet, de a boszimesternek előbb manát kell tölteni.

 

 

Szerintem inkább az a helyzet, hogy (legalább) kétféle igény merülhet fel a játékosok részéről, amik nagyjából ellentétei egymásnak.

 

Az egyik, hogy maga a csata legyen érdekes, és hogy lehessen értelmes taktikai döntéseket hozni.

Ennek előfeltétele, hogy legyenek különféle manőverek, legyenek a bunyónak külön elemei (lefegyverzés, harci kezdeményezés karakterenként lebonta, különféle - nem feltétlenül mágikus - karakter erők, mint a PC játékokban, stb.). Illetve ha már ennyire fókuszban van a harci taktika, akkor legyenek egymáshoz kapcsolódó képességek, és mindenki tudjon valamit csinálni harcban. Ennek a képviselője például a DnD 4, a Dragon Age/FAntasy Age, vagy a SAvage Worlds.

 

 

A másik igény az, hogy a bunyó legyen izgalmas, kaotikus, lehetőleg bírjon már valós téttel. Aminek a következménye, hogy ha úgy esik, akkor bizony meghalnak karakterek. Itt nem konkrétan a harc a lényeg, hanem az a döntés, hogy felvállalja-e a harcot, és az ezzel járó kockázatot a csapat, illetve, hogy milyen előnyöket hoznak össze maguknak a bunyó kezdete előtt. (meglepetés, rágyújtják a kultistákra a tanyát, akit lehet elnémítanak riadó előtt, stb.) Ilyen rendszerekben még egyénenkénti kezdeményezés sem nagyon van*, nem hogy egymást erősítő harci turbók. (pl. DnD régi vagy retró változatai, Cthulhu hívása, stb.)

 

 

Egyik megoldás sem az igazi út, ahogy játszani kellene, mindkettőnek megvan a maga helye. A taktikára fókuszt helyező metódus jobb olyan kampányokban, amik természetszerűleg sok ilyen jelenetet fognak tartalmazni (Cook-féle FEkete Sereg, Artúr király/Pendragon, Assassins Creed, stb.). A másik jobban működik ott, ahol a játék fókusza nem elsősorban a bunyó, hanem valami egyéb (felfedezés, világmegváltás, vándorút, kémtevékenység, nyomozás, stb.).

 

 

Saját vélemény: én játékosként jobban szeretem, ha nem kell harci taktikákat, ehhez kötődő feat-eket, manővereket tanulmányozni, úgyhogy jobban vonzódom a halálosabb verzióhoz. Az elkerülhetetlen (plot armor) harci jelenet és a karaktergenerálás az, amit legkevésbé szeretek a szerepjátékokban. Mesélőként mindegy.

 

 

 

*alapelv: ha az a "terv", hogy beállnak a rosszfiúk elé, és jobban kezdeményeznek, akkor meg is érdemlik, ha néha ez nem jön be. Hát így megy ez :)


Módosította galu22: 2018.01.25, 07:43


Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1876 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.24, 21:16

Nem mindegyikben van ilyesmi, bár megértem az igényt arra is, hogy ne legyenek 4 órás csaták se. A varázslóknak meg legyenek támogató varázslataik, bár azt is elismerem, hogy sokkal bosszantóbb, ha az ellenfél varázslója a halálba szopat, de nem sebez rajtad semmit se. Viszont sokkal több lehetőséget ad, mint a "max kockából megölöm, aztán vigyetek haza". De sokan nem szeretik a kő-papír-olló rendszereket.

S persze, ha harcos vagy és nem kell harcolni, hát sokat nem érsz, talán ezért is ritkán szoktunk nagyon egysíkú karaktereket hozni. ÚTK-ban elég jól kijön, hogy kinek mennyi képzettsége van, mi mindenhez ért. Persze ennek részben az elbaszott követelmény-rendszer is az oka.



Kaloz

Kaloz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 924 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.24, 19:24

Selmo: Na igen, de akármelyik szabályrendszert nézzük, van túlütés, meg nagy sebzés, innentől kezdve kell valami a mágiahasználó karaktereknek is. A magas CÉ-nek is megvan az ára, ráadásul egy karaktert nem csak szabályokkal lehet korlátozni, hanem a világgal is. Bár elismerem, hogy ez épp a MAGUS-nak nem erőssége.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]