Ugrás tartalomhoz


Fotó

Mozaikmágia, mágiaelmélet, varázslók, varázslatok


  • Válasz írásához lépj be
4372 hozzászólás érkezett eddig

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 15:56

@KLM

Nem volt szándék a végtelen sebzés, csak az, hogy egy jelentősebb lendületet kapjon a zuhanó tárgy. Ha egy teljes lovagi vértben 10 centiről a fejedre esik egy féltégla, nem akkor a gáz, mintha ugyanezt 3 méterről tesz, pláne 20+ méterről.

 

A mennyire gyenge a mozaikmágusra meg annyit, hogy mindegyik kaszt gyenge és mindegyik kaszt űbertáp, attól függően, hogy neki kedvezőek vagy kedvezőtlenek a feltételek. Pl. egy felkészületlen varázslót egy 2 ezüstös dobótőr kifektet, könnyedén megmérgezhető, stb. Csak legyenek olyanok a feltételek.

 

Az emeleti szobákban alvó 22. Tsz-ű fejvadász is elhalálozik, ha egy low lvl boszorkány hasadékot nyit a megfelelő falak alá, és rá omlik az épület...

 

Melyik kasztról nem tudsz one shot one kill helyzetet mondani, ill. ellenkezőleg, tartod legyőzhetetlennek minden helyzetben?

 

Az én JK-im akkor kezdtek leszokni a minimális áron elérhető, ájulás/alvás méreg használatáról, mikor jeleztem, hogy ha nem fogják vissza magukat, akkor az ellenfelek is mérgezni fognak. Merthát ha fp-t sebeztek, az mindenképp "I win" helyzet volt. k10 szegmensen belül alszik vagy ájult oly' mindegy, ellenállásra képtelen még a 22-es egészségű ellenség is.


Módosította Dronner: 2018.07.02, 15:59


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 734 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.07.02, 15:15

 

fejre pottyantás és lendület:

Veszel két kisméretű térkaput (a feneketlen zsák mintájára), egymás felé rakod őket, az alsóba belépő dolgok a felső alján kiesnek, bele az alsóba. A köztük lévő térbe beteszel egy féltéglát, és a végtelen esési ciklusból tetszőleges időpontban kiteleportálod a nagy sebességgel zuhanó tárgyat az illető feje fölé. Ha valaki a tárgy "elkapásán" problémázna, akkor a két térkaput tartalmazó tárgyat teleportálod egy pillanatra az illető feje fölé, majd az alsót bezárod, így a felsőből kieső cucc a fejére zuhan. Akár egyből el is teleportálhatod a tárgyat, és az sem derül ki, hogy honnan jött a féltégla.

 

Jah. A Mythbustersben volt valamikor "megmérve", hogy mennyi lehet egy pisztolygolyó maximális zuhanási sebessége és nem volt túl sok, úgyhogy valahol felső korlátos a sebzés...

 

Mármint IRL. Szerencsére a M* fentezi. :) A sebességet leginkább a levegővel való súrlódás fogja meg. Ami csak az első néhány alkalommal lassítja, amíg el nem takarítja az útból az összes levegőt, valamint nem esik gyorsabban, mint ahogy a levegő visszamenne alá. Utána szépen gyorsul, a tömege folyamatosan növekszik, egészen addig, amíg az eseményhorizontja nagyobb lesz a méreténél, létrehozva egy kugelblitz fekete lyukat. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

Tréfára fordítva a szót, a súrlódás miatti hő mellett a sebesség lesz a legkisebb gond, ha neki megy valaminek, akkor azonnal elindíthatja a magfúziót.

 

Ez szerintem minden fantasy világban így van, a mágia egy végtelen energiakút, és egyben egy végtelen energianyelő szakadék. Nem hinném, hogy játék közben ilyesmi komplexumokat építenének egyesek.


Módosította kukac: 2018.07.02, 15:16


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 14:51

fejre pottyantás és lendület:

Veszel két kisméretű térkaput (a feneketlen zsák mintájára), egymás felé rakod őket, az alsóba belépő dolgok a felső alján kiesnek, bele az alsóba. A köztük lévő térbe beteszel egy féltéglát, és a végtelen esési ciklusból tetszőleges időpontban kiteleportálod a nagy sebességgel zuhanó tárgyat az illető feje fölé. Ha valaki a tárgy "elkapásán" problémázna, akkor a két térkaput tartalmazó tárgyat teleportálod egy pillanatra az illető feje fölé, majd az alsót bezárod, így a felsőből kieső cucc a fejére zuhan. Akár egyből el is teleportálhatod a tárgyat, és az sem derül ki, hogy honnan jött a féltégla.

 

Jah. A Mythbustersben volt valamikor "megmérve", hogy mennyi lehet egy pisztolygolyó maximális zuhanási sebessége és nem volt túl sok, úgyhogy valahol felső korlátos a sebzés...

 

...de azért hosszas rákészülés után 1+5 manapontért egy jól fejlett 15k6-os (valahol írják, hogy a természetben ennyi a maximális ereje az őselemeknek) sebzés annyira nem gáz, mint elsőre látszik.

 

És csattanós válasz arra, hogy mégis, mennyire "gyenge" a mozaikmágus.


Módosította KLM: 2018.07.02, 14:52


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 13:37

fejre pottyantás és lendület:

Veszel két kisméretű térkaput (a feneketlen zsák mintájára), egymás felé rakod őket, az alsóba belépő dolgok a felső alján kiesnek, bele az alsóba. A köztük lévő térbe beteszel egy féltéglát, és a végtelen esési ciklusból tetszőleges időpontban kiteleportálod a nagy sebességgel zuhanó tárgyat az illető feje fölé. Ha valaki a tárgy "elkapásán" problémázna, akkor a két térkaput tartalmazó tárgyat teleportálod egy pillanatra az illető feje fölé, majd az alsót bezárod, így a felsőből kieső cucc a fejére zuhan. Akár egyből el is teleportálhatod a tárgyat, és az sem derül ki, hogy honnan jött a féltégla.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 13:30

Az ember ilyenkor visszasírja a "bonyolult" spontán varázslást Arm-ból, ami megakasztotta a játékot 2 percekre.

 

Ugye nem azt akarod mondani, hogy 2 perc alatt is találták ki az ArM mechanizmusát? :)

 

Esetleg kettő perc alatt elolvasta a pléjer is, a mesélő is? 

 

 

@kukac és az orbitális bombázás:

OK, csak ott vannak azok a fránya kristályszférák, amik miatt nem lehet a bolygóközi, pláne csillagközi térbe kiteleportálni, térkaput nyitni, etc.


Módosította KLM: 2018.07.02, 13:32


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 734 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.07.02, 13:25

Kb. annyit lehet, hogy a varázsló elsüti a shadleki pct szigonyágyút és a lövedék nem átrepül a csatamezőn, hanem megjelenik az ellenséges fővezér háta mögött (akinek ezek után lesz pár töredékmásodperce megjegyezni, hogy a következő életében okvetlenül védesse le magát térmágia ellen is).

 

Azért írtam, hogy "felé", mert így akár orbitális pályáról is lehet lövedékeket indítani (távolbahatás, vagy orbitális pályán keringő zóna varázsjel). Ekkor viszont már elég csak kb. célozni, a kinetikus energia miatt egy manőverező szárnyakkal ellátott gólem elpusztít mindent egy kb. 10 km sugarú körben.



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 13:13

Az ember ilyenkor visszasírja a "bonyolult" spontán varázslást Arm-ból, ami megakasztotta a játékot 2 percekre. A végén télleg nekiállok átkonvertálni a varázslatokat.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 12:24

 

A "fej fölé teleportálásnál" van egy kis pukkanás (ahogy a megjelenő tárgy kiszorítja a levegőt, meg amúgy is, régi, jól meggyökerezett fentezi klisé), tehát nem teljesen reménytelen még a meglepetésből meglőtt illető helyzete.

 

Hát ha használtok (conversation of momentum magyar megfelelőjét), akkor érkezhetnek a tárgyak lefelé irányba FTL sebességgel is.

 

Hogyne, elvileg mozgó tárgyat is lehet odateleportálni, de annak induláskor is (valamelyik) Zónában kell lennie, meg ilyesmi, szóval macerás. Kb. annyit lehet, hogy a varázsló elsüti a shadleki pct szigonyágyút és a lövedék nem átrepül a csatamezőn, hanem megjelenik az ellenséges fővezér háta mögött (akinek ezek után lesz pár töredékmásodperce megjegyezni, hogy a következő életében okvetlenül védesse le magát térmágia ellen is).

 

 

A kártyaváras téma elsikkadt időközben. Szóval lehet teleportálással kártyavárat építeni? Én hajlok arra, hogy igen, legfeljebb sok kis teleportálással összekötve.

 

 

 
Arra is célzást dobnék ( vagy mondjuk Átformázásnál képzettségpróbát - a Kódexben a kettő ugyanaz), mondjuk kártyalaponként 5% nehézséggel (32 lapos paklinál ugye 160-as VÉ ellen dob a 8 tsz. varázsló a maga 80-as "varázslatCÉ-jével", meg mondjuk minden +1 manapont ("sok kis teleport") ad neki ehhez +10 "CÉ-t". 


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 734 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.07.02, 12:03

A "fej fölé teleportálásnál" van egy kis pukkanás (ahogy a megjelenő tárgy kiszorítja a levegőt, meg amúgy is, régi, jól meggyökerezett fentezi klisé), tehát nem teljesen reménytelen még a meglepetésből meglőtt illető helyzete.

 

Hát ha használtok (conversation of momentum magyar megfelelőjét), akkor érkezhetnek a tárgyak lefelé irányba FTL sebességgel is.

 

A kártyaváras téma elsikkadt időközben. Szóval lehet teleportálással kártyavárat építeni? Én hajlok arra, hogy igen, legfeljebb sok kis teleportálással összekötve.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 11:50

Biztos van különbség, de

 

A "mezei" suhanc és a Dorcha közt a tárgy szempontjából azért nincs különbség, mert a varázslatot nem ők hozzák létre. 

 

 

Hja... Nos. én CÉ-t dobatnék, mert arra már amúgy is léteznek szabályok, a magam részéről annyit "csavarok" a dolgon, hogy a varázstudó CÉ-je VARÁZSLATTAL megegyezik a max manapontjai számával.

 

A "fej fölé teleportálásnál" van egy kis pukkanás (ahogy a megjelenő tárgy kiszorítja a levegőt, meg amúgy is, régi, jól meggyökerezett fentezi klisé), tehát nem teljesen reménytelen még a meglepetésből meglőtt illető helyzete.

 

A fizikai sebzés függ a tárgy sebességétől (ti. milyen magasról esik le), de a "belépési pont" távolsága meg a Célzás nehézségét növeli... 

 

(a legegyszerűbb példa. A boszorkány/bm asztrál/mentál mágiája tarthat nagyon soká/örökké, viszonylag kevés költségből. A varázslónak ehhez 150 MP-t kell pluszba belefektetni) Hol itt az ezeréves tudás?

 

 

Mentál/Asztrálbélyeg? Amelybe ráadásul BÁRMELY érzelem vagy gondolat belefoglalható, ráadásul ha lebontható az elhelyezni kívánt hatás, akkor lehet több bélyegben is felhelyezni. 

 

Kicsit macerásabb felrakni, de pontosabb és VÉGTELEN erősségű. 



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1052 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 10:57

Symur: Ami a varázsló elméleti tudását illeti, én ezt inkább háttértudománynak képzelném. Ha találkoznak egy furcsa varázstárggyal, vagy valami ősi mágiával, akkor (a regényekkel írtakkal ellentétben) a tapasztalatai mágia használói csak a vállukat vonogatják, ám a varázsló nekiülhet kielemezni mi az, és hogyan lehetne aktiválni vagy hatástalanítani, és létre is tud hozni olyan varázslatot. Modern analógiával élve, a bombánál a többiek csak találgatnak hogy a kék vagy a piros drótot vágják el, és talán ollójuk sincs, a varázsló viszont TUDJA hogy a sok szürke drót közül melyiket kell elvágni, és miért pont azt, ráadásul megfelelő szerszám is van nála.



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 10:44

Illetve pontszerű esésnél észrevétel esetén nincs negatív módosítója a védekezőnek.

 

Plusz a védekező csak akkor dobhat, ha "észreveszi/társai szólnak róla" a feje felett zuhanó tárgyat.



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 10:25

Biztos van különbség, de

 

A "mezei" suhanc és a Dorcha közt a tárgy szempontjából azért nincs különbség, mert a varázslatot nem ők hozzák létre. Ráadásul, ha nem mondom nekik, hogy most megy a tégla a fejedre és nem gondolatolvasó, akkor erre nem lehet felkészülve 100%-osan.

 

Egy pontszerű leesés esetén csak a varázsló "próbája" dönti el, hogy talált-e vagy sem.

 

Viszont ha egy háló alól akarnak kisurranni, amíg a földet ér (pl. -7 módosítóval) vagy a lefröccsenő olaj (pl. -3 módosítóval) ellen dobhatnának gyorsaságpróbát. Akkor a sima mezei suhanc az alap 7-es gyorsasága alá dobna (akár módosítókkal) , míg a Dorcha valószínűleg a pszi diszciplínáival úgy fel tudná gyorsítani magát, hogy jelentős negatív módosítóval és teljes páncélban is sikerülne neki a "félreugrás".

 

Ráadásul, ha kijut a háló alól, a Dorcha várhatóan megöl. A 0. Tsz suhanc esetén lenne esélye a varázslónak.

 

 

A Boszimesteres példánál az oké, hogy nem érti mit csinál, csak csinálja. Viszont most a rendszer nem tükrözi azt, hogy a varázsló hú, de mekkora szaktekintély, hiszen bármely másik varázshasználó is alkothat saját varázslatot vagy lehet hatékonyabb, olcsóbb és jobb varázslata, mint neki a mozaikokból. így viszont csak "fennhordja az orrát", a nagy semmire.

 

(a legegyszerűbb példa. A boszorkány/bm asztrál/mentál mágiája tarthat nagyon soká/örökké, viszonylag kevés költségből. A varázslónak ehhez 150 MP-t kell pluszba belefektetni) Hol itt az ezeréves tudás?

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 09:47

A teleportálásnál a módosítók szerintem nem az anyagtól függnek, hanem, hogy a célpont mit csinál. 

 

Aha, félreértettél.

 

Akkor átfogalmazom: Hogyan és mivel dobod akkor egy féltégla fej felé teleportálását (1, 5, 10 méter magasságban jelenik meg a célpont felett "pontot támadok"), egy vödör (ideális esetben égő) olaj szintén ugyanaz (ám itt már területre hat, jóformán azt dobjuk, hogy mennyi fröccsen rá), majd egy, az otthoni istálló mennyezete alá kifeszített 5*5 méteres halászháló (az elől ki ugrik el? )

 

Példa:

Álló embernél nincs módosító. Egyenes vonalú mozgást végző esetében -2. Össze-vissza mozgó, harcoló célpont -5, kitérésre összpontosító vagy "a leeső anyagnál" sokkal gyorsabban mozgó célpont (harcművész) esetén -7.

 

 

Tehát akkor egy "mezei" kitérésre összpontosító 0. tsz. suhanc és a Dorcha között nincs különbség? 

 

A tapasztalati mágia kérdés megosztó, de nekem meg a varázslók "a nagykönyvben leírt" szerepe úgy jön át, hogy minden mágiaelméletet kiválóan tud. Sőt számtalanszor írják, hogy csak ők ismerik a mágia rejtett összefüggéseit, meg hasonlóak. Ilyen alapon szinte hihetetlen volna, hogy bármilyen varázslat esetében nem az ő módszerük a legkedvezőbb. 

 

 

A tapasztalati varázstudók eszköztárának jelentős része évszázadok, talán évtízezredek óta őrzött varázslat, amelyeket vagy külső lényektől vagy koruk "legtáposabb" varázstudóitól kaptak "őseik".

 

Pld. a toroni Hatalmasok "gányolták" össze a boszmesterek eszköztárát.

 

Ráadásul a BM nem igazán érti, hogy pontosan mit és miért csinál. Csak csinálja és kész.



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.02, 08:02

A teleportálásnál a módosítók szerintem nem az anyagtól függnek, hanem, hogy a célpont mit csinál. Példa:

Álló embernél nincs módosító. Egyenes vonalú mozgást végző esetében -2. Össze-vissza mozgó, harcoló célpont -5, kitérésre összpontosító vagy "a leeső anyagnál" sokkal gyorsabban mozgó célpont (harcművész) esetén -7.

 

A kártyapaklinál inkább olyasmire gondolok, hogy szerintem most, ha egy lapát sódert jobbra mozgatok, akkor minden egyes "darabkája" jobbra mozog. Ha felfelé, akkor minden részét felfelé mozgatom.

Egy pakli kártya esetében, ha várat akarok belőle készíteni, akkor az a jó, ha minden egyes lapot "külön" mozgatok, de mégis a paklira (32 lapra), mint egészre varázsolok.

 

A tapasztalati mágia kérdés megosztó, de nekem meg a varázslók "a nagykönyvben leírt" szerepe úgy jön át, hogy minden mágiaelméletet kiválóan tud. Sőt számtalanszor írják, hogy csak ők ismerik a mágia rejtett összefüggéseit, meg hasonlóak. Ilyen alapon szinte hihetetlen volna, hogy bármilyen varázslat esetében nem az ő módszerük a legkedvezőbb. (persze ennek az ára a szigorú és drága képzés, a megkötések és játékbeli megszorítások)

Persze hihető, hogy a BM vagy a bárd vagy a boszorkány is tud egyéni varázslatot alkotni, de az a varázslórendek birtokolta ősi könyvtárakban őrzött kódexek valamelyikében biztos megtalálható. Maximum elvi megkötések miatt a varázslók nem használják.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.01, 17:22

Tippre jelentős különbségnek kellene lennie a "tapasztalati" és a "varázslói" mágia között.
Most a legolcsóbb MP költség vagy legrövidebb varázslási idő vagy más jellemzőben a legjobbnak a varázslói mágiának kell lennie.

 

Nem feltétlenül. 

 

Nekem legalábbis megfelel, hogy a mozaikmágus a legszélesebb tudású (és az ETK-ban ugyan a legtöbb Tp-ért lép szintet, de a legtöbb pszi és manapontja is van...), de mondjuk legkevesebb manapontból "biztosan" egy BM "üt ki" egy embert. 



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 1987 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.01, 12:57

Valaki kezdje el átírni a varázslatokat Hulla rendszere szerint. :D



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11204 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.01, 08:50

A fej fölé teleportálásnál szerintem iq vagy akaraterő próba, hogy jól méred fel a távolságot.

És milyen módosítókkal? Tudod: féltégla, vödör olaj, 5x5 méteres háló? Legyünk viccesek: a célpont vagy harcművész vagy sem...
 

A kártyapakli dolog szerintem a mostani szabályok szerint nem kivitelezhető. Mert egyszerre csak 1 célpontra lehet precizitást igénylő hatást létrehozni. Nem minden varázslat hat egyszerre több célpontra. Marad, hogy illúzióként alkotok meg ilyen hatást, mely látszatra működik.

Amúgy tényleg kellhet olyan "effekt" hogy egyszerre több célpontra ható, de eredményben más hatású varázslat módosító. Pl egyszerre 4 különálló egymástól független tűzkitörés vagy mint a példában 32 kártyalap egyszerre mozgatása.

 

Bocs, de egy lapát sóder akkor üszkve 300 különálló, kisebb-nagyobb kavics?



Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.01, 07:39

Tippre jelentős különbségnek kellene lennie a "tapasztalati" és a "varázslói" mágia között.
Most a legolcsóbb MP költség vagy legrövidebb varázslási idő vagy más jellemzőben a legjobbnak a varázslói mágiának kell lennie.

Symur

Symur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.01, 07:27

A fej fölé teleportálásnál szerintem iq vagy akaraterő próba, hogy jól méred fel a távolságot.

A kártyapakli dolog szerintem a mostani szabályok szerint nem kivitelezhető. Mert egyszerre csak 1 célpontra lehet precizitást igénylő hatást létrehozni. Nem minden varázslat hat egyszerre több célpontra. Marad, hogy illúzióként alkotok meg ilyen hatást, mely látszatra működik.

Amúgy tényleg kellhet olyan "effekt" hogy egyszerre több célpontra ható, de eredményben más hatású varázslat módosító. Pl egyszerre 4 különálló egymástól független tűzkitörés vagy mint a példában 32 kártyalap egyszerre mozgatása.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]